Poopalamy się na trawiastej plaży?

Plażowanie z widokiem na mosty? Niewykluczone (fot. tcz.pl)
Poopalamy się na trawiastej plaży?
Sezon letni już za nami, ale w magistracie i wśród miejskich rajców toczy się już dyskusja jak uatrakcyjnić okres przyszłorocznej kanikuły na tczewskim bulwarze nadwiślańskim. Co prawda nie będzie piaszczystej plaży, bo ta wymagałaby regularnego dowożenia ton piasku, jednak korzystać z kąpieli słonecznych być może będzie można na plaży trawiastej. W planach jest również stworzenie wypożyczalni leżaków.

O planach stworzenia w okolicach bulwaru miejsca, z którego mogliby korzystać amatorzy słonecznych kąpieli, pisaliśmy już w naszym serwisie. Radna Grażyna Antczak tłumaczyła kolegom z miejskiego gremium, że przy niewielkim nakładzie środków można nad Wisłą stworzyć przyjemną plażę. Z kolei Bożena Chylicka apelowała, by na bulwarze w wyznaczonym miejscu ustawić ogrodzenie, za którym bezpiecznie nad wodą mogłyby wypoczywać tczewskie maluchy. Pomysłami radnych zajęli się urzędnicy:

- Pomysł radnej Grażyny Antczak został rozpatrzony pod kątem możliwości realizacji. Okazało się, że stworzenie plaży piaszczystej będzie bardzo kosztowne. Rozłożenie na powierzchni kilkuset metrów kwadratowych warstwy piasku o grubości przynajmniej 20-30 cm wymagało będzie dowożenia wielu ciężarówek piasku. A trzeba pamiętać, że taki piasek musi być przynajmniej dwa razy w roku wymieniany. Mamy po prostu do czynienia z dużą piaskownicą. Pomysł plaży piaszczystej został odrzucony, ale sama idea nam się spodobała. Można stworzyć miejsce letniego wypoczynku nie na piasku, ale na trawie. - wyjaśnia zastępca prezydenta Tczewa, Mirosław Pobłocki - Można by tam rozłożyć leżak, nawet koc, zrelaksować się, czy pobawić się z dziećmi. Jest też pomysł, by rozszerzyć to o kącik zabaw dla małych dzieci.

Miejsce zostałoby ogrodzone, by trawy nie zapaskudziły wyprowadzane na bulwar czworonogi. Plaża powstałaby w sąsiedztwie prowadzonych teraz wykopalisk archeologicznych - położona tam działka liczy około 40 na 40 metrów i zdaniem władz miasta byłaby idealna na stworzenie miejsca rekreacji. Władze miasta chcą odpowiednie kwoty z przeznaczeniem na realizację zadania, wpisać do przyszłorocznego zadania. Jeśli plaża stałaby się popularna wśród mieszkańców Tczewa, w budżecie będą poszukiwane większe środki na rozbudowę powstającej infrastruktury. Przypomnijmy, że modernizacja nadwiślańskiego bulwaru kosztowała 3,4 miliona złotych.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (35)
dodaj komentarz

  • TCZEWIAK5

    15.09.2010, 00:18

    No to jest pomysł. Tylko czy można liczyć na pełen sukces? Myślę,że jednak nie. Ludzie są przyzwyczajeni do plaż,morza itd a opalanie na trawce nie jest wielką atrakcją choć nie wątpię,że część ludzi by chętnie korzystała-szczególnie matki z dziećmi w upalne dni czy osoby,które za tłokiem nadmorskim nie przepadają. Jak będzie się okaże. Jeśli by dobrze wypaliło to pogratuluje.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • 123

    15.09.2010, 01:13

    niby fajnie fajnie ale 40x40 metrow chyba kapke za malo ?:) ale na poczatek dobre i to :-) zobaczymy co z tego wyjdzie

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Dżesika S._gość

    15.09.2010, 02:04

    Mam nadzieję, że będzie stała budka z watą cukrową i lodami na patyku. W innym wypadku nie przyjdziemy z koleżankami upoić się "gwiazdą szeryfa" i poopalać nago.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx6 
  • _gość

    15.09.2010, 10:47

    naGO

    chyba w toalecie w ebro ;D

    Cytuj
    IP: 83.25.xxx.xx4 
  • Gość_gość

    15.09.2010, 05:12

    He,he

    Korzystać z kąpieli???-dobre,a na drugi dzięń do dermatologa kolejki będą.

