Miasto złożyło wniosek w ramach tzw. programu "schetynówek" ws. dokończenia budowy alei Kociewskiej. Włodarze miasta, wspólnie z urzędnikami z powiatu, chcą pozyskać dofinansowanie na ten cel.
Zarówno Rada Miasta, jak i Rada Powiatu podczas sierpniowych sesji podjęły już stosowne uchwały dotyczące współpracy - powiat przekaże miasto milion złotych na budowę przedłużenia alei Kociewskiej, z kolei miasto wesprze taką samą kwotą planowaną przez powiat przebudowę ul. 30 Stycznia w rejonie Górek Przemysłowych. Ratusz i starostwo chcą składać wnioski o dofinansowanie obu remontów z programu schetynówek. Czy pieniądze uda się zdobyć, dowiemy się pod koniec roku.
- Miasto Tczew złożyło wniosek do Urzędu Wojewódzkiego o przyznanie dofinansowania na budowę kolejnego etapu al. Kociewskiej - w ramach Narodowego programu przebudowy dróg lokalnych (tzw. schetynówek). - mówi Małgorzata Mykowska, rzeczniczka tczewskiego ratusza.
Planowa ulica ma połączyć dwa fragmenty al. Kociewskiej - między ul. Żwirki i Jagiellońską. Długość planowanej ulicy to ok. 450 m, szerokość 7 m. Inwestycja zakłada również budowę ścieżki rowerowej, chodników po obu stronach, przebudowę skrzyżowania z ul. Jagiellońską, oświetlenie, odwodnienie.
Szacowany koszt inwestycji to ok. 5 mln zł.
- Realną kwotę poznamy dopiero po przetargach. Pamiętajmy, że budowa pierwszego etapu miała kosztować 10 mln zł, a ostatecznie całość kosztowała 6 mln 700 tys. zł. - dodaje Mykowska.
Dodajmy, że w ramach tegorocznej edycji schetynówek 305 km dróg powiatowych i gminnych chcą zmodernizować pomorskie samorządy. Złożono 85 wniosków o łączną dotację w wysokości ponad 130 mln zł - tymczasem na realizację programu jest ponad 54,3 mln zł.
Zarówno Rada Miasta, jak i Rada Powiatu podczas sierpniowych sesji podjęły już stosowne uchwały dotyczące współpracy - powiat przekaże miasto milion złotych na budowę przedłużenia alei Kociewskiej, z kolei miasto wesprze taką samą kwotą planowaną przez powiat przebudowę ul. 30 Stycznia w rejonie Górek Przemysłowych. Ratusz i starostwo chcą składać wnioski o dofinansowanie obu remontów z programu schetynówek. Czy pieniądze uda się zdobyć, dowiemy się pod koniec roku.
- Miasto Tczew złożyło wniosek do Urzędu Wojewódzkiego o przyznanie dofinansowania na budowę kolejnego etapu al. Kociewskiej - w ramach Narodowego programu przebudowy dróg lokalnych (tzw. schetynówek). - mówi Małgorzata Mykowska, rzeczniczka tczewskiego ratusza.
Planowa ulica ma połączyć dwa fragmenty al. Kociewskiej - między ul. Żwirki i Jagiellońską. Długość planowanej ulicy to ok. 450 m, szerokość 7 m. Inwestycja zakłada również budowę ścieżki rowerowej, chodników po obu stronach, przebudowę skrzyżowania z ul. Jagiellońską, oświetlenie, odwodnienie.
Szacowany koszt inwestycji to ok. 5 mln zł.
- Realną kwotę poznamy dopiero po przetargach. Pamiętajmy, że budowa pierwszego etapu miała kosztować 10 mln zł, a ostatecznie całość kosztowała 6 mln 700 tys. zł. - dodaje Mykowska.
Dodajmy, że w ramach tegorocznej edycji schetynówek 305 km dróg powiatowych i gminnych chcą zmodernizować pomorskie samorządy. Złożono 85 wniosków o łączną dotację w wysokości ponad 130 mln zł - tymczasem na realizację programu jest ponad 54,3 mln zł.
Komentarze (18) dodaj komentarz
_gość
03.10.2014, 10:47
Noo a jak nie bedzie to nie bedzie przedluzenia haha no moze za 10 lat:)
OdpowiedzKalina_gość
03.10.2014, 10:51
Bałdowska
Ciekawe, kiedy włodarze zdecydują się na położenie cienkiego asfaltowego dywanika od Lidla na ul.Bałdowskiej do Bałdowa. Te połatane dziury po zimie pewnie się wykruszą i będzie gorzej niż było. Od Subków do Bałdowa piękny asfalt a dojeżdżając do Tczewa można plomby z zębów pogubić.
