Nasilają się kradzieże na Starym Mieście. Straty idą w tysiące

Po ozdobnych płytach pozostał tylko smutny ślad (fot. tcz.pl)
Nasilają się kradzieże na Starym Mieście. Straty idą w tysiące
Amatorzy cudzej własności działający na terenie Starego Miasta wciąż nie dają o sobie zapomnieć. Ostatnie dni to lawina kradzieży ozdobnych tablic z logiem 750-lecia miasta, zamontowanych w staromiejskich chodnikach. Władze miasta musiały zamówić 10 nowych ozdobnych tarcz. Za akty wandalizmu i kradzieże, niestety, płacimy my wszyscy.

Od kilku lat na Starym Mieście prowadzone są działania, które mają przywrócić dawny blask tej zaniedbanej do niedawana, najstarszej części grodu Sambora. Pojawiają się nowe skwerki, klomby, infrastruktura - ta ostatnia szczególnie "podoba" się niektórym mieszkańcom. Pisaliśmy już na naszej stronie, że ktoś usiłował ukraść nawet atrapę armaty, która stanęła na terenie zielonym przy ulicy Łaziennej. Zaginęła ozdobna jaszczurka, która była przymocowana na dekoracyjnego głazu na skwerku w sąsiedztwie parkingu przy ulicy Ogrodowej. Teraz masowo giną metalowe elementy, jakie przywłaszczają sobie najprawdopodobniej zbieracze złomu. Nasi czytelnicy poinformowali nas, że w ostatnich dniach zginęły metalowe, ozdobne tablice montowane w poziomie chodnika z logo 750-lecia miasta m. in. na ulicy Krótkiej, Wodnej i Podgórnej.

- To przechodzi wszelkie wszelkie mniemanie. Mamy do czynienia z prawdziwą plagą złodziejstwa. - alarmuje nasz czytelnik.

O narastającej fali kradzieży wiedzą władze miasta - tylko w ciągu ostatnich dni urzędnicy musieli zamówić 10 ozdobnych płyt. Aby ustalić sprawców, sprawdzane są m. in. nagrania z monitoringu:


- Zamówiliśmy nowe płyty z betonowym zabezpieczeniem i specjalnymi prętami - żeby to wyrwać, chyba będzie trzeba mieć ze sobą mały dźwig. - tłumaczy zastępca prezydenta Tczewa, Adam Burczyk - Każdy skradziony krążek to strata około 1,2 tys. zł - łatwo sobie zatem przeliczyć, jakie straty ponieśliśmy w ostatnich dniach. Jednak nie poddamy się, chyba w końcu odpowiednie osoby zrozumieją, że nie chodzi o to, by wyrywać to, co w ostatnich latach zrobiliśmy.

Urzędnicy dodają, że sprawa została zgłoszona na policję. Niestety, zgodnie z przepisami, skupów złomu nie mogą kontrolować strażnicy miejscy. Policjanci deklarują, że robią to na bieżąco - w ub. roku udało się im m. in. odzyskać pamiątkową tablicę, skradzioną z domu, w którym urodził się Grzegorz Ciechowski. Niestety, była już zniszczona. Dodajmy, że Tczew na odnowę starówki (przy wsparciu UE) wyda ponad 20 mln zł. W tym roku nastąpi ciąg dalszy rewitalizacji Starego Miasta - m.in. przebudowa kamienic przy ul. Mickiewicza 18, Zamkowej 16 i Rybackiej 8 oraz przygotowanie dokumentacji na modernizacje kolejnych budynków, dokończenie budowy Szlaku Fortecznego oraz Trasy Spacerowej oraz oznakowanie szlaków.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (54)
dodaj komentarz

  • +50

    Ech_gość

    29.02.2012, 03:04

    PO CO SĄ TE KAMERY NA STARYM MIEŚCIE! Wybaczcie capsa, ale niejednemu pewnie to pytanie przyszło na myśl. Przecież w niejednym z miejsc płyty były ewidentnie w polu widzenia kamer. Pewnie, jakby ukradli kamerę teżby się nie zorientowano... Trzy problemy: 1. Perfidia złodziejów 2. Chciwość właścicieli skupów złomu, którzy to przyjmą mimo wyraźnego, nielegalnego pochodzenia 3. Przysłowiowe już niemal partactwo policji i straży miejskiej Co do ostatniego. Ech, ja nigdy nic nie miałem do policji, daleko mi do patologicznych zachowań i haseł odnośnie jej, ale jak widzi się coś takiego, to człowiek tylko zachodzi w głowę - jak można było dopuścić do czegoś takiego NA ŚRODKU MIASTA...

