Chcą zamontować sygnalizację na przejściu. Ma usprawnić ruch na rondzie przed ratuszem

Sygnalizacja usprawni ruch w tym miejscu? (fot. tcz.pl)
Chcą zamontować sygnalizację na przejściu. Ma usprawnić ruch na rondzie przed ratuszem
Tczewskie starostwo powiatowe zabezpieczyło już środki na zainstalowanie sygnalizacji świetlnej z przywołaniem w rejonie przejścia dla pieszych w ciągu ulicy 30 Stycznia, w sąsiedztwie CED-u. Inwestycja ma podnieść bezpieczeństwo pieszych, ale także usprawnić ruch samochodowy, który jest tutaj hamowany przez wchodzących na jezdnię pieszych.

Kwota 100 tys. złotych została już zabezpieczona w budżecie starostwa na 2012 rok.

- Poszukiwaliśmy już urządzeń, które pozwoliłyby wprowadzić tymczasowo sygnalizację świetlną, by bez wykonywania prac ziemnych i nieponoszenia wysokich kosztów, móc wypożyczyć taką instalację, która pozwoliłaby na przebadanie wpływu cyklu zmian na płynność ruchu. Nie udało się jednak znaleźć firmy, która dysponowałaby takimi urządzeniami. Dlatego po wnikliwej analizie sytuacji i materiałów z monitoringu, zarząd doszedł do wniosku, że zaryzykujemy budowę sygnalizatorów. - wyjaśnia nam Mariusz Wiórek, wicestarosta tczewski. - Chodzi o ograniczenie czasu, w którym piesi będą korzystać z przejścia, by nie dochodziło do sytuacji tamowania ruchu. Jeżeli uda się wdrożyć odpowiedni cykl zmiany świateł, być może uda się nam usprawnić przejazd w tym newralgicznym punkcie.

Zdaniem władz starostwa nie bez znaczenia dla płynności jazdy w tym miejscu byłoby rozważenie zmiany kierunku ruchu na skrzyżowaniu z ulicą Wąską i Ogrodową, by umożliwić jedynie zjazd z ulicy 30 Stycznia. Tutaj rozwiązanie musi zostać skonsultowane z magistratem, który przygotowuje się do stworzenia kompleksowej koncepcji ruchu w obrębie Starego Miasta. Starostwo chce tymczasem, by światła zaczęły działać w przyszłym roku. Najpierw jednak trzeba przeprowadzić postępowanie przetargowe dla wyłonienia projektanta i wykonawcy.


Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (80)
dodaj komentarz

  • +26

    didi_gość

    22.11.2011, 00:09

    w takich miejscach zadziałało by tylko zejscie podziemne ;p jak w gdansku

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx4 
  • -8

    mieczyslaw

    22.11.2011, 13:24

    Naszła mnie dziś refleksja

    Może dajmy szansę tym światłom, to będą przecież Światła Upłynniające Ruch Starosty Wiórka - jestem pewien, że nawet w Warszawie nie mają takich świateł :D, będziemy pierwsi.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +8

    !!!!!!!!!!!!!!_gość

    22.11.2011, 17:12

    !!!!!! -

    POD JEZDNIĄ JEST INSTALACJA, NIKT JEJ NIE WYKOPAŁ TYLKO USUNELI KILKA LAT TEMU SYGNALIZATORY tłumacząc to płynnością ruch właśnie. W tym czasie powiat tłumaczył zgodne z przepisami wysokie krawężniki wokół wybudowanej wysepki, które później obniżono i funkcjonalność ronda tak jak teraz WIADUKT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!100 tys ??? !!!!!!!

    Cytuj
    IP: 83.7.xx9.xx0 
  • +21

    st_gość

    22.11.2011, 00:20

    Błąd w opisie: Sygnalizacja sparaliżuje ruch przed ratuszem. Dawno dawno temu, zanim powstało owe rondo istniała sygnalizacja świetlna na tym przejściu, jak i na całym skrzyżowaniu, która równiez tamowała ruch.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx3.xx4 
  • +3

