Aktywiści z grupy "Ratujmy Las Tczewski" zwrócili się do posła Kazimierza Smolińskiego (PiS), by wsparł ich działania na rzecz przekonania Ministerstwa Obrony Narodowej do wycofania z pomysłu na utworzenie jednostki wojskowej w naszym mieście. MON niedawno potwierdziło, że wojsko wróci do Tczewa.
Już jakiś czas temu Ministerstwo Obrony Narodowej potwierdziło, że do Tczewa ma wrócić wojsko. Teren w sąsiedztwie osiedla Górki i ZUOS-u ma zostać zagospodarowany na potrzeby obronności państwa. Mowa o około 150 hektarach w południowo-zachodniej części miasta.
Okazuje się, że wojsko interesuje się nie tylko poligonem:
Na razie dawna szkoła jest własnością miasta. Budynek, odkąd dzieci przeniosły się do nowego bloku SP2, stoi niewykorzystany. Miasto prawdopodobnie będzie chciało go sprzedać - nieoficjalnie mówi się, że dawna szkoła mogłaby służyć jako baza dla tzw. terytorialsów.
Jakiego rodzaju wojska mają stacjonować w Tczewie?
Z naszych informacji wynika, że przedstawiciele MON byli w tym tygodniu w Tczewie i oglądali budynek dawnego gimnazjum - zapowiedziano już kolejne spotkanie w tej sprawie.
Z planami zaanektowania dawnego poligonu na cele wojskowe nie zgadzają się aktywiści z grupy "Ratujmy Las Tczewski".
Pełna treść pisma:
Umiejscowienie jednostki wojskowej w otoczeniu: zabudowań mieszkalnych, drogi krajowej, torów kolejowych, elektrociepłowni oraz zakładów produkcyjnych Specjalnej Strefy Ekonomicznej "Tczew" - w naszej opinii niesie za sobą szereg zagrożeń, tj.:
1. Spadek poczucia bezpieczeństwa, ponieważ jednostka wojskowa stanowi potencjalny cel wojskowy dla sił nieprzyjaciela w przypadku wystąpienia konfliktu zbrojnego. Może być też celem np. sabotażu lub innych wrogich działań hybrydowych, których konsekwencje z racji bliskiego sąsiedztwa mieszkańców (i wspomnianych wyżej obiektów infrastruktury) mogłyby być dla nich odczuwalne.
2. Spadek wartości okolicznych nieruchomości i ogólnej atrakcyjności inwestycyjnej, co może mieć negatywne konsekwencje dla mieszkańców i lokalnej gospodarki.
3. Utrudnienia komunikacyjne i niszczenie dróg w wyniku wzmożonego ruchu ciężkiego sprzętu w okolicach dróg dojazdowych do terenów jednostki wojskowej.
4. Blokowanie dostępu do przestrzeni rekreacyjnej i dewastacja terenów zielonych, szczególnie ważnych dla korzystających z nich mieszkańców Tczewa i okolic. Chcemy mieć możliwość korzystania z terenów zielonych bez przeszkód, a budowa jednostki wojskowej z pewnością będzie wpływać na ograniczenie dostępu do tych przestrzeni. Jako przedstawiciele inicjatywy społecznej Ratujmy Las Tczewski i mieszkańcy Tczewa, w sierpniu 2022 roku w niespełna półtorej doby zebraliśmy 386 podpisów pod papierową petycją przeciwko wprowadzeniu zmian w studium zagospodarowania przestrzennego miasta Tczewa, których wcielenie w życie poskutkowałoby wycinką połowy Lasu Tczewskiego. Ponad 700 osób podpisało się pod elektroniczną wersją petycji. Mieszkańcy Tczewa w krótkim czasie skrzyknęli się i jasno wyrazili swój sprzeciw wobec niszczenia lasu. Podczas zbierania podpisów odnotowaliśmy ogromne zainteresowanie sprawą. Nieliczni nie byli zainteresowani, ale nikt nie opowiedział się przeciwko (sic!).
Zwracamy się do Pana z prośbą o wsparcie w sprawie wycofania się Ministerstwa Obrony Narodowej z pomysłu na budowę jednostki wojskowej w Tczewie.
Jako obywatele Rzeczypospolitej Polski rozumiemy potrzeby obrony państwa i zgadzamy się z koniecznością utrzymania wysokiej gotowości naszych sił zbrojnych. Jednakże, wierzymy, że istnieją bardziej odpowiednie miejsca, w których budowa takiej jednostki nie stwarzałaby niepotrzebnych zagrożeń dla mieszkańców, a jednocześnie spełniłaby wymagania obronne państwa.
