Czy tczewscy rowerzyści doczekają się ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Jagiellońskiej? Co prawda ta trasa jest pod kuratelą Wojewódzkiego Zarządu Dróg w Gdańsku, ale środowiska rowerowe mają nadzieję, że uda się zrealizować projekt dzięki współpracy z ratuszem.
Tczewska Inicjatywa Rowerowa zwróciła się z prośbą o ujęcie w budżecie miasta Tczewa na 2016 rok zadania dot. budowy drogi rowerowej na odcinku ok. 400 m w ciągu ulicy Jagiellońskiej (chodzi o fragment od Lidla do placu Jana Pawła II).
- Droga rowerowa, o którą wnioskujemy, byłaby przedłużeniem nowo wybudowanego odcinka ścieżki rowerowej zlokalizowanej przy LIDLu i kończyłaby się przed budynkiem Atrium. - mówi Grzegorz Pawlikowski z Tczewskiej Inicjatywy Rowerowej - Ulica Jagiellońska jest drugą co do najczęściej uczęszczanych przez rowerzystów ulic (zaraz po Wojska Polskiego). Na tej wąskiej i ruchliwej ulicy jeździ wielu rowerzystów. Informację tę potwierdzają nie tylko nasze obserwacje i opinie rowerzystów, ale badanie jakie przeprowadziliśmy wśród środowiska rowerowego oraz badanie wykonane przez firmę Trafic na zlecenie miasta. W naszej ocenie ul. Jagiellońska jest dla rowerzystów niebezpieczną ulicą w związku z dużym natężeniem ruchu samochodowego oraz wąskim przekrojem jezdni. Szczególnie niebezpieczny odcinek znajduje się na łuku tej drogi za ul. Piotrowo, a przed ul. Władysława Andersa. Ponadto za budową drogi rowerowej na wskazanym przez nas odcinku przemawia fakt, że dzięki tej inwestycji zostałyby połączone dwie drogi rowerowe tj. nowo budowana ścieżka na ul. Kociewskiej/Nowosuchostrzyckiej ze ścieżką przy McDonadsie jaka zostanie na dniach oddana do użytku (droga rowerowa obiegająca Lidla i łącząca DK91 z ul. Czerwonego Kapturka).
Rowerzyści podkreślają, że co prawda droga jest wojewódzka, ale według informacji zawartych w Systemie Informacji Przestrzennej teren, na którym miałaby być wybudowana, proponowana droga rowerowa, jest terenem należącym do Gminy Miejskiej Tczew.
- Szacunkowy koszt tej inwestycji wyniesie ok. 325 tys. zł. Szacunek ten został wyliczony przez nas na podstawie ceny za jaką firma Skanska wybudowała 750 m dróg rowerowych w Tczewie na zlecenie miasta. - dodaje Pawlikowski.
Co na to władze miasta?
- Temat jest ciekawy, wart przedyskutowania. Całość będzie analizowana przez zespół rowerowy. Trzeba zastanowić się nad dokładnym przebiegiem ścieżki, by ominąć wąskie gardło. Trudno mówić o terminach na wykonawstwo - pamiętajmy, że na razie priorytetem dla nas jest bezpieczne rowerowe połączenie Suchostrzyg z terenami nad Wisłą oraz Wiślana Trasa Rowerowa. Chodzi o zabezpieczenie niezbędnych środków w budżecie. - mówi prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.
Budowie ścieżki rowerowej wzdłuż swojej drogi nie mówi też "nie" - Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku - choć jego przedstawiciele otwarcie zaznaczają, że nie mają na to pieniędzy.
- Posiadamy koncepcję przebudowy ulicy Jagiellońskiej - która po części - czyli do skrzyżowania z ulicą Armii Krajowej - została już wykonana. Nie ma jednak projektu, ani środków na realizację tego zadania. Co do budowy samej drogi dla rowerów - byłoby to trudne, ale nie niemożliwe. Trzeba by było jednak tak zbudować, by nie kolidowało z naszymi planami, które być może zostaną kiedyś zrealizowane. Jesteśmy otwarci na tę kwestię - trzeba znaleźć takie rozwiązanie, które pozwoli wybudować samą ścieżkę, zgodnie z naszą koncepcją. Co do finansowania - ZDW finansuje tylko budowę ścieżek, które powstają w ramach całościowych remontów dróg, zatem w tym wypadku ciężar musiałoby wziąć na siebie miasto - tłumaczy nam Włodzimierz Kubiak z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku.
