Nasi włodarze u biskupa Szlagi

Biskupowi życzenia składają starosta i wiceprezydent Tczewa (fot. tcz.pl)
Nasi włodarze u biskupa Szlagi
W Pelplinie już po raz 19 biskup diecezjalny ks. Jan Bernard Szlaga zorganizował spotkanie opłatkowe dla samorządowców. Wśród nich byli przedstawiciele naszych gmin.

Uroczystość w pelplińskiej katedrze rozpoczął występ Zespołu Muzyki Dawnej Cappella Gedanensis. Goście wysłuchali pięknych polskich kolęd. Potem spotkali się w auli Wyższego Seminarium Duchownego, gdzie przełamali się opłatkiem.

- Cieszę się, że do Pelplina przybyło aż tylu gości. Dzięki tym spotkaniom możemy nie tylko podzielić się opłatkiem, ale podziękować sobie za wzajemną współpracę - powiedział biskup pelpliński, ks. Jan Bernard Szlaga.

Wśród samorządowców był m.in. Józef Puczyński, starosta powiatu tczewskiego, Zenon Drewa, wiceprezydent Tczewa, Mirosław Augustyn, przewodniczący Rady Miejskiej w Tczewie, Roman Rezmerowski, wójt gminy Tczew, Andrzej Stanuch, burmistrz Pelplina oraz Maria Taraszkiewicz-Gurzyńska, burmistrz Gniewa. Starosta wraz z przedstawicielami samorządu miasta Tczewa w imieniu wszystkich pomorskich włodarzy (a było ich ponad 100) złożył ks. biskupowi życzenia i podarunek.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (48)
dodaj komentarz

  • +3

    xc_gość

    22.12.2011, 07:24

    a gdzie prezydent miasta? Słabo to wygląda...

    Odpowiedz
    IP: 193.138.xx0.xx9 
  • +1

    ja_gość

    22.12.2011, 08:09

    święta, świętami, a pracować ktoś musi..

    Cytuj
    IP: 89.200.xx2.xx4 
    +3

    oko_gość

    22.12.2011, 08:21

    może w kuchni przed świętami ?

    http://www.portalpomorza.pl/aktualnosci/8/17973

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • +4

    _gość

    22.12.2011, 08:12

    Państwo wyznaniowe na każdym szczeblu administracj

    Nasi politycy tak się oburzają na wyznaniowość Iranu, czy Indii (w zeszłym roku nawet niektórzy tam jeździli w obronie dyskryminowanych chrześcijan), a sami uginają się przed "dostojnikami" Kościoła. Episkopat Polski prawie wcale nie różni się od irańskiej Rady Strażników Rewolucji (może tylko tym że Irańczycy nie są tak obłudni i formalnie wpisali swój organ w ustawie zasadniczej). Tymczasem Polska mydli wszystkim dookoła oczy, że jesteśmy "bezstronni w kwestiach światopoglądowych".

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx8.xx0 
  • -2

    _gość

    22.12.2011, 10:39

    w gwoli wyjaśnień

    dla tych co nie wiedzą co to Rada Strażników Rewolucji wyjaśniam, że jest to najwyższy organ decyzyjny w Islamskiej Republice Iranu składający się z duchownych (zwanych Ajatollahami).

    Cytuj
    IP: 81.219.xx8.xx0 
    -1

    C>K>M

    23.12.2011, 10:19

    Jak chcesz zobaczyć to "prawie wcale" to przejdź się po Warszawie w turbanie, a potem jedź do Iranu i przejdź się z krzyżem na piersi. I jeżeli dasz rade wrócić w jednym kawałku, to przestań wygadywać głupoty.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -1

    _gość

    23.12.2011, 10:54

    mówimy o władzach państwowych i wpływie duchowieństwa na decyzje polityczne. ty mówisz o nietolerancji obywateli. więc co ma jedno z drugim wspólnego?

