Jak poradzili sobie tczewscy maturzyści? Najlepiej w Liceum Katolickim i I LO

Matura to pierwszy poważny egzamin (fot. tcz.pl)
Jak poradzili sobie tczewscy maturzyści? Najlepiej w Liceum Katolickim i I LO
Wiadomo już, jak poradzili sobie z jednym z najważniejszych egzaminów w życiu maturzyści z terenu powiatu tczewskiego. Do egzaminu dojrzałości przystąpiło 911 abiturientów, a zdały go 624 osoby. Najlepiej matury wypadły w Liceum Katolickim i I Liceum Ogólnokształcącym w Tczewie - tutaj egzaminy wypadły pozytywnie u - odpowiednio - 97 i 96 procent zdających. Z kolei w Zespole Szkół Rzemieślniczych i Kupieckich w Tczewie maturę zdała tylko jedna osoba.

Co czwarty pomorski maturzysta nie poradził sobie z tegorocznym egzaminem dojrzałości - wynika z danych podanych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną. 7,1 proc. zdających nie zdało dwóch lub więcej przedmiotów, a 17,9 proc. - jednego. A jak poszło zdającym z terenu powiatu tczewskiego?

- 911 maturzystów z terenu naszego powiatu zna już wyniki egzaminu dojrzałości. Średnia zdawalność w kraju wyniosła w liceach ogólnokształcących 75,5 proc. Mamy więc powody do dumy, ponieważ w większości naszych liceów średnia ta jest znacznie wyższa. Mówiąc o technikach, średnia zdawalność w kraju wyniosła 63 proc. W naszym powiecie połowa ze szkół ma powody do dumy, natomiast pozostali mogą im pozazdrościć uzyskanych wyników. - wyjaśnia Kamila Wiśniewska, rzecznik tczewskiego starostwa, które nadzoruje szkoły ponadgimnazjalne.

Najlepiej egzaminy dojrzałości wypadły w Liceum Katolickim - 45 uczniów podeszło do matury i tylko jedna osoba jej nie zdała - z matematyki. Zdawalność wyniosła tutaj 97 proc. Podobnie było w I Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej- Curie w Tczewie - 213 uczniów przystąpiło do matury, 212 zdało ustny egzamin, 206 zdało egzamin maturalny w całości. W sumie maturę zdało 96,71 proc. uczniów. Poniżej średniej jest z kolei II Liceum Ogólnokształcącym im. Jana III Sobieskiego w Tczewie, gdzie do matury przystąpiło 186 osób, z czego 155 osób zdało egzamin ustny, natomiast 112 zdało tegoroczny egzamin w całości, co daje 60,20 proc. skuteczności. W Zespole Szkół Ekonomicznych im. Ks. Janusza St. Pasierba 196 stanęło do matury, 187 osób zdało ustny egzamin, natomiast 156 uczniów zdało egzamin w całości. Daje to 79,18 proc. zdawalności. Z kolei w Zespole Szkół Rzemieślniczych i Kupieckich im. Księcia Sambora II w Tczewie do matury przystąpiło 27 uczniów, 11 z nich zdało egzamin ustny, ale tylko jedna osoba zdała tegoroczny egzamin w całości (3,7 proc. zdawalności). Szczegółowe wyniki matur w załączniku.


 
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (39)
dodaj komentarz

  • -3

    malinior_gość

    11.07.2011, 00:54

    Dwa licea, z których zamiast normalnych ludzi, wychodzą sataniści, emo, metalowcy, kosmici i inne paskudy... dajcie spokój :(

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx4 
  • aaa_gość

    11.07.2011, 10:39

    nie zgadzam sie, chodziles tam do liceum ze wiesz? ja chodzilam i nie jestem zadna z wymienionych wyzej osob, ani tez moi znajomi. wiec przestan oceniac, jesli nie masz zielonego pojecia co sie w tych liceach dzieje i jacy tam chodza ludzie.

    Cytuj
    IP: 178.235.xx1.xx5 
    -4

    uczen_gość

    11.07.2011, 18:10

    smieszny jestes

    Cytuj
    IP: 83.25.xxx.xx2 
    +3

    Ala_gość

    11.07.2011, 20:03

    a ja sie zgadzam

    faktycznie, jada po kembryż a sami nie sa lepsi - albo nadąsane snoby albo satanisci

    Cytuj
    IP: 79.162.xx0.xx5 
    +2

    _gość

    11.07.2011, 23:00

    tak jest! Jesli Twoje dziecko uczeszcza do I LO lub katolika - wiedz, ze cos sie dzieje!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx8 
  • +8

    absolwent_gość

    11.07.2011, 02:24

    widac po wynikach matur jaka szkola jest odpowiednia dla ludzi ktorzy chca zdawac egzamin dojrzalosci, w ILO i katoliku sa normalni ludzie, a co do budo to same p** i tapeciary, ktore chodza w leginach jak w spodniach, brak slow, dziewiony, pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx0 
  • +9

    opanuj się_gość

    11.07.2011, 11:39

    co do ubioru - zgadzam się, ale uważam, że nie masz prawa oceniać ludzi po ich wyglądzie, tudzież nazywać ''pedałkami''.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx9.xx6 
  • +3

    zezol_gość

    11.07.2011, 07:39

    ale beka 1 zdał na 27 !!!

