Coraz więcej lokatorów nie płaci czynszu - ponad 4 mln zł zaległości wobec spółdzielni

Zaległości wobec spółdzielni to ponad 4 mln zł (fot. tcz.pl)
 Coraz więcej lokatorów nie płaci czynszu - ponad 4 mln zł zaległości wobec spółdzielni
Coraz więcej tczewian ma kłopoty z płaceniem czynszu. Długi wobec tutejszej Spółdzielni Mieszkaniowej stale rosną i przekraczają już 4 mln. złotych. Zaległości rekordzistów wynoszą nawet 70 tys. złotych. Władze spółdzielni wysyłają pisma, odcinają dostęp do ciepłej wody, usiłują eksmisji, ale szybkiego sposobu na ściągniecie należności nie ma.

Nie wszyscy najemcy poczuwają się do tego, by regularnie uiszczać czynsz. Należności wobec spółdzielni rosną lawinowo - tracą na tym rzetelni mieszkańcy, którzy o opłatach pamiętają. Niestety, coraz więcej z nich zapomina. Tczewska Spółdzielnia Mieszkaniowa zarządza około 8 tysiącami mieszkań - wysokość niespłaconych czynszów wynosi już ok. 4,2 mln zł.

- Dokładne dane poznamy na koniec miesiąca. Cześć lokatorów zaczęła teraz spłacać należności, bowiem zdecydowaliśmy się odcinać ciepłą wodę. To jedyna skuteczna metoda - przyznaje Jerzy Konkolewski, prezes SM - Wobec lokatorów z największym należnościami staramy się o eksmisję, ale to długa i skomplikowana procedura. W kilku przypadkach czekamy teraz na wyroki. Zdarzają się też i takie przypadki, że niektórym nie odpowiada standard lokalu socjalnego, jaki ma zostać przydzielony, albo w ogóle takich lokali brakuje.

Część długów wynika z "zapominalstwa" lokatorów, ale zdarzają się też i tacy, którzy z premedytacją nie uiszczają należności. Rekordziści są winni spółdzielni nawet 70 tys. złotych! Władze spółdzielni nie biorą na razie pod uwagę zmniejszania należności poprzez odpracowania części długu, np. przez odśnieżanie osiedlowych uliczek:


- Bardziej opłacalna jest windykacja - tłumaczy Jerzy Konkolewski - Z punktu widzenia ekonomicznego takie odpracowywanie to nie jest dla nas dobry interes. Trzeba zawrzeć z lokatorami umowę, zapewnić sprzęt, odzież roboczą, ubezpieczyć. Poza tym, na jakie zasadzie wybierać lokatorów, by potem nie pojawiły się głosy, dlaczego pani "Malinowska" została zatrudniona, a nie pan "Kowalski". Nie stać nas taką formę odzyskiwania długu.

Problemy z opłacanie należności mają również lokatorzy zajmujący mieszkania komunalne. Jeszcze na początku ub. roku kwota finansowych zaległości mieszkańców grodu Sambora wobec magistratu wynosiła 6 mln zł. Do tematu jeszcze wrócimy.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (117)
dodaj komentarz

  • +22

    Gość_gość

    07.01.2011, 00:15

    Hmm...

    Wiem,że należy płacić,ale nie dziwię się tej sytuacji,z pracą ciężko,wszytko idzie w górę (oprócz wypłat),a czynsze też nie są małe.Jeszcze jak dwoje pracuje to jakoś idzie,ale z jednej pensji opłacić wszystko (czynsz,prąd,woda,gaz itp).,do tego przeżyć cały miesiąc-to już jest masakra.

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx8.xx0 
  • +18

    mieszkanka_gość

    07.01.2011, 20:39

    Ja znam trudniejsze ,biedniejsze czasy z mojego dzieciństwa. Rodzice zarabiali też bardzo mało.Brali mnóstwo nadgodzin, my jako dzieci latem pracowaliśmy u gospodarza przy żniwach na książki lub w truskawkach . Ale nikt nie odważyłby się nie zapłacić za czynsz ,prąd czy gaz. Jedliśmy chleb z cukrem a opłaty były zrobione! A dziś mnóstwo ludzi stać na komórki,samochody ,komputery,ciuchy,każdy chce mieszkać sam i najlepiej nie płacić, Taka moda!!!Nie stać,to mieszkaj na ulicy albo sam zapewnij sobie jakieś lokum a nie narzekaj że czynsz wysoki.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx3.xx4 
    +5

    :)_gość

    10.01.2011, 09:51

    dłużnicy dziedziczni

    jest takie zjawisko jak dłużnik dziedziczny ... Jeśli dzieci mają taki wzór (rodzice nie płacą) to jest duże prawdopodobieństwo, że też nie będą płacić. W mojej rodzienie najpierw robiło się opłaty a potem reszta. Ja postępuję tak samo. Najpierw płacę, resztę pieniędzy rodzielam na bieżące potrzeby. Nie jest nam łatwo, często nie mamy na "przyjemności". Rozumiem, że są w życiu trudne sytuacje ale dla chcących spłacać zawsze znajdzie się rozwiązanie (zamiana mieszkania na mniejsze, rozłożenie zadłużenia na raty, czasem nawet umorzenie odsetek itp). A ludzie często nie płacą bo maja to za przeproszeniem w d...e. Jak wspomniał mój poprzednik - w skrócie - fura, komóra i lans, a na opłaty to już nie ma. Prawo w pewnym sensie na to pozwala (szczególnie jeśli chodzi o mieszkania komunalne). Jak więc nazwać tych co płacą regularnie? Jelenie?!

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • +1

    lokatorka_gość

    07.01.2011, 01:13

    niepłącenie czynszu do Sp-lni

    Panie konkolewski puknij sie Pan w głowę jak można niepłacić czynszu z zapominalstwa no jak?? Kazdy i ja i Pan mamy swoje miesięczne dochody z różnych żródeł i wiemy ,że mamy je otrzymać więć płacenie podstawowych należności jak czynsz, energia ,gaz to chyba każdy wie ,że ma płacić.Nie ma tu zapominalstwa bo dorośli ludzie co korzystają z zasobów mieszkaniowych podpisują umowe wiedzą ,że takie należności muszą opłacać.ALE SĄ to ludzie co najpierw muszą kupić codziennie papierosy ,piwo i to jest najważniejsze,a ich dochody są mizerne.Wystarczy jeden miesiąc zalegać ,zaraz jest drugi i trzeci no i już jest taka zaległość ,że lokator o niskich dochodach ma problemy z zapłatą bo jego dług jest większy niż miesięczne wynagrodzenie bądz świadczenie. Wyłączyć ciepłą wodę to za mało trzeba wyłączyć ogrzewanie to by natychmiast płącili. W dodatku ci co nie płacą najwięcej dewastują w piwnicach mają lodówki i korzystają z energi elektrycznej na koszt Sp-lni. To jest winna zarządu Sp-lni i administracji,której działania są mało skuteczne.Nie dbają o nic ważne ,że na emeryturach jeszcze zarabiają wynagrodzenia za byle jaką pracę.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx8.xx3 
  • +26

    _gość

    07.01.2011, 06:56

    Uwierz mi. Są ludzie, których stać na placenie i tego nie robią. Tak z zasady, nie bo nie. Trudno powiedzieć, co nimi kieruje, ale ja uważam, że to czyste chamstwo.

