Most Tczewski zostanie zamknięty na trzy miesiące

Przez trzy miesiące remontu osoby wybierające się za Wisłę będą musiały korzystać z objazdów (fot. tcz.pl)
Most Tczewski zostanie zamknięty na trzy miesiące
Powiatowy Zarząd Dróg przygotowuje się już do remontu drogowego mostu przez Wisłę w Tczewie. Na najpilniejsze prace udało się zabezpieczyć 350 tys. zł. Remont oznacza spore utrudnienia dla pieszych i zmotoryzowanych, którzy wybierają się na drugą stronę Wisły. Most będzie trzeba bowiem całkowicie wyłączyć z ruchu na około 3 miesiące.

Gotowa dokumentacja projektowa na remont obiektu leży już na biurkach urzędników - aby drogowcy mogli rozpocząć prace modernizacyjne, będzie trzeba uzyskać jeszcze zgodę wojewódzkiego konserwatora zabytków, bowiem niektóre przęsła mostu wpisane są do rejestru zabytków.

- Nie możemy jeszcze podać konkretnego terminu rozpoczęcia prac, ale chcemy, by ruszyły jak najszybciej. Czekamy teraz na wydanie stosownych pozwoleń i wtedy rozpiszemy przetarg na wykonanie remontu - wyjaśnia Maria Witkowska, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Tczewie - Remont wiąże się z wymianą czterech odcinków pomostu jezdniowego oraz naprawą dylatacji. Niestety, prace spowodują całkowite wyłączenie z ruchu Mostu Tczewskiego. Z obiektu nie będą mogli również korzystać piesi, bowiem na remontowanym odcinku nie ma chodników.

Tczewskie starostwo na najpilniejsze prace remontowe zabezpieczyło już kwotę 350 tys. zł. Przedtem urzędnicy zwrócili się z prośbą o wsparcie prac modernizacyjnych do wszystkich gmin powiatu, do Starostwa Powiatowego w Malborku, gminy Ostaszewo i gminy Lichnowy. Na przekazanie dotacji w wysokości 50 tys. zł. zdecydowała się tylko ta ostatnia gmin:


- Jesteśmy bardzo wdzięczni za to wsparcie, dlatego chciałbym podziękować wójtowi gminy Lichnowy za ten wkład - mówił nam niedawno wicestarosta tczewski, Adam Kucharek.

Dodajmy, że już od dawna przedstawiciele starostwa ślą listy do ministra Cezarego Grabarczyka i Bogdana Zdrojewskiego o przejęcie mostu przez państwo. A do tego nikt się nie kwapi. Tymczasem latem 2008 roku o fatalnym stanie mostu przekonali się robotnicy, którzy na początku sierpnia uzupełniali ubytki w asfalcie. Okazało się, że drewniana poprzecznica jest spróchniała i mocno podziurawiona. Uszkodzenia występują na starych, zabytkowych przęsłach. Na generalny remont mostu nie można liczyć. Przewiduje się, że tylko doprowadzenie do takiego stanu, by po moście mogły jeździć cięższe pojazdy, będzie kosztować 50 mln zł. Jeśli mowa o odrestaurowaniu zabytku, wymienia się nawet kwoty rzędu 200 mln zł.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (50)
dodaj komentarz

  • Dawid_BMW

    10.02.2010, 00:10

    Tak a z trzech miesięcy zrobi się na pół roku i tak dalej ehhh...

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -3

    racja_gość

    10.02.2010, 11:46

    lepiej nie remontować wcale, skoro maja jeszcze zamknąć most. Kto to widział!

    Cytuj
    IP: 83.14.xx3.xx2 
  • +21

    mostowy_gość

    10.02.2010, 00:19

    paranoja

    powiat ledwo znalazł 300 tys zł na najpilniejsze prace remontowe... a miasto które wszedzie gdzie tylko moze reklamuje sie mostem nie potrafiło dołozyc ani złotówki .... za to dało 250 tys na parkowy zegar..... .... a wybory coraz blizej :) hehe dobrze rozumiem, ze i tu nie zadbano o takie rozplanowanie prac remontowych aby umozliwic pieszym przemieszczanie sie mostem?

