Odnaleziono porzuconego poloneza, który najechał na dwulatka w wózku

Policja ustala przebieg piątkowego zdarzenia (fot. tcz.pl)
Odnaleziono porzuconego poloneza, który najechał na dwulatka w wózku
Tczewscy policjanci odnaleźli czerwonego poloneza, którego kierowca w poniedziałek (30.08) najechał na przejściu dla pieszych na wózek z dwulatkiem. Auto zostało porzucone na terenach wojskowych. Funkcjonariusze ustalają teraz miejsce pobytu kierowcy.

Do potrącenia doszło w ostatni poniedziałek. Wtedy na przejście dla pieszych przy ul. Jagiellońskiej (przy skrzyżowaniu z ulicami Rokicką i Andersa) wjechał rozpędzony polonez koloru czerwonego, który potrącił wózek dziecięcy z siedzącym w nim dwulatkiem. Kierowca uciekł z miejsca wypadku:

- Samochód znaleźliśmy następnego dnia porzucony na terenach wojskowych. Obecnie ustalamy miejsce pobytu kierowcy - wyjaśnia asp. sztab. Dariusz Górski, rzecznik tczewskiej policji.

Policja wyjaśnia okoliczności wypadku - kierowca odpowie m. in. za ucieczkę z miejsca zdarzenia. Stan dziecka potrąconego przez auto jest stabilny.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (40)
dodaj komentarz

  • +1

    ona__gość

    02.09.2010, 12:55

    Co za bezmyślny czlowiek:////

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx2 
  • +8

    roza-81

    02.09.2010, 12:59

    Bardzo ładnie :)

    Na jutro poproszę pana rzecznika o sprawozdanie z aresztowania podejrzanego.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +4

    Tczewianin_gość

    02.09.2010, 13:01

    Kierowca za nic nie odpowie. Pewnie jest już zgłoszona kradzież samochodu, więc nic kierowcy nie udowodnią. Powie, że samochód mu skradziono, ma potwierdzenie na policji więc kolejny sprawca uniknie kary. Oj to nasze polskie prawo :-(

    Odpowiedz
    IP: 95.48.xx8.xx1 
  • +1

    _gość

    02.09.2010, 14:07

    I co taki będize bezkarnie dalej jeździł jak szaleniec i kolejych ludzi potrącał nie daj boże zabijał.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx0 

    as_gość

    02.09.2010, 15:08

    to nie jest takie proste zglosic kradziez

    bo policja jest w stanie stwierdzic czy stacyjka i zamki zostale otworzone kluczami oryginalnymi , a pozatym zdejma slady zapachowe z kierownicy ew dna jakis wlos w aucie napewno pozostal i klient ma cieplo

    Cytuj
    IP: 80.6.xx3.xx3 
    +10

    zaratustra83

    02.09.2010, 16:18

    błąd logiczny

    Sugerujesz że auto zostało skradzione po to by potrącić kogos na przejściu. Nie da się najpierw kogoś potrącić autem a potem zgłosić z wsteczną datą że takowe zostało skradzione. A prawdopodobieństwo tego że ktos połasił się na poloneza i skradzionym autem potrącił dziecko jest skrajnie niskie.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    ćśog_gość

    02.09.2010, 21:41

    "zdejma slady zapachowe z kierownicy ew dna jakis wlos w aucie napewno pozostal i klient ma cieplo" tczewska policja to nie cia. Tu takich zaawansowanych technologii jak ściąganie śladów nie posiadają...

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx7 
  • +1

    sgduj_gość

    02.09.2010, 13:05

    zamknąć drania

    Odpowiedz
    IP: 83.13.xxx.xx0 
  • +7

    ```_gość

    02.09.2010, 13:07

    ```

    dobre - na bank natrafili na niego złomiarze :)))

    Odpowiedz
    IP: 81.190.xx9.xx6 
  • +18

    PogodneMyśliJohnnegoBravo

    02.09.2010, 13:09

    No to teraz CSI Tczew do dzieła

    i znaleźć dziada/dziadówę. Sukcesu życzę.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +3

    x_gość

    02.09.2010, 13:21

    Oczywiście znaleźć i ukarać za ucieczkę z miejsca wypadku. Oczywiście ukarać za nieudzielenie pomocy poszkodowanemu. Oczywiście niech kara będzie adekwatna do czynu i jego szkodliwości, ale na BOGA, to nie znaczy ze on jest sprawcą wypadku ! Jeżeli starsza babcia, stanela przed przejściem a wózek był przed nią i wystawał na drogę, na przejściu którego nie widać, to nawet super kierowca nie wychamuje, nie dojrzy. A nawet jeżeli jest winny to nie znaczy żeby go tak linczować co czyniliscie w komentach. Nie zrobił tego umyślnie, czy to powód by go wsadzać do więzienia? Czy nie lepiej skierować na kurs reedeukacyjny, na doskonalenie jazdy na jego koszt, plus pokrycie kosztów leczenia i ewentualne zadośuczynienie, niż zamykać go i karać co nic nikomu nie da? Oczywiście o ile jest winny.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx4 
  • +1

