"Raport MAK jest niewiarygodny, a nawet kłamliwy" - sądzi poseł Kazimierz Smoliński

Czarna skrzynka
"Raport MAK jest niewiarygodny, a nawet kłamliwy" - sądzi poseł Kazimierz Smoliński
Z ust polityków cały czas nie schodzą słowa "Smoleńsk", "katastrofa", "ustalenia MAK" - raport Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego podzielił sejm i wciąż budzi emocje. A co o ustaleniach śledczych sądzi tczewski poseł Prawa i Sprawiedliwości, Kazimierz Smoliński?

Medialna burza, gorąca debata w Sejmie, wiele gorzkich słów pod adresem rządu - tak przez ostatnie dni wyglądała polska rzeczywistość. Warszawskiej dyskusji o raporcie MAK przysłuchiwał się również tczewski poseł Prawa i Sprawiedliwości, Kazimierz Smoliński. Co sądzi o ustaleniach odnośnie ustalenia przyczyn smoleńskiej katastrofy przedstawionych przez Tatianę Anodinę?

- Wiele niezależnych osób, w tym partia PiS, krytykuje skorzystanie z konwencji chicagowskiej w wyjaśnieniu katastrofy smoleńskiej ponieważ przyjęcie tej konwencji było sprzeczne z obowiązującym prawem. - uważa poseł.

Parlamentarzysta argumentuje, że Konwencja Chicagowska dotyczy lotnictwa cywilnego i w art. 3 jednoznacznie stwierdza , że jej przepisy nie mają zastosowania do lotnictwa państwowego do jakiego zalicza lotnictwo wojskowe. Konwencja ustala też, że strony tej konwencji, a więc Rosja i Polska, ustalą w odrębnych umowach kwestie lotnictwa państwowego w tym rozstrzyganie przyczyn wypadków lotnictwa państwowego. Taka umowa międzynarodowa dotycząca lotnictwa państwowego Polski i Rosji została zawarta 1993r. Umowa z 1993 r. ustalała w art. 11 , że przyczyny wypadków lotniczych będą rozstrzygane przez obie strony, a więc wspólnie. Natomiast Konwencja Chicagowska daje takie uprawnienie tylko państwu miejsca wypadku, a więc Rosji z udziałem jednego przedstawiciela drugiej strony.


- Raport MAK jest niewiarygodny, a nawet kłamliwy w wielu miejscach. Rosjanie zawsze w swoich raportach obarczali winą tylko pilotów i tak postąpili tym razem. Brak winy Rosjan wiąże się z obawą o ewentualne odszkodowania oraz co nie było dotąd podnoszone z kwestią wykonania zaleceń zawartych w tym raporcie. Zgodnie z Konwencją państwa strony raportu, a więc Rosja i Polska są zobowiązane wykonać zaleceń wynikających z raportu. Z raportu MAK wynikają zalecenia tylko wobec strony polskiej, m in konieczność trenowania przez polskich pilotów na rosyjskich trenażerach, natomiast Rosja niczego nie musi poprawiać, bo po jej stronie nie ma błędów, a więc i zaleceń. - podkreśla K. Smoliński.

Premier Donald Tusk i ministrowie koordynujący szereg zadań po katastrofie źle spełnili swoją rolę. Już sam początek wyjaśniania katastrofy był fatalnie przygotowany przez stronę polską. Z informacji uzyskanych od płk. Edmunda Klicha na Komisji Infrastruktury w Sejmie wynikał kompletny bałagan i brak jakiejkolwiek koordynacji działań polskich przedstawicieli przez pierwsze dni po katastrofie a nawet kłótnie między nimi( chociażby płk Klich i prokurator Parulski). Działania Premiera Tuska wskazywały na brak jakiejkolwiek pomocy prawnej w rozmowach z premierem Putinem.
Poseł Kazimierz Smoliński
Kazimierz Smoliński dodaje też, że uważa za "karygodne i sprzeczne z polską racją stanu" niewykorzystanie oferty prezydenta Miedwiediewa, aby prowadzić wspólne dochodzenie w sprawie wyjaśnienia przyczyn katastrofy. Parlamentarzysta podkreśla, że premier powinien mieć informacje od służb, że Rosjanie przygotowują prezentację raportu końcowego i mieć już przygotowane różne wersje polskiej odpowiedzi.