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx8.xx7 
  • -24

    siedzący byk_gość

    10.02.2010, 09:39

    Utrzymanie mostu pozostaje w gestii powiatu. Miasto nie obowiązku dać choćby grosza na ten cel, poza tym ma dość swoich wydatków.

    Cytuj
    IP: 88.199.xx2.xx3 
    +10

    mostowy_gość

    10.02.2010, 11:48

    a to dziwne ze bo remontów zwykłych dróg powiatowych miasto czesto dokłada.... a do mostu któy jest wrecz ikonom MIASTA a nie powiatu nie moga dac ani grosza? .... a wydaja za to na nikomu nie potrzebne na ta chwile "pierdoły"

    Cytuj
    IP: 88.199.xx8.xx7 
    -10

    siedzący byk_gość

    10.02.2010, 12:40

    No dokłada i okazuje swoją łaskę. Jakby nie chciało to by nie dokładało i nie można by mu niczego zarzucić. Miasto współfinansuje remonty dróg bo inaczej powiat by ich nie wyremontował samodzielnie i jeździlibyśmy po mieście dziurawymi drogami powiatowymi. Zerknij proszę do archiwum artykułów gdzie jest mowa o budżecie na 2010 rok. Skąd w tak napiętym planie finansowym znaleźć jeszcze fundusze na pomoc dla powiatu? Zrezygnować z jakiejś inwestycji czy może się zadłużyć (sic!)? A gdy piszesz o niepotrzebnych pierdołach to podaj proszę jakieś przykłady na poparcie swojej tezy.

    Cytuj
    IP: 88.199.xx2.xx3 
    +4

    S do siedzącego barana_gość

    10.02.2010, 15:17

    Złe inwestycje w mieście to i kasy nie ma, a zadłużeni już jesteśmy, co wiedziałbyś gdybyś wnikliwiej poczytał budżet który sam proponujesz czytać innym. Niech most zniknie z logo miasta bo to wstyd!!!. Zerknij proszę ile w innych miastach jest dróg powiatowych a ile jest u nas to może w końcu skumasz, że te jezdnie które są powiatowymi w istocie powinny należeć do miasta.

    Cytuj
    IP: 88.199.xx6.xx9 
    -2

    _gość

    11.02.2010, 17:46

    Brawo, błysnąłeś wiedzą o tym że jesteśmy zadłużeni. Dla mnie to żadna nowość, ale przygotuj się zatem na dawkę wiedzy która może spowodować u Ciebie ból głowy - każda gmina jest zadłużona. Nasze państwo jest zadłużone. Wszystkie kraje na świecie się zadłużają. Wiele dużych firma się zadłuża. Wiesz dlaczego tak się dzieje? Bo fundusze z pożyczek i kredytów powinny służyć inwestycjom czyli rozwojowi danego podmiotu. Można funkcjonować i rozwijać się bez pożyczania jednak trwałoby to wieki. Ja piszę o zadłużeniu się po to by sfinansować działalność powiatu. Wyobrażasz sobie żeby miasto np. emitowało obligacje komunalne tylko po to żeby sponsorować powiat? Czy taka sytuacja wydaje Ci się normalna? Między tym że droga POWINNA być miejską/powiatową a do kogo należy w RZECZYWISTOŚCI jest ogromna różnica. Dopóki w papierach jest zapisane że dana droga podlega powiatowi to od powiatu należy żądać należytego jej utrzymania, bo dostaje na to fundusze - "płacę więc żądam". Piszesz o złych inwestycjach, więc podawaj przykłady. Dopóki nie ma konkretów to żaden argument. No i po co to obraźliwe przekształcanie nicka? Rodzice nie nauczyli jak się kulturalnie dyskutuje?

