Kolejny wiadukt na terenie Tczewa czeka na remont. Tym razem chodzi o obiekt przy ulicy Mostowej. Wiaduktem leżącym nad linią kolejową E 65 zarządza powiat, który właśnie czeka na dokumentację remontową, jaka ma szczegółowo określić stan wiaduktu.
"Tczew - miasto mostów i kolejarzy" - tak mówiło się o grodzie Sambora. Okazuje się, że śmiało do listy mostów i kolejarzy można dodać wiadukty, których remonty mocno odchudzają samorządowe portfele. W ostatnich latach od podstaw wybudowano m. in. wiadukt 800-lecia, a także zmodernizowano obiekt przy ulicy Rokickiej - i przeprowadzono najbardziej uciążliwy dla kierowców remont wiaduktu w ciągu ulicy Wojska Polskiego. Wszystko wskazuje na to, że do listy wiaduktów czekających na zastrzyk gotówki dołączy obiekt przy ulicy Mostowej. O remoncie tego obiektu mówi się od dawna - dokumentacja była gotowa już w 2006 roku, jednak wtedy roboty nie ruszyły. Teraz obiektowi ponownie przyglądają się fachowcy. Lada dzień poznamy wyniki ich prac, które mają odpowiedzieć na pytanie, jaki będzie zakres robót - czy bardziej będzie się opłacało wybudować obiekt od nowa, czy wystarczy zwykły remont.
- Trudno mówić na razie nawet na szacunkowych kosztach tego zadania. Musimy poczekać na to, co powie nam projekt i kosztorys - mówi wicestarosta tczewski, Mariusz Wiórek.
Jeśli uda się spełnić wszelkie wymogi formalne, powiat nie wyklucza ubiegania się o środki na remont z rezerwy ogólnej resortu transportu. Obecnie nośność obiektu obniżono do 15 ton. Jego remont będzie wiązać się z utrudnieniami - tym bardziej, że korzysta z niego część aut dowożących towar do firm na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. Nie mogą przejeżdżać stuletnim wiaduktem w ciągu ulicy 1. Maja, bo tam obniżono nośność do 2,5 tony. Pozostanie zatem jedynie dojazd od strony alei Solidarności. Na razie urzędnicy nie mówią jednak o żadnych szczegółach związanych z remontem - dokładne informacje poznamy, gdy gotowa będzie dokumentacja. Wiadomo jedynie, że w przyszłości powiat będzie musiał również martwić się o inne ważne dla sieci transportowej miasta wiadukty - m. in. o wspominany już o obiekt przy ul. Maja, czy łączący Górki Przemysłowe z pozostałą częścią miasta, obiekt przy ul. 30 Stycznia. Urzędnicy z miasta przymierzają się z kolei do budowy nowego wiaduktu wraz z małą, południową obwodnicą Tczewa od ul. Bałdowskiej do ul. Głowackiego. Nie wiadomo jednak, kiedy zadanie miałoby ruszyć.
"Tczew - miasto mostów i kolejarzy" - tak mówiło się o grodzie Sambora. Okazuje się, że śmiało do listy mostów i kolejarzy można dodać wiadukty, których remonty mocno odchudzają samorządowe portfele. W ostatnich latach od podstaw wybudowano m. in. wiadukt 800-lecia, a także zmodernizowano obiekt przy ulicy Rokickiej - i przeprowadzono najbardziej uciążliwy dla kierowców remont wiaduktu w ciągu ulicy Wojska Polskiego. Wszystko wskazuje na to, że do listy wiaduktów czekających na zastrzyk gotówki dołączy obiekt przy ulicy Mostowej. O remoncie tego obiektu mówi się od dawna - dokumentacja była gotowa już w 2006 roku, jednak wtedy roboty nie ruszyły. Teraz obiektowi ponownie przyglądają się fachowcy. Lada dzień poznamy wyniki ich prac, które mają odpowiedzieć na pytanie, jaki będzie zakres robót - czy bardziej będzie się opłacało wybudować obiekt od nowa, czy wystarczy zwykły remont.
- Trudno mówić na razie nawet na szacunkowych kosztach tego zadania. Musimy poczekać na to, co powie nam projekt i kosztorys - mówi wicestarosta tczewski, Mariusz Wiórek.
