12 podmiotów - w tym Nextbike - zainteresowanych reaktywacją MEVO

Mevo (fot. tcz.pl)
12 podmiotów - w tym Nextbike - zainteresowanych reaktywacją MEVO
12 podmiotów - w tym niedawny operator Mevo - jest zainteresowanych prowadzeniem na terenie Metropolii Pomorskiej systemu roweru publicznego. Trwa poszukiwanie rozwiązania, które umożliwi ponowne oddanie rowerów publicznych użytkownikom.

Zarząd Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot zdecydował 28 października o rozwiązaniu umowy z NB Tricity - spółką odpowiadającą za funkcjonowanie roweru metropolitalnego. Metropolia swoją decyzję tłumaczyła niedotrzymywaniem kolejnych terminów dostaw rowerów, parametrów obsługi systemu - usterkami i częstym brakiem dostępności jednośladów. Urzędnicy podkreślali, że to jedyny sposób na uratowanie idei roweru publicznego na Pomorzu. Wcześniej zarząd nie zgodził się na propozycje operatora MEVO, który wnioskował o zawarcie układu ze swoimi wierzycielami (głównym wierzycielem jest stowarzyszenie Obszar Metropolitalny GGS,) i proponował umorzenie 90 proc. należności, 100 proc. odsetek i spłatę długu w 12 ratach.

Co dalej z Mevo? Na razie ruszył dialog techniczny, który jest pierwszym krokiem do ponownego uruchomienia systemu. Na razie nie wiadomo, czy flota będzie w pełni elektryczna oraz ja będzie kształtował się cennik. Wiadomo natomiast, że jest 12 chętnych potencjalnych operatorów:

- Comdrev,

- Orange,
- Arkus&Romet,
- Freebike,
- Vooom Sp. z o.o. z partnerami Jeden ślad i innogy Polska
- spółka T-mobile Polska,
- gdańska spółka Royal Energy,
- Spółdzielnia Socjalna Heca,
- GeoVelo ,
- Clear Channel,
- Green Electricity.

Obecnie samorządy dysponują 1024 rowerami. Od momentu uruchomienia systemu, czyli końca marca 2019 roku do połowy października, liczba zarejestrowanych użytkowników przekroczyła 170 tysięcy, a liczba wypożyczeń wyniosła ponad 2,2 mln. Całość funkcjonowała na terenie 14 gmin - od Żukowa po Tczew. Projekt został dofinansowany ze środków UE kwotą 17 mln zł. System pierwotnie miał zostać uruchomiony 18 listopada 2018 z 1200 dostępnymi rowerami - terminu jednak nie udało się utrzymać - i projekt został uruchomiony 26 marca 2019 roku z jedną trzecią floty.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (6)
dodaj komentarz

  • +9

    MAX_gość

    09.12.2019, 10:13

    Mevo - drugi Amber Gold

    A nie mówiłem? Raz im się udał przekręt to będą w ratuszu reaktywować te szemrane interesy z rowerkami. Wywóz śmieci w górę, podatki w górę, droższe bilety komunikacji - by znowu była kasa na rowerki.

    Odpowiedz
    IP: 31.186.xx5.xx4 
  • -1

    kapral lowelowy ;-)_gość

    09.12.2019, 15:27

    OGŁASZAM WIELKI SUKCES !!!

    teraz wiem że warto było wywalić tyle milionów na ścieżki rowerowe zamiast na niezbędne inwestycje, może teraz ja kapral lowelowy awansuję na porucznika rowerowego?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • +3

    Czyżykowiak_gość

    09.12.2019, 10:13

    A moje 28 złotych to otrzymam z

    powrotem? A tak wogóle to już na oko było widać, że ceny abonamentów nie mogły pokryć kosztów. Ciekawe kto te ceny wyliczał?

    Odpowiedz
    IP: 157.25.xx0.xx6 
  • +3

    tak_gość_gość_gość

    09.12.2019, 11:41

    a co ze zwrotem gotówki która nadal znajduje sie na koncie mevo ?? bo pisanie pisem na ich maile wskazane w waszych artykułach nie skutkują niczym mimo ze podałem im numer rachunku na ktory mają przelać te pieniadze ...

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xxx 
  • +1

    DSGOŚĆ _gość

    09.12.2019, 22:41

    A to ciekawe

    Albo ja nie umiem liczyc do 12 albo wymieniono 11 operatorów.... w owej liscie brakuje obecnego operatora ? :D Bo ponoć też ta wielka plajta i przkręt w upadłosci startował... NO to jak to jest jak nazywa się potencjalny "12" startujacy chętny ?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • +1

    Jaw_gość

    10.12.2019, 08:18

    HECA

    Trzeba wytypować kogoś i czym prędzej dać mu nagrodę!

    Odpowiedz
    IP: 31.0.xx4.xx2 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.
 
KOMENTARZ DNIA