    Cytuj
    IP: 88.199.xx2.xx3 
  • +11

    Bezimienny_gość

    10.02.2010, 06:43

    Most

    Niech wyłączają sobie go na te 3 miesiące - ważne że nareszcie się za to zabrali :)

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx1 
  • +6

    Robike_gość

    10.02.2010, 06:46

    Kropla w morzu potrzeb

    Niestety to tylko doraźny krok w remoncie mostu. Ale zawsze coś...

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx7 
  • -15

    ?_gość

    10.02.2010, 07:35

    Znienawidzony MOST przez POLSKIE .....

    Smutne,Most niechlujstwa administracji Pana Premiera Donalda Tuska.Przykre,Polityczne niechlujstwo niestety Platformy Obywtelskiej RP od Tczewa do Warszawy i dalej.(komuterstwo). Polska ignoruje decyzje-wskazania Parlamentu Europejskiego ,Komisji Europejskiej.Stosowny i obywateli . Pozew przeciw Polsce w sprawie mostu jest w Strasbourgu. Pomnik Historii Kontynentu Europejskiego w PONIEWIERCE. Z serdecznymi Pozdrowieniami.

    Odpowiedz
    IP: 79.200.xx7.xx6 
  • +3

    nein_gość

    10.02.2010, 08:18

    nicht verstanden

    Cytuj
    IP: 83.16.xx5.xx2 
  • -8

    Gdzie Pan jesteś Panie Demps_gość

    10.02.2010, 09:20

    Papierowa walka” polityków o remont Mostu Tczewskiego ... Marienburg.pl :: Zobacz temat - Kłopoty tczewskiego mostu Gdzie Pan jest Panie Demps, gadać i ubliżać to Pan potrafi i to z Niemiec, a nie z Tczewa. Dwa lata ani słychać o Panu, a co z Pana petycjami do parlamentu europejskiego, taki zabytek , Niemcy go budowali i co?????? , co Pan na to?

    Odpowiedz
    IP: 83.14.xx3.xx2 
  • ona__gość

    10.02.2010, 09:40

    ????

    od kiedy go zamykają ??

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx8.xx2 
  • +4

    Maxx

    10.02.2010, 09:48

    miliony na siedzibę a 350tys. na most - oto powiat

    "Z obiektu nie będą mogli również korzystać piesi, bowiem na remontowanym odcinku nie ma chodników." To wybudujcie te chodniki zanim rozpoczniecie remont. A jak jeszcze nie macie zgody konserwatora zabytków i nie rozpisaliscie przetargu to remontu przed wyborami nie tylko nie ukończycie ale nawet nie zaczniecie.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • do Maxx_gość

    10.02.2010, 10:26

    ważne, że w ogóle się za to zabrali

    miliony na siedzibę- no tak niech urzędasy siedzą w budynku, który nie ma zabezpieczeń przeciwpożarowych i drogi ewakuacyjnej?Nie wiem czy w razie pożaru chciałbys pracować w tym budynku, albo chociażby odbierać tam np. paszport???bo ja nie! 350 tys, niby nic, ale jakby np miasto i choćby gminy, których mieszkańcy korzystają z tego mostu też dali po tyle byłoby nie tylko honorowo, ale i prawidłowo

    Cytuj
    IP: 83.14.xx3.xx2 
  • +10

    mieczyslaw_gość

    10.02.2010, 09:58

    na 3 miesiace?

    to za przeproszeniem, co oni chca robicza 350k PLN w 3 miesiace na nim robic? Chyba ktos na glowe upadl - w 3 miesiace to mozna pol mostu naprawic, a nie tylko odwalic prowizorke za niewielkie pieniadze - chyba, ze do naprawy bedzie przeznaczony jeden pan Zdzisio, ktory sam bedzie te 3 miesiace deski przybijal. zenada.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx3.xx9 
  • -34

    zomo_gość

    10.02.2010, 10:14

    ???

    po co remontowac ten bubel lepiej postawic nowy; ale mi zabytek po co wracac do przeszlosci