Jeśli uda się spełnić wszelkie wymogi formalne, powiat nie wyklucza ubiegania się o środki na remont z rezerwy ogólnej resortu transportu. Obecnie nośność obiektu obniżono do 15 ton. Jego remont będzie wiązać się z utrudnieniami - tym bardziej, że korzysta z niego część aut dowożących towar do firm na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. Nie mogą przejeżdżać stuletnim wiaduktem w ciągu ulicy 1. Maja, bo tam obniżono nośność do 2,5 tony. Pozostanie zatem jedynie dojazd od strony alei Solidarności. Na razie urzędnicy nie mówią jednak o żadnych szczegółach związanych z remontem - dokładne informacje poznamy, gdy gotowa będzie dokumentacja. Wiadomo jedynie, że w przyszłości powiat będzie musiał również martwić się o inne ważne dla sieci transportowej miasta wiadukty - m. in. o wspominany już o obiekt przy ul. Maja, czy łączący Górki Przemysłowe z pozostałą częścią miasta, obiekt przy ul. 30 Stycznia. Urzędnicy z miasta przymierzają się z kolei do budowy nowego wiaduktu wraz z małą, południową obwodnicą Tczewa od ul. Bałdowskiej do ul. Głowackiego. Nie wiadomo jednak, kiedy zadanie miałoby ruszyć.
Komentarze (23) dodaj komentarz
szpieg szoguna
04.01.2013, 10:02
Ciekawe jaka będzie tym razem wizja
jeden pas ruchu i 4 ścieżki rowerowe? Może jeszcze bardziej toporne łuki?
Odpowiedzzawsze w drodze_gość
04.01.2013, 10:19
To tylko Tczew!
"... Pozostanie zatem jedynie dojazd od strony alei Solidarności. ..." Najgorsze jest to, że na tym dojeździe obniżona jest skrajnia do 3,9 metra wysokości. Na dzisiaj stan jest taki, że żadna typowa ciężarówka (tzw. TIR) nie może zgodnie z przepisami dojechać do strefy czy UC!!! 1.Malinowska 3,9 wysokości. 2. Od Czatków 12 ton DMC. Całkowicie bez sensu jest ograniczenie na ul. Łąkowej do 30 ton DMC skoro na Mostowej jest do 15 DMC a na 1 Maja do 2,5 DMC!!!! Fantazja regulujących ruchem nie zna granic!!! Jedynym wytłumaczeniem może być tabun ciężarówek (niższych niż 4 metry) wjeżdżających poprzez Malinowską na ulicę Kolejową! Ps. typowa ciężarówka to 40 ton DMC i 4 metry wysokości!
Odpowiedzzawsze w drodze_gość
04.01.2013, 10:22
Warto to powtórzyć.
W ciągu ulicy Malinowskiej przejazd pod jednym z wiaduktów zmodernizowano. Może warto to samo uczynić z następnym i problem zniknie?
Odpowiedz_gość
04.01.2013, 13:54
a co będzie jak właściciel drogi wewnętrznej tj ul Malinowskiej wyłączy ja z ruchu publicznego ( bo ma do tego prawo) i zostawi ją dla pracowników itp ;))
Cytujzawsze w drodze_gość
04.01.2013, 19:16
Szukanie dziury w całym.
Jeżeli Malinowska zostanie zamknięta to ŻADNA ciężarówka nie dojedzie do Urzędu Celnego i pozostałych firm, co oznacza ich NATYCHMIASTOWE bankructwo! Warto czasami pomyśleć przed pisaniem!
Cytujzen_gość
04.01.2013, 10:37
Wolalbym aby posawili nowy wiadukt! ten jest blisko dworca blisko galerii w ogole calego wezla transportowego a wyglada jak g%$#o
Odpowiedzmala_gość
04.01.2013, 11:07
powinien byc wybudowany jakis wiadukt..
od wieży ciśnien przez targowa az do starej jedynki! albo cos innego w okolicy między I LO a Eatonem..
Odpowiedzmala_gość
04.01.2013, 12:11
i po co obwodnica południowa..
skoro jest berlinka?
Cytujfranc_gość
04.01.2013, 11:19
tir
standardowa ciężarówka (TIR) ma 3,4 m wysokości...
Odpowiedzzawsze w drodze_gość
04.01.2013, 11:45
Jesteś pewien?