- Na skutek braku natychmiastowej reakcji polskiej w świat poszła informacja, że katastrofę spowodowali niewyszkoleni polscy piloci pod dowództwem pijanego polskiego generała, ulegający presji psychicznej "pierwszego pasażera" czytaj Prezydenta Kaczyńskiego. - dodaje poseł - Polscy politycy, eksperci mają wiele wątpliwości co do roli wieży kontrolnej i stanu wyposażenia i przygotowania lotniska w Smoleńsku np. że do załogi docierały błędne dane. O tym, że wieża przekazywała błędne informacje, rząd polski wiedział od kwietnia i nic z tym nie zrobił. Powiem więcej, zrobił coś gorszego, bo mając te informacje nie upublicznił ich, natomiast ujawnił zapisy z kokpitu, które były niekorzystne dla polskich pilotów. To działanie rządu wpisywało się w rosyjską narrację o winie polskich pilotów. Jakże inaczej wyglądają zachowania pilotów po ujawnieniu zapisów z wieży. Dlaczego rząd polski nie ujawnił zapisów z wieży jako pierwszy przed Rosjanami, aby bronić honoru naszych oficerów i generałów. Rosjanie to przecież zrobili, aby bronić swoich oficerów z wieży kontrolnej. Odnośnie stanu lotniska i wieży kontroli lotów w Smoleńsku to w efekcie przyjęcia konwencji chicagowskiej nie jesteśmy teraz ustalić jego stanu i roli. Rosjanie nie dopuścili nas do tzw. oblotu lotniska po katastrofie, aby ustalić czy urządzenia na lotnisku działały, tzw. czarna skrzynka z wieży, czyli zapis wideo z pracy kontrolerów lotu, nie został nam udostępniony bo "taśma się za zacięła" i brak nagrania. Przecież to jawna kpina z Polski i nie można się dziwić różnym podejrzeniom. Szefowa MAK - Tatiana Anodina twierdzi, że główną przyczyną katastrofy jest błąd pilota, lądowanie w niedogodnych warunkach i ignorowanie ostrzeżeń TAWS. Natomiast w świetle dostępnej nam obecnie wiedzy o zachowaniu pilotów oraz zachowaniu obsługi wieży kontroli lotów w Smoleńsku ocena pilotów jest niewątpliwie inna.

Poseł kontynuuje, że nie można już mówić tylko o braku sterylności kabiny pilotów z powodu obecności tam gen. Błasika, ale należy tez mówić o braku sterylności wieży z powodu obecności płk Krasnokutskiego, który nie miał prawa przebywać w wieży i rozmawiać z pilotami. Dodaje, że z zapisów rozmów pilotów jednoznacznie wynika że piloci nie zamierzali lądować przy braku widoczności.

- Wieża naprowadzało samolot do wysokości 100 m i takie jest jednoznaczne ustalenie po stronie rosyjskiej. Na wysokości 100 m kpt. Protasiuk stwierdził nic nie widać "odchodzimy" co potwierdził drugi pilot "odchodzimy", co było dalej nie wiemy ale wynika z tego że piloci chcieli odejść na drugi krąg nie lądować. Co do złych warunków czyli mgły to piloci zachowywali się zgodnie z poleceniami wieży, czyli podchodzili do lądowania zgodnie będąc zapewnianymi, że są na kursie i na ścieżce. Na kursie czyli na kierunku pasa startowego oraz na ścieżce czyli na odpowiedniej wysokości, podczas gdy nie była to prawda bo byli na kursie obok pasa o kilkadziesiąt metrów i poniżej lub powyżej ścieżki (w zależności od odległości od lotniska) w stosunku do wyznaczonej ścieżki.

Zdaniem posła Smolińskiego rząd popełnił błąd przyjmując konwencję chicagowską, a właściwie załącznik 13 do tej konwencji, bowiem raport końcowy MAK definitywnie kończy sprawę wyjaśniania przyczyn katastrofy.

- Teraz pozostaje odwołanie do ICAO - Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego, ale ta już ustami swojego rzecznika odpowiedziała, że nie będzie się tym zajmowała, bo to był lot wojskowy a nie cywilny. Istnieje jeszcze arbitraż przed ONZ, ale na to muszą się zgodzić Rosjanie, w co nie wierzę.

Jedynym wyjściem, zdaniem posła, może być przygotowanie wspólnego raportu przez polską i rosyjską komisję rządową ds. wypadków lotniczych (w Rosji pod kierunkiem premiera Putina, a w Polsce pod kierunkiem ministra Millera), ale tego żadne procedury międzynarodowe nie przewidują. Kazimierz Smoliński dodaje, że najprawdopodobniej sprawa zakończy się istnieniem raportu MAK w obecnym kształcie i polskiej wersji przyczyn katastrofy wg raportu Millera, który zostanie w najbliższym czasie opublikowany.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (63)
dodaj komentarz

  • -4

    Casper

    28.01.2011, 00:08

    To wszystko jest do odwrócenia uwagi od tego co dzieje się w kraju. A prawda i tak nie wyjdzie na jaw, skoro nawet akta z Katynia nie są do końca odtajnione i dostępne dla Polaków.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +31

    ja_gość

    28.01.2011, 00:09

    Zaraz mnie szlag trafi przez ten ciągły Smoleńsk i Smoleńsk! Niech Pan Poseł weźmie się za robotę dla swojego regionu, a szukanie przyczyn zostawi prokuraturze!

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx7.xx3 
  • +5

    zenek_gość

    28.01.2011, 08:50

    POPIERAM! POPIERAM! POPIERAM!

