W tym roku rusza program usuwania azbestu z dachów na terenie Tczewa. Ratusz pozyskał środki na dofinansowanie wywozu i utylizacji. Pierwsi mieszkańcy wkrótce skorzystają z programu.
Gmina Miejska Tczew została zakwalifikowana do otrzymania dofinansowania w formie dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku na usuwanie wyrobów zawierających azbest. Dotacja może wynieść do 75% kosztów kwalifikowanych.
Brakująca kwota zostanie pokryta z budżetu miasta, wiec mieszkańcy nie będą ponosili żadnych kosztów. Zgodnie z wnioskami zgłoszonymi przez mieszkańców, w tym roku wskazanych zostało 10 nieruchomości z których usuwany będzie azbest.
Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie do ustalenia daty i godziny wykonania prac polegających na usunięciu wyrobów zawierających azbest z właścicielem nieruchomości, u którego mają być wykonane prace. Wykonawca z chwilą usunięcia azbestu z dachu zobowiązany jest do jego zabezpieczenia celem uniknięcia szkód (np. zalania) na czas ustalony z właścicielem nieruchomości. Termin odebrania wyrobów zawierających azbest powinien być dogodny dla właściciela nieruchomości, jednak nie dłuższy niż do dnia 14.10.2017 r.
Proces usuwania wyrobów zawierających azbest powinien być zakończony do końca 2032 r. Za usunięcie wyrobów azbestowych odpowiedzialni są właściciele i użytkownicy obiektów, w których wykorzystywane są wyroby azbestowe. Zainteresowani dotacją, mogą pobierać wnioski ze strony www.wrotatczewa.pl oraz w siedzibie urzędu w Wydziale Spraw Komunalnych i Inwestycji (pok.42).
Gmina Miejska Tczew została zakwalifikowana do otrzymania dofinansowania w formie dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku na usuwanie wyrobów zawierających azbest. Dotacja może wynieść do 75% kosztów kwalifikowanych.
Brakująca kwota zostanie pokryta z budżetu miasta, wiec mieszkańcy nie będą ponosili żadnych kosztów. Zgodnie z wnioskami zgłoszonymi przez mieszkańców, w tym roku wskazanych zostało 10 nieruchomości z których usuwany będzie azbest.
- Szacunkowa ilość wyrobów zawierających azbest została określona przez Zamawiającego łącznie na około 17,5 tony. Jesteśmy na etapie podpisywania umowy z wybranym wykonawcą. Wykonawca po podpisaniu umowy otrzyma wykaz nieruchomości, na których ma zostać dokonany demontaż pokryć dachowych. - mówi Małgorzata Mykowska, rzeczniczka tczewskiego ratusza.
Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie do ustalenia daty i godziny wykonania prac polegających na usunięciu wyrobów zawierających azbest z właścicielem nieruchomości, u którego mają być wykonane prace. Wykonawca z chwilą usunięcia azbestu z dachu zobowiązany jest do jego zabezpieczenia celem uniknięcia szkód (np. zalania) na czas ustalony z właścicielem nieruchomości. Termin odebrania wyrobów zawierających azbest powinien być dogodny dla właściciela nieruchomości, jednak nie dłuższy niż do dnia 14.10.2017 r.
- Program jest przewidziany na wiele lat i mam nadzieję, że mieszkańcy będą z niego korzystali - mówi Adam Burczyk, zastępca prezydenta Tczewa.
Proces usuwania wyrobów zawierających azbest powinien być zakończony do końca 2032 r. Za usunięcie wyrobów azbestowych odpowiedzialni są właściciele i użytkownicy obiektów, w których wykorzystywane są wyroby azbestowe. Zainteresowani dotacją, mogą pobierać wnioski ze strony www.wrotatczewa.pl oraz w siedzibie urzędu w Wydziale Spraw Komunalnych i Inwestycji (pok.42).
Komentarze (1) dodaj komentarz
OLA1_gość
14.07.2017, 21:13
azbest
kiedy zlikwidujecie azbest na ul.koscuszki tam gdzie sie naprawia rowery na starej szopie az bialo jest od azbestu
Odpowiedz