Przedstawiciele miejskiego przewoźnika - firmy Meteor - pojawili się na kwietniowej sesji Rady Miasta. Odnieśli się do pojawiających się w mediach zarzutów. "To pomówienia" - mówili.
Sprawę jako pierwsze nagłośniło radio Tczew. W materiale rozgłośni pojawiła się informacja, że spółka miała zwolnić pracownika, będącego szefem związku zawodowego, który doniósł o nieprawidłowościach do Państwowej Inspekcji Pracy. W przekazie medialnym pojawiła się również informacja o coraz niższych pensjach, niezgodnym z prawem rozliczaniu nadgodzin oraz nieliczeniu się ze zdaniem załogi przez szefostwo firmy, a także o zgłaszaniu przez kierowców złego stanu technicznego autobusów - co jest najbardziej niepokojące z perspektywy pasażerów. Jeszcze przed Wielkanocą do Tczewa przyjechał prezes Meteora, Ireneusz Kozioł, którego na spotkanie zaprosił także prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki, prosząc o wyjaśnienia sytuacji w firmie.
Również na naszych łamach spółka odnosiła się do zarzutów - tutaj - Meteor po niepokojących sygnałach: "Nie brakuje nam kierowców" .
Marek Pieczewski, kierownik tczewskiego oddziału firmy pojawił się też na kwietniowej sesji Rady Miasta, gdzie odczytał specjalne oświadczenie. Poniżej jego treść:
Sprawę jako pierwsze nagłośniło radio Tczew. W materiale rozgłośni pojawiła się informacja, że spółka miała zwolnić pracownika, będącego szefem związku zawodowego, który doniósł o nieprawidłowościach do Państwowej Inspekcji Pracy. W przekazie medialnym pojawiła się również informacja o coraz niższych pensjach, niezgodnym z prawem rozliczaniu nadgodzin oraz nieliczeniu się ze zdaniem załogi przez szefostwo firmy, a także o zgłaszaniu przez kierowców złego stanu technicznego autobusów - co jest najbardziej niepokojące z perspektywy pasażerów. Jeszcze przed Wielkanocą do Tczewa przyjechał prezes Meteora, Ireneusz Kozioł, którego na spotkanie zaprosił także prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki, prosząc o wyjaśnienia sytuacji w firmie.
Również na naszych łamach spółka odnosiła się do zarzutów - tutaj - Meteor po niepokojących sygnałach: "Nie brakuje nam kierowców" .
Marek Pieczewski, kierownik tczewskiego oddziału firmy pojawił się też na kwietniowej sesji Rady Miasta, gdzie odczytał specjalne oświadczenie. Poniżej jego treść:
Komentarze (26) dodaj komentarz
Bożena_gość
04.05.2017, 07:18
To nie są pomówienia,to są fakty!!!!! Jak można wmawiać pasażerom że to co zgłaszają przewożnikowi,Tetce czy p.Prezydentowi to kłamstwa.Dla mnie to szczyt bezczelności ze strony firmy METEOR. Korzystam z usług w/w firmy kilka razy dziennie i mogłabym książkę napisać na temat ich usług. Pan Prezydent powinien naprawdę przemyśleć współprace z nimi.Proszę mi powiedzieć po co ten nr telefonu do firmy na rozkładach jazdy,skoro i tak nikt nie odbiera? Poza tym mówi się i to słyszałam od kierowców że przedstawiciele firmy są głusi na nasze uwagi i nic sobie z nich nie robią.Tzn że tylko kasa się liczy a pasażerowie i ich bezpieczeństwo nie.Mam nadzieję że Radni naszego miasta nie dali sobie wmówić tych kłamstw i dziecinnych tłumaczeń ze strony firmy METEOR.
Odpowiedzahhahaa_gość
04.05.2017, 10:42
A gdzie teraz ci co darli morde na veolię? Dobrze wam tak. Chcieliście być paniczami to teraz macie.
