Nie wiadomo kiedy ruszy remont drogi krajowej nr 22 pomiędzy mostem w Knybawie, a Czarlinem. Nawierzchnia z granitowej kostki pamięta jeszcze czasy II wojny światowej, a na jej stan narzekają kierowcy jadący w stronę Malborka.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad sukcesywnie remontuje tzw. berlinkę - remontowano już fragmenty trasy pomiędzy Chojnicami a Rytlem, a także w okolicach samego Malborka. Tam na zniszczonej nawierzchni z płyt betonowych została nałożona nakładka bitumiczna na długości przeszło trzech kilometrów. Teraz na remont czeka odcinek od mostu w Knybawie do skrzyżowania z droga krajową nr 91 w Czarlinie.
- To niebezpieczny odcinek, ale m. in. ze względów proceduralnych jest niełatwy do wprowadzenia do planu finansowego - jest krótki i bardzo kosztowny. Na razie trudno mówić o perspektywie dotyczącej remontu, niemniej jednak robimy wszystko, by utrzymać trasę w należytym stanie. - tłumaczy Karol Markowski, zastępca dyrektora oddziału GDDKiA w Gdańsku.
Dodajmy, że odcinek stanowi fragment dawnej trasy łączącej Berlin z Królewcem. Drogę na tym odcinku, podobnie jak sam most w Knybawie, budowano w okresie II wojny światowej. Na wspomnianym odcinku wyłożono drogę granitową kostką (na pozostałych użyto betonowych płyt). Droga jest na tyle szeroka, że mogłaby pomieścić po dwa pasy w każdą stronę.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad sukcesywnie remontuje tzw. berlinkę - remontowano już fragmenty trasy pomiędzy Chojnicami a Rytlem, a także w okolicach samego Malborka. Tam na zniszczonej nawierzchni z płyt betonowych została nałożona nakładka bitumiczna na długości przeszło trzech kilometrów. Teraz na remont czeka odcinek od mostu w Knybawie do skrzyżowania z droga krajową nr 91 w Czarlinie.
- To niebezpieczny odcinek, ale m. in. ze względów proceduralnych jest niełatwy do wprowadzenia do planu finansowego - jest krótki i bardzo kosztowny. Na razie trudno mówić o perspektywie dotyczącej remontu, niemniej jednak robimy wszystko, by utrzymać trasę w należytym stanie. - tłumaczy Karol Markowski, zastępca dyrektora oddziału GDDKiA w Gdańsku.
Dodajmy, że odcinek stanowi fragment dawnej trasy łączącej Berlin z Królewcem. Drogę na tym odcinku, podobnie jak sam most w Knybawie, budowano w okresie II wojny światowej. Na wspomnianym odcinku wyłożono drogę granitową kostką (na pozostałych użyto betonowych płyt). Droga jest na tyle szeroka, że mogłaby pomieścić po dwa pasy w każdą stronę.
Komentarze (16) dodaj komentarz
meme_gość
24.02.2014, 11:37
!!!!!!!!
"To niebezpieczny odcinek, ale m. in. ze względów proceduralnych jest niełatwy do wprowadzenia do planu finansowego" - ZENADA!!!!! Niebezpieczny ale po co wykladac kase jak kierowcy sobie poradza - jest juz ograniczenie do 50km/h a nastepny krok to 30km/h albo zamknac. A o utrzymaniu w nalezytym stanie pan Markowski to chyba slyszal od swoich urzedasow!! Sprobuj Pan codziennie po dwa razy sie przejechac ta droga - i nie samochodem sluzbowym tylko prywatnym - a po miesiacu powiesz czy ten odcinek jest utrzymany w nalezytym stanie. TYlko w Polsce moze tak wygladac droga KRAJOWA. Brak slow!
Odpowiedzdfg_gość
24.02.2014, 18:05
dfg
Nie wiem czego ty oczekujesz .... mieszkamy w najbiedniejszym kraju w UE (nie licząc Bułgari ) wiec drogi sa stosowne do zamozności kraju ... i jak jest ograniczenie do 50 km/h to jedz te 50 km/h a nie narzekasz że droga zła bo nie możesz 100 km/h jechac
Cytujjuhc_gość
25.02.2014, 05:32
Co Ty pier.....lisz tam się nie da 30 jechać bo sie auto rozpada.
