Głosuj i wybierz najlepszą koncepcję zagospodarowania dawnych terenów wojskowych

Głosowanie (fot. tcz.pl)
Głosuj i wybierz najlepszą koncepcję zagospodarowania dawnych terenów wojskowych
30. stycznia dowiemy się, jaka koncepcja zagospodarowania terenu dawnych koszar została uznana za najlepszą przez specjalny sąd konkursowy, powołany wśród przedstawicieli ratusza i ekspertów z Politechniki Gdańskiej. Od ub. wtorku można zapoznawać się z nadesłanymi przez urbanistów wizualizacjami pomysłów na wykorzystanie tej atrakcyjnej części miasta, zajmowanej jeszcze do niedawna przez wojsko. Chcą tam stworzyć nowoczesne centrum usługowe dla naszego miasta. Naszych czytelników zachęcamy do głosowania na najlepszą ich zdaniem koncepcję. Sprawdzimy, czy wizja internautów pokryje się z wyborem komisji konkursowej.

Na konkurs dotyczący opracowania koncepcji architektoniczno-urbanistycznej terenów powojskowych na potrzeby Nowego Centrum Usługowego Tczewa - chodzi o bardzo atrakcyjną działkę o powierzchni 19 ha u zbiegu ulic Wojska Polskiego i al. Solidarności - wpłynęło 8 prac, przygotowanych przez architektów i urbanistów. Na podstawie złożonych wstępnych deklaracji zaproszono 26 wykonawców. W przewidzianym terminie - do 8 stycznia, wpłynęło 8 prac konkursowych. Wszystkie zostały przeanalizowane przez Sąd Konkursowy, powołany przez prezydenta Tczewa. Prace są zakodowane.

Zwycięzca konkursu zostanie przedstawiony na sesji Rady Miejskiej w dniu 30 stycznia. Do tej pory nie poznamy żadnego z autorów ani zwycięzcy. Również nasze głosowanie potrwa do 30. stycznia. Wtedy dowiemy się, jaka koncepcja jest najciekawsza zdaniem naszych czytelników.

Skład Sądu Konkursowego


1) Gabriela Rembarz (ekspert z Politechniki Gdańskiej) - Przewodniczący Sądu Konkursowego
2) Adam Burczyk ( wiceprezydent Tczewa) - Członek Sądu Konkursowego
3) Maja Chyżyńska (Wydział Rozwoju Miasta) - Członek Sądu Konkursowego
4) Daniel Załuski (ekspert z Politechniki Gdańskiej) - Członek Sądu Konkursowego.

Inicjatywa głosowania jest wyłącznie pomysłem portalu Tcz.pl. Wyniki poniższego głosowania nie mają związku z wynikiem pracy Komisji Konkursowej.


Przedsięwzięcie jest prowadzone w ramach projektu dofinansowanego z Unii Europejskiej w Programie Operacyjnym Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.

Szczegółowy opis wszystkich koncepcji można znaleźć tutaj .

Głosowanie trwa do 30.01.2014, do godziny 12:00.




Gosowanie zakoczone...

Gosowanie na wybran koncepcj od 1 do 8


Koncepcja

1

 Zobacz opis
Koncepcja

2

 Zobacz opis
Koncepcja

3

 Zobacz opis
Koncepcja

4

 Zobacz opis
Koncepcja

5

 Zobacz opis
Koncepcja

6

 Zobacz opis
Koncepcja

7

 Zobacz opis
Koncepcja

8

 Zobacz opis

Wyniki gosowania

W sumie oddano 431 gosw. Kady gos odnotowany zosta z innego adresu IP.
7
 
26%
8
 
16.9%
6
 
15.5%
1
 
13%
2
 
12.5%
3
 
8.8%
5
 
4.2%
4
 
3%
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (61)
dodaj komentarz

  • -5

    _gość

    23.01.2014, 09:02

    tylko 6tka

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx5 
  • +12

    _gość

    23.01.2014, 09:17

    wieżowce to masz na jagiełły

    Cytuj
    IP: 78.31.xx7.xx5 
    -9

    ernest_gość

    23.01.2014, 10:50

    Castoramy brakuje

    Castorama by się przydała bo mam dość jeżdżenia po wszystko do Gdańska. Jula też by sie przydała, do tego takie Auchan i Agata Meble i mamy Park Handlowy "Saperska" !

