Taksówkarz - zawód limitowany. W Tczewie będą tylko 2 nowe licencje

Za zwiększeniem liczby licencji głosują radni PO (fot. tcz.pl)
Taksówkarz - zawód limitowany. W Tczewie będą tylko 2 nowe licencje
25, 24, 15, 10, a skończyło się na dwóch - podczas czwartkowej sesji Rady Miejskiej jej członkowie zdecydowali o zwiększeniu ilości licencji na prowadzenie taksówek. Przy okazji głosowania wybuchła gorąca dyskusja. Jedni argumentowali, że już dawno minął poprzedni ustrój i wolny rynek pozwala na nielimitowanie podobnych zawodów jak taksówkarz. Inni podkreślani, że taksówek jest dość, a ich właściciele już i tak ledwie się utrzymują. Tymczasem o możliwość wykonywania zawodu w Tczewie ubiega się 27 osób.

Na podstawie ustawy o transporcie drogowym to właśnie Rada Miasta ustala liczbę nowych licencji do wykonywania transportu drogowego taksówką. Do tej pory wydano 85 pozwoleń na przewożenie pasażerów na terenie miasta. Teraz na rozpatrzenie czekały 24 nowe wnioski. Z tego tego też powodu prezydencki projekt uchwały przedstawionej do rozpatrzenia Radzie Miasta na sesji przewidywał zwiększenie liczby licencji właśnie o tę liczbę. Tymczasem Komisja Polityki Gospodarczej przegłosowała wniosek o przyznaniu... dwóch licencji. To nie zraziło części radnych z klubu Platformy Obywatelskiej, którzy tuż przed głosowaniem namawiali swoich kolegów do zwiększenia licencji o 24. Głos zabrała radna Brygida Genca.

- PO popiera prezydencki projekt uchwały, czyli zwiększenie limitu o tyle, o ile złożonych jest konkretnych wniosków. Platforma popiera liberalizm gospodarczy. Uważamy, że nie monopol, a tylko zdrowa konkurencja zabezpieczy lepsze i tańsze usługi. W Tczewie ostatnio wielu potraciło pracę, a zwiększając ilość licencji, tworzymy nowe miejsca pracy. - Radna podkreślała również, że ze względu na coraz częstsze miejskie korki, potrzeba większej ilości taksówek. - Taksówką można ominąć rondo i przejechać inną drogą na czas. - argumentowała Brygida Genca - Po głosowaniach na komisjach wnioskuję, że radni pozostałych klubów są przeciwni zwiększeniu ilości licencji, dlatego proszę o ponowne przemyślenie sprawy i podjęcie uchwały, która jest korzystna dla mieszkańców, a nie tylko dla jednej grupy społecznej. Mieszkańców mamy 60 tysięcy, a taksówkarzy 84.

W podobnym tonie przemawiał również radny Tomasz Jezierski:


- Moim zdaniem jest to jedno z takich głosowań, podczas którego oceniają nas mieszkańcy. Będą oceniali czy głosujemy politycznie, czy zgodnie z naszym sumieniem. Wszyscy wiemy, o co chodzi. Jeden z naszych kolegów, pan Antoni Truszkowski jest prezesem tej korporacji taksówkowej, której jak najmniej zależy na tym, aby były nowe licencje. Ja go rozumiem - to jest jego środowisko i musi o nie dbać. Ale nie chciałbym, aby przez dzisiejsze głosowanie cała rada była oceniana w ten sposób, że jest tu jakieś kumoterstwo, kolesiostwo. Jako radni musimy być w porządku wobec naszych wyborców, dlatego proszę, aby to głosowanie było uczciwe i zgodne z tym, co przysięgaliśmy na początku kadencji.

Dyskusji radnych przysłuchiwali się również kandydaci na taksówkarzy. Jeden z nich zdecydował się zabrać głos:

- Chciałbym tylko zapytać, czemu na służyć limitowanie koncesji na takie usługi. Większość miast podjęła już decyzję o uwolnieniu limitów. Aby dostać koncesję, trzeba spełnić pewne warunki. Osoby, które składają wniosek, mają już je spełnione - ukończyły kurs i zdały pozytywnie egzamin. W ciągu kilkunastu dni powinny dostać koncesję i nie byłoby problemu m. in. z miejscami pracy.

Mirosław Augustyn, szef Komisji Polityki Gospodarczej, w swojej wypowiedzi podkreślał, że zarzuty o upolitycznianie głosowania są co najmniej nie na miejscu.