    Cytuj
    IP: 81.219.xx8.xx0 

    C>K>M

    23.12.2011, 13:10

    A jaki wpływ ma duchowieństwo na decyzje polityczne? W sejmie zasiada gej i transwestyta, premierem jest człowiek, który wiele lat żył bez ślubu kościelnego z żoną, toczy się debata na temat in vitro i idzie w kierunku liberalizacji. Gdzie ten wpływ duchowieństwa? Oczywiście, są politycy konserwatywni, którzy świadomie będą działali na korzyść kościoła i politycy zupełnie bez kręgosłupa moralnego, którzy będą się podlizywać raz kościołowi, a raz lewicy bo wiedzą, że to zapewni im poparcie. Palikot jako były wydawca Ozonu jest tego doskonałym przykładem. Ale to nie wina kościoła, tylko cecha demokracji.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    23.12.2011, 15:06

    ty naprawdę żyjesz w jakiejś bańce! nie pamiętasz jak biskupi postawili sprawę głosowania nad in vitro w poprzedniej kadencji? jak grozili ekskomuniką posłów, którzy będą głosować za? jaki jest też sens ustawy o planowaniu rodziny i bezwzględny zakaz aborcji? kto miał wpływ na kształt naszych regulacji w tym zakresie? Poza tym ty chyba nie chodzisz do kościoła przed wyborami. Naprawdę nigdy nie spotkałeś się z agitacją przedwyborczą na mszy św.?

    Cytuj
    IP: 81.219.xx8.xx0 
    -1

    C>K>M

    23.12.2011, 16:38

    Ale czym Ty się bulwersujesz, tym, że kościół przy okazji debaty nad ustawą o in vitro jasno przedstawia swoje stanowisko w tej kwestii? To nie jest ustawa podatkowa tylko bardzo ważna kwestia moralna. Oczywiście, że w kościołach przypomina się, by wybierać ludzi, którzy w sprawach światopoglądowych respektują wartości chrześcijańskie, nie rozumiem, czemu Cię to dziwi. Wiara wymaga świadczenia o niej swoją postawą, zwłaszcza w kwestiach fundamentalnych.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +1

    login_gość

    22.12.2011, 08:20

    ppp

    Odpowiednie rozkazy dostaliście?

    Odpowiedz
    IP: 94.23.xx9.xx5 
  • taka sobie_gość

    22.12.2011, 10:35

    Przedmówca ma rację. Mnie też wkurza czołobitność wobec Kościoła. Mogą to sobie panowie w artykule z nazwiska wymienieni robić prywatnie lub jako uczestnicy jakiegoś strikte katolickiego stowarzyszenia a nie jako przedstawiciele samorządu. No cóż ale takich sobie wybieramy. Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx1.xx0 
  • +7

    ._gość

    22.12.2011, 11:05

    MAM TANIĄ WAZELINĘ

    ODDAM TANIO CO ŁASKA .Akt poddaństwa w najpiękniejszej formie władze jadą do Pelplina ,a powinno być odwrotnie to kler powinien przybyć na spotkanie do Starostwa czy UM .To jest przykre że nasze władze nie mają własnego kręgosłupa i gną się przed czarną władzą .

    Odpowiedz
    IP: 95.40.xx9.xx8 
  • +1

    Gość_gość

    22.12.2011, 15:32

    Ludziska Palikotowe - To jest święto religijne więc władza świecka udaje się do kościelnej. Jeśli są święta państwowe to jest odwrotnie i nie jest to żaden obowiązek lecz dobry zwyczaj ukształtowany przez pokolenia jak by nie było w społeczeństwie katolickim. Ja rozumiem że jak politycy są na paradzie gejów, lezbijek i transwestytów to jest cool i trendy, jak chcą legalizacji narkotyków też jest git, jak robi się z puszek po piwie krzyż i leje na znicze - to też dobra zabawa. No ale jak polityk dobrym zwyczajem spotka się w świątecznej atmosferze z księdzem to już jest larum. We łbach wam się poprzewracało? Widzę że w Polsce jest dużo materiału, któremu Palikot bez problemu wmówi że za całą beznadzieję w Polsce odpowiada kościół i katolicy, a jak wszyscy sobie zaćpamy i poddamy się operacji zmiany płci po czym usuniemy wszystkie krzyże, to nastanie dobrobyt i zyskamy uznanie w oczach świata.