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx7 
    +8

    johnny_gość

    23.01.2014, 12:20

    c r a z y

    ernest ty jestes poj je ba ny na maxa... jak musisz jezdzic do castoramy i juli to zmien branze bo skoro masz problemy z tym co oferuja w tczewskich marketach budowlanych to raczej fachowiec z ciebie zaden

    Cytuj
    IP: 83.25.xx7.xx7 
    -12

    Słuchacz Radia Maryja_gość

    23.01.2014, 13:28

    .

    Skandal, wyślę skarge do biskupa Kasyny na arhitektów. Prosze ekskomunikować tych antyhrystuw! Dlaczego na rzadnym z projektuw nie ma kościoła!

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 
  • +13

    Michał_gość

    23.01.2014, 09:10

    Słaby temat

    Czy zdaniem redakcji większość głosujących zapoznała się z projektami??? Wątpię, przydało by się je streścić przy takim konkursie, gdyż jestem pewien, że mało osób podjęło sie trudu ściągnięcia ofert ( niekiedy po 500mb ) i ich przejrzenia.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx8 
  • +8

    Redakcja_gość

    23.01.2014, 10:29

    Do każdej wizualizacji dodaliśmy opis - nie trzeba już ściągać całych folderów ze strony UM. Wystarczy kliknąć w dokument w formacie pdf z opisem. Pozdrawiamy

    Cytuj
    IP:  
  • +17

    Peace_gość

    23.01.2014, 09:10

    żadna!! to nie są koncepcje dla mieszkańców tylko przedsiębiorców!!

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx5.xx2 
  • +5

    jaa_gość

    23.01.2014, 11:30

    dokładnie!

    koniecznie jakiś teren rekreacyjny jest potrzebny!

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx6 
    +1

    _gość

    23.01.2014, 11:31

    No i powinno być dla przedsiębiorców. Przedsiębiorca da pracę mieszkańcom, którzy dzięki temu będą mogli robić zakupy w sklepach i zlecać usługodawcom wykonywanie jakichś usług. Żeby kupować i korzystać z usług, trzeba najpierw mieć pracę i zarabiać. Władze Tczewa do tej pory robiły odwrotnie, dzięki temu mamy w Tczewie pełno marketów, porządnych, prawdziwych fabryk brak. Flexrtonics, to dość duża fabryka, ale - umowy śmieciówki, agencje pracy tymczasowej, najniższa krajowa i co chwilę masowe zwolnienia. Inne fabryki z tej strefy ekonomicznej, która nie wiadomo czemu jest od lat strefą ekonomiczną z siedzibą w Sopocie, a nie tczewską strefą, zatrudniają po kilkadziesiąt osób, albo ok 100, czy 150 i też śmieciówki, najniższa krajowa itd.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • -14

    jazzman_gość

    23.01.2014, 09:11

    liczę, że władza zmądrzeje i powstanie tam biedronka lub inna tania sieciówka a przede wszystkim KFC :)

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xxx.xx5 
  • +8

    _gość

    23.01.2014, 09:37

    zarcie

    w KFC, McD, BG itp. to tylko jest zarcie smieciowe

    Cytuj
    IP: 5.146.xx8.xx7 
  • +55

    Elżbieta _gość

    23.01.2014, 09:12

    SZPITAL

    W Tczewie powinna zostać otwarta Klinika!!!!! Zamknąć wszystkie Psełdo SZPITALE i stworzyć dla Naszych Mieszkańców Honor i Poczucie Bezpieczeństwa i będziemy trafiać do JEDNEGO SZPITALA A NIE DO KILKU! Pozdrowienia dla Osób które się tym zajmują, żeby sobie przemyśleli.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx6 
  • -19

    jazzman_gość

    23.01.2014, 09:29

    Elunia sama jesteś pseŁdo.

    Cytuj
    IP: 77.253.xxx.xx5 
    +13

    _gość

    23.01.2014, 09:49

    centrum ratownicze/medyczne na którym obrazku jest?? Przeciez są tam gotowe sale z łóżkami dla chorych , lądowisko też jest, bliskość głównego skrzyżowania w mieście, bliskosc autostrady... I do tego wszystkie budynki i oddzialy szpitalne bylyby w jednym miejscu. A nie ze teraz chorzy muszą być przewożeni z oddzialu gdzie 'leżą' do oddzialu gdzie są 'odpowiednie maszyny' Ponadto straż też tam przeniesc wiecej miejsca oraz lepszy wyjazd niz obecnie.....moze Pobłocki i ekipa sie tym zajmie jezeli chce zostac na nastepna kadencje. A nie tzw. szpital pcha sie na giełde...

