Co dalej z remontem "berlinki"? "Ponaglamy wykonawcę do zwiększenia zaangażowania"

Zgodnie z planem remont powinien zakończyć się wraz z końcem br. (fot. tcz.pl)
Co dalej z remontem "berlinki"? "Ponaglamy wykonawcę do zwiększenia zaangażowania"
Czy prace związane z przebudową drogi krajowej nr 22 na odcinku Czarlin - Knybawa uda się przeprowadzić zgodnie z planem? Wykonawca ma czas do listopada, ale zlecająca prace Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zastanawia się, czy tempo robót na to pozwoli, a czytelnicy donoszą, że z budowy zniknęła wiele sprzętu, a roboty postępują bardzo wolno.

Na początku ub. roku ruszyły prace na odcinku Knybawa - Czarlin. Remont był bardzo wyczekiwany, bo trasa nie przechodziła poważniejszych remontów od czasu powstania - a wybudowano ją jeszcze za rządów III Rzeszy. Tymczasem to właśnie tędy przebiega ruch tranzytowy w linii wschód - zachód.

- Co dalej z remontem berlinki? Wiele sprzętu zniknęło, a prace postępują od kilku tygodni bardzo wolno. - donoszą nasi czytelnicy.

Prace prowadzi TRAKCJA PRKiI - firma, która w okolicy z Tczewa znana już z tego, że niedawno Zarząd Dróg Wojewódzki rozwiązał z nią kontrakt na przebudowę drogi nr 224. Firma ma jeszcze pół roku na zakończenie całości, ale czy ten termin uda się utrzymać?


- Zaangażowanie wykonawcy w przebudowę odcinka drogi krajowej nr 22 między Czarlinem a Knybawą jest niewystarczające. Droga powinna zostać planowo zakończona w listopadzie br. Jeśli ta aktywność wykonawcy radykalnie się nie zmieni, to ta budowa nie zostanie zakończona w terminie. Najbardziej zaawansowane prace - co widzą także użytkownicy drogi - są na węźle w Czarlinie. Tu potrzebne jest stosunkowo niewielkie zaangażowanie wykonawcy, by go dokończyć. Sytuację na budowie monitorujemy na bieżąco i ponaglamy wykonawcę do zwiększenia zaangażowania na przebudowywanym odcinku drogi krajowej. - informuje Piotr Michalski, St. specjalista ds. komunikacji społecznej gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

O komentarz poprosiliśmy również wykonawcę - do chwili publikacji tekstu nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

Wykonawca ma czas na zakończenia zadania do listopada br. Inwestycja, prowadzona według formuły projektuj i buduj polega na rozbudowie skrzyżowania z ul. Lipową i pobliskim węzłem Czarlin w postaci dwóch rond, rozbudowie skrzyżowań o pasy do lewoskrętów na skrzyżowaniach. Dodatkowo skrzyżowanie z drogą Bałdowo - Gorzędziej zostanie wyposażone w sygnalizację świetlną. W ramach inwestycji poddane remontowi lub rozbudowie będzie pięć obiektów mostowych nad drogą krajową nr 91, linią kolejową, nad rzeką Drybok, przejście pieszo-rowerowe w okolicy mostu knybawskiego i przyczółek zachodni tego mostu. Wzdłuż całego odcinka pojawi się ciąg pieszo-rowerowy po północnej stronie drogi. Dla obsługi okolicznych posesji w Czarlinie zostanie wybudowana droga serwisowa. Koszt prac projektowych i budowlano-montażowych wynosi ok . 35 mln zł.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (12)
dodaj komentarz

  • +16

    mieczyslaw

    13.06.2019, 11:24

    Stan drogi technicznej na placu budowy

    Wiele pozostawia do życzenia stan drogi technicznej, którą należy przejechać w okolicy nowego ronda w Czarlinie. Dziury, wyboje, luźne kamienie. To nie powinno tak wyglądać. A tempo prac jest żadne. Tam się nic nie dzieje. Termin listopadowy nie jest realny, a jeśli jakimś cudem im się uda, to będzie niezła fuszerka. Ale to nic dziwnego, porzucanie placów budowy przez firmy budowlane jest obecnie bardzo powszechne w całej Polsce i wynika z zaniżonych kalkulacji, szybko rosnących kosztów pracy i jednocześnie głupich przepisów o zamówieniach publicznych. Efekt jest taki, że większość dużych budów w Polsce jest obecnie zagrożona.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +26

    Dikembe Mutombo_gość_gość_gość

    13.06.2019, 11:33

    Panie Michalski czemu nie można od strony Malborka zjechać na Tczew przed wiaduktem tylko trzeba robić kółko po tej ósemce i ryzykować kolizje na tym śmiesznym "stopie" krzyżówki z DK 91, gdzie widoczność najpierw przysłaniała hałda żwiru a teraz słupki???