    Cytuj
    IP: 87.205.xx7.xx9 
    +3

    _gość

    22.12.2011, 18:13

    jako człowiek mam pewne naturalne prawa i wolności obojętnie czy pochodzą od Boga czy wywodzą się z innego źródła (przyp. Konstytucja RP). Wolnością jest zgoda do czynienia tego co nie szkodzi innym. idąc za tym, jeśli chce ćpać i niszczyć sobie zdrowie, lub zmienić pleć bo czuję się kobietą to nikogo tym nie krzywdzę i mam do tego prawo jako wolny człowiek. Natomiast konstytucyjnym obowiązkiem władzy publicznej jest bezstronność w kwestiach wyznaniowych. Jak mam wierzyć w bezstronność Pana Drewy, który jedzie złozyć pokłon biskupowi jako wiceprezydent miasta. Dlaczego nie odwiedził zboru Świadków Jehowy, Zielonoświądkowców, luteran, czy kościoła prawosławnego? Nikt mu nie broni jechać do biskupa jako prywatna osoba. To że takie zachowanie władz stało się u nas standardem to nie oznacza że jest to prawidłowe i przede wszystkim zgodne z Konstytucją. Problem polega na tym, że istnieje powszechne dozwolenie do takiego postępowania.

    Cytuj
    IP: 83.238.xx9.xx4 
    +1

    C>K>M

    22.12.2011, 21:19

    To przytocz odpowiedni zapis konstytucji i wytłumacz jak go rozumiesz. Neutralność poglądowa państwa, polega na tworzeniu prawa, które w żaden sposób nie odnosi się do kwestii wyznania. Prawo jest w tej kwestii obojętne, podczas gdy nie jest obojętne w kwestiach np. wieku czy dochodów, tu obowiązują różne standardy. Nie ma w polskim systemie prawnym zapisu, który zmuszałby Ciebie do podania swojego wyznania i by od tego cokolwiek zależało. To jest neutralność światopoglądowa państwa a nie absurdy z zachodu.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +1

    Gość_gość

    22.12.2011, 22:42

    A kto Ci wolność ogranicza? A ćpaj sobie ale jak twój Palikot zalegalizuje narkotyki, a moje dziecko wpadnie w nałóg to tobie i Palikotowi nogi z du.y powyrywam. Nie mam nic przeciwko gejom i lesbijkom, ale uważam że epatowanie tym, a co gorsza wspieranie przez polityków takich ruchów jest szkodliwe dla Kraju i społeczeństwa, choćby z uwagi na wspieranie związków z których nie ma potomstwa, a chyba wątpliwości co do tego że przyrost naturalny jest bardzo ważny dla kraju nie ma wątpliwości nikt. Łożenie publicznych pieniędzy na zmianę płci (o co walczy Palikot a właściwie Grodzka) przy jednoczesnym braku polityki rodzinnej prowadzi nas prostą drogą do "wyginięcia". Nie zabraniaj ludziom władzy okazywania swojego wyznania - mi to nie przeszkadza i wolę wiedzieć że polityk ma związki z kościołem który przecież ma jasne poglądy nikomu nie szkodzące, a wręcz przeciwnie. Zadziwiające dla mnie jest jak łatwo ludzie mogą zawierzyć populiście Palikotowi i jego drużynie składającej się z między innymi kryminalistów, a plucie jadem na kościół, który ma niepodważalne zasługi dla Polski.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xxx 
    -3

