Tczewski urząd pracy podsumował właśnie ubiegły rok. Okazuje się, że na koniec grudnia w "pośredniaku" było zarejestrowanych prawie 6 tys. mieszkańców powiatu - aż o 2 tysiące więcej niż w analogicznym okresie 2008 roku. Aż 25 procent bezrobotnych stanowią osoby nie posiadające kwalifikacji zawodowych. Grudniowy wskaźnik stopy bezrobocia wyniósł 14,2 proc. i w porównaniu do roku poprzedniego zwiększył się o 4,5 punktu procentowego. Urzędnicy jednak uspakajają - w ostatnich latach bywało znacznie gorzej - w 2007 roku bez pracy pozostawało 16,8 proc. mieszkańców powiatu.
Pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy w Tczewie przyjrzeli się liczbom, przejrzeli statystki i podsumowali ubiegły rok. Z zestawień wynika, że w 2009 roku na korytarzach "pośredniaka" panował dużo większy ruch niż w 2 lata temu. Liczba bezrobotnych zarejestrowanych w końcu grudnia ub. roku w tczewskim PUPie wyniosła 5833 osoby i w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (wtedy 3816) - zwiększyła się o 2017 osób. Pocieszające jest to, że porównując dane statystyczne z końca grudnia 2007 r. należy zauważyć, iż w stosunku do grudnia 2008 r. odnotowano spadek liczby bezrobotnych o 3000 osób (z poziomu 6816 w grudniu 2007 r. do poziomu 3816 osób w grudniu 2008 r.), tj. o 44 proc.
- Poziom aktywności gospodarczej w województwie pomorskim jest ściśle związany z koniunkturą w kraju oraz z tendencjami na rynkach europejskich, dlatego światowy kryzys finansowy i gospodarczy nie pozostał bez wpływu na pomorski rynek pracy. W związku ze spowolnieniem gospodarczym w kraju, odnotowano również negatywne zmiany na lokalnym rynku pracy. - przyznaje Elżbieta Płóciennik, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Tczewie.- Jednak wszelkie działania podejmowane przez Powiatowy Urząd Pracy w Tczewie zmierzają do poprawy sytuacji na rynku pracy powiatu tczewskiego.
W ciągu 12 miesięcy w urzędzie pracy zarejestrowały się 11244 osoby. Z kolei z ewidencji osób bezrobotnych wyłączono ogółem 9227 osób - część z nich po prostu podjęła zatrudnienie, ale ponad 3500 osób nie potwierdziło gotowości podjęcia pracy. Liczba długotrwale bezrobotnych, tj. pozostających w rejestrze powiatowego urzędu pracy łącznie przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat, z wyłączeniem okresów odbywania stażu i przygotowania zawodowego dorosłych, w końcu grudnia wynosiła 1698 osób, tj. 29,1 proc. w ogólnej liczbie bezrobotnych.
Charakterystyczną, niekorzystną cechą bezrobocia pozostaje również niski poziom wykształcenia osób bezrobotnych, co w zasadniczy sposób decyduje o ich szansach na znalezienie zatrudnienia. Najliczniejszą grupę bezrobotnych, bo aż 66,1 procent, stanowiły osoby o wykształceniu zasadniczym zawodowym oraz gimnazjalnym i poniżej. W powiecie tczewskim w trudniejszej sytuacji, niż mieszkańcy miast, znajdują się osoby bezrobotne zamieszkałe na terenach wiejskich. Działa tam mniej zakładów pracy, jest często słabsza infrastruktura techniczna, a poziom wykształcenia na wsi, mimo poprawy jest nadal niski i stanowi często barierę w podejmowaniu zatrudnienia. W końcu grudnia liczba zarejestrowanych bezrobotnych zamieszkałych na wsi wyniosła 2141 osób. Stanowili oni 36,7 proc. ogółu bezrobotnych. Urzędnicy maja nadzieję, że organizowane przez PUP szkolenia, kursy i staże wpłyną na ograniczenie liczny bezrobotnych. Cieszy fakt, że wciąż dobrze wypadamy na tle ościennych powiatów - w powiecie starogardzkim stopa bezrobocia wynosi już blisko 20 proc.