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx6 
  • +8

    kierowca opela_gość

    29.02.2012, 11:13

    to jest

    REWITALIZACJA POZIOM HARD

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx8 
    +2

    zawszewdrodze_gość

    01.03.2012, 22:56

    Element wywieźć do baraków, 15 km od Tczewa!!!!!!

    Dlaczego władze Tczewa upierają się by menele którzy nie płacą czynszu, demolują kwaterunkowe mieszkania, mieszkali w CENTRUM MIASTA? Czyż nie taniej byłoby kupić kilka hektarów nieużytków i postawić tam 173 baraków? Leśniczy szybko by im głupoty z łbów powybijał! Na CAŁYM ŚWIECIE zamieszkiwanie na Starówce jest zaszczytem, w Tczewie wstydem i urzędniczą zemstą!!!!

    Cytuj
    IP: 90.144.xx4.xx6 
  • +3

    kat_gość

    29.02.2012, 06:16

    stare to patologia na patolą sam słodziej i kor...wa tam to kordony policji wezwac trzeba .od dziecka kradną tylko to umieją mur do okoła i spokuj same złodzieje blac

    Odpowiedz
    IP: 80.203.xx8.xx3 
  • +13

    do kat_gosc_gość

    29.02.2012, 08:42

    bez takich opinii

    czarna owca się wszędzie znajdzie, a sposób zabezpieczenia płyt przed kradzieżą - przyklejone na beton czy klej do płytek...każdy budowlaniec to wyśmieje...ludzie to kradną bo jest to unikatowe...atrakcyjne...to kolekcjonerzy sztuki...to nie są złodzieje ! pozdrawiam resztę dzielnic tczewa gdzie nie ma metalowych tablic, płyt, figurek i innych drobiazgów metalowych do kradzieży ;)

    Cytuj
    IP: 83.238.xx8.xx2 
    +11

    ja15_gość

    29.02.2012, 08:44

    hmm

    Ty zapewne mieszkasz na suchychżygach, na których jest spokój, cisza i sami pożądni obywatele co?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx0 
  • +23

    xxcxx_gość

    29.02.2012, 06:52

    WSTYD STRAŻ MIEJSKA!!!

    Wstyd !!!!!!!!! straż miejska powinna się wstydzic, centrum monitoringu tak blisko... w trampkach powinni za takim gagadkiem wyskoczyc i go złapac,monitoring też jest akurat w tym miejscu no ale strażnicy potrafią go tylko wykorzystywac na psiarzy na chwilę spuszczających swoje psy aby się wybiegały... tych to z 300 metrów w kamerze dostrzegą i zaraz patrol wysyłają nawet w takie miejsca ,że nie powinni się przyczepiac bo akurat tam gdzie ja z psem wychodzę to co najwyżej pies jakiemuś asowi spożywającemu alkohol tylko może zawadzac.....

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx7 
  • +7

    mala_gość

    29.02.2012, 09:03

    straz miejska powinna miec mozliwosc

    kontrolowania skupów złomu..

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 
    +3

    ???_gość

    29.02.2012, 23:55

    ?????

    A co wiesz o pracy na monitoringu? Byłeś tam? Widziałeś jak to wygląda cwaniaczku? Wiesz jakiej jakości jest obraz na tych monitorach? Wiesz ile kamer podlega obserwacji jednego operatora? Guzik wiesz dlatego dajesz takie durne komentarze. Potraficie sobie tylko gębę wycierać tymi ludźmi a podejrzewam że raczej nikt z wypowiadających się tu osób nie ma pojęcia jak wygląda praca takiego operatora. Przyjdź, zobacz a potem narzekaj!