    _gość

    23.12.2011, 09:18

    @ Gość_gość nie wiem w jakiej ty rzeczywistości żyjesz ale z tego co jest powszechnie wiadomo posiadanie narkotyków (każdej ilości i rodzaju) w RP jest karane. . Więc ćpać nie mogę w ogóle bo popełniam przestępstwo na podstawie art. 62 ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii zagrożone karą pozbawienia wolności do lat 3. Dla porównania za prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu grozi kara więzienia do 2 lat (art. 178a kk). Czy to jest racjonalne??? Będąc narkomanem stwarzam takie samo potencjalne zagrożenie dla społeczeństwa jak alkoholik. Dlaczego więc narkoman ma "siedzieć" a alkoholik nie. To jest jawna dyskryminacja i naruszenie praw człowieka. Co do wyrywania mi z d..py nóg, to nie wiń mnie za swoje błędy wychowawcze, bo jeżeli twoje dziecko zacznie brać (czego Ci nie życzę) to jest to wyłącznie Twoja wina jako rodzica niewydolnego wychowawczo. Zważ Pan, że teraz narkotyki są dostępne dla młodzieży na wyciągnięcie ręki i nie dość że Twoje dziecko potencjalnie może się uzależnić (co już jest jakąś stygmatyzacją) to dodatkowo staje się kryminalistą. @CKM Nie jestem konstytucjonalistą ale art. 25 ust. 2 o tym bodajże mówi, cyt. "Władze publiczne w Rzeczypospolitej Polskiej zachowują bezstronność w sprawach przekonań religijnych, światopoglądowych i filozoficznych". Wykładni robić nie będę bo od tego jest Trybunał Konstytucyjny i moja opinia nie znaczenia. Co do absurdu z zachodu dotyczące rozwiązań systemowych - z zachodu przyszło do nas chrześcijaństwo, demokracja, wolny rynek - kiedyś zwolennicy "starego porządku" też mówili o tych rzeczach "absurdy".

    Cytuj
    IP: 81.219.xx8.xx0 
    +3

    Gość_gość

    23.12.2011, 11:36

    Bredzisz. Kierowca pod wpływem alkoholu czy narkotyków podlega takiej samej karze. Co do moich zdolności wychowawczych nie musisz się martwić, ale powszechna dostępność i legalność narkotyków zdecydowanie podnosi ryzyko, że młody człowiek ulegnie, dlatego będę tępił ludzi promujących narkotyki. Zdecydowanie będę popierał władze, które utożsamiają się z tym co głosi kościół i wyśmiewał Palikotowców którym imponuje polityk z piórami w dupi. i z liściem marihuany w ręku na paradzie gejów. Kto jest poważniejszy i kto lepiej zadba o interes społeczeństwa pozostawiam do rozważenia.

    Cytuj
    IP: 87.205.xx6.xx8 
    -3

    _gość

    23.12.2011, 13:08

    nie zrozumiałeś analogii co do wymiaru kary więc wytłumaczę Ci jeszcze raz: prowadząc pod wpływem alkoholu (czy innych środków) stwarzasz niebezpieczeństwo w ruchu drogowym w wyniku którego może zginąć niewinny człowiek (2 lata więzienia). Jakie niebezpieczeństwo dla drugiego człowieka stwarzasz tym że posiadasz narkotyki (3 lata więzienia)? Moim zdaniem żadne a przynamniej po stokroć mniejsze niż te które stwarza pijany kierowca. A kara za posiadanie jest większa. Poza tym czy jest odpowiedzialność karna za posiadanie alkoholu?Nie ma - więc prawo nie jest równe w tej kwestii. Młodzież sięga po narkotyki nie z tego powodu że są dostępne tylko z tego, że ma problemy czy w szkole, czy w domu. Ja w żaden sposób nie promuję narkotyków. Zgadzam się że każda używka jest zła (alkohol i papierosy też) ale narkomanów, tak jak alkoholików trzeba leczyć a nie karać. Gdzie tu współczucie dla tych ludzi, które tak promuje Kościół?

    Cytuj
    IP: 81.219.xx8.xx0 
    +1

    Gość_gość

    23.12.2011, 15:45

    Czyli jeśli alkohol uważasz za szkodliwy i narkotyki również, to domagasz się liberalizacji w kwestii narkotyków? Doprawdy dziwne rozumowanie. Młodzież nie sięga po narkotyki tylko dlatego, że ma problemy - robi to również dlatego, że taki palant Palikot utwierdza ich w przekonaniu że to jest cool i trendy.

    Cytuj
    IP: 87.205.xx6.xx8 
    -2

    C>K>M

    23.12.2011, 17:55

    Nie zgodzę się. Jeżeli już, to właśnie teraz młodzież kręci to bardziej jako "zakazany owoc".

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +2

    A_gość

    22.12.2011, 11:14

    kolonia watykanu

    "Biskupowi życzenia składają starosta i wiceprezydent Tczewa" a biskup im już nie?Czemu władze przybierają wobec kleru taki wasalny styl?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx6 
  • +3

    ggggg_gość

    22.12.2011, 13:00

    Święta

    A skąd wiesz że nie składał! na pewno gdy mu składali to on każdemu prywatnie też składał życzenia !