    Cytuj
    IP: 109.197.xx3.xxx 
  • _gość

    23.01.2014, 09:19

    Proponuję aby na tym terenie powstały kolejne urzędy. Taką mam koncepcję.

    Odpowiedz
    IP: 94.231.xx2.xx5 
  • -1

    kajot551_gość

    23.01.2014, 09:21

    Wybor

    Znamy to z PRL-u POjawialo sie 8 wariantow i w prasie sie przedstawialo by ludnosc myslala ze ma wplyw na koncepcje gdy wiekszosc wybrala np. wariant 4 .Oglaszano wybor wariantu 9 wskazujac iz ludnosc ma g... do POwiedzenia POdobnie teraz u NAS i na UKRAINIE .WLADZA .UKLAD SWOICH POmiata NARODEM do CZASU .MOZNA miec SWIETLANA CUDOWNA KONCEPCJE -a poznie okazuje sie brak FUNDUSZY .MIAST dokonczyc juz rozpoczete to ZNOWU TCZEW W BUDOWIE I DLUGACH.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx9 
  • ..._gość

    23.01.2014, 15:42

    cześć króliczku, dawno nie pisałeś, co to na oddziale wyłączyli wi-fi? Weź koteczku czerwone pigułeczki i połóż się odpocząć, ulży ci ten upiorny ucisk w główce. No spokojnie, już dobrze, wszystko się zmieni i PO nie będzie do ciebie mówić i śnić się po nocach., już dobrze....

    Cytuj
    IP: 83.8.xx3.xx9 
  • +15

    kominiarz56_gość

    23.01.2014, 09:34

    koszary

    To bardzo proste...WYBUDOWAĆ NOWOCZESNY SZPITAL...?????. I to jest najlepszy projekt...a nie ściema...i tak już dobrze wiecie co tam BĘDIZE...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx4 
  • -11

    _gość

    23.01.2014, 09:55

    Szukasz ciepłej posadki dla siebie w szpitalu, że tak do znudzenia go lansujesz?

    Cytuj
    IP: 94.231.xx2.xx5 
  • +2

    Cheb_gość

    23.01.2014, 09:35

    osoby które się tym zajmują dobrze wiedzą, że w szpital leży w gestii powiatu a nie miasta, więc cała ta dyskusja nt. szpitala jest pozbawiona sensu...

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xx6 
  • +12

    Olga_gość

    23.01.2014, 09:56

    Odsprzedać teren powiatowi

    Odsprzedać teren powiatowi lub zrobić wspólna inwestycję. Szpital się należy Tczewowi.

    Cytuj
    IP: 153.19.xx8.xx2 
    -9

    _gość

    23.01.2014, 11:48

    A Ty będziesz za ten szpital płacić?

    Cytuj
    IP: 94.231.xx2.xx5 
  • +1

    Gość_gość

    23.01.2014, 09:53

    Czemu cały teren ma być zabudowany (żeby potem połowa pomieszczeń była "do wynajęcia"). Może połowę terenu przeznaczyć na atrakcyjny park oraz wielki staw kąpielowy z plażą z prawdziwego zdarzenia (żeby mieszkańcy nie musieli się tłoczyć latem na odkrytym baseniku)

    Odpowiedz
    IP: 46.171.xx0.xx6 
  • +4

    _gość

    23.01.2014, 12:25

    Jak to w Tczewie. Puste lokale z przeznaczeniem na usługi i "do wynajęcia", bo nic w Tczewie "nie idzie". Potrzebna jest praca dla ludzi, żeby mogli (zarabiając) korzystać z usług i kupować w sklepach. Jeśli się nie mylę, to w Galerii Kociewskiej też są puste lokale.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • +10

    mała_gość

    23.01.2014, 09:57

    dokładnie włożyć pieniądze w to co najbardziej potrzebne czyli szpital połączyć wszystko i wybudować na jednym placu miejsce idealne na szpital.... nawet miejsce jest w razie w na helikopter a tak nie ma jak wybudować coś co nie jest potrzebne to lepiej wcale

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx3.xx7 
  • +5

    adonis_gość

    23.01.2014, 10:05

    butke z hot dogamy postafta tam

    Odpowiedz
    IP: 83.12.xx5.xx1 
  • znafca_gość

    23.01.2014, 10:55

    zakres prac

    A gdzie pozostałe z 4 plansz? trzeba wybrać projekt na podstawie 1 obrazka? no comment...

