Działa już ViaTOLL na dk "91". Mniej ciężarówek?

Bramownice stanęły również w Tczewie (fot. tcz.pl)
Działa już ViaTOLL na dk "91". Mniej ciężarówek?
Od wczoraj (01.07) zaczął funkcjonować system viaTOLL na przebiegającej przez Tczew drodze krajowej nr 91. Jej zarządca ma nadzieję, że wprowadzenie systemu opłat zmniejszy natężenie ruchu na tej ruchliwej trasie - teraz większość kierowców ciężarówek wybiera starą drogę, omijając płatną autostradę. Na dawnej krajowej "jedynce" stanęło 30 bramownic, służących do pobierania e-myta. Wprowadzone rozwiązania martwi jednak przewoźników, którzy obawiają się, że dodatkowe koszta spowodują podwyżkę cen biletów.

Resort infrastruktury rozszerzył system e-myta na drogę numer 91- trasa przebiega wzdłuż równoległej płatnej autostrady. Od kiedy w lipcu ub. roku zniesiono system winietowy, ruch ciężarówek na trasie bardzo się nasilił. Badania natężenia ruchu prowadzone na zlecenie GDDKiA pokazały, że wprowadzenie systemu nie zmieniło natężenia ruchu na drodze krajowej nr 6, drodze ekspresowej S6 Obwodnicy Trójmiasta i na głównym ciągu komunikacyjnym Gdańska. Natomiast znacząco wzrósł ruch samochodów ciężarowych na drodze krajowej nr 91 (około 70 proc.), które zjechały z autostrady A1. Teraz, zdaniem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, sytuację ma ustabilizować wprowadzenie systemu e-myta.

- Zgodnie z planem system działa od 1. lipca. Na odcinku od Pruszcza Gdańskiego do granicy z województwem kujawsko-pomorskim stanęło 30 bramownic. - mówi nam Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA - Kolejne stoją już na terenie sąsiedniego województwa - aż do granicy Torunia.
Kierowca pojazdu o więcej niż trzech osiach za każdy przejechany kilometr na A1 musi zapłacić 0,38 grosza (netto) - przykładowo przejazd z Rusocina do Swarożyna (ok. 24 km) to 11,6 zł. Stawka opłaty elektronicznej za przejazd 1 km drogi krajowej w systemie Viatoll dla dróg krajowych klasy A i S, dla pojazdów o masie co najmniej 12 ton, wynosi w zależności od limitów emisji spalin od 0,27 do 0,53 zł. Ciężarówka za przejechanie całego płatnego odcinka obwodnicą Trójmiasta (ponad 37 km) zapłaci 10,21 zł.

Bramownice służące do poboru e-myta stoją m. in. w okolicach Czarlina, Wielgłów, Subkowach, czy pod Gniewem. W Tczewie zostały zamontowane na wysokości Carrefoura - nieco dalej stanęła bramownica kontrolna, dzięki której przy specjalnego systemu urządzeń fotograficznych będzie można wychwycić kierowców, którzy usiłują ominąć system i nie mają tzw. viaBOXów. Opłat nie unikną nie tylko kierowcy ciężarówek, ale także lokali przewoźnicy:


- W lipcu jeśli chodzi o pasażerów, nic się nie zmieni. Nie zmniejszymy liczby kursów, ani nie zmienimy cen biletów. Dajemy sobie czas na przeanalizowanie całej sytuacji. Później, niestety, podwyżek cen biletów najprawdopodobniej nie uda się uniknąć - mówi Tomasz Latocha, właściciel firmy przewozowej - Próbowaliśmy interweniować w tej sprawie - w resorcie transportu apelowaliśmy o wyłączenie z systemu przewoźników. Trafiła tam m. in. petycja podpisana przez około tysiąc naszych pasażerów. Niestety, bez efektu. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że nie można nas zwolnić z opłat, bo nie ma takich możliwości prawnych, a o wprowadzenie viaTOLLa apelowali sami samorządowcy z tego terenu, tłumacząc się potrzebą bezpieczeństwa na drogach. Tymczasem moich zdaniem, ten problem mogło rozwiązać odpowiednie oznakowanie. Nasz powiat jest bardzo specyficzny - z najdalszych zakątków pasażerowie muszą pokonać ponad 40 km, by dotrzeć do Tczewa - niestety, wprowadzenie systemu uderzy ich po kieszeniach.