Po głosowaniu przemówił radny i prezes Taxi Plus - Gryf, Antoni TruszkowskiNasza praca nie jest łatwa. Koledze Jezierskiemu zwracam uwagę, że kiedy na komisji gospodarczej były rozmowy na temat taksówek, leżałem w szpitalu. Ostatnio więcej czasu poświęcam na swoje zdrowie, niż na kierowanie organizacją. Żadnemu z radnych ręki nie kazałem podnosić. Mogę tylko zapewnić mieszkańców Tczewa, że nasze taksówki są tańsze od gdańskich o 70 groszy na kilometrze, 1,50 złotego na wejściówce i 20 złotych tańsze na godzinie postojowej. Celowo nie podnieśliśmy cen, by ludzie np. starsi dojeżdżający do lekarza, mogli korzystać z naszych usług. I o czym my tu rozmawiamy? Ci koledzy, którzy u nas jeźdżą muszą po 1500 zł zarobić, żeby się nazywać taksówkarzem, bo nie mają rent i emerytur. Tam na tych listach aż się roi od takich, którzy chcą tylko dorabiać. Dodam tylko, że nie popieram za rządzenie 50-cioma taksówkami ani złotówki.
- Dlaczego limity? Za chwileczkę będziemy rozbudowywali węzeł komunikacyjny - miejsc parkingowych jest mało, nie starczy ich dla wszystkich - zaraz musielibyśmy ich dobudowywać. Po drugie środowisko taksówkarzy jakoś chce się ze swojej pracy utrzymywać. Ci którzy pracują na pełny etat ponoszą pełne koszty ubezpieczenia, wpisowego, utrzymania samochodów. To nie jest praca nie wiadomo jak lukratywna.- Z kolei radny Zbigniew Urban dodawał - Zwiększenie ilości limitów nie spowoduje, że taksówki będą jeździły szybciej niż autobusy. - mówił radny - Wiemy jak wygląda sytuacja w mieście.

Gertruda Pierzynowska przypomniała ubiegłoroczne głosowanie, które również wzbudziło spore emocje:

- W ub. roku na tym samym miejscu stał ubiegający się pan - zapamiętałam jego imię - pan Roman. Był bardzo wzburzony, jak śmiemy decydować o liczbie koncesji. Wtedy zapytałam go, czym się zajmuje. Jest to były policjant z wysoką emeryturą. Dziś jeździ na taksówce i co robi? Należy do grupy, która jest przeciwko zwiększeniu liczby koncesji, bo nie ma jak dorobić. Na postojach stoją taksówki, a nie ludzie chętni do jazdy.

Tymczasem klubowy kolega radnej Tomasz Jezierski, podkreślał, że w Grudziądzu, który liczy 95 tysięcy mieszkańców jest 390 licencji, w 120-tysięcznym Elblągu tyle samo, zaś w Kwidzynie, który liczy 37-tysięcy mieszkańców jest 120 licencji.

- Są zatem miasta, w których rządzi zasada gospodarki wolnorynkowej, a nie jakaś reglamentacja. Tak było w poprzednim systemie, że centralnie sterowano gospodarką. Mamy gospodarkę wolnorynkową i powinna obowiązywać zasada konkurencyjności - mam lepszy samochód, tańszą ofertę, więc wygrywam.

Z podobnymi argumentami kompletnie nie zgadzał się jeden z taksówkarzy, który przysłuchiwał się obradom:


- Nie może wejść nikt więcej, łamiąc zasady, które zostały przyjęte. - mówił do radnych - Wchodzą ludzie i robią trzodę na taksówkach. Nie mają pojęcia o pracy taksówkarza. Człowiek musi się utrzymać z taksówki, a nie wchodzi jakiś "zielony", który nie ma pojęcia, i chce tylko dorobić.

Radny Krzysztof Misiewicz już podczas dyskusji apelował o przyznaniu 10 licencji, dla osób oczekujących dłużej niż półtorej roku. Z kolei Brygida Genca wnioskowała o zwiększenie limitu do 25. Radni jednak zdecydowali o odrzuceniu wniosków, ostatecznie przyjmując dwie nowe licencje. W ciągu ostatniego roku uwolniła się jedna licencja. Ze względów ustawowych nie można jej automatycznie przekazać innym oczekującym. W ubiegłym tygodniu kolejne trzy osoby zdały egzamin przed starostą tczewskim i uzyskały uprawnienia do kierowania taksówkami, tym samym wydłużając listę oczekujących na licencje. Obecnie po Tczewie jeżdżą 84 taksówki. Aż 96 procent taksówkarzy opowiedziało się za niezwiększaniem ilości koncesji.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (51)
dodaj komentarz

  • -1

    Maxx

    02.11.2009, 03:06

    Interes prawny radnego

    Czy głosowania radnego Antoniego Truszkowskiego w radzie i w komisji dotyczyło jego interesu prawnego ? (Art. 25a USTAWY o samorządzie gminnym)

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -2

    VitoldMix_gość

    02.11.2009, 08:21

    Obłuda, kolesiostwo i dupokracja - ot cały Tczew.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx6.xx6 
  • C>K>M_gość

    02.11.2009, 08:22

    Chciałoby się kroić klienta we własnym ciepłym gronie kolesiów i tak przezimować do emeryturki? Jak długo jeszcze w tym kraju ważniejszy będzie interes 100,500, 5000 osób niż interes pozostałych 36mln konsumentów??? A taksówkarzom którym nie przyznano licencji proponuję założyć firmę "przewóz osób"'. W Warszawie działa całkiem dobrze.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx6 
  • -2

    Czasem jeżdzę_gość

    03.11.2009, 12:32

    "przewóz osób"

    "Przyjdzie kryska na Matyska."Czas skończyć z licencjami. Wolny rynek. http://www.icarauto.pl/onas.html Jedna taryfa w dzień i w nocy. Ceny o wiele niższe niż "normalnych taksówek. W Krakowie już ruszyło. Korporacje już nie mają monopolu. Jeszcze trochę i w innych miastach ruszy. Przyjdzie i do nas :)

