CED do likwidacji? Radni podejmą decyzję jeszcze w lutym

Ważą się losy Centrum Edukacji Dorosłych (fot. tcz.pl)
CED do likwidacji? Radni podejmą decyzję jeszcze w lutym
Tczewski magistrat zastanawia się nad likwidacją Centrum Edukacji Dorosłych. Uchwałę w tej sprawie mają przegłosować jeszcze podczas lutowej sesji miejscy radni. Placówka miałaby zostać zlikwidowana w ciągu 2 lat. Dzięki likwidacji ratusz zaoszczędziłby środki, które dopłaca co roku do funkcjonowania placówki. Tymczasem pracownicy pytają, co z osobami które uczą się w CED-zie na różnych kierunkach - co roku z różnych form edukacji korzysta tam około 1300 osób.

Uchwała dotycząca likwidacji Centrum Edukacji Dorosłych została już przygotowana. Mają ją przegłosować podczas lutowej sesji tczewscy radni. Na razie badają ją poszczególne komisje Rady Miejskiej. Dlaczego miasto planuje likwidację placówki? Urzędnicy tłumaczą, że CED powstawał w czasach bardzo wysokiego bezrobocia w naszym mieście - placówka miała dawać szanse osobom, które nie odnajdują się na rynku pracy na zdobycie nowych kwalifikacji. Teraz - zdaniem pomysłodawców projektu uchwały - nie ma już wielkiego zapotrzebowania na tego typu działalność, a podobną ofertę edukacyjną oferują inne działające na terenie powiatu szkoły. Jednym z powodów planowanej likwidacji są też pieniądze - gmina miejska do funkcjonowania placówki dopłaca - rocznie około 500 tys. zł.

- Likwidacja tej placówki była rozważana już w minionych latach. Naszym zdaniem misja CEDu już się skończyła. Mamy do czynienia z dużym budynkiem, który nie jest do końca wykorzystywany dlatego potrzeba zmian - wyjaśnia nam Zenon Drewa, zastępca prezydenta Tczewa - Jesteśmy już po rozmowach ze starostwem, które przejęłoby funkcjonujące tam dotąd szkoły.

Likwidacja placówki miałaby nastąpić w ciągu dwóch lat, by osoby, które rozpoczęły tam naukę mogły zakończyć proces nauczania. Zdaniem pracowników Centrum Edukacji Dorosłych placówka mogłaby jednak z powodzeniem kontynuować swoją działalność, tym bardziej, że podobne organy funkcjonują w każdym większym mieście na Pomorzu - z tą różnicą, że organami prowadzącymi podobne centra kształcenia ustawicznego są powiaty, a nie gminy miejskie.


- W 2009 roku Urząd Miejski ograniczył nam nabór z 16 klas do 6. We wrześniu 2010 roku mieliśmy zgodę na 6 oddziałów - zgłosiło się około 290 słuchaczy - prawie 50 osób na klasę. Nie wiem, czy te liczby świadczą o niskim zainteresowaniem ofertą - tłumaczy nam p.o. dyrektora Centrum Edukacji Dorosłych, Robert Kraska - Szkoła daje możliwość nauki osobom dorosłym. Jest często wybierana ze względu na tradycje edukacyjne. Poza tym formy policealne i licealne są bezpłatne.

Centrum Edukacji Dorosłych działa w Tczewie od 1992 roku. Była to pierwsza powołana w Polsce tego typu placówka, wzorowana na niemieckich uniwersytetach ludowych. W tej chwili można tam uczyć się na kierunkach technik rachunkowości, technik BHP, technik informatyk, a także w Uzupełniającym Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych, Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych oraz na kierunkach jednorocznych związanych z opieką nad osobami starszymi. W CED-zie odbywają się też różnego rodzaju kursy - m. in. językowe i komputerowe. Można także korzystać z zajęć na poziomie akademickim - m. in. studiów podyplomowych. Dotąd nie udało się jednak na stałe ściągnąć żadnej wyższej uczelni. Rocznie z różnych form edukacji oferowanych przez CED korzysta około 1300 osób.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (57)
dodaj komentarz

  • -3

    towarzysz

    17.02.2011, 00:14

    A jakie potrzeby ma UM względem budynku?