    yureek

    22.11.2011, 19:59

    zgadzam sie z tym paraliżem

    wydadzą 100 tys, a po 2 dniach wyłączą jak na Gdańskiej koło Netto

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +10

    brukowiec_gość

    22.11.2011, 00:40

    wielki mistrz zakonu drogowego

    A teraz czekamy na opinię znanego tczewskiego eksperta ds. dróg, Wielkiego Mistrza Zakonu Drogowego, znawcę asfaltu i kolekcjonera bruku z tobruku, Kawalera Orderu Demagoga Białego - mieczyslawa Populo-Malkontentiusza z rodu Tuhaj-Beja-Manipulatoroteja . Zapewne niebawem wypowie się w powyższym temacie i oświeci nas oraz ukierunkuje. Wskaże nam drogę oraz właściwy i jedyny słuszny pogląd na sprawę. Wypatrujcie z niecierpliwością komentarza Wielkiego Mistrza, a dowiecie się co, o tym myśleć. :)

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx1 
  • -18

    tcz45

    22.11.2011, 06:41

    nie każdemu

    jest dana mądrość, tobie chyba pozostała tylko zazdrość. Boli cię to,że Mieczysław ma to co ty nie masz...?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -5

    mieczyslaw

    22.11.2011, 13:25

    brukowiec_gość

    Widzę, że komuś rozum odjęło ;)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 

    _gość

    22.11.2011, 16:22

    Może Staroście, W-ce Staroście, Prezydentowi, Wielu Radnym, etc.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx8.xx8 
    -3

    :)_gość

    22.11.2011, 21:07

    Taka prawda. Widzieliście gdzieś jakiś post gdzie Mieczysław nie dodał posta ? Wiem, że trochę hejtuje, ale taka Pulitzera za te komentarze nie dostaniesz. Chyba, że tcz.pl co roku wyznacza jakieś nagrody za spamowanie komentarzami pod tematami to wtedy rozumiem. Pozdro.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx6 
  • -2

    xxx_gość

    22.11.2011, 00:45

    xxx

    Moze czas zacząć inewstować w sygnalizacje wykrywającą wieksza ilość ludzi przed przejściem i włączająca czerwone światło gdy bedzie kilku pieszych a nie jeden bedzie co chwile właczac sygnalizacje...chociaz moze to troche za drogie przedsiębwziecie...

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx3.xx3 
  • +19

    mieczyslaw

    22.11.2011, 00:47

    Czyli budujemy Wam tor przeszkód na drodze.

    Głupszej argumentacji nie czytałem dawno: "...ale także usprawnić ruch samochodowy, który jest tutaj hamowany przez wchodzących na jezdnię pieszych." Sygnalizacja świetlna nie zwiększa płynności ruchu, ani go nie przyspiesza. Postawienie sygnalizacji w tym miejscu to kolejny punkt hamujący i tak odbywający się w żółwim tempie ruch samochodów, najpierw minirondko, potem światła, potem rondo przy UM, następnie wąski wiadukt i światła koło basenu. Potrzebna jest przebudowa ronda przed UM oraz likwidacja tego "wynalazku" przy wieży ciśnień, a nie budowanie kolejnych utrudnień. Cym jest uzasadnione budowanie sygnalizacji w tym miejscu? Wzrosła liczba potrąceń w ostatnim czasie? Tam, jak nigdzie w Tczewie, kierowcy wręcz zapraszają pieszych do przechodzenia, bo ruch odbywa się tak powoli.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -1

    lukee

    22.11.2011, 00:49

    Moim zdaniem, tak jak jest teraz jest dobrze (pomijając sam fakt istnienia takiego ronda jakie jest). Przechodzący przez przejście pieszy na pewno nie powodują korków! Jeśli powstanie nowa sygnalizacja to mam nadzieję, że cykl dla pieszych nie będzie co 2min (bo to by była głupota i zaprzeczenie sensu powstania sygnalizacji).

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • jasne_gość

    22.11.2011, 08:13

    No jasne. Piesi wręcz przyspieszają ruch.