Najłatwiej poprosić tatusia o pomoc, wziąć miarę, drabinę i udać się na najbliższy parking. Będziesz miał co opowiadać na przerwach w szkole!
Cytujkiero_gość
05.01.2013, 10:53
jeżdżę busem
3,5 metra wysokim a gdzie naczepa pomyśl
Cytujg_gość
04.01.2013, 11:50
obwodnica południowa Tczew
gdzie miała by być wybudowana ta obwodnica? pomiędzy bałdowską o głowackiego?
Odpowiedzlolek_gość
04.01.2013, 15:16
polityka
ale wymyślili!!! Zamiast zacząć od remontu wiaduktu w ciągu ulicy pierwszego maja (tak ten na którym doszło do tylu wypadków) by była jakaś alternatywa choćby dla komunikacji miejskiej (by ludzie mogli dojeżdżać do pracy w strefie ekonomicznej bez komplikacji) zaczynają od od wiaduktu w lepszym stanie technicznym na pierwszy rzut oka. Cały ten ruch puszczony przez 1 maja na pewno nie pomoże tej ruinie nad torami. Ale co ja mogę wiedzieć do tego trzeba być politykiem.
Odpowiedzbolek_gość
04.01.2013, 18:44
wiadukty
Śmiertelne poprzeczne belki na wiadukcie w ul. 1 Maja to samowola budowlana!!! Dodatkowo później zamontowane belki stalowe na łańcuchach przed wiaduktem to następna niezgodna z przepisami samowola budowlana!!!!!!!
Cytujgość_gość
04.01.2013, 15:19
gość
Boże aż się boję że zostanie wybudowane COŚ tylko nie wiadukt po czym będzie to pokropione wodą święconą i po rocznym poślizgu będzie można to rozebrać
Odpowiedz_gość
04.01.2013, 16:11
wiadukt ten byl odbudowany o nowa w latach osiemdziesiatych
Odpowiedztczewianin_gość
04.01.2013, 16:39
mosty i wiadukty
Coraz to głośniej na temat tczewskich mostów i wiaduktów. Za rok będzie grzmiało!!!!!!!!!!!!!! WYBORY SAMORZĄDOWE!!!!!!!!!!!!!!!!
Odpowiedz_gość
04.01.2013, 18:09
Wiadukt na wzór tego z ul.W.Polskiego
Witam -jeśli już trzeba go wyremontować a nie ten w ciągu ul 1maja to niech wygląda jak ten z ul. W.Polskiego -pewnie i dokumentacja będzie mniej kosztowała a jakiś chrakter nada naszym Tczewskim WIADUKTOM!!!
Odpowiedzstas_gość
04.01.2013, 19:20
niech ''polwar''to wszystkko zbuduje i wyremontuje :) a potem aneksuje.
Odpowiedzjonasz_gość
04.01.2013, 22:30
most
Pierw niech te nieroby wyremontują most z nielegalnymi belkami. Ten most pod dywan zamietli?
OdpowiedzTczewiak_gość
04.01.2013, 23:38
Mostowa Wiadukt
A co z tym kanalem na ul lakowej zalali na poczatku i koncu kanalu dziury asfaltem a reszta zostala w kostce .Co do remontu wiaduktu na mostowej to ok ale pytanko mam takie ktoredy wtedy puszcza ruch tzn komunikacje miejska ciezarowki itd...czyzby 1 Maja sciagna belki lancuchy czy na okolo przez Malinowksa
Odpowiedzkajot551_gość
05.01.2013, 08:48
wiadukt
TEN ktory w dobrym stanie a pozniej ten od strony 1MAJA jesli wczesniej sam nie spadnie
Odpowiedz_gość
06.01.2013, 12:31
wiadukty
wiadukt na Mostowej był ZBUDOWANY na początku lat 90-TYCH!!!! Wiadukt na 1- go Maja pamięta chyba jeszcze czasy II wojny światowej. Albo niech miasto wytypuje wykonawcę SOLIDNEGO albo za 10 -20 lat znowu będzie problem. Moim zdaniem i zdaniem większości tczewian obligatoryjnie, w pierwszej kolejności powinien być remontowany wiadukt 1-go Maja. Nie może być sytuacji,że połowa miasta zostanie zablokowana bo ten staruszek spadnie po prostu na tory...
Odpowiedz