Dodajmy, że od 1 lipca 2012 r. system viaTOLL obowiązuje także na wybranych odcinkach drogi ekspresowej S7 oraz dróg krajowych nr 92 i 94. Przypomnijmy, że Viatoll działa od lipca ub. roku. Kierowcy musieli zamontować specjalne urządzenie, a nad drogami pojawiały się wykrywające je bramki. Jeszcze do czerwca ub. roku działał w naszym kraju system winietowy. Dzięki winietom auta powyżej 3,5 tony mogły jeździć po drogach krajowych, a także po płatnych odcinkach autostrad. Teraz opłatę elektroniczną za korzystanie z sieci 1560 km wybranych odcinków dróg, zobowiązani są wnosić kierowcy pojazdów i zespołów pojazdów o Dopuszczalnej Masie Całkowitej powyżej 3,5 t oraz autobusów, niezależnie od ich Dopuszczalnej Masy. System jest obowiązkowy także dla autobusów i mikrobusów przewożących powyżej 9 osób.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (43)
dodaj komentarz

  • -14

    mieszkanka_gość

    02.07.2012, 10:39

    Słusznie, bo ciężkie samochody dużo smrodzą i niszczą drogi więc jasne że muszą dokładać do napraw dróg. Uważam jednak,że pojazdy przewożące ludzi powinne mieć niższą taryfę bo one świadczą usługi przewozowe dla ludności i przez to jeździ mnie samochodów osobowych.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx5.xx6 
  • +16

    mieczyslaw

    02.07.2012, 11:35

    Nie takie słusznie. 1. Kierowcy ciężarówek też płacą haracz za korzystanie z dróg w postaci akcyzy zawartej w cenie paliwa. 2. ViaToll zbudowany za publiczne pieniądze, na publicznych drogach, naganiać ma auta na prywatną autostradę, z tym że akcesjonariuszowi autostrady wcale się to nie uśmiecha, bo to czy auta mu po niej jeżdżą, czy nie nie ma żadnego znaczenia - budżet Państwa i tak musi mu płacić. 3. Dlaczego w tym kraju za wszystko musimy płacić kilka razy? DK91 jest przystosowana do ciężkiego transportu, a przynajmniej powinna być, bo to droga krajowa. Jak już wcześniej wspomniałem, raz taki kierowca zapłacił za drogi w postaci akcyzy, teraz dochodzi kolejny haracz - ViaToll. 4. Dzięki ViaToll i nieodpowiedzialnej polityce, sporo ciężkich aut uciekło na drogi powiatowe, które najczęściej nie są przystosowane do tak ciężkiego transportu, zwyczajnie niszcząc je - niestety Państwo nie kontroluje tego i w żaden sposób nie ma zamiaru zwiększyć dotacji dla powiatów. Nie zdziwi mnie, jak w pewnym momencie sieć bramownic ViaToll zostanie wykorzystana przy okazji nocnego głosowania, jako sieć nowych fotoradarów, które będą rejestrowały każdego, niezależnie od tego czy popełni wykroczenie, czy nie. Dlatego nie cieszcie się tak, bo może się okazać, że Wasza radość jest przedwczesna.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +21

    ka_gość

    02.07.2012, 10:46

    siedzę i myślę

    Tak sobie siedzę i myślę. Komu przeszkadzały winiety? Dlaczego firmy instalatorskie musiały zarobić kasę na wdrożeniu systemu ViaToll? Komu zależało, żeby nasz piękny krajobraz oszpecić ordynarnymi bramownicami? Niestety nie umiem znaleźć rozsądnej odpowiedzi.

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • zawsze w drodze_gość

    25.07.2012, 18:16

    Dlaczego przewoźnicy nie liczą swoich pieniędzy?

    Koszt opłat za przejazd autem pow. 12t DMC euro3 wynosi; na DK91 - 47,91 PLN na A1 - 57,72 PLN netto Raptem róznica wynosi TYLKO 9,81PLN!!! Jednak przejazd autostradą jest o 15 km krótszy! Zakładając, że auto takie spali 30 litrów/100km i cenę jednego litra na 4,5 netto to jadąc autostradą można zaoszczędzić kolejne 20,25PLN Drugą sprawą jest to, że przejazd DK91 jest dłuższy, bardziej uciązliwy i męczący. Spalanie też jest dużo wyższe niz na autostradzie, jak również zużycie pozostałych podzespołów (sprzęgło, hamulce). A ciężarówki jadą przez wsie i miasteczka.... Może by wprowadzić zakaz dla tranzytu wzorem Niemiec, Francji, Włoch.....?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx5 
  • -4

    LOKI55_gość

    02.07.2012, 10:52

    CHCESZ ZAOSZCZĘDZIĆ? - TO SIEDŹ W DOMU !

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx9 
  • +2

    jedznarowerze_gość

    02.07.2012, 11:03

    .

    Ale z tą "bramą kontrolną" koło Shella przesadzili - można by na niej rodzinę słoni powiesić, a nie kilka kamer... Wiele bramownic widziałem, ale ta jest najohydniejsza...

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx8.xx7 
  • Doktor Granat_gość

    02.07.2012, 15:56

    ...

    "Jaki wiadukt - taka bramownica". Miguel de Cervantes

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx4 
  • +3

    d_gość

    02.07.2012, 13:46

    bo ta duza kolo shela to nie tylko viatol, TO JEST ODCINKOWY POMIAR PREDKOSCI :) ktory skanuje kazdego (potem w razie zarejestrowanai auta kradzionego mozna przejrzec czy tedy nie jechal), a takze mierzy predkosc odcinkowo (nastepna taka duza bramownica stanie za zajaczkowem

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx3.xx0 
  • +1

    jedznarowerze_gość

    02.07.2012, 16:26

    .

    Skąd taka informacja? I gdzie druga taka bramownica, skoro "odcinkowy"?