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx7 
  • a_gość

    16.09.2010, 09:47

    a czytanie ze zrozumieniem?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx0 
  • Spajko

    15.09.2010, 07:43

    Chyba ten pomysł nie wypali... Lecz na pewno znajdą się świrusy, którzy będą chcieli się upublicznić, wyjść na słoneczko :|

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • ella_gość

    15.09.2010, 08:46

    Dla mnie bomba - tylko tych, co przychodzą na kupkę z pieskiem przegońcie

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx2.xx4 
  • _gość

    15.09.2010, 09:37

    :)

    Czytaj dokładnie, pisze jak byk, że właśnie dlatego teren zostanie ogrodzony

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx2 

    a_gość

    15.09.2010, 12:39

    :)

    Czytaj dokładnie, napisane jest jak byk, że właśnie dlatego miejsce ma być ogrodzone.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx2 
  • mieczyslaw

    15.09.2010, 09:05

    Typowo polskie "myślenie".

    Cytując za Mirosławem Pobłockim: " Rozłożenie na powierzchni kilkuset metrów kwadratowych warstwy piasku o grubości przynajmniej 20-30 cm wymagało będzie dowożenia wielu ciężarówek piasku. A trzeba pamiętać, że taki piasek musi być przynajmniej dwa razy w roku wymieniany." --> a gdzie logika? W Wiśle, a dokładnie na jej dnie, zalegają tysiące ton piasku. Wystarczy barka, koparka i można mieć tyle piasku, ile dusza zapragnie. Po co angażować w to ciężarówki? Po co niszczyć drogi dojazdowe? Przecież wspomniana plaża ma być nad rzeką, a z tej właśnie rzeki można pozyskać piękny, jasny, drobny i czysty piasek, i to w każdych ilościach. I nie ma potrzeby go znikąd przywozić.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • rysio_gość

    15.09.2010, 09:30

    :)))

    miecio - pitolisz ...

    Cytuj
    IP: 89.200.xx8.xx7 

    malenka_gość

    15.09.2010, 09:47

    raczej nie chciałabym leżeć na piasku z Wisły.....

    Cytuj
    IP: 193.227.xx3.xx1 

    TCZEWIAK5

    15.09.2010, 10:14

    ok

    tylko czy to jest opłacalne? Nie znam realiów i nie wiem czy Tczew posiada odpowiedni sprzęt, ludzi do jego obsługi itd-jeśli tak to masz rację jednak jeśli wychodzi to drożej to się nie zgodzę bo aż na takich pieniądzach Tczew nie leży by na powiedzmy niepewną inwestycję kasę wykładać.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    mieczyslaw

    15.09.2010, 10:22

    piasek z Wisły

    Koszt wynajęcia barki z koparką + wyładowanie piasku na brzeg + koszt rozprowadzenia go. Sprzęt --> w okolicach Cypla Montowskiego przy śluzie w Białej Górze pogłębiana jest Wisła, poza tym taki sprzęt stał kiedyś na terenie Stoczni Rzecznej. Nie sądzę, by były to większe pieniądze niż w przypadku wynajęcia kilku dużych ciężarówek + kosztów transportu + kosztów wydobycia piasku ze żwirowni + kosztów rozprowadzenia go. A największym plusem takiego pozyskania piasku było by uporządkowanie dna Wisły w okolicach Tczewa.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    malenka_gość

    15.09.2010, 10:34

    raczej nie chciałabym leżeć na piasku branym z Wisły....

    Cytuj
    IP: 193.227.xx3.xx1 

    mieczyslaw

    15.09.2010, 14:12

    A co Wam przeszkadza piasek z Wisły?

    Rzeka nie jest tak brudna, jak 20 lat temu. Jakość wody znacznie się poprawiła. A jak jeździcie nad "morze" to w czym się kąpiecie? Tam jest czysty piasek na plaży? Wszędzie pełno plastiku, puszek i petów. Co z Wami?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    15.09.2010, 17:27

    NA dnie wisły piasek jest ale musiałby być dobrze oczyszczony......

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx0 

    mmm_gość

    15.09.2010, 22:37

    plaza

    Mieciu ! Zgadzam się z Tobą ! Piaskarze nad Wisłą kiedyś istnieli, wystarczy poczytać Reymonta ! Pozdro !!!

    Cytuj
    IP: 188.33.xx2.xx3 

    Tomek_gość

    28.02.2011, 11:43

    Racja, tyle co tam jest piachu w Wiśle to by człowiek jeszcze tą dziurę zasypał. Zgadzam się z tym. Trochę pokopać i mamy piękny piach czyściutki.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx6.xx1 
  • slr_gość

    15.09.2010, 09:40

    hah czytając ten artykuł pomyślałem o tym samym co napisał Mieczysław... Po drugie wybory się zbliżają wiec takich 'newsów' na tcz.pl będzie całe mnóstwo.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx4 
  • ka_gość

    15.09.2010, 09:58

    Kiepski pomysł

    Pomysł raczej kiepski. Większość osób opalających się po pewnym czasie chce się ochłodzić w wodzie. A do wody nielzja. Raczej rozbudowywać tereny rekreacyjne przy Kanonce. Tam podobno jest basen odkryty (nigdy tam nie byłem). A jeżeli miasto chce rzeczywiście uszczęśliwić mieszkańców, to niech wybuduje dla nich plażę i kąpielisko w Lubiszewie. Pozdrawiam ka

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • ssss_gość

    15.09.2010, 22:41

    plaza

    tam to dopiero jest syf !!! stawy rybne ???