    Jeszcze więcej biurokracji chcą wnieść do budynku CEDu? Jeśli oni będą z budynku korzystać to czy jego utrzymanie nic nie będzie kosztować-nie. Obojętnie kto by z niego korzystał będą wydatki więc UM niech się tak nie wyrywa,bo lepiej dopłacać do nauki niż przeznaczać pieniądze na inwestycje typu zegar słoneczny. Na wykształceniu społeczeństwa nie powinno się oszczędzać tym bardziej teraz kiedy mamy do czynienia z wysokim bezrobociem(nie tak wysokim jak kiedyś ale może niebawem...)kiedy to niewykwalifikowane do końca osoby mają szansę nadrobienia zalegliście i w przyszłości zaistnienia na rynku pracy już nie jako przysłowiowy "biały murzyn" pracujący na bazarze za 20zł dniówki-wiem bo będąc na giełdzie zapytałem pewnego gościa jak tam finansowo na stoisku.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -7

    towarzysz

    17.02.2011, 11:50

    ~ do towarzysza_gość

    Z tego co wiem to uczniowie CEDu też muszą uiszczać jakieś opłaty więc chyba nie do końca jesteś fundatorem dla nich. No nie ukrywajmy,że CED jest ośrodkiem edukacyjnym dla ludzi,którzy gdzieś lata temu w tej nauce zbłądzili lub z niej zrezygnowali ale skoro chcą podwyższać kwalifikacje to chyba dobrze dla nas wszystkich,bo może mniej bezrobotnych będzie i pieniążki z zasiłków na inne cele pójdą. A tak zwyczajnie to ja nawet wolę żeby to co płacimy szło na naukę a nie na rozwój biurokratyzacji i bzdurne inwestycje.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -4

    do towarzysza_gość

    17.02.2011, 06:35

    masz rację na wykształceniu nie wolno oszczędzać, pod jednym warunkiem, że faktycznie będzie to kształcenie nowoczesne i potrzbne gospodarce kraju i regionu. Jakie kierunki oferuje CED, jaka jest ich innowacyjność? Jakie zaplecze ma ta instytucja do kształcenia ludzi produkcyjnie przydatnych? A może to jest zwykła przechowalnia młodziaków, którym nie chce sie uczyć w porządnych szkołach? Czy ktoś znadał jak wygląda struktura zatrudnienia ludzi po nauczaniu w CED, bo to jest jedyny wskaźnik wiarygodności działań tej instytucji. Do tego jeszcze jedna sprawa. Zadania cedu to zadania wykraczające poza obowiązek gminy w zakresie edukacynym, to zdania powiatu i interes własny ludzi. Skoro kadra CED-u uważa się za taka świetną i potrzebną, to niech utworzy prywatny biznes i zajmie się tym co robi za miejskie pieniądze.Pytam, dlaczego mam dopłacać do uczenia sie ludzi dorosłych? Dlaczego moje podatki służą w tym mieście głównie opiece społecznej i fundowaniu gadżetów innym ludziom? Może starczy tej dobroczynności za cudze. Jak skończymy z tym rozdawnictwem, to będzie i na drogi i na ścieżki rowerowe i rozwój gospodarczy, że o sportowym nie wspomnę.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx5.xx2 
  • +14

    leon_gość

    17.02.2011, 07:26

    Połowę ludzi z urzędu miasta należałoby zwolnić bo są niepotrzebni a za pieniądze,które są im co miesiąc wypłacane nakarmiłbym biedne rodziny.No ale jeszcze jeden budynek dla nich to chyba lekka przesada.A ludzie uczący się w cedzie-co z nimi.Niech pobłocki najlepiej przeniesie ced gdzieś na wioche i będzie miał spokój bo wtedy Wójt gminy by musiał to dotować.

    Odpowiedz
    IP: 91.94.xx9.xx9 
  • +22

    chcieliście sami Pana P._gość

    17.02.2011, 07:27

    chcieliscie sami Pana Pobłockiego, to macie... likwidacja wszystkiego co dobre... ach.. szkoda gadać....