    Cytuj
    IP: 83.238.xx9.xxx 
    -5

    lukee

    22.11.2011, 10:58

    A sygnalizacja na pewno ten ruch usprawni.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -2

    q_gość

    23.11.2011, 13:53

    I BARDZO DOBRZE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    JAK PIESZY MA TAMOWAĆ RUCH JEŚLI NAWET NIE MA SZANSY PRZEJŚĆ PRZEZ ULICĘ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! W IMIENIU WSZYSTKICH PIESZYCH DZIĘKUJĘ ZA DANIE MAM MOŻLIWOŚCI PRZEJŚCIA A NIE OCZEKIWANIA AŻ WŚRÓD 20 KIEROWCÓW-CHAMÓW ZNAJDZIE SIĘ TEN JEDEN JEDYNY, KTÓRY SIĘ ZATRZYMA I PRZEPUŚCI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! może "szanowni" woziciele tyłków przestaną stawać na przejściu dla pieszych jak zobaczą czerwone światełko (bo te parę metrów jak stoją w korku uratuje im życie a piesi niech sobie kwitną-zwłaszcza osoby starsze i rodzice z wózkami) bo w tej chwili-"kultura jazdy" to jest tak archaiczne określenie, że nawet w słowniku nie znajdzie się wyjaśnienia

    Cytuj
    IP: 83.20.xx2.xx8 
  • +14

    mieczyslaw

    22.11.2011, 01:10

    Nam potrzebu udogodnień, nie ograniczeń.

    Potrzeba synchronizacji sygnalizacji na DK 91, potrzeba naprawy sygnalizacji koło "dziczka" i Shella, potrzeba nowych ścieżek rowerowych, które nie będą prowadziły donikąd, potrzeba przebudowy ronda przed UM, likwidacji rondka przy Wieży Ciśnień, potrzeba by osoby odpowiedzialne za niedopilnowanie przebudowy wiaduktu, pociągnąć do odpowiedzialności. Taka niegospodarność nie może zostać zamieciona przez dywan. A ten sygnalizator proponuje postawić przy wejściu do starostwa, jeśli już go kupiliście.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +14

    Marcin_gość

    22.11.2011, 01:19

    chore

    Jeśli ktoś zastanawiałby się, w jaki sposób można marnować publiczne pieniądze, to bez wahania powinien się udać do Starostwa Powiatowego w Tczewie - tam takie pomysły są produkowane masowo! Jak się nie da wypożyczyć - no to trudno, wywalmy 100 tys. (chociaż ta kwota wydaje się za duża o jedno 0) - a nóż widelec się uda! A może by tak przenieść tą super sygnalizację (z jakimiś czujnikami) która stoi przy Netto? Nie, nie można niszczyć takiego pomnika nieudolności... Najdziwniejsze jest to, że na "remont" mostu Tczewskiego to musimy wyciągać po kilkadziesiąt tysięcy od malutkich gmin... A tu stówka od ręki i to na próbę naprawy tego, co kilka lat temu własnoręcznie się s...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx3 
  • +2

    _gość

    22.11.2011, 04:44

    a skad pomysl ze tylko kierowcy sie gdzies spiesza i piesi im tamuja ten ruch? piesi tez chca szybko przejsc na druga strone czemu mysli sie tylko o kierowcach? cytuje "Chodzi o ograniczenie czasu, w którym piesi będą korzystać z przejścia" a ci kierowcy to ktos lepszy?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx1 
  • -9

    bzdury piszecie_gość

    22.11.2011, 05:57

    chyba nie poruszacie się samochodem po naszym mieście tylko jesteście tymi właśnie pieszymi, którzy sznurami przechodzą przez to przejście nieopodal CEDu. Niech wprowadzą na próbę tą sygnalizację. Na pewno się poprawi. Może w końcu PZD wpadło na jakiś dobry pomysł.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx6.xx2 
  • +4

    _gość

    22.11.2011, 06:51

    popieram, tam piesi wchodzą co chwila, jeden schodzi to już drugi wkracza na przejście , przejechać nie można, po jednym samochodzie się przejeżdża mijając slalomen pieszych bo inaczej sie nie wjedzie. Tam piesi nawet nie pomyślą żeby na chwilę zwolnić i może jakoś co chwilę po kilka osób przejść, zwróćcie uwagę że wchodzą od razu i pojedynczo i ciągle

    Cytuj
    IP: 78.88.xx7.xx7 
    +1

    q_gość

    23.11.2011, 14:06

    bzdury jak jasna chol....