CytujGość 66_gość
04.05.2017, 07:41
Ciekawe
To bardzo ciekawe że firma Pucuj Dziada po tylu skargach w jej kierunku w dalszym ciągu ma ważną umowę. Najwyższy czas to zmienić. Im dłużej to będzie trwać tym większe będą problemy
Odpowiedza_gość_gość_gość
04.05.2017, 08:37
Do zdjęcia to nawet nowy autobus ,pokażcie prawdę te jeżdzące złomy a nie nówkę wstawiacie jeszcze ktoś pomyśli jak mamy dobrze czy znowu ktoś kazał
Odpowiedzff_gość
04.05.2017, 08:38
Większość klientów chce korzystać z firm typu "pucuj dziada", najważniejsze żeby było tanio, a potem oczekują od firmy najwyższej jakości. Każdy jako pracowniki chciałby być traktowany zgodnie z prawem, z należytym szacunkiem, być dobrze wynagradzanym itd. W momencie wybierania usługodawcy czy kupując towary, klient wspiera przeważnie "dziadostwo", bo szuka najtaniej. Niestety trzeba sobie to jasno powiedzieć, żeby wymagać jakości, najpierw trzeba zapłacić wyższą lub przynajmniej średnią cenę za produkt czy usługę. Musimy tępić dziadostwo zaczynając od nas kupujących.
OdpowiedzMarco_gość_gość_gość_gość
04.05.2017, 08:56
Kasa
Najwazniejsze,ze kasa sie zgadza,a reszta nie jest istotna. A Meteor jezdzi juz tyle czasu i jezdzic bedzie dalej. Takie sa przykre fakty. Pozdrawiam
Odpowiedzpasażerka_gość_gość_gość
04.05.2017, 09:03
METEOR jakie pomówienia
Szanowna władzo Meteora, mieszkańcy Tczewa którzy korzystają z Waszych marnych usług nie są idiotami czy Wy to rozumiecie.Ponieważ to co piszą i zgłaszają do lokalnych mediów polega na faktach i tu radze Wam abyście nie bronili swoich racji gdyż ich nie macie.W dniu 15 marca 2017r wysłałam do Waszej firmy informacje,że autobus linii 4 z przystanku przy ul Żwirki (Biedronka) o godzinie 12,05 nie odjechał w tym dniu w ogóle i wystąpiłam z żądaniem od Was 12 zł zwrotu za taxi z którego musiałam koniecznie skorzystać,gdyż autobus wyzej wymienionej linii o wyznaczonym czasie na rozkładzie jazdy z tego przystanku nie odjechał. Wiec Panowie nie wmawiajcie mieszkańcom Tczewa kłamstwa,które oparte jest na obronie Waszych interesów. FIRMA jest nieudolna pod względem transportu w komunikacji miejskiej i to można zauważyć w każdym przypadku korzystania z usług.Widziałam w mediach jak kierownik METEORA przekazywał informacje które mijają się z prawdą dla swojego dobra gdyż jest w podeszłym wieku i utrata pracy za przekazanie rzetelnych i prawdziwych informacji o stanie i warunkach usług gwarantowała by odwołanie z stanowiska, wiec kłamstwa starał się przekazać jako prawdę.
Odpowiedzada_gość
04.05.2017, 10:44
hahahaha kup se samochód babo hahahha
Cytujgość_gość
04.05.2017, 16:34
to nie tak
po zwrot pieniędzy winna sie pani udać do prezydenta Tczewa to on zgodnie z przepisami odpowiada za komunikacje miejską i w przypadku gdy np autobus wypada z kursu urząd miasta odbiera od meteora kare.