    Cytuj
    IP: 83.238.xx8.xx7 
    +8

    Marcin_gość

    02.07.2012, 16:37

    proszę cię nie ośmieszaj się już bardziej!

    na 325 km S6 jest podobna bramka kontrolna i ooooo zgrozo podobnie myślący ludzie robią tam ostre hamowanie do 90 km/h - przecież to debilizm absolutny ale cóż takie mamy rozmydlone umysłowo społeczeństwo. Z drugiej strony za 300m jest zjazd na Spacerową i nie ma żadnego znaku który by nakazał jechać mniej niż poza terenem zabudowanym... Nawet w nocy znajdzie się pajac który zwęszy B-33. Stąd te korki min. Ale po co daleko szukać? Zajączkowo!!! Kiedyś puszą mi nerwy. Jak to jest, że auta z blachami z głębi kraju jadą przy fotoradarze normalnie 90km/h a nawet ciut więcej (wtajemniczeni), natomiast tubylcy (GTC, GMB, GDA) heblują do 70 tudzież do 50 km/h jeśli wyraźnie znak B-42 na 37,5 km DK91 wyraźnie informuje, że ograniczenie B-33 70km/h już nie obowiązuje a teren zabudowany skończył się w Miłobądzu i dopiero zaczyna się 100 m przed pierwszym wiaduktem w Tczewie. Dlaczego Tczewiacy są tacy uparci i wykazują się absolutnym debilizmem w kwestii tej jakże kującej drobnej ale szeroko komentowaną sprawą na forum gdzie tyle ile komentarzy tyle ekspertyz a KRD mają w dupie! Tylko proszę nie komentować, że ktoś tam jeździ tak jak trzeba bo takiego jeszcze nie widziałem!

    Cytuj
    IP: 46.205.xxx.xx7 
    -6

    Rafal__gość

    02.07.2012, 19:02

    wtf?

    Ale ty głupi jesteś. Jak tam ewentualnie zamontowane kamerki miały by rejestrować rejestracje kradzionych pojazdów, spróbuj zrobić zdjęcie bez flesza rejestracji auta jadącego 50km/h, lub sfilmować w półmroku samochód a potem odczytać numery rejestracji. Jak te bramki mogły by odcinkowo kontrolować prędkość osobówek, skoro te nie mają zainstalowanych żadnych urządzeń współpracujących z bramkami. Murzyn będzie siedział przed kamerami i spisywał w ile czasu kto przejechał dany odcinek drogi?

    Cytuj
    IP: 83.25.xx1.xx6 
    +1

    Marcin_gość

    02.07.2012, 21:39

    do Rafała

    austriacki system pomiaru Kapsch'a to system kamer działających w podczerwieni, rejestrują zarówno w nocy jak i w dzień w tej samej technice, obraz jest przetwarzany progresywnie ok. 29,5 kl/sekundę i priorytetem migawki jest seria ujęć po sygnale z radaru mikrofalowego do jej wyzwolenia - radar ten określa gabaryt/typ pojazdu a system indukcyjny czytnika pass określa czy jest zamontowane urządzenie viatool czy też nie i dopiero rejestruje obraz, dane te przekazywane są satelitarnie (nie wiem jaki moduł) do serwerów e-myto gdzie ITD je obrabia i wysyła do zainteresowanych - tu właścicieli pojazdów. Istnieje teoretycznie aby przystosować te urządzenia do innych pomiarów np śledzenia pojazdów, pomiaru prędkości ale nie sądzę, żeby bez wiedzy kierujących coś takiego się stało - regulują to przepisy a prędzej czy później wyszłoby to na światło dzienne:)

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx5 
    +2

    Marcin_gość

    02.07.2012, 21:45

    do Rafała raz jeszcze:)

    poczytaj np o matrycy Nikona stosowanej w aparacie D3s lub D4, nominalna czułość w tym drugim to 108 tyś ISO gdzie praktycznie migawka 1/250 (czyli tyle ile potrzeba do zarejestrowania pojazdu jadącego z prędkością 50 km/h) łapie focus i dobre zdjęcie obiektywem o jasności 1,8-2,0 o zmroku i szum obrazu pozwoli na zebranie 100% danych o rejestracji a kto wie czy i nie będzie ładnego portretu kierującego:)

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx5 
  • +6

    jaszym_gość

    02.07.2012, 14:38

    viatoll na 91

    oj ! coś mi świta, że niedługo i małe autka będą miały viatolki za szybami, szybki i ze wszech miar "profesjonalny" sposób na ściągnięcie coraz to wiekszych opłat za korzystanie w XXI wieku z "luksusu" posiadania czterech kółek

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx8 
  • +4

    heh_gość

    02.07.2012, 14:39

    ciekawe tylko czy te drogi będą rzeczywiście naprawiane, czy też po raz kolejny urzędnicy będą zarobieni ;-)

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx9 
  • -6

    _gość

    02.07.2012, 14:43

    I dobrze że wprowadzili to przynajmiej takich korków prze te tiry nie ma na krajówce. Ale z tym że bilety mogą podrożeć to powinni wprowadzając to dla tirów z pominięciem busów.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx6 
  • zawsze w drodze_gość

    25.07.2012, 18:23

    Nie ma to jak "inteligencja".....