    Zamknąć tą budę albo zmienić dyrektora !

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • +12

    iga_gość

    11.07.2011, 07:59

    ciekawe zestawienie- w Katoliku zdawało 34 osób , a w I LO im. Marii Skłodowskiej- Curie w Tczewie - 213 uczniów przystąpiło do matury, 212 zdało ustny egzamin, 206 zdało egzamin maturalny w całości. Co oznacza że Katolik był lepszy o 1 % !! woow... ale ciekawe jaka byłaby w nim zdawalność gdyby podeszło do matury tyle osób co w Kiri? pewnie słabiutko ..

    Odpowiedz
    IP: 83.0.xx6.xx4 
  • +4

    tom777_gość

    11.07.2011, 08:21

    uważniej

    Igo, osługuj się precyzyjniej cyferkami - w Katoliku nie zdawało 34 a 45 uczniów, czyli 100% absolwentów. Nawet tam nie ma cudów- więc nie może podchodzić więcej do matury niż kończy szkołę. Co do zdawalności i średnich wyników z poszczególnych przedmiotów to polecam też sięgnąć do danych z ubiegłych lat, Tam widać gdzie bywa "słabiutko"...

    Cytuj
    IP: 46.112.xx3.xx1 
    +6

    :P)_gość

    11.07.2011, 13:32

    ....

    Jestescie troche ograniczeni. Patrzycie tylko na to, iż katolik ma mniej uczniów, więc 1 % różnicy przy dużej liczbie uczniów Curie to nic nie znaczy. Lecz to działa w obie strony, mała liczba uczniów katolika powoduje to, że jeżeli ktoś nie zda to poważnie obniża statystyki. Porównywanie więc obu szkół wg mnie jest adekwatne.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx7 
  • +6

    _gość

    11.07.2011, 08:16

    to są normalni ludzie, tylko słuchający innej muzyki lub inaczej się ubieracjący, może, co ?

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx4.xx2 
  • -2

    _gość

    11.07.2011, 08:36

    ZSRiK rządzi, nie ma co ;]

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx1 
  • -12

    _gość

    11.07.2011, 08:42

    totalne bzdury,zgadzam sie z igą - co to za porownanie katolika....porazka.... a co do wypowiedzi absolwenta - przestan wypisywac takie bzdury - taki chojrak to jestes w necie bo jestes anonimowy..żenada

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xx0.xx7 
  • +13

    _gość

    11.07.2011, 09:03

    No, to II LO nieco pod**adło... Ale nie ma co sądzić po szkołach, to ludzie się nie przygotowali i tyle! Myśleli chyba, że matura sama się zda, a tu zonk, bo ponoć była wybitnie trudna w tym roku. W sumie to i dobrze, będzie w końcu mniej bezrobotnych magistrów za 5 lat :P

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx8.xx0 
  • -4

    _gość

    11.07.2011, 09:21

    Do autora tego artykułu. Jeżeli piszemy o szkołach powiatu tczewskiego, a zawężamy listę szkół do miasta Tczewa to wypada tę listę podać pełną. Autor dał sobie czas na podanie wyników tczewskiego Cambridge, a zapomina o zasłużonej dla Tczewa szkole ZST - były Mechanik. Wg mnie winnym za taki niski poziom zdawanlności matury w Cambridge jest Starosta, który pozwolił w tej szkole na otworzenie oddziałów dla techników.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx8 
  • -5

    zezol_gość

    11.07.2011, 09:29

    winni uczniowie i nauczyciele

    a dyrektora za brak nadzoru ODWOŁAĆ !!!

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • +13

    A..;p_gość

    11.07.2011, 09:44

    Poziom

    Teraz już chyba nikt nie ma wątpliwości gdzie jest wyższy poziom w Curie czy Marysieńce;)

    Odpowiedz
    IP: 195.74.xx1.xx4 
  • +14

    Marek_gość

    11.07.2011, 09:45

    Wyniki???