    Cytuj
    IP: 95.41.xx6.xx5 
  • +12

    Radykał_gość

    29.02.2012, 07:20

    monitoring i POlicja co robiła w tym czasie?

    Tczewska POlicja jest mało skuteczna. Nie dają sobie rady ze złodziejami, kibolami, chuliganami. Proponuję wysłać tczewskich Policjantów do Złotej Karczmy na ponowne przeszkolenie.

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx1.xx8 
  • +25

    gość 66_gość

    29.02.2012, 07:35

    Żenada.

    Proponuję utworzyć kolejne centrum monitoringu, wydać kolejne miliony na sprzęt i zatrudnienie ludzi. Kpina i żenada. Osławiona Tczewska Straż Miejska jak zwykle staje na wysokości zadania.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx1 
  • +15

    EMERYT_gość

    29.02.2012, 08:07

    Ozdobne tablice?

    A Srtaż Miejska jak borsuki po zimie jeszcze spi ????. a chłopcy nie, za daleko mają do Starówki trzeba im jeszcze jeden nowy samochód kupić !!!!.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx0 
  • +1

    ogarnij się chlopie..._gość

    29.02.2012, 12:37

    To pan komendant wyznacza priorytety na dziś...więc pretensje jak co to do niego...a po drugie emerycie-niezadowolony zwróć uwagę ,ze SM patroluje nowy węzeł żeby uniknąć dewastacji i dbać o bezpieczeństwo takich marud jak ty.I widzisz i tak ci nie dogodzą,bo są tam gdzie nie powinni, a w innym rejonie ktoś opin...a zolom.Także jak coś to wiecie do szefa.

    Cytuj
    IP: 46.169.xx9.xx3 
  • +11

    zen_gość

    29.02.2012, 08:10

    Złodzieje

    A może to złodzieje jacyś kradną te tarcze... Proponuje wezwać Ojca Mateusza, on to rozwiąże...

    Odpowiedz
    IP: 79.190.xx7.xx4 
  • +19

    willi_gość

    29.02.2012, 08:22

    a po co tyle patroli straży miejskiej szwędało się ostatnio po starówce? nic nie widzieli? Przecież ukraść taką płytę to nie to samo co podnieść pięć groszy z chodnika.... Ale psa na trawniku bez smyczy to od razu zauważą, albo kogoś kto peta rzucił na chodnik- i od razu jest kaska z mandatu.... Miasto się stara by starówka fajnie wyglądała, by miło się spacerowało, ale moim zdaniem to powinni najpierw pozbyć się meneli stamtąd- pewnie czynszu też nie płacą, bo po co? a dopiero potem "upiększać" ten rejon.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xxx 
  • +13

    2b_gość

    29.02.2012, 08:23

    Komendant SM

    I jaką teraz bajke wciśnie nam komendant odnośnie swego jak to przedstawiał najbardziej skutecznego organu w mieście, czytaj po polsku nierobów, bojących się wykonywać obowiązki ,za które im płacą. SM za brak interwencji powinna mieć odciągnięte z pensji za te pokrywy. Po co za tyle kasy monitoring?

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • -4

    a ty kim jesteś..._gość

    29.02.2012, 12:38

    skoro oni są nierobami ,to ty jesteś robol buhahhaha

    Cytuj
    IP: 46.169.xx9.xx3 
  • +9

    krzyś_gość

    29.02.2012, 08:26

    patologia?!