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx7 
    -25

    dongi_gość

    28.01.2011, 09:02

    do ja_gość

    No pewnie,bo prawdy już się nie chce słuchać. W oczy kole. Pewnie jesteś od platfusów i wmawiasz teraz tutaj tczewiakom, żeby myśleli tak jak ty. Jesteście jak tenwasz członek -działacz PO co zabił p. Rosiaka. Na ustach miłość a w sercu nienawiść i przewrotność. Prokuratura też jest nie polska bo wasza. Jedynie słuszna PO. Nie rządzi i nie ma dobra Polaków za swój cel a wynajdoanie tematów jątrzących i zastępczych - take wytyczne spin -doktorów PO. na rozkaz guru. Pozostałych trzeba gnojić i oczerniać - oto dalsze wytyczne waszego guru z miłością na ustach. Gdyby nie wasze zaniechania i nienawiść i brak tolerancji do opozycji to nie byłoby tej tragedii. A tak jeszcze nawiasem: weź się ty do roboty a nie rozbijania i siania niepokoju w sercach ludzi.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx7.xx3 
    +9

    echhh_gość

    28.01.2011, 09:31

    Nie wierze

    Cokolwiek zajadasz, odstaw to.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx7 
    +2

    lukee

    28.01.2011, 14:05

    dongi_gość: hehehe, śmieszy mnie takie okreslanie przynaleznosci do konkretnych partii politycznych na podstawie jakiejś opinii na dany temat. Czy nie wyobrażasz sobie sytuacji, że ktoś nie kibicuje NIKOMU tylko wyraża swoje zdanie? Każdy automatycznie musi mieć swoich "guru" ?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +7

    prawda_gość

    28.01.2011, 00:21

    To

    że pan Smoliński został posłem dzięki tragedii Smoleńskiej. Smoliński- Smoleńskiej ktoś mógłby doszukiwać się teorii s. PIS. kowej ale pytam czym zasłużył się dla miasta , regionu oto jest pytanie , jak zostanie zapamiętany i rozliczony z krótkiej bo krótkiej ale kadencji ? !!!

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx5.xx7 
  • -12

    Judge Dredd_gość

    28.01.2011, 01:15

    oj tam oj tam,

    Kto by się przejmował jak zginęli, ważne, że pozamiatane, a pod czyj dywan... eecchh... kogo to, przecież byli to tylko: Prezydent RP(z żoną), były prezydent(a tak), 11(w tym 7) najwyższych generałów, 3 wicemarszałków, paru prezesów(jakiegoś NBP etc) jacyś szefowie(kancelarii, BBN etc) jakiś sekretarz stanu kilku podsekretarzy różnych resortów 12 posłów, 2 senatorów, załoga, 12 BOR'owców itd itp. Z tych ważniejszych kilka "zapomniałem" reszta to tylko "pionki". Nie? A Samolot? Samolot źle podchodził, oj przepraszam, wieża mówiła, że dobrze ;-) A piloci? Mówili, spadamy, chcieli odejść, nawet w porę włączyli silniki, ale jakoś samolotu to nie ruszyło... ach, przepraszam, przecież nic nie umieli i chcieli popełnić samobójstwo Poza tym byli w stresie, przecież to tylko wojskowi piloci, wieźli bardziej stresujący ładunek jak coś na bombardowanie, żadna obrona przeciwlotnicza do nich nie strzelała, oni wieźli stresujące osoby xD

    Odpowiedz
    IP: 87.207.xx0.xx7 
  • towarzysz

    28.01.2011, 12:13

    I potem się obudziłeś i przetarłeś oczy.

    Coś jeszcze ciekawego powiesz czy darujesz już nam swe opowieści?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +10

    pipi_gość

    28.01.2011, 02:12

    ??????

    No i mamy następnego eksperta.

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx4.xx9 
  • +5

    geo

    28.01.2011, 07:50

    Bo teraz wszyscy z Wiejskiej

    porobili weekendowe kursy na ATPL ;-)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +13

    kierowca roweru

    28.01.2011, 02:26

    No i fajnie, niech ta sprawa się zakończy nawet raportem MAK-u. Ludziom ten temat się przejadł, bo ile można słuchać o tym samym. Gospodarką zajmijcie się nieroby z Wiejskiej!!! Ceny idą w górę, ludzie mają coraz mniej pieniędzy, a wy jeszcze rozdajecie rodzinom ofiar po 250 tys. odszkodowania na łebka, kiedy większość z tych rodzin w cale nie były ubogie!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -1

    Leon_gość

    28.01.2011, 07:41

    O to właśnie chodzi!

    Mnie się ten temat nie przejadł, gdyż do dziś nie została dokładnie wyjaśniona kwestia, kto jest winny tej tragedii. Raport MAK, to stek bzdur o czym wiedzą nawet rządzący. Jeśli chodzi o odszkodowanie dla rodzin ofiar w wysokości 250 tys. zł., to trafiasz chłopie pod zły adres. To nie na Wiejskiej wymyślono tą kolejną, PRowską zagrywkę. Wymyśliła to, Prokuratoria Generalna podległa Ministerstwu Skarbu, czyli też premierowi Tuskowi. Chodzi właśnie o pranie mózgów tych ludzi, którzy nie potrafią myśleć samodzielnie. Jesteś tego przykładem. Możecie powiedzieć - Jacy Ci ludzie są pazerni, nie dość, że do biednych nie należą, to jeszcze chcą taką kasę od naszego biednego państwa. O to właśnie chodzi! Od dziewięciu miesięcy rządowi wcale nie chodzi o to, aby uczciwie wyjaśnić przyczynę tej tragedii, lecz jak zamieść ją pod dywan. Liczą się słupki. R.N. http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,8985451,250_tys__dla_rodzin_za_katastrofe_s molenska___propozycja.html

    Cytuj
    IP: 84.38.xx8.xx2 
    -8

    _gość

    28.01.2011, 09:44

    przejadł?

