W piątek 26 marca br. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji przedstawiło listę rankingową 20 projektów rekomendowanych do dofinansowania w ramach konkursu mającego na celu wzmocnienie potencjału administracji samorządowej. Na 5 miejscu listy znajduje się Powiat Tczewski z projektem społecznym "Ja tam do urzędu nie chodzę- wolę ich unikać", który realizowany będzie od połowy 2010 r. aż do końca 2011 r.
- Geneza tytułu dość ciekawa - jest to opinia jednego z mieszkańców Powiatu "Ja tam do urzędu nie chodzę-wolę ich [urzędników] unikać", która w pewien sposób zainspirowała mnie - mówi Bożena Białas - kierownik referatu Europejskiego Funduszu Społecznego - i była motywem przewodnim projektu. Opinia ta jest zawarta w raporcie Badanie Kapitału Społecznego Powiatu Tczewskiego - opracowanego w ramach projektu "Trzy filary".
Projekt "Ja tam do urzędu nie chodzę - wolę ich unikać" - ma na celu usprawnić pracę urzędu i doprowadzić, poprzez działania podejmowane w ramach jego realizacji, do kompleksowej obsługi klienta w Starostwie Powiatowym, Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej, Wyższej Szkole Bankowej oraz gminach: Morzeszczyn, Gniew, Lichnowy i Powiecie Sztumskim. Wartość projektu to prawie 2 mln 700 tyś zł, z czego wkład własny finansowy nie występuje.
Zaplanowane zadania w ramach projektu to:
1. Wdrożenie Elektronicznego Obiegu Dokumentów, nowoczesnego systemu zarządzania danymi oraz kart chipowych. EOD umożliwi klientom krótszy okres załatwiania sprawy i lepszą informację. Korzyści dla urzędnika to spójna i aktualna baza wszystkich dokumentów,redukcja kosztów związanych z obsługą obywatela i bieżącą działalnością urzędu,a także podwyższenie jakości obsługi. Dodatkowo wprowadzone w 3 urzędach (Starostwo Powiatowe w Tczewie,Urząd Miasta i Gminy Gniew,Starostwo Powiatowe w Sztumie) karty chipowe będą pełniły funkcje identyfikatorów i niekwalifikowanego podpisu elektronicznego. Wprowadzenie karty pozwali na ochronę procesu logowania do systemu informatycznego i na wprowadzenie kontroli dostępu do pomieszczeń. Wprowadzenie kart chipowych zwiększy bezpieczeństwo informatycznego urzędu i umożliwi pełną automatyzację niektórych procesów.
2. Stworzenie systemu opisów stanowisk pracowników i potrzeb szkoleniowo- rozwojowych w 5 partnerskich urzędach. Zadanie to zostanie wykonane przez Partnera projektu- Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej. Właściwie opisane stanowiska pracy są fundamentalne w procesie tworzenia polityki kadrowej w administracji i punktem wyjścia do większości systemów kadrowych w instytucjach; są pomocne przy diagnozie luk kompetencyjnych i oceny potrzeb szkoleniowych rekrutacji, podstawą sporządzania ocen pracowniczych, wartościowania stanowisk, standaryzują procedury administracyjno- kadrowe.
3. Szkolenia ogólne dla pracowników partnerskich urzędów. Będzie to szkolenie na temat równego traktowania pracowników zatrudnionych w administracji publicznej (prowadzone przez Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej) oraz pozostałe szkolenia (prowadzone przez Wyższą Szkołę Bankową) z zakresu: Bezpieczeństwo i informacja publiczna; Prawo, Finanse, Fundusze Europejskie, szkolenie dla informatyków, 120h kurs z zakresu Kodeksu Postępowania Administracyjnego, 120h kurs Zam. Publicznych.
4. Studia podyplomowe dla kadry zarządzającej menedżerskie z elementami zarządzania zasobami ludzkimi.
5. Stworzenie systemu obsługi klienta w partnerskich urzędach w postaci wypracowania standardu obsługi klienta. W ramach tego zadania w każdym z urzędów zostanie stworzone Biuro Obsługi Klienta pełniące funkcje Punktu Informacyjnego i Biura Podawczego. Klient urzędu w tym miejscu otrzyma kompleksową informację gdzie, do kogo się udać ze swoją sprawą i/lub będzie mógł w tym miejscu zostawić dokumenty. W zadaniu tym dodatkowo zostaną zakupione infomaty dla urzędów, gdzie każdy klient będzie mógł skorzystać z dostępu do Internetu. Aby ułatwić/poszerzyć klientom dostęp do Internetu zostaną zainstalowane hotspoty (bezprzewodowy Internet )w urzędzie i najbliższej okolicy. Kolejnym działaniem będzie modernizacja i poprawa funkcjonalności stron WWW urzędów, dostosowanych do osób niedosłyszących i niedowidzących. Nastąpi również standaryzacja Biuletynów Informacji Publicznej (BIP).