    Odpowiedz
    IP: 82.160.xx0.xx4 
  • +3

    mieczyslaw_gość

    11.02.2010, 12:40

    a po co Tobie ktos dal prawo glosu?

    przeszlosc stanowi o nas. a jesli nie ejstes w stanie tego zrozumiec, to naprawde nei najlepiej swiadczy o Tobie.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx3.xx6 
  • -6

    zomo_gość

    10.02.2010, 10:17

    zamknac dla samochodow niech korzystaja z niego tylko piesi, z motoryzowani sobie poradza po co wywalac tyle kasy na remont nie ma innych potrzeb w miescie???

    Odpowiedz
    IP: 82.160.xx0.xx4 
  • +20

    Bielik_gość

    10.02.2010, 10:51

    Żal mi was ludzie. Najpierw marudzicie, żeby miasto w końcu wzięło się za remont mostu, awanture na cały świat robicie, do TVN chcieliście podawać. Teraz w końcu ma ruszyć remont i co? Też źle, bo zostanie zamknięty na 3miesiące, to piesi nie będą mogli chodzić. Jak jesteście tacy mądrzy to sami zorganizujcie chodniki i dołączcie do pracowników mostu, to pójdzie szybciej :) Tylko narzekać każdy potrafi, ale robić nie ma komu. Wiecznie wam źle hipokryci!

    Odpowiedz
    IP: 95.40.xx5.xx6 
  • -2

    mieczyslaw_gość

    11.02.2010, 09:24

    bielik, pomysl

    co mozna zrobic w 3 miesiace (w sensie zbudowac), bo mozna wiele. ale jak sie ma do dyspozycji tylko 350k PLN, to jest to aksa na gora dwa tygodnie uczciwej pracy.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx3.xx9 
  • -1

    don pedro

    10.02.2010, 11:28

    ?

    najlepiej niech wszystkie mosty,kladki,itd.pozamykaja,my sobie poradzimy,jak zawsze......

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +1

    ona__gość

    10.02.2010, 12:11

    heh

    tczew powinien miec hasło przewodnie: miasto bez samochodow. mosty i kładki zamkniete a teraz most lisewski.hehe z buta wszędzie blisko:)

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx8.xx2 
  • -1

    R_gość

    10.02.2010, 12:32

    Co można zrobić za 350 tyś....nie wiem, chyba nic!!!! Kto przeprowadzi ten remont za te pieniądze,też nie wiem.Może w czynie społecznym jak było za Towarzysza Edwarda,a pieniądze przeznaczyć na gryla...

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx4.xx4 
  • +7

    _gość

    10.02.2010, 12:36

    Jeżeli dołożyła się tylko jedna gmina za Wisły to postawić na moście kanara niech innych nie wpuszczają......

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx4.xx4 
  • Michał--tcz_gość

    10.02.2010, 14:50

    Do Bielik!

    Człowieku moze i masz racje ze marudzimy i wg, ale dobrze ze tak robią bo temu zabytkowi jest potrzebny kapitalny remont a nie jak co jakiis czas łatanie dziur. Idż obejrzyj ten most to moze troche zrozumiesz, ze jest potzrebne troche wiecej kasy i czasu zeby był dobrze zrobiony.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx7 
  • -2

