Nowy pociąg POLREGIO dla Pomorza

Nowe składy dla Pomorza (fot. mat. prasowe )
Nowy pociąg POLREGIO dla Pomorza

zobacz galerię zdjęć: 2
W poniedziałek, na dworcu Gdańsk Wrzeszcz, odbyło się uroczyste przekazanie nowego pociągu spalinowego Link wyprodukowanego przez PESA Bydgoszcz. To jeden z pięciu pojazdów tego typu zakupionych przez POLREGIO i zarazem jeden z trzech, które będą kursowały na Pomorzu. Przewozy Regionalne, będące największym polskim przewoźnikiem kolejowym, zapowiadają dalszą wymianę taboru.

Zaprezentowany mieszkańcom Trójmiasta Link to sprawdzony i doceniany przez pasażerów z Polski, Czech i Niemiec tabor. Docelowo w POLREGIO jeździć będzie pięć tego typu jednostek.

- Są nowoczesne, ekonomiczne, a dodatkową ich zaletą jest to, że posiadają specjalne strefy przeznaczone dla najmłodszych pasażerów, co jest nowością w segmencie przewozów regionalnych - mówi Krzysztof Zgorzelski, Prezes POLREGIO.


Zaprojektowane i wyprodukowane w Polsce pociągi Link to pierwsze z nowoczesnych pojazdów, które już zasilają flotę POLREGIO. To dopiero początek prawdziwej zmiany oblicza Spółki. Jeszcze w tym roku na polskie tory wyjadą kolejne z ponad 50 nowoczesnych składów. Wśród nich znajdą się zarówno zupełnie nowe, jak i kompleksowo zmodernizowane pojazdy.


- Zmiany, jakie zachodzą w firmie, to efekt pomyślnie prowadzonej przy współpracy z Agencją Rozwoju Przemysłu restrukturyzacji. W zeszłym roku, po raz pierwszy w swojej 15-letniej historii, Spółka osiągnęła dodatni wynik finansowy we wszystkich obszarach działalności, a zysk netto wyniósł 51,2 mln - mówi Prezes POLREGIO i zapowiada, że Spółka planuje zakończyć ten rok z wynikiem na poziomie ok. 43-44 mln zł zysku.

Nowy tabor

Priorytetem POLREGIO na najbliższe lata jest podnoszenie jakości usług poprzez m.in. wymianę i modernizację taboru. Spółka rozpoczęła właśnie największy w swojej historii program wymiany floty. Pod koniec kwietnia na Dworcu Wileńskim w Warszawie odbyło się uroczyste odebranie przez Spółkę od producenta pierwszego Linka. Już niedługo Linkami będą mogli podróżować także mieszkańcy województw warmińsko-mazurskiego, łódzkiego oraz lubuskiego.

Nowe Linki to dopiero zapowiedź większych zmian, jakie POLREGIO będzie przechodzić w ciągu najbliższych lat. Przewoźnik planuje, aby po 2018 roku, gdy zakończy się realizacja programu restrukturyzacji, w barwach POLREGIO pojawiło się jeszcze więcej nowoczesnych pociągów.

- Zgłosiliśmy zapotrzebowanie na ok. 230-240 nowych trzy- i czteroczłonowych składów elektrycznych oraz ok. 30 pojazdów o napędzie hybrydowym: elektryczno-spalinowym - dodaje Krzysztof Zgorzelski.


Nowa marka, nowa oferta, nowa jakość

Wymiana pociągów to jedynie część tego, co Spółka przygotowała dla swoich pasażerów. POLREGIO aktywnie rozwija także swoją ofertę: wspólnie z samorządami tworzy nowe połączenia, wdraża usługę zintegrowanego transportu kolejowo-autobusowego, wprowadza atrakcyjne promocje oraz współpracuje z przewoźnikami miejskimi.

W województwie pomorskim POLREGIO obsługuje średnio ponad 220 połączeń dziennie. Przewoźnik, poza obsługą aglomeracji trójmiejskiej i linii regionalnych, zapewnia także połączenia na trasach do sąsiednich regionów, np. do Bydgoszczy, Olsztyna oraz Elbląga. Dzięki dobrej współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego, opierającej się na wieloletniej umowie na świadczenie usług przewozowych, POLREGIO oferuje swoim podróżnym unikatową siatkę połączeń umożliwiającą dogodny dojazd do ważnych dla nich miejsc, takich jak praca, szkoła, urzędy i ośrodki zdrowia.

