Życie Bułgarów / Rumunów? Czyli droga noworodka ze szpitala na...

Życie Bułgarów / Rumunów? Czyli droga noworodka ze szpitala na...

zobacz galerię zdjęć: 1
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Z cyklu Tczew znaleziony w sieci dzisiaj mega ciekawostka dla zainteresowanych życiem Bułgarów / Rumunów zamieszkujących nasze miasto.

Na wstępie zaznaczam, że tekst nie ma na celu nikogo urazić tylko pokazać szerzej i pokrótce kulturę i tradycję związaną z narodzeniem dziecka.

Zjeżdża się cała rodzina nawet ta z bardzo daleka. Wszyscy jadą do szpitala po dziecko. Dziecko przyjeżdża do domu i zaczyna się... Szczególnie polecam film od 33 minuty. Wiele się można dowiedzieć, szkoda że jakość filmu jest dość słaba ale źle nie jest. Jak widać w filmie (i na zdjęciu) życie toczy się wbrew pozorom na bogato. Kilka postaci znanych jest z Manhattanu. No i ta muzyka...

PS Tak się składa, że dzisiaj przypada Międzynarodowy Dzień Romów.




Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (87)
dodaj komentarz

  • -10

    _gość

    08.04.2013, 14:36

    Bułgarzy do Bułgarii

    W Polsce dzieci powinny rodzić Polki,a nie Bułgarki...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx2 
  • +7

    _gość

    08.04.2013, 14:38

    Nie przesadzaj! Zapomniałeś/aś jak Polacy jeździli / jeżdżą za granicę i rodzą, pracują, żyją. Bułgarzy nie mogą? To tacy sami ludzie!

    Cytuj
    IP: 200.188.xx9.xx3 
    +20

    ._gość

    08.04.2013, 16:10

    .

    Nie ! NIE MOGĄ ! BO NIE MAM ZAMIARU PŁACIĆ NA BUŁGARSKIE RODZINY ! To, że zagranicą płacą na Polskie to g... mnie obchodzi. Stać ich niech płacą, nie stać, deportować do kraju ! POLSKA DLA POLAKÓW ! I nie mówią tego jako rasista itd. Nie potrafimy wyżywić własnych obywateli, a otwieramy granice dla innych, a potem się słyszy, że stary kombatant nie ma na leki, a cygańska rodzina robi sobie melinę w mieszkaniu bo państwo zapłaci ! TFU z taką polityką socjalną ! Ile sobie zarobisz, tyle dostaniesz. A tak się składa, że to całe zagraniczne nieróbstwo żeruje na naszym socjalu. Polacy za granicą chociaż chodzą do roboty i płacą podatki !

    Cytuj
    IP: 89.228.xx3.xx8 
    +23

    ._gość

    08.04.2013, 16:20

    .

    Polskie rodziny nie stać na rodzenie dzieci, mamy niż demograficzny, a jakimś cudem bułgarskie kobiety wypluwają dzieciaki jakby to były jakieś zabaweczki, który utrzymywane są później z naszych pieniędzy. Normalne to ?

    Cytuj
    IP: 89.228.xx3.xx8 
    +4

    _gość

    08.04.2013, 18:21

    ?

    Jak Anglików , czy niemców stać na dotowanie obcych to proszę bardzo. Ja rozumiem jak ktoś musi trafić do szpitala w obcym kraju , bo się rozchorował , czy miał wypadek , ale nie rozumiem jak podczas polskiego kryzysu demograficznego nie pomaga się polskim rodzinom tylko obcym? Oczywiście , że jest żal tych małych , bułgarskich dzieci , ale oni mają swój kraj , albo otwartą drogę na zachód do Europy multi-multi.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx2 
    +8

    yhy_gość

    09.04.2013, 08:03

    @ gość z IP. 109...

    znam kilka nastoletnich Tczewianek z Abisyni co rodzą polsko-bułgarskie...takie Ci odpowiadają? Co do multi-kulti (pozostali "goście") - skąd Norwegia, Francja, Niemcy i Wielka Brytania bierze kasę na ratowanie systemu ubezpieczeń społecznych i funduszy rezerw demograficznych??? Mam znajomego pracownika centrali ZUS - specjalistę z w/w dziedziny, który twierdzi, że bez multi-kulti nasz system padnie z hukiem. Skoro znaczna część Polaków pracuje na emerytury Angoli to czemu Bułgarzy nie mają pracować na nasze emerytury? Przecież oni płacą tu podatki (inaczej skarbówka i miasto dawno by ich wyp..... z manhattanu). Jeszcze jedna dygresja - to nie są Romowie tylko turecka mniejszość etniczna zamieszkująca Bułgarię. gościu z "kropką" - cyt. "POLSKA DLA POLAKÓW ! I nie mówią tego jako rasista itd." - ale mnie rozbawiłeś tym tekstem z samego rana. jeśli nie jesteś rasistą to może jesteś bułgarosceptykiem???

