Zawirowania wokół wieczoru lampionów, który ma się odbyć w najbliższą niedzielę (24.02) na tczewskim bulwarze nad Wisłą. Chociaż wydarzenie już za kilka dni, to jeszcze wczoraj (19.02) organizatorzy nie mieli zgody na organizację imprezy masowej. Przekonują jednak, że kończą dopełnianie wszelkich formalności i lampiony zgodnie z planem poszybują w niebo. Na razie stanęło na tym, że przedsięwzięcie odbędzie się nie jako impreza masowa, ale impreza o charakterze artystyczno-rozrywkowym.
Organizatorzy - nieformalna grupa młodych ludzi - zapraszali na to wydarzenie m. in. przez portale społecznościowe, a także za pomocą działu tcz24 (o planach odnośnie imprezy można przeczytać tutaj ). Na facebookowym profilu wydarzenia zaproszenia wysłano do ponad 7 tysięcy osób - ponad 2,5 tysiąca - w tym także goście spoza miasta - zadeklarowało, że w niedzielę pojawi się nad Wisłą, by wypuścić lampion w niebo. Organizatorzy zapewniali, że wszystko odbywa się legalnie. Tymczasem jeszcze wczoraj nie było zgody na organizację imprezy masowej - a taką muszą wydać władze miasta.
- Standardowa procedura w przypadku organizacji imprezy masowej wygląda tak, że do ratusza musi wpłynąć odpowiedni wniosek wraz z pozytywnymi opiniami policji, Straży pożarnej i kierownika pogotowia ratunkowego. Wniosek owszem wpłynął w poniedziałek, 18 lutego, ale bez tych opinii, co jest niezgodne z ustawą - tłumaczył podczas poniedziałkowej konferencji prasowej wiceprezydent Zenon Drewa. - Nie mogliśmy się też skontaktować z organizatorami - w środę mamy jednak zaplanowane spotkanie. Decyzja o pozwoleniu na organizację imprezy masowej musi zostać wydana najpóźniej w środę. - Prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki dodaje - To świetna inicjatywa. Musimy jednak dopełnić wszelkich obowiązków i procedur - co stałoby się w przypadku, jeśli komuś stanie się coś nad Wisłą, a impreza odbywałaby się nielegalnie?
Wczoraj skontaktowaliśmy się z przedstawicielami organizatorów z prośbą o wyjaśnienia.
- Jesteśmy teraz na policji, czekamy na opinię. Jak tylko ją otrzymamy, zawieziemy ją do ratusza. Oczywiście impreza się odbędzie - przekonywał Krystian Kafarski.
Już po tej rozmowie przedstawiciele ratusza poinformowali nas, że impreza ma się odbyć, ale w nieco innej formule:
- Organizatorzy wycofali wniosek o organizację imprezy masowej, a przedsięwzięcie ma odbyć się jako impreza artystyczno-rozrywkowa do 800 osób. Nad porządkiem ma czuwać policja, straż miejska a także osoby wyznaczone przez organizatora - tłumaczyła nam Małgorzata Mykowska, rzeczniczka tczewskiego ratusza.
Ostateczne ustalenia mają zapaść dzisiaj - na godzinę 14tą zaplanowano specjalne spotkanie w ratuszu. Zgodnie z planami organizatorów lampiony szczęścia mają polecieć w stronę gwiazd w niedzielę o godzinie 18.
Organizatorzy - nieformalna grupa młodych ludzi - zapraszali na to wydarzenie m. in. przez portale społecznościowe, a także za pomocą działu tcz24 (o planach odnośnie imprezy można przeczytać tutaj ). Na facebookowym profilu wydarzenia zaproszenia wysłano do ponad 7 tysięcy osób - ponad 2,5 tysiąca - w tym także goście spoza miasta - zadeklarowało, że w niedzielę pojawi się nad Wisłą, by wypuścić lampion w niebo. Organizatorzy zapewniali, że wszystko odbywa się legalnie. Tymczasem jeszcze wczoraj nie było zgody na organizację imprezy masowej - a taką muszą wydać władze miasta.
- Standardowa procedura w przypadku organizacji imprezy masowej wygląda tak, że do ratusza musi wpłynąć odpowiedni wniosek wraz z pozytywnymi opiniami policji, Straży pożarnej i kierownika pogotowia ratunkowego. Wniosek owszem wpłynął w poniedziałek, 18 lutego, ale bez tych opinii, co jest niezgodne z ustawą - tłumaczył podczas poniedziałkowej konferencji prasowej wiceprezydent Zenon Drewa. - Nie mogliśmy się też skontaktować z organizatorami - w środę mamy jednak zaplanowane spotkanie. Decyzja o pozwoleniu na organizację imprezy masowej musi zostać wydana najpóźniej w środę. - Prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki dodaje - To świetna inicjatywa. Musimy jednak dopełnić wszelkich obowiązków i procedur - co stałoby się w przypadku, jeśli komuś stanie się coś nad Wisłą, a impreza odbywałaby się nielegalnie?