    Cytuj
    IP: 188.33.xx2.xx3 
  • Casper

    15.09.2010, 10:06

    Co to w ogóle za pomysł?

    Robić plażę nad tak niebezpieczną i w dodatku brudną rzeką. Czy to jakiś pomysł aby nie rozszerzać granic miasta? Jeśli będzie ta pseudoplaża to rozszerzanie granic nie będzie konieczne, ponieważ mieszkańców będzie co raz mniej. Widać, że na siłę są tworzone jakieś pomysły. Jak się chce mieć w mieście pod względem atrakcji wszystko to się nie ma nic. I w Tczewie właśnie tak jest.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Max_gość

    15.09.2010, 11:37

    Plaża

    40x40 co to za plaża. NIECH zrobiom pientrową będzie taniej...............................

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx4 
  • roza-81

    15.09.2010, 12:47

    Trawka jest wporządku...

    byle nie zapomnieli o dodatkowych pojemnikach na śmieci oraz ich opróżnianiu.I jeszcze kilka drzewek dla amatorów pikników i będzie pięknie(drzewka oczywiście na skraju owej polanki w końcu ma służyć przede wszystkim do opalania)Ja bym się nawet nie upierała na piasek ,na ile znam nawyki plażowiczów wszystkie drobne śmieci zakopywali by pod siebie (niedopałki ,kapselki,chusteczki itp.)a jak przyjdziesz z małym dzieckiem(one zawsze coś wykopie) to nagle wszystkie te skarby przyozdabiają Ci okolicę.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • mieszkaniec tczewa_gość

    15.09.2010, 13:02

    co z tego jak to tylko gadanie i debatowanie, Pan Poblocki zawsze sie gdzies udzieli w artykule ale zielonego pojecia o tym nie ma. Znajac zycie. na pomysle sie skonczy, aczkolwiek bede trzymal kciuki aby realizacja sie udala.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx2 
  • Płock_gość

    15.09.2010, 17:08

    w Płocku jakoś plaża nad Wisłą jest, a tu wielkie oczy i za drogo ...

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx2.xx3 
  • _gość

    15.09.2010, 17:25

    Dobry pomysł na miejscu mieć plażę nie trzeba byłyby jeździć nad morze czy gdzieś nad jeziora. Niektórzy pisza ze to nie wypali a dlaczego czy Tczewianie muszą wszędzie dojeżdżać bo morze niedaleko to tu się już nic dziać nie może. Bulwar zrobili i ludzi przyciąga to może i plaża by nad rzekę ludzi przyciągała.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • tcz45

    15.09.2010, 18:03

    plaża już jest

    obok basenu. Tam jest jeszcze sporo nie wykorzystanego terenu. Ale plaża nad Wisłą..? phiii niedobry pomysł. Każda taka źle wydana złotówka powinna raczej być zainwestowana w ten obok stojący most.....

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • pierre.dzoncy

    15.09.2010, 19:02

    Jak jest gorąco i słonecznie, to ludzie chodzą na plaże zazwyczaj po to, by móc wejść do wody, a sama plaża dla plaży to mniej ciekawy pomysł. Niejeden chciałby się ochłodzić, a o ile jest duza szansa że się nie pochoruje od wiślanej wody, to istnieje duże prawdopodobnieństwo że nigdy nie wyjdzie, bo to strasznie zdradliwa rzeka. CIEKAWOSTKA: Czy wiesz że nasza część rzeki nazywa się Leniwka?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • czegewara

    15.09.2010, 19:06

    40x40

    Tłumów opalających się tam raczej nie będzie ,biorąc pod uwagę niewielkie liczby chętnych do kapieli słonecznych, to połać całkiem pokaźna . Poza tym nie można wszystkich pomysłów bojkotować. Jak się przyjmie to siłą woli będą zmuszeni powiększyc.plażę .

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • super_gość

    15.09.2010, 22:05

    pomysł mi się podoba - 0by doszło do realizacji

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx2.xx4 
  • asdf_gość

    15.09.2010, 23:33

    Postawcie jescze więcej świateł na Gdańskiej , to się pieniądze znajdą ... pozatym kto normalny bedzie się opalał nad śmierdzącą Wisłą, a tym bardziej kąpał sie haha ...

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx0 
  • .ptasznik_gość

    16.09.2010, 08:05

    do Mieczysław

    Nie będe komentowac po swojemu,zgadzam się w 100% z Tobą Mieciu.Popieram każdy Twój komentarz,jednak coś w tej głowie masz i wiesz co????Szkoda że nie Ty siedzisz na stołku w tczewskim urzędzie.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx8 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.