CytujDemirales _gość
04.05.2017, 09:44
Kierowcy
Jak można wmawiać wszystkim wokoło jak cudny jest stan tczewskich autobusów?! Przecież każdy pasażer widzi jak jest! A jak głupim trzeba być, żeby w tak żałosne tłumaczenia uwierzyć... Panowie radni, wystarczy abyście wyszli z Urzędu Miasta i tuż przed wami, na jednej z najruchliwszych tczewskich ulic - Pl. Piłsudskiego (nie Piłsudzkiego jak błędnie wyświetlają niektóre tablice na tczewskich autobusach) będziecie mogli zobaczyć tą "idealną" komunikację miejską. Rozbraja mnie też jak Meteor próbuje na siłę wszystkim wmówić, że nie brakuje im kierowców... Ostatnio jechałem autobusem nr 17 i było widać że kierowca jest Nie tutejszy i że został ściągnięty do Tczewa z innego oddziału. Zatrzymał się na dwóch przystankach przy cmentarzu na Rokitkach (chodzi o ten, który służy pasażerom w przypadku kursu przez Gemalto), pomylił trasę na osiedlu Kolejarz, przez co musiał cofać, co spowodowało niemałe opóźnienie, a na końcu nie zauważył przystanku na ul. Grunwaldzkiej... Poza tym Meteor w każdym autobusie zamieszcza ogłoszenia, że poszukują ludzi do pracy. Ostatnio nawet pojawiają się banery na autobusach. To chyba jednoznacznie potwierdza, że Meteor jednak ma problemy kadrowe.
OdpowiedzDemirales _gość_gość
04.05.2017, 09:47
Kierowcy
Przepraszam za drobne błędy, pisane na szybko
Cytujr888_gość
04.05.2017, 09:50
a co miał powiedzieć? JAWNIE ŻE W UJA WALĄ ? :D
OdpowiedzWald_gość_gość
04.05.2017, 10:01
na fotce nowy autobus a worzą wrakami
1) Na fotkę wystawili chyba najlepszy swój nabytek a w rzeczywistości wożą Nas wrakami. 2) Ta firma przynosi tylko wielki wstyd miastu. 3) To, że taka firma nas wozi zawdzięczamy władzom miasta- widocznie mili w tym jakiś chyba prywatny interes 4) drodzy mieszkańcy pamiętajcie o meteorze przy kolejnych wyborach prezydenckich
Odpowiedzkik_gość
04.05.2017, 10:31
A dlaczego Inspekcja Pracy poinformowała Meteora kto na nich doniósł, co to za dziwna praktyka? Zawsze donosi tczewska inspekcja kto się skarży? Zawsze taką świnię ludziom podkładają? Bardzo dziwna praktyka! Czy urzędnicy odpowiedzą za donosicielstwo? Autobusy to złomy i niech Pan Prezes nie opowiada głupot. Każdy kto jechał za autobusem Meteora widzi jak dymią! A przeglądy to pic na wodę. Wielorotnie widziałem jak się psują. Marzę o powrocie Veoli. Dlaczego skonstruowano przetarg tak by Meteor wygrał drugi raz? To budzi poważne pytania, i te pytania powinny zadać odpowiednie służby i organy państwa
Odpowiedzdym dyma dymem pogania_gość
04.05.2017, 11:23
masakra ja ostatnio jak jechałam za autobusem przy otwartym oknie ,myślałam że żywcem się uduszę ...niczym smog w Katowicach...czy do licha ciężkiego Pan Prezydent tego nie widzi ? zapraszamy przed rondo w godzinach szczytu -dym jak ta lala ,nie trzeba papierochów palić :) :) taki czlowiek "dotleniony" :(...wstyd
CytujTczewianin_gość
04.05.2017, 10:33
Meteor out!
Prezydencik jaby miał za grosz przyzwoitości i odwagi w trybie natychmiastowym (bo dowodów ma dość) zerwałby umowę z podaniem Meteoru do sądu i rozpisałby pilnie nowy przetarg.
OdpowiedzWewy_gość
04.05.2017, 10:44
A stan techniczny to też pomówienia? Hałas jaki robią te wraki jest kilkukrotnie większy od przejazdu tira z zaladunkiem. Nie wspomne, już o pętli na czyzykowie gdzie przy zamkniętych oknach w domu słychać warkot tego złomu. Serio przechodzą przeglądy? Czy ktoś dostaje w łapę? Ceny biletów sa albo takie same albo wyższe jak w innych miastach, więc komu to się opłaca? To musi skończyć się dymisja albo meteora albo prezydenta a najlepiej obu na raz!