Całość raportu przygotowanego przez pracowników tczewskiego PUP-u można zobaczyć tutaj:
Pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy w Tczewie przyjrzeli się liczbom, przejrzeli statystki i podsumowali ubiegły rok. Z zestawień wynika, że w 2009 roku na korytarzach "pośredniaka" panował dużo większy ruch niż w 2 lata temu. Liczba bezrobotnych zarejestrowanych w końcu grudnia ub. roku w tczewskim PUPie wyniosła 5833 osoby i w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (wtedy 3816) - zwiększyła się o 2017 osób. Pocieszające jest to, że porównując dane statystyczne z końca grudnia 2007 r. należy zauważyć, iż w stosunku do grudnia 2008 r. odnotowano spadek liczby bezrobotnych o 3000 osób (z poziomu 6816 w grudniu 2007 r. do poziomu 3816 osób w grudniu 2008 r.), tj. o 44 proc.
- Poziom aktywności gospodarczej w województwie pomorskim jest ściśle związany z koniunkturą w kraju oraz z tendencjami na rynkach europejskich, dlatego światowy kryzys finansowy i gospodarczy nie pozostał bez wpływu na pomorski rynek pracy. W związku ze spowolnieniem gospodarczym w kraju, odnotowano również negatywne zmiany na lokalnym rynku pracy. - przyznaje Elżbieta Płóciennik, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Tczewie.- Jednak wszelkie działania podejmowane przez Powiatowy Urząd Pracy w Tczewie zmierzają do poprawy sytuacji na rynku pracy powiatu tczewskiego.
W ciągu 12 miesięcy w urzędzie pracy zarejestrowały się 11244 osoby. Z kolei z ewidencji osób bezrobotnych wyłączono ogółem 9227 osób - część z nich po prostu podjęła zatrudnienie, ale ponad 3500 osób nie potwierdziło gotowości podjęcia pracy. Liczba długotrwale bezrobotnych, tj. pozostających w rejestrze powiatowego urzędu pracy łącznie przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat, z wyłączeniem okresów odbywania stażu i przygotowania zawodowego dorosłych, w końcu grudnia wynosiła 1698 osób, tj. 29,1 proc. w ogólnej liczbie bezrobotnych.
Charakterystyczną, niekorzystną cechą bezrobocia pozostaje również niski poziom wykształcenia osób bezrobotnych, co w zasadniczy sposób decyduje o ich szansach na znalezienie zatrudnienia. Najliczniejszą grupę bezrobotnych, bo aż 66,1 procent, stanowiły osoby o wykształceniu zasadniczym zawodowym oraz gimnazjalnym i poniżej. W powiecie tczewskim w trudniejszej sytuacji, niż mieszkańcy miast, znajdują się osoby bezrobotne zamieszkałe na terenach wiejskich. Działa tam mniej zakładów pracy, jest często słabsza infrastruktura techniczna, a poziom wykształcenia na wsi, mimo poprawy jest nadal niski i stanowi często barierę w podejmowaniu zatrudnienia. W końcu grudnia liczba zarejestrowanych bezrobotnych zamieszkałych na wsi wyniosła 2141 osób. Stanowili oni 36,7 proc. ogółu bezrobotnych. Urzędnicy maja nadzieję, że organizowane przez PUP szkolenia, kursy i staże wpłyną na ograniczenie liczny bezrobotnych. Cieszy fakt, że wciąż dobrze wypadamy na tle ościennych powiatów - w powiecie starogardzkim stopa bezrobocia wynosi już blisko 20 proc.
Całość raportu przygotowanego przez pracowników tczewskiego PUP-u można zobaczyć tutaj:
Gdzie zwalniano w 2009 roku?