    przeważnie na Starówkach w innych miastach Polski mieszkania są tak drogie,że ,,nie Wszystkich'' stać aby w nich mieszkać a co dopiero kupić..czyt.wysiedlić patologię. W Tczewie na Starówce są to mieszkania socjalne i wszystko jasne. Nie mam nic do biedniejszych Ludzi ale Starówka jest wizytówką Miasta,którą to jedni odbudowują i rewitalizują a Ci ,,drudzy'' dewastują. No bo jezeli włodarze Tczewa dopuszczają bezmyślnie do tego to świadczy o ich niekompetencji i rozwadze. Jezeli dopuszczają do zamieszkiwania takich Osób na Starówce a do tego jeszcze Ich uposarzają w postaci akcesoriów,które można łatwo zdemontować i sprzedać to znaczy,że ,,Miasto'' należy do nich...no bo do kogo...? rzadko można spotkać Turystów.. bo wiele się mówi o patologii na tczewskiej Starówce a to niestety zniechęca...nawet strach wejść do pobliskiego kantoru wymiany walut bo jest się pod obserwacją złodziei wręcz wchodzą za Tobą i lustrują co Masz do ,,zaoferowania'' złodziejowi a to nie jest przyjemne. Także Apel dla Władz Miasta niech się zastanowią dla kogo Ta Starówka jest...bo okazja czyni złodzieja.!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx9 
  • Do kat !_gość

    29.02.2012, 08:53

    Słuchaj jeśli to się dzieje na SM to nie oczerniaj mieszkańców , że ta dzielnica ma taką renomę to nie mów że od razu ktoś z tej Dzielnicy to robi ... ! Może ciebie trzeba było by zamknąć W jakimś zamknięciu 1,5m na 1,5m żebyś nie pisał swoich teorii na temat tego miasta ... Coś Ci nie pasuję ? Pisz do kochanego Prezydenta, do naszych Kochanych władz itd .... ! Albo Weź rozbieg w ścianę i zapier**l głową w ścianę , może coś Ci pomoże :)

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx7.xx2 
  • +9

    sds_gość

    29.02.2012, 08:55

    Zlikwidować Straż Miejską w Tczewie !

    Zlikwidować Straż Miejską w Tczewie ! A dotować policję (dziesięciu policjantów sekcja miejska). Zlikwidować wszytskie skupy złomu na terenie miasta , najbliższy 10 km od Tczewa. Skończy się...

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx8.xx9 
  • -4

    a chcesz żeby twoje ..._gość

    29.02.2012, 12:42

    a chcesz mądrasiu żeby zlikwidowali twoje stanowisko pracy ????nie sądzę...to proszę weź się zastanów co wypisujesz tu za herezje...trzeba środki zaradcze uruchomić,a nie tu zaraz zlikwidować...taki madras się znalazł :-)))daruj sobie

    Cytuj
    IP: 46.169.xx9.xx3 
    +1

    yhy_gość

    01.03.2012, 08:40

    do komentarza wyżej "a chcesz żeby twoje..."

    w Polsce codziennie likwiduje się masę stanowisk pracy i ludzie jakoś sobie radzą. Po co utrzymywać coś co działa nieudolnie, nieskutecznie? Prawdą jest że Straż Miejską w Tczewie to widać tylko na festynach.

    Cytuj
    IP: 213.195.xx2.xx5 

    do yhy..._gość

    02.03.2012, 08:25

    to co jak wszędzie likwidują to tu też trzeba?!? a jak !!!zamknijmy wszystko,likwidujmy wszystko-a na końcu podpalmy i zaorajmy~!!!!!!!!!??????!!!masakra.nie masz zielonego pojęcia jak ta slużba dziala!!!!!!wszyscy zrzędzą a jak co przyjdzie do czego ,to jak oglaszają nabór to jest ich w setkach!!!!!!!!!!!!taka prawda!!!!!!!!na 1 miejsce multum!!!!!!!!!więc naprawdę darujcie sobie te burzliwe komentarze!!!!!!!!!!!bo pajaców z siebie robicie.

    Cytuj
    IP: 46.169.xx1.xx8 
  • +6

    wojt_wojt_gość

    29.02.2012, 09:07

    straż miejska

    Straż Miejska jak wywnioskowałem z artykułu i komentarzy to faktycznie "najskuteczniejszy ORGAN" w naszym mieście. Panowie strażnicy na czele z komendantem powinni spalić się ze wstydu. Jak można pozwolić żeby okradano ich własne podwórko. skuteczność równa ZERO.