    Skoro wzrośnie koszt przewozu towarów to i Twoje ulubione wino podrożeje o kilkadziesiąt groszy.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx5 
  • +13

    Dawid_BMW

    02.07.2012, 15:10

    Śmich na sali

    Totalna bzdura ,zgadzam się z kolegą który napisał "naganianie aut na prywatne autostrady". Co do ciężarówek to żeby nie one to by nie było zakupów w Lidlu ,Biedronce itp. Na przewoźników narzucają takie podatki że coraz droższy transport ukierunkowuje droższe ceny produktów. A ten cały Viatol to dojenie kasy z ludzi i naganianie kupę kasy pomysłodawców oraz monterów i obsługi, niedługo będą nam naliczać podatek za oddychanie chore Państwo !!! płace w duł a ceny w górę ,a taki pajac w sejmie bierze 30 tyś. miesięcznie i śmieje się z nas ludzi niższego szczebla !!!!! Pozdrawiam .

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +1

    serek_gość

    02.07.2012, 16:28

    bez ograniczeń

    Moi drodzy, jak zwykle ktoś poprostu chce mieć czysty i dodatkowy zysk - niczym lichwiarz lub żydowski spekulant. Ja również sądzę, że jeśli by faktycznym i jedynym powodem było zoptymalizowanie ruchu na drogach krajowych, to wystarczyłoby odpowiednie oznakowanie dróg oraz monitoring sprawy przez stosowne służby - czyż nie ? Jednak tak jak zwykle i na każdym kroku robią za granicą, lecz i w kraju, i to krajowcy, jeden z drugiego - kozła ofiarnego - za wszelką cenę już w tej chwili. W Polsce mamy obecnie totalną korupcję i spekulację, która zatruwa kraj spływając z góry, i dociera do korzeni społeczeństwa. Przed wyborami karmi i mami się wyborców obietnicami, lecz zawsze potem szybko i chętnie udaje się, że nic nie było. Historia ta powtarza się w Polsce bez końca. Z nastaniem ustroju kapitałowego nastąpił prawdziwy rozkwit korupcji, i nasila się nieustannie - może pora by ktoś zaczął trochę, lecz rzetelnie i faktycznie społeczeństwo bronić przed zachłannością kapitalistów wszelkiej maści i cwaniactwa. Największe złodziejstwo jest w kręgach władzy, urzędników, pośredników różnej miary. Z drugiej strony społeczeństwo zwykłych ludzi okradane jest przez bandę zwyrodniałych cwaniaczków i kapitalistów - nie dobrze się od tego robi - naprawdę. W starym ustroju władza trochę jednak z ludźmi się liczyła, choć był on wyłuskany z demokracji i dominowała inna klika cwaniaków, która karmiła się niczym pasożyt efektem pracy zwykłych ludzi, a zyski wysyłane były do partyjnych kolegów w ZSRR - z jedynej słusznej partii (podobno robotniczej !?). W ustroju kapitalistów, ze zwykłymi ludźmi w Polsce już nawet nikt nie chce uczciwie rozmawiać. Obecne władze centralne to już wogóle patrzą na naród całkiem obojętnie i udają, że nie wiedzą o co idzie, robiąc piękną minę do złej gry. Do czasu mili panowie, do czasu - wasze dni są już policzone !

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx8 
  • -11

    antek_gość

    02.07.2012, 16:44

    Do Pana Mieczysława

    Witam, chciałbym się dowiedzieć, czym zajmuje się wszędobylski Pan Mieczysław. Obojętnie na jakie forum bym nie zaglądał, pojawia się Pana nic. Co mnie jednak najbardziej dziwi, większość wpisów pojawia się w godzinach pracy, czyli między 8 a 14 ;) pozdrawiam forumowicz

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx8 
  • +10

    ka_gość

    02.07.2012, 20:54

    A co Cię to obchodzi?

    Można się z kimś zgadzac lub nie. I nie ma najmniejszego znaczenia czym się zajmuje.

    Cytuj
    IP: 46.134.xx5.xxx 
    +11

    Marcin_gość

    02.07.2012, 21:51

    Mietek to równy gość

    czy masz coś przeciwko temu żeby się wypowiadał na forum? Mietek nie pracuje, jest rentierem i udziela się społecznie w tępieniu kretynizmu tudzież cwaniactwa i zawiści społecznej. Ponieważ ma czas i możliwości oraz dysponuje wiedzą w temacie dzieli się swoją opinią. A jeśli siedzi akurat w Flexie i liczy pudełka to co ci do tego skoro on w twoje sprawy nie zagląda???