    Madzik_gość

    02.09.2010, 13:48

    Moim zdaniem nie ważne jest czy babcia niedopilnowała czy nie. Kazdemu mogło się to zdarzyć, ale nie ucieka się z miejsca wypadku!!! Taki człowiek jest już draniem, jeszcze małe dziecko na dodatek! Jakby jechał 50km/h jak to powinnien był uczynić, na pewno nie doszłoby do tego wypadku! Z taką prędkością można wychamować w kilku metrach.

    Cytuj
    IP: 212.77.xx5.xx6 
    +9

    zaratustra83

    02.09.2010, 16:24

    masz prawko - odpowiadasz

    Co za brednie. Jeżeli ktos zdał prawo jazdy i zna przepisy to wie że w rejonie skrzyżowań i przejść dla pieszych kierowca ma obowiązek zachować szczególną uwagę i ostrożność. Musi być przygotowany że ktoś wtargnie na pasy lub że ktoś wymusi pierwszeństwo. Samochód to śmiercionosna broń a nie zauważyć kobiety z wóżkiem? trzeba być chyba ślepym. Nikt mi nie wmówi że kobieta z wózkiem jest wstanie niezauważenie wtargnąć na jezdnie, na przejściu dla pieszych i kierowca który zachował ostrożnośc i oczywiście jechał z przepisową prędkością nie był w stanie się zatrzymać lub ominąć. Takie bajdy i domniemania że to nie wina kierowcy zachować mozna dla laików nie prowadzących i nie znających przepisów.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +6

    psssotqa

    02.09.2010, 17:09

    ???

    A ty znasz sprawce że go tak bronisz?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    mieczyslaw

    03.09.2010, 09:27

    zaratustra83

    Jechałeś tym polonezem, że tak doskonale wiesz jak sytuacja wyglądała? Po to jest policja, sąd, aby znaleźli podejrzanego i w toku postępowania karno-sądowego ocenili czy to on i w jaki sposób doszło do zdarzenia. A póki co nie wyrokuj tak jednoznacznie, że coś się da, a czegoś się nie da. Najwyraźniej brakuje Ci wyobraźni.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -1

    gośććć_gość

    03.09.2010, 13:09

    Czy Ty jestes normalna?!widzialas to,ze wygadujesz takie bzdury?????!!!!kobieta byla na przejsciu przechodzila,widzialam to a on jechal gdzies 60-70km/h i nawet nie nacisnal hamulca,nic kompletnie,zero reakcji,zahaczyl wozek pociagnal ze soba 2m i pojechal dalej,powinien isc siedziec i jeszcze dostac w porzadnie w leb.A TY sie zastanow nad tym co wpisujesz.Tak i na pewno nie zrobil tego umyslnie,Potracil dziecko,bylo pelno krwi na ulicy a on nie udzielil pomocy,bo tak.Idz sie leczyc gościu.!!!!

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx5 
    +1

    mieczyslaw

    03.09.2010, 15:06

    coś o hamowaniu

    proponuję poczytać, jest tu dość obrazowo pokazane co składa się na realną długość drogi hamowania: http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Hamowanie-trzy-drogi-do-zatrzymania,wid,12275621,wiadomo sc.html

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +1

    zaratustra83

    14.09.2010, 22:44

    mieczysław

    Człowieku masz prawo jazdy? A jak masz to jestem ciekaw jakie doświadczenie za kółkiem,niedzielnego wycieczkowicza? Ja robię około 40000 km rocznie i to nie w trasie tylko w ruchu miejskim. Nie tylko po Tczewie, ale i po Trójmieście i Warszawie. Wszędzie zasada jest taka sama jak walniesz kogoś na przejściu to twoja wina. Skoro są pasy to masz obowiązek zachować ostrożność oraz być gotowy do natychmiastowego zatrzymania pojazdu a nie dodawać gazu bo masz zielone. Zawsze jakiś pajac może ci na jezdnie wtargnąć mając czerwone. Sąd cie może uniewinni ale twoje sumienie i tak będzie ci mówić dla "czego nie jechałem wolniej" Kierowca musi mieć wyobraźnie i musi przewidywać co może się stać. Jak tego nie potrafi i nie robi to nie powinien mieć prawa jazdy.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +1