Odpowiedz_gość
03.10.2014, 11:05
Ojej, to nie poznamy decyzji przez wyborami? Pokażmy w takim razie, jak bardzo się staramy. Za dwa tygodni będzie "artykuł sponsorowany" pt. "Co z dofinasowaniem budowy al. Kociewskiej". Na czym Wy chcecie ujechać w tym urzędzie? W jednym Sienkiewicz i Belka mieli rację. Te drogi się ludziom należą jak psu zupa. To są Wasze standardowe obowiązki.
Odpowiedzpica_gość
03.10.2014, 11:31
bravo
w końcu trzeba by dokończyć rozpoczęte. Super nie mogę się doczekać realizacji
Odpowiedz_gość
03.10.2014, 11:43
Powiat przeleje 1 000 000 PLN na rachunek UM, a UM przeleje 1 000 000 PLN na rachunek powiatu. Banki zgarną opłaty manipulacyjne i powiat, jak również miasto dopłaca do tych 2 x po 1 000 000 PLN. Jaki w tym sens i logika? Czy logika takiego działania, jak tak pokręcona, jak całe nasze dziwnie zorganizowana państwo i jego rozbuchana, pokręcona i niekompetentna biurokracja? Przecież z jakiegoś bezsensownego powodu UM i starostwo, muszą robić takie głupoty.
Odpowiedzg_gość
03.10.2014, 14:12
skrzyżowanie
i może rondo na Jagielońskiej?
Odpowiedzmadzia_gość
03.10.2014, 18:04
ronda to tylko na Starym Mieście się buduje :)
Cytujdfg_gość
03.10.2014, 18:29
dfg
Mega badziew to rondo przy wiezy ciśnień .... zamiast wydzielić po 2 pasy aby 1 auto nie blokowało pół ronda to zrobiono tak że auto co jedzie od UM w bałdowską staje na rondzie i kompletnie blokuje ruch tym co chca jechać w strone eatona a wystarczyło nie robić tych idiotycznych łuków tylko zrobić prostą droge tak by były 2 pasy .... efekt tego ronda taki że w godzianch szczytu korek na 30 stycznia do eatona , na bałdowskiej do stadionu lekkoatletycznego .... przejazd z czyżykowa na suchostrzygi to spokojnie 30 min ... i nie mówcie że to wina remontu dk91 bo tam też duży korek na 30 min stania
CytujZ_gość
03.10.2014, 18:16
cena
5mln, czyli 1,111 mln za 100 metrów, czyli 11,1tys mb ulicy, czyli okolo 1600pln/m2 jeżeli w cenie jest wiadukt lub tunel na skrzyżowaniu z Jagielońską to cena jest uzasadniona, w przeciwnym razie 1600/m2 to ponury żart.
Odpowiedz_gość
04.10.2014, 19:10
fajnie jest to, ze niektorzy obdarzieni sa rachunkowoscia "Bozia" obdarzyla mnie tylko talentem malarskim od potretu, aktu,pejzazem i tak zwanym rowniez noweczesnym spojrzeniem zapewno gdybym byl do tego obnarzony rachunkowoscia to stalbym sie milonerem
Cytuj_gość
03.10.2014, 20:04
Nie zapomnijcie o barierach bezpiecczeństwa i ekranach dźwiękochłonnych, obustronnie na całej długośći alei Kociewskiej, od jedynki do jedynki, nie tylko na Nowosuchostrzyckiej jednostronnie!!!! Na jedynce nie montują ekranów, gdyż pomiary natężenia hałasu wykazały, że jest on poniżej dopuszczalnych wartości. Na wybudowanej Nowosuchostrzyckiej i całej Kociewskiej już jest i ma być hałas 10 krotnie większy niż na DK 1!!! W Tczewie jednak jest wesoło!!! Bez uzasadnienia wyrzuca się w błoto dość duże pieniądze.
Odpowiedzzuzia_gość
04.10.2014, 10:13
ul Rokicka
Zbudować wiadukt nad ul Jagiellońską a zjazdy na rondzie super rozwiązanie
Odpowiedzsds_gość
04.10.2014, 15:51
Dlaczego Al.Kociewska na Bajkowym ma 9 metrów szerokości a na Suchostrzygach tylko 7 metrów?! To jakaś parodia, skoro ulica ma wysepki dla lewoskretów i przez swoją zbyt małą szerokość auta ciężarowe i autobusy wpadają na krawężniki i niszczą nową ulicę! Czy w tym mieście nie ma myślących osób?