Odpowiedzko_gość
04.05.2017, 12:49
Przecież to nie jest wina Meteora, tylko tego, który ich wybrał, wystarczyło postawić się durnym przepisom mówiacym o najniższej cenie i wybrać na podstawie innych przesłanek, ale... Jaki byłby wtedy jazgot że Pobłocki wziął w łąpę, bo wybrał taka a nie inną droższą od meteora firmę. Wnioski: Cokolwiek by znie zrobić, będzie źle. Dziadostwo nigdy nie będzie dobre, star przysłowie mówi: "Z gówna bata nie ukręcisz" Wszędzie gdzie odbywają się przetargi, konkursy czy zapytanie ofertowe wygrywa dziadostwo. Przykład: W szpitalach tczewskich przewóz zwłok wykonuje firma, która wykonuje taką usługę za 3zł, odpowiedzcie sobie na pytanie czy za 3 zł można taką usługę wykonać?? Promowanie dziadostwa trwa.
Odpowiedznick_gość_gość_gość
04.05.2017, 15:28
To, że prywatna firma potrzebowała referencji z jakiegoś miasta, bo startowała w przetargu w Lublinie wartym ponad 70 mln. PLN, to jest zrozumiałe i to jest jedna sprawa. To, że prywatna firma chce prowadzić działalność, jak najniższym kosztem, to jest zrozumiałe i to jest druga sprawa. Jednak to, iż tczewski ZUK wystawił wtedy Meteorowi laurkę, w której napisano, że firma realizowała ponad 90% kursów, co jest niemożliwe do spełnienia, to należałoby wyjaśnić. To, że w warunkach przetargu napisano, iż autobusy n ie mogą mieć więcej niż 12 lat, a Meteor kupił kilka nowych superautobusów z Białorusi i do tego stare Mercedesy, co dao średnią poniżej 12 lat, również należałoby wyjaśnić. Wystarczyło tylko dopisać w warunkach przetargu, że żaden autobus nie może mieć więcej niż 12 lat, albo taki zapis skreślić, jeśli wcześniej by w warunkach się znajdował. Jeśli był, to dlaczego i przez kogo został skreślony? Jeśli nie było, to dlaczego to nie zostało w taki sposób wpisane?
Odpowiedzgość_gość_gość
04.05.2017, 16:02
należałoby?
czy wogóle odbyła się jakakolwiek sesja rady Miasta w sprawie funkcjonowania tej komunikacji?przecież można odnieść wrażenie ,że wręcz sie radują ci radni i "włodarze" ,że mieszkańcy mają taką a nie inną komunikacje.Czy wiadomo np po co się rejestruje przejazdy pojedynczych mieszkańców za pomocą sławetnej karty miejskiej.Czy to już inwigilacja służb czy tylko zadowalanie ego władzy lokalnej ?Czy wiadomo ile obsługa tej miejskiej karty kosztuje ,jaka jest podstawa prawna wogóle wnika w zatrudnienie tego meteora pracowników? wnikanie w ruch kadrowy przez prezydenta Tczewa? chyba takie spory załatwia sie w sądzie pracy .O co tu chodzi?
CytujMagnum_gość
04.05.2017, 18:48
.....
Chyba czas zainteresować Inspekcje Transportu Drogowego stanem technicznym autobusów firmy Meteor.Nie trzeba być diagnostą żeby stwierdzić że te autobusy są nie sprawne.Miasto razem z Prezydentem i Radnymi ma wszystko gdzieś wystarczy spojrzeć na ich działania przy każdym przetargu są jakieś nie jasności.Przetarg na zimowe utrzymanie dróg na komunikacje miejska oraz działki pod plac manewrowy dla Trans Poloni za 60zl m2 śmiechu warte.Rozliczymy was leśne dziadki przy wyborach.
OdpowiedzBa_gość
04.05.2017, 19:51
Komunikacja w Tczewie jest skandaliczna.