    Cytuj
    IP: 109.207.xx8.xx0 
    -2

    _gość

    22.12.2011, 13:54

    Bo tak ma być !! A będzie jeszcze gorzej !! KK zwany też przez niektórych wielką nierządnicą zapuści się tak daleko iż będzie decydował o losach świata,po części już tak jest. Królowie i władze wszystkich państw całego świata zjeżdżają się do Watykanu by dyskutować nie tylko duchowych sprawach ale także gospodarczych . Tak więc Watykan chce mieć wpływ na wszystko co dzieje się na świecie i będzie się działo. Dziś sami to zauważacie iż wszystkie władze czy to na niższym szczeblu czy na wyższym spotykają się z biskupami i kłaniają się im w pas tym samym oddając człowiekowi cześć Drodzy Państwo ale tak musi być by wypełniło się pismo by u kresów czasów w jakich żyjemy objawiło się kto jest kim i po jakiej stenie się znajdzie.

    Cytuj
    IP: 83.18.xx4.xx0 

    C>K>M

    22.12.2011, 21:20

    A co jest złego w tym, by w kwestiach gospodarczych kierować się jeżeli nie moralnością to przynajmniej etyką?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -1

    _gość

    23.12.2011, 09:39

    nie mam nic przeciwko kierowaniu się etyką, pod warunkiem, że przez "etykę" rozumieć wartości uniwersalne. ty zaś zdaje się w kontekście tego artykułu rozumiesz etykę przez pryzmat wartości chrześcijańskich, co w skrócie prowadzi do wniosku że niechrześcijanin jest nieetyczny.

    Cytuj
    IP: 81.219.xx8.xx0 
    -1

    C>K>M

    23.12.2011, 10:10

    To ja zapytam odwrotnie, która z wartości chrześcijańskich NIE jest wartością uniwersalną?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -2

    _gość

    23.12.2011, 11:22

    "co łaska ale nie mniej niż ..."

    konkretnie jeśli chodzi o etykę Kościoła Katolickiego: seksizm (pisma ojców kościoła jak św. Augustyn), dyskryminacja związków nieheteroseksualnych, traktowanie ewangelii jako jedynie prawdziwego objawienia, zakaz aborcji, in vitro i eutanazji (ogólniej lekceważenie wolnej woli jednostki co do swojego życia), ukrywanie i tolerowanie pedofilskich praktyk duchowieństwa, gromadzenie dóbr. Zaś odnosząc się do przeszłości: koncepcja wojen religijnych, antysemityzm, brak tolerancji światopoglądowej (przykł. Kontrreformacja, inkwizycja). Zaiste uniwersalnie etyczny jest ksiądz, który ubogim ludziom odmówi darmowego nabożeństwa pogrzebowego, czy innego sakramentu.

    Cytuj
    IP: 81.219.xx8.xx0 

    C>K>M

    23.12.2011, 12:29

    Ale jaki to ma związek z gospodarką, bo o tym rozmawiamy?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -2

    _gość

    23.12.2011, 13:10

    a pazerność Kościoła na dobra doczesne i roszczeniowy stosunek do publicznych pieniędzy Twoim zdaniem nie ma wpływu na gospodarkę?

    Cytuj
    IP: 81.219.xx8.xx0 
    -1

    C>K>M

    23.12.2011, 14:48

    Pazerność na dobra doczesne może jedynie gospodarce pomagać i ją nakręcać, a publiczne pieniądze to temat rzeka, generalnie każde zwiększanie obciążeń przez państwo hamuje gospodarkę, a to na co te pieniądze są później wydawane niewiele tu zmienia.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    23.12.2011, 15:08

    ot kolejny przykład etyki kościoła

    http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/rzeszow/rzeszow-ksiadz-skazany-na-25-roku-wiezienia-z a-mol,1,4980897,region-wiadomosc.html

    Cytuj
    IP: 81.219.xx8.xx0 
  • mropenvitamine_gość

    22.12.2011, 14:38

    nie bez kozery w USA nazywaja nas Iranem Europy!