    Cytuj
    IP: 77.253.xx4.xx7 
    +6

    POLKA_gość

    09.04.2013, 18:44

    ----

    ...wciskam minus a pojawia się plus...żenada!!! dla was wszystkich WIELKI MINUS ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------

    Cytuj
    IP: 109.197.xx6.xx0 
    -2

    do IP: 89.228.xx3.xx8_gość

    09.04.2013, 22:57

    "wypluwają dzieciaki" - ty idź się leczyć imbecylu. Matka cię nie kochała? A jak Cię wypluła to ojciec nie złapał i w ścianę przywaliłeś? Takich jak ty powinni deportować na Sybir - do wymarcia pacanie.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx0.xxx 
    +3

    : )))_gość

    14.04.2013, 15:17

    : )))

    Jaka jest najbardziej znana cygańska choroba? Stoi i robić się nie chce...

    Cytuj
    IP: 83.238.xx9.xx5 
  • +7

    _gość

    08.04.2013, 14:36

    Tego się nie spodziewałam. Jest wystawnie. Najlepsze obdarowywanie prezentami, czyli kasą i złotem.

    Odpowiedz
    IP: 209.90.xx1.xx0 
  • +8

    _gość

    08.04.2013, 14:45

    Świeży film. Impreza była w sobotę :)

    Odpowiedz
    IP: 81.201.xx7.xx1 
  • +5

    ooooo_gość

    08.04.2013, 14:45

    Bulgarzy to tez ludzie :) a szpiatale polskie sa dla wszystkich nie tylko dla Polek :) dzieciaczek fajny ... jak urodze to chyba ich zaprosze hehe bo widze fajna tradycje maja z tymi prezentami ;p

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • Tamara_gość

    27.06.2017, 11:25

    dokladnie

    hehe tez ich zaprosze :p

    Cytuj
    IP: 109.197.xx7.xx4 
  • +12

    ptasznik1982_gość

    08.04.2013, 14:46

    ...

    tak powinno być witane każde dziecko :) na całym świecie ,widać że dziecko w ich kulturze jest kimś wyjątkowym :)

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx0 
  • +12

    _gość

    08.04.2013, 14:52

    Szkoda, że są wyjątki... Np. biedne, samotne, rumuńskie dzieci w szpitalu w Tczewie. Płaczą z głodu i tęsknoty

    Cytuj
    IP: 99.200.xx8.xx1 
    +8

    jaitylkoja_gość

    08.04.2013, 22:56

    To dziecko na pewno tego nie zapamięta. Zapamięta natomiast to, że latało na boso po podwórku i nie miało co jeść.

    Cytuj
    IP: 213.146.xx2.xx1 
  • +6

    dzika44

    08.04.2013, 15:16

    ale supeeeeeeeer

    kto by pomyslał,ze mozna tak fajnie obchodzic narodziny dzieciątka....super.. :) :)

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +1

    allah akbar_gość

    08.04.2013, 15:19

    gorzała

    Allah was widzi żłopacze wódy i piwa ! Kebab wieprzowy?

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx0.xx6 
  • -7

    111_gość

    08.04.2013, 15:37

    Allah

    Co ma Allah do Bułgarów idioto ?

    Odpowiedz
    IP: 79.184.xx4.xx6 
  • +9

    allah akbar_gość _gość

    09.04.2013, 11:29

    mówią o sobie MUZUŁMANIE i nie idiotuj , bo kto idiotą walczy od idioty ginie idioto. zmieniając nieco temat , ich radość z narodzonego dziecka w żaden sposób nie koresponduje z traktowaniem dzieci w wieku starszym. Ile bułgarsko_tyrecko_romskich dzieci widziałeś w szkołach lub przedszkolach. 100 zł w kołysce nie buduje stabilnej przyszłości dziecka a szkoła i owszem. I raz jeszcze proszę o mniejszą ilość IDIOTYZMOWANIA pod adresem adwersarzy.

    Cytuj
    IP: 178.37.xx0.xx3 
  • +3

    zręczny_gość

    08.04.2013, 16:14

    jasne

    Kosek i tak ze swoją ekipą skinów ich wszystkich kiedyś dopadnie..

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx5.xx8 
  • +4

    _gość

    08.04.2013, 18:14

    hahahaha

    Jaki z niego skin jak Korwina propsuje ? Z niego taki skin jak ze mnie ciocia Hermenegilda z czterech pancernych ;p

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx2 
    +1

    _gość

    08.04.2013, 18:23

    hahaha

    Nie no jak patrzę na ten komentarz to ze śmiechu nie mogę hahahah

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx2 

    _gość

    09.04.2013, 12:06

    "kosek z ekipą skinów" hahaha jakich skinów? zresztą z koska też skin jak z tuska idol pisu :)

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xx6 
    -1

    KoSSeK_gość

    09.04.2013, 19:28

    Cwaniak?

    Jaki każdy jest cwany za monitorem.. nie macie nawet odwagi się podpisać pod postem ;] Jeżeli chodzi o moje poglądy polityczne to ja mam odrębne zdanie niż Wy wszyscy, bo w stadzie baranów wolę być Wilkiem! A co do tych brudasów to śmierdzą i tak szybko ich się nie pozbędziemy bo zaczynają ściągać patologiczne kobiety z Tczewa i okolic do siebie, robić im dzieci i starają się o obywatelstwo jak by ich kraj był za mały. tfu.. gardzę takimi ludźmi!