    Odpowiedz
    IP: 170.214.xx3.xx6 
  • +1

    q_gość

    18.02.2011, 12:50

    przecież nie od dziś wiadomo, że najlepiej rządzi się ludźmi niewykształconymi... resztę dopowiedzcie sobie sami... ps. popieram jedynie zaprzestanie refundacji z podatków - wolałabym lepiej oznaczone przejścia dla pieszych (np. światła)

    Cytuj
    IP: 178.42.xx4.xx7 
  • a co niby dobrego jest w CED?_gość

    17.02.2011, 07:48

    To się i może sprawdzało, kiedy był powszechny obowiązek służby wojskowej. zapisywali się tam wtedy ci, którzy chcieli uniknąć woja. a teraz takie "renomowane szkoły" już potrzebne nie są.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx2.xx4 
  • +2

    zaratustra83

    18.02.2011, 01:43

    absolwent

    Ja ukończyłem LO w CED i poszedłem potem na Politechnikę Gdańską. Kiedy przerwałem naukę sam zgłosiłem się do wojska i odbyłem służbę zasadniczą. Jak ktoś chciał się od wojska mignąć to szkoła nie była mu do tego potrzebna. Jak ktoś chce się uczyć to tam były dobre warunki do tego. Najwięcej do powiedzenia o tej szkole mają ci co ją widzieli tylko z zewnątrz.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -1

    longwayhome_gość

    17.02.2011, 08:23

    Pan Kraska jest również odpowiedzialny za sytuację CEDu, jako nauczyciel popisał się niskim poziomem wiedzy i prowadzeniem zajęć w stylu "zróbcie, jak skończycie to zamknijcie salę, jestem u siebie".

    Odpowiedz
    IP: 213.238.xx2.xx8 
  • +16

    _gość

    17.02.2011, 08:39

    no widzę ze nowy prezydent ma uraz z dzieciństwa związany ze przedszkolami i szkołami dobrze ze ja na niego nie głosowałam lecz to niestety nic nie zmieniło

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xxx 
  • +8

    mieszkaniec_gość

    17.02.2011, 10:55

    szkoła

    ale głosował na Pobłockiego TOWARZYSZ i jego PiSowska ekipa

    Cytuj
    IP: 95.41.xx3.xx6 
    -14

    towarzysz

    17.02.2011, 12:04

    tak

    Zagłosowałem na Pobłockiego. Dlaczego? Dlatego,że chciałem aby polityka Zenka została doprowadzona do końca i by następny prezydent mógł zacząć coś nowego-wdrożyć swoją własną wizję Tczewa w politykę. Nie jestem jakoś specjalnie przekonany do niego ale jednego mu ująć nie można-kwalifikacji i doświadczenia. Był wiceprezydentem i nie powiem-sprawdził się nieźle. Ja nie wyobrażam sobie na urzędzie np Mroczkowskiego,który zamiast działań lokalnych czerpał by wzorce z tych z ul Wiejskiej lub Sosnowskiego,którego nawet nie rozpoczną podsumowywać,bo nie warto moim zdaniem. Pobłocki dopiero rozpoczyna prezydencję więc czas na oceny jeszcze przyjdzie i ja sam na razie jestem zawiedziony ale nie specjalnie w tym momencie biorę to do siebie,bo jest jeszcze sporo czasu do końca jego kadencji i wiele się może wydarzyć-może okaże się w efekcie dobrym prezydentem? Aha i mieszkańcu gdybym zagłosował na "Pisowych" to oddał bym głos na Sosnowskiego.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +8

    mmm_gość

    17.02.2011, 08:56

    Ja kończyłam CED na jednym kierunku i obecnie robie drudi i jestem bardzo zadowolona z tej szkoły. I nie jest tak jak sie niektórym wydaje że każdy ta szkołę zadaje - trzeba sie przyłozyc to tego. Faktem jest ze rozpoczyna kierunek 50 osób albo i więcej a kończy 15 ale to wynika z tego ze przychodza tam osoby które myślą ze skoro szkoła zaoczna to nic nie będa robic i zdadza. Szkoła super i nie wiem dlaczego przeszkadza niektórym.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx3.xx6 
  • -2