    Cytuj
    IP: 194.165.xx8.xxx 
    -3

    lol_gość

    07.01.2011, 22:17

    walnij się w głowę zarabiasz 10 tys to dużo pajacujesz burak

    Cytuj
    IP: 89.200.xx7.xx7 
  • +2

    _gość

    07.01.2011, 01:41

    zbyt wysokie czynsze w starych komunistycznych blokach i to najprawdopodobniej najczęstsza przyczyna niepłacenia czynszu

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx1 
  • +2

    2x_gość

    07.01.2011, 18:19

    Zeby nie te komunistyczne bloki to bys s-ciu mieszkał na zgliszczach stoczni której cegiełki sa u ojca dyrektora

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • +16

    maala_gość

    07.01.2011, 02:02

    eksmitować bez sentymentu! Jako uczciwy lokator płacę regularnie, oszustów więc na bruk, albo do kontenerów za miasto, i zatrudnić ich do robót społecznych! Chodniki nieodśnieżone, przydałyby się na coś pasożyty nie płacące czynszu!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx6 
  • +8

    mieszkanka_gość

    07.01.2011, 20:43

    Popieram w 100%

    Cytuj
    IP: 83.25.xx3.xx4 
    +3

    ssij-moja-blada-szyje

    08.01.2011, 09:34

    Popieram również!

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +17

    Gość_gość

    07.01.2011, 02:40

    Kogoś to dziwi?

    W Polsce właściciel lokalu nie może wymeldować (bez wyroku - czyli w jakimś rozsądnym czasie) lokatora "donikąd". Sądy nie wymeldowują nawet przy kompletnym braku poszanowania lokalu, bo "w trosce". Kogoś to dziwi, że ludzie zaczęli dodawać dwa do dwóch i zrozumieli, że nie muszą płacić, bo i tak nic im nie grozi. Po co płacić za coś co i tak dostanę za darmo? W normalnym kraju masz prawo do mieszkania lokatorskiego tak długo, jak długo regulujesz rachunki. Z mieszkaniami własnościowymi nie ma problemu, bo zaległościami obciąża się hipotekę. Nie zapomnijcie nadal głosować na socjalistów pochylających się "w trosce" nad cwaniakami, oczywiście na koszt uczciwych ludzi. Pozdrawiam i więcej rozumu w kolejnych wyborach...

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx5 
  • -3

    _gość

    07.01.2011, 08:40

    Niedługo ma zniknąć ten komunistyczny relikt jakim jest meldunek, trzymam rudego za słowo....

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx6 
    +5

    _gość

    07.01.2011, 14:15

    Trochę bez sensu z tym że nie ma być meldunków to sobie będa już wogle robić co chcą bo nawet takiego nie dorwą jak by co bo jak skoro nigdzie nie będize zameldowany.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • +1

    jola_gość

    07.01.2011, 06:54

    Część ludzi żyje w ubóstwie lub na pograniczu ubóstwa pewno stąd ten problem , tylko Tusk robi na około medialną propagandę sukcesu,jeśli nasz premier twierdzi że jest tak dobrze to niech pomoże ludzi oddłużyć.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx8 
  • -3

    _gość

    07.01.2011, 08:41

    Tak , skrajne ubóstwo, głodni straszący na ulicach, wilki i sępy rozszarpujące tych, którzy już padli:)

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx6 

    Ela~`_gość

    07.01.2011, 09:11

    Zawsze ktoś żył w ubóstwie proszę nie mieszać w to pana premieraTuska. Jak premierem był ktoś z PIS to nie było ubóstwa?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx4.xx7 
    +9

    mieszkaniec_gość

    07.01.2011, 11:06

    dług

    Jaki Premier to jest mało istotne państwo nie jest od odłużania to jest tak jakbyś przyszła do sąsiada i miał tobie dołożyć do czynszu tok twojego rozumowania jest zakorzeniony w komunie ,zastanów się co pleciesz

    Cytuj
    IP: 77.113.xx3.xx0 
    +5

    _gość

    07.01.2011, 11:52

    tylko komunizm

    To najuczciwszy system. Wiem będziecie się burzyć wiec ja powiem jedno-to nie system a ludzie nim zarządzający są źli.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 
    +1

    Mhm_gość

    09.01.2011, 14:25

    ?

    Może być nawet prosto od Boga dany - Komunizm ma podstawową wadę, która go dyskwalifikuje. Zepsuć komunizm/socjalizm (wypaczyć dla osobistych korzyści) jest w stanie dość niewielka grupa ludzi (poniżej 1/100 promila - czyli dla Polski około 400 ludzi). Natomiast do zepsucia czystego kapitalizmu potrzebna jest grupa około 20-30% społeczeństwa. I dlatego właśnie, mimo że tak jak każdy system, kapitalizm ma swoje wady jest obecnie jedynym rozwiązaniem nie powodującym wojen (w tym domowych), ubóstwa i głodu. A wracając do komunizmu (czystego - idealnego) ma jeszcze taką wadę, że odbiera ludziom motywację do rozwoju osobistego, więc nieuchronnie prowadzi do stagnacji społecznej, kulturowej i umysłowej wszystkich obywateli. Większość ludzi nie zdaje sobie z tych powodów sprawy, ale instynktownie czują, że bez praw jednostki nie jest możliwym stworzenie dobrego państwa.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx3.xx5 
  • +16

    kas_gość

    07.01.2011, 08:01

    jakie ubostwo , wynajmowalam mieszkanie za ok 900zł plus oplaty wynajmowala u mnie para z 3 dzieci niebyli malzenstwem mieli 80m2, i co sama mowila zasilki z mopsu dodatki z urzedu jako samotna matka,on pracuje na czarno a dodatkowo zasilek z pup i co nie maja kasy wiecej ode mnie. wiec ja nie wierze w glupie gadanie ubostwo.. faktycznie sa ludzie ktorzy nie maja kasy ale oni sie nie upubliczniaja zyja skromnie i wtedy jak wiem lub sie dowiem zawsze pomoge...

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xx3.xxx 
  • +1

    _gość

    07.01.2011, 17:31

    Tak pracować na czarno to wiadomo że więcej kasy bo już na Zus i te pierdoły kasa nie idzie. A mops cóz może to zabrzmi brzydko ale co napłodzić dzieciaków i z mopsu kase brać. Są tacy kombinatorzy.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • +6

    elodramo_gość

    07.01.2011, 08:54

    Jak za takie stare rudery spółdzielnia każe sobie płacić takie kwoty to nie dziwię się , że ludzie nie płacą czynszu. Spółdzielnia jest sama sobie winna.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx1 
  • +5

    wioslarz25

    07.01.2011, 09:38

    do elodramo

    Nie sądzę aby czynsz był wysoki , a nie płacących nic nie usprawiedliwia !!!! Nie pasuje rudera nikt nie broni wyprowadzić się do ładniejszego , ja tak zrobiłem. Masz kredyt ? spłacasz go, masz mieszkanie ? opłacasz je, a jak czynsz za duży to wybuduj się i płać podatek od gruntu śmieszne kwoty ale płacisz za coś co jest już twoje. Osobiście znam osoby które nie płacą, nie z powodu wysokości czynszu bo za kawalerkę są tak naprawdę w stosunku do zarobków śmieszne kwoty,tylko po prostu widzą co się dzieje, nie płacą a mieszkają i wyrzucić ich nie mogą a co chwilę to jakiś nowy sprzęt w domu mają. A My uczciwi lokatorzy tracimy na tym uwierzcie mi, gdyby nie dłużnicy nie było by problemów z m.in odśnieżaniem, parkingami itp.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +3

    ciekawa_gość

    07.01.2011, 13:37

    zapytam

    ile wynoszą opłaty w tych blokach?