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx5 
    +10

    mieczyslaw

    02.07.2012, 23:21

    Panie Antek, pańskie zainteresowanie są co najmniej niestosowne. Może spróbujesz nam napisać coś na swój temat "kolego"?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -2

    kajot551_gość

    02.07.2012, 19:41

    Viatoll

    Do Mieczysława -masz absolutna racje ,lecz dodam gdyby opłaty za Viatoll były trzy razy większe ,gdyby były opłaty za chodnik,za deszcz,za słonce i wiele,wiele innych bzdurnych nieuczciwych POwstało to i tak POmroczny lud POparcia OSZUSTOW bedzie POpierał REFORMY JEDYNIE SLUSZNEGO WODZA I OSWIECONEGO KROLA PERU z RODZINA AFERZYSTOW.Trzy tysiace lat temu mędzrzec indyjski POwiedział iż ludzie maja oczy,uszy,rozum cóż kiedy nie widzą,nie słyszą ,nie myślą,póki "starzy dadzą na papierosy ,piwo to po co myślec .Kiedy zabraknie SPONSOROW to zapewne UNIA i UNRA udzieli PO-POżyczke za WSZY.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx3 
  • +2

    Agent_Tomek_gość

    02.07.2012, 20:13

    Viatoll dla GTC

    GTC jako koncesjonariusz A1 co roku od Państwa otrzymuje tzw. opłatę za dostępność. Ile to jest - tajne w umowie. A skąd Państwo bierze kasę dla GTC, ano z Krajowego Funduszu Drogowego. A skąd KFD ma kasę, ano z opłaty paliwowej z każdego litra paliwa oraz z systemu Viatoll. I tak żuki moje kochane będziecie bulić za przejazd luksusową drogą krajową nr 91 (nawet Ci którzy śmigają do roboty linią 50 Veolii, bilety w górę tuż tuż) żeby Państwo w postaci ministra S. Nowaka miało na zapłatę dla GTC. Taki polski dramat bo nie cyrk. Cyrk to nie jest.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx4.xx8 
  • koko_gość

    02.07.2012, 22:36

    .....

    nie wiem za co oni te pieniądze biorą , takie koleiny że strach jeżdzić tą drogą a przejazd przez skrzyzowanie drogi krajowej z głowackiego do najwygodniejszych nie należy samochód nieżle podskakuje na koleinach

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx1.xx7 
  • -8

    Grzechu_gość

    03.07.2012, 12:06

    koleiny?

    Na tym skrzyżowaniu masz koleiny? Przejedź się do Gniewa na skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną to dopiero zobaczysz koleiny. Wyjeżdżając z DW234 na DK91 w kierunku Tczewa tak buja autem na boki, że niedawno poprzewracały mi się skrzynki z pieczywem. Te koleiny porobiły się od czasu gdy ruch ciężarówek przeniósł się z A1 na DK91. Mam nadzieję, że z powodu ViaTOLL ruch ten ulegnie zmniejszeniu.

    Cytuj
    IP: 79.190.xx7.xx5 
  • -8

    tiry na autostrady_gość

    03.07.2012, 11:05

    Autostrady budowane są głównie dla tranzytu krajowego i międzynarodowego, jeżeli przewoźnicy chcą "zaoszczędzić", co jest w tym przypadku pojęciem względnym, należy ich do tego zmusić żeby jeździli po autostradach, tam gdzie ich miejsce. Ponadto owo zaoszczędzenie wychodzi im w druga stronę, bo zmęczenie pojazdu ciężkiego ciągłym hamowaniem i przyspieszaniem daje dużo więcej kosztów napraw, paliwa czy kierowcy ( który oczywiście jest zatrudniony na godzinę a nie na wyjazd ) niż opłacana autostrada. Tępota przewoźników nie pozwala na głębsze przemyślenie całej sprawy więc jest powszechne omijanie płatnych dobrych dróg, żeby były dobre i dobrze obsługiwane, chociażby przez pługi w zimę, muszą być płatne. Co do przewoźników typu "Latocha", dlaczego niby takich przedsiębiorców nie miały by dotyczyć opłaty, czy oni mają jakieś przywileje, bo wożą ludzi, a tiry wożą dla ludzi. Ponadto tych busów jest sporo i tak samo niszczą drogi, jak inni i tak samo właściciele mają duże zyski ze swojej działalności jak inne podmioty, bez hipokryzji proszę. Proszę teraz wylać na mnie wiadra pomyj za racjonalne myślenie.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx4 
  • +9

    mieczyslaw

    03.07.2012, 12:23

    Przepraszam, a co Cię obchodzi, czy ja moją ciężarówką chcę jeździć po wąskich, lokalnych drogach, a nie po płatnych autostradach? Mam do tego pełne prawo. Zapłaciłem podatki, zapłaciłem akcyzę, podobno żyję w wolnym kraju - mam wybór i to ja powinienem decydować, którędy pojadę. Jedynym ograniczeniem powinny być dla mnie znaki drogowe, które informują o dopuszczalnym obciążeniu dla danej drogi. Twoja wypowiedź jest przesiąknięta indoktrynacją telewizyjną. Wyłącz telewizor, włącz myślenie.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -8