Kolejnym elementem tego działania będzie stworzenie systemu badania poziomu satysfakcji klientów urzędu i przeprowadzenie pilotażu jego funkcjonowania. System będzie wskazywać punkty, gdzie występują utrudnienia w obsłudze klienta, a dzięki monitoringowi pozwoli na podniesienie poziomu jakości pracy urzędu.
6. Opracowanie i wdrożenie w partnerskich urzędach kodeksu etycznego. KE będzie zbiorem wartości i zasad, jakimi kierują się pracownicy danego urzędu. Tekst kodeksu będzie opublikowany na stronie internetowej urzędów i wydany w formie publikacji.
- Zakwalifikowanie nas na listę rankingową projektów, które zostaną objęte wsparciem to ogromny sukces Starostwa Powiatowego- mówi Starosta Tczewski- Witold Sosnowski. - Projekt składaliśmy do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji- jest to więc wyższy poziom aplikowania o środki z Unii Europejskiej. Nasza satysfakcja jest więc tym bardziej uzasadniona. Projekt "Ja tam do rzędu nie chodzę-wolę ich unikać" pozwoli nam podnosić jakość i zwiększać dostępność usług publicznych świadczonych w Starostwie Powiatowym. Podejmuje też kompleksowo temat usprawnienia pracy urzędu i pracowników Starostwa. Wszelkie zmiany będą wdrażane w naszej nowej siedzibie, tak więc klienci urzędu podwójnie odczują zmiany w naszym urzędzie.
- Geneza tytułu dość ciekawa - jest to opinia jednego z mieszkańców Powiatu "Ja tam do urzędu nie chodzę-wolę ich [urzędników] unikać", która w pewien sposób zainspirowała mnie - mówi Bożena Białas - kierownik referatu Europejskiego Funduszu Społecznego - i była motywem przewodnim projektu. Opinia ta jest zawarta w raporcie Badanie Kapitału Społecznego Powiatu Tczewskiego - opracowanego w ramach projektu "Trzy filary".
Projekt "Ja tam do urzędu nie chodzę - wolę ich unikać" - ma na celu usprawnić pracę urzędu i doprowadzić, poprzez działania podejmowane w ramach jego realizacji, do kompleksowej obsługi klienta w Starostwie Powiatowym, Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej, Wyższej Szkole Bankowej oraz gminach: Morzeszczyn, Gniew, Lichnowy i Powiecie Sztumskim. Wartość projektu to prawie 2 mln 700 tyś zł, z czego wkład własny finansowy nie występuje.
Zaplanowane zadania w ramach projektu to:
1. Wdrożenie Elektronicznego Obiegu Dokumentów, nowoczesnego systemu zarządzania danymi oraz kart chipowych. EOD umożliwi klientom krótszy okres załatwiania sprawy i lepszą informację. Korzyści dla urzędnika to spójna i aktualna baza wszystkich dokumentów,redukcja kosztów związanych z obsługą obywatela i bieżącą działalnością urzędu,a także podwyższenie jakości obsługi. Dodatkowo wprowadzone w 3 urzędach (Starostwo Powiatowe w Tczewie,Urząd Miasta i Gminy Gniew,Starostwo Powiatowe w Sztumie) karty chipowe będą pełniły funkcje identyfikatorów i niekwalifikowanego podpisu elektronicznego. Wprowadzenie karty pozwali na ochronę procesu logowania do systemu informatycznego i na wprowadzenie kontroli dostępu do pomieszczeń. Wprowadzenie kart chipowych zwiększy bezpieczeństwo informatycznego urzędu i umożliwi pełną automatyzację niektórych procesów.
2. Stworzenie systemu opisów stanowisk pracowników i potrzeb szkoleniowo- rozwojowych w 5 partnerskich urzędach. Zadanie to zostanie wykonane przez Partnera projektu- Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej. Właściwie opisane stanowiska pracy są fundamentalne w procesie tworzenia polityki kadrowej w administracji i punktem wyjścia do większości systemów kadrowych w instytucjach; są pomocne przy diagnozie luk kompetencyjnych i oceny potrzeb szkoleniowych rekrutacji, podstawą sporządzania ocen pracowniczych, wartościowania stanowisk, standaryzują procedury administracyjno- kadrowe.
3. Szkolenia ogólne dla pracowników partnerskich urzędów. Będzie to szkolenie na temat równego traktowania pracowników zatrudnionych w administracji publicznej (prowadzone przez Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej) oraz pozostałe szkolenia (prowadzone przez Wyższą Szkołę Bankową) z zakresu: Bezpieczeństwo i informacja publiczna; Prawo, Finanse, Fundusze Europejskie, szkolenie dla informatyków, 120h kurs z zakresu Kodeksu Postępowania Administracyjnego, 120h kurs Zam. Publicznych.