    C>K>M

    17.02.2011, 18:34

    Ale miarą jakości szkoły nie jest to, jak trudno ją ukończyć, tylko jakie są po jej ukończeniu perspektywy lub realne uprawnienia potrzebne na rynku pracy.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +2

    roza-81

    18.02.2011, 01:31

    Absolwenci CED-u

    Wiele osób które skorzystały z możliwości edukacji w centrum edukacji dorosłych kontynuowało naukę na wyższych uczelniach z powodzeniem odnajdując się na rynku pracy , jest to niezaprzeczalnie placówka o najwyższym standardzie nauczania (mówię o szkołach policealnych czy liceach dla dorosłych ) z tych znajdujących się w Tczewie , jeżeli istnieje nadal zapotrzebowanie na jej usługi , wielkim błędem byłoby jej zamknięcie ,inwestycja w edukację nigdy nie jest inwestycją straconą ,nie widzę żadnej wymiernej korzyści z zamknięcia tej placówki, jeżeli zajmuje zbyt duży budynek jak na swoje potrzeby należy ją przenieść a nie likwidować. Mam głęboką nadzieję ze uchwała nie przejdzie .

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +8

    zenobia_gość

    17.02.2011, 10:55

    co za deb.....izm !!!

    NAJLEPIEJ WSZYSTKO ZLIKWIDOWAĆ ,ZBURZYĆ I KASY BĘDZIECIE MIELI ŻE SZOK I COFNIEMY SIĘ DO KAMIENIA ŁUPANEGO !!!BOŻE NA COŚ TRZEBA DOPŁACAĆ A NIE DIETY TYLKO PODNOSIĆ I NIEPOTRZEBNIE STOŁKI ZAJMOWAĆ TAM" U GÓRY" CHCECIE REKLAMOWAĆ TCZEW ALE CZYM SKORO WSZYSTKO POWOLI JEST ZAMYKANE!!!ZASTANÓWCIE SIĘ !!!!

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx2.xx3 
  • +10

    nauczyciel_gość

    17.02.2011, 11:11

    A na szkolenia będziemy jezdzić do Gdańska, Starogardu... albo płacić fortunę prywatnym firmom! Brawo za pomysł.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx0.xx6 
  • +7

    OPEK_gość

    17.02.2011, 11:14

    CED TO NAJLEPSZA PLACÓWKA

    PAN KRASKA MA RACJĘ!!! CED DAŁ MI DUŻE MOŻLIWOŚCI. ZDOBYŁEM TYTUŁ INFORMATYKA, UKOŃCZYŁEM KURS GRAFIKA KOMPUTEROWEGO I DZIĘKI TEMU ZAŁOŻYŁEM WŁASNĄ FIRME INFORMATYCZNĄ. POZA TYM SPĘDZIŁEM W CED-zie NAJLEPSZE LATA I WSPOMINAM TE CZASY BARDZO MIŁO. NIE ODBIERAJCIE LUDZIOM MOŻLIWOŚCI DALSZEJ EDUKACJI!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.16.xx5.xx4 
  • +11

    _gość

    17.02.2011, 11:24

    Trzeba zrobić miejsce dla pracowników z baraka za urzędem, co nie?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx3 
  • mmm_gość

    17.02.2011, 11:27

    tak zgadzam się z powyzsza wypowiedzią bo CEd to jest super szkoła i na prawde spdza się tam super lata swoje go zycia

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx3.xx6 
  • +7

    elzbieta tczewianka1957_gość

    17.02.2011, 11:37

    ced do likwidacji

    Tczewski CED byc moze wzorowal sie na niemieckich VHS,ale niewiele ma z nim wspolnego. VHSy, czyli szkoly ludowe znajduja sie w kazdym nawet malym miescie i nie zajmuja sie nauka szkolna,lecz organizuja wszelkiego rodzaju kursy zgodnie z zapotrzebowaniem miejcowych obywateli,na przyklad kursy jezykowe,jogo,aerobik,kursy szycia,obslugi komputera dla seniorow, wyklady roznotematyczne,uniwersytet trzeciego wieku itd.Kazdy kto chce znajdzie cos dla siebie.jestem pewna ,ze gdyby rozszezyc oferte,to znalezli by sie chetni. Wystarczy troche sie zainteresowac,jak to funkcjonuje u naszych sasiadow wiele osob na emeryturze,ale sprawnych na pewno zamiast siedziec w domu i ogladac seriale przyjdzie i zainwestuje w siebie. pozdrowienia elzbieta dawna mieszkanka(obecnie niemcy)

    Odpowiedz
    IP: 89.245.xx8.xx4 
  • +3

    xxxx_gość

    17.02.2011, 12:31

    aerobik

    no właśnie rozszerzcie ofertę a nie wszystko likwidować -was tam całkiem zlikwidować bo nic do miasta nie wnosicie , z chęcią zapiszę się na aerobik bo przydałby się na starym mieście (na basen za daleko) ,ktoś jeszcze się zapisuje??