    Zginęła elita polskiej polityki a ty mówisz temat się "przejadł"? Wstyd mi za ciebie.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • +12

    _gość

    28.01.2011, 07:55

    no nie sami experci w tym namszym rządzie - normalnie się marnują siedząc w sejmie - jeszcze trochę i powiedzą że Elwis żyje ;) Panie Kazimierzu Smoliński do roboty proszę się zabrać a nie brednie pisać, a jak się panu nudzi w sejmie to może skazanym w naszym mieście niech Pan pomoze - choć raz coś dobrego by Pan w naszym mieście zrobił

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • -6

    iga_gość

    28.01.2011, 08:58

    a ja myślę że trzeba ten temat wyjaśnić. tam zginęło 95 ludzi !!! w tym większość wartościowych.. tylko przez to że ruskie mają niesprawny sprzęt i nie potrafią poradzić sobie z mgłą !! Uważam że Smoliński, Macierewicz dobrze robią że drążą temat. trzeba wyjaśnić tą katastrofę. ..jeśli będziemy dalej potulnie szli jak barany na rzeź rosjanie mogą dalej nam wybijać dowódców... I tu nie chodzi o PiS tylko o naszą godność jako Polaków i suwerenność kraju

    Odpowiedz
    IP: 83.0.xx6.xx4 
  • +2

    echhh_gość

    28.01.2011, 09:33

    Nastepna nawiedzona

    Zamiast powtarzac po kaczorze te bzdury to proponuje zajrzec do slownika j.polskiego i sprawdzic co znaczy haslo suwerennosc.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx7 
    -7

    towarzysz

    28.01.2011, 12:06

    Nastepna nawiedzona ~ echhh_gość

    Coś jeszcze masz bezsensownego do powiedzenia? Czy oglądanie PO w tv już tak bardzo ci rozum zjadło,że musisz?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -5

    echh_gość

    28.01.2011, 15:04

    zal mi cie

    skad wiesz ze po a nie sld? Czyzby prezio kartofel was tak nakierunkwowal???Zaraz pewnie zaczniesz pisac o niepodleglosci i prawdziwych polakach itd. Na moje to musisz byc strasznie nieszczesliwym czlowiekiem przesladowanym przez wszystkich. ps powaznie sprawdz sobie w słowniku slowo suwerennosc.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx7 
    +3

    _gość

    28.01.2011, 19:20

    a czy towarzysz mówił cos o

    suwerenności? Wgl ma racje bo to tragedia a nie powód do przekomarzań politycznych Polaków

    Cytuj
    IP: 83.25.xx9.xx4 
    +4

    lllllllllllllllllllllllll_gość

    28.01.2011, 20:56

    " w tym większość wartościowych" - masakra! a inni to co? nie wartościowi? przeciętny mieszkaniec np. Tczewa nie jest człowiekiem wartościowym?

    Cytuj
    IP: 87.96.xx9.xx1 
    +3

    do Igi_gość

    29.01.2011, 00:14

    96

    Kogoś zabrakło? Krótka pamięć? Z tego co wiem ofiar było 96. A tak na marginesie zgodnie z zasadami gramatyki Rosjanie, tak jak i inne nacje piszemy z wielkiej litery, podobnie jak Polacy (naPISane poprawnie przez Igę)

    Cytuj
    IP: 77.114.xx9.xx0 
  • +3

    pipi_gość

    28.01.2011, 09:10

    Smoliński w Sejmie

    Niech no wyjdzie na mównicę to Go Niesiołowski pogoni!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx4.xx9 
  • +4

    pipi_gość

    28.01.2011, 09:20

    Smoliński w Sejmie

    Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy--polski bałagan nałożył się na ruski bałagan i wyszedł mieżdunarodnyj bałagan no i mamy co mamy.A ten Pan na tym bałaganie zrobił dobry interes .