    tiry na autostrady_gość

    04.07.2012, 10:14

    Tylko idiota mający ciężarówkę pojedzie drogami lokalnymi zamiast autostradą, skracając czas przejazdu, zmniejszając zużycie paliwa oraz zużycie samochodu. Również idiotyzmem jest jazda drogami lokalnymi zamiast autostradą podczas jednego w roku wyjazdu wakacyjnego z rodziną sam. osobowym. Na wakacje taka rodzina wyda 5 tyś zł, a żałują 50 czy 100 zł na bezpieczne pokonanie trasy. Tak jestem przesiąknięty TVN, wyborczą, MiniMaxem, I disney Junior. itp. ciekawe czym pan M. jest przesiąknięty skoro wolą pana jest stwarzać niebezpieczeństwo na lokalnych wąskich drogach.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx7.xx5 
    +6

    mieczyslaw

    04.07.2012, 12:34

    tiry na autostrady_gość

    Pominąłeś nienawiść i brak zrozumienia mój drogi, a mam wrażenie, że tego Ci nie brakuje. Zrozum, że mogę jechać, którędy mi się podoba, o ile jest to zgodne ze znakami. A Tobie naprawdę nic do tego, tym bardziej ocena mojego wyboru. Wybacz, ale idąc dalej Twoim tokiem rozumowania, mógłbym wyrazić zdziwienie, dlaczego nie godzisz się, by Twój sąsiad zaglądał Ci pod pierzynę. I o jakim zagrożeniu piszesz, jeśli znaki nie zabraniają jeździć po drodze ciężarówką? Odpowiedz racjonalnie, bez cytowania tego, co powiedziała "pani z telewizora" :). Pozdrawiam.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -6

    tiry na autostrady_gość

    04.07.2012, 13:31

    Boleję nad tym, że nie potrafisz wyczytać nic innego z mojej wypowiedzi, niż to że są to cytaty od pani z telewizora. Oczywiście że możesz jeździć po każdej drodze, na której są znaki zakazujące w twoim przypadku. Pytanie brzmi, czy jest to racjonalne, równie dobrze nikt nikogo nie zmusza do korzystania z autostrady, kto woli przepłacać niech jeździ DK91. Jeżeli powołujesz się na słuszność nie postawienia znaków zakazu na drogach lokalnych to zaakceptuj prawny pomysł pobierania opłat za nieracjonalne korzystanie z dróg i nie jako skłanianie kretynów do oszczędności. Niech mi ktoś powie, że drożej jest jeździć autostradą niż DK91 to mogę mu się śmiać w twarz, ponieważ nie potrafi policzyć wszystkich swoich kosztów prowadząc działalność gosp. Dodam jeszcze, że bardzo sie cieszę jadąc DK91 codziennie nie widząc sznurków tirów, i korków przez które traciłem co najmniej 20 min. Żałuję tylko, że najpierw wprowadzili system a potem sprawdzali, gdzie powinni ustawiać bramki, zmarnowali 1 rok. Tiry na autostrady panie M. Chciałbym zaznaczyć na koniec, ze jeżeli pan nie będzie potrafił racjonalnie myśleć i czytać ze zrozumieniem, to ja podziękuję panu serdecznie za dalszą dyskusję w tej kwestii. Proszę spojrzeć na sprawę racjonalnie, nie pod wzgląd na swoje przekonania światopoglądowe czy polityczne. Pozdrawiam i poproszę kilka minusów :)

    Cytuj
    IP: 83.25.xx7.xx5 
    +6

    mieczyslaw

    04.07.2012, 14:56

    Nadal nie rozumiesz jednej, podstawowej rzeczy - rolą Państwa nie jest wprowadzanie nakazów na obywatela. Rolą Państwa jest zapewnienie szeroko rozumianego bezpieczeństwa, a także wywiązania się z konstytucyjnych zobowiązań wobec obywatela. A zatem, żaden urzędnik nie powinien mi mówić, która droga jest dla mojej ciężarówki dobra, a która nie, o ile są one przystosowane do jej tonażu. Tak stanowi prawo. Masz zbyt daleko sięgające zapędy, by za pomocą decyzji administracyjnych wymuszać zachowania społeczne, w tym wypadku na kierowcach ciężarówek. Naprawdę nie powinno Cię interesować, dlaczego jadę drogą A, a nie drogą B. Jadę, bo widocznie tak mi wygodniej. I w tym rozumieniu stosowanie ViaToll jest złe, sprowadza się do - brzydko mówiąc - łupienia obywatela. Dla drogi płatnej, powinna być alternatywa w postaci drogi bezpłatnej. Jak świat długi i szeroki, w szanujących się krajach, taka zasada obowiązuje. Myślę, że minusów się nie doczekasz, bo ten artykuł już nie pierwszej młodości i mało kto tu teraz zagląda.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -4