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx1.xx7 
  • +9

    GOŚĆ_gość

    29.02.2012, 09:11

    CZĘSTE KONTROLE NA SKUPIE ZŁOMU , ZA SKUP ZŁOMU NIEWIADOMEGO POCHODZENIA UKARAĆ JAK PASERA . PIERWSZYCH TRZECH DLA PRZYKŁADU - TO PRZESTANĄ DEWASTOWAĆ.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx9 
  • +2

    Obserwator_gość

    29.02.2012, 11:34

    Skup złomu

    Wiadomo, że kary dla skupujacych ZŁOM z KRADZIEZY powinny być wyjątkowo surowe, kontrole natomiast tak częste, jak tylko to możliwe. JEST ZBYT NA KRADIONE, JEST I KRADZIONE!

    Cytuj
    IP: 87.187.xx5.xx9 
  • +1

    Tczewianin_gość

    29.02.2012, 09:30

    ROZWIĄZAĆ NIEROBÓW

    Po raz kolejny apeluję: ROZWIĄZAĆ TOWARZYSTWO i diodatkowo obciążyć za skradzione tablice!!!

    Odpowiedz
    IP: 62.233.xx4.xx2 
  • +2

    !_gość

    01.03.2012, 00:05

    Do budy !

    Przestań seplenić, naucz się poprawnej polszczyzny i przestań pluć jak mówisz, bo aż mnie ochlapałeś przez monitor

    Cytuj
    IP: 95.41.xx6.xx5 
  • +5

    Jurgen

    29.02.2012, 09:32

    Kamery tutaj sprawy w 100 % nie załatwią ,sami również musimy być czujni i reagować na wszelkie akta wandalizmu i kradzieży . Większość przechodzi obok i udaje że nic się nie dzieje ,nie wierzę ,że wszystkie te kradzieze oraz akta wandalizmu odbyły się bez przypadkowych i naocznych świadków . Czasami wystarczy podejsć do okna i wykonac telefon :(

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +1

    _gość

    29.02.2012, 09:37

    SM nie potrzebna widać jak działają kamery do d...py też widać, inwestować w stare miasto do d...py dla bydła nie warto nic robić ,policja zająć się za skupy złomu jak przyjmują takie tablice ,kable ,studzienki itp oskarżyć o paserstwo nie będą skupować to nie będą kraść w domu sobie tego nie ustawi

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx0 
  • +7

    AG

    29.02.2012, 10:14

    kradli,kradną i kraść będą

    Tego już nic nie zmieni.Skuteczność policji znikoma podobnie jak kary-czego oni się mają bać?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +4

    klft_gość

    29.02.2012, 10:18

    piękniej z każdym rokiem

    Kilka tysięcy to nie szkody,trzeba się z tym liczyć,póki nie ma zabezpieczeń. Jest to jedyna dzielnica,ktora pięknieje w oczach.

    Odpowiedz
    IP: 78.30.xx1.xx6 
  • +2

    _gość

    29.02.2012, 10:24

    Fakt kontrolować skupy złomu i karać właścicieli za paserstwo (powinno pomóc) co do monitoringu dobrze że jest, tylko szkoda że tak mało skuteczny! A tak na marginesie to nie tylko na SM mieszkają złodzieje.

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx1.xx8 
  • +1

    _gość

    29.02.2012, 16:03

    Pewnie bardziej kontrolowac skupy złomu jak jest cos nietypowe to zaraz takiego ukarać. Bo to wiadomo że może byc z kradzieży.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx3.xx7 
  • czekam_gość

