Więcej miejsca dla interesantów, nowe miejsca parkingowe - urząd przenosi się do CED-u

CED zaczął funkcjonować w latach 90-tych ub. wieku (fot. tcz.pl)
Więcej miejsca dla interesantów, nowe miejsca parkingowe - urząd przenosi się do CED-u
Z końcem sierpnia działalność zakończyło Centrum Edukacji Dorosłych. Teraz władze miasta planują przeznaczyć CED na potrzeby administracyjne - najprawdopodobniej w 2014 roku zostaną przeniesione tam wydziały ratusza związane z obsługą klienta. Wyburzony zostanie tzw. pawilon, dzięki czemu przy urzędzie będzie mógł powstać parking.

Budynek Centrum Edukacji Dorosłych stoi w niewielkiej odległości od siedziby magistratu, który od dłuższego czasu boryka się z problemami lokalowymi. W okazałym, neogotyckim budynku ratusza działają główne urzędowe wydziały, ale część urzędników musi gnieździć się w popeerelowskim budynku na tyłach ratusza, z którego też korzystają głównie interesanci. Teraz trwają prace projektowe związane z przeznaczeniem budynku zajmowanego do niedawna przez Centrum Edukacji Dorosłych.

- Do końca bieżącego roku sporządzona ma zostać dokumentacja dotycząca przebudowy obiektu i adaptacji go na siedzibę Urzędu Miejskiego. Remont planowany jest w przyszłym roku, tak aby w 2014 roku można było wyprowadzić tam urzędników z obecnego pawilonu. - wyjaśnia Małgorzata Mykowska, rzecznik Urzędu Miasta w Tczewie.

Pawilon zostanie rozebrany, a na jego miejscu powstanie duży parking dla klientów urzędu. Ile będzie kosztowała adaptacja budynku na urzędowe cele? Urzędnicy mówią, że koszty poznamy, gdy gotowa będzie dokumentacja. Jakie wydziały przeniosą się do dawnego gmachu szkoły?


- Patrzymy na to z punktu perspektywy klienta - chodzi o to, by wszystko było jak najwygodniejsze i najbardziej dostępne dla klientów - tłumaczy Adam Burczyk, zastępca prezydenta Tczewa.

Na parter byłego budynku CED przeniosłyby się wydziały, do których interesanci przychodzą najczęściej, a więc Wydział Spraw Obywatelskich, Wydział Spraw Społecznych, Wydział Inwestycji. Ponadto w wyremontowanym budynku mają się znaleźć także Biuro Rady Miejskiej, Wydział Spraw Komunalnych i Wydział Rozwoju. Do głównego budynku przy pl. Piłsudskiego 1 przeniesie się natomiast Urząd Stanu Cywilnego (salą ślubów będzie dzisiejsza sala obrad). Z pawilonu do budynku głównego przejdzie także księgowość, tam również nadal znajdować się będą gabinety prezydenta, jego zastępców, skarbnika i sekretarza miasta.

- Nieruchomość, gdzie obecnie znajduje się Urząd Stanu Cywilnego oraz MOPS zostanie sprzedana. - podsumowuje rzeczniczka.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (15)
dodaj komentarz

  • -6

    _gość

    22.10.2012, 10:08

    no i dobrze - w końcu będą normalne warunki od obsługi klienta

    Odpowiedz
    IP: 78.31.xx7.xx5 
  • +11

    MEMIAH_gość

    22.10.2012, 10:21

    Głupota

    a cały magistrat i wszystkie wydziały mogły przenieść się do budynku po byłych koszarach,dużo miejsca, parkingi. tak będziemy ganiać z jednego budynku do drugiego . strata kasy podatników . w nowym budynku będą wydziały do których chodzimy najczęściej a parking 300 m dalej i tak będzie zastawiony samochodami urzędników. to gdzie tu troska o petenta panie Burczyk. kolejny bezsens naszych włodarzy.

    Odpowiedz
    IP: 91.208.xx6.xx1 
  • -9

    bea_gość

    22.10.2012, 10:43

    I byłoby na uboczu. Fajnie, że UM jest i będzie w centrum miasta. Łatwiej dotrzeć. Wg mnie pomysł jest bardzo dobry.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • -7

    _gość

    22.10.2012, 10:49

    W koszarach to mazesz zamieszkać jak Ci sie tak podobają

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx4 
  • +5

    koleś_gość

    22.10.2012, 11:26

    Się powodzi za moje.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xx3 
  • vx_gość

    23.10.2012, 08:14

    Jakie Twoje ?

    Jakie Twoje ? Pewnie i tak złotówki w Tczewie nie zostawiasz.