    Cytuj
    IP: 82.139.xx0.xx6 
    +6

    _gość

    07.01.2011, 19:54

    nazwiskami

    ja akurat mieszkam w kamienicy (place ok 200zł bez orzew. i cw) i nie uważam żeby spółdzielnie była sobie winna, to kwestia ludzi. u mnie jest 7 mieszkań z tego 3 nie płacą!! dla mnie to jest nienormalna sytuacja- kablówkę każdy ma, samochodem jeżdżą!! wg mnie powinni pisać nazwiskami kto zalega z czynszem a ludzie od razu by płacili !!!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx3 
  • +4

    Observer_gość

    07.01.2011, 09:01

    Błędy sytemowe

    Przyłączając się do dyskusji o zadłużeniu lokatorów, chciałbym nadmienić, że - o czym mówił pan prezes spółdzielni - nie ma narzędzi prawnych, aby skutecznie przeciwdziałać patologii jaką jest niepłacenie rachunków. Oczywiście nie ma znaczenia czy to z winy zapominalstwa (w które nie wierzę), czy z działań z premedytacją. Nie ma sposobu na szybką eksmisję, A dodatkowo cytując pana prezesa: "Zdarzają się też i takie przypadki, że niektórym nie odpowiada standard lokalu socjalnego, jaki ma zostać przydzielony, albo w ogóle takich lokali brakuje. " Dzięki naszym ustawodawcom (nie tylko obecnym, ale i wcześniejszym) mamy stworzoną sielankę dla oszustów i naciągaczy! Dziś nawet właściciele mieszkań nie regulują swoich należności względem wspólnot, bo jak mówią... póki komornik nie wejdzie na pensję, to mam to gdzieś... A do działań komorniczych konieczne jest założenie sprawy w sądzie. Współczuję panu prezesowi i "wróżę" dalsze zadłużanie. A uczciwie płacącym składam wyrazy współczucia za naiwność i wiarę w zapominalstwo sąsiadów!

    Odpowiedz
    IP: 89.78.xx7.xx6 
  • +3

    lokator II_gość

    07.01.2011, 09:03

    zadłużenie czynszowe

    A ja mam propozycję dla mieszkańćów Sp-lni Mieszkaniowej tych co na bieżąco płacą czynsze,że powinni poprzestać płacić wszyscy i wtedy sp-lnia znalazła by skuteczne metody egzekucji .dla tych co mają zaległości.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xxx.xx4 
  • +6

    _gość

    07.01.2011, 09:16

    panie konkolewski najpierw zaproponowac odsniezanie ,a zobaczy pan ,ze na 100 ludzi dwoch sie zglosi.Reszcie odciac wszystko mozliwe i z czasem wyeksmitowac .Jest wiele ludzi ,ktorzy by kupili mieszkanie za zadluzenie,sam bym kupil.Prad i gaz jakos placa?

    Odpowiedz
    IP: 92.50.xx3.xx4 
  • +7

    _gość

    07.01.2011, 11:17

    Prąd i gaz to ludziom zależy bo na czyms muszą zrobic jedzenie.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • +5

    .._gość

    07.01.2011, 09:37

    nie płąca czynszu

    U mnie w klatce zadłużenie jest 100.tys. 17 lokatorów z 66 zamieszkałych ciekawa jestem kto.Każdy tam żyje dostatnio na zewnątrz nie widać problemu z regulowaniem należności za czynsz ,a lista wspólnego długu wisi i ich to nie dotyka.To nie z zapominalstwa jak twierdzi Prezes Ci lokatorzy napewno na demencję i problemem z pamięcią nie narzekają. Niektórzy uważają ,że kwota na czynsz lepiej przeznaczyć na rodzinną imprezę. Po drugie duzo mieszkań lokatorzy wynajmują bez zgody Sp-lni ci co wynajmują zapłacą wynajmującemu ustaloną kwotę ,a opłaty za m-czny czynsz to już za wiele.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xxx.xx4 
  • +4

    _gość

    07.01.2011, 14:17

    Tak tez mogłabym tak robić bo w skali roku ile to jest kasy, ale po co wolę miec uregulowany czynsz i spać spokojnie a nie robić sobie długi.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • +3

    gosia_gość

    07.01.2011, 09:56

    jest grupa cwaniaków która nie płaci,komornik nie znajduje u nich zadnego majątku,nie mozna im skutecznej egzekucji zrobic bo nie pracują lub mają najniższe wynagrodzenia,mają wyroki gdzie udając ubogich otrzymali wstrzymanienie egzekucji eksmisji do czasu otrzymania lokalu socjalnego.Niestety obowiązek przyznania takiego lokalu to kompetencja gminy i tu stop bo nasi włodarze nie chcą współpracować w tym zakresie i lokali w miescie brak.Jak może osoba z wyrokiem eksmisyjnym odmawiać przyjęcia lokalu bo jej się nie podoba?ten kraj jest nienormalny.Potem pozostali muszą płacic za takiego delikwenta a pomysł doprowadzenia do upadłości przez niepłacenie przez wszystkich ucieszy spekulantów i cwaniaków którzy za złotówkę wykupią mieszkania z długami i to zapewne chodzi po głowach tych którzy piszą tak kalekie prawo a widząc opór władz miasta myślę ,że również i u naszych włodarzy.Gmina bowiem musi płacić odszkodowania za niedostarczenie lokalu socjalnego i to są spore pieniądze ale taka jest polityka miasta którą należy przyjąć do wiadomości.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx1 
  • +2

    _gość

    07.01.2011, 17:36

    Teraz okres zimowy to i tak nie moga na bruk wyrzucić za nie płacenie czynszu.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • +9

    bella_gość

    07.01.2011, 09:57

    prawda

    Prawda jest taka, że Ci biedniejsi robia opłaty bo się boją, że mogą ich eksmitować. Gdzie by się wtedy podziali. Osobiście znam właśnie taka rodzinę. Często jest tak, że niedojadają ale czynsz w pierwszej kolejności płaca, bo nie chcą stracić mieszkania. Niektórym po prostu jest wygodniej nie płaćić. Myślą, że jak mają małe dzieci, to do osiągnięcia ich pełnoletności nikt ich nie ruszy, nie wyrzuci na bruk. Ale co dalej? Niedawno dostalismy od Spółdzielni takie podumowanie, ile jaki blok i klatka są zadłużone. W mojej klatce wyszło,że 3 mieszkania mają zadłużenie. Najlepsze jest to, że mieszka tu tylko jedna biedna rodzina (a wiem dokładnie,że oni zawsze uiszczają opłaty). Pozostali lokatorzy to ludzie, którym nie brakuje pieniędzy na to aby jakoś związać koniec z końcem, chodzą dobrze ubrani, jeżdżą dobrymi samochodami, więc kto nie płaci??? Wychodzi na to, że to właśnie Ci, którym dobrze się wiedzie.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx2 
  • KLK_gość

    10.01.2011, 18:55

    A CO- A GDZIE- A KIEDY= A W DUU.P.....

    A CO TO CIE OBCHODZI KTO PLOTKARO.... A CO A GDZIE A KIEDY MOCHEROWCU JEDEN. MASZ SWOJE ŻYCIE TO NIM ŻYJ.