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx4.xx9 
  • -5

    towarzysz

    28.01.2011, 09:30

    tcz na czasie

    Wypowiedzi Smolińskiego słyszałem na ten temat publicznie już prawie 2 tyg temu więc tcz bardzo "szybko" widać zbiera informacje.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +6

    lolita_gość

    28.01.2011, 10:55

    Kaczor jest odpowiedzialny na ten wypadek a nie piloci ! Teraz tylko Pisowcy bzdury wymyslaja, bo sami sie przed soba boja do tego przynać i tyle ! Zamachy i inne pierdoły, to se możecie dziecia takie bzdury opowiadać, a jeżeli na prawde w to wierzycie to radze do lekarza od głowy sie wybrać

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx3.xx9 
  • -8

    towarzysz

    28.01.2011, 12:11

    rzetelne informacje

    Ostatnio na antenie TVP3 miała miejsce prezentacja multimedialna wraz z nagraniem pokładowym-tam nie było słychać ŚP prezydenta więc doinformuj się zanim zaczniesz bzdury siać.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +9

    kierownika_gość

    28.01.2011, 10:56

    Ja również jestem już zniesmaczony słuchaniem o Smoleńsku. Nie popieram ani PO, ani PISu. Obie te partie są dla mnie tyle samo warte więc moja orientacja polityczna nie ma żadnego związku z moją oceną tego co się dzieje. Panu Smolińskiemu tak jak poprzednicy proponuję zostawić badanie przyczyn tej tragedii ekspertom. Jaki by ten raport nie był co do win po naszej stronie nie kłamał. Jeśli coś wyje na głos w samolocie 'PULL UP!' to nawet dziecko by zrozumiało, że coś jest nie tak. Po to są te systemy, żeby z nich korzystać i się do nich stosować. Oczywiście wina leży również po stronie rosyjskiej. Widziałem zdjęcia tego lotniska oraz "wieży kontroli lotów". Wybaczcie ale ja bym tam samochodem nie chciał przyjechać, a co dopiero lądować samolotem we mgle. Nie chcę jednoznacznie nikogo osądzać ale wina leży po stronie polskiej, za takie zorganizowanie tej wyprawy, po stronie pilotów, że nie stosowali się do wskazań przyrządów i po stronie rosyjskiej za taki stan obsługi lotnika oraz samego lotu. Zajmijcie się ludzie (politycy) naprawdę ważnymi sprawami, zamiast robić szopke z tragedii.

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx7.xx8 
  • -2

    wacek_gość

    28.01.2011, 10:59

    komentarz

    oczekuję opinii Pana posła Jana Kulasa - co on o tym myśli ? Pani Jolu - może być ciekawie ?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx6 
  • _gość

    28.01.2011, 12:33

    co on może powiedzieć?

    Słowa Tuska tylko inaczej ubrane.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • antyamerykanin_gość

    28.01.2011, 11:09

    na Moskwę!

    Proponuję aby wszyscy Ci, którym temat ten nie daje spokoju wzięli szabelki i poszli na czele z J.Kaczyńskim na Moskwę dowodzić swoich prawd. Tylko nie pod banderą RP a pod PiS, co by inni Polacy mieli spokój. Dodam, że nawet gdyby była to wina Rosjan, to jest to tak ogromne Państwo, że nic nie jesteśmy wstanie im zrobić. A Panowie z Wiejskiej niech zajmą się uzdrowieniem służby zdrowia, drogami, koleją, długiem publicznym, który narasta oraz innymi ważniejszymi problemami.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx2 
  • -6

    towarzysz

    28.01.2011, 12:08

    pomyśl

    Tragedia Smoleńska jest tragedią narodową a burdel na kolei czy rosnący dług publiczny to efekt rządów twojej Platformy Obywatelskiej-i nie ee,yy tylko tak jest. Za gospodarkę odpowiada PO więc nie mieszaj jednego z drugim,bo co ma piernik do wiatraka?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -5

    towarzysz

    28.01.2011, 12:03

    Ciagnacy się temat to efekt działań PO

    W żadnym szanującym się europejskim państwie takim jak Niemcy,Francja czy Wielka Brytania prowadzenie takich działań rządu w obliczu takiej tragedii byłoby nie do pomyślenia. Temat jest aktualny ponieważ pomimo takiego czasu od katastrofy nie wiemy nic napewno. Przez ten cały czas za to docierały do nas plotki,przecieki i nieprawdziwe informacje,które nierzadko godziły w ofiary tragedii(pomówienia dot polskiego oficera przez Rosjan czy stwierdzenie iż to Lech Kaczyński sam był sobie winien-zarzucano,że to on nakazał lądować choć ujawnione niedawno nagrania z czarnej skrzynki tego nie potwierdzają-potwierdzają za to winę Rosjan,którzy nie doinformowali polskich lotników o warunkach panujących na lotnisku ). Poza tym są osoby,które już teraz powinny za to zapłacić(m.in w kwestii przygotowania lotu prezydenckiego)m.in minister Klich a także osoby,które dopuściły się działania niekompetentnego na niekorzyść Polski zgadzając się na taką a nie inną drogę śledztwa-co wyszło na jaw. Wiele jest jeszcze do powiedzenia ale podaruję sobie i zamiast tego powiem jedno słowo-DLATEGO! Dlatego,ze jest tyle niejasności śledztwo w takim wymiarze jest kontynuowane. Wiem,że fani platformy bez przeczytania tego wcisnął minus ale tym prawdy,że nie wszystko było tak jak powinno nie zmienicie.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +3

    _gość

    28.01.2011, 12:42

    Hehe

    Amerykańcy mogą u nas nakręcić komedię jak bez wysiłku utrzymać się przy władzy:D Państwo się sypie ale ludzie i tak no dawaj na Peło :D

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 
    -4

    _gość

    28.01.2011, 19:53

    towarzysz KLAKIER

    KLAKIER może coś od siebie ?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx5 
  • -2

    pipi_gość

    28.01.2011, 12:51

    do towarzysza-pomyśl

    Piszesz,że na kolei jest burdel--ale czy wiesz,że w burdelu jest porządek?