RATIONEL POLSKA Sp. z o.o. Wędkowy - 130 zwolnionych ogółem, 39 osób z powiatu tczewskiego
SF POLSKA Sp. z o.o. Wędkowy - 48, 23
Eaton Truck Components Sp. z o.o. Tczew - 160, ok. 90,0%
TB OPAKOWANIA S.A. Tczew - 53, 42
PPUP Poczta Polska Warszawa - 1, 1
WORK SERVICE S.A. Wrocław - 10, 10
Flextronics International Poland Sp. z o.o. Tczew - 264, 264
PKP CARGO S.A. Pomorski Zakład Spółki Gdynia - 23, 23
GE MONEY BANK S.A. Gdańsk - 3, 3
DOMAR - BYDGOSZCZ S.A. Z.P.Chr. Warszawa - 4, 4
VEOLIA TRANSPORT POMORZE Sp. z o.o. Tczew - 35, 35
Poczta Polska S.A. Gdańsk - 8, 8
RATIONEL POLSKA Sp. z o.o. Wędkowy - 130 zwolnionych ogółem, 39 osób z powiatu tczewskiego
SF POLSKA Sp. z o.o. Wędkowy - 48, 23
Eaton Truck Components Sp. z o.o. Tczew - 160, ok. 90,0%
TB OPAKOWANIA S.A. Tczew - 53, 42
PPUP Poczta Polska Warszawa - 1, 1
WORK SERVICE S.A. Wrocław - 10, 10
Flextronics International Poland Sp. z o.o. Tczew - 264, 264
PKP CARGO S.A. Pomorski Zakład Spółki Gdynia - 23, 23
GE MONEY BANK S.A. Gdańsk - 3, 3
DOMAR - BYDGOSZCZ S.A. Z.P.Chr. Warszawa - 4, 4
VEOLIA TRANSPORT POMORZE Sp. z o.o. Tczew - 35, 35
Poczta Polska S.A. Gdańsk - 8, 8
Komentarze (49) dodaj komentarz
Greg_gość
15.02.2010, 07:11
Kolejki od 6:30
A zeby miec przyjemnosc rejestracji trzeba byc juz przed 7 rano. Bo "przemile" Panie wraz ich "szybkim" tempem rejestruja dwie osoby na godzine. A jak sie przyjdzie w okolicach 10 czy 11 to powiedze, moze sie Panu dzisiaj uda, ale lepiej przyjsc jutro na 7. Ps. Urzad przyjmuje od 8 do 14 bez godzinnej przerwy na sniadaniade (10 do 11).
OdpowiedzCzytelniczka_gość
15.02.2010, 07:16
Polecam ten "List bezrobotnego"
http://wyborcza.pl/1,95892,7555371,Kocham_ten_kraj___list_bezrobotnego.html
Odpowiedzhehehe
15.02.2010, 09:12
:)
dobre :)))
Cytujpozytywka_gość
15.02.2010, 09:00
rejestracja w pup malbork o godzinie 11 trwa 15 minut;) czy tylko w tczewie mamy peerelowskie kolejki?najpierw komunikacyjny w starostwie teraz pup?
Odpowiedzhehehe
15.02.2010, 09:16
:)
TAK :)))
Cytujhehehe
15.02.2010, 09:06
:)
pieprzone kaszuby, (ciemne podniebienia, górale spóźnieni na Batorego) ssą z Trójmiasta ile wlezie , a Tczewianie ?? wolą siedzieć na d**ie na zasiłkach niż pojechać na Trójmiasto i tam zacząć pracę, w myśl zasady : biedny boś głupi - głupi boś biedny. wyniki mówią same za siebie ...