    Cytuj
    IP: 87.204.xx7.xx8 
  • +7

    oj joj_gość

    22.10.2012, 11:52

    salomonowe pomysly

    uważam,że to jedna z najgorszych decyzji pana prezydenta . Pan burczyk powinien popatrzeć racjonalnie i szukać rozwiązań korzystnych dla miasta i jego mieszkańców a zagospodarowanie przez zasiedlenie urzędnikami wydaje sie nie celowe i kosztowne. Burzenie niedawno wyremontowanego pawilonu za nasze podatki to już sprawa co najmniej dziwna i niezrozumiała ale w kontekście Piotrowa ( plany wyburzeń również niedawno remontowanych domów) nie dziwi.A co do wygody klienta to zamiast cedu mozna sie było zastanowić nad zorganizowanie obsługi kliena w USC i mieszkańcy tego dużego osiedla załatwiali by sprawy urzędowe na swojej dzielnicy- było by jeszcze wygodniej panie Burczyk.

    Odpowiedz
    IP: 80.55.xx2.xx8 
  • +10

    karola_gość

    22.10.2012, 11:52

    skandal. CED zlikwidowali bo się nie opłaca a do Cosinusa ludzie muszą jechać do trójmiasta!!Skandal. Pełno kasy na jakieś pierdoły typu fontanny, zegar słoneczny ale na edukację to nie!! Mam nadzieję ze magistrat za to zapłaci!!! Jak nie na tym to na tamtym świecie!!!

    Odpowiedz
    IP: 178.37.xx2.xx0 
  • +3

    x_gość

    22.10.2012, 12:27

    a jak ma się sprawa byłej masarni na suchostrzygach - UM ją zakupił, miało tam być archiwum UM, teraz zapewne będzie w CED, a co stanie się z masarnią??? Ktoś chyba odpowiada za racjonalne wydawanie pieniędzy? - wydaje mi się, że urzędnicy powinni w końcu zrozumieć - to nie są jakieś pieniądze Miasta, tylko mieszkańców, zaciągane kredyty również spłacamy My a nie urzędnicy.

    Odpowiedz
    IP: 83.27.xx4.xx8 
  • +9

    on_gość

    22.10.2012, 13:53

    .

    Mylisz się. Nikt za nic nie odpowiada w tym chorym systemie. Rondo na pl Piłsudskiego, które trzeba było przebudować - przystań i zbyt stromy slip, na dodatek zniszczony przy pierwszej "wysokiej wodzie", most na Wojska Polskiego wyglądający zupełnie inaczej niż ten na przedstawionym projekcie z prawie rocznym opóźnieniem, akwedukt.. to znaczy wiadukt na drodze dojazdowej do autostrady. Kto za to poniósł konsekwencje? Jedyny kto mi przychodzi na myśl to mieszkańcy.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx8 
  • +15

    Ralf_gość

    22.10.2012, 13:16

    x

    no tak biurokracja niech rośnie w siłę gratuluje pomysłu na walkę z bezrobociem no paru garbatych z pseudo kwalifikacjami popierdzi w stołek po 7 kawie

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx1 
  • +3

    Miecia_gość

    22.10.2012, 16:28

    Tanie Państwo

    Koniecznie połączyć Starostwo i UM.Powstanie tak jak w Gdyni :urząd miasta na prawach powiatu.Mniej biurokracji !

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx3.xx7 
  • +2

    zawszewdrodze_gość

    22.10.2012, 18:36

    SKANDAL!!!!

    Wyburza sie luksusowy pawilon a MOPS pracuje w baraku z AZBESTU!!!! No, ale biedni i bezdomni nie moga chodzic pod Panskimi oknami!!!!

    Odpowiedz
    IP: 78.158.xx4.xxx 
  • +1

    gośc_gość

    22.10.2012, 22:05

    Głupota

    panie Prezydencie wez Pan przyklad z starostwa oni sa w jednym budynku z parkingiem a Urząd Miasta ma juz kilka budynków po całym mieście !!!- glupota totalna i utrudnienia dla mieszkańców

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xx1 
  • lgh_gość

    23.10.2012, 00:25

    W przyszłym roku czekam na wiadomość, że nasz kochany magistrat zamknie nierentowny basen i tam sobie urządzi biura. Nikt nie pomyśli raczej jak nierentowną placówkę edukacyjną uczynić rentowną, tylko jak wygnać ludzi do trójmiasta, żeby tam się kształcili, zdobywali doświadczenie i zatrudnienie i żeby się w końcu wyprowadzili z miasta Tczewa, które wypina się, przy pomocy naszego Pana Prezydenta, na człowieka a ślini się do wieśniackich fontann. Mam nadzieję, że to ostatnia tak barwna prezydentura w historii miasta Tczewa.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx9 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.
 
KOMENTARZ DNIA