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx4.xx9 
  • +2

    _gość

    28.01.2011, 13:46

    pipi

    A wiesz że burdele są nielegalne ? xD xD Xd

    Cytuj
    IP: 83.25.xx9.xx4 
  • -4

    _gość

    28.01.2011, 12:55

    Skoro pa Smoliński tak powiedział, to tak jest ;))

    Odpowiedz
    IP: 77.113.xx8.xx7 
  • +1

    XYZ_gość

    28.01.2011, 13:08

    96 osób w Smoleńsku vs liczba ofiar na polskich drogach lub ofiar NFZ

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx0 
  • +9

    kydzusze

    28.01.2011, 13:08

    Dajmy spokój

    Panie i Panowie. Dajmy już wreszcie spokój. Spokój sobie, a najważniejsze spokój ludziom którzy zginęli. Wszyscy których słucham są ekspertami w tej dziedzinie nie mając dostępu do materiałów - wiedzą najlepiej. Pomyślmy przez chwilę, jaką wielką ulgę może przynieść spokój - święty spokój. Swoje tezy zostawmy dla siebie, nie kłóćmy się. Pozdrawiam

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -1

    _gość

    28.01.2011, 14:10

    masz rację

    Ale nie można przecież dopuszczać aby obrażane były osoby poległe(poczytaj komentarze). Przetłumacz tym "pomarańczowym uśmieszkom",że to nie tylko tragedia PiSu ale całego narodu!

    Cytuj
    IP: 83.25.xx9.xx4 
    +2

    Doktor Granat_gość

    28.01.2011, 20:41

    ...

    Nasza polska przypadłość właśnie polega na tym, że znamy się na wszystkim: jesteśmy ekspertami w polityce, piłce nożnej, skokach narciarskich a ostatnio nawet w Formule 1.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx4 
  • +2

    jxxx gość_gość

    28.01.2011, 13:30

    opinia

    Temat o wypadku i Smoleńsku mam już serdecznie dosyć w każdej stacji telewizyjnej czy radiowej jedno i to samo Smoleńsk zwariować już można jakby nie było innych spraw również ważnych do omówienia . Dojdzie do tego że PIS całą załogię samolotu ogłosi za świętą będą stawiane pomniki i modlenie się to jesr naprawdę paranioja mam tego dosyć

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx7.xx8 
  • -3

    lola_gość

    28.01.2011, 13:49

    ???

    A p. Smoliński to kto?

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx4.xx9 
  • -1

    _gość

    28.01.2011, 14:21

    a kto to jest lola?

    To ta co c... p... ?:D:D:D

    Cytuj
    IP: 83.25.xx9.xx4 
  • +2

    BB_gość

    28.01.2011, 14:04

    TAK APROPOS dowcip dnia

    UPADEK MAŁYSZA - OKOLICZNOŚCI ZAMACHU 1.Pijany Kruczek kazał Małyszowi lądować w tych warunkach. 2. W 10 sekundzie słychać strzały. 3. "Ten skok w tych warunkach w ogóle nie powinien się odbyć " - mówispecjalista z miesięcznika "Narciarska Polska". 4. Były skoczek narciarski... Robert Mateja twierdzi, że Małysz popełnił szeregbłędów , m.in. nie kwitował poleceń Tepesa z wieży.. 5. Winę M a łysza potwierdza też raport Międzypaństwowego KomitetuNarciarskiego. 6. Apoloniusz Tajner twierdzi jednak, że raport jest niekompletny, bo nieuwzględnia błędów Waltera Hofera. 7. Tymczasem pełnomocnik Izabeli Małysz w wywiadzie dla radia Ślinotok FM mówi,że "nie można wykluczyć hipotezy zamachu ekip austriackiej iszwajcarskiej" 8. Do dnia dzisiejszego polscy skoczkowie zawsze tak lądowali na WielkiejKrokwi. Trwa badanie czy dotychczasowe procedury były skuteczne i czy zostałyzastosowane tym razem. 9. Tepes odradzał lądowanie w Zakopanem. Proponował wykonanie manewru naalternatywnej skoczni w Wiśle. 10. Całą winę za upadek ponosi kontroler wieży lotów, który nie poinformowałMałysza o odchyleniu od toru lądowania 11. Niektórzy komentatorzy nie wykluczają bezpardonowego zamachu na lot AdamaMałysza. 12. Przed Małyszem próbował lądować przedskoczek ale ze względu na mgłę odszedłna skocznię zapasową . 13. Po dramatycznych i niecenzuralnych wypowiedziach Hoffera i Tepesa możnawnioskować , jak bardzo napięta atmosfera panowała na wieży. 14. Przed Małyszem wylądował szczęśliwie Żyła, jednak jak się później okazałopodchodził do lądowania bez zgody wieży. Zostaną wyciągnięte wobec niego surowekonsekwencje 15. Fani Małysza zapowiedzieli postawienie krzyża w miejscu katastrofy. 16. Adam Małysz w chwili upadku miał 33 lata i wylatanych 5384 godzin.