Liczymy na to, że nasz głos zostanie wysłuchany i nasze interesy będą brane pod uwagę w decyzjach podejmowanych przez rząd Rzeczypospolitej Polski.
Z poważaniem, inicjatywa społeczna Ratujmy Las Tczewski
Już jakiś czas temu Ministerstwo Obrony Narodowej potwierdziło, że do Tczewa ma wrócić wojsko. Teren w sąsiedztwie osiedla Górki i ZUOS-u ma zostać zagospodarowany na potrzeby obronności państwa. Mowa o około 150 hektarach w południowo-zachodniej części miasta.
- Wspomniana w pytaniach nieruchomość jest własnością Skarbu Państwa w zasobie Agencji Mienia Wojskowego. Została ona wskazana do zagospodarowania w całości na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa w ramach realizacji Pakietu Wzmocnienia Sił Zbrojnych RP na lata 2023-2025, wynikającego w ustawy o obronie Ojczyzny. Aktualnie trwają prace dotyczące przejęcia nieruchomości w trwały zarząd Rejonowego Zarządu Infrastruktury. Należy przypomnieć, że wspomniana nieruchomość to teren po byłym kompleksie wojskowym. Powstanie na nim infrastruktura wojskowa do zakwaterowania żołnierzy i przykoszarowy plac ćwiczeń. - informował nas niedawno Wydział Prasowy Centrum Operacyjne Ministra Obrony Narodowej.
Okazuje się, że wojsko interesuje się nie tylko poligonem:
- W przyszłym tygodniu w Tczewie odbędzie wizja lokalna z udziałem przedstawicieli Ministerstwa Obrony Narodowej. Dotyczy ona nie tylko terenów na Górkach, ale też dawnego budynku szkoły na ulicy Południowej. - poinformował nas w ub. piątek poseł Kazimierz Smoliński.
Na razie dawna szkoła jest własnością miasta. Budynek, odkąd dzieci przeniosły się do nowego bloku SP2, stoi niewykorzystany. Miasto prawdopodobnie będzie chciało go sprzedać - nieoficjalnie mówi się, że dawna szkoła mogłaby służyć jako baza dla tzw. terytorialsów.
Jakiego rodzaju wojska mają stacjonować w Tczewie?
- Co do rodzajów wojsk nie ma jeszcze decyzji. Nie wiadomo, czy mieliby wrócić tu saperzy, czy inne formacje. Musimy jeszcze poczekać - dodaje poseł.
Z naszych informacji wynika, że przedstawiciele MON byli w tym tygodniu w Tczewie i oglądali budynek dawnego gimnazjum - zapowiedziano już kolejne spotkanie w tej sprawie.
Z planami zaanektowania dawnego poligonu na cele wojskowe nie zgadzają się aktywiści z grupy "Ratujmy Las Tczewski".
- Szanowny Panie Pośle Kazimierzu Smoliński. Jako mieszkańcy Tczewa, zwracamy się do Pana z prośbą o wsparcie w sprawie wycofania się Ministerstwa Obrony Narodowej z pomysłu na budowę jednostki wojskowej w naszym mieście. Jesteśmy głęboko przekonani, że takie przedsięwzięcie, w kontekście lokalizacji potencjalnej jednostki, jest dla mieszkańców rozwiązaniem niekorzystnym i niebezpiecznym. - czytamy w piśmie, pod którymi podpisali się Kajetan Golicki, Oskar Ludwiczak i Szymon Tecław.
Pełna treść pisma:
Umiejscowienie jednostki wojskowej w otoczeniu: zabudowań mieszkalnych, drogi krajowej, torów kolejowych, elektrociepłowni oraz zakładów produkcyjnych Specjalnej Strefy Ekonomicznej "Tczew" - w naszej opinii niesie za sobą szereg zagrożeń, tj.:
1. Spadek poczucia bezpieczeństwa, ponieważ jednostka wojskowa stanowi potencjalny cel wojskowy dla sił nieprzyjaciela w przypadku wystąpienia konfliktu zbrojnego. Może być też celem np. sabotażu lub innych wrogich działań hybrydowych, których konsekwencje z racji bliskiego sąsiedztwa mieszkańców (i wspomnianych wyżej obiektów infrastruktury) mogłyby być dla nich odczuwalne.