    a jak kierowca zablikuje przejście bo tak mu się podoba albo tak pędzą, że czasem się zastanawiam czy to przepadkiem nie autostrada to jest niby dobrze???? stuknij się w głowę !!!!!!!!!! mało kiedy można tam normalnie przejść!! nie zastanowiłeś dlaczego piesi tak przeskakują ??? BO NIE MAJĄ JAK NORMALNIE PRZEJŚĆ !!!!!!!!!!! TO JAK GRA KOMPUTEROWA NA ŻYWCA DLA KIEROWCÓW: trafisz dorosłego 5pkt, dziecko 10pkt, osobę starszą 12pkt a rodzica z wózkiem 15pkt. ZAMIN COŚ NAPIESZESZ NA PIESZYCH, WYSIĄDZ Z AUTA I POSTARAJ SIE PRZEJŚĆ NA DRUGĄ STRONBĘ ULICY W GODZINACH SZCZYTU-TYLKO NIE ZAPOMNIJ SIĘ CIEPŁO UBRAĆ I PROWIANT ZABRAĆ BO CZEKAJĄC MOŻESZ ZMARZNĄĆ I ZGŁODNIEĆ

    Cytuj
    IP: 83.20.xx2.xx8 
  • +4

    _gość

    22.11.2011, 06:16

    Przecież tam już były światła. Znowu jakiś koleś pana vice sta. chce zarobić.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx6 
  • +5

    franc_gość

    22.11.2011, 06:51

    światła

    Kolejna bzdurny wymysł, teraz to korek z cedu będzie chyba do Bałdowa. Nie róbcie tego błędu! Kto to wymyślił, ludzie wam żyć nie dadzą jak to zrobicie.

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx4.xxx 
  • +4

    Rogi

    22.11.2011, 06:59

    To teraz trzeba będzie stać na rondzie na czerwonym? A co jak wjedzie na rondo kilka aut i będą musiały się zatrzymać przed przejściem?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • Mati_gość

    22.11.2011, 08:15

    Chyba franc nie masz prawa jazdy,

    a jak masz to się nie przyznawaj. Za wjazd na rondo bez możliwości zjazdu taryfikator przewiduje punkty karne i mandat.

    Cytuj
    IP: 95.40.xx4.xx6 
    +2

    _gość

    22.11.2011, 08:16

    Ta... a teraz to nie stoisz przed przejściem???

    Cytuj
    IP: 83.238.xx9.xxx 
  • +18

    Tczewianin_gość

    22.11.2011, 07:26

    Jestem załamany kretyństwem władz

    Zabezpieczono środki.. k.mać, na co? na nową sygnalizację??!!! Jedna jest koło netto, druga po oddaniu wiaduktu na WP totalnie niepotrzebna na skrzyżowaniu 1 go Maja i Gdańskiej. Ciężko zdjąć i przenieść? Poza tym, dlaczego sygnalizacja na 1 go Maja jeszcze nie została wyłączona? Człowiek stoi jak debil a nic nie jedzie...

    Odpowiedz
    IP: 62.233.xx4.xx2 
  • zezol_gość

    22.11.2011, 08:26

    Światła 1 Maja są OK !!!!!!!!

    PZD musi zmienić te światła na inne zakresy. Trzeba teraz wydłużyć cykl do jazdy na ul. Łąkową.

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • +3

    jaszym1

    22.11.2011, 07:35

    do brukowca

    jak w poprzednim poście ; pisz na PW do Mieczysława, to nie jest Twój prywatny folwark :(

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +5

    bronisłąw_gość

    22.11.2011, 08:02

    będzie jeszcze gorzej

    Tak to jest jak piekarze biorą się za budowanie.

    Odpowiedz
    IP: 83.12.xx7.xx6 
  • +9

    Mati_gość

    22.11.2011, 08:20

    Mój pomysł jest taki:

    każda tego typu "inwestycja" powinna być firmowana nazwiskiem wynalazcy. Przykładowo należy ujawnić i uhonorować twórcę ronda przy Wieży Ciśnień i nadać mu uroczyście jego imię i nazwisko. To samo z przejściem dla pieszych z sygnalizacją świetlną. Może się zdarzyć,że kilka inwestycji będzie miało tego samego patrona ale to w niczym nie przeszkadza.

    Odpowiedz
    IP: 95.40.xx4.xx6 
  • look_gość

    22.11.2011, 08:26

    Korki?