    Cytuj
    IP: 213.238.xx5.xx8 
    +2

    krokodyl

    10.04.2013, 10:22

    Cwaniak? ~ KoSSeK_gość

    Odezwał się wódz :) Przez takich ludzi jak Ty,działalność wielu organizacji i stowarzyszeń o charakterze narodowym jest marginalizowana,bo znajdują się w nich takie pustaki.Śmiem twierdzić,że Ty nawet dobrze nie dostrzegasz różnic między rasizmem,dla którego nie ma miejsca w dzisiejszej idei narodowej,a szowinizmem i nacjonalizmem.Świat poszedł do przodu,ale ty nie weryfikujesz swoich poglądów i toniesz w jakiś XIX-wiecznych,volkistowskich przekonaniach.Kwestia Bułgarów i niechęci do nich nie bierze się z tego,że inaczej wyglądają,ale z tego,że nie są to Polacy i działają na szkodę naszego społeczeństwa.Inny wygląd skóry nie jest wypaczeniem.Chodzi o kwestie narodowościowe i kulturowe.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -1

    Sławomir Holz_gość

    10.04.2013, 16:37

    @kossek

    wilk w stadzie baranów - to cytat z Goebbbelsa. promowanie nazizmu jest w Polsce karane. Swoją drogą Polak inspirujący się nazizmem, który zrujnował ten kraj i doprowadził do zagłady miliony Polaków, jest baranem właśnie a nie wilkiem.

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx3 
  • +14

    Aladeena_gość

    08.04.2013, 17:09

    A za 2 lata ..

    będzie z resztą juniorów biegać zasmarkany/a po targowisku.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx3 
  • -10

    _gość

    08.04.2013, 18:07

    bedzie miał sklep a ty złodzieju dalej na bezrobociu

    Cytuj
    IP: 78.30.xx5.xx3 
  • +25

    _gość

    08.04.2013, 17:39

    Nowi modeli przyszło na świat :)

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx5 
  • +13

    _gość

    08.04.2013, 18:18

    Oficjalnie ich zaprośmy...

    Niech przyjeżdżają tutaj całymi rodzinami i dajmy obywatelstwo , co książę Donek będzie mógł powiedzieć , że w dwa lata niż demograficzny swym geniuszem obszedł :) A tak na poważnie to może zamiast dotować Bułgarów i innych obcych nam kulturowo to zaczniemy ściągać np. naszych rodaków z Kazachstanu , którzy zostali wywiezieni przez Sowietów w latach czterdziestych , a teraz nie mogą z powodów finansowych wrócić?!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx2 
  • +4

    _gość

    08.04.2013, 18:44

    Polska dla Polaków!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx9 
  • C>K>M

    20.12.2014, 20:12

    Ziemia dla ziemniaków.....

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +20

    Łukasz Rościszewski ;P

    08.04.2013, 19:03

    hahaha

    bawią mnie Ci śmieszni Prawdziwi Polacy krzyczący "Polska dla Polaków!". Zwykle jeżdżą niemieckimi starymi rzęchami, wpieprzają hamburgery w amerykańskim McDonalds, meble mają ze holenderskiej (niegdyś szwedzkiej) IKEA, bo najtańsze rzecz jasna, a dzieciakom włączają japońskie bajki. Chcecie być patriotami głąby to się postarajcie! Cała masa Prawdziwych Polaków wyjechała też za granicę służyć niemieckim czy norweskim panom. Czyja to wina?! Oczywiście żydo-komuny , która wyprzedała Polskę! Hahaha. A tak na poważnie, to tak samo mają prawo żyć Rumuni, Bułgarzy i wszyscy inni w Polsce, jak my na zachodzie. Wyjechali, bo w ich ojczyznach było im trudno i źle, Polska dla nich to zachód. Mają prawo rodzić dzieci, kochać je i cieszyć się z ich narodzin. Każde dziecko jest takie samo i ma taką samą wartość i każda miłość jest taka sama i ma taką samą wartość i każda radość jest taka sama i ma taką samą wartość. Bez jakichkolwiek podziałów.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +1

    lol23_gość

    08.04.2013, 20:50

    :)

    dobrze prawi :)

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx7 
    -1

    Imię, login, pseudonim, nick

    08.04.2013, 21:11

    Kraść i robić syf też mają prawo?