    Odpowiedz
    IP: 188.33.xx4.xx1 
  • +9

    mieszkanka Tczewa_gość

    23.01.2014, 11:02

    jestem zdecydowanie za szpitalem ,ale władz to i tak nie interesuje nasze zdanie ,zrobią co już zaplanowali ,liczy się biznes a nie dobro mieszkańców

    Odpowiedz
    IP: 5.173.xx5.xx2 
  • +4

    x_gość

    23.01.2014, 11:12

    x

    przydalyby się tereny zielone rekreacyjne a nie kolejne centra handlowe[kto tam będzie kupowal?]czy bloki kolejna betonowa dzungla

    Odpowiedz
    IP: 37.31.xx3.xx0 
  • -3

    mimi_gość

    23.01.2014, 11:21

    głosowanie

    Dlaczego nie widać na jaki projekt ile procent głosów jest ?

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx1 
  • +3

    _gość

    23.01.2014, 12:00

    Żeby się nikt nie sugerował głosami innych tylko SAM zdecydował...

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx1 
  • +8

    lolaaaaa_gość

    23.01.2014, 11:26

    szpital

    PUKI CO TO WSZYSTKO DLA PRZEDSIEBIORCOW A GDZIE COS DLA MIESZKANCOW ? MOZE BY TAK SZPITAL Z PRAWDZIWEGO ZDARZENIA A NIE .. POSTAWCIE JESZCZE 10 BIEDRONEK 3 URZAD MIASTA. MIESZKANIA? Przypominam ze jest tyle mieszkan wolnych w tczewie ze nie potrzeba takiego obszaru na mieszkania.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx0.xx6 
  • +24

    _gość

    23.01.2014, 11:43

    Porządny szpital w jednym miejscu

    Porządny szpital w jednym miejscu. Idealna lokalizacja - a nie centra usługowe... Kto za szpitalem to niech da plusa...

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx8.xx9 
  • +6

    tczewianka_gość

    23.01.2014, 12:05

    jeżeli miasto chce postawic tam kolejny kompleks usługowa- mieszkalny, albo zrobic osiedle strzezone i odsprzedac ziemie deweloperowi to naprawde mamy bardzo pazerne władze które chca sobie poraz kolejny napchac kieszenie. myslcie trocha i zróbcie cos zeby ten Tczew był atrakcyjnieszjszy a nie tylko bloki i sklepy

    Odpowiedz
    IP: 31.1.xx8.xx9 
  • -1

    głosy_gość

    23.01.2014, 12:25

    mało konkretne te propozycje.. Tczew jest miastem dosyć dużym i powinien ieć n uwadze to aby jak najwięcej ludzi przyciągnąć . Bo jak na razie większość rzeczy typu handlowego , rekreacyjnego i medycznego i musimy jechać załatwić w trójmieście. Chcesz sobie popływać i zabrać ze sobą dzieci żeby też miały frajdę jedziesz do aqua parku do Sopotu, chcesz iść do lepszego specjalisty szukasz w trójmieście , chcesz kupić elementy typu budowlanego jedziesz do trójmiasta. Proste .. niech pomyślą o tym co jest potrzebne dla nas !!

    Odpowiedz
    IP: 31.61.xx0.xx2 
  • -2

    brum_gość

    23.01.2014, 12:42

    Największy na świecie lunapark.Włączyć w to wieżowce(zamki strachu),(kraina krasnoludków)prezydium,a finał na moście tczewskim z wodowaniem(np.Niagara).Pokazać szejkom słowiańską fantazję!A co!

