"Groziła katastrofa". Most zamknięty do odwołania

Powiat stać tylko na doraźne remonty - tu w czerwcu 2010 r. (fot. tcz.pl)
"Groziła katastrofa". Most zamknięty do odwołania
Nie wiadomo, kiedy zostanie ponownie oddany do użytku zamknięty w tym tygodniu most przez Wisłę w Tczewie. Powodem wyłączenia obiektu z ruchu była olbrzymia dziura, która pojawiła się na jednym z przęseł. Teraz starostwo musi zabezpieczyć środki ma doraźny remont nawierzchni.

Największa dziura - o półmetrowej krawędzi - pojawiła się na piątym przęśle. Ale nie jest ona jedynym problemem niszczejącego symbolu Tczewa - podczas zamknięcia obiektu prace remontowe mają być przeprowadzone w czterech miejscach:

- Zdecydowaliśmy o natychmiastowym wyłączeniu obiektu z ruchu, bo jedna z dziur była tak duża, że wjechanie w nią groziło katastrofą, tym bardziej, że część kierowców jeździ szybko po tym obiekcie - tłumaczy Maria Witkowska, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Tczewie, który zarządza obiektem. - Obiekt jest w bardzo złym stanie, dlatego podczas zamknięcia chcemy zabezpieczyć te najgorsze miejsca. Mamy już ustną zgodę konserwatora zabytków na remont, czekamy na pismo w tej sprawie. Do zarządu powiatu trafi też wniosek o zabezpieczenie stosownej kwoty na remont. Myślę, że może to być nawet pół miliona złotych.

Nie wiadomo jak długo most będzie wyłączony z ruchu - zależy to m. in. od tego, kiedy ruszy remont i czy prac nie pokrzyżuje pogoda. Wiadomo jedynie, że można ten okres liczyć raczej w tygodnie niż w dni. Na razie o zakazie wjazdu na most informują jedynie znaki, do których wielu kierowców się nie stosuje. Dlatego wkrótce mają się pojawić specjalne betonowe bandy uniemożliwiające wjazd. Pracownicy PZD dodają, że zakaz ruchu obowiązuje także pieszych - ci, którzy wchodzą, "robią to na własne ryzyko". Do Lisewa Malborskiego można dojechać objazdem przez most w Knybawie.


Happening w Tczewie. "Warszawo! Ratuj most - póki jeszcze żyje..."

Przypomnijmy, że władze powiatu od dawna apelują do organów rządowych o przejęcie zabytkowego mostu. Jest to jedyny most przez Wisłę w Polsce zarządzany przez samorząd. Jeszcze w lipcu zaniepokojeni losem zabytku mieszkańcy apelowali o jego przejęcie. O nietypowym happeningu można przeczytać tutaj


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (69)
dodaj komentarz

  • _gość

    19.10.2011, 06:45

    no i się doczekalismy ;/

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx4 
  • mieczyslaw

    19.10.2011, 11:31

    Maria Witkowska musi odejść.

    Poraża mnie niekompetencja tej kobiety. Jak można nie wiedzieć kiedy zacznie się remont - zamykając obiekt? Ta dziura jest od roku - w zeszłym roku przecież wymieniono kilka desek za sumę 350 tys PLN - już wtedy były widoczne miejsca, gdzie obecnie są dziury w moście. Dlaczego nie zamknięto mostu latem, kiedy nie ma ryzyka, że obiekt będzie wyłączony z ruchu na całą zimę? Dlaczego jest zamknięty również dla pieszych? Przecież oni nie chodzą jezdnią. I skąd to "pół miliona złotych" owa "specjalistka" od dróg w naszym powiecie wzięła? Tak z głowy? Bez kosztorysu? Czyżby znajoma firma robiła remonty?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • filipek2006