    "Wyjechali, bo w ich ojczyznach było im trudno i źle." To niech uczciwie pracują i się dostosują do naszej kultury a nie... Jak widzę co się dzieje na zachodzie to jestem za ostrą selekcją ludzi których wpuszczamy. I tak powinno być, nie że przyjedzie jełop jeden z drugim i wyciąga łapy po zasiłki i często jeszcze lepiej - kradnie.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +6

    _gość

    08.04.2013, 21:21

    hahaha ~ Łukasz Rościszewski ;P

    Myślisz , że Polacy chętnie by nie kupowali polskich aut , czy jedli typowo polskie jedzenie? Z pewnością by chcieli tylko jest pewien problem - nie ma czegoś takiego jak polski przemysł motoryzacyjny , a hamburgery i japońskie bajki to efekt właśnie otwartej , kosmopolitycznej indoktrynacji , która wzrastała wraz z upadkiem komuny. Jedynie co można teraz robić to prowadzić pracę u podstaw , co robi np. ONR , czy MW. Polacy wyjeżdżają za chlebem na zachód - fakt , ale wyjeżdżają nie tylko dlatego , że tam jest lepiej , ale także dlatego , że tam ich chcą - a przecież nie muszą?! Mogą powiedzieć imigrantom NIE , ale tego nie robią - ich sprawa. Nie miej pretensji do Polaków , że Angole mają taką , a nie inną politykę imigracyjną. My możemy mówić za siebie , mówić nie! Jeśli będziemy prowadzić politykę otwartych na oścież granic to sami się jako naród wyeksterminujemy! Nikt Bułgarom , Rumunom itd nie broni rodzić dzieci. Nie graj tutaj na emocjach , bo nie o emocje chodzi. Białorusini , czy Ukraińcy niech sobie przyjeżdżają - mogą się asymilować , ale nie odmienni od nas kulturowo i bądź , co bądź rasowo Bułgarzy.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx2 
    +5

    yhy_gość

    09.04.2013, 09:32

    @gość

    Białorusini i Ukraińcy nie są odmienni kulturowo od Polaków??? widać elementarny brak wiedzy. jak człowiek posługujący się cyrulicą, praktykujący obrządek wschodni ma być kulturowo blisko krajowi który od samego początku istnienia jest zakorzeniony w kulturze łacińskiej???Do tego dochodzi szereg kontekstów historycznych (również związanych z międzywojenną ONR i MW), które silnie utkwiły w mentalności tych narodów. i jeszcze jedno .... Co nazywasz pracą u podstaw ONR??? zastraszanie władz uczelni, organizowanie bojówek i zapowiedzi masowych egzekucji przeciwników politycznych???

    Cytuj
    IP: 77.253.xx4.xx7 
    +1

    _gość

    09.04.2013, 13:53

    @gość ~ yhy_gość

    Białorusini i Ukraińcy są podobnie jak My Słowianami. Mogą się z nami bez problemu asymilować i nie odróżniać od reszty społeczeństwa w przeciwieństwie do murzynów , arabów , czy Romów , a w dodatku są chrześcijanami. Mamy z nimi cechy wspólne w przeciwieństwie do tych , którzy najbardziej - "na chama" pchają się do POlski. Co do zaś pracy u podstaw to Ruch Narodowy właśnie takową pracę wykonuje - spotkania w całym kraju z jego przedstawicielami , obrona polskiej tożsamości narodowej w TV i prasie , pamięć o historii(organizowanie obchodów rocznic), to jest praca u podstaw - uświadamianie narodu , bo w tej chwili naród jest otumaniony. Pracą u podstaw można też określić walkę z chorą nowoczesnością pozbawioną jakichkolwiek zasad etycznych , moralnych i religijnych. Ty chcesz widzieć tylko negatywy podpudrowane przez media , podczas gdy przedstawiciele ONR i MW robią dużo dobrego.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx2 
    +6

    _gość

    09.04.2013, 15:15

    ci Słowianie z Ukrainy jakoś nie czuli tej "słowiańskiej wspólnoty" kiedy wyżynali Polaków na Wołyniu. ONR i MW teraz dogadują się z ukraińskimi narodowcami, którzy traktują morderców z UPA jak narodowych bohaterów. To tez nazwiesz pracą u podstaw??? Tekst Winnickiego o wieszaniu lewaków i pedałów na drzewach słyszałem na własne uszy i widziałem na własne oczy, że padły z jego ust - gdzie tu "podpudrowanie"? Czy może wieszanie na drzewach znaczy teraz coś innego???

    Cytuj
    IP: 77.253.xx4.xx7 
    -1

    _gość

    10.04.2013, 10:12

    ~ _gość

    Jesteś hipokrytą - raz , że chcesz się wstawiać za Bułgarami , a dwa budować podziały z Ukraińcami i wrogość? O co Tobie chodzi człeku? Poza tym , nie zapomina o historii. Czy zawsze byliśmy dobrzy dla Ukraińców? Kto sprzedał sojusznika Semena w Rydze? Pierw poducz się historii. To , że potrafimy się w pewnych sprawach porozumieć z sąsiadem to duży plus i godne jest to pochwały. Ty sam nie wiesz czego chcesz , a wypisujesz głupoty. wiele jest sporów między narodami , ale to nie znaczy , że mamy żyć w całkowitej wrogości.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx2 
    +6

    yhy_gość

    12.04.2013, 11:18

    hipokrytą nazwałbym osobę, która wkłada w usta adwersarza słowa, których nie ten wypowiedział. w komentarzu wyżej odnoszę się do ukraińskich nacjonalistów. Z tego co mi wiadomo "Ukraińcy" to zbiór o większym zakresie niż "ukraińscy nacjonaliści", chyba że jest inaczej i każdy Ukrainiec to nacjonalista - jeśli tak to "zwracam honor".