    Odpowiedz
    IP: 79.187.xx2.xx9 
  • +9

    Józef Maryn_gość

    23.01.2014, 12:52

    TYLKO SZPITAL

    A czy to wazne do kogo nalezy teren. Dla chcacego nie ma nic trudnego. Miasto z powiatem może sie dogadać, trzeba tylko chcieć. szpital to priorytet dla Tczewa.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx5 
  • +6

    Krzysztof_gość

    23.01.2014, 14:33

    BEZ TERENÓW ZIELONYCH?

    Fajne są te koncepcje, ale nie zawierają żadnych terenów zielonych w mieście, które jest zabudowane jak mało które- to jest żenujące!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx7 
  • _gość

    23.01.2014, 14:41

    Można by wybudować porządny park rozrywki. Coś, jak World Disney, albo parki wybudowane przez wytwórnie filmowe w Niemczech, jak Universal, czy Warner Bros. Takie, żeby przyciągnęły ludzi (turystów) do Tczewa i dały pracę sporej grupie Tczewian. Przecież od lat nasze władze reklamują nasze miasto hasłem - "Z Tczewa wszędzie blisko", które mówi o tym, że w Tczewie nic nie ma, ale można z Tczewa wszędzie łatwo dojechać. Hasło akurat głupie, bo nie zachęca do odwiedzenia naszego miasta, tylko mówi, że jest łatwy dojazd. dyby w Tczewie były tanie miejsca hotelowe, to można byłoby reklamować nasze miasto, jako tanią noclegownię. "Prześpij się tanio w Tczewie, a rano jedź do Trójmiasta, lub Malborka". Na razie Tczew nie ma niczego, czym mógłby przyciągnąć turystów. Nie ma gór, jezior, lasów, ani morza itd itp. nie ma zabytków, jak Gdańsk, Kraków, czy Toruń itd. Dlatego trzeba zbudować coś, czym można byłoby przyciągnąć gości i wtedy reklamować się, że jest do Tczewa dobry dojazd. Myślę, że niestety nasze władze wybiorą najtańszy z możliwych projektów i okroją go jeszcze w taki sposób, że będzie nie do poznania dla autora. Już Pan Burczyk mówił, że te projekty, to tylko propozycje i w rzeczywistości, to co powstanie w tym miejscu, będzie wyglądało inaczej niż na wizualizacji. To po co organizować taki konkurs? Tak samo było z wiaduktem na Wojska Polskiego, z węzłem komunikacyjnym i tak będzie z fontanną na Suchostrzygach.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • -4

    ..._gość

    23.01.2014, 15:48

    ktoś napisał, że szpital, to sprawa powiatu, należy dorzucić do tego marszałka, który zawiaduje szpitalami specjalistycznymi, więc kto niby miał za to płacić? Szpital, taki z prawdziwego zdarzenia to minimum 10.000m2 po 15.000-18.000zł/m2 co oznacza koszt budowy ca 180.000.000zł bez wyposażenia. Jakieś pytania? Mogę podpowiedzieć, najtaniej wychodzi psychiatryk, polecam, przyda się wam.

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx3.xx9 
  • +8

    XXX_gość

    23.01.2014, 19:53

    A ile kosztuje wybudowanie kompleksu usługowego?

    A ile kosztuje wybudowanie kompleksu usługowego? Tego nie liczysz? Min 180 milionów. Żal wam dupę ściska że mogło by powstać coś sensownego. Bardziej przydatnego niż kolejna Biedronka lub inny Fast Food? Na com nam te drapacze chmur z projektów skoro nawet szpitala nie mamy w Tczewie (a ludzie umieraja na korytarzu w obecnym)?

    Cytuj
    IP: 78.88.xx7.xx6 
    -5

    ..._gość

    24.01.2014, 07:33

    do XXX

    merytorycznie: być może, że za 180mln ktoś z prywatnej kieszeni wybuduje centrum handlowo-biurowe, bo na pewno nie zrobi tego miasto. Szpital musiałby budować powiat, nawet w porozumieniu z miastem przez 15 lat, do tego nie inwestując w nic więcej, drogi, szkoły, przedszkola, chodniki i ścieżki rowerowe, że o budownictwie socjalnym nie wspomnę. Więc nie budujmy mitów. Jeszcze bardziej merytorycznie: LUDZISKA to nie jest projekt zabudowy do realizacji, to sa pierwsze założenia do sporządzenia planu zagospodarowania przestrzennego. NIKT tego nie wybuduje. TO jest KONKURS na założenia do planu, pokazujący co można byłoby tam wybudować w taki sposób, żeby ta ziemia była zbywalna i ktoś chciał ją kupić. BOICIE się Biedronek? OK przypilnujcie waszych radnych żeby zabronili w tym miejscu budowy sklepów wielkopowierzchniowych i samodzielnych pawilonów handlowych, zapisać to w planie i pozamiatane. I przestańcie w końcu pisać bzdury.