Cytujrymas_gość
24.02.2014, 11:44
Hitler 70 lat temu robił lepsze drogi od naszych majstrów, a nie miał żadnych "innowacyjnych metod kładzenia asfaltu", po których ulica rozpada się wraz z pierwszymi przymrozkami...
Odpowiedz_gość
24.02.2014, 17:28
To fakt . Jaki bytł taki był wojenkę rozpędał. Ale co do tej Berlinki to umiał zbudować bo te fragmenty do dziś trzymają. Wspominany bruk chociażby.
CytujAntychryst_gość
24.02.2014, 12:10
.
Nie psujcie drogi, zajmijcie się lepiej budową kościołów, to wam najlepiej wychodzi.
OdpowiedzMati_gość
24.02.2014, 12:19
Karolu Markowski, z-co dyrektora oddziału GDDKi
Powiem Panu tak: publiczne stwierdzenie "robimy wszystko, by utrzymać trasę w należytym stanie" świadczy o Pańskim lekceważeniu zdrowia i życia użytkowników tej części drogi 22. Skrzyżowania tej drogi z ulicami Złote Łany i Św. Wojciecha należą do najniebezpieczniejszych w okolicy. Totalny brak oznakowania poziomego na skrzyżowaniach, brak oznakowanych poboczy i co najgorsze brak oświetlenia powoduje, że strach tamtędy jeździć, a szczególnie włączać się do ruchu z wymienionych ulic.
Odpowiedz_gość
24.02.2014, 12:37
Wjazd do Tczewa przez Bałdowo to jakaś porażka, zero oznakowań i ciemnica. ..jak dojdzie do tragedii to dopiero ludziom się oczy otworzą na niebezpieczeństwo panujące w tym miejscu...
Odpowiedztruskawa_gość
24.02.2014, 14:32
Mieszkam w Czarlinie, gdzie wyjazd z mojego domu prowadzi wprost na "ukochaną berlinkę". Nie dość, że co roku obiecujecie remont, to jeszcze nie mogę się wybudować na własnej ziemi, gdyż "nie ma do niej drogi dojazdowej na mapie - naprawimy to gdy będziemy remontować drogę" cudnie ile jeszcze razy mam zawozić samochód do mechanika i czekać na budowę domu, żenada i nic poza tym, ciekawe ile jeszcze musi być wypadków, żeby remont "był opłacalny".
Odpowiedz_gość
24.02.2014, 17:25
Powoli powoli ale coś robią z ta droga 22. Jak wspomniane partiami. Część już zrobiona jak się jedzie w kierunku Chojnic tam za Starogardem Gd. nie cała ale jednak. No ale jeszcze zostało też do zrobienia z czasem pewnie całą naprawią.
Odpowiedzjuhc_gość
25.02.2014, 05:34
Tylko że te fragmenty o których mówisz Ty i Markowski za wisłą w kierunku Malborka, robione 2 lata temu nadają się już do remontu.
Cytujgwajer_gość
24.02.2014, 17:45
Zamiast zalewać kiepskim asfaltem, lepiej przełożyć bruk i będzie równo :)
OdpowiedzPawełło_gość
25.02.2014, 16:28
Nie będzie, bo fachowców już nie ma.
Widziałeś jak teraz bruk układają - płasko i jak to się ma trzymać. bruk musi być ułożony z górką żeby nacisk samochodu rozkładał się na boki a nie pionowo w dół.
Cytujfan_gość
24.02.2014, 20:17
Po pierwsze jedynka
Który to już raz remontujecie jedynkę? Jeżeli dobrze pamiętam to co kilkanaście lat, a berlinka czeka już ponad 70. Boicie się, że wasza robota wystarczy na 15 lat? A przedwojenna kostka starczyła na ponad 70.
OdpowiedzPOlaczek_gość
24.02.2014, 20:41
Czy ten pożal się Boże zastępca Markowski jechał choć raz tą drogą? Śmiem twierdzić że facet niema pojęcia o czym mówi. Plan finansowy , należyty stan - jakiś bełkot. Co niektóre ciężarowe auta wręcz rozsypują się na tej kostce gubiąc swoje części. Naprawdę niema na co czekać, trzeba remontować.
Odpowiedzsaguaro_gość
24.02.2014, 22:30
hitlersztrasse je łokei ( dk. nr.22 )
Odpowiedz