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx7 
  • +8

    anzi_gość

    17.02.2011, 11:49

    na bank

    już któryś z banków będzie się cieszył z nowej siedziby, brawo...i być może jeszcze apteka

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx8 
  • -5

    13_gość

    17.02.2011, 12:09

    Racjonalizm pana prezydenta Pobłockiego -JESTEM ZA

    Pan Odyja rozdął instytucje obciążające budżet Tczewa do niebotycznych rozmiarów. Jego "imperium" dawało sukces wyborczy, ale nie było efektywne i racjonalne z gospodarczego punktu widzenia. Obecnie sytuacja jest taka, że budżet miejski nie wytrzymuje tego wszystkiego - TRZEBA CIĄĆ! Lepiej teraz, niż przed wyborami, bo dworzanie mogą zmienić preferencje wyborcze ;) Widać, że pan prezydent Pobłocki ma swoje zdanie i działa RACJONALNIE! Może znajdzie się chętny do przejęcia działalności prowadzonej przez CED w prywatne ręce? Na nauczaniu też da się zarabiać.

    Odpowiedz
    IP: 79.188.xx7.xx0 
  • +2

    xxx_gość

    17.02.2011, 12:34

    do 13

    cyt" Może znajdzie się chętny do przejęcia działalności prowadzonej przez CED w prywatne ręce? Na nauczaniu też da się zarabiać. " nie trzeba pisać............ jak ktoś będzie miał to przejąć to krzywdy sobie nie zrobią..... wiadomo o co kaman

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx7 
    +2

    podatek_gość

    17.02.2011, 13:37

    czyzby ktos znowu miał chrapke na kolejny budynek?

    komu pan prezydent obiecał następny budynek uzyteczności publicznej? rozdaje jedno za drugim, na kogo kolej jutro???

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • 1991_gość

    17.02.2011, 13:13

    Szkoła CED

    Nie powinno likwidowac sie szkoly. Co z osobami ktorzy tam chodza?? wiekszosci zostal tylko rok i co te wszystkie lata maja sie zmarnowac? Jak tak bardzo chca zamknac ced to prosze bardzo ale niech poczekaja az wszyscy ukoncza ta szkole niech kazdy dostanie swiadectwo ukonczenie.! To jest smieszne zamykanie szkoly w pokolowie edukacji. Gdzie maja sie podziac ci ludze zaczac placic 80 zl za semestr gdyby chceieli odrazu by poszli do nauki niektorych poprostu na to nie stac to sa dorosli ludzie ktorzy maja rodziny na utrzymaniu a niektorzy z nich to bardzo mlodzi ludzi ktorzy robia srednie po to zeby dostac jaka kolwiek prace.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx2 
  • -2

    q_gość

    18.02.2011, 12:58

    CZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM (w podstawówce tego uczą) CI CO ZACZĘLI NAUKĘ - SKOŃCZĄ JĄ, NIE BĘDZIE PRZYJMOWANIA NOWYCH LUDZI... ps. dałeś/aś właśnie powód do zamknięcia-bardzo słabo cię wyuczyli

    Cytuj
    IP: 178.42.xx4.xx7 
  • +4

    Karola_gość

    17.02.2011, 13:33

    śmieszni............

    Głosowaliscie na prezydenta,teraz widać na co Go stać,uczyć się już nie mozna????nie kazdego stac by placic za nauke,a tak mowia ze uczyc sie mlody czy starszy nie chce bo sami do tego doprowadzaj zbieraja wszystko,tylko po to by sobie polepszyc,czy wy kiedykolwiek pomysleliscie o innych???/Wydaje mi sie ze nie!!!!