    A ja myślę, że ocena szkół pod względem zdawalności egzaminu w taki sposób jest nieporozumieniem. Uważam, że trzeba wyjść już od rekrutacji do szkół. Nie trudno przygotować ucznia do matury jeśli "te najlepsze szkoły" tworzą klasy z najlepszych absolwentów gimnazjum. A może spróbować odwrócić sytuację i wtedy wyniki wyglądałyby inaczej. Jak można porównywać szkoły typu liceum i technikum. Przecież te drugie są bardziej nastawione na umiejętności zawodowe. Absolwent liceum zdaje maturę i nic więcej. Absolwent technikum dodatkowo egzamin zawodowy. By zdać maturę trzeba osiągnąć 30% a praktyczny egzamin zawodowy 70%. Poczekajmy na wyniki egzaminu zawodowego. I oceniając szkoły warto i o tym pomyśleć.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx2 
  • +15

    no name_gość

    11.07.2011, 11:16

    ;))

    dobrze mowi, polac mu! Ja konczylam budo i niestety nie moge zbyt dobrze ocenic tej szkoly. Jestem jedna z KILKU osob z mojej klasy, ktore dostaly sie na uczelnie panstwowa. Uczniowie sie nie ucza, ledwo sa przepuszczani z roku na rok (nie mowie o wszystkich), wszystko wydaje sie super, a tymczasem wyniki matur mowia wszystko. To, ze zdalam mature, moge zawdzieczac tylko mojej pracy.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx2 
    +2

    4kx_gość

    11.07.2011, 11:52

    szkoly

    ...w końcu ktoś logicznie myśli.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx6 
    -2

    Kikkih_gość

    11.07.2011, 12:11

    +1

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx3 
  • -2

    marek_gość

    11.07.2011, 09:53

    cambigde

    Cambridge to masakra ! Kto ze Starostwa stoi za tym aby otwierać tam kolejne oddziały i zabierać innym szkołom kandydatów na specjalności , które wcześniej już istniały.Panie Starosto - trzeba się temu przyjrzeć !!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx6 
  • +4

    TOM_gość

    11.07.2011, 16:08

    CAMBIGDE

    odniosę się do marek_gość a kto ci karze pracować w tej szkole?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx0 
  • +5

    fan_gość

    11.07.2011, 11:13

    ??

    Wie ktoś jakie były wyniki w "Nauce"?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx2 
  • ilona_gość

    11.07.2011, 13:10

    WYPRASZAM SOBIE TE OSZCZERSTWA NA CAMBRIGE!! UKOŃCZYŁAM TA SZKOŁĘ , ZDAŁAM MATURE I EGZAMIN ZAWODOWY. TRZEBA SIĘ UCZYĆ BY ZDAĆ A NIE OLEWAĆ WSZYSTKO I ZWALAĆ WINE NA SZKOŁE CZY NAUCZYCIELI

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx1.xx3 
  • +5

    Paulina_gość

    11.07.2011, 16:43

    uczennica katola

    Również uważam, że poziom zdawalności matur w dużej mierze zależy od uczniów. Jeśli nie chcemy się uczyć to nie idźmy do liceum, a jeśli chcemy to nie trzeba iść do mojej szkoły czy do curie. Nie chodziłam nigdy do innego liceum, więc nie jestem żadnym znawcą, ale myślę nauczyciel nie jest w stanie wbić do głowy wiedzy tym, którzy wszystko olewają. Sądzę, że potrzebne nam są raczej dobre zawodówki, żebyśmy mieli w końcu dobrych fachowców, a nie jak już czytałam wyżej "bezrobotnych magistrów".

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx0.xx3 
  • +2

    daria_gość

    11.07.2011, 18:18

    Uważam, że „nieciekawy” poziom zdawalności matur to nie wina dyrektora szkoły czy nauczycieli tylko uczniów. I nie ma tutaj znaczenia czy jest to uczeń Cambridge czy Curie. Jeżeli ktoś decyduje się na liceum czy technikum celem zdania matury, to chyba zdaje sobie sprawę z tego, że wiedza sama mu do głowy nie wejdzie ani że nikt się za niego nie nauczy oraz że nauczyciel choćby nie wiem jak się starał, nikogo do nauki nie zmusi. Tak się składa, że ukończyłam Cambridge, zdałam tam maturę i egzamin zawodowy. W ogóle zauważyłam, że w Tczewie panuje jakiś dziwny mit na temat Cambridge. Ludzie nie znają szkoły (bo skąd? skoro nie są jej uczniami) tylko powtarzają zasłyszane, niesprawdzone i nieprawdziwe opinie.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xx8 
  • +1

    _gość

    11.07.2011, 19:09

    studentka;)