Odpowiedztcz45
15.02.2010, 09:29
do hehehe
Ty hehehe jesteś jeszcze młody-rozumem ,co wynika z twych wypowiedzi, ale cóż nie każdemu jest dana mądrość.Nawet porządnie i jasno nie potrafisz przelać swoich myśli na klawiaturę..hehehe Widać ,że nie miałeś jeszcze problemów. Nie obrażaj ludzi, bo ktoś ci za to michę oklepie, krytykuj ale mądrze... W gronie bezrobotnych znaleźć można nierobów-leniuchów, ale też i takich co mają już taki wiek, który jest czasami przeszkodą w znalezieniu pracy, są TEŻ INNE czynniki niezależne od bezrobotnego. Po za tym w Gdańsku też jest problem z pracą, nawet fizyczną....więc jest jak jest... Obserwując uważnie to co się dzieje wokoło stwierdzam,że PIORYTETEM dla miasta jest stwarzanie nowych miejsc pracy. Oczywiście nie za najniższą krajową. Znam wiele przykładów z Tczewa gdzie nasi miejscowi pracodawcy czasami znani--zatrudniają na czarno, nie płacą w terminach, oszukują itd,,,,i to jest też problem...
Odpowiedzhehehe
15.02.2010, 09:47
:)
zabolało tcz45? masz kaszubskie korzenie co ? ja osobiście nie nienawidzę tych ludzi , pluję im w twarz jak mam tylko okazję, banda oszustów , złodziei i krętaczy, tak , nienawiść to dobre słowo, wyjątkowo dopasowane. Jeśli chodzi o styl moich komentarzy , ograniczam się do minimum , nie mam czasu rozpisywać się, po prostu dodaje swoje 5 groszy i tyle. Jeśli chodzi o Trójmiasto - pracy jest opór , potrzebne są chęci i odrobina poświęcenia - jeśli chodzi o dojazdy. Sam mam własną firmę i wiem dobrze jacy ludzie w pracy się sprawdzają , a jacy nie , kaszuba bym nie zatrudnił choć by płakał i twierdził , że jego rodzina przymiera głodem. Jeśli zaś chodzi o wiek pracowników - zdecydowanie od małolatów - są lepsi ludzie właśnie w wieku 40 - 55 lat a nawet starsi , ludzie ci mają ogromne doświadczenie zawodowe , nie popełniają notorycznie tych samych błędów , a przede wszystkim , myślą nad tym co robią - w przeciwieństwie do swoich młodszych kolegów, już nie wspomnę o przywiązaniu do firmy w której chcą przepracować do emerytury. Tak więc pamiętaj tcz45 , oceniać po komentarzach możesz tylko i wyłącznie dana wypowiedź, a nie światopogląd autora "Nie obrażaj ludzi, bo ktoś ci za to michę oklepie" - nie bądź śmieszny :))) a tak przy okazji - w jakim urzędzie siedzisz ? :)))
Cytujhehehe
15.02.2010, 09:48
:)
jeszcze jedno - Trójmiasto - to nie tylko Gdańsk, Towarzyszu :)
Cytujmio_gość
15.02.2010, 10:10
Dla chcącego nic trudnego
Nie rozumiem narzekania na kolejki w PUP. Nikt wam nie każe stać w tych kolejkach ,pracy jest dużo. Najlepszym sposobem jest tłumaczenie że "za te pieniądze nie opłaca się robić" Ja niedawno zaczynając pracę dostawałem 3.50/h i nie marudziłem. Teraz po kilku latach pracy w tym samym zawodzie mam 20,00/h.Ico? Nie lepiej tak niż narzekać na pracowników PUP. Z tego co widzę większość bezrobotnych to lenie śmierdzące. Brak wykształcenia i kwalifikacji to żaden problem (ja ich na początku też nie miałem), dla chcącego nie ma nic trudnego. Niestety na sukces trzeba zapracować, sam nie przyjdzie.Jak sami się nie weźmiecie to urząd wam nie pomorze!!!!!!!!!!!!!!!!
OdpowiedzC>K>M_gość
15.02.2010, 10:31
Ale może urząd im podkarpaci?
Cytujtcz45
15.02.2010, 10:33
do hehehe
Nie ma kaszubskich korzeni, szkoda ,że tak nie nawidzisz ludzi, cóż co w sercu to na języku...