    asfalt_gość

    03.07.2012, 16:46

    OSTRE HAMOWANIE

    Zastanawia mnie z jakimi prędkościami coniektórzy szarżują, skoro sami twierdzą, że tu i ówdzie muszą OSTRO WYCHAMOWYWAĆ do prędkości - uwaga : 90 km/h !. Bohaterzy leżą w parku spokojnych - im nie spieszy się już nigdzie. Jeśli ktoś potrzebuje adrenalinę w dużych dawkach, to niech korzysta regularnie z nowoczesnego lunaparku. Nie stworzy w ten sposób zagrożenia dla wszystkich użytkowników ruchu publicznego. Ciągle zapominają niektórzy, że ulica nie jest torem wyścigowym, czy doświadczalnym ! Zobaczcie ile przybyło przy naszych drogach katolickich krzyży - mówi wam to coś ? Zjawisko nasiliło się z chwilą napływu zachodniego złomu drogowego ze zbyt mocnymi (dla krajowca) silnikami oraz po otwarciu granic.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx8 
  • +6

    busiarz_gość

    03.07.2012, 19:49

    Dodać należy ,że opłat, które dodatkowo ponoszą właściciele pojazdów powyżej 3,5 tony, poza akcyzą ( dla wszystkich, którzy kupują jakiekolwiek paliwo), czy teraz Viatoli, jest trochę więcej, chociażby dawny podatek drogowy (jest też w paliwie), który płacą dodatkowo pod nazwą podatku od środków transportu, różnego rodzaju zezwolenia, kursy i za różne inne pomniejsze co w przeciągu roku daje pokaźną sumę. Wszyscy pytają gdzie te pieniądze, odpowiedzi nie ma! Co do powrotu ciężkich pojazdów na autostradę to na bank nie było to zamysłem tych, którzy zadecydowali o Viatoli. Korki zmniejszyły się nie dlatego, że 91 jest płatna a dlatego, że zaczęły się wakacje i sporo ludzi poszło na urlop. Może znajdzie się ktoś, kto poszpera w przepisach i znajdzie, jakie wymogi powinna spełniać droga płatna. Z tego co słyszałem (podkreślam- słyszałem) takowa droga winna być drogą szybkiego ruchu, mieć minimum dwa pasy ruchu w jednym kierunku a poza tym winna być w pobliżu droga alternatywna czyli bezpłatna

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx3 
  • +1

    hd_gość

    03.07.2012, 21:59

    telewizja kłamie miet

    Odpowiedz
    IP: 80.203.xx8.xx3 
  • +2

    Nicolas_gość

    04.07.2012, 23:53

    Błyskotliwy

    Zakładam, że naprawdę istnieją międzynarodowe przepisy stanowiące o podstawie oraz zasadności ustanowienia jakiejkolwiek drogi w państwie europejskim jako drogi ze specjalną odpłatnością za skorzystanie z niej. Dziwne nawet gdyby takowych przepisów nie było. Każdy mógłby sobie ustanawiać odpłatności wg. swojego widzi mi się. Sądzę, że w przypadku polskich viatoli mamy takie widzi mi się. Proponuję skierować sprawę do stosownych międzynarodowych organizacji konsumenckich oraz wszcząć tu inicjatywy poselskie. Powinno poskutkować. Pomysłodawcy viatoli będą musieli się z tego szybko wycofać, ponieść za błędne i kosztowne decyzje stosowne kary dyscyplinarne oraz odpowiedzieć za straty w postaci całkowicie błędnych i cwaniackich decyzji.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx8 
  • -4

    tiry na autostrady_gość

    06.07.2012, 07:59

    Nie miałem zamiaru już odzywać się w tym temacie, ale to mnie rozbawiło, tak sie składa że KE bardzo propaguje takie rozwiązania jak Viatool. Nie tylko w Polsce jest ten system. Ponadto po co takie stwierdzenia, skoro winiety obowiązywały kupę lat, powstał Viatool bo oczywiście było gro przedsiębiorców, którzy na każdym kroku oszukiwali nie tylko państwo ale też uczciwych przedsiębiorców, którzy opłaty ponosili. Proszę was bardzo, emocje odłóżcie na półkę i pomyślcie chwilę zanim coś napiszecie. Najpierw jest płacz, dlaczego pobierane są opłaty, potem płacz że na drogach koleiny. Zdecydujcie się, co dla was ważniejsze.Po to są autostrady do tranzytu, żeby na lokalnych drogach nie śmigały przeciążone ciężarówki.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx8.xx4 
  • +1

    Nicolas_gość

    06.07.2012, 20:11

    Przeciążony

    Panie tiry na autostrady. Albo to pan nie chce spojrzeć całej sprawie w oczy, albo jest pan w jakiś sposób powiązany z ekipą władzy odpowiedzialną za omawiane nieporozumienia. Nikt nie twierdzi, że optymalizowanie rozłożenia obciążeń poszczególnych dróg nie jest potrzebne. Jednak zastosowanie takiego rozwiązania budzi w Polsce słuszne frustracje. Po pierwsze KE nie ma monopolu na nieomylność. Droga ze specjalną odpłatnością musi spełniać odpowiednie wymagania międzynarodowe. Po tej drodze jeżdżą nie tylko polskie samochody. Jeśli polacy zgodzą się na ten wybryk to ich sprawa, lecz przyjezdni zaczną protestować ponieważ oni nie przywykli do takiego traktowania jakim nas się raczy. Z pewnością tr. 91 nie posiada wystarczających parametrów oraz nie działa w oparciu odpowiedni system oraz połączenia alternatywne, jak to ma miejsce w podanych za przykład krajach europejskich - więc po co ten trud by udawać jedyną nieomylną osobę i perfidnie urażać innych. W kwestii łatania dziur drogowych i odpłatności za korzystanie z normalnego systemu drogowego, to normalny podatek jest przecież wliczony w paliwo - czyżby za mały jeszcze ? Jeśli ktoś nagina rzeczywistość do swoich potrzeb, to raczej robi to OBROŃCA dróg podrzędnych. Proszę więcej nie pouczać reszty polaków i nie stosować cienkiej spekulacji, bo za chwilę ktoś posądzi pana o powiązania z decydentami z centrali !