    Cytuj
    IP: 188.146.xx5.xx4 
  • +2

    towarzysz

    07.01.2011, 10:11

    pod obronę lokatorów

    Powiem szczerze,że się nie dziwię. Czynsze są dość wysokie a zarobki ludzi niezbyt więc nie jest to dziwne,że czlowiek zamiast zapłacić czynsz kupi jedzenie. Ludzie chętnie by płacili czynsz tylko ich po prostu nie stać. Taka polityka u nas. Przy okazji tematu pozwolę sobie przypomnieć,że z ostatnich danych przedstawionych przez UE Polska jest 3 krajem wspólnoty z największym wskaźnikiem ubóstwa.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +8

    mieszkaniec _gość

    07.01.2011, 11:14

    towarzysz

    w Polsce nie ma ubusta systemowego jest tylko ubustwo na rzyczenie pijacy leniwi złomiarze itp. ten kto chce to ma

    Cytuj
    IP: 77.113.xx3.xx0 

    M_gość

    07.01.2011, 11:19

    mieszkańcu

    Na życzenie? Jak ja pracuję po 8-12 godzin i ledwo wiąże koniec z końcem to ubóstwo na życzenie? Idź spać aha i przedtem naucz się pisać.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx1.xx9 
    -2

    echh_gość

    07.01.2011, 16:16

    no tak

    Trzeba bylo sie uczyc a nie teraz marudzic ze praca malo platna.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx7 
  • +4

    Basia11

    07.01.2011, 10:40

    do "cwaniaczków"

    Dlaczego wrzucacie wszystkich do jednego wora? Są ludzie którzy faktycznie nie płacą bo nie chcą ale są też tacy których po prostu nie stać bo taki los zgotowało im państwo. I nie zapominajmy o nich. A jeśli ktoś nie wierzy to bardzo proszę niech się w MOPSIE jako wolontariusz zapisze a ja podam mu namiary na parę rodzin którzy nie płacą czynszu bo ważniejszą sprawą dla nich jest wykarmienie dzieci. Zweryfikujecie wtedy czy wszystko jest tak jasne i proste.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +3

    M_gość

    07.01.2011, 10:45

    Mój znajomy zarabia 1200PLN a ma 1000 opłat wiec jak ma wszystko opłacić? To nie jego wina że tyle zarabia

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx1.xx9 
  • +6

    mieszkaniec_gość

    07.01.2011, 10:51

    nie płacą

    Jeżeli nie stać kogoś na płacenie za czynsz mieszkania 70m2 ,a mieszka sam czy 2 osoby to niech zamieni na mniejsze jednopokojowe i zapłaci o 100,0zł mniej to juz te 100,00zł ma na opłacenie energii . Znam takich co 30 lat nie płacą z Akacjowej i mieszkają ,nikt im eksmisji nie robi,a wszystko jest w tym mieszkaniu tak zdewastowane (krany ,spłuczka,ściany,podłogi,okna) i co Sp-lnia dopuściła do takiego stanu. Tam nie bieda dopuściła się takiej dewastacji.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xxx.xx4 
  • +1

    2x_gość

    07.01.2011, 18:27

    Czemu piszesz głupoty ja za mieszkanie 61m2 płace 385zł czynszu gaz m-cznie 30 zł prąd m-cznie 50zł TV 36zł to daje 505zł m-cznie chyba ze znajomy 485 zł wysyła do Torunia to mu wychodzi 1000zł

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • +10

    _gość

    07.01.2011, 11:03

    ja tez mam dzieci i muszę wynajmować mieszkanie od prywatnego właściciela bo nie ma mieszkań dla młodych małżeństw i tu mnie właściciel się nie pyta czy mam na chleb place albo do widzenia ile można nie płacić czynszu ja rozumiem raz dwa razy ale nie na kilka tyś zł masakra niech idą mieszkać do prywatnych właścicieli bo ja z miłą chęcią chciałabym mieszkanie z miasta !!!!! nic innego tylko nowy przepis w tej sprawie i do widzenia z takimi i nie określam wszystkich bo wiem ze jest ciężko

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xxx 
  • +4

    _gość

    07.01.2011, 11:14

    Są tacy co naprawdę nie mają pieniążków na opłacanie czynszów ale sa tez tacy co wola mieć np nowe auto a nie płacić rachunków lub wyremontować sobie mieszkanie. Też mieszkam w bloku co do spółdzielni należy i widzę co się dzieje pod okami.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • +2

    _gość

    07.01.2011, 11:18

    A na zdjęciu akurat blok z Ul Jagiełły 4 CZyżby tam najwięcej nie płaciło czynszu????

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • SiostraOhydka_gość

    07.01.2011, 11:20

    Gdańsk zaczął sobie radzić z dłużnikami, zaciąga ich do sprzatania po zimie, może i nasze spółdzielnie tez by coś takiego wprowadziły jak by każdy zadłużony zaczął sprzątać wokół posesji na której mieszka to jak byśmy mieli czysto na chodnikach i parkingach.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx2 
  • +7

    mieszkaniec _gość

    07.01.2011, 11:23

    DO ROBOTY KOMUCHY I PISIORY

    Placenie czynszu to żadna łaska gaz prąd i inne media płacisz masz nie płacisz nie masz o czym tu dyskutować

    Odpowiedz
    IP: 77.113.xx3.xx0 
  • DO ROBOTY LIBERAŁY I PEŁOWCY _gość

    07.01.2011, 11:37

    Peło

    Uspokój się bo Ci żyła strzeli

    Cytuj
    IP: 83.25.xx1.xx9 
  • +8

    @_gość

    07.01.2011, 11:29

    długi w Spółdzielni Mieszkaniowej były są i będą... to nic dziwnego, bo na tylu mieszkańców spółdzielni zawsze znajdzie się KTOŚ kto nie płaci... Prawda jest taka że prąd gaz ludzie płacą bo elektrownia i gazownia od razu zrobiłaby z nimi porządek - zdjęcie licznika odcięcie prądu i sprawa załatwiona. "A co z czynszem ? zapłacę za miesiąc" - tak się zaczyna zadłużenie w spółdzielni... a za miesiąc znowu coś wypadnie i tak dalej... i nikt nie przyjdzie nas po 3-4 niezapłaconych czynszach wyrzucić z lokalu więc dlatego jest jak jest... I niby nic w tym dziwnego bo każdy ma lepszy i gorszy miesiąc finansowo, tylko później taki potencjalny dłużnik widzi że nic się nie dzieje i nie płaci dalej!!! Ale kwota podana w artykule mnie zamurowała - 70tyś zł???!!! to ten człowiek od którego roku nie płaci czynszu??? Osobiście jestem przeciwny eksmisjom bo przecież zawsze można się jakoś dogadać, rozłożyć zadłużenie na raty tylko to nie zawsze jest skuteczne. A jeśli chodzi o lokale socjalne biorąc pod uwagę taką ul. Kozią - przydzielili nowe mieszkania dłużnikom i co tam się dzieje - brud smród dewastacja itd i czynszu tam i tak większość nie płaci, szkoda tylko tego budynku - wiele młodych małżeństw z pocałowaniem w rękę by się tam wprowadziło płaciło czynsz i co najważniejsze dbałoby o porządek, ale to już odrębna sprawa, po raz kolejny widać że władze Tczewa nie do końca wiedzą co robią......

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx4 
  • +4

    ._gość

    07.01.2011, 11:48

    na zdjęciu wieżowiec ul Jagiełły 4

    W tym wieżowcu własnie jest kosmiczne zadłużenie w płaceniu czynszu. Ten wieżowiec kl D to 100 tyś zadłużenia. 17 lokatorów Tam dokonuje się najwięcej dewastacji, róznego rodzaju tam trzeba jeszcze kilka tysięcy na naprawę dewastacji. A piwnica to miejsce schadzek pijaczkow ,co dzień i noc zuzywają prąd ,który zwiększa koszt eksploatacji dla tych co płacą.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xxx.xx4 
  • +1

    _gość

    07.01.2011, 14:19

    To racja pijaczki lubią tam siedizeć i nie tylko klatka D tam gdzie nie ma demofonu to sobie siedzą czyli również klatka A

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • +9

    gośĆ_gość

    07.01.2011, 12:24

    różnica w czynszach

    Dlaczego na osiedlu Bjakowym za mieszkanie około 50 m2 ludzie płacą w okresie zimowym 250 zł czynszu, natomiast w największej spółdzielni w Tczewie za taki sam metraż i tyle samo osób zameldowanych 550 zł ?????? Gdzie sens i logika, może się wkońcu czas odłączyć i załżyć wspólnotę???