    Odpowiedz
    IP: 83.14.xx6.xxx 
  • +3

    kaha_gość

    28.01.2011, 14:34

    DOSYĆ!!!

    Dla mnie tragedią była powódź wiele ludzie straciło dobytek całego życia i tak ludzie w Polsce żyją biednie większość za 5 zł dziennie lub mniej jeszcze rząd chce zabierać zwrot podatku na dzieci i parę innych rzeczy o których nawet nie mówią w mediach fraje*** zamiast się zajmować tym co tu zrobić żeby nam było lepiej zajmują się jakąś katastrofom na którą większość społeczeństwa ma wyj***** już od paru miesięcy tylko śledztwa kosztowne z pieniędzy podatników prowadza niech ich rodzinki płaca jak szaraki by się rozbiły to już by byłoby po śledztwie a co oni jacyś lepsi hyh sami sobie winni są tylko nikt tego głośno nie chce powiedzieć ja jak nie wiem co jest po drugiej stronie to nie płynę proste a jak bym pilotowała ten samolot i ktokolwiek by mi lądować kazała w takich warunkach jakie tam były w tym czasie , to bym mu spadochron przyniosła kazała spierdziu jesze bym go popchneła !!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx0.xx0 
  • +2

    cierpliwy_gość

    28.01.2011, 14:45

    pożyjemy, zobaczymy. Jak będzie nasz raport, bedą wyniki śledztwa to można będzie podjąć próbę wyciągania wniosków. Mnie ciekawią dwie sprawy. Po pierwsze delikatne sączenie przez źródła okołorządowe o nie do końca miłych ustaleniach komisji. I po drugie coraz większy wrzask pisowców w tej sprawie, zwłaszcza po ujawnieniu, że odczytano wszystkie zapisy z czarnych skrzynek. To taki wrzask, który ma przykryć ew. niewygodne prawdy z tych zapisów. Myslę, że coś jest na rzeczy i będziemy mieli wielki problem z sąsiadem Marszałka na Wawelu. I jeszcze jedno. Żadna ustalenia komisji MAK, NATO, UE, Watykanu, czy Senatu USA nie będą wiarygodne dla pisowców, jesli nie będzie tam jasno stało napisane: Tusk współwinny zamachu dokonanego przez Rosję.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx1.xx5 
  • +2

    tomek_gość

    28.01.2011, 14:58

    tczewski poseł?

    czy ten pan poseł jest bliskim kolegą macierewicza i kępy? gratuluje, na terenie tczewa jest więcej innych problemów i można inaczej zaistnieć a nie tak jak ten pan a ponadto wreszcie przemówił szkoda tylko, że w tej sprawie a nie w poprawie życia tczewiaków.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx4 
  • -1

    wa_gość

    28.01.2011, 15:33

    mam to w du...je

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx8 
  • Zed_gość

    28.01.2011, 15:37

    Kłamliwy? zapewne TAK, ale nie powinien chyba o tym wspominać taki człowiek. Wstyd mi za tego parlamentarzystę...

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx4 
  • +1

    mropenvitamine_gość

    28.01.2011, 20:01

    A gdyby nawet Rosjanie sie przyznali, ze maja burdel i czesciowo ponosza wine, to co by to zmienilo? Rosjanie mogliby pojsc dalej i stwiedzic - tak, to calkowicie nasza wina. Co by to zmienilo? Rosjanie maja 1600 nowiutkich, zakonserwowanych glowic a my cieszymy sie jak dzieci, ze udalo sie zrobic cwiczenia w tczewskiej jednostce improwizujac kruszenie lodu. Worek z piaskiem imitowal ladunek, a burta stara 266 - smiglowiec w locie. Smiechu warte. Rada Europy, ONZ (to to juz jest gorsze niz dawniej Liga Narodow), Nato nie kiwnely by palcem.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx2 
  • -1

    tczewiak-stary_gość

    28.01.2011, 20:30

    do towarzysza

    ty gryzipiorku , zanim powiesz co w innych krajach zrobia to zastanow sie co piszesz . znalazl sie drugi mieczyslaw pisowski , ktory wszedzie swoj nos wsadza. ?!

    Odpowiedz
    IP: 84.186.xx9.xx3 
  • _gość

    28.01.2011, 21:05

    hehe

    Nie podoba się to nie czytaj. Mi się podoba. Wolę posłuchać inteligenta takiego jak towarzysz czy Miecio niż takiego hejtera netowego jak ty. Wgl z kim jak gadam. Żadnych argumentów nie posiadasz. A Mietek to by was intelektualnie zmiażdżył jak robaki więc cichaj ;;;))))

    Cytuj
    IP: 83.25.xx9.xx4 
    -1

    _gość

    28.01.2011, 21:09

    tu sie miecio nie wypowie akurat

    .