    S_gość

    10.02.2010, 15:50

    Ok Michał masz rację ale spójrz na to bardziej całościowo. Temu mostowi należy się kapitalny remont ale zważ również ile w sumie rzeczy jest do roboty w całym Powiecie. Powiat to nie tylko Tczew, trzeba remontować również w pozostałych jego częściach i zakamarkach. Zobacz też ile innych ważnych spraw jest do zrobienia w samym Tczewie: m.in te denerwujące wszystkich mosty. Od czasu kiedy powstał Powiat każdy bał zabrać się za te duże i kłopotliwe inwestycje. Po co to robić, niech kadencja minie sobie spokojnie, bez problemów-tak myślano za czasów Starosty Marka M. Teraz natomiast na ile tylko pozwalają na to środki podejmuje się szereg działań, inwestycji i remontów, które chwilowo doskwierają mieszkańcom ale są konieczne bo do tej pory nikt ich nie robił. Ludzie nie rozumieją, że przykładowo stan mostów jest do tego stopnia zły, że grozi zawaleniem. Uwierz, że odbudowa zawalonych mostów kosztowała by o wiele więcej niż dziś kosztuje remont tychże. Siedzący Byk wspominał o innej sprawie, sprawie kasy jaką Starostwo dostaje od miasta na remonty. Czy jakąkolwiek winą Starosty jest to, że próbuje szukać pieniędzy i pyta o pomoc- do tej pory nikt tego nie robił i dlatego zebrało nam się w Powiecie tyle naglących inwestycji, których nie robiona bo nie było pieniędzy- ale żeby ktoś się jeszcze wysilił i tej kasy poszukał.- teraz to się zmieniło. Poza tym nikt prezydentowi pistoletu do głowy nie przystawia każąc mu dotować inwestycje Powiatowe. Powiat i miasto są po aby współdziałać dla naszego dobra, dobra mieszkańców. Nie ważne jest więc kto ile da liczy się efekt. Dopiero wówczas, gdy przeprowadzone zostaną ważniejsze remonty będzie można poważniej pomyśleć o renowacji mostu Lisewskiego - choć zaznaczyć trzeba, że remont z prawdziwego zdarzenia byłyby wstanie sfinansować tylko władze centralne.

    Cytuj
    IP: 88.199.xx6.xx9 
  • +14

    Most jest polski gdzie Premier_gość

    10.02.2010, 15:47

    Nasz ukochany most

    Zaniedbania ogromne z powodu nieudolnej POlityki kultury .POpatrzcie obiektywnie na stan techniczny i przespany czas .Pretensje tylko do naszych polskich politycznych stron kierujmy.Pomost rozpusty.

    Odpowiedz
    IP: 85.177.xx5.xx3 
  • +13

    logo tczewa_gość

    10.02.2010, 16:13

    teatr polityczny

    Opinia jedna reputacja naszych polskich politykow pod psem .Trafione-ZNIENAWIDZONY MOST LISEWSKI.Mamy ten widok przed oczyma i o co tu chodzi? kropka.

    Odpowiedz
    IP: 217.83.xx0.xx9 
  • -6

    rumun_gość

    10.02.2010, 17:27

    wszystko ino

    Mi to i tak bez różnicy, ja tam za wodę raczej wypadów nie robię, a jak trza będzie to z kumplem jego cali bujniemy się przez Knybawe i już. A zdrugiej strony nie będą do Tczewa przyłazić z Lisewa i w byłym Syrku na dancingu tyle słomy nie bedzie leżało.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx4.xx8 
  • -13

    ka_gość

    10.02.2010, 18:57

    luźne uwagi

    Maxx i Mieczysław: dostaliście od mnie po plusie. A teraz co do ostatniego akapitu artykułu: "Dodajmy, że już od dawna przedstawiciele starostwa ślą listy do ministra Cezarego Grabarczyka i Bogdana Zdrojewskiego o przejęcie mostu przez państwo. A do tego nikt się nie kwapi." Szanowni "przedstawiciele starostwa": to się nazywa brak skuteczności. Pokażcie w końcu, że umiecie załatwić jedną spraw od początku do końca. Pozdrawiam ka

    Odpowiedz
    IP: 79.163.xx4.xx8 
  • -5

    mieczyslaw_gość

    11.02.2010, 12:42

    dzieki ka :)

    pisanie listow nic nie da. do tego potrzebne jest skuteczne dzialanie czlowieka - jak to sie mowi - z jajami.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx3.xx6 
    -6

    ka_gość

    12.02.2010, 11:59

    plusy, minusy

    Ostatnio obserwuję bardzo ciekawe zjawisko: popieram innych - oni dostają plusy, a ja minusy. Inni popierają mnie i znowu oni minusy, ja plusy. Komus musiałem bardzo mocno zajść za skórę. Pozdrawiam ka

    Cytuj
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • Anula_gość

    10.02.2010, 20:33

    To dobrze że cchą most remontowac uniknie może zagłady i upadku do wisły. Ale utrudnienia napewno będa i to spore. Dookoła będzie trzeba przez most Knybawski. Dobrze że jest jeszcze jedna przeprawa przez rzeke. A nie dopiero w Grudziądzu.