    Jakie korki na rondzie? Ja już dawno tam nie widziałem korków.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx1 
  • -1

    _gość

    22.11.2011, 08:37

    to załóż okulary

    Cytuj
    IP: 178.37.xx3.xx5 
  • +6

    _gość

    22.11.2011, 08:30

    "Dlatego po wnikliwej analizie sytuacji i materiałów z monitoringu, zarząd doszedł do wniosku, że zaryzykujemy budowę sygnalizatorów." tu nie są potrzebne wnikliwe analizy monitoringu tylko zlecenie przeprowadzenia symulacji komputerowej w odpowiednim do tego celu oprogramowaniu ustawienia świateł w tym miejscu oraz uwzględnienie natężenia ruchu tak pieszych jak i aut w różnych godz np o 8, 15 i 22 firmom które się tym zajmują na co dzień. A nie że "wy' chcecie "ryzykować" i wydawać nasze pieniądze na kolejne bzdury. Ponadto jestem za wprowadzeniem upubliczniania decyzji dot. wszelakiego rodzaju budów na terenie miasta. bedzie przynajmniej wiadomo kto podjął taka a nie inna decyzje i kto jest za konkretne przedsięwzięcie odpowiedzialny "Jeżeli uda się wdrożyć odpowiedni cykl zmiany świateł, być może uda się nam usprawnić przejazd w tym newralgicznym punkcie." jedynym w pełni usprawniającym to przejście jest projekt budowy przejścia podziemnego. ze strony parku jest sporo miejsca na wykop. Z drugiej natomiast ten niski domek jest i tak przeznaczony do rozbiórki także miejsce też jest. A do tego uwzględniając sporą różnice w terenie nie będzie trzeba głęboko kopać

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx7 
  • +10

    stef_gość

    22.11.2011, 08:58

    ruch wmieście

    KIEDY WŁADZE WPADNĄ NATO ŻE TRZBA WYŁĄCZYĆ NIEPOTRZBNE ŚWIATŁA .1 MAJA . KOLEJOWA, GDAŃSKA tworzą korki do Łąkowej?????

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx9.xx9 
  • +2

    Jurgen

    22.11.2011, 09:58

    Sygnalizacja

    Ktoś wcześniej zasygnalizowal przejście podziemne, może kładka w ofercie ? To najrozsądniejsze rozwiązania w tej sytuacji i w tym miejscu .

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +1

    ja_gość

    22.11.2011, 10:02

    głupota jakich wiele w naszym powiecie

    sygnalizacja - a i owszem, ale w pobliżu Banku Spółdzielczego. sygnalizacja od ulicy Wojska Polskiego poprzez blokade ronda zatamuje ruch we wszystkich kierunkach - nawet na Czyżykowo!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx8.xxx 
  • reggi

    22.11.2011, 12:38

    I to by chyba było najsłuszniejsze. Ale dodatkowo przejście zaraz przy rondzie (bez świateł rzecz jasna).

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -2

    diana_gość

    22.11.2011, 10:08

    światła

    bardzo dobry pomysł!

    Odpowiedz
    IP: 89.125.xx0.xx2 
  • -2

    pmozuch

    22.11.2011, 10:21

    Mieczysław na prezydenta!!!

    Kurde jak Ja czytam te jego wypociny (mądrości) .......zbawca swiata!!!!!(albo z PiS)

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • ._gość

    22.11.2011, 10:58

    AJ TAM AJ TAM

    Na PREMIERA RP, toć to geniusz jakiego Świat nie widział tylko dlaczego ten geniusz nigdzie nie pracuje ?

    Cytuj
    IP: 95.40.xx0.xx8 
  • +3

    Tom_gość

    22.11.2011, 11:09

    Sygnalizacj bzdurny pomysł

    Proponuję aby w Starostwie założyli sobie sygnalizację w głowach , może jak się zapali zielone światło to w końcu zaczną myśleć jak upłynnić ruch w Tczewie a nie go paraliżować

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx5.xx7 
  • arek_gość

    22.11.2011, 11:50

    To słuszna koncepcja, jeden pieszy przechodzi potem dobiega jeszcze jeden i dla takich pojedynczych stoi cała ulica, niech się nazbiera grupka i przejdzie razem, a jak w godzinach wieczornych będzie mniejszy ruch pieszych światła można wyłączać .