    Cytuj
    IP: 88.199.xx7.xx5 
  • rafalek_tcz_gość

    02.11.2009, 08:25

    taxi

    Panowie taxi-Tczewiacy. Zróbcie tak jak w Kwidzynie, 7zł w mieście niezależnie od trasy w taryfie1. Teraz jak się jeździ nawet tą samą korporacją i identyczną trasą i taryfą to potrafię zapłacić raz 12zł, a innym razem 17zł (sam sprawdziłem). Ponad 30% różnicy w kwocie - z czego to wynika i czy to jest uczciwe?! Może któryś z taksówkarzy się wypowie? Acha, i niech Pan Prezes w swojej korporacji przypomni szanownym taksówkarzom o obowiązku wydawania paragonów fiskalnych dla klienta. I co grozi za niewydanie takiego paragonu. Może kary finansowe Urzędu Skarbowego zmobilizują ich do normalnej i uczciwej pracy. pozdr. R

    Odpowiedz
    IP: 83.17.xx9.xx8 
  • bronks_gość

    02.11.2009, 09:26

    No i znowu zięć Gency nie doatanie zezwolenia

    Może za rok teściowa w końcu wywalczy dla ziecia zezwolenie.

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx6.xx4 
  • Patriot_gość

    02.11.2009, 09:42

    Jest literówka..

    Zamiast ,,popieram'' powinno być ,,pobieram''.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx2 
  • hah_gość

    02.11.2009, 09:58

    no i co

    wszyscy i tak czaja.

    Cytuj
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • Mati_gość

    02.11.2009, 09:56

    Tak byc nie powinno

    Pomijając już wszystkie inne aspekty to najważniejszym wydaje sie być fakt że nikt nikomu nie powinien zabraniać wykonywać takiej pracy jaką chce, jeśli spełnia wszystkie wymogi formalno - prawne. To zamach na demokracje.Dlaczego można otworzyć firmę budowlaną, dlaczego można zakład fryzjerski czy szewski a taksówką jeździć nie? Odpowiedz jest chyba jedna - bo fryzjerzy, budowlańcy i szewce nie mają kumpli w radzie.

    Odpowiedz
    IP: 79.184.xx8.xx3 
  • +1

    taschoon_gość

    02.11.2009, 10:03

    Co racja to racja. Kwidzynek jest mały a spędziłem tam każdy "łikend przez ostatnie 3 lata i taksówek jest tam mnóstwo ale na postojach nieczęsto stoją albo bardzo krótko, dlaczego bo jeżdżą a nie marudzą, że za dużo licencji. Na terenie miasta mają określoną stawkę i nikt nie kombinuje na klientach i może dlatego mają tyle pracy a nie marudzenia na postojach

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx0.xx1 
  • +1

    ona__gość

    02.11.2009, 10:14

    popieram

    Rewelacyjnie się stało że wejdą tylko dwie,albo o dwie za dużo.Taksówki stoja bo mało kto jeździ teraz przez te korki,a na liczniku leci.Ci ktorzy glosowali ZA wpuszczeniem 27taksówek maja w tym cel, nie wspomne o babci ktora gadała głupoty a jej zięciu jest na 19pozycji do wpuszczenia. Powodzenia, za rok moze dwa sie uda :))

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx8.xx1 
  • ona__gość

    02.11.2009, 10:15

    do rafalek ...

    jak zbierasz śmieci to zabieraj paragoniki, taksówkarz nie będzie za tobą gonił zeby ci go dac .... chcesz to bierz ;p pozdro

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx8.xx1 
  • VitoldMix_gość

    02.11.2009, 10:31

    Pytanie

    Skąd Truszkowski i inni czerpią wiedzę kto czeka w kolejce na licencje?.Skąd wiedzą że chcą tylko dorobić? Czy mają prawo przeglądać wnioski?

    Odpowiedz
    IP: 79.184.xx8.xx3 
  • Do ona_gość

    02.11.2009, 10:36

    Do ona

    Jesteś żoną taryfiarza czy może sama jeździsz srebrnym mercedesem? ;))

    Odpowiedz
    IP: 79.184.xx8.xx3 
  • rafalek_tcz___gość

    02.11.2009, 11:37

    do ona_

    Po pierwsze: Paragon to nie śmieć tylko dowód sprzedaży (wykonania usługi). Ciekawe czy kupiłabyś w ciemno coś bez paragonu. Nie masz potem żadnych uprawnień gwarancyjnych ani reklamacyjnych. Po drugie: Sprzedawca (w tym przypadku kierowca taksówki ) ma obowiązek wydać paragon klientowi. I czy mu sie to podoba czy nie. Pasażer nigdy nie powinien prosić o paragon tylko go otrzymać z podziękowaniem za skorzystanie z usług. Jeśli jesteś taksówkarzem to radze pomyśleć kto płaci Ci pensje? Korporacja? A może to jednak klient? Bierz to pod rozwagę. Po trzecie: Za niewydanie paragonu kasjer/sprzedawca (taksówkarz) ponosi wg obowiązującego prawa skarbowego kare (mandat) w wysokości do 2252zł. Inna sprawa że taksiarze nie rejestrują wszystkich jazd ze względu na przekroczenie obrotów i większy podatek. Tym też powinna zająć się policja skarbowa. pozdr. R.