    _gość

    02.09.2010, 14:06

    Tak auto znaleźli a le co po samym samochodzie to jest tylko maszyna kierowce niech znajda on jest winny. Dobrze zę tp dziecko wraca do zdrowia. nieźle musiała sie nadenerwować matka tego dziecka.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • +4

    DO X GOŚĆ..._gość

    02.09.2010, 14:28

    Skoro ktoś ucieka z miejsca zdarzenia,a później porzuca poldka na terenach wojskowych-co to oznacza?że to on był sprawcą,ze to właśnie on jest winny całej tej nieszczęsnej sytuacji.Przecież to jest jednoznaczne-jasne i klarowne.Nikt tu nie linczuje nikogo,tylko na Boga,niech się ujawni i przeprosi rodzinę za to cale zło ... KAŻDY ODPOWIADA ZA WŁASNE CZYNY...I TYM RAZEM TEŻ

    Odpowiedz
    IP: 95.40.xx4.xx9 
  • -3

    lukee

    02.09.2010, 14:30

    Żeby chociaż odciski palców zdjęli. Może tak trafi, że będą tylko jednej osoby. A nawet jeśli więcej to można sprawdzić co kto robił o danej porze i czy ma alibi, że to akurat nie on prowadził.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Co za debil z tego kierowcy_gość

    02.09.2010, 15:03

    Trzeba byś skończonym kretynem żeby porzucić samochód w sposób tak łatwy do odnalezienia. Jak już chciał nie ponieść odpowiedzialności mógł troszkę wysilić szare komórki.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx0 
  • -3

    marja666_gość

    02.09.2010, 15:20

    madzik:)

    jezeli twierdzisz ze zatrzymanie auta z 50km/h to zaledwie kilka metrow to kestes sama chyba super kierowca,do wiadomosci do zatrzymania potrzeba ok.30-40m wiec nie flozofujcie... jedyne co zrobil zle to uciekł.a znajac nasze kochane mamusie to nie raz widzialem jak wchodza na przejscia pchaja ten wozek a jak zobacza samochod to jeszcze sie zatrzymuja na srodku przejscia czakajac na reakcje kierowcy!!! zanim to zobaczysz i zareagujesz mija 1sek.i to przyklad ze ta sekunda to nieraz za pozno.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx1.xx3 
  • +7

    psssotqa

    02.09.2010, 17:13

    prędkość

    Jak nie jesteś w stanie wyhamować przed przejściem dla pieszych z 50 km/h to radzę przesiąść się na wrotki. Pewnie taki sam niedzielny kierowca, jak Ty prowadził ten samochód. Nie cytuj więcej podręczników do nauki jazdy, tylko zajmij się praktyką.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +12

    zaratustra83

    02.09.2010, 17:32

    tragedia

    Jeżeli kierowca przy takiej prędkości zatrzymuje auto na drodze 30-40 metrów to znaczy że albo jego pojazd, albo on sam nie powinien znajdować się na drodze. Pozabierać prawa jazdy takim sierotom.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • gość_gość

    02.09.2010, 15:27

    WIEM ŻE KIEROWCA KTORY SPOWODOWAL WYPADEK ZGLOSIL SIE SAM OSOBISCIE DZISIAJ RANO NA KOMENDZIE W TCZEWIE. DANA WIADOMOSC PODANA TUTAJ JET NIE AKTUALNA PONIEWAZ BYLA WSTAWIONA PO GODZINIE 12 A SPRAWA ZOSTALA JUZ WYJASNIONA. RESZTA NALEZY DO SLUZB KTORE SIE TYM ZAJMUJA. WIEC KOMENTARZE DODAWANE TUTAJ SA JUZ NIEPOTRZEBNE!!!!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx9.xx0 
  • +3

    GLACK61

    02.09.2010, 15:37

    Na pewno KIEROWCA będzie się tłumaczył, że poszedł na grzyby i ktoś pożyczył sobie Jego samochód lub do dzisiaj zbiera grzyby i o tym nic nie wie...