    Cytuj
    IP: 77.253.xx4.xx7 
  • +10

    bulwa_gość

    08.04.2013, 20:41

    ok do dzieciaczków nic nie mam ,ale ostatnio mnie okradli w pracy a co najgorsze to babki mnie zagadały a małolat 10letni świsnął mi portwel z torebki!!!!widac szkoleni od małego

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx0.xx2 
  • tom_gość

    09.04.2013, 00:16

    szkoda

    szkoda że ukradli ci ten 'portwel', może kupiłabyś sobie słownik ;(

    Cytuj
    IP: 78.88.xx6.xx1 
    +11

    TCZEWIANKA_gość

    09.04.2013, 05:26

    RODACY

    ZE CIE OKRADLI BULGARZY TO NIC DZIWNEGO ALE MNIE OKRADLI MOI RODACY I TO WSZEDZIE ROBIA WSTYT

    Cytuj
    IP: 84.112.xx5.xx3 
  • +8

    mropenvitamine_gość

    08.04.2013, 20:52

    Ktos pytal co ma Bulgar do islamu?? Przeciez polowa poludnia Bulgarii to muzulmanie.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx0 
  • +7

    _gość

    08.04.2013, 21:27

    Każdy kraj przyjmuje imigrantów. Chodzi jedynie o to , by robić to z głową - z korzyścią dla narodu , społeczeństwa. Białorusini , Ukraińcy , Rosjanie - jak najbardziej - to Słowianie , mogą się z nami asymilować , choć na sam początek trzeba zrobić wszystko , aby naszych ściągnąć z powrotem. Otwarta Europa multikulturowa upada - Francji już nie ma , Niemiec też nie będzie... Kto następny? Holandia i Brytania już są w kolejce. Ludzie "ojczyści" uciekają z własnych krajów , bo nie ma dla nich miejsca! Dla obcych jest ,a dla rodowitych nie ma - absurd! Nie może być tak , że dotuje się imigrantów podczas kiedy blisko milion naszych , polskich dzieci głoduje. Nie może być tak , że pracę dostają obcy , kiedy brakuje pracy dla naszych. Chodzi tylko o sprawiedliwość...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx2 
  • +8

    -_gość

    08.04.2013, 22:00

    -

    No i mamy nowego sprzedawcę na tczewskim manhatanie - "Nowi modeli, tylko pińć złoty" ;-)

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx2 
  • -3

    monia_gość

    08.04.2013, 22:35

    nie wiem co macie przeciwko nim ale nikomu krzywdy nie robia! polska dla polakow? ale po bluzki za 30 zl to wszyscy do nich gonia. niech sie dzieciaczrk zdrowo chowa

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx8 
  • +2

    gość_gość

    09.04.2013, 00:06

    jedno pytanie

    czy Ci tzw Bułgarzy płacą podatki np za handel na Manhattanie?czy są ubezpieczeni zdrowotnie?czy ja nach zapie...m?gdy sie do nich jedzie tzn do Bułgarii są bardzo chamscy i źle się o Polakach wyrażają.Gonić ich bo się obudzimy jak Jugosłowianie z Albańczykami

    Odpowiedz
    IP: 83.170.xx7.xx5 
  • +6

    _gość

    09.04.2013, 09:06

    A kto to są Jugosłowianie?

    Cytuj
    IP: 83.238.xx2.xxx 
  • +1

    _gość

    09.04.2013, 07:40

    Ludzie! Dziecko się urodziło, rodzina się cieszy, tak jak to ma w zwyczaju. A Wy? Polaków dyskusji ciąg dalszy. Prawdziwy przykład miłości bliźniego.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx0 
  • +5

    : ((_gość

    09.04.2013, 09:06

    DARUJ SOBIE

    OBUDŹ SIĘ, KOŚCIÓŁ Z TA MIŁOŚCIĄ BLIŹNIEGO GINIE...JEST PRZEDE WSZYSTKIM MIŁOŚĆ SIEBIE I SWOJEJ RODZINY...

    Cytuj
    IP: 83.238.xx9.xx5 
    +2

    _gość

    09.04.2013, 16:00

    A powiedz, gdzie w mojej wypowiedzi jest mowa o kościele? Jest mowa o ludzkiej naturze?

    Cytuj
    IP: 83.238.xx2.xxx 
  • -3

    kajot551_gość

    09.04.2013, 08:48

    ROMOWIE i BULGARZY

    Jak to wylazi brak zrozumienia KULTURY innych NACJI ,jak zapomina sie ZESMY wyjezdzali i handel przemyt byl NASZA specjalnoscia a INNYM sie odmawia PRAWA BYTU i WOLNOSCI .TE NASZE zawisci i zazdrosc bo ktos zaoszczedzil .ZARAZ mam skojarzenie bo sasiad kupil samochod ,a to ze w ciagu rok przepalil papierosow za cztery tysiace a przepil dziesiec tysiecy to ani mru,mru.NIE CZYN INNEMU CO TOBIE NIEMILO .

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • +4

    .._gość

    16.04.2013, 10:32

    ..

