Dobra wiadomość dla zmotoryzowanych - ruszają prace budowlane przy dokończeniu rozbudowy drogi krajowej nr 22 między Czarlinem a Knybawą. Zakończenie inwestycji przewidziano na październik 2024 r.
Wiosną 2018 roku ruszyły prace remontowe na drodze krajowej nr 22 między Czarlinem a Knybawą. Ta wybudowana za czasów II wojny światowej trasa tranzytowa od lat czekała na remont. Część robót wykonano, ale przez wiele tygodni tempo robót pozostawało dalekie od takie, jakie marzyłoby się kierowcom. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ponaglała wykonawcę i podkreślała, że zaangażowanie firmy w przebudowę jest niewystarczające. Zgodnie z pierwotną umową, całość miała zakończyć się do początku grudnia 2019 roku. Terminu nie udało się utrzymać, ale według późniejszych zapewnień remont miał zakończyć się w połowie 2020. Ostatecznie GDDKiA rozwiązała umowę z poprzednim wykonawcą. Nie udało się też wyłonić kolejnego. W ponownie powtórzonym przetargu wszystkie oferty również przekraczały założony budżet (ok. 42 mln zł) - zarządca trasy zdecydował się jednak dołożyć brakujące pieniądze i prace mogą ruszyć.
W ostatnich dniach na trasie trwała wycinka suchych drzew. To najbardziej widoczne przygotowania do rozpoczęcia budowy, a właściwie rozbudowy tego odcinka trasy. Za parę dni nastąpi przekazanie placu budowy i jej fizyczny start.
Budowa zakończy się w październiku 2024 r. (to jest 16 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych). Koszt prac wyniesie ok. 50,5 mln zł. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Kruszywo (lider) i Most (partner).
Wiosną 2018 roku ruszyły prace remontowe na drodze krajowej nr 22 między Czarlinem a Knybawą. Ta wybudowana za czasów II wojny światowej trasa tranzytowa od lat czekała na remont. Część robót wykonano, ale przez wiele tygodni tempo robót pozostawało dalekie od takie, jakie marzyłoby się kierowcom. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ponaglała wykonawcę i podkreślała, że zaangażowanie firmy w przebudowę jest niewystarczające. Zgodnie z pierwotną umową, całość miała zakończyć się do początku grudnia 2019 roku. Terminu nie udało się utrzymać, ale według późniejszych zapewnień remont miał zakończyć się w połowie 2020. Ostatecznie GDDKiA rozwiązała umowę z poprzednim wykonawcą. Nie udało się też wyłonić kolejnego. W ponownie powtórzonym przetargu wszystkie oferty również przekraczały założony budżet (ok. 42 mln zł) - zarządca trasy zdecydował się jednak dołożyć brakujące pieniądze i prace mogą ruszyć.
- DK22 pomiędzy węzłem Czarlin a mostem przez Wisłę w Knybawie zostanie rozbudowana zgodnie z parametrami dla klasy technicznej GP (drogi głównej ruchu przyśpieszonego). Oprócz wykonania nawierzchni drogi, dokończona zostanie budowa m.in. ciągów pieszorowerowych, systemu odwodnienia i oświetlenia. Prace budowlane obejmą także przebudowę obiektów mostowych, w tym wiaduktu nad linią kolejową. W ramach zadania zostaną wybudowane dwie zatoki przeznaczone do kontrolowania pojazdów przez uprawnione służby (po jednej dla każdego kierunku ruchu). - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
W ostatnich dniach na trasie trwała wycinka suchych drzew. To najbardziej widoczne przygotowania do rozpoczęcia budowy, a właściwie rozbudowy tego odcinka trasy. Za parę dni nastąpi przekazanie placu budowy i jej fizyczny start.
Budowa zakończy się w październiku 2024 r. (to jest 16 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych). Koszt prac wyniesie ok. 50,5 mln zł. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Kruszywo (lider) i Most (partner).
Komentarze (10) dodaj komentarz
Art_gość
16.02.2023, 11:07
O matko ...
Od skrzyżowania w Czarlinie do końca mostu knybawskiego jest około 4 km ... czyli tempo robót to 1 kilometr w ciągu 4 miesięcy - zaiste szalone tempo.
OdpowiedzKonsorcjum BBR_gość
16.02.2023, 11:21
BBR to skrót od nazwisk decydentów
Aż dziwne, że nie wygrało tczewskie Konsorcjum BBR. Powodzenia życzę, a jak czytam, że wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Kruszywo (lider) i Most (partner), to się zastanawiam, czy są w stanie wybudować most z kruszywa? (niekoniecznie przez Wisłę)
OdpowiedzUżytkownik drogi nr 22_gość
16.02.2023, 12:38
Masakra
Trzy odcinki w bliskiej odległości robione na raz. Nie ma jak to utrudnić kierowcom życie. Jazda że Starogardu do Malborka to będzie dramat!!! Już chyba szybciej drogą 222 do Gdańska tam na S7 do Nowego Dworu i dalej 55 na Malbork.
Odpowiedzentuzjasta_gość
16.02.2023, 14:57
remonty
Jeszcze można by zacząć remont wylotówki z Tczewa w kierunku Bałdowa. wtedy szach-mat
Cytuj_gość
16.02.2023, 12:53
Ile lat jeszcze będziecie się z tym pier
No ile>? Ile można remontować?
OdpowiedzKirowca _gość
16.02.2023, 16:53
Zniesmaczenie
Pan Rzecznik GDDKIA chyba nie wie o czym mówi, zatoki do kontroli pojazdów najważniejsze, ograniczenia do 50 ,gdzie wiadukty nad tą drogą łączące pobliskie miejscowości, Subkowy, Rybaki?? ,bezkolizyjności,totalna żenada w ciągu tych 4 lat.
OdpowiedzTczewiak_gość
17.02.2023, 04:27
Jakie tam światła chcecie robić się pytam? To zabije idee szybkiej drogi przelotowej. Wystarcza prawo skręty i po problemie. Po co sobie utrudniacie i tak mega trudne zadanie dla was. Jak życie pokazuje i tak nie podołacie tej inwestycji. Wielu próbowało i poległo. Heeee
OdpowiedzAnna_gość
17.02.2023, 12:03
Niedługo dziesięciolecie remontu 4 km drogi. Na koniec przyjedzie Pinokio z klechami hucznie otworzyć.
OdpowiedzOcho_gość
17.02.2023, 22:42
Woow
Dobra wiadomość?? GDZIE? ...że po 3...4 latach nicnierobienia wracamy do... nicnierobienia. Ekstra :?-?
OdpowiedzPEPE_gość
19.02.2023, 09:50
Kasa i tylko kasa
42 mln to za mało ! Biorąc pod uwagę, że 50% trzeba pewnie ,,oddać" zleceniodawcy . A tylu ukraińców najechało nasz kraj i są ,,bezrobotni".
Odpowiedz