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx1.xx4 
  • +1

    andi_gość

    22.12.2011, 15:36

    Im to nawet spotkanie opłatkowe nie pomoże tyle mają nabrane w swoich kieszeniach

    Odpowiedz
    IP: 82.5.xx8.xx7 
  • +1

    A_gość

    22.12.2011, 16:44

    do Świetej

    ok może i im składał-tylko ,że to oni przyszli najpierw do niego co jednoznacznie pokazuje służalczy stosunek władzy do kleru

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx6 
  • +2

    grzes_gość

    22.12.2011, 16:52

    pan biskup nakazal przyjazd do siebie zeby raczke mu calowac

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx4 
  • +2

    _gość

    22.12.2011, 19:03

    liczył na kolejna koperte

    Odpowiedz
    IP: 195.74.xx1.xx2 
  • +2

    marek_gość

    22.12.2011, 20:35

    Jak kiedys do Rosji po porade

    Odpowiedz
    IP: 94.134.xx4.xx9 
  • wiedźma_gość

    22.12.2011, 21:15

    Z okazji trwających świąt Chanukka, zbliżających się świąt Bożego Narodzenia oraz Kwanza życzę wszystkim z prawej i lewej zdrowia, spokoju, powodów do radości i dużo forsy :-D

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx9 
  • +1

    _gość

    23.12.2011, 10:27

    SPOKOJU ?

    SPOKOJU? czy jak to woli Pokoju na tym świecie nie będzie ! Gdy mówić będą: Pokój i bezpieczeństwo, wtedy przyjdzie na nich nagła zagłada, jak bóle na kobietę brzemienną, i nie umkną" Spójrzcie niegdyś USA Było państwem Protestanckim czego dowodem jest choć by list Prezydenta List Harry'ego Trumana do Piusa XII, cytat : Szanowny Panie Pacelli Jako baptysta i jako głowa jednego z największych i najpotężniejszych narodów świata, gdzie wszyscy nazywają mnie po prostu panem Trumanem, nie mogę stosować zwrotu: Jego Świątobliwość, ponieważ ten tytuł jest zarezerwowany tylko dla Boga. My w Stanach Zjednoczonych uważamy wszystkich ludzi za równych przed Bogiem i zwracamy się do siebie naszym własnym, prawdziwym imieniem. W konsekwencji tego piszę do Pana jako do Pana Pacelliego. Jestem przekonany, że ani Pan, ani Pański Kościół nie należą do tych, którzy prawdziwie szukają pokoju i pracują dla niego. Twórcy naszego narodu, poznawszy całą historię i cechy Pańskiego kościoła, tak bardzo lubiącego politykę i wojnę, ustalili jako główną zasadę obowiązującą nasz rząd, by nigdy papież nie miał prawa mieszać się do naszych spraw. Dobrze poznaliśmy doświadczenie historii Europy i jesteśmy pewni, że nasza demokracja nie trwałaby długo, jeśli pozwolilibyśmy - na podobieństwo rządów europejskich - oplątać się waszymi doktrynami i politycznymi intrygami. Tomasz Jefferson, jeden z najmądrzejszych ludzi naszego kraju, powiedział jasno: "Historia nie dostarczyła nam ani jednego przykładu państwa pod wpływami kościoła, któremu udałoby się zachować wolność religijną". W konsekwencji Pan nie posiada najmniejszych kwalifikacji, aby móc mnie pouczać o sposobie prowadzenia mego narodu drogą pokoju. Kilka faktów mogłoby pomóc Panu w odświeżeniu swej pamięci. Pański poprzednik w Watykanie, papież Pius XI rozpoczął atak faszystowski, zawierając układy z Mussolinim w 1929 r. Cywilizacja chrześcijańska w tym roku została haniebnie zdradzona. Sławny pisarz i historyk naszego kraju, Lewis Mumford - ani komunista, ani antykatolik - napisał w książce "Faith for Living" z 1940 r.: "Perfidia świata chrześcijańskiego jasno urzeczywistniła się w 1929 r. przez konkordat, który powiązał Mussoliniego z papieżem". Wówczas tylko nieliczni w Stanach Zjednoczonych znali prawdziwe oblicze faszyzmu tak dobrze jak Pan i papież Pius XI, a wy dwaj pomogliście do jego sukcesu i związaliście z nim wasz kościół. Pan sam - jako młody ksiądz i dyplomata - wykonywał specjalne zadanie - pomocy Niemcom w przygotowaniach do drugiej wojny światowej. Spędził Pan dwanaście lat w Niemczech. W porozumieniu z von Pappenem pomógł Pan Hitlerowi wzmocnić się oraz - jako kardynał Pacelli położył Pan podpis pod konkordatem, który powiązał Watykan i Wielkie Niemcy w 1933 r. Nie udowodni mi Pan swojej niewiedzy o tym, że Hitler i naziści przygotowywali spisek przeciwko nam. Nawet katoliccy biografowie piszą, że przez wiele lat był Pan najlepiej poinformowaną osobą w całej Trzeciej Rzeszy. Po podpisaniu konkordatu, tak ważnego dla Hitlera, von Pappen, który w Norymberdze z wielkim trudem uratował swoje życie, powiedział: "Trzecia Rzesza jest pierwszym mocarstwem nie tylko uznającym, lecz w dalszym ciągu wprowadzającym w życie szczytne zasady papiestwa". Pańscy kardynałowie i biskupi w Rzymie błogosławili oręż użyty przeciw bezbronnym Abisyńczykom. Pański kardynał Schuster z Mediolanu ogłosił podbój Abisynii, jako świętą wojnę, która pozwoli zatriumfować w tym kraju krzyżowi chrześcijańskiemu. Pan rości sobie prawa, aby nadal nazywać swój kościół - Kościołem Bożym i w konsekwencji żądać, abym ja, szef cywilnego, konstytucyjnego państwa zgodził się uznawać Pana jaki mojego zwierzchnika, a w ten sposób jako zwierzchnika narodu amerykańskiego. Harry Truman A dziś cały świat oddaje pokłon temu człowiekowi, Złudny pokój o którym często ów człowiek mówi będzie przyczyną zagłady wielu ludzi. Sami nie wchodzą i innym wejść nie pozwolą ( do królestwa Bożego)