Odpowiedzhehehe
15.02.2010, 11:03
:)
dokładnie :)
Cytujobiektywny_gość
15.02.2010, 13:31
I kto to mówi??
Mimo, że nie masz kaszubskich korzeni, to podniebienie u ciebie czarniutkie, oj czarniutkie... Jak to było? co w sercu to na języku...? Ech, spójrz w lustro....
Cytujzz_gość
15.02.2010, 10:36
do hehehe
Jeśli chodzi o Trójmiasto - pracy jest opór , podaj namiary
Odpowiedzhehehe
15.02.2010, 11:15
:)
to proste : tu jest mało ofert : http://praca.gratka.pl/pracownik/szukaj/lista/m_gdynia--1.html natomiast tu jest ponad 500 : http://praca.money.pl/gdynia,miasto,0.html?miasto=Gdynia same świeże :) i takie coś , około 300 ofert: http://praca.trojmiasto.pl/gdynia/ogloszenia.php?tv=Gdynia&seo=1&id_kat=151&slow a_option=all_phrases&cPage=2&cPage=0 oraz: http://www.praca.org/praca_gdynia.html Szukajcie a znajdziecie :) powodzenia życzę, więcej wiary w siebie i chęci, nie dajcie się kaszubom !!!
Cytujhehehe
15.02.2010, 11:38
:)
i jeszcze tu : http://www.praca.egospodarka.pl/ogloszenia/szukaj/gdynia/0/5/0/20
Cytuj_gość
15.02.2010, 11:51
Większość ofert pracy na trójmiasto.pl to cyklicznie powtarzające się ogłoszenie odnośnie robienia striptizu prze kamerką;)
Cytujhehehe
15.02.2010, 12:27
:)
hehe :) to na money sobie wejdź :)
Cytujzz_gość
15.02.2010, 12:01
do hehehe
masz działalność może ty potrzebujesz do pracy ( zz)
Odpowiedzhehehe
15.02.2010, 12:30
:)
póki co mam 15 osób , jak na razie mają co robić, jeśli pozyskam jeszcze paru odbiorców za granicą , o co od początku lutego zabiegam, to wszystko możliwe :) pozdrawiam
CytujTomk_gość
15.02.2010, 12:09
Kaszuby
Ja jestem kociewiak a nie kaszub. I nikt mnie się o to nie pytał sam odpowiadam :P
OdpowiedzSTOCZNIOWIEC_gość
15.02.2010, 12:30
A MY STOCZNIOWCY
JESTEŚMY ZADOWOLENI . Dostalismy juz po 60 tys odprawy. I to nie jest jeszcze nasze OSTATNIE SŁOWO. Mamy dostac jeszcze wiecej BO MY STOCZNIOWCY....
Odpowiedzzz_gość
15.02.2010, 12:58
do hehehe
jakiś kontakt (zz)
Odpowiedzhehehe
15.02.2010, 13:08
:)
może później, pozdrawiam
Cytujinsert232_gość
15.02.2010, 13:10
w takim razie prosze o namiary
jeżeli posiadacie jakieś informacje/namiary o pracę będe bardzo wdzięczny. insert232@wp.pl
Odpowiedzhehehe
15.02.2010, 13:25
:)
http://praca.gratka.pl/pracownik/szukaj/lista/m_gdynia--1.html następne: http://praca.money.pl/gdynia,miasto,0.html?miasto=Gdynia kolejne: http://praca.trojmiasto.pl/gdynia/ogloszenia.php?tv=Gdynia&seo=1&id_kat=151&slow a_option=all_phrases&cPage=2&cPage=0 oraz: http://www.praca.org/praca_gdynia.html a także: http://www.praca.egospodarka.pl/ogloszenia/szukaj/gdynia/0/5/0/20 Szukajcie a znajdziecie :)
CytujDo _gość
15.02.2010, 13:16
moderatora !!!!!!!!