    29.02.2012, 10:58

    hazard uliczny

    Czy policja , Prezydent i struktury ścigania są winne za niedostatek wychowania w patriotyzmie lokalnym mieszkańców Grodu Sambora. Pretensje zatem do praprzyczyn patologii tj. MEN i ich min. Hall, Kudryków. Czy są w TV programy bez przemocy, gwałtu to proszę wskazać. Żadne zabezpieczenia techniczne nie gwarantują utraty dzieł sztuki w muzeach dlatego są ubezpieczane na bajońskie kwoty. Przecież to eksponowany diament na Targach Jubilerskich MTG w Gdańsku zniknął z sejfu bezśladowo. Zatem wykonawcy zleceń kolekcjonerskich na niewątpliwie artystyczne dzieła w Tczewie dadzą sobie radę z wklejkami nawierzchniowymi. Takie proste że dziwi tylko naiwność projektanta reliefu i inwestora który chyba liczył na "popyt" wyrażany w sposób emocjonujący i przez to dowartościowujący akt tajemniczego demontażu. Kto szybciej upora się w swoim zamyśle - kolekcjonerzy czy włodarze - zakłady przyjmuje ... promocja miasta

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx4.xx4 
  • -2

    krzyś_gość

    29.02.2012, 12:50

    może i patologii niema...

    ale...drodzy Państwo widzę,że macie bardzo różne podejście do ,,sprawy'' więc zupełnie poważnie proponuję aby zamiast pewnych przyozdobień Starówki,które kosztują majątek a i tak są i przypuszczam będą kradzione bo i komu to potrzebne (chociaż) ładne...to może niech zamiast tego władze miasta wydadzą te pieniądze na wspomożenie,,tej rzekomej patologii na Starówce''...- dzieciom buty i spodnie porządnie nakarmić dać kieszonkowe na cukierki dofinansować korzystanie z zabytkowych mieszkań..i patologia zniknie. Dodatkowo dać pracę rodzicom owych dzieci przy rewitalizacji Starówki może bezrobocie spadnie...będzie pięknie i bogato. czy np.na gdańskiej Starówce też tak kradną...bo jezeli tak to tylko patrzeć jak wywiozą Neptuna na złomowiec. a przy okazji Ktoś napisał,że to nikt z Tczewa nie kradnie... wątpię aby ktoś z zewnątrz miał odwagę wtargnąć na teren Starówki żeby coś ukraść chyba ,,żywy'' by nie wyszedł....hm

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx9 
  • +4

    tcz45

    29.02.2012, 12:51

    pytanie do policji

    Pojawia się kolejna informacja o dokonywanych kradzieżach na starówce. Czy nie powinien wypowiedzieć się rzecznik tczewskiej policji i odpowiedzieć co dalej policja z tym chce z tym zrobić... teraz to takie modne i na czasie-konferencje z tym kimś....:-) -czy zostały przesłuchane osoby mieszkające obok miejsca dokonanej kradzieży..? Może kogoś widziały, może coś słyszały.. - czy zostały od razu następnego dnia skontrolowane skupy złomu..? jeśli nie to dlaczego..? Czy żaden patrol Policji czy SM nic nie zauważył, podczas swojego rutynowego obchodu..? A MOŻE wcale nie ma tam patroli pieszych..? A powinny być w miejscach gdzie brakuje monitoringu. -co na to policyjni informatorzy, wszak władza ma swoich wśród patologi... -co dalej z nowo zakupionymi płytami czy tak samo partacko zostaną położone..? -takich pytań może pojawić się więcej od mieszkańców....dobrze by było otrzymać na nie odpowiedź...

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +1

    apropo _gość

    29.02.2012, 13:34

    nadszedł czas operacji nieniszczących

    zauważyłem wyrwę nie tylko tam i wiem gdzie będą następne. Skup zlomu to ostatnie miejsce dla takich "depozytów" gdy funkcjonuje tranzyt w całej UE a nabywców mających gust z klasą na pewno zainteresuje coś trwalszego od gipsowych krasnali.