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • +2

    MEMIAH_gość

    29.01.2011, 09:55

    A CO..

    a co miał innego powiedzieć poseł z pis. to to własnego rozumu i przekanań nie ma. lepiej cos by dla tczewa zrobił. mamy dwóch posłów i dwóch nieudaczników .zgroza....

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx9 
  • Radosław Kubat_gość

    29.01.2011, 18:18

    Smoliśnki zaczął kampanię

    Smoliński poszedł do Kaczyńskiego i spytał pewnie. Mój nieomylny wodzu jak mam dostać się na kolejną ( tym razem całą ) kadencję do sejmu. Kaczyński powiedział: Mój drogi jak, że bardzo niesamodzielnie myślący kolego. Jedz po wszystkich i po wszystkim. Smoleńsk jest najważniejszy, więc zacznij od tego. Nie gospodarka, nie silna opozycja - tylko moje - czyli Nasze chore ambicje!!!!!!!!!!!! Moim zdaniem dużo tu niedociągnięć i błędów, ale nie winy rządu. Po prostu Rosjanie mają gdzieś Polaków i taka jest prawda, ale jeżeli zajmują się tym tak niszowi politycy jak Pan Smoliński to śmiech !!! Dobrze, że Kaczor nie rządzi, ten "ambitny" polityk pewnie doprowadziłby do " zimnej wojny " Oczywiście kto by ucierpiał - my zwykli ludzie Prawdy od Smoleńsku dowiemy się za 40 lat - oczywiście wtedy Rosjanie przyznają się, że zawinili pozwalając lądować na nieprzystosowanym lotnisku. Pracownicy pracowali na złym sprzęcie i źle poprowadzili samolot Oni nie potrafią się przyznać do błędu Lecz mowy o zamachu nie ma !!!

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xx6.xx9 
  • +1

    sky_gość

    29.01.2011, 22:40

    kolejny fachowiec od wszystkiego, awionika, stocznie pewnie i piłka nożna no i loty Małysza.

    Odpowiedz
    IP: 77.114.xx9.xx9 
  • joka_gość

    30.01.2011, 11:20

    :))

    Kazik śpiewał: "dalej jazda do roboty je...ne nieroby" i miał rację. Kaczyński zginął, bo był zawziętym małym człowieczkiem, rządnym władzy za wszelką cenę. Braciszkowie dobrze kombinowali. Jarek wiedział, że władza wymyka im się z rąk, że Lechu przegra wybory z kretesem i nie mógł dopuścić do tego, żeby samolot nie wylądował. Dlatego krzyczał na Lecha przez telefon satelitarny, żeby lądował, a jak pilot nie będzie chciał to ma tam Błasika. Po co Błasik był w kabinie? Generał nie może sobie po prostu do kabiny pilotów wejść przechodząc przez salonkę prezydencką. On miał polecenie od prezydenta! Szkoda mi Protasiuka. On został zmuszony do lotu. Nawet nie zameldował przed lotem prezydentowi gotowości, zrobił to Błasik. Przed katastrofą Arek nic nie mówił, bo przełykał zapewne łzy złości, bo był wściekły, bo wiedział, że coś może się stać. I stało się. Kaczory mają krew na rękach i tyle! .Byle Rogalski, czy Dubieniecki, którzy chcą na plecach ćwierćmózgich sPISkowców dojść do władzy robią z ich mózgów miazgę. Sztuczne mgły, bomby odzierające z ubrań, dobijanie rannych przez KGB. Psychiatra, tylko psychiatra i oddział zamknięty. Dobrze strzeżony!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx8 
  • +5

    tczewiak_gość

    30.01.2011, 13:00

    smoliński

    dopuście smolińskiego do władzy w pis-sie do rozpierdzieli ich jak stocznie, pss-y , wydawnictwo i inne zakłady w tczewie( w tym on jest mocny), wtedy będzie spokój w Polsce i w sejmie.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx4 
  • -2

    iga_gość

    30.01.2011, 13:01

    heh niby kazdy z piszacych tutaj ma w d.... s...... i Pis a kazdy o nich pisze :) heh.. pogratulowac glupoty

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xxx.xx9 
  • -1

    Obiektywnie_gość

    30.01.2011, 21:41

    Pycha i pewnosc siebie ich zabila

    Juz zygam tą chorą propagandą wokół niekompetencji tych co zgineli., a najgorsze ze zwloki pochowali na nie zasluzonym miejscu.Wstyd i hanba wg mnie.Kiedy ten cyrk sie skonczy?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx0 
  • zio_gość

    31.01.2011, 01:31

    zxc

    o rany jaka nuda, teraz każdy z PiS`u będzie swoje wywody rzucał :-/ Zamiast się wziąć do roboty to się obijacze partyjni każdej opcji zajmują (udają że zajmują) katastrofą :-/ Normalnie katastrofa Smolińska.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx4 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.