Wczoraj skontaktowaliśmy się z przedstawicielami organizatorów z prośbą o wyjaśnienia.
- Jesteśmy teraz na policji, czekamy na opinię. Jak tylko ją otrzymamy, zawieziemy ją do ratusza. Oczywiście impreza się odbędzie - przekonywał Krystian Kafarski.
Już po tej rozmowie przedstawiciele ratusza poinformowali nas, że impreza ma się odbyć, ale w nieco innej formule:
- Organizatorzy wycofali wniosek o organizację imprezy masowej, a przedsięwzięcie ma odbyć się jako impreza artystyczno-rozrywkowa do 800 osób. Nad porządkiem ma czuwać policja, straż miejska a także osoby wyznaczone przez organizatora - tłumaczyła nam Małgorzata Mykowska, rzeczniczka tczewskiego ratusza.
Ostateczne ustalenia mają zapaść dzisiaj - na godzinę 14tą zaplanowano specjalne spotkanie w ratuszu. Zgodnie z planami organizatorów lampiony szczęścia mają polecieć w stronę gwiazd w niedzielę o godzinie 18.
Komentarze (33) dodaj komentarz
on_gość
20.02.2013, 08:27
Ciekawi mnie kto to będzie sprzątał.
Odpowiedz_gość
20.02.2013, 08:50
ZUK i to za darmo
CytujPaluch_gość
22.02.2013, 23:06
nikt z Tczewian
jeśli ktoś na żywo to widział kiedyś , to wszystko zależy od wiatru, w Tczewia na pewno nie spadną;)
CytujAlina_gość
20.02.2013, 08:27
i znowu pod górę
nawet jak młodzież coś próbuje sama zorganizować w tym mieście to oczywiście muszą mieć pod górę bo nikt nie potrafi wyjaśnić co mają i gdzie złożyć aby było dobrze. czyli jest jak zawsze w Tczewie. nic się od lat nie zmieniło. Oby tak dalej, władze miasta, to na pewno nikt nic nie zorganizuje w tym mieście. A taka reklama by była...
Odpowiedzgosc_gość
21.02.2013, 01:54
Zorganizowana młodzież, czy młodzież? Jak najbardziej jestem za organizowaniem imprez przez młodzież, Natomiast istnieje pewna różnica pomiędzy młodzieżą , a pomiędzy odpowiedzialną młodzieżą ( jakiej mało w tym mieście ). Odpowiedzialny może być i 18 latek - pod warunkiem , że zacznie organizować imprezę w czasie odpowiednim. A nie jak w tym wypadku. Chłopcy są kompletnie nieodpowiedzialni. Z tego co wiem , wniosek o jakąkolwiek imprezę - czy o imprezę należy złożyć 30 dni MINIMUM przed datą planowanej imprezy. A w tym wypadku mówimy o 3 dniach, gdzie chłopcy myśleli, że obejdą wszystko. Dalej ciekawi mnie , co młodzież zrobi ja rzeczywiście będzie więcej osób ? Interwencja policji i koniec zabawy( mimo zezwolenia ALE NA 800 osób)! To sobie chłopcy popuszczacie lampiony
CytujIza_gość
20.02.2013, 08:28
zamiast pomocy
a zamiast im pomóc to błędy wytykacie na tcz.pl
Odpowiedz_gość
20.02.2013, 08:41
w ub. tygodniu w tekście, do którego link jest zresztą załączony do tego materiały, organizatorzy pisali, że mają wszystkie zgody i wszystko jest legalne. a dopiero myśleli o wniosku? po co ta ściema? poinformowali o wymogach pewnie zostali - ale organizację dużej imprezy załatwia się sporo wcześniej, a nie na ostatnia chwilę.
Odpowiedzcvbn_gość
20.02.2013, 10:02
cvbn
jak nie jesteś w temacie to sie nie wypowiadaj
Cytujcinek_gość
20.02.2013, 09:40
jestem za
Jestem za , ale sprzata mlodziez, mlodziez idzie do pana Sudenisa a latwiej do rzecznika prasowego Gorskiego ( ul Kasprowicza) do strazy pozarnej i mlodzierz dba o porzadek moga ubrac mundurki i wygolone glowy badz czapeczki Lechii i Arki
Odpowiedzkajot551_gość
20.02.2013, 10:07
lampiony
JESLI lampiony wznieca kilka pozarow bedzie cieplo wesolo dolaczyc jeszcze petardy bedzie glosniej.
