Teren po dawnych koszarach - wybrano trzy zwycięskie koncepcje

Pierwsza nagroda (fot. mat. UM Tczew)
Teren po dawnych koszarach - wybrano trzy zwycięskie koncepcje

zobacz galerię zdjęć: 3
Podczas dziesiejszej sesji (30.01) dowiedzieliśmy się, która koncecja zagospodarowania terenu dawnych koszar została uznana za najlepszą przez specjalny sąd konkursowy, powołany wśród przedstawicieli ratusza i ekspertów z Politechniki Gdańskiej. Pomysł Biura Projektów Architektonicznych i Urbanistyki z Gliwic zakłada podział dawnej jednostki na trzy funkcjonalne strefy.

Urzędnicy podkreślają, że przygotowane prace są koncepcjami i realizacja może odbiegać od przygotowanych wizualizacji. Dodają, że musimy również pamiętać o tym, że to nie miasto będzie je realizowało. Ratusz odpowie ze stronę planistyczną i będzie poszukiwał partnerów do realizacji projektu.

- Prace były oceniane w sposób tajny - nikt z nas do momentu otwarcia kopert nie znał nazw pracowni - mówił Adam Burczyk zastępca prezydenta Tczewa - Wybraliśmy trzy prace - pierwsza to koncepcja przygotowana przez Biuro Projektów Architektonicznych i Urbanistyki z Gliwic , druga - Studia 4 M Architekci z Gdyni i trzecia Atelier Loeger Architekci z Krakowa. Zwycięską pracę nagrodzono za stworzenie nowej oferty inwestycyjnej i ukształtowanie nowego centrum miasta.

Pierwsza praca zakłada m. in. stworzenie części usługowej, gdzie działać miałby park technologiczny, transporter innowacji z ośrodkiem doskonalenia zawodowego, interaktywne centrum edukacyjne. Jest też część zielona i tereny mieszkaniowe. Druga z wyróżnionych prac zakłada wytworzenie wielofunkcyjnej, samodzielnej dzielnicy centralnej o wysokim stężeniu usług, charakteryzującej się dobrą jakością przestrzeni publicznych. Z kolei trzecia propozycja opiera się o zespolenie urbanistycznej przeszłości tego fragmentu miasta z proponowaną nową architektoniczną scenerią. Jest to wizja zintegrowania miejsca zamieszkania z miejscami pracy, terenami służącymi rekreacji, obiektami kultury w powiązaniu z bezpieczną, pieszą dostępnością prowadzoną w obszarze parkowego założenia (szczegółowe opisy w załączonych plikach).


- Teraz będziemy rozmawiali ze wszystkimi wyróżnionymi - w kolejności takiej, jak zostały przyznane nagrody, o naszych uwagach i przyjęciu takiej wizji, która pozwoliłaby wprowadzić niezbędne zmiany do planu zagospodarowania przestrzennego. - dodał wiceprezydent.

Przypomnijmy, że na konkurs dotyczący opracowania koncepcji architektoniczno-urbanistycznej terenów powojskowych na potrzeby Nowego Centrum Usługowego Tczewa - chodzi o bardzo atrakcyjną działkę o powierzchni 19 ha u zbiegu ulic Wojska Polskiego i al. Solidarności - wpłynęło 8 prac, przygotowanych przez architektów i urbanistów. Na podstawie złożonych wstępnych deklaracji zaproszono 26 wykonawców. W przewidzianym terminie - do 8 stycznia, wpłynęło 8 prac konkursowych. Wszystkie zostały przeanalizowane przez Sąd Konkursowy, powołany przez prezydenta Tczewa. Opis poszczególnych koncepcji można znaleźć tutaj. Poniżej na zdjęciach trzy zwycięskie prace.

Która koncepcja najbardziej spodobała się internautom?

Wyniki naszej zabawy można znaleźć tutaj


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (38)
dodaj komentarz

  • +12

    Tabasko._gość

    30.01.2014, 13:58

    Prawda.

    Prawda jest taka, że cokolwiek tam zbudują to i tak komuś nie będzie się to podobało.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx8 
  • +3

    ramzes_gość

    30.01.2014, 18:11

    Aquapark a nie kolejne bloki z pustaków. I broń Boże żadnych Biedronek i innych malutkich markecików od których Tczew aż pęka...

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx7 
    +4

    Koala_gość

    30.01.2014, 19:32

    Do Tabasko._gość

    Jasne. Najlepiej wybudować tam coś wbrew wszystkim. Najlepiej jakieś sklepy z ciuchami na wagę, lombard oraz kolejny bank. To będzie się podobało władzom. A mieszkańcy? A kto tam będzie się przejmował.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx8.xx4 
  • -23

    sd_gość

    30.01.2014, 14:06

    s

    Jak by Sosnowski był prezydentem to projekty były by ładniejsze!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx0.xx3 
  • +19

    _gość

    30.01.2014, 14:45

    jasne

    i w każdej wizualizacji wkomponowany byłby wiadukt z niebieską rurą :-)

    Cytuj
    IP: 46.204.xx0.xx0 
    +10

    mm_gość

    30.01.2014, 15:24

    tak

    a zegara słonecznego nie będzie?