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx7.xx6 
  • tu_gość

    08.01.2011, 08:55

    bo w nowych budynkach nie płacisz funduszu remontowego.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx5 
    +1

    _gość

    09.01.2011, 00:38

    jaka wspolnota?

    Zapewne wieksza częśc tych ludzi ,którzy nie płaca maja wykupione mieszkania za bezcen:)i teraz są tego skutki:) U mnie w bloku na garnuszewskiego też zawsze z dwóch trzech delikwentów sie znajdzie co nie płacą.Tak jak piszą są to ludzie których stac na oplacenie.Jesli kogos oplaty niszcza to niech ograniczy zużycie np.gazu,wody,ogrzewania czy prądy.Czy to tak trudno?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx3 
  • PEOWIEC_gość

    07.01.2011, 12:34

    do białostockich sliedzi

    Peowiec nie pełowiec ćwoku z czworaków vel ćwoczko jesteś w Tczewie tu mówią po polsku

    Odpowiedz
    IP: 77.113.xx3.xx0 
  • -4

    Lokis_gość

    08.01.2011, 14:25

    Szanujmy mniejszości...

    ...bo nie wszyscy w Tczewie mówią po polsku...

    Cytuj
    IP: 89.200.xx9.xx1 
  • -1

    hihi_gość

    07.01.2011, 12:40

    debilstwo

    jednym słowem szkoda SŁÓW .........

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx1 
  • +4

    mieszkaniec_gość

    07.01.2011, 15:40

    PISIORY

    Cały ten PiS w Tczewie i jego zwolennicy w moherowych berecikach to jedna wielka ŻENADA pasożyty socjaliści komuchy lewaki malkonteńci itp.Do roboty a nie płakać bo czynsz drogi zmień mieszkanie na inne tańsze

    Cytuj
    IP: 77.115.xx0.xxx 
  • +4

    lokator z TBS_gość

    07.01.2011, 14:10

    :(

    Witam mieszkam na osiedlu TBS podobno miało to być osiedle dla osób średnio zarabiających - czyli niezbyt wygórowany czynsz tymczasem za 2 pokojowe mieszkanie (ok.46m) 3osobowa rodzina płaci w okresie grzewczym 670zł +prąd+telewizja. Czy to jest mieszkanie dla średnio zarabiających? Opłaty to prawie 1000zł z jednej wypłaty to katastrofa. A jeszcze trzeba przeżyć cały miesiąc:( Myślę nad zmianą lokalu może ktoś wie gdzie mieszka się taniej.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx6 
  • +4

    zez_gość

    07.01.2011, 17:00

    masz racje te mieszkania mialy

    byc dla biedniejszych

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx6 
  • +5

    @_gość

    07.01.2011, 15:20

    nawiązując do "lokatora TBS" : ul. Kozia - mieszkania socjalne dla najuboższych a czynsz za 40m2 kawalerkę wynosi 450zł gdzie tu logika??!!! W ogóle to czytając wypowiedzi mieszkańców Tczewa, osób komentujących artykuły dodawane na Tcz.pl stwierdzam, że bardzo dużo jest pomysłów mieszkańców i rozwiązań różnych problemów w naszym mieście, niestety nasi szanowni radni z Panem Prezydentem na czele nie widzą tych problemów i ich - niekiedy bardzo prostych - rozwiązań.... hmm.. pozostaje tylko czekać na kolejny artykuł i po prostu go skomentować, chociaż tyle możemy zrobić....

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx4 
  • _gość

    07.01.2011, 15:58

    670 zł za dwa pokoje to dużo !!!!!!!!!!! ja płace 1000 zł u prywatnego z chęcią się z toba zamienie

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xxx 
  • +1

    _gość

    07.01.2011, 17:32

    Sam czynsz tyle to bardzo dużo.....

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • +5

    _gość

    07.01.2011, 16:05

    może ktoś napisze jak sie starać o takie mieszkania bo z miłą chęcią bym chciał takie mieszkanie za 670 zł 2pokojowe ..!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xxx 
  • +1

    tczewianka_gość

    07.01.2011, 16:13

    Białystok

    Skąd tyle śledzi ze wschodniej ściany w Tczewie ?

    Odpowiedz
    IP: 77.114.xx6.xx0 
  • +1

    nick_gość

    07.01.2011, 16:44

    czynsz

    ja za mieszkanie 36m2 place 320 zł SM Osiedla Garnuszewskiego

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx8 
  • wioslarz25

    07.01.2011, 18:23

    to zależy...

    Zależy ile osób jest zameldowane, ja za 54m płacę około 350 za dwie osoby

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    09.01.2011, 21:25

    3 osoby

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx8 
  • +3

    zez_gość

    07.01.2011, 16:52

    Chce nawiazac do wypowiedzi -kas- gość

    Otoż uważam że to typowe cwaniactwo,żeby narobic sobie dzieci nie wchodzic w zwiazek małzenski i czerpac kozysci z pomocy opieki społecznej i tak jak gosc opisuje godnie życ .Uwazam ze bardzo duzo lokatorow nie płaci ze wzgledu na zbyt niskie zarobki .Cześc pewnie z własnej glupoty.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx6 
  • +1

    karola_tczew_gość

    07.01.2011, 21:39

    to tez racja, ale ciągłe się zastanawiam nad tym, czy Ci którzy nie maja pieniędzy na czynsz to maja pieniądze na prąd, kablówkę, internet czy komórkę? pewnie za to płacą, bo w przeciwnym razie od razu by odcięli. wg mnie to zwykle chamstwo ludzi i tyle!!!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx3 
  • +2

    4_gość

    07.01.2011, 17:22

    zaległości czynszowe

    Jeżeli ktoś ma niskie dochody to ma możliwość otrzymania świadczenia dopłaty do czynszu.Ale w tej kwestii to najbardziej zaniedbują swoje zobowiązania ludzie patologiczni .Starsza emerytka co ma też małe dochody w pierwszej kolejności reguluje swoje zobowiązania Ci ludzie pilnują tego co miesiąc. Zaległości również tworzą Ci co mieszkania wynajmują zapłacą za wynajem ,a reszta ich nie obchodzi.Natomiast Spółdzielnia jest winna ,że nie wymaga od wynajmujących zgłoszenia kto i do kiedy wynajmuje.Wtedy by był porządek .Ale Spóldzielnia ma braki instytucjonalne i prawne więc jest bałagan pod każdym względem.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx4.xx5 
  • +1

    mieczyslaw

    07.01.2011, 17:43

    Może siekiery Wam dam?