    Odpowiedz
    IP: 188.147.xx4.xx8 
  • +2

    racjonalista_gość

    17.02.2011, 15:04

    uff jakie emocje, jakby likwidowali jagiellonkę. Wiadomo, że w każdej takie sytuacji będzie krzyk, w końcu nikną cieplutkie foteliki, pora zadbać o siebie. Jednak nie to jest najważniejsze. Mam apel do radnych, zanm podejma decyzję niech zażyczą sobie wskaźników i zestawień potwierdzających efektywnośc i nadzwyczajne właściwości tego ośrodka kształcenia. Proszę pokazać społeczeństwu zestawienia kierunków kształcenia, zawody jakie są wpuszczane na nasz rynek pracy, wskaźniki zatrudnienia po CED, proszę pokazać zaplecze do nauki zawodów przydatnych gospodarce, prosze pokazać porozumienia z firmami z rynku lokalnego o dostosowaniu profili nauki i szkoleń do ich potrzeb. Może starczy produkowania sekretarek tipsiarek i facetów z "tytułem informatyk". Od produkowania Informatyków są politechniki, tam zdobywa się wiedzę, a nie kończy kursy na poziomie podstawowej obsługi kompa. Dawajcie te zestawienia popatrzymy na co szła publiczna kasa tyle lat, napiszcie ilu "maturzystów" wypuściliście, gdzie kształcenie na poziomie szkoły średniej to obowiązek powiatu, a nie miasta. Może starczy tej egzaltacji tym przybytkiem oświaty na poziomie kursów gotowania i pieczenia dla gospodyń domowych.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx5.xx2 
  • +3

    Podróżna_gość

    17.02.2011, 15:06

    Patola.

    Chyba was juz do konca pogrzalo.. Boze co za idioci siedza w tej radzie ...

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx7 
  • -1

    tytus_gość

    17.02.2011, 15:58

    ta szkola nie jest dla pracujacych .maja nienormalne terminy zjazdow, czwartki ,piatki od 15 , isobota od rana.co dwa tygodnie chodzi mi o ulo.o 15 wiekszosc pracujacych jest jeszcze w pracy .poza tym gdy nie pojawiasz sie regularnie nie masz szans na egzaminach; ja koncze ulo w nauce i jestem zadowolony. pozdrawiam cala kadre nauczycielska, sa dla ludzi .to jest szkola dla doroslyc h

    Odpowiedz
    IP: 95.41.xx3.xx2 
  • q_gość

    18.02.2011, 13:02

    POLECAM PRACUJĄCYM

    liceum przy WSSE w Gdańsku polecam wszystkim pracującym - 50 zł wpisowego, ŻADNYCH OPŁAT ZA EGZAMINY !!!, jak pracujesz nieobecność usprawiedliwiona, poziom bardzo dobry - wiem, bo robiłam tam dwa kursy i teraz studia - oczywiście przyłożyć się trzeba do wszystkiego jeśli chce się mieć skończoną szkołę

    Cytuj
    IP: 178.42.xx4.xx7 
  • +4

    lika_gość

    17.02.2011, 16:53

    rzeczywiście nowatorski pomysł w "wielkim stylu'

    likwidacja CED ,proponuję utworzyć kolejne muzeum w Tczewie,tym razem muzeum nauki albo drugą fabrykę sztuk,po co kształcić ludzi,nieukami łatwiej manipulować i wmawiać dyrdymały .

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx0.xx9 
  • Kogucik_gość

    17.02.2011, 17:24

    Do towarzysza i mieszkańca i podróżnej

    Drogi kolego "towarzysz", Sosnowski z PiSem ma tyle wspólnego co Ty ze zeszłorocznym sniegiem. Teraz do "mieszkańca", nie można oceniac radnych z PiS-u zle, bo ich nawet nie znasz, i niepotrafisz dziś ocenić ich kompetencji. Przeciez to znani i cenieni ludzie.Daj spokój i poczekaj a przekonasz się ,że nie zawiodą mieszkańców, swoich wyborców. Pani "podrózna" to nie jest inicjatywa radnych tylko Prezydenta,rada ma zadecydować, więc ocena radnych z Pani strony powiem delikatnie jest niepowazna,

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx8 
  • -7

    towarzysz

    17.02.2011, 20:54

    Witold Sosnowski

    "12 listopada 2006, startując z rekomendacji Prawa i Sprawiedliwości, został wybrany przez radę powiatu na stanowisko starosty tczewskiego". Dalej uważasz,że nic nie miał wspólnego???