    Cytuj
    IP: 83.18.xx4.xx0 
  • -3

    _gość

    22.12.2011, 22:51

    do kosciola chodza zlodzieje i nawiedzeni z klapkami na oczach. kosciol jest instytucja biznesowa pod przykrywka wiec politycy i wlodarze tam ida.Ksieza nie maja nic wspolnego z religia.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx9 
  • +1

    C>K>M

    22.12.2011, 23:09

    Czyli około 50% społeczeństwa to złodzieje lub ludzie z klapkami na oczach? No na szczęście mają jeszcze garstkę takich światłych ateuszy jak wy, tylko dlatego ten kraj jakoś się kręci:)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +2

    _gość

    23.12.2011, 11:33

    "Ksieza nie maja nic wspolnego z religia."

    nie zgodzę się. Księża są uosobieniem religii, która nie koniecznie może wiązać się z wiarą.

    Cytuj
    IP: 81.219.xx8.xx0 
    +1

    Gość_gość

    23.12.2011, 15:48

    No popatrz, chodzę do kościoła, patrzę na rodziny z dziećmi, młodych, starszych "zwykłych" ludzi i do tej pory nie wiedziałem że to sam kryminał na dodatek co drugi to zaślepiony moher. Musisz być niezłym cymbałem lub oglądasz za dużo TVNu

    Cytuj
    IP: 87.205.xx6.xx8 
  • -1

    _gość

    23.12.2011, 22:20

    masz prawo do wiary ale jestes slepy i wspolczuje tobie slepcze. w calej europie prawie juz pognali pedofilow i garstka ludzi im wierzy. masz dzieci?dasz na ministrantow?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx9 
  • C>K>M

    24.12.2011, 01:03

    O jakiej Europie mówisz? Może o Holandii, gdzie najpopularniejszym imieniem nadawanym dzieciom płci męskiej jest imię Mohamed? Albo o Szwecji, w której 50% urn z prochami zmarłych pozostaje nieodebrana z krematoriów?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +1

    Gosc_gość

    24.12.2011, 15:20

    Europa dopiero się zaczyna orientować że się pogubiła, nie ma żadnych wartości - Europa umiera

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xxx 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.