    To się od razu pokroicie. Uspokójcie się wszyscy. Jeden na drugim psy wiesza a nikt święty nie jest. Łącznie ze spółdzielniami, które kasują naprawdę spore pieniądze - bo spółdzielnia musi żyć. Czy naprawdę utrzymanie tej zasiedziałej, spółdzielnianej administracji musi aż tyle kosztować? A ten fundusz remontowy musi być tak drogi? Lub eksploatacja? Nawet jak mieszkanie własnościowe, to i tak płacisz. Za co? A jak coś chcesz załatwić w spółdzielni, to tylko w godzinach ICH pracy. Komunizm, lenistwo i postawa roszczeniowa - po obu stronach.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -2

    _gość

    07.01.2011, 18:00

    Mieczysławie/Michale

    Masz ogólnie rację ale niepotrzebna była ta końcówka.Słusznie zaznaczyłeś,że spółdzielnia to nie tylko pozytywy,które to nie wiem dlaczego są wysławiane ale też negatywy i moim zdaniem te negatywy stanowią większość.Spółdzielnie krzyczą tylko o pieniądze ale już coś załatwić to nie łaska.Tylko mówią tutaj o swoich prawach ale o obowiązkach cisza.Jakość ich 'usług' jest bardzo niska i nie warta tych ciężkich pieniędzy jakie kasuje od biednego społeczeństwa.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx1.xx9 
    -2

    mieczyslaw

    08.01.2011, 12:28

    gość,

    chyba mnie mylisz z kimś. pozdrawiam :)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • tczewian _gość

    07.01.2011, 18:14

    czytam te artykuły i sie śmieje z bezradności spółdzielni co maja zrobić natychmiastowa eksmisja tych cwaniaków nieodpowiedzialnych co nie płaca sa tacy co ciężko idzie w życiu mi tez idzie bardo ciężko jak wielu tczewianom place za czynsz 400 i odstępnego 700 za 38m u prywatnego a mieszkanie jest spółdzielcze i nie ma dyskusji o nie płaceniu bo inaczej won z lokalu swojego nigdy nie kupie a z chęcią bym wziol takie mieszkanie bym nawet spłacił czynsz zadłużenia jak mam płacić odstępne tym złodziejom co dzis żerują na biednych i kaza sobie placic wysokie odstepne po drugie szkoda slow niech spółdzielnia dalej tonie w długach za swoja głupotę i bezradność

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xx6 
  • +1

    spacerowicz_gość

    07.01.2011, 18:43

    Ehhh... http://jacek1935.wrzuta.pl/audio/5P4wnzFNu99/wspanialy_kraj__plik_sciagnieto_z_http://www.duzohum oru.pl

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx0 
  • +4

    _gość

    07.01.2011, 19:16

    PRAWDA JEST TAKA, ŻE KOBIETKI Z MOPS-U LEKKA RĘKĄ ROZDAJĄ NIESWOJE PIENIĄDZE PATOLOGII, ŻYJĄCEJ W KONKUBINACIE ,,SAMOTNEJ MATCE"( PRAWIE 200 ZL NA DZIECKO), KONKUBENT PRACUJE- 1500 ZŁ( BRUKARZ); ,,SAMOTNEJ MATCE" SYPIĄ SIĘ DZIECIAKI, ALE ONA NADAL JEST SAMOTNA; OPŁATY WSPOMAGA MOPS ZNOWU LEKKĄ ŁAPKĄ, DO TEGO PATOLOGIA DOSTAJE TALONY NA ŻYWNOŚĆ, TALONY NA WĘGIEL, A ZASIŁKI IDĄ NA WÓDĘ I WAGONY PAPIEROSÓW. KONKUBINATY TO ŁATWIZNA, NALEŻY PRZYJRZEĆ SIE PRACY MOPS, DLACZEGO INNY PRACOWNIK( KURATOR) SŁYSZY- : ,,ZIUTEK ZARABIA NA CZARNO...., DO TEGO ZASIŁKI- WYCHODZI 2000- 22000 ZŁ". PRACOWNIK PISZE TO W RAPORCIE, A URZĘDNICZKI NAWET NIE SPRAWDZĄ INFORMACJI, BO ROZDAJE SIĘ LEKKA ŁAPKĄ NIESWOJE PIENIĄDZE...JA MAM TYTUŁ MGR, ZARABIAM 1700 ZŁ, A NIZINY SPOŁECZNE MAJA NIEZŁE KWOTY Z HARACZU...ZMIEŃ PREMIERZE, FUNKCJONOWANIE MOPS, JA DAŁABYM TYLKO POSIŁKI, DZIECIOM OBOWIĄZKOWO, I ŻADNYCH PIENIĘDZY... NA PICIE I PALENIE!!! PRACOWNICY SOCJALNI UDAJĄ, ŻE O NICZYM NIE WIEDZĄ, REALIZUJĄ HASŁO: ,,POMOC OSOBOM UZALEŻNIONYM" NASZYMI PIENIĘDZMI, WSPOMAGAJĄC ALKOHOLIKÓW!!!

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx8.xx3 
  • !!!_gość

    08.01.2011, 21:31

    i tu jest prawda czemu samotnej matce na dzieci nie pomoga

    Cytuj
    IP: 83.25.xx0.xx5 
  • +2

    _gość

    07.01.2011, 20:06

    czynsz ~ nick_gość IP: 78.88.xx5.xx8 Data: 07.01.2011, 16:44 ja za mieszkanie 36m2 place 320 zł SM Osiedla Garnuszewskiego prywatnie zapłaciłabyś 600/700zł więc o co chodzi

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xxx 
  • +5

    FELIX_gość

    07.01.2011, 20:10

    PANIE KONKOLEWSKI MNIEJSZE CZYNSZE ZA MIESZKANIA,MNIEJSZE PREMIE I PENSJE DLA NIEROBÓW W SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ,TO LUDZIE ZACZNĄ PŁACIĆ CZYNSZE.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx9 
  • +2

    ja tez chce takie mieszkanie _gość

    07.01.2011, 20:14

    ale bede płacił

    jak starać się o mieszkanie z miasta :):):)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xxx 
  • +4

    pipi_gość

    07.01.2011, 20:32

    Solidarni sąsiedzi

    Płacicie za tych co mają w piwnicy lodówki,zamrażarki i inne urządzenia energochłonne---po co w nocy palą się żarówki w piwnicy?Polak potrafi! Polska to dziki kraj !!!!!1200 wypłaty,a 1000 opłaty---nie przesadzajcie--po prostu trzeba zacząć oszczędzać!

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx5.xx9 
  • -3

    mariusz_gość

    07.01.2011, 20:52

    dlugi

    mam mieszkanie od miasta place z miesiecznym opoznieniem tylko z tego powodu bo miasto nas olewa od kiedy spadl snieg nikt tu nieodsnieza chodnikow okna sie rozpadaja przez dzwi morzna reke wkladac do mieszkania ani administracja ani straz miejska nawet w wydziale spraw komunalnych o nic nieda sie uprosic nawet o piasek do posypania chodnika jak snieg stopnieje to brodzi sie w wodzie po kolana zero odplywu i zaco mam placic ze sam musze odsniezac . jak niewierzycie zapraszam na abisynie pana prezydenta tez i tych wszystkich biurokratow z urzedu miasta jak cos zaczna robic to ja im bede placil regularnie pozdrawiam dyrekcje zgkzm

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx7.xx2 
  • +3

    max_gość

    07.01.2011, 21:15

    W innych miastach ludzie mogą odpracować zadłużenie a w Tczewie nie można bo pan Prezes by miał kłopot ze sprzetem do pracy.Chyba za długo się zakotwiczył w tej spłódzielni Mieszkaniowej i nie ma ochoty do wspłópracy z lokatorami którzy by mieli ochotę odpracować zadłużenie.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx4 
  • -5

    lokator TBS_gość

    07.01.2011, 21:44

    :(

    Czytając wasze opinie na temat mieszkania na TBS jestem zdziwiony.Niektórzy chyba nie wiedzą co dostaliśmy gratis a mianowicie wilgoć i grzyba no i w dodatku kiedyś miały być to mieszkania z możliwością wykupu a okazuje się że nie będą.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx6 
  • -1

    zdzisław śląski_gość

    08.01.2011, 11:00

    więcej TVN

    To jest właśnie ta ziolona wyspa rudego. Hołota się daje od 20 lat nabierać bo świata nie znają tylko to co im w TVN powiedzą jest prawdą. Niech żyje POLSZA!!! (z jaruzelą i jego braćmi na czele).

