MEVO wraca - w maju pierwsza partia rowerów, początkowo za darmo

(fot. facebook/MirosławPobłocki)
MEVO wraca - w maju pierwsza partia rowerów, początkowo za darmo
W maju na ulice Tczewa mają wrócić rowery Mevo. W pierwszej fazie ponownego uruchamiania systemu mowa o 60 jednośladach - w fazie testów będzie można wypożyczyć rower za darmo.

Wiosną na ulice Tczewa wrócą rowery MEVO. Cała flota Mevo 2.0 będzie fabrycznie nowa. To zmiana w umowie z nowym operatorem Mevo, na którą przystał Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot. W Tczewie będzie ich docelowo 125.

- Do Gdańska dotarło już 1000 tradycyjnych i pierwsza partia (84 sztuki) elektrycznych rowerów MEVO - kolejne transporty zaplanowane są w najbliższych dniach. Wszystkie rowery są fabrycznie nowe. Wkrótce rozpocznie się test wewnętrzny systemu Mevo 2.0. Sprawdzone zostaną wszystkie stacje postoju, punkty ładowania, punkty serwisowe, działanie aplikacji oraz rowery, w tym m.in. wydajność roweru elektrycznego, który przy w pełni naładowanej baterii powinien przejechać 100 km. Gdy testy zakończą się sukcesem, początkowo do nieodpłatnego testowania (opłata manipulacyjna 1 grosz) przez mieszkańców, zostanie udostępnione 50% floty rowerowej. To nastąpi w maju. Do Tczewa trafi wtedy ok. 60 rowerów. Następnie, gdy wszystko będzie funkcjonowało w sposób należyty, na ulice metropolii wyruszy cała flota rowerów klasycznych oraz ze wspomaganiem elektrycznym. Docelowo do dyspozycji mieszkańców 16 gmin Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot będzie 4099 jednośladów. - informuje w mediach społecznościowych prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.


Poprzedni system Mevo przestał funkcjonować w październiku 2019 roku w związku ze złą sytuacją finansową firmy Nextbike Polska. Za nowy system będzie odpowiadać hiszpańska spółka City Bike Global. Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta na rowerze elektrycznym będzie kosztować 20 gr, na tradycyjnym - 10 gr. Rower będzie można też kupić bez abonamentu w taryfie minutowej (15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym i 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym), a także w taryfie na 48 h za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym).


Dodajmy, że wczoraj w Sądzie Okręgowym w Gdańsku zapadł wyrok ws. Mevo 1.0. Sprawę wytoczył Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot przeciw spółce NB Tricity i Nextbike Polska - poprzedniemu operatorowi systemu. Nextbike nie wywiązał się z umowy na realizację przedsięwzięcia. Sąd w całości uznał powództwo OMGGS i nakazał spółce Nextbike zapłacić 4 miliony złotych. Wyrok nie jest prawomocny.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (3)
dodaj komentarz

  • +17

    ssanie_gość

    06.04.2023, 11:14

    ssanie kasy 2.0

    druga część odsysania kasy publicznej... potem będzie 3.0

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx5.xx3 
  • +8

    a_gość

    06.04.2023, 16:43

    Oddać kasę za 1 mevo jak nie firma to ten co się lansował i namawiał bo to takie dobre będzie i jak zwykle g@@@ z tego wyszło

    Cytuj
    IP: 46.5.xxx.xx4 
  • +2

    Rowerowy_johny_gość_gość

    07.04.2023, 08:02

    Mam swoje dwa rowery i narazie ....

    .... jest mi z tym dobrze. Mogłem lepiej piwo kupić za te 18 złotych wpłacone na MEVO 1.

    Odpowiedz
    IP: 212.160.xx2.xxx 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.