Odpowiedzww_gość
04.10.2014, 19:02
z tego samego powodu co nowy wiadukt na W.Polskiego, czyli głupoty projektantów i tych co projekt zatwierdzili (odpowiedzialność zbiorowa, czyli niczyja). Tłumaczenie, że szerokość jest podana w planie miejscowym to bzdura - po pierwsze można było zrobić dobrze plan miejscowy (o ile mi wiadomo ulica istnieje o dziesiątki lat dłużej niż plan, wiec projektant miał możliwość ją zmierzyć), po drugie, jak już trzymać się planu, to można było ją zawęzić "sztucznie" - odpowiednim oznakowaniem poziomym
Cytuj_gość
05.10.2014, 08:01
Do sds Poruszyłeś niezwykle ważny temat. Zatrudnieni w ratuszu spece od budownictwa drogowego, oraz inni urzędnicy nie rozumieją planu zagopspodarowania przestrzennego który sami stworzyli. Nie rozumieją właściwego rozporządzenia w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Zgodnie z tym rozporządzeniem, dla tej klasy drogi jakim jest aleja Kociewska szerokość jezdni wynosi 7 m. Jest to wartość MINIMALNA!!!!!! Nic i nikt nie zabrania tę szerokość zwiększyć. Istniejąca część alei Kociewskiej ma szerokość 11 m, a nie 9 m jak piszesz! Zdrowy rozsądek i logiczne myślenie nakazuje, aby aleja ta na całej długości miała szerokość jezdni 11 m. Jak aleja, to aleja. Magistrat nazywa ją nawet obwodnicą. Jak obwodnica to porządna obwodnica! W części alei która jest przedłużana jest tyle terenu, że mogła to być droga o szerokości jezdni 11 m na całej jej długości. Specjaliści z ratusza nie dość, że odwalili ten temat byle jak, to jeszcze wpier...li bardzo kosztowne i niepotrzebne bariery bezpieczeństwa oraz ekrany dźwiękochłonne. To jest Tczew i w tym mieście prawie wszystko musi być spier....ne, bo oni inaczej nie potrafią.
Cytujdo ww_gość
05.10.2014, 09:14
Wiadukt mógł i powinien mieć szerokość jezdni, jak pierwotny i jak szerokość jezdni ulicy na tym odcinku czyli - 9 m. Nikt nie zwęża jezdni w istniejących wiaduktach i mostach w ramach ich przebudowy!!!!!!!! Miasto dało połowę pieniędzy na przebudowę wiaduktu nie interesując się tym, co niekompetentni urzędnicy ze starostwa dalej z tym zrobią. Obustronne ziałania KOMPETENTNYCH specjalistów. powinny być wspólne na etapie projektowania. Nie byłoby tego żelaznego potworka ze zwężoną jezdnią.
Cytuj_gość
04.10.2014, 21:45
O ile zakłąd że zaraz wp***a tam kolejne rondo?
Odpowiedzpluto85_gość
05.10.2014, 22:10
Miasto robi tylko to co musi.
Kilka razy udalo mi sie dostac na tzw. konsultacje spoleczne. "tak zwane", bo z konsultacjami nie mialy one nic wspolnego, zamiast konsultacji bylo tlumaczenie jak miasto to widzi -nikt nie chcial wcale wiedziec jak ja to widze, czy jak widza to inni, a to podstawowy blad, poniewaz zaden urzednik nie ma wszechstronnej wiedzy z kazdej dziedziny, a wsrod mieszkancow jest wielu bardzo dobrze wyksztalconych z roznych dziedzin. Naprawde warto zrobic konsultacje z prawdziwego zdarzenia. No i jeszcze ta godzina, naprawde ciezko przyciagnac kogos na 9:00 w tygodniu jak w przypadku pierwszego etapu tej inwestycji. Dlatego wrazenie ze konsultacje sa tylko po to by sie tacy jak ja odczepili, bo ja im psuje impreze, mimo iz chce by nie robiono razacych bledow a'la rondo kolo "dziczka" 15 metrow od skrzyzowania ze swiatlami. Efekt widoczny na codzien. Szybciej przejechac przez srodek osiedla i byc na rondzie pierwszym przed jadacymi aleja Kociewska i stac, bo zjechac z ronda na czerwonym swietle sie nie da. To ja sie pytam co jest droga zbiorcza, a co lokalna?
Odpowiedz