    19.10.2011, 06:48

    NO I SIĘ STAŁO

    BYŁO TO DO PRZEWIDZENIA.ZAMIAST ROBIĆ POWOLI GRUNTOWNY REMONT NASZEGO MOSTU TO MIASTO INWESTUJE W NIKOMU NIE POTRZEBNE FONTANNY I TYM PODOBNE BZDURY. ŻEBY TYLKO PRZEZ NIE UDOLNE WYDAWANIE PIENIĘDZY PRZEZ NASZE TCZEWSKIE WŁADZE NIE DŁUGO NASZĄ WIZYTÓWKĄ NIE BĘDZIE MOST LEŻĄCY W WIŚLE. BYŁA BY TO WIELKA SZKODA.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • ja224_gość

    19.10.2011, 07:48

    to jest obiekt zarządzany przez powiat, a nie miasto. Starczy,. że urząd dołożył już połowę do remontu wiaduktu przy WP

    Cytuj
    IP: 89.200.xx2.xx4 

    do ja224_gość

    19.10.2011, 12:19

    A kto wykorzystuje wizerunek mostu jak nie miasto? Niech się dołoży zamiast budować idiotyczne zegary słoneczne

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xx9 
  • gneska_gość

    19.10.2011, 07:10

    nie pojęte

    Dziwię się że przez tyle lat nie ma kasy na remont mostu.to Jest nie możliwe żeby nie było kasy na taki zabytek ten most naprawdę jest piękny .żal patrzeć jak niszczeje.Albo ludzie nie mają przebicia aby uzyskać kasę na jego odnowę.Co to za państwo co nie ma kasy na takie zabytki.Małymi kroczkami trzeba go ratować.

    Odpowiedz
    IP: 82.160.xx7.xx2 
  • PogodneMyśliJohnnegoBravo

    19.10.2011, 07:25

    Ale skutery darmozjadom społecznym

    za 40.000 to chcą kupić. Mam nadzieję że w tym roku nie przyspawają płotu od barierki do barierki by chociaż piesi z Lisewa mogli przejść. Kolnejny przypadek nieudolności lokalnej władzy, jakoś osiołki nie mają szczęścia do mostów.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Large_gość

    19.10.2011, 07:40

    no tak.... ludzie wchodzą na własne ryzyko władze umywają rączzki.... dziure załatają .... pół roku później pojawi się kolejna dziura.... i znowu zamkną most i tak na każdą dziurkę będą wydawać pól miliona.......... czy naprawdę nie można zebrać normalnych pieniędzy na odbudowe całego mostu ?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx0 
  • hejaho

    19.10.2011, 07:47

    gdybyś przeczytał wczoraj cały tekst, a nie tylko tytuł, wiedziałbyś, że kupno skuterów zaproponował jeden radny, a nikt ich nie chce i nie zostaną zakupione. Co do mostu - przypominam komentującym - to jest obiekt POWIATOWY i należy do STAROSTWA - miasto tam nie ma nic do gadania. Remont generalny zabytku kosztuje tyle co ROCZNY budżet starostwa. niestety - prawda jest taka - jeśli rząd go nie przejmie, to most runie do Wisły. władze powiatu zabiegają o jego przejęcie - ale nikt go w Warszawie nie chce. Prawda jest taka - że mają go tam głęboko w d..pie. Gdybyśmy żyli w normalnym kraju, dawno byłby wyremontowany. może zróbmy kolejny happening - taki, który ściągnie ogólnopolskie media - rozbierzmy się na golasa i stańmy na moście. może to coś da

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • PogodneMyśliJohnnegoBravo

    19.10.2011, 07:55

    Oczywiście że czytałem wczorajszy tekst.

    "władze powiatu zabiegają o jego przejęcie" widać jak słabo się starają. Tak samo jak się starali by wojsko zostało. Jakoś Elbląg postarał się bardziej. Po prostu nasi decydenci są leniwi i to oni mają wszystko w d... Ważne żeby kasa co miesiac szła.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    19.10.2011, 17:39

    jestem za tym happeningiem :)

    Cytuj
    IP: 178.37.xx3.xx5 
  • PAMELA_gość

    19.10.2011, 07:50

    Czy ktoś jeszcze ma wątpliwości że komuna trwa....