Kodek Karny w art. 256. stanowi min : " Kto publicznie nawołuje do nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
Odpowiedzhehehe
15.02.2010, 13:32
do wzywającego moderatora:
"W odniesieniu do art. 196 celem postulowanych zmian jest przede wszystkim pogodzenie ochrony uczuć religijnych z takimi fundamentalnymi wartościami pluralistycznego i demokratycznego społeczeństwa, jak wolność myśli, sumienia i słowa oraz m.in. „twórczości artystycznej i korzystania z dóbr kultury” (por. art. 73 Konstytucji z 2 kwietnia 1997 r. oraz art. 11-13 Traktatu ustanawiającego Konstytucję Unii Europejskiej). W dotychczasowym brzmieniu art. 196 Kodeksu karnego jest wykorzystywany przez jednostki lub grupy bigoteryjne do eliminacji utworów artystycznych kolidujących z ich przekonaniami, a tym samym jest instrumentem cenzurowania treści utworów artystycznych, co jednoznacznie narusza wyżej powołane gwarancje wolności artystycznej, a także m.in. gwarancje wolności myśli, sumienia i religii (art. II-10 projektu Traktatu ustanawiającego Konstytucję UE)." źródło: http://prawo.vagla.pl/node/6485 a przy okazji - to jak byś dokładnie czytał - wyrażam tylko i wyłącznie swój pogląd - nienawidzę kaszubów - JA , osobiście , wiec nie namawiam do nienawiści - tylko wypowiadam swoje zdanie , podnosząc jedynie morale , NAS Kociewiaków - tak więc twój komentarz jest bezpodstawny, pozdrawiam :)
CytujCześ_gość
15.02.2010, 14:00
dobre
to zdaniem wzywającego u góry , Rychu Peja powinien już siedzieć od 1997 roku , bo śpiewał "nienawiść do Policji - tak zostałem wychowany", gościu coś sobie ubzdurał, swoją drogą hehehe trochę ostro to ująłeś, a prawo do wyrażania opinii ma każdy , bez względu na to czy na tcz czy na wp onecie interii itp. jak by tego nie było , to byśmy mięli jak przed 89' a tego chyba już nie chcemy, nieprawdaż Panowie ?
Cytujinsert232_gość
15.02.2010, 14:08
dziękuje za linki ale nie chodziło mi o takie namiary.. niestety na tego typu portalach ciężko jest znaleść coś dla siebie, szukam już od jakiegoś czasu ale niestety nic.. albo brak wyższego wykształcenia albo brak doświadczenia(jestem świeżo po szkole)
OdpowiedzEwa_gość
15.02.2010, 16:39
Bzdury
To bezrobocie to PiSowska, przedwyborcza propaganda.Pisiory tylko kłamac potrafią!!!
Odpowiedzbezrobotny _gość
15.02.2010, 16:41
Więcej pań siedzi w pokoju gdzie przychodzi się teraz raz na 3 mc niż w rejestracji .Kierownictwo jak widzi że ludzi więcej się zaczyna rejestrować powinno przekierować osoby z innego pokoju ,ale to przecież znowu nie udolność ludzi którzy w tym mieście nic nie potrafią zrobić poprostu klika. A może myślenie że to tylko bezrobotny to niech stoi bo ma czas ale taki bezrobotny to też człowiek i nie wszyscy stracili pracę ze swojej winy .Ja pracowałem w jednej firmie 15 lat i ze względu na niby kryzys zlikwidowano stanowisko z dnia na dzień( i co jestem nieudacznikiem pisać bzdury to każdy potrafi) a co robią inne firmy zwalniają że kryzys a zaraz potem zatrudniają na innych stawkach .Poprostu po....ny..kraj i tyle ,tego robola zawsze kopie się w d....ma się dobrze ten kto kradnie albo jest w klice bo uczciwie to się garba można dorobić .