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx8 
  • -1

    tiry na autostrady_gość

    09.07.2012, 11:51

    Panie Przeciążony, mam gdzieś kto i o co mnie posądzi, zaglądam tu od czasu do czasu, żeby poczytać dyrdymały, pisane tylko po to żeby być przeciw. Po pierwsze najpierw proszę, niech pan poczyta w jakich krajach Europy i nie tylko, na jakich drogach został wprowadzony taki system opłat, a potem może pan o czymś w ogóle mówić. Po drugie, nie uważam że mam monopol na wiedzę w tym temacie, za to nie jestem zaślepiony jakimiś ideałami, które panu i panu podobnym przeszkadzają w merytorycznej ocenie sytuacji. Nie będę się panu spowiadał, co w życiu robię i kim jestem, oceniam tylko wprowadzenie systemu Viatool na drodze krajowej nr 91. Jak widać mocno tym rozsierdzam co poniektórych panów, ale już trudno, jakoś to przeżyję. Ponadto nie nalegam, żeby pan czy pan M. przyjęli moje zdanie za swoje, każdy widzi to inaczej i niech tak zostanie, ale proszę mi również nie nakazywać myśleć i mówić inaczej niż ja to wiedzę. Po trzecie, a ni w jednym zdaniu nie napisałem, że KE jest nieomylna, odpowiedziałem tylko na zarzut pana wyżej, że nasz Viatool jest bezprawny wg prawa międzynarodowego. Proszę mi nie imputować tu spekulacjami, ponieważ źle mi się kojarzą wszelkie domniemania i spiski. Jestem zwykłym, szarym obywatelem, który mówi to co myśli, jak będzie mi się podobało, to będę wypowiadał się tak jak chce, zabraniać to pan może swojemu dziecku chodzić na prywatki. Jak widać ruch się bardzo usprawnił, a bardziej mądrzy przewoźnicy z zadowoleniem przeliczą koszty na koniec roku. pozdrawiam i mam nadzieję że na tym koniec, bo już nawet tego tematu nie mogę znaleźć powoli :)

    Cytuj
    IP: 83.25.xx8.xxx 

    zawsze w drodze_gość

    25.07.2012, 18:41

    Praktycznie w całej Europie cięzarówki płacą .....

    PRZECIĄŻONY rozbawiłeś mnie tymi kiepskimi drogami w Polsce!!! Najdroższe opłaty są chyba na Słowacji i w Szwajcarii. Pojedź na Słowację i oceń stan dróg za które trzeba płacić, coś takiego jak nasza DK22 pomiędzy Czarlinem a Knybawą, na pewno sporo węższe! Natomiast w Szwajcarii zapłacisz za KAŻDY kilometr. Obojętnie, za autostradę, firmowy plac czy bezdroża!!! Gdzie zauważyłeś dziurawą drogę objętą Viatollem?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx5 
  • Nicolas_gość

    09.07.2012, 19:55

    Autostop

    Tylko niech pan swoich poglądów nie wygłasza przynajmniej na wiejskich przystankach firmy Latocha, bo może się to dla pana skończyć naprawdę niedobrze - uprzedzam - to jak najbardziej serio. Latocha zapowiedział juz podwyzkę ! Inni uparcie trzymają się swojej optyki widzenia, jak pan stwierdził. Skoro i pana zadne argumenty nie przekonały, to jak pan ocenia swoją upartość ? Nie zyczę panu konfrontacji z podpitymi podruznymi Latochy. Tkwij pan w tych swoich poglądach !

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx8 
  • -1

    tiry na autostrady_gość

    10.07.2012, 09:01

    Panie Nicolas, bardzo panu dziękuję za ostrzeżenie, chyba już nic nigdy nie powiem. Albo jeszcze raz :) Pan Latocha podnosi ceny nie, dlatego że musi, tylko dlatego że chce,a to różnica. Po drugie jeżeli podróżujący Latochami są podpici, to mam radę, mniej alkoholu, starczy na bilety latochy :) Nie do końca się orientuję, ale czy czasami Pan Latocha nie ma większości tras poza systemem Viatool? Czy wtedy uzasadniona jest podwyżka, nie jest za to dobry pretekst. Idąc pana tokiem rozumowania, sądze że to pan lobbuje właśnie teraz na rzecz jednego z przewoźników, czyż nie? Fajnie się gada, można by tak długo. Pozdrawiam i życzę przezjezdności :)

    Cytuj
    IP: 83.25.xx4.xx9 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.