    Odpowiedz
    IP: 83.17.xx9.xx8 
  • -2

    Łukasz

    02.11.2009, 12:43

    Kolesiostwo zwyciężyło. Im więcej taxi tym więcej miejsc pracy! Poza tym bzdurą jest to co mówi Pan Truszkowski. Tczew ma bardzo drogie stawki w taxi, nie ma stref i jest niekorzystnie dla klienta, a co za tym idzie jest mniej klientów. A potem płacz... bo nas jest za dużo... g..wno prawda. Za dużo to kasujecie, a jest was dużo za mało.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • ja15_gość

    02.11.2009, 13:31

    Nowe miejsca pracy???

    -W Tczewie ostatnio wielu potraciło pracę, a zwiększając ilość licencji, tworzymy nowe miejsca pracy.-jest to cytat pani radnej. Jak to tworzycie nowe miejsca pracy?? Ubiegający sie o licencje sam kupuje samochód, zakłada działalność,kończy kurs, zdaje egazmin, kupuje taksometr, ponosi koszta przeglądów, eksploatacji, zus-u i innych składek czyli sam tworzy sobie miejsce do pracy płacąc za to wszystko z własnej kieszeni. Rada tylko stawia kropkę na końcu.

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xx0 
  • -1

    xxx_gość

    02.11.2009, 15:14

    JEDNYM SŁOWEM ZŁODZIEJE DOŚĆ CZĘSTO KORZYSTAM Z TAXI I NIE RAZ DŁUGO CZEKAM ALE JAKI OSTATNIO WAŁEK CHCIAŁ ZROBIĆ TAKSÓWKARZ TO PRZEROSŁO MNIE JEZDZILEM PO MIESCIE PO IMPREZIE DODAM CO ZJESC I NA CPN PO BROWARKA WYSZŁO 35ZŁ OK MYSLE PLACE ALE GDY SIE BARDZIEJ PRZYJRZALERM NA TAKSOMETR TO WSKZYWAŁO 0,35 GR DO ZAPŁATY ALE TAKSOWKARZ MOWI 35ZL OK PLACE ALE GDY POPROSILEM O PARAGON PATRZY NA MNIE I MOWI O CO MI CHODZI A JA ZE WIDZE ZE MAM DO ZAPLATY 0,35GR I TO BEDE WYJASNIAL JAK BYM OTRZYMAL PARAGON OCZYWISCIE SKONCZYLO SIE NA 10ZL BEZ PARAGONU OCZYWISCIE I WYMIANIE OSTRYCH SLOW WIEC NIE DZIWCIE SIE CZEMU NIE CHCA DOPUŚCIĆ INNYCH DO KORYTA pozdro

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx0.xx8 
  • -1

    Maxx

    02.11.2009, 16:46

    Jak za komuny

    W każdym normalnym mieście na taksówce jest wywieszony podstawowy cennik usług, Gdańsk planuje stworzyć porównywarkę cen i aplikację umozliwiającą sprawdzenie kosztów. A w Tczewie jak zwykle zmowa milczenia, strach wsiąść do taksówki bo nie wiadomo jakie będą koszty. I to wszystko dzięki aktywnemu wsparciu towarzyszy, którzy sami swój biznes doprowadzili do bankructwa, sami dorabiają sobie do pensji/renty/emerytury, sami pobierają pensję z swerze niewytwarzajacej PKB. PS Kiedy będzie dostępny protokół z posiedzienia komisji polityki gospodarczej ? Bo bardzo jestem ciekaw co do powiedzenia miał pewien wybitny specjalista od prowadzenia biznesu.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Taxi driver_gość

    02.11.2009, 17:12

    Kilka słów prawdy

    Witam. Jestem młodym taksówkarzem ( od 2 lat )i widząc co się dzieje a także słysząc w relacji telewizyjnej z sesji te bzdury chce wyjaśnić kilka spraw. Zacznę od tego że większość z tego co mówili radni to zwykłe bzdury – po prostu nie wiedza o czym mówią. Około 60% moich kolegów ( ja też ) ma jeszcze inne źródła dochodu ( inna praca, emerytura, renta, inna działalność, wynajem itp. ), więc nie jest prawdą że utrzymują się tylko z tego. Nie jest też prawda że ledwo wiążemy koniec z końcem. Może niema na postoju kokosów ale jak ktoś pojeździ to na życie zarobi ( gdyby było inaczej nie pracowaliby ojciec, syn, szwagier, brat, całe rodziny ).Pozatym skoro jest tak źle dlaczego nikt z postoju nie odchodzi do innej pracy? Pracują do samej śmierci. Nasz pan prezes chwalił się na sesji że Tczew ma tanie taksówki. Tak ale..... to on chciał wprowadzić podwyżki i z taką propozycją do nas na postój przychodził. To sami ( niektórzy ) taksówkarze powiedzieli NIE prezesowi i podwyżkom i propozycja prezesa upadła. Nasze środowisko jest specyficzne, tu niema kumpli. Jest za to pazerność na kasę, zawiść, kłamstwo i krętactwo. Bywały przypadki przebijania kół, podbierania kursów i kradzieży reklam. A kolega z Taxi Puls ( który wystąpił na sesji ) niech nie ośmiesza siebie i nas mówiąc o młodych „zieloni” którzy robią „trzodę” bo sam aniołem nie jest. Jego wystąpienie to porażka i wstyd. Podejście tej „zielonej trzody” do klienta i pracy taksówkarza jest o niebo lepsze jak „dziadków” którym nie chce się nawet wyjść z samochodu żeby włożyć klientowi bagaż do kufra czy pomóc starszej osobie. Uważam że ¾ tego środowiska nadaje się do wymiany, są to ludzie w podeszłym wieku którzy z żalem wspominają dawne czasy kiedy to oni byli „panami”. Niestety czasy się zmieniły i o klienta trzeba dbać i zabiegać. Oni tego nie potrafią. Nie jestem za wydawaniem nowych licencji – wiadomo z jakich względów, ale gdyby można było co niektórym te licencje odebrać i dać nowym, młodym fajnym ludziom byłbym ZA. Pozdrawiam moich klientów :) Taxi driver