Odpowiedzsplit_gość
22.02.2013, 23:14
A Ty Macierewicz??
Cytujwredna_gość
20.02.2013, 10:23
Impreza do 800 osób. Jeśli przyjdzie więcej, to, co? Zaczną strzelać, by rozpędzić tłum? ;-) Jak nie ma wyznaczonych konkretnych osób do pilnowania porządku/sprzątania, to wiadomo, że nikt nie odpowiada - wszyscy się zmyją. Za ewentualne demolki nie będzie kogo pociągnąć... Okoliczni mieszkańcy pewnie bardzo się cieszą :-/
Odpowiedz_gość
20.02.2013, 10:26
Wydaje mi się, że wszystko było ok dopóki ktoś nie zapytał w komentarzach na Tcz, czy organizatorzy mają zezwolenia. Da się zauważyć, że dopiero wtedy organizatorzy się obudzili i ocknęli. Napisali, że mają zezwolenia a potem się okazało że tak nie jest. Gdzie tu odpowiedzialność? Tym bardziej, że nad Tczewem jest strefa lotów samolotów pasażerskich!
Odpowiedz_gość
20.02.2013, 10:26
Tczew.... a w nim same marudy! Ja się bardzo cieszę z tej inicjatywy i mocno ją popieram! Nie rozumiem co niektórych niemiłych komentarzy. Jeżeli ktoś nie ma ochoty, nie musi brać udziału. :)
Odpowiedzlenkaaa_gość
21.02.2013, 14:24
Dokadniee sie zgadzam z osoba powyzej A Misto powinno byc zadowolone ze ma takich mieszkancow i pomoc z formalnociami zwlaszcza ze bardzo duzo zalatwili juz na wlasna reke. Podziwiamm i gratulacje organizatorom za chec pokazania Tczewa z dobrej strony i oczywiscie za odwage BRAWO mam nadzieje ze urzednicy i te wszystkie marudy nie zniecheca was do dalszego dzialania i wymyslania podobnych imprez ;) Pozdrawiam
Cytujgosc do wrednej_gość
20.02.2013, 10:41
Tak powinni moe by byl porzadek!
Odpowiedzgosc _gość
20.02.2013, 10:42
A kto byl organizatorem jesli mozna wiedziec?
Odpowiedzgosc_gość
20.02.2013, 11:23
W artykule jest podane nazwisko oraz imię głównego organizatora - nastolatek z Tczewa ..
Cytuj..._gość
20.02.2013, 15:48
...
Przygłupy ... jest napisane w artykule . ;/
Cytujnieporozumienie_gość
20.02.2013, 10:45
Nieodpowiedzialne dzieciaki organizują imprezę, która w każdym innym mieście podlega pod imprezę masową. Ciekawi mnie czym to się skończy. Również interesujące jest, co dzieciaki zamierzają zrobić w przypadku gdy zjawi się więcej niż 800 osób ( w końcu z samego facebooka wynika, że udział planuje wziąć dużo więcej. I ostatnia sprawa: w ogóle nie dziwi mnie to, że nie mieli zgody od władz miasta, skoro myślą, że uzyskanie wszystkich potrzebnych dokumentów trwa 3 dni ! To jest jakieś nieporozumienie. Nie powinni w ogóle mieć jakiejkolwiek zgody, na jakąkolwiek imprezę, skoro myślą tylko o dobrej zabawie, a niestety nie o bezpieczeństwie.
Odpowiedztczewianin_gość
20.02.2013, 13:24
aha
przy okazji marzannę utopic bo mama dość tej zimy
OdpowiedzJan_gość
20.02.2013, 13:34
lampiony
Organizatorzy zabrali się do tego tematu niepoważnie, nie mając pojęcia jakie formalności trzeba załatwić Cała sprawa wygląda niepoważnie!!
Odpowiedzgosc_gość
20.02.2013, 14:23
Całkowicie się zgadzam. Jednak czego możemy się spodziewać skoro impreza jest organizowana przez nastolatków.
Cytujlenkaaa_gość
21.02.2013, 14:26
to do cholery sami ruszcie te d**y i cos wymyslcie i zorganizujcie a nie podcinacie skrzydla młodzieży ktora chce cos pozytywnego zrobic ;o
Cytujcichy_gość
20.02.2013, 13:37
pozwolenie!!