2. Spadek wartości okolicznych nieruchomości i ogólnej atrakcyjności inwestycyjnej, co może mieć negatywne konsekwencje dla mieszkańców i lokalnej gospodarki.
3. Utrudnienia komunikacyjne i niszczenie dróg w wyniku wzmożonego ruchu ciężkiego sprzętu w okolicach dróg dojazdowych do terenów jednostki wojskowej.
4. Blokowanie dostępu do przestrzeni rekreacyjnej i dewastacja terenów zielonych, szczególnie ważnych dla korzystających z nich mieszkańców Tczewa i okolic. Chcemy mieć możliwość korzystania z terenów zielonych bez przeszkód, a budowa jednostki wojskowej z pewnością będzie wpływać na ograniczenie dostępu do tych przestrzeni. Jako przedstawiciele inicjatywy społecznej Ratujmy Las Tczewski i mieszkańcy Tczewa, w sierpniu 2022 roku w niespełna półtorej doby zebraliśmy 386 podpisów pod papierową petycją przeciwko wprowadzeniu zmian w studium zagospodarowania przestrzennego miasta Tczewa, których wcielenie w życie poskutkowałoby wycinką połowy Lasu Tczewskiego. Ponad 700 osób podpisało się pod elektroniczną wersją petycji. Mieszkańcy Tczewa w krótkim czasie skrzyknęli się i jasno wyrazili swój sprzeciw wobec niszczenia lasu. Podczas zbierania podpisów odnotowaliśmy ogromne zainteresowanie sprawą. Nieliczni nie byli zainteresowani, ale nikt nie opowiedział się przeciwko (sic!).
Zwracamy się do Pana z prośbą o wsparcie w sprawie wycofania się Ministerstwa Obrony Narodowej z pomysłu na budowę jednostki wojskowej w Tczewie.
Jako obywatele Rzeczypospolitej Polski rozumiemy potrzeby obrony państwa i zgadzamy się z koniecznością utrzymania wysokiej gotowości naszych sił zbrojnych. Jednakże, wierzymy, że istnieją bardziej odpowiednie miejsca, w których budowa takiej jednostki nie stwarzałaby niepotrzebnych zagrożeń dla mieszkańców, a jednocześnie spełniłaby wymagania obronne państwa.
Liczymy na to, że nasz głos zostanie wysłuchany i nasze interesy będą brane pod uwagę w decyzjach podejmowanych przez rząd Rzeczypospolitej Polski.
Z poważaniem, inicjatywa społeczna Ratujmy Las Tczewski
Komentarze (48) dodaj komentarz
Nie pozdrawiam _gość
09.03.2023, 13:58
Szanowny panie...
A za plecami nazywają go bardzo brzydko. Szczególnie Kajetan. Niestety ale tym ludziom nie powierzyłbym kaktusa w doniczce a co dopiero las.
Odpowiedztczewiak_gość
09.03.2023, 14:25
nie łudżcie się p. Smoliński nie pomoże i nic nie załatwi zawsze obiecywał medialnie i nic z tego nie wychodziło tak jak z mostem . Obiecywał na tle mostu i nic gęba pełna frazesów.
Cytujaktywiści są beee_gość
09.03.2023, 15:29
ratujmy most, ratujmy poligon jo jo!
jak sie aktywiści zabrali za ratowanie mostu tczewskiego, to wiecie co wyszło... jak aktywiści zabrali sie za park miejski, to wiecie co z tego wyszło.. itd, itp. Jakby aktywiści zabrali sie za płatne miejsca parkingowe, to w końcu zrobiliby coś dobrego, a tak radny Misiewicz może się z nich śmiać, bo głosował za płatnymi miejscami parkingowymi na starym mieście i wyborcy mu tego nie zapomną. AMEN
CytujOSKAR_gość
10.03.2023, 07:45
Gdzie są aktywiści jak masakruje się drzewa i krzewy w mieście.
Cytujh_gość
10.03.2023, 07:48
Aktywiści z Kajetanem Golickim na czele. Cała prawda o nich: http://www.youtube.com/watch?v=KkXJdmnh_tQ
CytujZen_gość_gość
11.03.2023, 03:26
Wojsko musi być!!!