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -1

    don pedro_gość

    02.09.2010, 17:18

    ....

    nachlany bydlak był,inaczej by nie uciekał

    Odpowiedz
    IP: 188.33.xx5.xx7 
  • _gość

    02.09.2010, 20:37

    miejmy nadzieje że chociaż po czasie ale za to odpowie tymczasem należy się odszkodowanie rodzicom dziecka lub maleństwu powiadamiajcie o stanie dziecka cały czas

    Odpowiedz
    IP: 188.33.xx3.xx7 
  • +2

    _gość

    03.09.2010, 10:10

    Przyszedł wkońcu po rozum do głowy.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx4 
  • -1

    MATKA_gość

    03.09.2010, 11:08

    SZKODA DZIECIACZKA BO CIERPI ZA NIEROZSĄDNE

    ZACHOWANIE 2 OSÓB BABKI I OCZYWIŚCIE KIEROWCY. CZEMU TA BABKA WESZŁA NA ULICĘ GDZIE JEST NAJBARDZIEJ RUCHLIWĄ NAPEWNO ONA WYMUSIŁA A KIEROWCA NIE MÓGŁ WYCHAMOWAĆ .JA WIDZĘ JAK LUDZIE SIĘ ZACHOWUJĄ NA ULICY ILE RAZY KTOŚ WYBIEGNIE BO MU SIĘ ŚPIESZY A TU BACH I PŁACZ BO ZOSTAŁ POTRĄCONY JAK TE DWIE MAŁOLATY PRZY DZICZKU CO IM SIĘ ŚPIESZYŁO .MOJA BYŁA OPIEKUNKA A STARSZA PANI TEŻ PRAWIE WJECHAŁABY WÓZKIEM Z MOIM DZIECKIEM POD SAMOCHÓD BO NIE ZAUWAŻYŁA ŻE COŚ JEDZIE LUDZIE NAWET NIE PATRZĄ A NIESTETY SAMOCHODU NIE DA SIE TAK SZYBKO ZATRZYMAĆ .

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xxx.xx1 
  • najpierw pomyśl_gość

    03.09.2010, 13:15

    kobieta była już z wózkiem na połowie, prawie juz schodziła z przejscia wiec nie piszcie bzdur bo mam dosc tych bredni.najlepiej obwiniac ofiare a sprawca niech biega na wolności...nie moge zrozumiec waszego rozumowania...jechalem dzis tamta droga i jest bardzo dobrze widoczne juz z daleka jak ktos wchodzi na przescie i jadac 50km/h spokojnie wychamowałem bez zadnego pisku itp tak wiec musiał jechac duzo wiecej a przypominam ze kobieta z wozkiem była juz prawie na drugiej stronie. nie zatrzymal sie bo mial cos do ukrycia i najprawdopodobniej po alkoholu albo narkotykach.dlatego zgłosił sie sam na policje 3 dni po wypadku...mial duzo czasu na przemsenia i uzgodnienie pozniejszych zeznan..poza tym jak dotarlem na miejsce kilka minut po tragedii swiadek opowiadal ze widzial w srodku poloneza 2 osoby...ciekawa sprawa...

    Odpowiedz
    IP: 95.41.xx8.xx3 
  • ja_gość

    03.09.2010, 13:51

    ja

    zgadzam się nie winna jest babcia a sprawdza bo jak by nie było kobieta była już na przejściu a nie wtargneła mu pod koła,bo gdyby tak było nie czuł by sie winny i zatrzymał by się by pomoc dziecku...kto jak kto ale babcie są myśle rozsądne mając pod opieką swoje wnuki...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx6 
  • -1

    Gosc..._gość

    03.09.2010, 15:28

    uciekł poniewaz sie przestraszył ,spanikował... to była ludzka reakcja ktorej nie jestes wstanie nigdy przewidziec.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx6 
  • +1

    kierowca_gość

    04.09.2010, 20:49

    Na własne oczy

    Witam, miałem niestety nieprzyjemność zajechać w to miejsce zaraz po tym wypadku i powiem wam, że widok płaczącej kobiety z zakrwawionym dzieckiem na rękach to jest coś co dlugo jeszcze będzie mi spędzać sen z powiek. Ten lament babci siedzącej na krawężniku przy drodze z dzieckiem na rękach i chyba zaplakanej siostry stojącej obok był przerażający. Osobiście to powiesił bym publicznie sprawce na rynku.

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx6.xx7 
  • _gość

    05.09.2010, 14:43

    trzeba być bez serca żeby tak postapić..a ucieczka to juz w ogóle swiadczy o brutalności sprawcy......zamknąc na jak najdłuzszy okres!!!!!! tez widziałem wszystko zaraz po i zgadzam sie z przedmówcą...straszny widok...rodzinna tragedia...nie do opisania....nikomu nie życzę..długo pewnie beda z tego wychodzić...a sprawca pewnie nic sobie z tego nie robi...