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx9.xxx 
  • ona_gość

    22.11.2011, 11:58

    Wydaje mi sie ze rondo spowalnia juz ruch, a co dopiero swiatla na przejsciu, tak byly tam swiatla dawno temu zamiast ronda, i wypadki byly rowniez z udzialem pieszych, lub kierowcy ktorzy ladowali na światlach i to w nocy, dlatego wciaz byly naprawiane.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx3.xx8 
  • +2

    Ziutek Ciągutek_gość

    22.11.2011, 16:13

    spowalnia ruch bo takie ciołki jak Ty nie potrafia po rondzie jezdzic...koniec kropka

    Cytuj
    IP: 83.29.xx4.xxx 
  • -2

    _gość

    22.11.2011, 12:01

    Zacznijmy od tego ze gdzie sa ronda to obok nich przejscie dla pieszych a na Tczewskim rondzie ich niema tylko kawal dalej a oni chca przed rondem sygnalizacje swietlna smieszne Zamiast poprawiac ruch drogowy to oni tylko go utrudniaja.! BRAVO

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx8.xx5 
  • -2

    Malina_gość

    22.11.2011, 12:07

    Dajmy szanse

    Dajmy szansę naszym władzom, mam nadzieję, że ta sygnalizacja się sprawdzi i upłynni ruch na tym przejściu. Bardzo irytujące jest to, że piesi potrafią co chwilę przechodzić pojedyńczo.

    Odpowiedz
    IP: 62.220.xx5.xx9 
  • -1

    q_gość

    23.11.2011, 14:12

    a kierowcy stawać na przejściu...wiesz jak to się nazywa OKO ZA OKO jak kierowca zachowuje się jak świnia to niech nie oczekuje że piesi będą się zachowywać inaczej

    Cytuj
    IP: 83.20.xx2.xx8 
  • Paraliż_gość

    22.11.2011, 12:31

    To juz w głowie sie nie miesci ... 100 000 zł ? Dajcie dla biednych albo na dom dziecka a nie na głupoty i wasze chore wymysły.. ktos poprostu musiał cos wymysleć zeby dostac kase, bo jakby nic nie robil to by krzywo na niego patrzeli. To wszystko woła o pomstwe do nieba ... Trzeba by było zmienic cały zarząd ...

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx7.xx8 
  • st_gość

    23.11.2011, 21:47

    Swoje pieniądze przeznaczaj na biednych, jak chcesz. Ja nie chce marnotrawić tych pieniędzy tylko remontu dróg. A teraz taka "symulacja": Gdyby w Tczewie nie zbudowano wiaduktu za 10 milionów złotych (da się taniej ale wiadomo... musi być efektowny, a nie efektywny), gdyby nie robiono rond i rondek, gdyby nie wywalano kasy na sygnalizacje, tam gdzie są zbędne, gdyby powiat nie oddał za darmo kładki wykonawcy (to już powinno podlegać pod niegospodarność i rozdawnictwo publicznego mienia), to by się znalazła kasa na bieżące remonty, a tak Jedności Narodu, Bałdowska i wiele wiele innych wygląda jak wygląda, bo powiat woli walnąć światła "a to tu, a to tam".

    Cytuj
    IP: 89.200.xx3.xx4 
  • +1

    GTC_gość

    22.11.2011, 12:33

    ŚWIATŁA

    BZDURA ,BZDURA I JESZCZE RAZ BZDURA!!!!!!! KORKÓW NIE MA - A NA ŚCISŁOŚĆ: KŁADKA NA JEZDNIĄ TO TEŻ ROZWIĄZANIE - DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH WINDA!!!!! SAMI SOBIE UTRUDNIACIE!!!!

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx1.xx6 
  • reggi

    22.11.2011, 12:34

    Coś tu sie nie trzyma kupy...

    Nie wiem, czy jest sens stawiania tam świateł - nie zaobserwowałem tam jakoś większych problemów (w opisywanym wyżej aspekcie), a mieszkam nieopodal od ładnych kilku lat. Druga sprawa - moim zdaniem kompletna bzdura - to umożliwienie jedynie wjazdu w Wąską/Ogrodową z 30 Stycznia. Przecież - zakładając, że światła na przejściu będą, to co stoi w na przeszkodzie, by na tym skrzyżowaniu skręcić z Wąskiej w prawo wjeżdżając na 30 Stycznia?? Teraz zreszta tez nie widzę problemu - sam tamtędy często wyjeżdżam i choć czasem muszę poczekać aż ktoś mnie wpuści, to jednak nie utrudnia to nijak ruchu po 30 Stycznia. W czym więc problem? Chyba sztucznie wymyślony...