Cytujkurkuma_gość
09.03.2023, 14:02
A ja nic przeciwko jednostce wojskowej nie ma - zawsze może wygenerować jakieś dodatkowe miejsca pracy - żołnierze muszą coś jeść, robić zakupy, spędzać wolny czas - w dobie kryzysu - to ważne
Odpowiedzja chce wojsko_gość
09.03.2023, 15:31
wojsko ma być w Tczewie
ranga tej wsi wzrośnie jak się wojsko pojawi
Cytuja_gość_gość
09.03.2023, 18:20
Teraz zarobią bo musza coś jeść a jak będzie wojna to będą atakować to miasto żeby zniszczyć jednostkę ot i myślenie bezpieczniej jest jak wojska nie ma w mieście amen
Cytujxxx_gość_gość_gość
09.03.2023, 14:52
Cała prawda .....
Smoluch i ten laluś z MON to KLAKIERZY Kaczora . Pierwszy wiecznie obśliniony, rugi jak po prochach ! To wielki wstyd dla Polski. A na końcu RUMCAJS z wielkim brzuchem. Super reprezentacja.
OdpowiedzFryc_gość_gość_gość
09.03.2023, 15:05
PiS jeszcze nic dobrego nie zrobił
OdpowiedzOloBambolo_gość
09.03.2023, 15:58
A żeby Ci kaktus na języku wyrusł...
CytujSzwejk_gość
09.03.2023, 15:24
A może tym aktywistom jakiś deweloper obiecał dole bo szybciej ten las zniszczą cwaniacy od deweloperki niż wojsko. GDZIE BYLI KAJETANY, OSKARY, SZYMONY I RESZTA TYCH AKTYWISTÓW JAK ,TRZODA NISZCZYŁA I ZAŚMIECAŁA CAŁY TEREN?? KAZIU nie lubię cię ale nic nie rób przeciwko przejęciu terenu przez wojsko.
OdpowiedzTechnik_lesnik_gość_gość
09.03.2023, 16:34
Las Tczewski
Panie, co pan opowiadasz, przecież to ta ekipa, podpisana pod listem walczy o las, i organizowała między innymi jego sprzątanie, o czym można poczytać w sieci (były tam media). Przed zajęciem stanowiska proszę zrobić lepsze rozpoznanie.
CytujCzczewiak_gość
09.03.2023, 17:03
Jaki deweloper? Przecież to ta sama ekipa która była przeciwko zabudowaniu terenow przez miasto. Chodziło im o zachowanie terenie do rekreacji, organizowali sprzątanie, petycje itd. Dobrze że jest ktoś kto prowokuje dyskusje na ważne tematy. Czapki z głów a wojsko poza miasto.
Cytujadi_gość_gość
09.03.2023, 15:30
Ciekawe tu się dzieją rzeczy. Klikam minus - zmienia się z +1 na +3. Odświeżam, zmiana na +1. Klikam minus, zmienia się na +3. I tak na okrągło przy tym samym komentarzu. MAGIA.
Odpowiedzadams_gość
09.03.2023, 15:39
TAK dla wojska w Tczewie!
TAK dla wojska! TAK dla wojska w Tczewie!
OdpowiedzOn_gość
09.03.2023, 15:51
JW
"Jednostka wojskowa stanowi potencjalny cel wojskowy dla sił nieprzyjaciela w przypadku wystąpienia konfliktu zbrojnego." Co za głupi argument. Z tego wynika, że jednostki należy tworzyć tylko na pustyni. Trzeba trochę zainteresować się militariami żeby zrozumieć czy jakiekolwiek zagrożenie jest w ogóle możliwe. Weźcie się za sprzątanie lasów a nie blokowanie inwestycji, które są niewymierne i bardzo potrzebne dla całego kraju. "Utrudnienia komunikacyjne i niszczenie dróg w wyniku wzmożonego ruchu ciężkiego sprzętu w okolicach dróg dojazdowych do terenów jednostki wojskowej" Jakie utrudnienia? Był batalion saperów jakoś miasto przez to nie stało w korkach. Dzięki wojsku to ewentualnie może poprawić się jakość dróg dzięki ich inwestycjom niż pogorszyć (wnioskuję z obserwacji jakości dróg gdzie stacjonują jednostki, a mam z nimi styczność w skali całego kraju). "Blokowanie dostępu do przestrzeni rekreacyjnej i dewastacja terenów zielonych, szczególnie ważnych dla korzystających z nich mieszkańców Tczewa i okolic. Chcemy mieć możliwość korzystania z terenów zielonych bez przeszkód, a budowa jednostki wojskowej z pewnością będzie wpływać na ograniczenie dostępu do tych przestrzeni. " Na tych terenach leśnych rzeczywiście jest tłum aż się przejść nie da. Proponuję wypowiadać się za wąskie grono "aktywistów " a nie ogółu. Logicznym jest, że teren jednostki nie zajmie wszystkich terenów zalesionych, a ewentualne ich część - co jest nadal ich własnością (skarbu państwa) Jak wspomniał to któryś z przedmówców w komentarzu jednostka umożliwi zatrudnienie dla wielu osób, ożywi w jakimś stopniu gastronomię i inne lokale usługowe. Jestem w 100% za ponownym uruchomieniem jednostki w Tczewie. I myślę, że moje zdanie popiera większość mieszkańców miasta i okolic.