Pozwolenie z urzędu lotnictwa musi byc na lampiony beda naruszac przestrzen powietrzna..
Odpowiedz_gość
20.02.2013, 18:02
nasa da zezwolenie już dzwoniłem
Odpowiedztczewianin_gość
20.02.2013, 20:51
lampiony
Mam nadzieję , że w końcu jakieś służby w tym kraju się obudzą i wprowadzą całkowity zakaz puszczania tych papierowych lampionów z kawałkiem paliwa turystycznego na drucie. Chwila nieuwagi, nadpalenie czaszy, podmuch wiatru zgniatający czaszę, wypadnięcie paliwa - i tragedia gotowa. Przecież to chińskie badziewie jak spadnie na jakiś dach pożar gwarantowany.
OdpowiedzAlina_gość
21.02.2013, 17:53
tak pewnie te chińskie to z pół miasta podpalą:)))
hahaha
CytujPaluch_gość
22.02.2013, 23:10
buduj bunkier, ale z gdubych płyt ołowianych, żeby nie było dostępu do internetu
Cytujxyz_gość
21.02.2013, 11:40
lampiony
A jakby był to zbieg okoliczności że akurat tyle ludzi zbierz się w jednym miejscu ? Nie może tak byc ? Może. He . wiec każdy moze przyjść na bulwar kiedy mu się podoba . A że akurat w ten dzień tyle osób całkowicie "przypadkiem" przyjdzie , no cóż... W tym mieście nic się nie dzieje . Są ludzie mający inicjatywę i pomysł to sa jeszcze krytykowani . Fajny pomysł z lampionami, ale nie . są ludzie którzy muszą skrytykować . Nikt nic sam nie zorganizuje , chłopacy podjeli się tego , mieli pomysł. I ok . Kto chce ten przyjdzie. I nie wiem po co od razu taką aferę robicie. Najlepiej siedzieć i krytykować a sememu nic nie zorganizować. Część z tych osób co się tu udzielają i krtykuja cały pomysł na pewno się zjawi na bulwarze by chociaż popatrzeć jak i puścić lampion , więc pomyślmy najpierw nad tym co piszemy. Piona!
OdpowiedzGosia^^_gość
21.02.2013, 18:33
Brawo ! jak młodzież próbuje zrobić jakąś imprezę to wy im podcinacie skrzydła .. W pewnym sensie byłaby to też reklama dla miasta,a chyba na tym wam zależy . Ja ich popieram, jak najbardziej ! Nie dość że nic się nie dzieje w Tczewie, to jak już coś młodzież zorganizuje, to wy mówicie że to są tylko nieodpowiedzialni gówniarze, którzy nic nie umieją załatwić i tylko marudzicie ..Powinniście im jeszcze pomóc w załatwianiu tych opinii, a nie ! Też się troszkę zainteresujcie mieszkańcami ! Za chwilkę nikt nic nie będzie robił dla tego miasta. A chłopakom Gratuluje pomysłu . Popieram !
Odpowiedzspoko_gość
22.02.2013, 17:11
naprawdę dziwne
impreza ma prostą i przewidywalną formułę, na całym świecie się takie organizuje. Plac ogromny - nikt nikogo nie stratuje. Zagrożenie pożarowe - jedynie latem, gdyby była mocno wyschnięta trawa lub las niedaleko po okresie długotrwałej suszy, ew. fabryka paliw lub gazownia czy magazyn materiałów wybuchowych w sąsiedztwie. Młodzi ludzie powinni mieć jednak środki łączności i co najmniej megafon, a porządkowi odpowiednio oznakowani. Na potrzeby takiej akcji nie opłaca się tego kupować, ale urząd miasta dysponuje takimi materiałami z innych masowych imprez. Trochę dobrej woli wystarczy okazać organizatorom... Młodzi ludzie się uczą i w przyszłości nie popełnią tego błędu. Skąd mieli wiedzieć? A czy w tczewskich szkołach tego uczą, jak zorganizować imprezę masową? A sami nauczyciele się w tym orientują?
Odpowiedzgosc_gość
23.02.2013, 22:59
Impreza - nie jest imprezą masową. Toteż wątpię, aby Urząd był zainteresowany jej organizacją. Gdyby chłopcy obudzili sie odpowiednio wcześniej, wniosek byłby złożony w terminie itp . z pewnością sytuacja wyglądałaby inaczej. Papierów i dat niestety nie można pominąć.
Cytuj