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +3

    co to za myślenie?? _gość

    17.02.2011, 18:20

    ...

    nie to już przesada!! z CED-u mogła by powstać jakaś w Wyższa Uczelnia, nie ale w Tczewie po co??!!! lepiej ją zamknąć bo sie dopłaca!! - takie jest myślenie urzędników?? Szczerze powiedziawszy chciałbym studiować w TCZEWIE i zarazem ściągnąć innych studentów do TCZEWA!! no ale cóż nie można.... i pewnie nie będzie można ... bo CED chcą zamknąć. POWIEDZMY NIE!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 77.112.xx7.xx8 
  • -2

    Gość_gość

    17.02.2011, 19:44

    Za likwitacją

    Ta placówka jest nie potrzebna,widać jak źle zarabia na utrzymanie.Więcej biorą administracja,tzn kasy.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx0 
  • absolwent_gość

    18.02.2011, 09:49

    CED

    Ta placówka jak każda inna szkoła publiczna, średnia , gimnazjum czy podstawówka nie ma dochodów ponieważ nie pobiera opłat za naukę ,jest finansowana z środków gminy twoim tokiem myślenia wszystko pozamykajmy .

    Cytuj
    IP: 109.197.xx6.xx8 
  • spacerowicz_gość

    17.02.2011, 21:15

    Niezły punkt. Na żłobek się nie nadaje... Może hotel?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx0 
  • +1

    _gość

    18.02.2011, 16:55

    A ja wiem o co chodzi właściciel byłej nadwiślańskiej postawił warunek jak dacie mi budynek CEDU to otworze hotel.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • -2

    Kogucik_gość

    17.02.2011, 21:48

    Do towarzysza

    Ja nie twierdzę ,że nie miał tylko ,że nie ma a to znacząca różnica. Pan Sosnowski wystapił z PiS u i założył RiO a już niedługo będzie kandydatem PJN na posła. Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 195.74.xx1.xx4 
  • +2

    gąska_gość

    18.02.2011, 12:50

    likwidacja CED?

    znam wielu ludzi, którzy ukończyli CED i są bardzo zadowoleni. To normalna średnia szkoła na poziomie, kształcąca w kierunkach, których w większości nie prowadzą szkoły ponadgimnazjalne. Zainteresowanie CEDem jest duże, tylko od kilku lat istnieje problem z Urzędem. Dlaczego zmniejsza się odgórnie ilość oddziałów? Żeby pokazać, że nie ma zainteresowania? 2 lata temu kończyli wszyscy szkołę ze strachem, bo już nie pozwolono na następny nabór. I tak idzie dalej. Pewnie, niech Tczewianie jeżdżą do Gdańska do Cosinusa, czy do Starogardu do Żak. Niech tam oświata kwitnie, a w Tczewie niech kwitnie biurokracja i następny budynek dla administracji. Czy ktoś się zainteresował ile w gminie i w powiecie jest głównych księgowych po tej szkole? A ci informatycy po CEDzie nie są przypadkiem lepsi niż inżynierowie (przepraszam)? Widziałam w akcji jednych i drugich i jakoś mam wrażenie, że się nie mylę. Ale myślę, że losy szkoły i tak już są przesądzone. Wyżsi się już dogadali i nie będą sobie zawracali głowy nami maluczkimi i naszymi opiniami. Do następnych wyborów przecież daleko.

    Odpowiedz
    IP: 79.162.xx1.xx9 
  • +1

    _gość

    18.02.2011, 19:07

    pewnie że złikwidowac CED i niech stoi następny opuszczony budynek jeden bedzie koło starostwa i zobaczymy jak sobie miasto poradzi czy tak samo jak z masarnią na Suchostrzyga i drożdzownią czy spredadzą rosjance tak jak sprzedają piękna kamienice w naszym mieście

    Odpowiedz
    IP: 46.112.xx2.xx5 
  • +1

    DIDI_gość

    19.02.2011, 12:10

    Ni hu !!!! bedziemy walczyc o ced to jedna z najlepszych szkol dla doroslych w okolicy , obecnie w klasie mam ludzi co przyjezdzaja zz pruszcza, gniewu malborka z grudziadza , leborka !!! wszyscy chca uczyc sie w ced. A nie w platnej nauce gdzie nic nie uczą tylko placi sie za przejscie do nastepnej klasy !Ced to cos wiecej niz szkoła , Zamiast likwidowac Ced mogli by pomyslec o np. zagranicznych wizytach uczniów , a nie !!!!!!!!!!!!!!!! NIE ODDAMY CEDU !