OdpowiedzOloBambolo _gość
09.03.2023, 16:08
Wreszcie ktoś normalnie podszedł do sprawy i mondrze napisał, również pod tym się podpisuje. Widać jak mieszkańcy szanują tereny zieleni w parku miejskim czy na bulwarze, bądź deptak w stronę Czyżykowa, jaki syf po sobie zostawiają. A tu nagle wielcy obrońcy terenów leśnych na Górkach. Od teko prostactwa to można uczulenia dostać. Pozostawię to bez komentarza...
Cytujadi_gość_gość
09.03.2023, 15:58
Ile lat była tam jednostka, był poligon i las przetrwał. Tak sobie myślę że może właśnie dlatego przetrwał.
OdpowiedzW0jak_gość
09.03.2023, 16:55
Wojsko poza Tczewem
I mają rację, końca konfliktu nie widać, jesteśmy głównym dostawcą/pośrednikiem w zaopatrywaniu Ukrainy, dla ruskich jesteśmy już takim samym wrogjem jak Ukraina. Kto wie co MON wymyślił dla Tczewa i co chcą tu trzymać/instalować? kto wie kiedy ruscy stwierdza że.lepiej pozbywać się sprzętu zanim ten trafi na Ukr. Czy chcemy wystawiać miasto na strzał? Wojsko tak, ale nie w mieście. Chyba że lubicie być tarczami.
OdpowiedzMichał_gość_gość_gość_gość
09.03.2023, 18:03
troszkę się pozmieniało w tym kraju
Troszkę się pozmieniało i wypadało by zapytać mieszkańców czy chcą mieć za płotem poligon.
Odpowiedzuciekaj szybko uciekaj_gość
09.03.2023, 18:36
jak jest wojna to sie walczy a nie spier
"Teraz zarobią bo musza coś jeść a jak będzie wojna to będą atakować to miasto żeby zniszczyć jednostkę ot i myślenie bezpieczniej jest jak wojska nie ma w mieście amen"
Odpowiedzxa_gość
10.03.2023, 12:04
Se walcz. Tylko idiota maszeruje w rytmie.
CytujSeba_gość
09.03.2023, 19:15
Tak jest
Tak jest ,najpierw niech mieszkańcy powiedzą czy chcą, czy nie mieć wojsko za płotem . Co wy myślicie , że każdy dostanie komandosa na klatkę schodową i będą was bronić ? Takie wojsko na festyny to można było mieć w spokojnych latach 90tych a nie kiedy dookoła zawierucha i nie wiadomo kiedy zaczną nam na głowy spadać pociski. Wojsko będzie pierwszym celem. TO już pociski detonowane na poligonei powodowały że się ściany trzęsły w domach na górkach - a teraz zabudowa dookoła - ROkitki, Śliwiny itp. itd. Wojsko owszem, ale poza miastem. Widzę że tu chętnych w kamasze dużo - spokojnie - zgłoście się do Malborka albo Pruszcza i spełniajcie się. Czołem
OdpowiedzTczewianka _gość_gość
09.03.2023, 20:32
wojsko
Drodzy Aktywiści. Proszę abyście w moim imieniu ,bo jestem tczewianką,nie wypowiadali się ani nie kierowali petycji o wycofanie wojsk z Tczewa. Saperzy byli tutaj wiele lat i jakoś nikomu to nie przeszkadzało wręcz przeciwnie pamiętam tą rozpacz jak opuścili nasze miasto. Uważam za bardzo dobry pomysł powrót wojska.
OdpowiedzGość _gość
09.03.2023, 23:12
Wojsko tak!