    Cytuj
    IP: 78.88.xx7.xx9 
    +3

    _gość

    31.01.2014, 10:53

    Wkomponowałby wiadukt z niebieska rurą, która później okazałaby się jednak kwadratowa, a po jakimś czasie okazałoby się, że upsss.. o ku..a, zapomnieliśmy o oświetleniu wiaduktu. Gdzie tu kurna lampy zamontować?

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • +15

    Mario_gość

    30.01.2014, 14:14

    "Jest też część zielona i tereny mieszkaniowe."

    "Jest też część zielona i tereny mieszkaniowe" Deweloperzy zapewne zacierają ręce.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx4 
  • gość_gość

    03.02.2014, 17:03

    a parkingi gdzie?

    Cytuj
    IP: 193.105.xx3.xxx 
  • +3

    cinek_gość

    30.01.2014, 14:27

    Dziekuje Panu Burczykowi i Panu Poblockiemu

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xxx 
  • +11

    gosc_gość

    30.01.2014, 14:51

    ciekawe

    Czy te firmy zrobiły rozeznanie wśród mieszkańców miasta , co oni chcieliby żeby tam powstało? Same usługi, albo ośrodki kultury, czyli zysk, zysk i jeszcze raz zysk, albo stanowiska dla znajomych. Chyba w mieście mamy już dość ośrodków kultury?Wśród opinii ludzi komentujących jakiś czas temu zagospodarowanie tego terenu, był Aquapark, czy szpital specjalistyczny.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx5 
  • +2

    mieszkanka_gość

    31.01.2014, 09:56

    Rzeczy które są najbardziej mieszkańcom potrzebne to szpital, szpital i jeszcze raz szpital z prawdziwego zdarzenia, połączony z prawdziwą rehabilitacją, prawdziwy dom starości, aquapark. Tego potrzebują mieszkańcy!!! Ale kogo to obchodzi??????

    Cytuj
    IP: 83.20.xx5.xx1 
  • +8

    tcz45

    30.01.2014, 15:03

    komedia

    ale jaja 1-,,park technologiczny, transporter innowacji z ośrodkiem doskonalenia zawodowego, interaktywne centrum edukacyjne,, jaki park technologiczny chyba nie polski, ponieważ pod rządami ostatnich 20 lat wszystko co polskie nam zamknęli lub sprzedali, do jasnej ,co my mamy za technologię hahahahaha i doskonalenie zawodowe czyli szkolenie najemników do zachodnich firm za najniższą krajową czy tak....? 2-,, wytworzenie wielofunkcyjnej, samodzielnej dzielnicy centralnej o wysokim stężeniu usług, charakteryzującej się dobrą jakością przestrzeni publicznych,, jakie ładne słowa z za nimi pusto i d**a jaś..hehehehe 3-,, Z kolei trzecia propozycja opiera się o zespolenie urbanistycznej przeszłości tego fragmentu miasta z proponowaną nową architektoniczną scenerią,, czy wam to coś nie przypomina hehehhe http://www.youtube.com/watch?v=tVG0FYQ7Q8Q http://www.youtube.com/watch?v=kuFupgAJJAI jaką przeszłość tego fragmentu miasta...no jaką bo nie kumam...ten las czy te rozkradzione baraki po wojskowe...?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +3

    nojmi_gość

    30.01.2014, 17:15

    Jestem ciekaw kiedy tcz naprawi wstawianie w tekst odnośników do stron. Zawsze końcówki linków są jakoś poprzycinane i "strona nie istnieje".

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx8 
    +1

    _gość

    31.01.2014, 07:50

    wlasnie. tez pisalem o tych linkach. krotkie wkleją sie normalnie. Natomiast dlugie to jakos tak dziwnie ta ' ikona' linku wejdzie w jego adres

    Cytuj
    IP: 109.197.xx3.xxx 
  • +21

    Luk_gość

    30.01.2014, 15:07

    szpital

    lepiej by tam szpital z prawdziwego zdarzenia postawili a nie mieszkania następne...

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx6.xx1 
  • +4

    mm_gość

    30.01.2014, 15:27

    szpital

    szpital nie będzie bo byłby konkutencją dla obecniego szpitala, którym zarządza starostwo i ten stary by upadł

    Cytuj
    IP: 78.88.xx7.xx9 
    +1

    _gość

    30.01.2014, 16:16

    Ale kto miałby ten szpital postawić i prowadzić? Zgłosił się jakiś chętny?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
    +1

    t-j_gość

    30.01.2014, 18:33

    budować szpiale ma państwo !