    22 lata, podobno tyle czasu nie ma juz komuny, jednak 22 lata w zupełności wystarczyło żeby ten most rozłożyć na drobne, wyczyścić a co trzeba wymienić i postawic na nowo jako porządną pamiątkę w szacunku do jego budowniczych i histori. jednak te 22 lata to komuna trwająca dalej, w przeciwnym razie nie dochodziłoby do takich okrutnych dewastacji !!

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xx0 
  • Darek_gość

    19.10.2011, 08:23

    jaka komuna

    Za czasów miedzy wojennych most był stawiany dwa razy. A za komuny remontowany piaskowany i malowamy stała na mim sygnalizacja swietlna mimo że ruch nie był taki duży o czym ty mówisz

    Cytuj
    IP: 109.207.xx1.xx1 

    xxxxxx_gość

    19.10.2011, 09:05

    za komuny więcej było porządnych remontów tego mostu niż po komunie - władza ludowa dbała o ten most, a kapitaliści patrzą tylko gdzie mogą zarobić i swój budrzet powiększyć ;)

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx9 

    _gość

    19.10.2011, 10:44

    Za komuny most był konserwowany. A za demokracji i wolnej Polski nic nie zrobiono. No ale most zbudowali wstrętni Niemcy, więc powinien w końcu się rozpieprzyć. To nic, że jest dziedzictwem myśli inżynierskiej na światową a przynajmniej europejską skalę. No i te niby starania naszych urzędników i tczewskich posłów,z których nic nie wyszło. Dobrze, że w wyborach im podziękowano.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • migacz_gość

    19.10.2011, 07:52

    tyle razy było o tym pisane, a ludzie ciągle wszystko mylą. 1. most należy do powiatu a nie do miasta i to powiat łoży na jego otrzymanie 2. miasto oczywiście może zawrzeć stosowną umowę z powiatem i przekazać środki na remont (i chyba parę razy tak zrobiło) 3. na remont mostu, nawet nie gruntowny potrzeba kilkadziesiąt milionów złotych co nawet gdyby miasto i powiat zrezygnowały w jednym roku z jakichkolwiek inwestycji (drogi, chodniki, remonty, itp) to kasy byłoby za mało. 4. bez przejęcia mostu przez rząd, gddik lub inne ministerstwo nie ma szans na remont mostu oraz dofinansowanie np z ue bo powiat z miastem jest za cieńki w uszach

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • M_gość

    19.10.2011, 23:08

    pieniądze na pewno są

    kilkadziesiąt milionów? To na Muzeum Wisły wydano ponad 20 milionów, a na zabytek porównywalny z wieżą Eiffela nie ma kasy?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx1 
  • Tczewianin_gość

    19.10.2011, 08:01

    Zamknąć dla ruchu kołowego

    Trudno, ale taka jest prawda. Most nie nadaje się do jazdy po nim samochodem.

    Odpowiedz
    IP: 62.233.xx4.xx2 
  • stary tczewiak_gość

    19.10.2011, 08:07

    no to teraz szybciutko do posła Nowaka on ględził że wyremontuje most a przecież mamy w parlamencie posła Neumana poparł go sam prezydent to chyba coś znaczy więc z pieniędzmi nie powinno być kłopotu, więc do roboty

    Odpowiedz
    IP: 31.62.xx2.xx6 
  • ka_gość

    19.10.2011, 08:29

    Minister Grabarczyk

    A przecież przed wyborami była mowa, że minister Grabarczyk, jak był w Tczewie, podobno obiecał, że załatwi temat. I co? Może ci, co rozpowszechniali tą informcję teraz coś powiedzą?