A kto będzie jeździć bezpłatną komunikacją autobusową, korzystał z płatnych miejsc parkingowych?? Pobłocki, Smoliński NIE? WOJSKO!!! GDYŻ SPRZĘT ODDAJĄ NA UKRAINĘ!!
CytujMonia_gość
09.03.2023, 20:56
Chcemy wojska w Tczewie!
Chcemy wojska w Tczewie!
OdpowiedzTczew_gość_gość
09.03.2023, 21:30
Buda z tym wojskiem gdzie będę jeździł po terenach topić auto w błocie NIE DLA WOJSKA
OdpowiedzEkO_gość
10.03.2023, 06:11
To są Wasze problemy???
Od jakiegoś czasu nurtuje mnie jedno pytanie... Gdzie byli ci "aktywiści" przez te wszystkie lata? Jednostka wojskowa podniesie rangę naszej wsi. To raz. Dwa, że zaopatrzenie będzie czerpać z rynku lokalnego. Wzrosną zatem dochody miasta, a wielu ludzi znajdzie miejsce zatrudnienia. W wojsku również cywile są potrzebni. Wojsko w mieście podwyższa też poziom bezpieczeństwa. Niektórzy ludzie wypisują głupoty, że jednostka wojskowa w mieście to niebezpieczeństwo ataku. Serio? Ile płaci Moskwa za takie komentarze? Jeśli chcemy tak na to patrzeć, po co nam wojsko? Od razu ogłośmy, że z kwiatami powitamy każdego Buriata i Tuwimca, który przejdzie granicę! Będziemy też już mieli spakowane dywaniki łazienkowe, konsole i mikrofalówki. TAK DLA JEDNOSTKI WOJSKOWEJ W TCZEWIE!
Odpowiedzh_gość
10.03.2023, 07:46
Golicki = Ochocka
Przeciez oni zawsze wyskakują np. przed wyborami. Kajetan Golicki zwiazal sie z Iwoną Ochocką (lewica). Probuja tylko zebrac ze 3 glosy wiecej do wyborow. Iwona Ochocka chce kandydowac na prezydenta Tczewa. Golicki pewnie tez ma cos obiecane. Jedyne co Golickiemu wychodzi to szkodzenie miastu i swojemu ojcu.
CytujEkO_gość
10.03.2023, 08:18
W sumie racja. Na swoich profilach w social mediach też coś piszą o skutecznych działaniach w związku ze zmianami w komunikacji miejskiej. Co oni zrobili w tym temacie? Chyba nic, ale piszą.
Cytujweteran z Tczewa_gość_gość_goś_gość
10.03.2023, 09:16
normalność
Brawo !
CytujMichał _gość
10.03.2023, 06:26
Uczęszczałem do jednej szkoły z Kajetanem G. On zawsze był aktywny i bardzo specyficzny. Nie lubiłem go z tego powodu i dlatego też nigdy nie poprę czegoś, co organizuje lub w co jest zaangażowany.
OdpowiedzRICK_gość
10.03.2023, 11:40
Zgadzam się
W pełni zgadzam się z Tobą Michał
CytujTczewianin_gość_gość_gość
10.03.2023, 07:17
Do aktywistów
Zbierzcie powyżej 50% podpisów mieszkańców i dopiero wówczas piszcie cokolwiek w naszym imieniu. Wojsko w Tczewie to korzyści dla miasta, a nie spróchniałe lipy czy krzaki.
OdpowiedzEkO_gość
10.03.2023, 08:19
dokładnie
Niech wypowiadają się imieniu własnego, wąskiego grona.
CytujRowerowy_johny_gość_gość
10.03.2023, 07:25
Ten las był do d**y ....
.... mało grzybów, a ta resztka zawsze wyzbierana, niech sobie go wojsko weźmie.
OdpowiedzTczewianka_gość
10.03.2023, 08:18
Wojsko
Tak kazdy broni lasu. A jak.likwidowali saperow wczesniej.w.lesie.na.wlasne oczy widzialam jak wyrywali na.sile.kable.miedziane w bylych budynkow w lesie byle.tylko na zlomie zarobic. I co zostalo po.budynkach gruz i balagan. I gdzie sa ludzie ktorzy bronia.lasu.
OdpowiedzEkO_gość
10.03.2023, 08:28
"nie łudżcie się p. Smoliński nie pomoże i nic nie załatwi zawsze obiecywał medialnie i nic z tego nie wychodziło tak jak z mostem . Obiecywał na tle mostu i nic gęba pełna frazesów."