    Owszem, wyjeżdżaliśmy, Polacy kupowali towar w Turcji, nie żądając jednak w tym kraju dla siebie żadnych praw, nie narzucając swojej religii, nie osiedlając się tam...muzułmanie to psychole, za dwadzieścia lat ten ,,nowi modeli" wsadzi ci w dupę granat" i wylecisz z obiegu...może zacznijmy chrzcić to tałatajstwo, aby poczuli, co to znaczy byc prześladowanym religijnie...TO PSYCHOLE I NIC TEGO NIE ZMIENI, MÓJ PIES MA WYŻSZE IQ NIŻ TA CHOŁOTA... W BERLINIE ODBYWAJĄ SIĘ MARSZE I PROTESTY PRZECIW ISLAMIZACJI EUROPY, A WY POPIERAJĄC TO ŚREDNIOWIECZE JESTEŚCIE BEZMÓZGAMI...JAK C HCESZ ZOBACZYĆ CO TO ISLAM, JEDŹ DO EGIPTU ALBO SYRII...

    Cytuj
    IP: 83.238.xx1.xx3 
  • Adamski_gość

    09.04.2013, 10:43

    brud i smród

    --- Treść komentarza została usunięta ze względu na jego obraźliwość ---

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx3 
  • +1

    bxcbxb_gość

    09.04.2013, 10:55

    ...

    Nie "Rumuni" tylko "Romowie"!

    Odpowiedz
    IP: 178.182.xx9.xx6 
  • +2

    _gość

    08.11.2014, 21:13

    TURKI NE ROMOWE TURKEY

    Cytuj
    IP: 193.200.xx1.xx6 
  • +3

    Iwona_gość

    09.04.2013, 12:15

    pełen szacun

    Jestem pod wrażeniem radości tych LUDZI z nowo narodzonego dzieciaczka brawo za filmik

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx8 
  • -1

    _gość

    09.04.2013, 15:41

    jeny to tylko dziecko przyszło na świat a wy tu urządzacie jakiś rasizm co Polska dla Polaków świat należy do wszystkich ludzi bez granic ty czy ty pojedziesz do Niemiec czy Anglii życzę Ci by tez Ci powiedzieli won do swoich biedaków masakra każdy jest człowiekiem !!! ludzie co sie z wami dzieje wyluzujcie i badzcie życzliwi dla drugiego człowieka bo nie wiesz co cie w życiu czeka moze ty kiedyś wyladujesz w Bułgarii !!!! życzę zdrowia dla każdego dziecka

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx2 
  • Sławomir Holz_gość

    09.04.2013, 17:54

    bawi mnie ten ton wypowiedzi "prawdziwych patriotów". jestem na 100% przekonany, że każdy z tych "Polaków" ma kogoś w rodzinie kto pracuje (albo sam pracował) w Anglii, Norwegii, Irlandii itd. i ciągnie/bądź ciągnął z tego tytułu tzw. kindergelt. różnica polega na tym, że "tam" są to spore kwoty przy których nasze 100 zł na dziecko to śmiech na sali. Oburza was te 100 zł rodzinnego dla Bułgarów???pomyślcie teraz jak się czują Anglicy/Norwegowie w sytuacji kiedy Polak za tamtejsze rodzinne rozbija się mercedesem i chleje na umór (znam autentyczny przypadek w Norwegii).

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx3 
  • +5

    _gość

    10.04.2013, 10:14

    Tylko Anglików nikt nie zmusza do płacenia Polakom "rodzinnego" - sami chcą.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx2 
    +3

    krokodyl

    10.04.2013, 10:31

    Sławomirze...

    Akurat Norwegia czeka na obcokrajowców z otwartymi ramionami,więc daruj sobie ten przykład.Sami dają-nikt ich nie zmusza,więc nie wchodźmy w sprawy innego narodu,bo nie jesteśmy jego obywatelami.Mnie oburza sytuacja,że przyjadą tacy zupełnie inni od nas ludzie-narodowo,kulturowo i religijnie i żądają wręcz od państwa polskiego pomocy i w późniejszym czasie obywatelstwa.Polska polityka imigracyjna jest zbyt liberalna.Rozumiem,żeby przyjeżdżały tutaj osoby,które mogą coś dać Polsce,ale co Ci Bułgarzy dają?Kradzieże?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +2

    Sławomir Holz_gość

    10.04.2013, 16:43

    @ krokodyl

    Norwegia może i czeka z otwartymi ramionami ale nie wszystkim Norwegom się to podoba. Nie słyszałeś o Breiviku??? Druga sprawa że to nie jest tak pięknie że Polak wyjeżdża do Norwegii i tam cały czas pracuje. Znam wiele rodzin, które po utracie pracy żyją w Norwegii z socjalu.

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx3 
    +3

    mefisto_gość

    13.04.2013, 04:21

    Dokladnie dobrze prawisz Sławek Holz!