W uroczystym przekazaniu nowego składu dla Pomorskiego wzięło udział kilkudziesięciu gości. Na zakończenie odbył się pierwszy przejazd z Gdańska Wrzeszcza do Gdyni Głównej. Zaprezentowany dziś w Gdańsku nowy Link będzie jeździł na trasach prowadzących do Chojnic, m.in. ze Słupska, z Trójmiasta, Tczewa i Helu oraz ze Szczecinka.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (6)
dodaj komentarz

  • kolej_gość

    30.05.2017, 11:36

    Wszystko fajnie tylko szkoda że te nowe pociągi mają miej miejsc siedzących niż te stare co w efekcie daje to że jedziesz ładnym pociągiem ,ale stoisz jak śledz przykład jeżdził nowy pociąg o 4-50 z Tczewa do Gdyni w nowym ludzie się zabijali o miejsce jak jeżdzi teraz stary to miejsca są .... Firma zmienia się na ha ha ha szkoda że przez to że puszczali 1 skład przez okres zimowy dużo ludzi uciekło na wiosnę od nich ja między innymi też z 4 kolegami przeszliśmy na auto jak mam jeżdzić pociagiem i zostać stratowany to dzięki nie skorzystam z waszych usług ,teraz raz się przejechałem i żdziwienie pociąg pusty miejsca są nawet w Pruszczu ,kiedyś nie szło wejść tyle ludzi odeszło .

    Odpowiedz
    IP: 89.230.xx6.xx0 
  • gosc_gość

    30.05.2017, 12:07

    masakra

    "Zgłosiliśmy zapotrzebowanie na ok. 230-240 nowych trzy- i czteroczłonowych składów elektrycznych oraz ok. 30 pojazdów o napędzie hybrydowym: elektryczno-spalinowym - dodaje Krzysztof Zgorzelski. .....POLREGIO oferuje swoim podróżnym unikatową siatkę połączeń umożliwiającą dogodny dojazd do ważnych dla nich miejsc, takich jak praca, szkoła, urzędy i ośrodki zdrowia " taaaa ,wczoraj ludzie ścisnieci jak sledzie a na dworcu w Gdansku dywany sobie rozłozyli i impreza.Kiedy w koncu tych ludzi się wyrzuci na zieloną trawe za te krótkie składy? kto finansuje im te szopki podróżni ?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx3 
  • Pawełło_gość

    30.05.2017, 13:03

    Składy są krótkie bo nie ma taboru.

    Trzeba zauważyć że część składów została wyremontowana lub zmodernizowana, ale większa część jest złomowana, a en57 aż tyle nie naprodukowali przez 30 lat i dopiero gdy zaczną się pojawiać nowe pociągi składy będą być może dłuższe, ale powinni kupować pociągi 4 i 5 członowe na początek, bo to równa się obecnym 3 i 4 członowym. Tylko problem jest taki że PR mają najbardziej zróżnicowane trasy ( niskie, średnie i wysokie perony) przez co nie wszystkie nowe pociągi mogą jeździć na każdej trasie. EN 57 nada się do każdego peronu, ale nowoczesne pociągi już niekoniecznie.

    Cytuj
    IP: 83.18.xx6.xx8 

    a_gość_gość

    30.05.2017, 15:59

    Zamiast świętować niech barany z pollegro zobaczą jak ludzie jadą i wracają z pracy dziś pociąg do Bydgoszczy o 15 już we Wrzeszczu ludzi dopychali nie szło zamknąć drzwi w Gdańsku tragedia nie wspomnę jak ludzie wyzywali.A oni na czerwonym dywanie świętują .Niech ruszą dupę i się przejadą takim badziewiem .OBCY PRZEWOŻNIK NA TORY pogonić to badziewie .Oczywiście 1 skład jak ludzie z pracy wracają, a pociąg z Elbląga do Gdyni 2 składy i prawie pusty jeszcze nowy klimatyzowany......

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx7 
  • Swoj_gość

    30.05.2017, 18:09

    Dobrze że jeżdżą i maja jeździć nowsze pociągi. A nie te stare graty. Tylko powinny jeździć dłuższe. BO czasem jest tak pełno ze się juz ludzie nie mieszczą, a jak czasem ktos ma większy bagaż i więcej takich pasażerów to ciasnota.

    Odpowiedz
    IP: 37.249.xx7.xx5 
  • rtrgf_gość

    30.05.2017, 19:28

    I co te nowe pociągi dadzą jak trzeba jechać upchany jak sardynka ?

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx3.xx3 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.