Kierowcy firmy "Metor" są nieuprzejmi. Często nie zmieniają tablic wprowadzając pasażerów w błąd. Zdarzyło mi się jechać autobusem o numerze 4 przez Flexsa, który okazał się autobusem lini 3.O tym fakcie pasażerowie dowiedzieli się już w trakcie drogi. Kursy autobusów są opóźnione albo w ogóle nie realizowane. Każde miasto chwali się nowoczesnym taborem i poziomem komunikacji. Autobusy firmy "Meteor" są brudne, głośne. Nadają się jedynie na złom. Komunikacja miejska świadczy o tym jak władze miasta traktują mieszkańców. Na jakiej podstawie przedłożono umowę z tą firmą skoro przegrała przetarg? Mieszkańcy są niezadowoleni i składają skargi. Zdumiewające jest to, że prezes firmy Meteor podważa opinię pasażerów.To w jakim poważeniu ma swoich klientów widać na jakim poziomie realizowany jest transport w Tczewie. W podobne sposób reagują korowcy na uwagi pasażerów.Widocznie ta firma czuje się uprzywilejowana, bo i tak została mimo przegranego przetargu.
Odpowiedzpasażerka _gość
04.05.2017, 20:34
meteor jeszcze nie odpowiedzial
"po zwrot pieniędzy winna sie pani udać do prezydenta Tczewa to on zgodnie z przepisami odpowiada za komunikacje miejską i w przypadku gdy np autobus wypada z kursu urząd miasta odbiera od meteora kare."
OdpowiedzMoje wezwanie na zwrot kosztów na razie jest do bezpośredni do przewożnika zobaczymy co dalej jak się do tego odniosą pożniej będzie wezwanie do ZUK-u jako spółki miejskiej odpowiedzialnej za komunikacje miejską ,a póżniej do Sądu nawet o taką kwotę przepisy prawa działają w dwie strony, gdyby pasażer nie spełnił warunków wobec przewożnika też by zobowiązali go do naprawienia szkody.
Bożena_gość
08.05.2017, 11:51
Rozpoczęłam tą burze komentarzy i mam nadzieję że dotrze do odpowiednich osób i skłoni do reakcji. Bywa tez tak że opóznienia autobusów wynikają z nadgorliwości kierowcy,który zamiast skoncentrować się na prowadzeniu autobusu łapie gapowiczów i potrafi stracić kilka minut stojąc na przystanku i wpatrując się w lusterko czy dany pasażer skasował bilet. Sama tego doświadczyłam bo po odbiciu karty,okazało się że brak środków na koncie i w/w kierowca tak długo stał aż wyjęłam portfel,poszukałam odliczona gotówkę i kupiłam od niego bilet,dopiero wówczas dalej ruszył w trasę. Pytanie jaki ma w tyn cel,czy premię? wiem że kierowca jest upoważniony do kontroli biletów ale co jest ważniejsze? nieskasowany bilet? czy np kilkuminutowe opóznienie. Poza tym do kontroli są inne firmy!!!! Proszę również aby zwracac uwagę na kierowców,którzy podczas pracy rozmawiaja przez telefon, to jest nagminne.
Odpowiedz.._gość
08.05.2017, 16:06
Tyle się gada, a oni jakoś dalej jeżdźą te złomki po mieście.
OdpowiedzJACEK_gość
08.05.2017, 17:40
POMOWIENIA!!!!!!????????? Ludzie!!!! Wystarcy popatrzec na ulice naszego miasta jakie STARE 20-STO LETNIE jezdzą autobusy brudne, zimne, stan techniczny nie wspomnę. Nastapiła wymiana częsciowa kierowcow następni zastąpili poprzednich z innych oddziałow z centralnej Polski ale. i to nie wystarcza ledwo ciągną żeby zabezpieczyc wszystkie linie do wyjazdu. Wiem i mam informację z pewnych żródeł kierowcow nadal brakuje w firmie METEOR a moze zachęcą kogoś? Oferują atrakcyjne wynagrodzenie 1700 zł. Pasażerowie znają kierowcow z Tczewa wystarczy wejść do autobusu oboijętnie jakiej lini i zapytać kierowcę CZY DOJADĘ TYM AUTOBUSEM NA ULICĘ np. Westerplatte nasz odpowie na pytanie i podpowie jakim autobusem pasazer ma pojechac a Ci z centralnej Polski odp brzmi....... Niech mnie pani nie pyta bo ja nie jestem z stad nie wiem. Cały Meteor jedna porażka. Firma do wymiany razem z tym całym prezesem z śląska. Na kopalni może łykną jego bajery razem z tym sprzetem. Dowidzenia prezesie. Tczew pana żegna!!!!!!
Odpowiedz