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx7.xx7 
  • -1

    mieczyslaw_gość

    11.02.2010, 09:26

    kobieto, pomysl prosze

    jak oni go uratuja za 350 tys PLN? oni tylko wymienia kilka desek i kilka metrow asfaltu, ot cale ratowanie. ludzie, myslcie troche, a nie przyjmujecie wszystko co wam sie poda bez zastanowienia.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx3.xx9 
  • +6

    _gość

    10.02.2010, 20:45

    Most Lisewski!!

    od zawsze na moście nie było chodników!!! za to były -KŁADKI DLA PIESZYCH!!! czy w tych urzędach nie chodził nikt nigdy na spacer do Lisewa?czy udają ,że pieszo nie potrafią chodzić...Z jednej strony mostu wystarczyłoby ułożyć deski tak jak były uprzednio i przejście gotowe. Najprostsze pomysły są zawsze najtrudniejsze ...

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx6.xx9 
  • -1

    mężczyzno, co Ty gadasz?_gość

    22.02.2010, 15:03

    Most Tczewski!!

    "...Z jednej strony mostu wystarczyłoby ułożyć deski tak jak były uprzednio i przejście gotowe"- a czy Ty wiesz, że starostę obowiązuja pewne przepisy i normy? Prowizoryczne rozwiązania możesz strosować...ale u siebie na działce..

    Cytuj
    IP: 83.14.xx3.xx2 
  • +10

    Biedny most_gość

    11.02.2010, 07:53

    Bogate informacje i komentarze pomostowe

    1.Deus mirabilis,fortuna variabilis.2Deus ex machina.3Divide et impera.4Pecunia non olet.

    Odpowiedz
    IP: 79.200.xx0.xx1 
  • +3

    Marcus_gość

    11.02.2010, 13:57

    mieczysław tylko ciągle ma pretensje

    zamiast się cieszyć, że ktoś się wziął do roboty. To chyba dobrze, że naprawią go tanio (za 350k zł) a nie drogo.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx3.xx3 
  • -8

    mieczyslaw_gość

    11.02.2010, 17:24

    mieczyslaw nie ma pretensji,

    mieczyslaw sie po prostu z byle g... nie cieszy. jesli na kapitalny remont mostu potrzeba ponad 100mln PLN, to czym jest 350k PLN przy tym? jest porownywalnie male. wydaje sie ponad 200kPLN na zegar sloneczny, a nie ma zabezpieczonej kasy na drogi. miasto korkiem stoi juz ktorys miesiac, a wladze zaspokajaja potrzeby "wyzszego rzedu" nie majac w chocby malym stopniu zalatwionych tych podstawowych. ludzie, badzcie krytyczni do tych co wladze sprawuja, oni naprawde laski niomu nie robia, oni pracuja za nasze pieniadze, to MY jestesmy ich pracodawcami i oczekujmy od nich wiecej zaangazowania i wiekszzej efektywnosci. bo wydac pieniadze potrafi kazdy, ale nalezy to jeszcze zrobic DOBRZE.

    Cytuj
    IP: 88.199.xx1.xx1 
  • -1

    R_gość

    11.02.2010, 14:54

    Weźmy za te pieniądze ściągnijmy Chińczyków może starczy na remont...