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +1

    lola_gość

    22.11.2011, 13:13

    Jak by sie wkońcu tczewianie nauczyli na rondach jeździć, to by nie było korków. Pozatym przebudowa ronda przy UM byłaby najlepszym rozwiązaniem.

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx4.xxx 
  • +2

    Ziutek Ciągutek_gość

    22.11.2011, 16:17

    pod pierwsza czescia postu podpisuje sie obiema rękami...przebudowa nie jest konieczna, jak sie naucza jezdzic to ruch bedzie płynniejszy...

    Cytuj
    IP: 83.29.xx4.xxx 
  • _gość

    22.11.2011, 13:46

    abisyńczyk

    Toć wy nie myślita głupki, musita rondo na abisyni zbudowąć bo bez ronda to licho bedzie bo tam jeżdzą co chwile samochody jakies i jak ronda nima to lipa jest, pozdrawiam.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx2 
  • +1

    cytryn

    22.11.2011, 13:58

    kretynizm

    Niech zabiorą tę sygnalizacje co jest zamontowana a nie czynna (jak zwykle nie przemyślana inwestycja) koło NETTO.A nie znowu wywalać kase na coś co nie zda egzaminu.Kretynizm.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +2

    _gość

    22.11.2011, 15:14

    A jaki jest koszt wybudowania przejścia podziemnego?? czy w tym miejscu byłoby możliwe?? może ktoś wie

    Odpowiedz
    IP: 83.10.xx1.xx3 
  • jack_gość

    22.11.2011, 15:28

    ....

    jeszcze zrubcie przed poczta w mieście , zabezpieczcie 100 tys i jeszcze kolo wieży ciśnien .... a podobno starostwo kasy nie ma a tu prosze swiatla za 100 tys brawo

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xxx.xx2 
  • światłowodowy_gość

    22.11.2011, 15:43

    kolejne światła

    świetny pomysł kolejne światła w tczewie zwiększające korki zobaczcie co jest na górkach przejechać przez tczew z górek w stronę gdanska masakra a jak te światła nie działają bo jest awaria jakaś to zaraz korków niema Może rondo jeszcze jakieś namalujmy na ziemi ... masakra po co tu na swiatłą wydawać kasę jak można za nią kilka dziur załatać

    Odpowiedz
    IP: 153.19.xx3.xx6 
  • +1

    Ad_gość

    22.11.2011, 15:47

    ktoś zaczyna myśleć

    Jeżeli światła będą ustawione z odpowiednio dużym interwałem czasowym na pewno poprawi to przepustowość. (nie tak jak na Armii Krajowej przy szkole). W tej chwili koło ratusza piesi przechodzą pojedynczo co znacznie utrudnia ruch ,zmniejsza przepustowość i stwarza zagrożenie przez przebiegających przez jezdnię pieszych. Myślę, że światła to dobry pomysł pod warunkiem, że piesi nie będą mieli zielonego światła co 20 sekund a co minimum 1,5 minuty.

    Odpowiedz
    IP: 62.178.xx8.xxx 
  • toto_gość

    22.11.2011, 16:23

    sygnalizacja

    to nic nie da , przy wieży ciśnień przejście potem przy CEDzie następne zjeżdżając z ronda a potem przed samym wiaduktem więc nic dziwnego, że korki są

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx0.xx7 
  • Ktoś_gość

    22.11.2011, 16:26

    Wiadomo o co chodzi.. Komuś brakuje kaski w portfelu to ooo ;) I wymyślił jak ją zdobyć.. Kolejna bzdura.. Wgl Jak można dać światła na rondzie? Ktoś widział kiedyś takie coś? hahahahaha nawet niech bd przed.. To wtedy ruch na rondzie będzie totalnie sparaliżowany.. Hahahaha Ciekawe ile ktoś za to skasuje..

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx2 
  • +3

    valdek_gość

    22.11.2011, 16:28

    Proponuję pana z lizakiem i w kamizelce do przeprowadzania pieszych(taki sam jak przy szkole). To co się dzieje na tym przejściu woła o pomstę do nieba. Dzisiaj chwilę obserwowałem pieszych. Wchodzą na jezdnie bez żadnego zatrzymania prosto pod samochód, wychodzą spoza autobusów, po prostu tragedia. Myślę że policja albo straż miejska powinna się tym zainteresować.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx9 
  • +5

    _gość

    22.11.2011, 16:36

    Zamiast świateł zróbcie tunel pod jezdnią.