    Co to jest te 100 zł rodzinnego przy 100 funtach TYGODNIOWO na dziecko w Anglii!!! Śmiech na sali :) !!! Wszyscy Ci którzy są przeciwko tym ludziom, piszą tak jak by oni dostawali co najmniej tyle samo pomocy od naszego państwa jak nie więcej, a to są marne psie grosze!!! Więc pytam się Was co to za pomoc i jaka to kradzież i profity od naszego cudownego państwa, nie bądźcie śmieszni niż bardziej jesteście! Obcy kraj taki jak Anglia da mi więcej benefitów niż mój własny, to jest dopiero absurd!!

    Cytuj
    IP: 82.29.xx7.xx8 
    +4

    moneta_gość

    16.04.2013, 11:11

    żenada

    Pracując w Niemczech trzy miesiące zapłaciłam podatki w ich kraju i w Polsce...Dlaczego żyd rostowski kradnie legalnie kasę Polakom...Polacy, macie już obcy rząd, jeszcze wam ,,nowi modeli" potrzebne, aby was do cna okradły...

    Cytuj
    IP: 83.238.xx1.xx3 
  • +5

    : (((_gość

    09.04.2013, 18:17

    : (((

    NIE RUMUNI, TYLKO CYGANIE...MAŁY CYGAN SIE POJAWIŁ...

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx9.xx5 
  • -2

    gość_gość

    09.04.2013, 19:55

    mnie nie bawi jakos

    mnie nie bawi jak ktos z obcojęzycznym nazwiskiem w nicku bawi sie i nabija z Polaków a mocno mnie wk***..a jak próbuje jeszcze pouczać.Holz to jaka narodowość?mieszaniec?

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx1 
  • +7

    yhy_gość

    10.04.2013, 08:20

    "wódz" ONR ma Holcher i jakoś nikt się nie czepia i nie kwestionuje jego polskości. Poza tym w którym momencie Pan Holz nabija się z Polaków. On nabija się z takich "patriotów" jak ty, co im przeszkadza obcojęzyczne nazwisko.

    Cytuj
    IP: 77.253.xx4.xx7 
    +5

    yhy_gość

    10.04.2013, 08:30

    PS

    przynajmniej miał odwagę pod swoją opinią podpisać się imieniem i nazwiskiem a nie chować się jak tchórz za nickiem gość_gość.

    Cytuj
    IP: 77.253.xx4.xx7 
    +5

    Sławomir Holz_gość

    10.04.2013, 16:48

    Holz to ta sama narodowość co gen. Fieldorf, Jan Mosdorf, Tadeusz Todtleben, Henryk Rossmann itd.

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx3 
  • +6

    dar_gość

    09.04.2013, 20:15

    JAK CZYTAM TE KOMENTARZE TO SIE PLAKAC CHCE!!! ODEZWALA SIE PRAWDZIWA NATURA POLAKOW!!! JAK KTOS MA JUZ TROCHE LEPIEJ OD NAS TO JUZ TRZEBA GO ZNISZCZYC!!!! ZYLEM KILKA LAT W IRLANDII I NIKT MNIE TAM NIE TRAKTOWAL JAK PSA !!! TO SIE PYTAM DLA CZEGO OBCOKRAJOWCOW W POLSCE TAK SIE TRAKTUJE ??? TERAZ WYZYWACIE BULGAROW A W SOBOTE NA MANHATAN NA ZAKUPU DO NICH??? ZAL TYCH WSZYSTKICH ZAWISTNYCH POLAKOW!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx4 
  • +3

    krokodyl

    10.04.2013, 10:27

    ???

    Kto ich wyzywa od psów?!Nazwiska proszę!Cały czas każdy pisze o tym,że inne narody nas przyjmują itd,jakbyśmy mieli ten sam obowiązek zapisany w Konstytucji.Zwróć uwagę proszę na to,że w Wielkiej Brytanii,Irlandii,czy w Niemczech sytuacja gospodarcza jest na tyle dobra,że mogą zatrudniać naszych,czy innych,bo ICH obywatelom żyje się dobrze.U nas sytuacja jest trochę inna,bo tutaj obywatelom Polski żyje się źle!Gdyby Polacy mieli pracę,mogli godnie żyć to nie miałbym nic przeciwko np. pracownikom sezonowym zza granicy.Pierw jednak dobrze musimy mieć my,żeby móc się "podzielić" z innymi.To jest absurd,żeby przez polską gościnność polskie dziecko głodowało,a na bułgarskie szedł zasiłek.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +4

    s_gość

    10.04.2013, 14:27

    już kosek ich pogoni

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx6 
  • +6

    Yoro_gość

    11.04.2013, 15:25

    Nagrywane bułgarskim kalkulatorem czy co?