    Odpowiedz
    IP: 95.48.xx9.xxx 
  • +1

    blaszka _gość

    08.01.2011, 11:28

    nie płacą ci co mają

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx0.xx8 
  • +3

    Ernst_gość

    08.01.2011, 12:59

    Oj ludziska

    Zacznijcie się interesować swoimi portfelami a nie cudzymi. Skąd Wy możecie wiedzieć,że ludzie nie płacą specjalnie,że mają niby na inne rzeczy pieniądze a na czynsz nie? Ok,są osoby,które nie płacą specjalnie ale to nie powód by np matkę samotnie wychowującą dzieci wrzucać do jednego wora z nimi zaliczać do chamów,bo nie stać jej na czynsz. Trochę pomyślcie zanim zaczniecie gderać swoje przemyślenia. Zazdrość i nieuzasadnione poczucie własnej krzywdy tylko wami kieruje a nie trzeźwe myślenie.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx9.xx4 
  • +3

    _gość

    08.01.2011, 15:10

    było jest i bedzie płacic trzeba i co to kogo interesuje kurde mnie tez nikt się nie pyta czy mam na mleko a czynsz płace i doje z ludzi którzy pisze ze nie płacą bo nie maja albo mieszkania czy tez ceny mieszkan im sie nie podobaja ludzie to kupcie sobie własnościowe albe na prywatny wynajem ja to bym dziękowała ze mam gdzie mieszkać a nie musze wynajmowac od ludzi po 1000zł i nigdy nie wiem czy w tym roku przedłuży mi umową ludzie wy mieszkacie praktycznie na takich zasadach jak na własnościowym nikt was z takiego mieszkania nie wyrzuci i szkoda bo ja z miła chęciom bym chciała mieszkanie z miasta

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xxx 
  • +3

    mropenvitamine_gość

    08.01.2011, 15:37

    Najbardziej śmieszą mnie ci z TBSow, którzy dostali mieszkania za 20-40 tysięcy złotych kaucji i jęczą - czynsze wysokie, grzyb na ścianach, wilgoć, Homa ich kontroluje czy nie niszczą, okolica brzydka itd. Gdybyś jeden z drugim placił za kredyt 800-1000 zl do tego 400 czynsz, prąd 100 zl, to bys prosił Boga o takiego TBSa. Jak macie tak żle,czemu nie zdacie mieszkania do TBSu i nie weźmiecie nowiótkego w kredycie?

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx2 
  • -1

    gosc_gość

    08.01.2011, 20:36

    mropenvitamine

    TY wiocho, ale to jest TWOJE, a oni mają G, "nowiótkego" mnie rozwala!!!! A generalnie to nie na temat !!!

    Cytuj
    IP: 46.112.xx7.xx3 
  • +1

    benek_gość

    08.01.2011, 19:18

    A POBŁOCKI DZIWIŁ SIĘ że lokatorzy komunalni nie płacą pewnie wie jak egzekwować należności - mała RESTRUKTURYZACJA TO LEKARSTWO NA WSZYSTKO .ZRESZTĄ JEST GENIALNY SOSNA W ODRESTAUROWANYM GABINECIE na to pieniądze muszą być...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx4 
  • +2

    pusia123

    08.01.2011, 20:47

    eksmisja

    dlaczego jest tak trudno eksmitowac nieplaconcych czynsz to jest wina sadow a nie spoldzielni ,,,,jeszcze dawac mieszkania zastepcze nigdy pod most Lisewki sami sobie winni ,,,,,cos o tym wiem przechodzilam taka sytuacje musialam eksmitowac bylego meza za nie placenie czynszu ale to byly lata 1990 i sady inaczej pracowaly szybciej mi sie udalo .>>>>>>

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +3

    mala_gość

    08.01.2011, 21:21

    niech nam pensje też pojda w gore

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx0.xx5 
  • -3

    mala_gość

    08.01.2011, 21:35

    samotna matka tez nie ma lekko jak na rodzinne dostaje 68 zl i 170 zl na dziecko bo jest samotna a jak ci przekroczy 504 zl to jeszcze nie dostaniesz bo ci przekroszylo

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx0.xx5 
  • +6

    ......................._gość

    08.01.2011, 22:24

    .....................

    NIKT SIĘ NIE RODZI SAMOTNA MATKĄ, JA NIĄ NIE JESTEM, BO MAM ROZUM, A NIE TYLKO POPĘD SEKSUALNY...

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx2.xx8 
  • -4

    gosc_gość

    09.01.2011, 20:05

    samotna matka

    kobieto !!! nie wiesz co mowisz !!! jesli jestes tak ograniczona, to byc moze niedlugo zostaniesz samotna matka, bo TWÓJ maz z toba nie wytrzyma. nie chce abstrachowac, ale sa jeszcze przerozne wypadki, ktorych nikomu nie zycze.d....

    Cytuj
    IP: 46.113.xx8.xx6 
  • +4

    koko_gość

    08.01.2011, 22:45

    Samotne matki

    A jaka Ona samotna---wiatropylna?Niech ściga faceta,chyba,że nie wie kto to jest lub ma rodzinę--tu też przed -trzeba się zastanowić.

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx3.xx5 
  • +2

    FIRECRACKER_gość

    09.01.2011, 02:44

    ZARZAD POWINIEN SPLACIC A NIE KASE MIEDZY SOBA

    DZIELA I SWOICH BLOKOW PILNUJA A RESZTE MAJA DALEKO W DUPIE BYLE KASA SIE ZGADZALE A JAK SIE NIE ZGADZA TO ODRAZU Z PLACZEM DO DZIENNIKAZY ,BO SAMEMU NIE POTRAFIA ,A POTRAFILIBY GDYBY K... MIELI MUZG

    Odpowiedz
    IP: 79.162.xx9.xx2 
  • +3

    gość_gość

    09.01.2011, 10:49

    biznes

    Polityka naszych władz jest taka,że za niepłacenie czynszu grozi eksmisja, ale też jest nagroda nabycie lokalu socjalnego np. w nowym budynku. Z tego wynika że nie opłaca się płacić czynszu. Nasze miasto jest bogate skoro tak robi.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx8 
  • +3

    _gość

    09.01.2011, 11:58

    Ulice i chodniki Suchostrzyg nie są odśnieżone makabra nie można podjechać pod blok, chodniki bardzo oblodzone.Proszę spróbować wjechać pod blok przy ul.Topolowa 4. Proponuję, żeby lokatorzy którzy mają zadłiżenie odpracowali to odśnieżając ulce i chodniki przy blokach.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx3 
  • +3

    _gość

    09.01.2011, 15:15

    Ale się temat rozwinął. Widać, że Tczewianie nie odpuszczą jak sami nazywają "darmozjadom".

    Odpowiedz
    IP: 187.133.xx1.xx8 
  • +2

    gosc_gość

    09.01.2011, 18:13

    Nawet w wspólnotach są drogie czynsze za stare budy ! Woda coraz droższa takie mają naliczenia że brak słów jak przychodzi dopłata! kiedyś były nadpłaty a rozliczenie za kaloryfery też szkoda gadac! A starszy człowiek musi się zastanowic co najpierw zrobic opłaty czy potrzebne leki bez których nie może funkcjonowac i czy może na jedzenie starczy czy nie?! A znam takich co czynszu nie płacą bądź po mopsach łażą i na zagraniczne wycieczki mają ciekawe skąd? Uczciwy płaci jeszcze za tych co nie płacą! Takie jest moje zdanie!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx7 
  • +1

    gośćx_gość

    09.01.2011, 20:17

    Staram się o zamianę mieszkania i ciągle nie mogę znalezć chociaż jest tylu ludzi zadłużonych ,powinni wywalać tych którzy nie płacą na gorsze warunki a nie jeszcze warunki socjalne im nie pasują .