OdpowiedzCześ_gość
15.02.2010, 18:26
-
maksymalny czas pracy w jednej firmie to 7 lat, podkreślam 7 lat , jeśli w tym czasie nie poszuka się czegoś bardziej intrafnego - wtedy tylko można liczyć na łaskawość pracodawcy. Dokładnie to co Cię spotkało , jest po części Twoją zasługą , zasiedziałeś się w jednym miejscu i tyle. Na ten temat wybitni ekonomiści wypowiadali się niejednokrotnie, polecam link http://www.karieramanagera.pl/ekspert/Pawel_Gniazdowski/
CytujObeznany_gość
15.02.2010, 18:26
Liczba wyświetleń artykułu 1700 razy
Ilość pobrań załączonego pliku 13. Wniosek, że ludzie mają gdzieś statystyki PUP :)
Odpowiedzczesio_gość
15.02.2010, 18:59
:)))
pobrałem, przeczytałem i chcąc nie chcąc zgadzam sie z "hehehe" , kaszubi dokonali inwazji - w dosłownym sensie na trójmiasto i oto efekt - ML, A6, X5, S, '95 , maksymalnie 3-4 letnie, tak więc, albo Kociewiacy się wezmą za wyjazdy i ekspansję trójmiasta, albo pozostaną w martwym punkcie i będą się pogrążać w biedzie i zacofaniu , gdzie pojazd z 2000 roku jest szczytem luksusu - bo sąsiad ma nadal z 1995 itp. nie wspomnę już o poziomie życia jaki sobie p... kaszubi wypracowali , wałkami również, oraz o domkach jakie powstały w ich rejonach , Tczew niestety stoi w miejscu, a dobrze wiemy - kto stoi ten się cofa , kto nie maszeruje ten ginie...
CytujTaaaaaa...._gość
15.02.2010, 23:11
Wiecie co? żyć się odechciewa, mąż drugi rok z rzędu traci pracę..jest budowlańcem i zima to okrutny czas. Muszę sama pracować na rodzinę, bo tutejszy PUP nie raczył dać zasiłku......na dodatek, zabronił rejestracji na okres 120dni. To chore a przyczyna? mąż nie chciał pracować za darmo u pana, który bije się z pracownikami i ciąga po sądach. Jaki kraj , takie obyczaje........łatwo osądzić bezrobotnego, trudniej znalezć się w jego położeniu.
OdpowiedzObiektywny_gość
16.02.2010, 00:17
Nawiązując do pracy PUP (oddział Tczew), chciałbym zaznaczyć, że osobą odpowiedzialną za obecny stan jest dyrektor PUP. Nie od dzisiaj wiadomo, że Pani dyrektor nie robi nic w kierunku usprawnienia pracy urzędu. Od lat nie wystosowała żadnych propozycji do starosty, mających na celu polepszenie warunków obsługi (prośby o większe finansowanie), a środki takie są w starostwie. No ale jak ktoś nie chce, to przecież na siłę mu nie będą wpychać kasy. Warunki pracy pracowników też średnie. Młodzi pracownicy uciekają do innej pracy - wiem bo koleżanka pracowała tam przez rok (teraz pracuje w UP w Gdańsku), a kolega właśnie przeszedł do ZUS-u. Niemiła atmosfera stwarzana przez Panią dyrektor. Metoda donosu na współpracowników to chyba jedyna forma motywacji w UP. A jak ktoś musi pójść na zwolnienie lekarskie, to traktowany prawie jak przestępca. Przykład idzie od góry - lepszy dyrektor - lepsza praca urzędu. Może czas odmłodzić kadrę kierowniczą? Wprowadzić motywację pozytywną, a nie negatywną? Pani dyrektor chyba zapomniała, że pracownik to najważniejsze dobro firmy - no chyba, że w ogóle o tym nie słyszała. A ha. I jeszcze jedno... Spytajcie jaką to pomoc zaproponowała osobom zwolnionym z Flextronics'a - bo przecież propozycji to miała tyle, że pół Polski by prace znalazło - a co z tego wyszło? Bez komentarza.