4. Studia podyplomowe dla kadry zarządzającej menedżerskie z elementami zarządzania zasobami ludzkimi.
5. Stworzenie systemu obsługi klienta w partnerskich urzędach w postaci wypracowania standardu obsługi klienta. W ramach tego zadania w każdym z urzędów zostanie stworzone Biuro Obsługi Klienta pełniące funkcje Punktu Informacyjnego i Biura Podawczego. Klient urzędu w tym miejscu otrzyma kompleksową informację gdzie, do kogo się udać ze swoją sprawą i/lub będzie mógł w tym miejscu zostawić dokumenty. W zadaniu tym dodatkowo zostaną zakupione infomaty dla urzędów, gdzie każdy klient będzie mógł skorzystać z dostępu do Internetu. Aby ułatwić/poszerzyć klientom dostęp do Internetu zostaną zainstalowane hotspoty (bezprzewodowy Internet )w urzędzie i najbliższej okolicy. Kolejnym działaniem będzie modernizacja i poprawa funkcjonalności stron WWW urzędów, dostosowanych do osób niedosłyszących i niedowidzących. Nastąpi również standaryzacja Biuletynów Informacji Publicznej (BIP).
Kolejnym elementem tego działania będzie stworzenie systemu badania poziomu satysfakcji klientów urzędu i przeprowadzenie pilotażu jego funkcjonowania. System będzie wskazywać punkty, gdzie występują utrudnienia w obsłudze klienta, a dzięki monitoringowi pozwoli na podniesienie poziomu jakości pracy urzędu.
6. Opracowanie i wdrożenie w partnerskich urzędach kodeksu etycznego. KE będzie zbiorem wartości i zasad, jakimi kierują się pracownicy danego urzędu. Tekst kodeksu będzie opublikowany na stronie internetowej urzędów i wydany w formie publikacji.
- Zakwalifikowanie nas na listę rankingową projektów, które zostaną objęte wsparciem to ogromny sukces Starostwa Powiatowego- mówi Starosta Tczewski- Witold Sosnowski. - Projekt składaliśmy do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji- jest to więc wyższy poziom aplikowania o środki z Unii Europejskiej. Nasza satysfakcja jest więc tym bardziej uzasadniona. Projekt "Ja tam do rzędu nie chodzę-wolę ich unikać" pozwoli nam podnosić jakość i zwiększać dostępność usług publicznych świadczonych w Starostwie Powiatowym. Podejmuje też kompleksowo temat usprawnienia pracy urzędu i pracowników Starostwa. Wszelkie zmiany będą wdrażane w naszej nowej siedzibie, tak więc klienci urzędu podwójnie odczują zmiany w naszym urzędzie.
Komentarze (9) dodaj komentarz
PogodneMyśliJohnnegoBravo
30.03.2010, 06:32
Najpierw zmieńcie
godziny urzędowania, minimum do 17 a w 2 dni w tygodniu do 20 a nie jak spora część różnych urzędów do 15 i z wielką łaską do 17. Zaraz się odezwą urzędasy, że mają dom, rodziny itp i nie chcą/moga siedzieć do późna. Sory ale ja nie mam zamiaru zrywać się lub brać dzień wolny by coś załatwić, to Wy jesteście dla nas a jak się praca nie podoba zawsze można pracować w Biedronce ;-).
Odpowiedzhehehe
30.03.2010, 10:56
...
i bardzo Cię polubiłem Johny, tak powinno być :)
CytujDRED_gość
30.03.2010, 07:19
A WYBORCY ZACZELI JUŻ PROJEKT, PT.
"A JA TAM NA SOSNOWSKIEGO NIE ZAGŁOSUJĘ, WOLĘ GO UNIKAĆ"
Odpowiedzhehehe
30.03.2010, 09:59
...
o jaaa zaś sosnakowski .... ile można ... drugi tuzg .... PieR i propaganda, nic więcej , ściema ściema i jeszcze raz ściema ... proponuję jego też prześwietlić przed wyborami - żeby nie było za późno - tj. co komu załatwiał , dla kogo był życzliwszy a dla kogo mniej , co o tym sądzicie ??? czasem samo oświadczenie majątkowe nijak ma się do załatwionych spraw :)))
Odpowiedzprojektu_gość
30.03.2010, 10:25
z
najważniejszy i jedyny w pełni zrealizowany zostanie punkt ...4 ...darmowe studia dla urzędników ,w myśl zasady " Klient nasz pan.nnn"
Odpowiedz_gość
30.03.2010, 21:07
i takim to prostym
sposobem panowie tu dzież panie po zgiętych karkach mieszczan na koń wsiądą aby większą wiedzę posiąść a nam maluczkim zostanie kołatanie do zamkniętych drzwi biur.
Odpowiedzbonio_gość
30.03.2010, 22:32
oj marudy
projekt starostwa jako jedyny z terenu wojewodztwa pomorskiego przeszedl,ale marudzic trzeba...oj oj....no i kasa niezla 2,7 mln.. ja tam podziwiam
Odpowiedzhehehe
31.03.2010, 09:25
...
a co się da - to na promocje sosnohttp://wwwskiego pójdzie :))) wybory za pasem ...
Cytujdd_gość
31.03.2010, 07:34
ale jak urzedy do 17 a urzednik tez do 17 to kiedy on ma cos zalatwic ? on nie musi nic zalatwiac bo nie placi podatkow prawda ?
Odpowiedz