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx7.xx4 
  • tomek_gość

    19.10.2011, 08:35

    Most zamkniety,dojazd do autostrady zamkniety,skrzyzowanie ul.Wojska Polskiego z Sobieskiego zrujnowane,wiadukt zamkniety a roboty sie przeciagaja,dojazd do dworca PKP zamkniety.Jako obywatel naszego miasta ja to popieram i rozumiem(remonty sa potrzebne) ale jako zwykly mieszkaniec korzystajacy z drog miejskich mam dosyc.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xx5 
  • migacz_gość

    19.10.2011, 10:36

    ale pomyśl jak będzie się dobrze jeździło gdy w końcu te remonty się skończą :)

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 

    _gość

    19.10.2011, 17:42

    ja już też mam dosyć - mam wrażenie że końca nie widać

    Cytuj
    IP: 178.37.xx3.xx5 
  • mieszkaniec kończewic_gość

    19.10.2011, 08:41

    most

    Dojeżdżam do pracy co dzień a dokładniej na pociąg do Gdańska . zamknięty most to droga okrężna to aż o 5 km w jedną stroneco mają powiedzieć ludzie z Lisewa to chańba był Tuskobus obiecywali pomoc Co wybory Samorządowe to kandydaci tylko mówią o moście Czy zapomnieli co obiecują to my ponosimy ..... koszta ... dojazdu tak i ci z Tczewa jadący w stronę Nowego Stawu jak i Malborka Może jakiś protest ,,,,,w Gdańsku Tczewie lub Warszawie. Warszawa Łudz Gdańsk kopią tunele DROGIE tunele na nasz most poprotu nie ma kasy jesst nie wygodny bo po co Tczew ma Dwa mosty a od Gdańska do Grudziędza wyłoczając Tczew pusto brak mostów to po co nam dwa Takie same władze nieudolne są chyba w wszędzie .

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx1 
  • mieszkanieclisewa_gość

    19.10.2011, 09:33

    zapraszamy

    Do nas na 3 pociagi na krzyz do Gdanska :) Ładne dwa perony mamy i itak z Tczewa korzystamy :p

    Cytuj
    IP: 77.112.xx6.xx7 

    migacz_gość

    19.10.2011, 10:43

    nie porównuj Tczewa z Gdańskiem czy Warszawą. Gdańsk w przyszłym roku chce wydać na inwestycje prawie 1 miliard zł. Tczew rocznie ma na inwestycje kilka milionów. Prawda jest taka, że most poza wartością historyczną nie ma żadnego znaczenia i trzeba się z tym pogodzić że póki nie przejmie go jaiś organ rządowy to nie ma szans na gruntowny remont. A przejąć nikt go nie chce bo komu się opłaca wywalić minimum 100mln zł na coś co nie ma żadnego znaczenia dla transportu drogowego. Co do władz lokalnych to mogę ci powiedzieć że robią dużo rzeczy. Starają się o dofinansowania czy przejęcie mostu przez rząd, ale z powodu który jest powyżej to szans na to specjalnych nie ma.

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 

    _gość

    19.10.2011, 15:50

    Niestety, ale prawda jest taka, że istnienie w tym miejscu mostu drogowego nie ma żadnego, ekonomicznego uzasadnienia. Utrzymywać taki obiekt ze środków "POWIATU" po to, żeby kilka osób przejechało LISEBUSEM do LIDLA w Tczewie, to jest nieopłacalne i pochłaniałoby całą powiatową kasę.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • ona_gość

    19.10.2011, 08:42

    Skoro to jest zabytek na skale całej Polski to niechce mi się wierzyć że nie ma kasy na remont mostu!!! Ale kasa na ławeczki i nowe latarnie przy ul.dąbrowskiego była nie ??? hmmmmm:////

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx8.xx0 
  • _gość

    19.10.2011, 17:44

    i na zrywanie nowej kostki żeby położyć staro-wyglądające kamyki to kasa jest

    Cytuj
    IP: 178.37.xx3.xx5 

    jacek_gość

    20.10.2011, 08:45

    x

    kamyki i pety pomiędzy nimi. tak wygląda nasza starówka.