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx1.xx9 
  • rafalek_tcz____gość

    02.11.2009, 17:46

    do xxx_gość

    Miałem to samo co Ty, naliczają grosze a kasują PLN. Też skończyło sie na ostrych słowach i mniejszej kasie. I w sumie on stracił bo gdyby dał ci ten paragon, straciłby posade w korporacji, a jakbyś miał świadka że nie wydał Ci paragonu, zapłaciłby mandat w US. A dlaczego tak robią? Mają tzw. próg obrotów, po którym musieliby zapłacić większy podatek. I ci którym się taki limit zbliża sięgają po takie metody, oczywiście nieuczciwie. Nie mówie że wszyscy, ale jak ktoś pracuje w korporacji, to powinien wiedzieć że takimi metodami zraża klienta nie tylko do siebie (nr boczny łatwo zapomnieć), ale głównie do marki korporacji. Wstyd panowie - taksówkarze - wstyd. Może któryś by się wypowiedział? Ale chyba brak odwagi oraz argumentów. pozdr. R.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx4 
  • Taxi driver_gość

    02.11.2009, 18:34

    Każdy pracuje na siebie

    Ja uważam że jeżdżę uczciwie.Nikogo, nigdy nie oszukałem.Za "dziadków" którzy mówią że to my młodzi robimy trzodę na postoju nie odpowiadam, każdy pracuje na swoja opinie. Ja na brak klientów na telefon nie narzekam.To chyba o czymś świadczy.Ale jeśli oszuści nie są w zrzeszeniu karani albo są karani symbolicznie to co się dziwić. Za to innych ( niewygodnych i mówiących co myślą ) kara się za byle co.Są równi i równiejsi.Tak jak mówiłem - połowa "dziadków" do wymiany i niech wchodzą młodzi i zieloni!

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx1.xx9 
  • bojan97_gość

    02.11.2009, 20:37

    Miejska Rada Narodowa

    A kiedy powołacie Inspekcje Robotniczo-Chłopskie towarzysze? Trza by sprawdzic jak nazywają się ci dwaj co dostali koncesje oraz ich stopień pokrewieństwa z towarzyszami z PO. Proletariusze wszystkich krajów łączcie się. Kiedy powołacie Miejski Urząd Kontroli Widowisk i Publikacji? Czy już przy tym wpisie?

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx0.xx4 
  • _gość_gość

    02.11.2009, 23:19

    dwie strony medalu

    Skoro w śród taksowkarzy są byli policjanci pobierający spore emeryturki, ludzie prowadzący inne interesy to calkiem nieźle im się powodzi. Zastanawiam się czy ci nowi mają jakieś inne źródła dochodu i zawód taksowkarza traktują na zasadzie zabicia nadmiaru czasu. Czy nie przypomina to wam sytuacji gdzie panie nauczycielki z emeryturami i rentami pracują na pełnym etecie a młodzi ludzie na pół etatu za marny grosz? Niby wolny rynek i konkurencja ma decydować o wszystkim - ale jak konkurować z kimś kto ma emeryturę a taxi to dla niego dodatkowe źródło dochodu? Wydaje mi się że takimi przypadkami mógłby się zająć urząd ochrony konkurencji i konsumentów.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xxx 
  • VitoldMix_gość

    03.11.2009, 08:12

    Żal było patrzeć jak człowiek którego kiedyś szanowałem radny Augustyn tak bardzo starał się podlizać Truszkowskiemu. Stękał, kwękał, mówił coś od rzeczy. Jak można tak nisko upaść. Skompromitował się już w zeszłym roku a teraz jeszcze bardziej.

