Gminny poliglota już wybrany

(fot. nadesłane do redakcji)
Gminny poliglota już wybrany
Kolejny raz utalentowani językowo uczniowie z gimnazjów gminy Gniew wzięli udział w konkursie „Gminny Poliglota”. Była to już trzecia edycja tych zmagań. Konkurs miał sprawdzić wiedzę i umiejętności z języków, których uczą się młodzi gimnazjaliści, a więc angielskiego i niemieckiego.

Konkurs przeznaczony był dla uczniów gimnazjów Gminy Gniew, do rywalizacji przystąpili więc uczniowie z Gniewu i Opalenia. Szkoły wyłoniły po trzech najlepszych uczniów w trakcie etapu szkolnego, który miał miejsce pod koniec grudnia 2013r. Młodzież z gniewskiego i opaleńskiego gimnazjum rozwiązywała wtedy test z gramatyki , słownictwa, sprawdzała też swoją znajomość faktów historycznych, zabytków i postaci związanych z angielskim i niemieckim obszarem językowym. 10 lutego 2014r. odbył się finał gminny konkursu. Podczas tego etapu uczniowie wykazywali się umiejętnością wypowiadania się i wyrażania własnych opinii w obu językach. Mimo stresu wszyscy bardzo dobrze poradzili sobie z zadaniami ustnymi. W komisji konkursowej zasiadły nauczycielki języka angielskiego i niemieckiego z obu gimnazjów: Joanna Balbusa, Agnieszka Kopp - Ostrowska, Ewa Kłos i Agnieszka Bettin.

Pierwsze miejsce oraz tytuł „Gminnego Poligloty” otrzymał trzeci raz z rzędu

Piotr Cieszyński, uczeń klasy III b z Gimnazjum w Gniewie.


Kolejne miejsca zajęli:

2.Aron Kumor( Zespół Szkół w Opaleniu ),

3. Marcin Drągowski (Gimnazjum w Gniewie ),

4 .Katarzyna Dworakowska( Zespół Szkół w Opaleniu),

5.Julia Dworakowska( Gimnazjum w Gniewie ),

6.Anna Dawidowska( Zespół Szkół w Opaleniu ).

Serdeczne gratulacje !

Uczestnicy finału „Gminnego Poligloty ”otrzymali atrakcyjne nagrody. W tym miejscu organizatorzy serdecznie dziękują sponsorom, dzięki hojności których można było zorganizować ten konkurs.
Organizatorzy:
Joanna Balbusa
Ewa Kłos

Sponsorzy konkursu: Mikrostyk S.A. , Hotel na Wzgórzu - Gniew, Referat Promocji i Informacji Urzędu Miasta i Gminy Gniew, Eko-Tech Karol Słomski, Goethe Institut - Warszawa, Oxford University Press

Drukuj
Prześlij dalej