    Cytuj
    IP: 83.8.xx2.xx8 
  • -3

    Cheb_gość

    23.01.2014, 15:56

    Jeszcze raz powtórzę osobom, które piszą o szpitalu...nikt nie zbuduje szpital ani powiat ani miasto, bo nie ma na to kasy.... koniec kropka. Nie ma kasy nawet na modernizację obecnych budynków należących do spółki szpitale tcz. z resztą miasto nie będzie nic budować bo też nie ma kasy dlatego właśnie chce sprzedać teren, który jest bardzo wartościowy... Koszt budowy szpitala kilkadziesiąt milionów i żaden z samorządów nie ma takich środków... Fajnie jest sypać pomysłami ale trzeba zejść na ziemię...

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xx6 
  • +1

    Antychryst_gość

    23.01.2014, 16:55

    .

    znacjonalizować kościelny majątek, sprzedać prywatnym inwestorom i będzie na szpital.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 
    +2

    Antychryst_gość

    23.01.2014, 16:56

    ... a klechów pogonić do Watykanu żeby nie obciążali polskiego socjalu i NFZ-u.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx1 
  • -1

    Nowe miasto_gość

    23.01.2014, 17:24

    zagospodarowanie dawnych koszar

    Według mnie tylko dwa projekty są w miarę ciekawe, chodzi mi o projekt piąty gdzie przewidywany jest żłobek i przedszkole, takie rzeczy są na pewno bardziej potrzebne niż jakieś biurowce dla "elity" oczywiście przydało by się też chociaż kilka gabinetów specjalistycznych (medycyna) tylko na takie rzeczy jestem zdecydowany zagłosować na co nam kolejne banki galerie i inne pierdoły które tylko wyniszczają mniejsze przedsiębiorstwa a przecież każdy chce z czegoś żyć.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xxx 
  • +6

    kapitan_gość

    23.01.2014, 18:12

    Zagospodarowanie terenów po dawnych koszarach

    Budżet miasta Tczewa na 2014r to około 177 mln zł. Nikt nie każe wybudować szpitala w jeden rok, może być on budowany i doposażany np w 3 lata. Należy pamiętać, że obecnie istniejące szpitale byłyby sprzedane wraz z działkami w atrakcyjnych lokalizacjach tuż po oddaniu do użytku nowego. To pozwoliłoby w części pokryć koszty budowy. Sprzęt byłby przeniesiony do nowego budynku. Powiat tczewski z pewnością wsparłby finansowo inwestycję. Poza tym taki szpital wraz z lądowiskiem dla helikopterów i otaczającą zielenią potrzebuje maksymalnie 1/3 działki po koszarach, pozostała część terenu może być wykorzystana na inne cele. To nie ma być szpital wojewódzki tylko powiatowy. Argumenty o braku pieniędzy mnie nie przekonują. Wystarczy spojrzeć jaki mamy budżet. Skoro miasto próbuje zdobyć około 100 mln zł na odbudowę mostu lisewskiego to czemu nie miałoby próbować zdobyć kilkudziesięciu mln na budowę szpitala? PS: Proponuję wysłać e-maila do prezydenta miasta i radnych ze swoimi propozycjami. Zapewne Wasze argumenty i propozycje jeszcze do nich nie dotarły i być może nigdy nie dotrą, więc piszcie, domagajcie się swoich racji. E- mail jest podany na oficjalnej stronie miasta.

    Odpowiedz
    IP: 31.175.xx7.xx8 
  • -5

    generał _gość

    24.01.2014, 07:40

    drogi Kapitanie, popatrz na strukturę budżetu, a dopiero potem pisz bzdety. Z tych 177mln 85% to wydatki sztywne wynikające z zapisów ustawowych: socjal, mops, nauczyciele, drogi oświetlenie etc. Litości. pomyśl.