    Odpowiedz
    IP: 79.184.xx1.xx6 
  • ona__gość

    03.11.2009, 10:18

    do niego ...

    nie jestem ani zona taryfiarza ani nie jezdze srebrnym mercem cwaniaczku, ale jestem rodzina jednego z nich i widze co sie dzieje ... żałosne

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx3.xx8 
  • yyy_gość

    03.11.2009, 12:18

    do Taxi driver

    Do najuczciwszego taksówkarza w Tczewie (Taxi driver) Przyznaj się w jakiej grupie jeżdzisz i skąd masz tyle prywatnych telefonów,myślę że to są klijenci którzy dzwonią do twojej grupy ,a ty jadąc na zlecenie dajesz klijentowi swój prywatny numer pozbawiając innych swoich kolegów możliwości zarobku I ty mówisz o uczciwości

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx5.xx7 
  • ona__gość

    03.11.2009, 15:06

    do yyy

    tak robi 3/4 taksówkarzy, każdy ma swoich ludzi i stałych klientów których wozi i rozdaje swój numer albo wizytówki. Nie ma uczciwych ludzi w 100%, są mniej uczciwi i nieuczciwi.

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx3.xx8 
  • turek _gość

    03.11.2009, 17:30

    tomasz jezierski

    hm widze ze ze wszystkich radnych tylko pan Tomasz Jezierski ma "jaja"i trzezwo mysli w tym calym tczewskim bajzlu cala reszta rajcow nadaje sie do lopaty widze niestety ze w niektorych galeziach gospodarki komuna zadomowila sie na dobre igdzie tu wolny rynek?

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx2.xx7 
  • kubus_gość

    03.11.2009, 18:45

    do Taxi driver

    Najuczciwszy taksowkarzu z tczewa ,wypisujesz takie bzdury ze strach to czytac ,jestes poprostu zlodziej skoro masz tyle kursow na telefon prywatny .Rozdajesz swoj nume telefony i okradasz kolegow ktorzy stoja uczciwie na postoju i czkaja na kurs ,przestan wypisywac takie bzdury ,skoro pracujesz w jakiejs korporacji to sie dziwie ze nie wywalili cie na zbity pysk na bruk,takich zlodzieju nie powinni tolerowac .

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx3.xx1 
  • xyz_gość

    03.11.2009, 20:34

    Bk

    Ale beka!!! :))) Taksówkarska brać się zburzyła! Brawa dla Taxi drivera za odwagę i prawdę. Chociaż jeden miał troche odwagi. Boli prawda co taksiarze?A swoją drogą wiadomo że WSZYSCY mają swoich klientów na telefony. Uczciwie stoja na postoju - beka ale sie ubawiłem! Pozdro dla Taxi drivera!

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx1.xx9 
  • _gość_gość

    03.11.2009, 21:11

    Znaczy za co brawa? Za tą uczciwość która objawia się klientami na telefon. Niech pan uczciwy pracuje jako pojedyncza taksówka, a nie korzysta z przywilejów jakie daje zrzeszenie jednocześnie odbierając klientów innym - uczciwie budującym wizerunek danej korporacji. Jeździj kolego sam a nie w Taxi Plus, rozdawaj telefony i wtedy chwal się swoją uczciwością. łatwo dostawać zlecenia z centrali i stałych klientów całej korporacji przechwytywać na wyłączność - większego świństwa w grupie nie można zrobić

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xxx 
  • +1

    gosc_gość

    03.11.2009, 23:16

    taxi

    ludzie jak nie chcecie to nie jezdzijcie taksowkami nikt was do tego niezmusza apotem wypisujecie ze drogo.....chodzcie pieszo

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx1.xx2 
  • VitoldMix_gość

    04.11.2009, 11:20

    No wiadomo dlaczego podniósł się hałas bo jeden powiedział prawdę. Wizerunek tczewskich korporacji i tak nie jest najlepszy a cienko byś piszczał pani taxi jakby naprawdę wszyscy przestali korzystać z waszych wątpliwej jakości usług. Ja też wiem że KAŻDY taksówkarz ma swoich klientów na tel. A te dziadki to faktycznie uczciwie budują wizerunek firmy - jak cholera. Ja też popieram Taxi drivera!!

    Odpowiedz
    IP: 95.49.xx1.xx3 
  • _gość

    04.11.2009, 16:31

    Taxi driver

    ma całkowitą rację! WSZYSCY mają swoich stałych klientów, nie ważne czy nieznajomych czy znajomych, którzy dzwonią do nich kiedy potrzebują transportu i taka jest prawda!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx5 
  • TCZEWIANIN_gość

    04.11.2009, 20:56

    TAXI -PRZEKRĘT

    Czy może mi ktoś podać kto jak głosował ?? chodzi mi o to ile limitów nowych chciał wprowadzić Prezydent . Chcę wiedzieć na kogo warto głosować a kto jest w Radzie Miasta dla UKŁADU !!! Szlak mnie trafia , że wybieramy ludzi któży tylko patrzą jak sobie zrobić dobrze a społeczeństwo się nie liczy .