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx4.xx4 
  • +2

    jur_gość

    11.02.2010, 21:09

    Trochę sprawiedliwości

    Chodzi mi o brak przejścia dla pieszych, które jest dużym utrudnieniem ponieważ nie tylko pokonywanie większej odległości przysparza kłopotu ale również fatalny stan drogi. W trakcie remontu wiaduktu w Tczewie ,który jest właśnie wykonywany słychać wiele skarg ponieważ brak jest przejścia dla pieszych a odległość ,którą trzeba nadłożyć w stosunku do tej ,którą trzeba pokonać przez most w Knybawie jest banalna. Mało tego jeszcze nie ruszyły prace na wiadukcie na ul. Wojska Polskiego a już jest wiele rozmów związanych z tym czy będzie kładka czy jej nie będzie.

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx4.xx9 
  • szpifa7_gość

    15.03.2010, 23:52

    INWESTYCJA STULECIA

    Wyleją taczkę asfaltu ,przybiją dwie deski na krzyż ot i cała inwestycja UE.A most zamkną na 6 miesięcy

    Odpowiedz
    IP: 188.33.xx0.xx9 
  • -1

    pingapinga

    16.03.2010, 07:29

    prawda jest taka, że gdyby most lisewski stał w miejscu mostu knybawskiego to pieniądze na gruntowny remont znalazłyby się na pewno. bez różnicy czy były by to tysiące czy miliony złotych. ponieważ stałby na ważnej krajówce i bez tego mostu nie istniałaby komunikacja w regionie. a w naszym przypadku most prwadzi jedynie do lisewa i pobliskich miejscowości, dalej do Nowego Stawu, ale tę trasę spokojnie można pokonać przez Knybawę. to jest największy problem mostu lisewskiego - zawsze znajdzie się coś ważniejszego do remontowania. mam nadzieję, że nie zdąży się biedak zawalić. byłaby wielka szkoda.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +2

    lisewiaki_gość

    25.06.2010, 23:35

    most

    coza chla z tymi cymbalami z uzedu nawet dla pieszych go zamkną a teraz ludzie do pracy np.(troc)jak bedzie dojezdzac do pracy a nie kture te kobiety za te marne 600 zł mają 6 osub do wychowana i do tego dzieci co chodzą do szkoly w tczewie i jezcze teraz na lisebusy wydawac 3,40zł co dzienie to jest od holery pieniedzy a dla niekturych to jest bardo bardzo duzo kasy ja nie pozwolą po dobroci chodzic tym mostem to silom ich zmusimy

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx3.xx4 
  • Bunio_gość

    12.08.2010, 10:25

    POMOCY!!!!

    Władze województw pomorskiego całą kasę ładują w trójmiasto a pozostałe drogi są w stanie tragicznym, zwłaszcza w okolicach Tczewa (zarówno te krajowe jaki niższe rangą). O mostach nie sposób nie krzyczeć, bo to najpiękniejszy zabytek tej ziemi. Nieudolność władz jest porażająca. Gdzie lobbing. To trzeba ratować za wszelką cenę. Apeluję do ludzi Tczewa i okolic wyjdźcie na ulice!!! Płakać się chce. Władze Tczewa są śmieszne.

    Odpowiedz
    IP: 77.252.xx5.xx0 
  • h**_gość

    28.11.2010, 15:29

    xxx

    powini go rozebrac

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx0.xx0 
  • Lech z Gdańska_gość

    15.05.2011, 16:09

    "kładka lisewska"

    Kochani, czy w tej sytuacji nie można się pokusić o dobry projekt ,mocne uzasadnienie i uzyskanie wsparcia z Funduszy UE??.

    Odpowiedz
    IP: 89.77.xx7.xx9 
  • _gość

    15.05.2011, 23:26

    znowu zamykaja most?

    cos kiedys skyszalem ze most lisewski chciala wyremontowavc jakas fundacja niemiecka ale wladze sie na to ni zgodzily bo w/w fundacja chciala by zawisla tablica z informacja kto remontowal, nie wiem ile w tym prawdy ale znajac naszych urzedasow pewnie jest to prawda

    Odpowiedz
    IP: 79.187.xx5.xx1 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.