    Cytuj
    IP: 83.11.xx9.xx6 
  • oburzony_gość

    19.10.2011, 09:17

    śmiechu warte.

    Dopiero teraz urząd sobie przypomniał o moście?? jak się zrobiła dziura tak?? a ludzie tak nagle jak mają dojeżdżać nie tylko do lisewa ale i do dalszych wiosek?? Tn most już dawno mógł być remontowany -wogóle jak pamiętam z pół roku temu był zamknięty i niby robiono nawierzchnię, a potem i tak robiły się dziury i wyglądało tak samo - zamiast zrobić raz a pożądnie!!!!

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx6.xx3 
  • MEMIAH_gość

    19.10.2011, 09:36

    most

    na odbudowe mostu potrzeba ok.200 mln złotych. jak je zdobyć?!. a co do wladz powiatu to sami przecierz takich nieudacznikow wybraliście. a teraz piszecie iz są nieudolni

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx9 
  • =======gosc_gość

    19.10.2011, 10:21

    budujemy mosty dla pana starosty

    SAMA PIOSENKA O MOSTACH JEST,I CZY STARORSTWO NIE MOZE DZIAŁAC,BIEDNI LUDZIE Z TAMTEJ STRONY WISŁY MUSZĄ PRZEZ KNEBAWSKI JEZDZIC,SPÓŁCZUJĘ

    Odpowiedz
    IP: 95.40.xx1.xxx 
  • GryFFF

    19.10.2011, 10:25

    Cała sytuacja z mostem staje się co raz bardziej żenująca. Wygląda na to, że będziemy mieli piękną ruinę wiszącą nad Wisłą. Bo mimo, że wielu mówi nam że jesteśmy "zieloną wyspą" to na nic nie ma pieniędzy. Współczuję mieszkańcom okolicznych wiosek dla których ten most to najbliższa droga na drugą stronę Wisły. Na remont potrzeba bardzo dużo pieniędzy ale nie jest to kwota jakiej nie da się uzbierać. Przecież można nagłośnić stan w jakim most się znajduje. Czy istnieje jakieś stowarzyszenie lub organizacja zbierająca pieniądze na remont mostu? Wiadomo, że ani powiat, ani miasto, ani Warszawa nie da tyle pieniędzy by wystarczyło na generalny remont. Można przecież stworzyć stronę internetową ukazującą stan mostu, nr konta do wpłaty. Upowszechnić to za pomocą Facebooka, czy temu podobnych rzeczy. Choćby zwrócić się do Orkiestry Świątecznej Pomocy by na bulwarze był zrobiony Finał i nagłośniony w TV. Wielu się stuknie w głowę czemu WOŚP. A jeśli pogotowie nie zdąży przez most knybawski uratować kogoś z Lisewa lub innych wsi? Wbrew pozorom most też może uratować czyjeś życie. Można zorganizować zbiórkę przed kościołami w Tczewie. Możliwości zbiórki jest wiele, tylko po 1 trzeba chcieć a po 2 ujawniać stan konta i nie kraść za dużo.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • migacz_gość

    19.10.2011, 10:45

    do Lisewa jeździ pogotowie z Malborka

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 

    st_gość

    19.10.2011, 12:00

    Lisewo obsługuje pogotowie z Malborka, które ma swoją karetkę na ten obszar w Nowym Stawie. Zbiórka na most - bez jaj... ty wiesz o jakich pieniądzach tu mowa? Powiat Tczewski jest zbyt biedny, żeby utrzymywać ten most, a łatanie go to tylko przedłużanie jego dogorywania. Lepiej, żeby go zamknięto na parę lat dla ruchu kołowego i uzbierano pieniądze na gruntowny remont.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx3.xx4 
  • tczewianka_gość

    19.10.2011, 11:08

    tak dostana pol miliona zlotych na remont mostu załataja dziury i reszta do kieszeni tak jest zawsze ile razy ten most byl juz robiony!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx7.xx4 
  • Malowanka

    19.10.2011, 11:27

    A po co nam ten most ?