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx0.xx7 
  • VitoldMix_gość

    05.11.2009, 08:37

    Projekt Prezydencki obejmował wydanie - 24 licencji ( czyli wszystkich oczekujących ). Bardzo podobało mi się wystąpienie radnego Jezierskiego, natomiast stękanie Augustyna, Pierzynowskiej i Truszkowskiego - bez komentarza, każdy słyszał.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx1.xx8 
  • Felek_gość

    05.11.2009, 16:04

    Mieszkaniec Malborka

    Tak jest i u nas w Malborku. Wszyscy to złodzieje którzy bronią tylko swojej kieszeni a o innych nie myślą!!! W tym roku jak i w poprzednim jest miejsce tylko dla jednej osoby (jedna licencja) i po otrzymaniu takiej licencji "Świeżak" nawet nie może stanąć przy dworcu PKP,PKS bo tam zajmują plac stare wyżeracze emeryci i renciści tworzący niby jakąś korporacje ale nie wiadomo też jaką.Brak słów na to wszystko,miejmy nadzieję że niebawem się to zmieni bo chodzą takie słuchy!!! pozdro. Felek

    Odpowiedz
    IP: 81.190.xx1.xxx 
  • mieszkaniec_gość

    05.11.2009, 18:54

    układy

    jak zwykle kolesie najważniejsi mieszkańcy sie nie liczą a taksówki z nas zdzierają

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx2 
  • Mocarny_gość

    09.11.2009, 08:45

    Czyli PNP i PIS się dogadały i załatwili sprawę pod stolikiem jak zreszta od lat . Monopol i układ w Radzie Miasta wszyscy siedzą cicho i udaja że nic nie wiedza i że nic się nie stało. Skandal .

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx0.xx4 
  • mkv_gość

    10.11.2009, 23:03

    im wiecej licencji tym mniej kasy na glowe,wiec to normalne,ze nikt nie dopusci do wydania kilkunastu czy kilkudziesieciu licencji.A nawet jak by to taksowkarz niezrzeszony czyli nienalezacy do korporacji ma zarobek nieadekwatny do poniesionych przez niego kosztow.Jest w tczewie trojmiejska korporacja -9666 ,za przystapienie do niej w 3miescie trzeba wplacic 20 000 zl wpisowego.Duzo jest partaczy ktorzy mysla,ze jak kupia swoj samochod odpowiedniej klasy,zrobia kursy itp (zdawalnos z topografi wynosi 9 na 100 osob) to moga pracowac jak chca i kiedy chca,a tu niestety -chcesz uczciwie zarobic ? to musisz orac,pilnowac dyzurow,wstawac w nocy z lozka jak dzwoni "baza".Potrzeba wiele samo dyscypliny-jak w wiekoszsci wlasnych interesow.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx5 
  • mkv_gość

    10.11.2009, 23:09

    co do tego co pisze taxi driver- mlodzi owszem ale kumaci a nie,ze klient musi stac niewiadomo ile i czekac bo malolat nienza skrotow jadac do niego i kwitnie w korkach,albo kazdej ulicy poza tczewem musi szukac na gps'ie.Wiekszosc mlodych ktorzy obecnie pracuja na taxi w tcw olewaja robote i nie przykladaja sie do niej,a jak jestes w korporacji to kazdy musi dbac o klienta bo on nie dzwoni do Ciebie tylko do centrali-a jak sie zrazi to przejdzie do konkurencji.A pamietac nalezy to,ze dzis moze i jedzie za marne dwie dychy ale jutro moze bedzie jechal za dwie stowy? Prawda jest tez to,ze taksowkare moga sie utrzymac tylko dzieki firmom typu flex,gemalto itp bo tylko takie firmy sa wstanie pozwolic sobie kilkarazy dziennie na kursy do 3miasta.Od zwyklych szaraczkow nikt by niewyzyl.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx5 
  • kandydat taxi_gość

    15.11.2009, 20:18

    super interes

    Dodra ta taxi,kursy do trójmiasta kilka razy dziennie z gemalto?po 150 zł,100 zł, 200zł ?Wy tam zarabiacie po 10.000 zł miesięcznie. Dam te 20.000 zł do hallo 9666.Ci co nie jeżdzą z firmami to chyba szara strefa,pewnie chandlują narkotykami zeby utrzymac się na rynku, albo panienkami. Tylko czemu w 9666 jezdzi tak mało aut,coś tam chyba nie jast tak.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx8 
  • taxowkarz_gość

    15.11.2009, 21:49

    Do mkv a dlaczego ty taxowkarzu wstasesz w nocy jak baza dzwoni? Przecie sądyżurni i dzienni i nocni . Zaspany wozisz klienta?Jeden taki z Audi miał już wypadek na obwodnicy ,bo został w środku nocy wyrwany. Słyszałem że to tak się w hallo 9666 dzieje.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx8 
  • kamila_gość

    15.11.2009, 22:11

    Do kandydata taxi,co ty piejesz na challo, tylko z nimi jerzdze,to sa mili panowie, tylko jednego nie znosze, takiego z wolwo , strasznie u niego smierdzi papierosani!!!!!!! straszny brudas.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx8 
  • Gryf_gość