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx6.xx0 
  • +16

    jfk_gość_gość_gość

    13.06.2019, 11:35

    Niestety wykonawca jest na równi pochyłej do bankructwa, więc raczej nie ma szans na rychłe zakończenie inwestycji.

    Odpowiedz
    IP: 185.167.xx5.xx8 
  • -1

    gosc_gość

    13.06.2019, 11:41

    zakuty łby

    przeciez wiadomo ,że firmy wpadły na przetargach bo bez ich winy wszystko wzrosło od materiałów budowlanych do kosztów pracy.Z jednej strony to dobra nauczka zwłaszcza dla tych lprowdzacych firmy które chcą ludzi zatrudniac w cenie wieznia z obozu koncentracyjnego lub niewolnika czyli za tzw miske a z drugiej strony brnięcie dalej w realizacje kontraktu to pewne bankructwo. Wiec za to ,że te budowy są porzucane przez wykonawców odpowiada na równi z nim zamawiający jesli nie są możliwe aneksy do umów.To skucha pisu bo zachowuje sie nieelastycznie.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx5 
  • Patriota niezależny_gość_gość__gość

    13.06.2019, 23:21

    Kasa na bazy i utrzymanie !

    Jest za to kasa na bazy i utrzymanie jankesów w Polsce i to bez przetargu - gdyż NARÓD PŁACI !!!! Polska pogrążona w kolosalnym długu sięgającym ponad BILION ZŁOTYCH !!! I co miesiąc rośnie o 3 miliardy złotych !!!!!

    Cytuj
    IP: 188.146.xx0.xx3 
  • +10

    Kierowca_gość

    13.06.2019, 13:10

    224

    Z drogi 224 wykonawca wyciął drzewa bo potrzebował do kominka ! Zostały dziury i burdel !!

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx2.xx5 
  • -13

    rdzenny polak _gość

    13.06.2019, 14:07

    walka...

    Różne typy podjęli walkę z naszym rządem i stawiają warunki nie do przyjęcia dla przyzwoitych patriotów! Wymuszanie nowych warunków bo minister chce żeby to ludzie zarabiali godnie a nie pieprzone kapitaliści jest tylko do posłania pod sąd i prokuratora! Za Tfuska się bali i budowali na potęgę co to by nie podpaść mafiozom. ale patriotycznej władzy stawiają warunki nie stosowne i na pograniczu wulgaryzmów. Do szkol chamstwo miało pod górkę ale Polsce chcą szkodzić!

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx5.xx9 
  • +2

    Tczewianin _gość_gość

    13.06.2019, 15:34

    TAAAAAAAA,i po tym...

    poznać tzw."prawdziwego polaka"(pisownia oryginalna),czyli niedouczonego bezmózgowca.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx6.xx3 
  • +1

    PLUSUJEMNY_gość

    13.06.2019, 15:57

    Codziennie informacja o kolejnej...

    firmie schodzącej z placu budowy.Zaczyna się serial "PISOWSKA Polska w ruinie".Jedyne co potrafią to rozdawać kasę i obietnice!Zaczęła się "rownia pochyła" finansów państwowych!

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx6.xx3 
  • +3

    Tczewianin Roku_gość

    13.06.2019, 19:00

    Gdzie są wykonawcy?

    Ano krążą po tej durnej ósemce w Czarlinie i nijak zjechac nie moga he he he... Komu przeszkadzało to BEZKOLIZYJNE rozwiązanie skrzyżowania jeszcze z czasów wojny? A jak tak kochają ronda to czy nie mogło tam być normalnego ronda?

    Odpowiedz
    IP: 37.7.xx8.xx7 
  • +2

    mar_gość

    13.06.2019, 20:57

    Polska język trudna...

    "z budowy zniknęła wiele sprzętu" - gratulacje dla redaktora :D

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx4 
  • mar_gość

    13.06.2019, 21:00

    Ponaglajcie, ponaglajcie. Potem okaże się, że nowa droga została zbudowana typowo po polsku - szybko, tanio i... byle jak. To budowa drogi, a nie domku z klocków LEGO. Wszystkiego nie da się przewidzieć.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx6.xx4 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.