    Oddajmy go złomiarzom, to jest ich marzenie . Rozbiorą go w trzy dni...Skoro Urząd Miejski i Starostwo Powiatowe są tak nieudolne.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • ._gość

    19.10.2011, 11:39

    GDZIE POSEŁ KULLAS ?

    Jeszcze pobiera pieniądze za pracę no to do roboty i wykazać się taką samą inicjatywą jak przed wyborami

    Odpowiedz
    IP: 77.114.xx4.xx8 
  • Tomk_gość

    19.10.2011, 12:43

    Na onecie nawet artykuł o moście

    http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/trojmiasto/zabytkowy-most-zamkniety-z-powodu-dziury-w -jezdni,1,4884537,region-wiadomosc.html

    Odpowiedz
    IP: 188.116.xx5.xx9 
  • FELIX_gość

    19.10.2011, 13:36

    WYBRALIŚCIE POBŁOCKIEGO,TO TERAZ MACIE.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx9 
  • myślący

    19.10.2011, 14:32

    ojoj - znowu sztab niedawnego kontrkandydata poblockiego robi marną prowokację. a co poblocki ma do mostu? nic! tylko rząd może uratować nas most! niestety... bo to nie daje mu dużych szans

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • franc_gość

    19.10.2011, 14:05

    Pobłocki do dymisji

    Felix masz rację, Pobłocki niszczy wszystko.

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx4.xxx 
  • bulkiz

    19.10.2011, 14:49

    Gdzie są nasi byli posłowie??

    Pytam gdzie są nasi Byli już posłowie (na szczęście) tyle działali na w sejmie i co mostu nie załatwili. Takie obiecanki były widać że ludzie im nie uwierzyli i nie dali im zbijać kasy i bąków w kolejnej kadencji.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    19.10.2011, 14:53

    co oznacza termin "Nie wiadomo jak długo most będzie wyłączony z ruchu" chyba wszyscy placimy podatki i urząd musi nas poinformować o terminie na jaki zamyka się ludziom dojazd do domow. Powinni ogłosić termin zamkniecia i otwarcia ponownie mostu czy to juz afryka sie nam robi w tym Tczewiku?

    Odpowiedz
    IP: 212.77.xx5.xx5 
  • _gość

    19.10.2011, 15:11

    ...może się mylę, lecz skoro ROK TEMU jakaś firma wykonywała remont mostu lisewskiego, to widocznie zrobiła to źle skoro po tak krótkim czasie jest znowu dziura...Według mnie obowiązuje chyba JAKAŚ GWARANCJA CZY RĘKOJMIA NA WYKONANE USŁUGI , nie lubię słuchać, że miasto nie ma pieniędzy...Na zegar do d.... ma, na fontannę, której zimą nie będzie widać i pewnie się popsuje lekką reką wydaje się pieniądze z NASZYCH PODATKÓW, gdzie jest ktoś kto za to odpowiada , za cały ten b....., czyli bałagan...

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xxx.xx7 
  • _gość

    19.10.2011, 17:49

    tak ta firma zamiast asfaltu piasek sypała - oczywiście dla oszczędności i zapewne za zgodą tych co nadzorowali cały ten remont, którego nawet nie było widać jak już most otworzyli

    Cytuj
    IP: 178.37.xx3.xx5 
  • ja_gość

    19.10.2011, 15:26

    most

    fajnie się czyta wasze opinie ale ludzie którzy niby dbają o dobro nas wszystkich tak naprawdę wolą wydawać kasę na nowe chodniki bo przecież te są już stare a znajomy który ma firmę też musi zarobić więc dobrą kostkę trzeba zerwać i wydać kasę na kamień a za 2 lata znowu komuś się kostka spodoba i od nowa interes się kręci ....prawda .....a most do wody niech leci przecież lisewiaki mogą latać

    Odpowiedz
    IP: 77.115.xx3.xx0 
  • znachorka_gość

    19.10.2011, 15:57

    biada nam...