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xx9.xx1 
  • +2

    AGA_gość

    09.01.2011, 22:02

    Nigdy nie zalegalam z czynszem

    a mieszkam juz 30 lat .Ale zycie jest ciezkie i troche wyrozumialosci dla ludzi ktorzy nie moga placic. Pewnie sa tacy ktorych stac a sie uchylaja i rodziny patologiczne .A pani ktora pisze ze kiedys byly gorsze czasy ,rodzice brali nadgodziny dzieci pracowali w polu ,bo czynsz prad gaz musiał byc zapłacony. To powiem pani ze opisuje pani głupoty ,Mam 60 lat i żylam w tych czasach chce pani powiedziec ze pracy było pelno czynsze byly bardzo niskie prad i gaz rowniez. Ojciec moj pracował sam w fabryce jako robotnik mama nie pracowala ,a dzieci było 3 i też nie zalegali z czynszem i innymi opłatami.A mieszkalismy nie w mieszkaniu komunalnym lecz w kamienicy prywatnej gdzie byl własciciel i czynsz trzeba bylo płacic do zrzeszenia.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx6 
  • +1

    _gość

    10.01.2011, 13:10

    CZYNSZ.

    NA OSOBY NIE PŁACĄCE CZYNSZU, MUSZĄ ZRZUCAĆ OSOBY, KTÓRE CZYNSZ PŁACĄ. TĄ "DZIURĘ" TRZEBA POKRYĆ TAK, CZY SIAK. JA I INNE OSOBY PŁACĄCE CZYNSZ UCZCIWIE, DOSTAJĘ CO JAKIŚ CZAS NOWY KWITEK ZE SPÓŁDZIELNI Z INFORMACJĄ O PODWYŻCE CZYNSZU. WSZCZSCY CI, KTÓRZY PŁACĄ, PŁACĄ RÓWNIEŻ ZA TYCH, KTÓRZY NIE PŁACĄ I WCALE MI SIĘ TO NIEPODOBA. TERAZ NIE MOŻNA NIKOGO WYRZUCIĆ "NA ULICĘ", WIĘC JEDYNYM WYJŚCIEM JEST RZECZYWIŚCIE WINDYKACJA. TRZEBA TE OSOBY PO PROSTU NĘKAĆ.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • +1

    aga_gość

    10.01.2011, 14:34

    CZY SADZI PANI

    ze jakby placili wszyscy lokatorzy to czynsz bysmy mieli nizszy .Uwazam ze jest pani w błedzie .

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx6 
  • +1

    kajot55_gość

    10.01.2011, 15:29

    mieszkania

    Prawda jest ze stawki sa czesto za duze /550czy 600/zl za dwupokojowe mieszkanie 45 metrowe ,takze zarzadzanie przez zabetonowanych prezesow z PRL-u jest kiepskie,brak pracy,niskie stawki ,to zasluga rzadu PO-szustow.Tylko zagwarantowanie pracy daje mozliwosc zaplaty za czynsz.Osoby samotne starsze bez wizji rozwoju rodzinnego winne isc na zamiane mieszkan na mniejsze,takze uchylajacych sie w sposob notoryczny od placenia i pracy przeniesienie do barakow zastepczych ,a mieszkania dla rodzin z dziecmi.O pracy MOPS I URZEDU PRACY to nie warto mowic tam okopalo sie towarzystwo wzajemnej adoracji i z malymi wyjatkami wykonuja czesto destruktywna robote pomocy dla leni,pijakow,kombinatorow,udawaczy,zebrakow,lecz dla rodzin biednych zamiast pomocy odbieranie dzieci. Poki beda rzady nieudacznikow,uklady,ludzie z klucza nie tylko sie nie zmieni ,ale moze byc gorzej chodz trudno sobie wyobrazic.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • +2

    TREWOR_gość

    10.01.2011, 20:53

    ZŁY CZYNSZ I DOBRA ORKIESTRA !

    Z czegoś trzeba zrezygnować ,na wszystko nie starczy .Lepiej nie płacić złego czynszu , lepiej wesprzeć WOŚP ! Za jakieś 2 lata WOŚP ZAGRA DLA TYCH CO POD MOSTEM . . .

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx8 
  • +1

    XXX_gość

    10.01.2011, 21:23

    Dziś na WP

    Można przeczytać.Radni płacą najmniej za mieszkania.A ile oni zarabiają do przecietnego Kowalskiego .To jest ta sprawiedliwa Polska.Ja place bardzo uczciwie ale i potrawię zrozumieć ludzi ktorzy mają zadluzenia są rozne sytuacje rodzinne .A zeby dostac dotacje tp nie mozna przekroczyc metrażu i jakiegoś progu dochodu

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx6 
  • -1

    zez_gość

    10.01.2011, 21:36

    2XGOŚĆ

    TO TY NIE OPŁACASZ RTV wynosi 17 ZŁ .W twoim spisie ta opłata jest pominieta.Skoro ty tego nie opłacasz to jesteś nie fer.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx6 
  • +1

    zniesmaczona_gość

    10.01.2011, 21:42

    czynsz

    sprawa jest taka mieszkam na suchostrzygach i nie raz widze w mojej klatce żuli ja stoja i chleja te piwska na to maja a na oplaty nie ja nie raz odmawiam cos dziecku zeby za czynsz zaplacic i wszystkie oplaty a tu taki jeden z drugim robia meline z klatki az strach wyjsc wieczorem a na czynsz nie maja na bruk z nimi

    Odpowiedz
    IP: 77.115.xx3.xx3 
  • TADEK GOść_gość

    04.02.2011, 22:36

    NA BRUK

    Mieszkem na Jagiełły 4.p.F M.z kl.b tesz niepłaci bo ma 3 rodziny na utrzymaniu.Nikt tam niepracóje i zaco ma czynsz zapłacić jak są jjszcze wnuki.znam dużo takich ludzi co niepłacą.jedni gołębie mają na działkach to mają na zboże.a na czynsz to niemają.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx0 
  • --tczewiak-_gość

    13.07.2011, 07:45

    ty gościu gdzie ty mieszkasz że masz tylko 385 zł za czynsz,a ja mam 45,75 i płacę 480,zł z groszami,ale nie narzekam płacę tylko też mnie denerwują te podwyżki za metry bo mieszkanie się nie poszerza nic a nic,a opłaty rosną,pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 95.41.xx9.xx4 
  • Majka_gość

    12.12.2012, 11:13

    Może jak niektórzy dorosną zrozumieją~! Powiem wam cos sama nie płaciłam czynszu nie z zapominalstwa czy czegoś podobnego, wzięłam kredyt tz ktos mi pomógl, sama nie spełniam warunków.Mam dziecko niepełnosprawne w mieszkaniu były karaluchy które mi po dzieciach swobodnie w nocy chodziły, musiałam temu zapobiec tylko poprzez remont, spółdzielnia nic w tym kierunku nie robiła mimo prosby.Kilkanascie mc nie płaciłam czynszu po prostu nie było mnie stać kwota urosła do ponad 6 tys.teraz kiedy spłaciłam kredyt , spłacam czynsz powoli ale spłacam i bieżący, mam tylko świadczenia z MOPS ale staram sie .Nie oskarżajcie wszystkich na równo , pomyslcie że czasami są sytuacje że człowiek chce i sie zle z długami czuje , ale nie moze.Teraz czekam na wyrok eksmisji , włożyłam w mieszkanie całe serce starałam sie jak mogłam , nie wyszło, cos za coś , poddam sie temu co mi dane choc cieżko będzie. zresztą jak widac co Was to obchodzi macie swoje niezmienne zdanie o takich ludziach.Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx0 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.