    Ukończyłam II LO 2 lata temu i nie żałuje swojej decyzji,dobrze zdałam maturę, dostałam się na wymarzone studia...matura przede wszystkim zależy od podejścia uczniów i od ogromu szczęścia przy obecnej maturze i nikt nie powie mi, że.Nie mam grono znajomych którzy świetnie się uczą, a niestety polegli na matmie, a znam też takich którzy naukę mieli gdzieś,a udało im się zaliczyć egzamin na 30 %...co do poziomu szkół-chory jest system jaki teraz panuje, to prawda,że w liceach jest coraz gorzej, ale dlaczego?absolwent gimnazjum zdaje test gimnazjalny na takim poziomie,że nie dostaje się do zawodówki, a w liceum jest wolne miejsce i tam idzie, a dyrektor nie ma prawa odmówić mu przyjęcia do szkoły,znam wiele takich przypadków, przychodzi do szkoły, rozwala lekcje, psuje opinie...Niech ministerstwo zlikwiduję jeszcze 50% szkół zawodowych, wtedy się zacznie.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx3 
  • +3

    daria_gość

    11.07.2011, 19:23

    Uważam, że „nieciekawy” poziom zdawalności matur to nie wina dyrektora szkoły czy nauczycieli tylko uczniów. I nie ma tutaj znaczenia czy jest to uczeń Cambridge czy Curie. Jeżeli ktoś decyduje się na liceum czy technikum celem zdania matury, to chyba zdaje sobie sprawę z tego, że wiedza sama mu do głowy nie wejdzie ani że nikt się za niego nie nauczy oraz że nauczyciel choćby nie wiem jak się starał, nikogo do nauki nie zmusi. Tak się składa, że ukończyłam Cambridge, zdałam tam maturę i egzamin zawodowy. W ogóle zauważyłam, że w Tczewie panuje jakiś dziwny mit na temat Cambridge. Ludzie nie znają szkoły (bo skąd? skoro nie są jej uczniami) tylko powtarzają zasłyszane, niesprawdzone i nieprawdziwe opinie.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xx8 
  • +6

    Ala_gość

    11.07.2011, 20:01

    co wy chcecie od łcambrydge?

    zacznijmy od tego że ZSRIK nie jest takie złe, opinia została od czasu jak był inny dyrektor. a technikum też tam kończyłam i żyję. maturę zdałam i mam się lepiej niż ci nadąsani goście z katolika co chodzą z głowami w chmurach bo myślą że jak mają ustawionych starych to będą mieli bosko w życiu. gratuluję im zdania matury. ciekawe jak by im poszło gdyby mieli jeszcze egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe i tygodniowo 15 godzin nauki więcej przedmiotów zawodowych... pewnie już inaczej by wyglądały te procenty. dla niektórych ważny jest zawód a dla innych, no cóż, PRZEDMIOTY OGÓLNOKSZTAŁCĄCE - tylko

    Odpowiedz
    IP: 79.162.xx0.xx5 
  • -4

    kanarek_gość

    11.07.2011, 21:19

    kembrydż jest najgorsze

    tam powinni zostać sprzedawcy i fryzjerzy a resztę zawodów przenieść do pani Małeckiej w polmo

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx0 
  • +2

    unknown_gość

    11.07.2011, 22:26

    Jak w kembrydż mają być fryzjerzy, to co zostanie dla polmo w technikum fryzjerstwa czy jak mu tam?

    Cytuj
    IP: 78.88.xx8.xx8 
  • +1

    zse_gość

    11.07.2011, 21:40

    matura

    Ekonomik górą!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx9 
  • +3

    Marek_gość

    12.07.2011, 10:04

    Cambrigde zawodowo i tak GÓRĄ. Czy ktoś chce czy nie to i tak kształcą do zawodu najlepiej (również w zawodach technikalnych)

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx2 
  • LSQ_gość

    12.07.2011, 12:06

    A Pan Poseł zdał?

    Odpowiedz
    IP: 91.213.xx8.xx2 
  • +2

    _gość

    12.07.2011, 12:28

    ej, bystrzak

    jakbyś dobrze śledził tcz.pl to byś wiedział, że na temat Pana Posła powstał osobny artykuł :) Bo maturzyści w Tczewie dzielą się na Pana Posła i resztę plebsu :P

    Cytuj
    IP: 81.219.xx8.xx0 
  • -2

    matura_zse__gość

    13.07.2011, 00:54

    do pana Marka

    Gdybyś był choć troche inteligentny to bys wiedział że Cambrigde to nie Ekonomik tylko zupełnie inna szkoła, ale nie oczekujmy za wiele. pozdrawiam:)

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx9 
  • +3

    Marek_gość

    13.07.2011, 09:09

    Aż takim idiotą to nie jestem! Dokładnie wiem, że Ekonomik i ZSRiK (czyli Cambridge) to dwie oddzielne szkoły. A moja opinia dotyczyła ZSRiK. I tak uważam, że to właśnie Camrigde najlepiej przygotowuje do pracy zawodowej. Dodam jeszcze, że również dobrych fachowców przygotowuje Mechanik. A reszta to może spadać... Niestety

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx2 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.