    I DOCZEKALIŚMY SMUTNEJ PRAWDY O MOŚCIE LISEWSKIM DZIURA,DZIURA I JESZCZE RAZ DZIURA BIADA NAM,BIADA TO KONIEC ŚWIATA.

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx4.xx6 
  • eska_gość

    19.10.2011, 23:41

    ...

    z tego co mi wiadomo to Most Tczewski...

    Cytuj
    IP: 83.25.xx7.xx0 
  • Praca w Tczewie_gość

    19.10.2011, 16:18

    masakra

    Most Lisewski zamknięty,most Knybawski w remoncie,droga między jednym a drugim masakryczna...Czy most zamkną na "tygodnie" czy lata to i tak poprawy nie będzie...Niech "ekypa" remontowa się spręży,jeśli w ogóle już zaczęła zbieranie majstrów spod sklepu, i weźmie się konkretnie do pracy!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx9.xx5 
  • driver_gość

    19.10.2011, 16:48

    już raz pisałem,że mosty o dł.pow.200m należą do Min.Infrastruktury,a nie do biednego powiatu czy też miasta.Władze naszego powiatu winny się tego trzymać i szybko działać,a przede wszystkim aktywnie.Osoby z Lisewa i tamtych okolic nie powinny wieszać psów na władzach powiatu tczewskiego bo Wasze Gminy i powiat nie mają chęci dokładać się do remontu mostu,z którego korzysta najwięcej osób z pow.malborskiego jeżdżących do pracy po lewej stronie Wisły.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx2 
  • iwka_gość

    19.10.2011, 21:04

    Przecież gmina Lichnowy jako jedyna dołożyła się do remontu

    Cytuj
    IP: 213.195.xx2.xx3 
  • _gość

    19.10.2011, 17:15

    Zburzyć w piz.duuu

    Odpowiedz
    IP: 95.41.xx0.xx6 
  • _gość

    19.10.2011, 17:59

    Skoro sa takie dziury to niech robią jeszcze za nim śniegi przyjdą i mrozy. A to że ludzie po moście jeżdżą za szybko to na własne ryzyko pewnie są znaki o ograniczeniu prędkości jak na zwykłej drodze.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx7 
  • _gość

    19.10.2011, 18:03

    Szkoda tego mostu. Skoro to zabytek jak wszystkie zabytki w kraju powinno sie państwo zainteresować. No chyba że nic nie robiąc czekają aż się zawali do Wisły. I po kłopocie będzie....

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx7 
  • H&M_gość

    19.10.2011, 18:17

    DOKLADNIE ZBURZYC I OD NOWA ZROBIC TYLKO NIE BRAC TYCH FIRM CO ROBILY I ROBIA WIADUKTY W TCZEWIE

    Odpowiedz
    IP: 82.160.xx0.xx4 
  • Sarenka_gość

    19.10.2011, 18:44

    most

    dorwali sie do stołków po wyborach i teraz mają w.....ne na nas i ten co pisze że władze tczewa nie mają nic do mostu to chyba z głupim się przez sciane macał

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xx7.xx0 
  • Pikawa_gość

    19.10.2011, 21:23

    Kryzys...