OdpowiedzA co ma Smoliński do tego? On jest szefem MON? Zwykła hucpa polityczna ludzi, którzy chcą się podlansować.
RadX_gość
10.03.2023, 09:08
Największym błędem była likwidacja 16 Batalionu Saperów, zburzenie wszystkiego i sprzedaż terenów deweloperom. Większość z Was nie pamięta nawet tego, że w Tczewie była jednostka wojskowa ( JW3730) a wypowiadacie się jakbyście wszystkie rozumy pozjadali. Kto ma nas bronić jak nie wojsko ? Kto przeprowadzi rutynowe szkolenia dla mieszkańców jak nie wojsko ? Kto w razie powodzi pomoże w likwidacji skutków jak nie wojsko ( i straż oczywiście) ? W tym mieście już kompletnie nic się nie dzieje, a każdy pomysł spotyka się z dezaprobatą i wielkimi protestami osób, które w większości przypadków nie mają żadnego pojęcia o czym mówią. A jak już słyszę o "aktywistach" to dostaję gęsiej skórki... nie strzelać w Sylwestra bo pies się zesra ( co to za pies ?!), jednostki nie budować bo las zniszczą (była tu od lat i las nie ucierpiał). Najlepiej sprzedać każdy wolny teren pod budownictwo mieszkaniowe i przestać się spotykać - bo nie będzie gdzie..
OdpowiedzNatenczas Wojski_gość
10.03.2023, 11:28
Piąta kolumna.
Przed II WŚ też działała piąta kolumna. Najpierw nie chciała Polskiego Wojska a podczas okupacji wskazywała faszystom Polaków do rozstrzeliwania. Piąta kolumno, zróbcie sobie wycieczkę do Szpęgawska i zobaczcie efekty działania waszych poprzedników.
OdpowiedzMati_gość_gość_gość
10.03.2023, 13:28
debile
"Spadek poczucia bezpieczeństwa, ponieważ jednostka wojskowa stanowi potencjalny cel wojskowy dla sił nieprzyjaciela w przypadku wystąpienia konfliktu zbrojnego. Może być też celem np. sabotażu lub innych wrogich działań hybrydowych, których konsekwencje z racji bliskiego sąsiedztwa mieszkańców (i wspomnianych wyżej obiektów infrastruktury) mogłyby być dla nich odczuwalne". A jak jednostki nie będzie to wróg Tczewa nie zaatakuje. Zajmą cały kraj, a w Tczewie będzie zielona enklawa spokoju i bezpieczeństwa.
OdpowiedzSzwejk_gość
10.03.2023, 17:03
mati debil
Mati debilem to jesteś ty: Potencjalnym celem dla agresora jest strategiczny węzeł kolejowy i mosty na Wiśle a nie teren JW ponieważ całe siły i środki w razie konfliktu wychodzą z MSD w wyznaczone rejony .
CytujObserwator_gość
10.03.2023, 13:55
Pikieta
"Aktywiści z Kajetanem Golickim na czele. Cała prawda o nich: http://www.youtube.com/watch?v=KkXJdmnh_tQ "
OdpowiedzJa tu widzę agresywnych, atakujących "narodowców" i Kajetana proszącego o spokój i rozejście się. Poza tym, dajmy sobie spokój z tym podziałem lewa - prawa w kontekście wojsk rakietowych w Tczewie. Ta akcja Las Tczewski łączy różne środowiska, tak wolnościowe (prawe jak już bardzo ktoś lubi tą polaryzację) i socjalne/socjalistyczne (lewe). Da się współpracować? Da się! Bo w gruncie rzeczy warto pamiętać o tym, żę chodzi o interes lokalny. I to jest najważniejsze. Powodzenia.
mp_gość
10.03.2023, 16:48
mm
Kajetan Golicki, Oskar Ludwiczak i Szymon Tecław. ??? Chłopcy bez rozumu?
OdpowiedzRuch8kotów _gość_gość_gość
10.03.2023, 20:24
Ekoswiry
Jednostka wojskowa to obniżenie bezpieczeństwa? Tak tylko mogą myśleć ruskie onuce
Odpowiedzmar_gość
12.03.2023, 09:56
Lepsza jednostka wojskowa niż ten wszechobecny syf który obecnie tam panuje.
Odpowiedz