    Cytuj
    IP: 46.134.xx4.xx9 
  • +1

    Anula_gość

    29.02.2012, 16:01

    MOze ładnie to wygląda takie ozdoby ale czy to ma sens. Jak to zaraz ukradną. Najwidoczniej nic ładnie w mieście nie może być bo zaraz albo ukradną albo zdemolują

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx7 
  • +2

    _gość

    29.02.2012, 16:15

    Złodzieje i tak pewnie będą kombinować jak to ukraść. Nawet jak zrobią jakieś dodatkowe zabezpieczenia pod prądem to chyba by musiało być

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx7 
  • +6

    sewer_gość

    29.02.2012, 16:40

    ZENADA

    CZARNUCHY - ''STRAZ MIEJSKA'' Czuwa i obserwuje ,ale oni tylko potrafia karac za psie kupki . I JAK PODATNICY SIE CZUJECIE !!!! Ha ,ha!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xx6.xx8 
  • +1

    Andrzej?_gość

    29.02.2012, 16:53

    Kradzieże?...

    Jak co zginie to winni są tego skupy złomu .Zgadzam się z niektórymi zarzutami o punktach skupu ale nie zgodzę się z tym że wszyscy co skupują to są samymi złodziejami i paserami .Większą winę obarczam Straż Miejską i policję.mając monitoring w mieście na który wydano dużo pieniędzy a kradną im spod samej kamery, co oni w tym czasie robią chyba śpią bo co innego mogą robić że nic nie widzą.Ale jak by tak palił papierosa na przystanku albo źle przechodził przez ulicę albo szedłbyś z psem bez kagańca to od razu by ci wlepiły mandat i to bez żadnego tłumaczenia.Też mi się nie podoba co robią ci wandale ,to ich trzeba złapać i solidnie ich UKARAĆ////

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx4.xx1 
  • +4

    sewer_gość

    29.02.2012, 17:37

    kabaret

    Jachimowski znow na koniec roku bedzie sie chwalil ze skutecznosci swoich podwladnych . CZARNUCHOW ROZWIAZAC , PRZEZNACZYC PIENIADZE DLA POLICJI!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xx6.xx8 
  • -2

    daruj sobie..._gość

    01.03.2012, 08:21

    daruj swoje wypociny :-)a po drugie jak chcesz to spotkaj się z panem komendantem i porozmawaij co cię gryzie:-)pan komendant czeka i na pewno chętnie się z tobą spotka :-)drzwi otwarte...a ty pewnie nie masz czasu,na spotkania w realu,bo wirtualność cie żywcem pożera.Malo tego pewnie nie umiesz się wyslowic...i wstydzisz się ,że przed kompem jesteś gieroj... :-)

    Cytuj
    IP: 77.112.xx2.xx8 
  • +1

    _gość

    29.02.2012, 18:01

    Piszę to do kogoś kto wszystkich ze starego miasta wrzucił do jednego worka . Drogi panie tez mieszkam na starówce i nie czuję sie ani ku... ani złodziejem . A takie zachowania są wszedzie tam gdzie jest łatwy łup i przytakuję osobie która twierdziła ,że chyba winni również są ci ktorzy takowy złom przyjmują . A niestety policja wszystkim w stanie się zająć nie jest myślę ,że straz miejska powinna mieć rękę na pulsie i nie tylko w dzień gdzie starsze panie z pieskami wychodzą miło by było gdyby szanowna ,,władza" przeszła się pożnym wieczorem tu i tam a z pewnością spotkała by w końcu wandali . Pozdrawiam .

    Odpowiedz
    IP: 164.127.xx5.xx1 
  • +6

    surowa kara dużo nauczy_gość

    29.02.2012, 21:35

    karać surowo i sprawiedliwie

    Nic tak dobrze nie odstraszy wszelkiej maści bandytów i złodziei jak surowa sprawiedliwa kara. Dlatego jestem za karaniem złodziei obcięciem dłoni a morderców karą śmierci. Należy przywrócić na centralnym rynku jak za dawnych czasów pręgierz i pieniek lub szubienicę i przywrócić funkcje kata. Skończyłyby się kradzieże, rozboje i morderstwa!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx0 
  • +6

    gosc_gość

    29.02.2012, 23:03

    komendant

    Nie wiem czy wiecie ale na monitoringu nie ma strażników tylko osoby z urzędu pracy , które zmieniają się co pół roku.Komendant ich zatrudnia i jest bardzo dumny !!!żenada!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx9 
  • +2

    mieszkaniec_gość

    01.03.2012, 00:36

    Zrobić selekcje mieszkańców starego miasta , 80 % to totalne bagno, wziąć wysiedlić do jakiegoś getta ,i będzie ładnie miło ,co najważniejsze spokojnie ! Będzie możliwość wyjścia z rodziną na spokojny spacer : ) tępić,i jeszcze raz tępić ten syf.