    Szpitale to niech Państwo buduje, bo taki ma obowiązek. Ciekawe dlaczego szpital w Starogardzie czy Kościerzynie należy do marszałka województwa a nasz należy do biednego starostwa tczewskiego ? A jak czytam wypowiedzi że miasto ma jeszcze szpital budować to nóż w kieszeni...

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx7 
  • +11

    mm_gość

    30.01.2014, 15:31

    projekty

    czy wśród tych 3 projektów jest coś co wyróżnia się z całego otoczenia? coś co przyciągnie turystów? coś czego nie w okolicy 100 km? czy komisja ma klapki na oczach? kto przyjedzie oglądać budynki usługowe i naukowe?

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx9 
  • -9

    FELLA_gość

    30.01.2014, 15:45

    a gdzie aqua park ???

    LUDZIE CHCA AQUA PARKU !

    Odpowiedz
    IP: 62.61.xx2.xx9 
  • +1

    Sebastian_gość

    31.01.2014, 08:11

    obiecanki

    Dokładnie . Gdzie ten obiecany w zeszłej kampanii Aquapark Panie prezydencie ?

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx7 
  • +12

    LSQ_gość

    30.01.2014, 16:16

    Szpital, szpital, szpital, szpital i mogę tak w nieskończoność.. Co nam ze szpitala? Szpital generuje straty. Zawsze będziemy dopłacać do interesu szpitala jako podatnicy. Aby miasto się rozwijało powinny powstać nowe miejsca pracy.. Aby w mieście funkcjonował handel, potrzebne są pieniądze do wydawania. Aby były pieniądze, musimy pracować efektywnie za więcej niż najniższa krajowa.. Niestety możemy narzekać na wszystko, ale prawda jest taka, że jeżeli polityka włodarzy się nie zmieni i nie zaczną szukać inwestora do Tczewa, to niedługo każdy z nas będzie szukał pracy w promieniu większym niż 100km. Albo i większym. Ludzie wykwalifikowani w swojej branży często pracują poza granicami miasta, bo miasto swoją polityką (nie tylko Tczew) pozwala pracodawcy zatrudniać ludzi za marne pieniądze. I to toleruje. I to jest problem całej Polski. Przepisy pozwalają na wyzysk.. Wyzysk w XXIw. ?? Niestety, ale tak. Bez nowych miejsc pracy i godnego wynagrodzenia nie ruszymy gospodarki.. Za parę lat będziemy utrzymywać masę emerytów, bo ZUS nie będzie wypłacalny.. Rząd wprowadzi nowe podatki, aby zasypać tę dziurę.. TYLKO NOWE MIEJSCA PRACY i INWESTOR (których nasi włodarze nie potrafią przyciągnąć). EOT

    Odpowiedz
    IP: 91.213.xx8.xx6 
  • -2

    Zenon O._gość

    30.01.2014, 18:44

    szpital tak ale za państwowe pieniądze

    Od budowania szpitali jest Państwo a nie biedny Tczew !

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx7 
  • +3

    fanaberia_gość

    30.01.2014, 16:28

    Koszary pięknym gotowym miejscem eksmisji dla dłużników.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx8.xx1 
  • +2

    grubsza_gość

    30.01.2014, 16:39

    A może ktoś pomyśli o nowym szpitalu. Myślę, że to byłoby najlepsze rozwiązanie.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx5 
  • +13

    _gość

    30.01.2014, 16:46

    A NIE MIAŁO BYĆ MIESZKAŃ !!!!!

    Miały byc tereny rekreacyjne itd. A tu jednak mieszkania i usługi. ŻENADA

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx7.xx3 
  • sds_gość

    30.01.2014, 18:08

    Tam powinny powstać inwestycje dla wszystkich

    Ten teren powinien być magnesem dla mieszkańców całego powiatu poprzez usługi rekreacji (Aquapark, hala widowiskowo-sportowa). Już wolę tam postawienie wielkiego moloha w postaci Auchan oraz Leroy Merlin plus duży market meblowy niż mrzonki o parkach naukowo-technologicznych w malutkim Tczewie. Pora zejść na ziemię i mierzyć się realnie z obecną sytuacją miasta i regionu.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx7 
  • +3

    Rogi

    30.01.2014, 18:43

    Zbudują mieszkania, markety i jakieś tam śmieszne biura. Po co ktoś miałby ładować w jakąś architekturę i teren do odpoczynku, skoro nie będzie z tego kasy.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +6

    _gość

    30.01.2014, 20:24

    Oczywiście ktoś musi zarobić dam sobię rękę uciąć, że postawią szesnasty market, rzygać się chce już od tych biedronek........