    Odpowiedz
    IP: 188.33.xxx.xx3 
  • Juras _gość

    20.10.2011, 08:53

    Most to zabytek

    To prawda Most to zabytek wizerunek Tczewa oraz wartość chistoryczna drugiej wojny światowej . Fakt że trudy dobudowy naszego motu przez ludzi niszczeją szkoda . Nasz most zdekompletował i tak nie jeden most kolejowy prawie w całości nie jest orginalny reszta mostu drogowego też jak wąskie pierwszew sprzęsło. Nie liczmy że nasz most uratują, wiele zabytków niszczeje mosty wiadykty pałace dworki i każdy region chce ratunku dzla swoich zabytków . Więc zobaczmy sami jak długo mówi się o odrestaurowani Naszego Mostu a na ramont bierzacy bak fubduszy . Czytelnicy odpowieny sobie Sami . Będą wiśieć nad Wisłą RUINY MOSTU . Pozdrawiam czytelników Szkoda

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx1 
  • as_gość

    20.10.2011, 09:07

    most lisewski

    skoro nie ma srodkow na remont tego mostu i pewnie nie bedzie ,most powinien byc sprzedany na zlom ,powinno byc obliczone ile ma stali a jest to stal dobrego gatunku i firma ktora wygra przetarg powinna go pociac np.w ciagu 6 miesiecy i zabrac na to miejsce powinien byc wybudowany nowy taki jak jest na knybawie nowoczesny ,bo ten co jest obecnie to wyglada jak kupa ,poklejony z kilku kawalkow ochyda

    Odpowiedz
    IP: 82.20.xx8.xx8 
  • franc_gość

    20.10.2011, 11:56

    bez komentarza

    Skoro most nie nadaje się do użytku, mam taką radę dla radnych miasta: Powieście się na nim przynajmiej do czegoś się przyda ;)

    Odpowiedz
    IP: 77.113.xx1.xx4 
  • lisewiak_gość

    20.10.2011, 18:15

    ..,

    moze niech niemcy go wyremontuja wkoncu to oni go zbudowali

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx8 
  • lisewiak_gość

    20.10.2011, 18:24

    .

    radni z tczewa niech nam mieszkajacym po tamtej stronie wisly niech kupia nam rowery wodne .ROWERY DLA LISEWIAKOW ORAZ UBEZPIECZENI NA ZYCIE wrazie sp ie olenia sie z mostu

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx8 
  • szpifa_gość

    20.10.2011, 18:27

    MOST

    Według mnie to banda nierobów,nieudaczników i pasibrzuchów.Najłatwiej to odwalic osiem godzin,przyjśc do domku (pałacu) zjeśc obiadek,usiąsc w fotelu,wywalic kopyta na pufek,wziąśc gazete ,pilot do telewizora i miec wszystko w dupie.A wyborcom opowiadac jak to oni się narobią.Co ich obchodzą ludzie po drugiej stronie Wisły!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Jestem ciekawy jak długo potrwał by remont tego mostu,gdyby przez ten i tylko ten most była by dostarczana żywnośc dla miasta.

    Odpowiedz
    IP: 46.113.xx4.xx1 
  • _gość

    20.10.2011, 23:50

    niech ruszą głowami, zbiereać kase to potrafią idioci ale nie potrafią jej rozmyślnie wydac, widocznie musiałby ich wszystkich kopnac prąd o natężeniu 1000v żeby zobaczyli co jest najważniejsze w mieście

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx5 
  • Malowanka

    26.10.2011, 16:28

    W Tczewie powinna powstać

    fabryka z niezłym rynkiem zbytu+600% normy. Mogą produkować tabliczki: MOST NIECZYNNY , WINDA NIECZYNNA , PRZEJŚCIE WZBRONIONE.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Malowanka

    26.10.2011, 16:29

    Niech postawią go w pionie

    i zrobią wieżę widokową. -to taka wiadomość dla kretynów ze STAROSTWA POWIATOWEGO.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Piter_gość

    11.11.2011, 19:41

    Leniwce

    Buce przez was musze placic wiecej za paliwo! Spinac posladki nieroby i robic to padlo!!!!

    Odpowiedz
    IP: 178.42.xx8.xx1 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.