    Cytuj
    IP: 83.8.xx2.xx8 
  • -5

    demestotenes_gość

    23.01.2014, 18:18

    Aquapark

    Aquapark by tam pasował. A szpitale to niech nam państwo buduje bo to jego obowiązek.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx7 
  • +4

    Tóskobós_gość

    23.01.2014, 21:33

    A nie masz wanny w domu?

    A nie masz wanny w domu? Poczekaj do wiosny to się w bajorku koło Lidla wykapiesz a i skarpetki przy okazji upierz.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx7.xx6 
  • -3

    Davidoo_gość

    23.01.2014, 18:34

    Brawo ! Świetne projekty, oby tak dalej, w końcu coś zaczyna się ruszać w Tczewie na miarę XXI wieku, oby tak dalej ! Dzięki takim projektom miasto będzie się rozwijać, a nie stać w miejscu. Zobaczcie chociażby jak okolice dworca się ożywiły po budowie galerii i węźle komunikacyjnym. Będzie gdzie chodzić. Zacznijcie w końcu wspierać takie projekty zamiast tylko krytykować, lepszych projektów nie opracowalibyście(do tych, którzy ciągle narzekają na tym portalu).

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx8.xx2 
  • skejciak_gość

    23.01.2014, 19:53

    SPORT

    Mogli by zrobić zakryty skatepark lub jakieś fajne kryte miejsce dla sportów ekstremalnych coś dla aktywnych sportowo osób bo miejsc na budynki mieszkalne jest dużo :) ale to tylko moje zdanie :)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx9 
  • -3

    dfg_gość

    23.01.2014, 20:47

    dfg

    proponuje tor F1

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx6.xx2 
  • -3

    Bogda_gość

    23.01.2014, 22:54

    Jestem za pobudowaniem centrum rekreacyjnego z aqua parkiem,skateparkiem itp.Z obecnego basenu nie da się korzystać,na okrągło pełno chętnych,nie można spokojnie popływać,jest to poza tym atrakcja.na której miasto mogłoby zarobić.Po co budować następne centra handlowe skoro wystarczy przejść przez miasto,a wszędzie wiszą banery:wynajmę lub sprzedam.Prowadzący działalność najlepiej wiedzą jak jest obecnie ciężko,wiele przedsiębiorstw i sklepów czy małych restauracyjek jest pozamykane.Po co tworzyć następne centra handlowe.Dlaczego nie wsłuch**ą się decydenci w zdania i potrzeby mieszkańców Tczewa.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx2 
  • +3

    ktoś_gość

    23.01.2014, 23:16

    Po co ten konkurs???

    Ten konkurs to strata pieniędzy. Lepiej się z niego wycofać i stwierdzić, że komisja nie zaakceptowała żadnego wariantu. Te projekty zakładają zabudowanie 20 hektarów klockami. A czy ktoś się zastanowił skąd będą na to pieniądze? Jak patrzę na niektóre projekty, to potrzeba min. 500 mln zł. Zastanówcie się uczciwie, czy jeśli ktokolwiek z Was miałby 500 mln, do zainwestowania to wybrałby to miejsce??? Dlaczego? W Trójmieście jest cała masa powierzchni biurowych. Jeśli ktoś chce w centrum, to ma Oliwa centrum, jak w Gdyni, to też pełno stoi pustych, jak za drogo, to przy Lotnisku są setki hektarów do zagospodarowania. Co ma u nas być? Park Naukowo- Technologiczny? OK, ale skąd inwestor weźmie tyle tysięcy osób z wyższym wykształceniem, gotowych pracować w tych szklanych domach? Dlaczego tyle ludzi miałoby przyjeżdżać do Tczewa (1h+1h), skoro w Gdańsku są wyższe zarobki i bliżej do pracy. Lepiej się wycofać póki można, wynająć porządną firmę konsultingową, która zrobi normalną analizę biznesową i odpowie na pytanie: Co w tym miejscu może się utrzymać i rozwijać? Drodzy Włodarze, najpierw trzeba budować koncepcję biznesową, a dopiero potem architektoniczną! Czy ktoś z Szacownej komisji prowadził kiedyś jakikolwiek biznes? Czy wie co to znaczy zainwestować 0,5 mld zł. Ile lat potrzeba, aby coś takiego się zwróciło/opłacało? Zafundujecie nam dziurę jak przed NOTem w Gdańsku, bo inwestor kupił i padł. Wydamy 300 000 zł na koncepcję klocków, potem przyjedzie inwestor (jeśli się ktoś taki znajdzie) i powie, że te klocki go nie interesują, bo ma własną wizję. Nikt kto ma władować tyle kasy nie będzie chciał realizować narzuconej koncepcji, pójdzie na lotnisko. Tam ma aglomerację 1 mln. ludzi i kolej Metropolitalną, która odpali w przyszłym roku. Jak byście podeszli to problemu biznesowo, to by się okazało, że najbardziej się opłaca w tym miejscu mieszkaniówka i rekreacja i skrót do Gdańska przez Suchy Dąb, a potem tunelem do Centrum. Prezydent ostatnio powiedział, że najwięcej kasy miasto ma z PITów. Tego się trzymajmy. Tu śpimy, tam pracujemy i tu płacimy podatki i sobie rozwijamy nasze miasto dla przyjemności.