Odpowiedzmax_gość
16.02.2010, 02:17
godziny urzędu zmienione: pon.-pt. 7-15, a obsługa 7:30-14, śniadanko 10:45-11
Odpowiedzgościk_gość
16.02.2010, 10:03
Ludzie w Press-glasie przyjmuja do roboty łapy se potniecie paluchy se pou*******cie ale zarobicue te 1300 na ręke
Odpowiedzskoro jest tyle......_gość
16.02.2010, 12:20
pracy
to niech mi ktoś poda namiary..........mój syn ma 20 lat , potrafi wiele, dyspozycyjny,min średnie . Biega jak szalony po firmach a wszędzie każą czekać i odsyłają. Wielka łaska za 1300...........a przecież każdy chce żyć. Pytam, gdzie jest ta praca o której mowa? podobno bezrobotni to lenie?80% chce do pracy i żyć godnie
OdpowiedzCzesio_gość
16.02.2010, 15:46
:)
to niech nie biega , tylko się weźmie do roboty :)))
CytujPółgościa_gość
16.02.2010, 16:01
do hehehe
Szukanie pracy nie ogranicza się do wpisania w google hasła "praca trójmiasto"!
OdpowiedzCzesio_gość
16.02.2010, 21:17
:)
dobre, no oczywiście, że nie, tu masz rację, ale jak widać niektórych to trzeba za rączkę prowadzić, więc "hehehe" wskazał im drogę :)))) raczej ...
Cytujhehehe
17.02.2010, 09:13
:)
drogi Półgościu - zdaję sobie sprawę, iż samo wyszukanie hasła na sieci - to pikuś , natomiast, uwierz mi, niektórzy nawet tego nie robią, jeśli chodzi o rynek pracy - zawsze było ciężko, lecz bez względu na ustrój, sytuację w kraju itp. każdy kto chciał pracować, pracę znalazł, tak jest i teraz, wiem, że jest to tylko kwestia czasu i chęci, życzę wytrwałości w poszukiwaniach - i do licha - nie zawężajcie swoich poszukiwań tylko na Tczewie i okolicach, pozdrawiam
Cytujgościk_gość
16.02.2010, 16:34
To niech twój syn zaniesie CV do press glasu po tygodniu oddzwonia napewno. Przyjma go na pakowacza szyb. Jak se łapy pochlasta w pierwszym tygodniu to moze przetrzyma do wiosny
Odpowiedzskoro jest tyle_gość
17.02.2010, 11:49
pracy
syn ma nawet spawacza, nie ogranicza sie do wpisywania w google.........cv poroznosil wszedzie gdzie mozliwe, pracowal poza Tczewem i dojezdzal, wiec zna ten bol. Problem w tym ze gdzie nie zadzwonisz to powiedza ze czekac lub nieaktualne. Takie wyimaginowane miejsca pracy wszedzie mozna znalezc
Odpowiedzklientpup_gość
04.03.2010, 21:34
nie jest tak źle
Dlaczego wszyscy narzekają na rejestrację skoro nie jest tak źle, ludzi sami są winni przychodzą nieprzygotowani do rejestracji, nie mają wszystkich dokumentów, ani wypisanych kart. Potem trzeba uzupełniać i tyle to zajmuje czasu. Panie kserują dokumenty- wszystkie świadectwa pracy, to nie jest linia produkcyjna - praca akordowa, że traw 5 minut i następny proszę, za tym idą pieniądze. No ale lepiej krytykować i narzekać!!!! Bo to nam Polakom najlepiej wychodzi prawda ????
Odpowiedzeuropejczyk_gość
12.04.2010, 10:25
kryzys
to juz powolnymy krokami dochodzi do was polaczki i bedzie gorzej zaczyna sie robic prawdziwa demokracja glod i smrud to jest bardzo z zimna krwia demokratyczne wypowiedziane wracajcie do komuny to bedzie wam dobrze i wszystko na kartki zywnosciowe powodzenia niedorajdy iurzendnicy tczewa
Odpowiedz