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx0.xx6 
  • +2

    Davidoo_gość

    22.11.2011, 17:45

    Jak dobrze pamiętam to dokładnie na tym przejściu była sygnalizacja świetlna zanim zbudowali rondo ;))

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx9 
  • +3

    jarek_gość

    22.11.2011, 19:24

    juz nie maja co robic swiatla heheheh moze na rondzie kolo wierzy cisnien nich swiatla zrobia he to bedzie beka. a i jeszcze jedno gratulacje dla kogos co to wymyslil nadaje sie do smiechu warte

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx2.xx8 
  • +1

    maniek_gość

    22.11.2011, 20:27

    Miet dobrze gadasz jestem z tobą

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xx8.xx2 
  • +3

    gość_gość

    22.11.2011, 21:53

    TOTALNY CHAOS W TYM MIEŚCIE

    proponuję na rondzie przy UM zainstalować wesołe miasteczko a na łuku cudnego blue wiaduktu górską kolejkę.Będzie to świetna wizytówka miasta i zasłoni te urocze inwestycje które co rusz serwuje się mieszkańcom.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx1 
  • hihi_gość

    22.11.2011, 22:08

    hh

    nic k***a nie róbcie

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx5 
  • +1

    daras_gość

    22.11.2011, 22:41

    to jest jakas paranoja było światła to zlekidowano a teraz znów wydadzą pieniadze w błoto niech prezydent da pieniadze lepiej na drogi bo coraz gorzej w tym tczewie jest a nie pierdołami sie zajmuja urzednicy za nasze pieniadze

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx2 
  • +1

    Pio14

    23.11.2011, 06:53

    Pieniądze w błoto

    Jak na ul.gdańskiej koło Netto zrobili sygnalizacje były korki i wyłączyli ją. Tu tak samo będzie

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • tata_gość

    23.11.2011, 12:26

    test

    Moim zdanie powinni postawić "przenośne" testowe światła i sprawdzić teorię w praktyce nie wywalając kasy w błoto

    Odpowiedz
    IP: 195.33.xx4.xx9 
  • +3

    driver_gość

    23.11.2011, 15:19

    po co kupowac nowa instalacje i sygnalizacje jak można przenieść tą z ul. Gdańskiej (obok Netto), która działała przez bodaj dwa dni. To było dopiero wyrzucenie pieniędzy w błoto.

    Odpowiedz
    IP: 194.242.xx2.xx3 
  • gość_gość

    23.11.2011, 17:04

    kierowca

    niema co się wysilać z poradami ,,władza wie lepiej co jest gorsze;;i porady ma w......D...E

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx9.xxx 
  • +2

    Gość_gość

    23.11.2011, 17:25

    HAAAAA

    ALEŻ ONI W TYM TCZEWIE ROBIĄ BURDEL , NAJPIERW RONDO KOŁO WIEŻY CIŚNIEŃ , A TERAZ SYGNALIZACJA JA PIER......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TRZEBA SIĘ WYPROWADZIĆ NA WIOCHĘ

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx1 
  • -1

    marja666_gość

    23.11.2011, 17:26

    :)

    usprawnia??to ktos chyba jest "niesprawny"kazde zatrzymanie przez pieszych ruchu aut ma to usprawnic??geniusza chyba potrzebowali od spraw nie potrzebnych zeby wpadl mu taki pomysl do łba

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx0.xxx 
  • Brunon_gość

    23.11.2011, 19:35

    Tunel

    Tylko nie sygnalizacja.Ćwiczyliśmy już to.Jedynym rozwiązaniem jest tunel dla pieszych w rejonie przystanków autobusowych.Stosowane sąobecnie nawet prefabrykaty w tym tymacie.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx4.xx2 
  • MoXe_gość

    23.11.2011, 20:46

    Budujcie !

    Zbudujcie jakieś przejście podziemne , albo nad ziemią a nie światła ! to by na dłużej starczyło . a nie światła .

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx6.xx1 
  • ja_gość

    23.11.2011, 22:05

    piesi tam łażą jak święte krowy

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx2.xx4 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.