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx4 
  • oj DIDI_gość

    19.02.2011, 17:39

    i to jest własnie poziom CED-u, nie dość, że prostactwo, to do tego chamstwo, że nie wspomne o jasności wyrazania mysli przy pomocy słowa pisanego.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx3.xx0 
  • +1

    _gość

    19.02.2011, 12:11

    a JEZELI TO SPRAWKA PANA POBLOCKIEGO , TO MOZNA ZAWSZE GO OBALIC :d I BEDA MIELI PIEKŁO JAK W EGIPCIE =]]]

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx4 
  • !!_gość

    19.02.2011, 17:41

    no, no dostaniesz dobrze pałą przez doope i przejdzie ci Egipt klawiaturowy bohaterze

    Cytuj
    IP: 83.25.xx3.xx0 
  • mmm_gość

    20.02.2011, 10:33

    Likwidacja Cedu nie jest dobrym pomysłem. Jestem absolwentem kierunku rachunkowośc i moge powiedzieć ze to super szkoła dajaca szanse. Pragne zaznaczyc tez że w tej szkole uczą sie tez często osoby z poza Tczewa np Gniew, Subkowy, Malbork czy Pelplin. Moim zdaniem świadczy to o jakości szkoły.... ale i tak wiem ze szkoła bedzie zlikwidowana. BRAWOOOOOO dla rady - biurokracja górą TAK NAJLEPIEJ. Wstyd mi ze mieszkam w takim porąbanym kraju - normalnie mi wstyd

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx9.xx4 
  • +1

    do mmm_gość

    20.02.2011, 17:28

    no pięknie!!! a dlaczegóż mam płacić jako podatnik na ludzi z Gniewa, Malborka, czy innego miasta ościennego? To są nasze gminne pieniądze na nasze potrzeby, a nie na douczanie ludzi z całej okolicy. Skasować to i juz.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx5.xx5 

    mmm_gość

    22.02.2011, 16:23

    ja nie jestem ze Tczewa i robie tu drugi kierunej i co ?? mam prawo wybrac szkołę taka jaką chce i gdzie chce przepisy tego nie zabraniają

    Cytuj
    IP: 83.25.xx5.xx3 
  • DIDI GOSC_gość

    20.02.2011, 12:03

    te gosc z wykrzyknikami !!!!!!!!!!!!!! , ja to mam gdzies , o takie rzeczypowinni pytac uczestrzajacych a nie . ile ludzi co matury nie zdalo z liceach przychodzi do cedu , glupie kursy czy dokonczyc liceum ??? mnustwo !!!!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx4 
  • _gość

    23.02.2011, 10:22

    do obnika ktory pisze ' do mmm' zamknac to ty sobie mozesz gębe , akurat ty placisz najwiekrze podatki LOOL , a to swiadczy o tym ze w tczewie sa jedne z najlepszych szkol i ludzie uczniowie z daleka potrafia przyjechac na zajecia . ty głabie kapusciany ;/// Siłą cedu nam nie odbiorą .

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx4 
  • _gość

    23.02.2011, 10:23

    a jezli maja tam , mało kasy z cedu to niech otworza jakis nowy kierunek tam , albo jakąś szkółke .

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx4 
  • mmm_gość

    23.02.2011, 13:25

    dokładnie CED to super szkoła, fakt że kończy ja mało osób w porównaiu z tym ilu ja zaczyna ale kończa ja osoby które tego chcą. Ucze sie tam więc wiem jak to wyglada. Poziom wysoki i o to chodzi ale jak ktos chce to zdaje po prostu trzeba sie pouczyc i tyle - przecież to szkoła a nie biuro wyrabianie paiperów. Pozdrowienia dla nauczycieli uczących tam technika rachunkowości DZIĘKUJĘ tym wykładowcą a szczególnie pani LISS. SUPER kierunek :) polecam

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx4.xx5 
  • _gość

    27.02.2011, 16:37

    i przeglosowali ....................

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx4 
  • mmm_gość

    07.03.2011, 13:54

    no niestety ale do przewidzenia było

    Odpowiedz
    IP: 83.27.xx3.xx7 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.