Więcej o pomyśle TIR na drogę rowerową w ciągu ulicy Jagiellońskiej, można przeczytać tutaj .
Tczewska Inicjatywa Rowerowa zwróciła się z prośbą o ujęcie w budżecie miasta Tczewa na 2016 rok zadania dot. budowy drogi rowerowej na odcinku ok. 400 m w ciągu ulicy Jagiellońskiej (chodzi o fragment od Lidla do placu Jana Pawła II).
- Droga rowerowa, o którą wnioskujemy, byłaby przedłużeniem nowo wybudowanego odcinka ścieżki rowerowej zlokalizowanej przy LIDLu i kończyłaby się przed budynkiem Atrium. - mówi Grzegorz Pawlikowski z Tczewskiej Inicjatywy Rowerowej - Ulica Jagiellońska jest drugą co do najczęściej uczęszczanych przez rowerzystów ulic (zaraz po Wojska Polskiego). Na tej wąskiej i ruchliwej ulicy jeździ wielu rowerzystów. Informację tę potwierdzają nie tylko nasze obserwacje i opinie rowerzystów, ale badanie jakie przeprowadziliśmy wśród środowiska rowerowego oraz badanie wykonane przez firmę Trafic na zlecenie miasta. W naszej ocenie ul. Jagiellońska jest dla rowerzystów niebezpieczną ulicą w związku z dużym natężeniem ruchu samochodowego oraz wąskim przekrojem jezdni. Szczególnie niebezpieczny odcinek znajduje się na łuku tej drogi za ul. Piotrowo, a przed ul. Władysława Andersa. Ponadto za budową drogi rowerowej na wskazanym przez nas odcinku przemawia fakt, że dzięki tej inwestycji zostałyby połączone dwie drogi rowerowe tj. nowo budowana ścieżka na ul. Kociewskiej/Nowosuchostrzyckiej ze ścieżką przy McDonadsie jaka zostanie na dniach oddana do użytku (droga rowerowa obiegająca Lidla i łącząca DK91 z ul. Czerwonego Kapturka).
Rowerzyści podkreślają, że co prawda droga jest wojewódzka, ale według informacji zawartych w Systemie Informacji Przestrzennej teren, na którym miałaby być wybudowana, proponowana droga rowerowa, jest terenem należącym do Gminy Miejskiej Tczew.
- Szacunkowy koszt tej inwestycji wyniesie ok. 325 tys. zł. Szacunek ten został wyliczony przez nas na podstawie ceny za jaką firma Skanska wybudowała 750 m dróg rowerowych w Tczewie na zlecenie miasta. - dodaje Pawlikowski.
Co na to władze miasta?
- Temat jest ciekawy, wart przedyskutowania. Całość będzie analizowana przez zespół rowerowy. Trzeba zastanowić się nad dokładnym przebiegiem ścieżki, by ominąć wąskie gardło. Trudno mówić o terminach na wykonawstwo - pamiętajmy, że na razie priorytetem dla nas jest bezpieczne rowerowe połączenie Suchostrzyg z terenami nad Wisłą oraz Wiślana Trasa Rowerowa. Chodzi o zabezpieczenie niezbędnych środków w budżecie. - mówi prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.
Budowie ścieżki rowerowej wzdłuż swojej drogi nie mówi też "nie" - Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku - choć jego przedstawiciele otwarcie zaznaczają, że nie mają na to pieniędzy.
- Posiadamy koncepcję przebudowy ulicy Jagiellońskiej - która po części - czyli do skrzyżowania z ulicą Armii Krajowej - została już wykonana. Nie ma jednak projektu, ani środków na realizację tego zadania. Co do budowy samej drogi dla rowerów - byłoby to trudne, ale nie niemożliwe. Trzeba by było jednak tak zbudować, by nie kolidowało z naszymi planami, które być może zostaną kiedyś zrealizowane. Jesteśmy otwarci na tę kwestię - trzeba znaleźć takie rozwiązanie, które pozwoli wybudować samą ścieżkę, zgodnie z naszą koncepcją. Co do finansowania - ZDW finansuje tylko budowę ścieżek, które powstają w ramach całościowych remontów dróg, zatem w tym wypadku ciężar musiałoby wziąć na siebie miasto - tłumaczy nam Włodzimierz Kubiak z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku.