    Odpowiedz
    IP: 91.206.xx4.xxx 
  • tczewianka_gość

    05.09.2010, 23:22

    kierowcy w tczewie

    Co do tego kierowcy ,który spowodował ten wypadek najwyższa kara.A ogólnie to stwierdzam,że bardzo często korzystam z tego przejścia idąc na działeczkę czy też na cmentarz i śmialo rzec mogę,że w tym właśnie miejscu najbardziej widać jak nasi kierowcy zachowują się na przejściach dla pieszych,jak PANY!!!!Zazwyczaj stoję na tym przejściu z 10min. aż któryś z nich się polituje i zatrzyma się,choć i to często nie pomaga gdyż ten ,który jedzie z przeciwka ma gdzieś grzeczność kierowcy zatrzymującego się i jedzie przez przejście i bacząc na to że jest się w polowie przejścia i to nawet z dzieckiem.Było wiadomo ,że kiedyś w tym miejscu dojdzie do tragedii. Drodzy kierowcy z Tczewa trochę więcej kultury przy przejściach!!!!!Piesi to też ludzie i czasem się spieszą i na pewno nie dotrą do swego celu na nogach tak szybko jak wy autem:) W innych miastach jakoś milsi są kierowcy.Będąc w Gołdapi byłam w szoku że nie ma tam sygnalizacji świetlnej ale wystarczyło stanąć przy przejściu dla pieszych a kierowca już się zatrzymywał,aby umożliwić przejście.A co u nas z tą kulturą?A w tedy żale że w Tczewie pełno sygnalizacji ale inaczej nie można.Zapomniana kultura kierowcy,a jaka wizytówka miasta i jego mieszkańców!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx3 
  • -2

    urlopowicz_gość

    06.09.2010, 10:28

    "smiechu warte"- znacie ten program???

    USMIECH PO KAZDYM PRZECZYTANYM KOMENTARZU!!!!!!!!!!!!!!!!!! CO LUDZIE ZA BREDNIE PISZA I WYMYSLAJA...................... ULICE GDANSKA ZNA KAZDY! SA TAM PRZEJSCIA DLA PIESZYCH BEZ LAMP ( KOLO EKONOMIKA I ZEBLA) . JADAC WYPOZYCZONYM AUTEM, MYSLALAM ZE SZLAG MNIE TRAFI!!!!!!!!!!!!!!!!! MLODE KOBIETY Z WOZKAMI WCHODZA BEZ PATRZENIA NA LEWO CZY PRAWO; OT TAK NA JEZDNIE!!!!!!!!!!!!!!!! STARSZE KOBIETY PRZECHODZA KOLO CMENTARZA ( NIE MA PRZEJSCIA DLA PIESZYCH!!!!!) TAK PO PROSTU PRZEZ ULICE!!! A NAJLEPSZY MOMENT GDY AUTOBUS PRZYJEDZIE KOLO EKONOMIKA!!! I CO NAJGORSZE!!! JEST ZNAK 40km!!!!! NIKT, ALE TO NIKT OPROCZ MNIE, GO NIE PRZESTRZEGAL. CZULAM SIE TAKA MALA, TAKA POWOLNA Z MOIMI 40 km: PRZEJEZDZA RADIOWOZ ( NIE WIERZYLAM WLASNYM OCZOM )! NIKT NIE POSZEDL NOGA NA HAMULEC!!!!! MLODZI LUDZIE ROBIA PRAWKO, JEZDZA JAKBY MIELI JUZ CONAJMNIEJ DLUZEJ ODE MNIE PRAKTYKE ( JA MAM 20 LAT PRAKTYKI BEZ ZADNEGO WYPADKU!!!) A CO JEST W MIESCIE NA PRZEJSCIU OBOK PRZYSTANKU, POMIEDZY STAREGO KINA A MUSEUM WISLY ??????!!!!!!!! LUDZISKA WSKAKUJA NA PASY, NIKT NIE PATRZY NA LEWO CZY PRAWO!!! SAMI SIE PROSZA. NAJLEPSZY CZAS OD 14 DO 17!!!!!!! HORROR!!!!!!!!!!!!!! LUDZIE!!! NIE MACIE INNYCH ZMARTWIEN TYLKO INNYCH LUDZI OSADZAC!!!!! I KLAMSTWA WYMYSLAC!!!! ZAJMIJCIE SIE KAZDY SOBA, A NIE PLOTAMI!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 87.186.xx0.xx9 
  • -4

    lukee

    10.09.2010, 00:52

    urlopowicz czy jednak urlopowiczKA ? I nie trzeba się rak WYDZIERAĆ!!!!!!!!!!!!! WYŁĄCZ TEN CAPS LOCK!!!

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -4

    lukee

    10.09.2010, 00:53

    *tak, a nie "rak"...to ta późna pora :P

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.