    Odpowiedz
    IP: 31.11.xx4.xx9 
  • +1

    : ))_gość

    12.04.2013, 09:46

    : )))

    --- Treść komentarza została usunięta ze względu na jego obraźliwość ---

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx9.xx5 
  • +4

    : ((: ((_gość

    12.04.2013, 10:25

    : (( bez komentarza

    Mamy socjalizm..czyli ludzi którzy chcą żerować na czyjejś pracy...urzednicy,rodzice zastępczy,sądy, cyganie, kasa co miesiac na koncie jest z naszych podatków.Dopóki głupi motłoch(80% ludzi) nie zrozumie że to wszystko to jest wina nienormalnego ustroju socjalistycznego to nie bedzie tu zadnych zmian..ale motłoch to motloch czego mozna sie spodziewac jak sie popatrzy na te twarze na ulicy czy w hipermarmarketach-co drugi to koń co trzeci to baran z wyglądu..starszne

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx9.xx5 
  • yhy_gość

    12.04.2013, 14:44

    socjalizm i żerowanie

    przypomnij sobie te słowa jak stracisz pracę i będziesz potrzebował konsultacji medycznej. ciekawe czy będziesz taki honorowy i wykombinujesz z własnego portfela kilkaset złotych za wizytę u lekarza poz, czy zarejestrujesz się w PUP żeby "żerować" na kasie z cudzych składek zdrowotnych?

    Cytuj
    IP: 77.253.xx4.xx7 
    +7

    //_gość

    12.04.2013, 19:46

    : (9

    Oczywiście , straciłam pracę, do lekarza specjalisty chodzę tylko prywatnie, bo pół roku oczekiwania zabije człowieka. Płacę z kasy męża, który mając swoją działalność HARUJE po 15 godzin dziennie...a jego składki idą na alkoholików, których brak alkoholu zabije...i wczasy dwutygodniowe w kocborowie trzeba im od czasu do czasu fundnąć, odżywić, zadbać...ŻENADA, POLSKA...

    Cytuj
    IP: 83.238.xx9.xx5 
    +3

    yhy_gość

    15.04.2013, 14:17

    szczęście że masz męża. a co jakbyś nie miała?wyobraź sobie, że są tacy co nie mają a nie piją alkoholu.

    Cytuj
    IP: 77.253.xx4.xx7 

    C>K>M

    20.12.2014, 20:19

    Czyli uprawiasz socjalizm, tylko zmiast na spoleczenstwie zerujesz na mezu ;) Mniej Korwina, wiecej myslenia ;)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +8

    BUCA_gość

    14.04.2013, 12:48

    bez komentarza

    Skończmy z ta poprawnością polityczną i bzdurną ,,gościnnością", bo Polacy wyginą jak Etruskowie...i cygan płakać nie będzie, bo zajmie twój dom...

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx9.xx5 
  • +5

    Mirabelka Szczawińska_gość

    16.04.2013, 13:01

    na dobry początek dnia...

    Chcieliście wszyscy kapitalizmu? prosze sobie przypomnieć lata 70 i 80- te...dziś płaczcie i umierajcie z Matka Boską w klapie marynarki...wałęsa i kler i komuniści sprzedali naród...

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx1.xx3 
  • +6

    //_gość

    20.04.2013, 19:16

    : (( bez komentarza

    Rzeczpospolita w dawnych czasach dawała chleb i schronienie różnym przybłędom . W tym wędrującym po łuku Karpat Wołochom. Zajmowali się wypasaniem bydła i rolnictwem. W miejscu osiedlenia dostawali możliwość wyznawania własnej religii (obrządku wschodniego) oraz posługiwania się swoim językiem. Często , szczególnie na terenie "państwa muszyńskiego" , fundatorami cerkwi byli biskupi krakowscy. Gdy nastał czas Odrodzenia RP, owi ludzie zaczęli uważać, że Polska nie jest ich domem. To tak jakbyśmy wpuścili do swojego mieszkania obcych ludzi, ugościli ich , a ci w ramach wdzięczności chcieli nas tego mieszkania pozbawić. Tak więc, nie mamy się czego wstydzić. Zaprowadzenie porządku we WŁASNYM DOMU JEST NASZYM OBOWIĄZKIEM. I to by było na tyle. A wszystkim pięknoduchom radzę pouczyć się historii Polski nie z obecnych czytanek zatwierdzanych przez nasze ministerstwo oświaty, lecz chociażby czytając uważnie książki (wszystkie) Pawła Jasienicy. Wiele można skorzystać..

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx1.xx3 
  • sylwek _gość

    18.12.2014, 10:15

    szkoda komętować

    Witam i pozdrawiam wielbicieli bułgarów. Pytanie co z tymi bułgarami którzy niepłacą czynszu i uciekają jak psy do bułgariina zime . To też jest ok .Moje zdanie o tej chołocie nigdy się niezmieni .Rumunii czy Bułgarzy okradają nas i tego uczą te małe swoje dzieci .Pozdrawiam wielbicieli bułgarów i życze wam aby was też okradali tak jak mie.ub

    Odpowiedz
    IP: 83.161.xx9.xx2 
  • Bukaresztanka _gość

    27.06.2017, 20:59

    Rumun nie Rom

    Kogos wypadaloby poslac na powtorke z edukacji... Rumun nie jest Romem, ale w Rumunii Romowie tez zamieszkują. Ten materiał dotyczy cyganów, nie tylko z Bułgarii, Rumunii, ale ze wszystkich stron świata. Rumunii maja inne tradycje związane z nowym członkiem rodziny. Rodziłam w Bukareszcie i nie ma tu takich cyrków wśród tych prawdziwych Rumunów.

    Odpowiedz
    IP: 89.37.xx2.xx6 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.