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx3 
  • -2

    Sebastian_gość

    31.01.2014, 08:15

    Nie Biedronki tylko Auchany

    Dlatego powinniśmy sprzedać ten teren dużemu operatorowi handlowemu (Tesco, Auchan) który postawi duże sklepy i wreszcie skończy sie jeżdżenie do gdańskiego Auchana na zakupy. P.s Po za tym brakuje w Tczewie konkurencji dla Bricoamrche i Nomi (małe markety w których nic nie ma).

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx7 
    +2

    Iwan_gość

    31.01.2014, 08:59

    do Sebastian_gość

    Tesco jest w Tczewie. A co takiego jest w Auchanie czego nie ma w tczewskich marketach?

    Cytuj
    IP: 153.19.xx8.xx2 

    Aras_gość

    31.01.2014, 09:27

    A co jest w tczewskich marketach ? Wybór marny a w budowlanych to już nawet nie ma podstawowych artykułów jak Gipsar czy grunt do ścian gipsowych.

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx7 
  • +2

    zagnut_gość

    30.01.2014, 22:31

    ?

    Trzy zwycięskie i trzy najgorsze projekty...może dlatego że najtańsze. Najlepiej niech wybudują tam baze dla meteora.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx2 
  • +1

    ziom_gość

    30.01.2014, 23:17

    coś dla ludzi

    W zamyśle tereny rekreacyjne a zieleni w projektach jak na lekarstwo. Co ma przyciągnąć w to miejsce większą populacje-bloki czy biurowce? Strzelnica na terenach wojskowych zlikwidowana,może by jakąś krytą zrobić

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xxx 
  • +1

    Benek_gość

    31.01.2014, 08:56

    Rekreacja

    Aquapark, Hala widowiskowa oraz boisko ze sztuczna nawierznia przykryte tzw Balonem, tak aby w zime tez mozna by grac na trawie!

    Odpowiedz
    IP: 195.33.xx4.xx9 
  • +1

    kajot551_gość

    31.01.2014, 09:10

    Zagospodorowanie terenu

    Burczyk raz powiedzial prawde - ze jest to tajne /przed mieszkancami/.To ze od czasu wyjscia wojska nalezalo wydzierzawic i uzyskane srodki mozna by przeznaczyc na zaplanowana inwenstycje .MOZNA MIEC ROZNE ZDANIE ALE TRZEBA MIEC SRODKI NA NIE.Zaczna remonty i stana jak autostrady -czyli TCZEW w BUDOWIE.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx9 
  • pk44_gość

    09.02.2014, 10:21

    Analiza projektow.

    Mialem przyjemnosc pracowac dla pewnego dewelopera i z analizy w 2011 roku wyniklo iz zapotrzebowanie na nowoczesna powierzchnie biurowa w Tczewie wynosi okolo 600 m^2. Jak to sie ma do ww projektow. Wg opisu 3 projektu powierzchnia biurowa ma tam wyniesc 32 tys m^2. Taki projekt mialby sens, jakby zglaszal go bezposrednio inwestor, ktory pewnia mialby najemce w zanadrzu. Powierzenie tego miastu, sprawi ze caly proces sie wydluzy. Wszak trzeba bedzie najpierw znalesc inwestora. Potem go przekonac ze takie sa potrzeby miasta. Potem inwestor bedzie musial znalesc najemce, itd... Powierzchnia przeznaczona na biura nie bedzie wiec zabudowana przynajmniej 15 lat. Zreszta ilekroc wracam do projektu galerii kociewskiej to widze te same bledy. Miasto wiedzialo lepiej, ze tyle trzeba powierzchni hadlowej, a kino ma miec 3 -max 4 sale. Wierzcie, ze projektem wczesniej byly zainteresowane wszystkie 3 sieci kinowe. Po takich zapisach pozostal Helios. Multikino i Cinema -City chcialy 6 sal. Glupim zapisem ograniczajacym inwestora nie dano szans konkurencji. Jak teraz wybieram sie na premiere Wilka z Wall Street, czy Zniewolonego, albo na Nimfomanke do Trojmiasta, to sobie o tym przypominam. Tczew ma 59 tys mieszkancow, w pobliskim Starogardzie i Malborku kin nie bylo i nie ma -wkrotce beda. Pila ma 77 tys mieszkancow i kino 6-salowe, w budowie drugie 6-salowe. U nas kolejne 4-salowe problemu dostepnosci filmow nie rozwiaze, bowiem beda one konkurowaly tymi samymi filmami.

    Odpowiedz
    IP: 46.205.xx4.xx7 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.
 
KOMENTARZ DNIA