Więcej o pomyśle TIR na drogę rowerową w ciągu ulicy Jagiellońskiej, można przeczytać tutaj .
Komentarze (16) dodaj komentarz
we_gość
02.11.2015, 09:46
no tak a tysiac ludzi na gorkach nadal nie ma chodnika, oswietlenia ani drogi. ale co tam wazne aby byla droga rowerowa
OdpowiedzInter-n-auta_gość
02.11.2015, 10:51
Kto kazał wyprowadzać się na przedmieścia?
CytujSL_gość
02.11.2015, 10:27
ROWEROWA
A KIEDY ŚCIEŻKA ROWEROWA OD MCDONALDS WZDŁUŻ ULICY WOJSKA POLSKIEGO DO MIASTA?!!!!
Odpowiedzs_gość
02.11.2015, 12:34
x
Nigdy!!!
Cytujmala_gość
03.11.2015, 10:16
a kiedy z czyzykowa na knybawe
wzdłuż wisły???
Cytujdfhbsrt_gość
02.11.2015, 12:19
rfdaehgt
Sam dość często poruszam się rowerem, w sezonie to w sumie codziennie ale ta cała rowerowa społeczność to wymagania ma coraz większe...apetyt rośnie w miarę jedzenia co..?
Odpowiedzczyżykowiak_gość
02.11.2015, 13:31
Kiedy będzie ścieżka wzdłuż ....
... ul. Wojska Polskiego?
OdpowiedzAndrzej_gość
02.11.2015, 13:32
ścieżka
Jak to, że jest szansa to powinien być priorytet. Jagielońską się modernizuje a nie myśli się o ścieżce. Do placu a nie można już połączyć z Briko i byłoby połączenie ze ścieżką do Stanisławia.
Odpowiedzroben_gość
02.11.2015, 13:51
a kto kazał kupić rower.
Odpowiedzava_gość
02.11.2015, 16:29
nie kupowałam, na komunię dostałam
Cytujaqw_gość
02.11.2015, 16:44
po modernizacji na przeciwko McDonalda przy światłach nie mieszczę się na chodniku z wózkiem dziecięcym. Jeśli będzie jechał rower to jak nic zahaczy mnie lub wózek. Chodnik jest poszadkowany czyli mniej ważny niż ciągła ściezka rowerowa. Kolejny spartaczony pomysł. Ze ścieżki rowerowej korzysta się 8 miesięcy w roku a z chodnika 12 miesięcy. Dlaczego w tak ruchliwym miejscu w taki sposób postąpiono z pieszymi. na schodach na ulicę Marysieńki nie ma zjazdów dla wózka a znajduje się tam przedszkole. Głupota nie ma granic. Kolejne miejsce, w którym czekamy na tragedię
Odpowiedz_gość
02.11.2015, 16:52
i bardzo dobrze w całym Tczewie mają być ścieżki rowerowe a ci z górek t to stać ich niech się zrzucą na te oświetlenie i będą mieli jasno najważniejsze są ścieżki rowerowe i to tak gładkie jak pupa niemowlaka
Odpowiedzcvb_gość
02.11.2015, 17:58
cvb
Tylko nie róbcie ściezki z kostki bo to jest za drogie i niefunkcjonalne - wystaczy poszerzyc jezdnie i wymalować pas dla rowerów tak jak to sie robi np w Sopocie
Odpowiedzanty bike_gość
03.11.2015, 04:39
Starczy już tego
Dajcie juz spokoj z tymi sciezkami.Ile kasy mozna zmarnowac na trzech na krzyz rowerzystow? Co to sa, jakies swiete krowy?Uczyc sie przepisow ruchu drogowego i jazda na jezdnie.Tez mi spolecznosc.....
Odpowiedzzbychu i rychu_gość
03.11.2015, 13:10
brawo
super,chcemy sciezki,swietny pomysl
OdpowiedzŚcieżki rowerowe w Tczewie_gość
03.11.2015, 19:05
Tczewiak
A kiedy będzie śćieżka rowerowa na ulicach czatkowska,łąkowa,mostowa ,1 maja
Odpowiedz