    22.11.2009, 01:11

    Taksówkarz z innego miasta

    Wolność wcale nie musi oznaczać dowolność i doprowadzać do dobrobytu. To właśnie twarde reguły i dyscyplina a przede wszystkim przestrzeganie prawa daje spokój , porządek i bogactwo. Nikt poszukujący pracy nie musi szukać na taksówce. Może zostać handlowcem, fryzjerem, szewcem a nawet urzędnikiem nie mówiąc o otworzeniu dużego przedsiębiorstwa zatrudniającego setki pracowników. Jest tylko jeden szkopuł. Trzeba mieć do tego "głowę" , furę pieniędzy , odpowiednie wykształcenie i wolne miejsca . A na taksówkę to (tak wydaje się wszystkim) może iść każdy, gdyż już ma odpowiednie narzędzie czyli auto. I nikt nie bierze pod uwagę, że rozpoczynając pracę taksówkarza nie przyprowadza się tabunu nowych klientów, tylko "odbiera" się starszym . Im więcej taksówkarzy tym mniejsze zyski. Idźcie do innego zakładu pracy lub do urzędu po pracę wszędzie powiedzą, że wolnych miejsc nie ma - czyż nie są to limity- a proponując podzielenie się pensją z już zatrudnionymi zostaniecie wyśmiani. Limity taxi są od wieków w krajach europy Zachodniej a obecnie UE , także w Polsce . I takie jest prawo. Ale powinna być określona pewna wielkość mieszkańców na taksówkę i tam jest a u nas nie. Każde miasto ma swoje własne uwarunkowania społeczno-ekonomiczne i tylko dialog taksówkarzy ze społeczeństwem (poprzez federacje konsumentów i media) przy wsparciu mądrych i inteligentnych urzędników i radnych może doprowadzić do ustalenia tak limitu taksówek jak i właściwych cen za przewozy. Pamiętać należy, że w prywatnej działalności podstawą jest zysk , który w końcu całemu społeczeństwu da bezpieczeństwo i właściwą ekologię gdy taksówkarze będą jeździć nowymi autami. Ma rację "nowy taksówkarz" w tym zawodzie jest za dużo starych ale takich po 70, którzy ani nie mają zdrowia, ani chęci a tym bardzie wiedzy o nowoczesnych zasadach wykonywania tego zawodu. Tak wśród taksówkarzy jak i w pozostałej części społeczeństwa nie wyeliminuje się chamstwa i przestępstw,ale nie mówcie, że wszyscy taksiarze są tacy.W całej Polsce w tej sprawie są takie same problemy.....

    Odpowiedz
    IP: 80.245.xx8.xx2 
  • gosc_gość

    19.02.2010, 03:02

    Ostatnio zamawiałam taxi i dyspozytorka poinformowala mnie ze w danej chwili nie ma wolnych taksówek.Skoro jest taki problem z taxi to czemu nie przyjmuja nowych taksiarzy.Pragne nadmienic ze centralistki w stosunku do klientow sa opryskliwe i bardzo nieprzyjemne.Powinno byc inaczej.Poza tym jak w poprzedni weekend(piatek-sobota)zamawialam taxi to myslalam ze tam siedzi jakas pijana dziewczyna(chyba ma wade wymowy).Takie osoby raczej nie powinny tam pracowac.

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx1.xx2 
  • +1

    Kandydat na taxi_gość

    01.03.2011, 22:28

    Co do tych limitów to jestem za zdjęciem.Tzw starzy wyjadacze? Niech są ale nie Ci co mają drugi dochód, Sam myślałem żeby wskoczyć na taxi ale jako wolny jeździec,bez korporacji,prywatne telefony itp.Czemu nie można,ja tego nie rozumiem,powinno być jak w innych branżach własne ryzyko albo się uda albo nie,a nie że ktoś mi mówi że nie mogę bo jest za dużo.To tak jak by mi powiedziano nie możesz otworzyć ciucholandu bo już jest tyle i tyle na naszym rynku.Co do dochodów taksówkarzy,to niech nie narzekają, widać że co jakiś czas pokazują się nowsze auta,a po za tym żeby nie podpadało,drugie auto mają wypasione(nie wszyscy ale większość i to Ci co maja dodatkowo renty i emerytury) Prawdopodobnie na emeryturze się idzie żeby odpocząć. Co do opłat za jazdę,to raz też mnie wkręcili.Zadzwoniłem po 23 po znajomego i zawiózł mnie na imprezę i skasował mnie 25zł a jak wracałem ok 4 rano to zapłaciłem (obcemu kierowcy) 15 zł.Trochę mnie to zdziwiło bo chyba była to ta sama taryfa nocna. Ciekawe czy można by było zrobić coś na zasadzie usług transportowych, przewozu osób,czy to by była jakaś alternatywa dla naszych taksówek.POZDRAWIAM...

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx9.xx5 
  • Kandydat na taxi_gość _gość

    01.03.2011, 22:53

    Sprostowanie,znajomy też taksówkarz,

    Cytuj
    IP: 83.11.xx9.xx5 
  • loki55

    02.03.2011, 08:09

    W TAK MAŁYM MIEŚCIE JAK TCZEW NADMIAR URZĘDASÓW JEST POWODEM (NIE WSZYSTKICH) BZDURNYCH UCHWAŁ ,SĄ TACY CO SIEDZĄ W RADACH DLA KASY. ZMIENIONO NAZWY A STARZY WYJADACZE Z CZASÓW PZPR SIEDZĄ DO DZIŚ A MŁODZI WYJEŻDŻAJĄ ZA PRACĄ

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • ja_gość

    07.11.2012, 21:44

    taxi

    no i zniszczyli taxowkarzy dlaczego prezydent niewezmie do swej wyplaty 50 kolesi??????

    Odpowiedz
    IP: 87.184.xx8.xx7 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.