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx8.xx0 
  • +3

    _gość

    01.03.2012, 09:59

    Tczewska logika czyli musztarda po obiedzie

    jak zwykle gdy mamy do czynienia z cudzym,(a więc państwowym,gminnym) pieniądzem to się go trwoni . Trzy rzeczy: -wiadukt na wojska polskiego za grube miliony,a po fakcie okazuje się że trzeba zamontować za dodatkową kasę oświetlenie -nowy dworzec po fakcie okazuje się że jeszcze parę groszy potrzeba na zabudowę wiat -studzienki z okazji 750 lecia wydano na nie po1.2 tyś złotych a po fakcie i kradzieży "zamówiono" dodatkowe nowe z zabezpieczeniem i jak to optymistycznie stwierdzono że potrzebny będzie mały dźwig by je ukraść Wniosek: To jak z budową stadionu narodowego jak się korzysta z publicznych pieniędzy to się marnotrawi,dlaczego ciągle po fakcie znajdują się potrzeby na nowe wydatki zamiast tak wykonać by nic już nie dopłacać....bezmyślność i beztroska urzędników przeraża zamiast od razu zamontować takie tablice by ich nie ukraść wydaje się znowu pieniądze, może jakby urzędnicy płacili z własnej kasy za własne błędy byłoby innaczej

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xx9.xx4 
  • 2B_gość

    01.03.2012, 14:43

    do komentarza

    "a chcesz mądrasiu żeby zlikwidowali twoje stanowisko pracy ????nie sądzę...to proszę weź się zastanów co wypisujesz tu za herezje...trzeba środki zaradcze uruchomić,a nie tu zaraz zlikwidować...taki madras się znalazł :-)))daruj sobie" W normalnej pracy za brak wywiązywania się z obowiązków leci się na zbity pysk. Jeszcze jakieś gożkie żale?

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • +1

    na zbity pysk???_gość

    02.03.2012, 08:30

    ciekawe????????a gdzie to w Tczewie(?!?)leci się na zbity pysk????????Bo u mnie,różne rzeczy się dzieją i nikt nikogo nie wywala na zgnity pysk.Trzeba utworzyc kolejny wątek na temat ZGNITEGO PYSKA-SZYKUJE SIE OSTRY REPORTAŻ :-)))PEWNIE TY POLECIALEŚ?

    Cytuj
    IP: 46.169.xx1.xx8 
  • +2

    zibi_gość

    01.03.2012, 18:51

    kradzieże płyt to tylko czubek góry.Złomiarze kradną co popadnie i gdzie się da, ważne aby było z metalu.Od pewnego czasu kradzieże się nasiliły ponieważ złodzieje czują się bezkarni.najczęściej jest to MALA SZKODLIWOŚĆ społeczna i policja ma to gdzieś.JUŻ CZAS ZMIENIĆ PRAWO aby każda kradzież była karana. jeśli państwo nie da sobie z tym rady, to powinno właścicielom pozwolić na zabijanie złodzieja podczas kradzieży.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx7 
  • +2

    stachu_gość

    01.03.2012, 19:51

    złomiarze

    Na mojej ulicy często giną studzienki kanalizacyjne. Wszyscy wiedzą kto je kradnie a policja rozkłada ręce bo brak dowodów. Kołodziejski

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx4 
  • gosc_gość

    02.03.2012, 19:11

    i tak będzie dalej

    powiem złośliwie...ale uważam, że dobrze złodziej robią, że to kradną. Powinni nowe też ukraść, to może w końcu się ktoś zainteresuje jak zadbać o bezpieczeństwo na starym mieście i nie chodzi tu tylko o tablice ale i o mieszkańców

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.