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx4.xx0 
  • -4

    Cheb_gość

    24.01.2014, 07:58

    Z tego co wiadomo kasa jest z projektu unijnego więc nie masz racji że pieniądze można by wydać na coś innego... nie można. Swoja drogą gdy jakiś inwestor będzie coś budował i tak przeprowadzi analizę zanim cokolwiek zrobi... Miastu chodzi o sprzedaż działki...a samo nic nie będzie budować. Aha jeszcze jedno do kapitana...pożyj trochę dłużej na tym świecie, to może przestaniesz takie dziecinady pisać

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xx6 
  • +3

    _gość

    24.01.2014, 19:26

    1. Tczew dostał dofinansowanie unijne na koncepcję (projekt) a nie na budowę! Nie wprowadzaj w błąd! 2. Myślisz, że Unia sfinansuje budowę, NIE, tylko dołoży pieniądze. o ile to zrobi. Raczej inwestorzy będą musieli sfinansować budowę. A jak pewnie nie zauważyłeś w Tczewie lepsze warunki do interesów są w strefie ekonomicznej. 3. Dlaczego myślisz, że budowę szpitala nie da się dofinansować z innych źródeł niż miejskich? Powiatowych, wojewódzkich, NFZ. 4. Zgadzam się, że inwestor sam zrobi analizę opłacalności, czytaj mojego posta ze zrozumieniem, uruchom szare komórki, a dziecinady to masz w majtkach. @PS: Do Pana "~ generał _gość " . Proszę przeczytać jeszcze raz moje dwa pierwsze zdania, wyraźnie napisałem, że szpital ni musi być wybudowany w jeden rok. Przywołałem kwotę budżetu, żeby zobrazować ile miasto ma do wydania. Proszę napisać co Pan widzi na tym terenie, jaką inwestycję. Halę sportową? Kto będzie ją utrzymywał z podatków? A może dzierżawca będzie ją utrzymywał, tylko na czym będzie zarabiał? I kto chciałby ją wybudować lub dzierżawić? Kto? To samo z aquaparkiem. Do hali, czy aquaparku trzeba wejść z zakupionym biletem a do szpitala na szczęście nie.

    Cytuj
    IP: 164.126.xx6.xx0 
    -1

    kapitan_gość

    24.01.2014, 20:00

    autor powyższej treści

    ~ _gość IP: 164.126.xx6.xx0Data: 24.01.2014, 19:26 Napisał kapitan

    Cytuj
    IP: 164.126.xx6.xx0 
  • -3

    _gość

    24.01.2014, 11:05

    Bardo podoba mi się 7

    Odpowiedz
    IP: 46.169.xx6.xx9 
  • +3

    gość_gość

    26.01.2014, 09:26

    szpital

    Drogi panie pobłocki my jako mieszkańcy bardzo rosimy o szpital ponieważ w naszych szpitalach nie ma nawet godności dla chorych.Jest tylko syf,niema miejsc dla pacjętów .Nasza władza ma gdzieś chorych wiem że nie wolno życzyć nikomu żle ale naprawde bym chciał żeby ktoś z rodziny naszej władzy był tak potraktowany jak zwykli ludzie może by oczy otworzyli.Zamiast niepotrzebnych sklepów by zainwestowali w coś dla ludzi a napewno państwo by ich poparło nawet finansowo.Taka jest moja opinia.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.