Masowy wyrąb lasów trwa

Wycinka w lesie (fot. Tcz.pl)
Masowy wyrąb lasów trwa

zobacz galerię zdjęć: 3
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
W ostatnich tygodniach w lasach pod Tczewem trwa wycinka drzew na dużą skalę - aż smutno się robi.

Sporo spaceruję po lasach w okolicy Tczewa - takiej wycinki, jaka ma miejscu tu ostatnio jeszcze nie widziałem - pod topór poszły drzewa zarówno w okolicy Waćmierka, Bukowca - czy jak tu na zdjęciu Zdun. W lasach słychać pilarzy, jeździ ciężki sprzęt, drogi są porozjeżdżane - pod piłami padają kilkudziesięcioletnie drzewa.

Smutno się robi obserwując skalę tego wyrębu - tym bardziej, że lasy w naszej okolicy to rzadkość. Niedawno jakiś biolog mówił w TV, że żeby zastąpić korzyści wynikające z rośnięcia kilkudziesięcioletniego drzewa, trzeba nasadzić kilkaset sadzonek...

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (67)
dodaj komentarz

  • niepis_gość_gość

    28.02.2017, 08:33

    przykre

    Jak można być takim bez mózgiem ,aby niszczyć coś co daje życie. Tyle się mówi o smogu ,a wycinamy drzewa. Tylko pieniądz się liczy. Zadnych wartości. Potem taki patałach jeden z drugim jadą latem nad jeziora do lasów aby odpocząć. Siedzcie tam u siebie i się trujcie.

    Odpowiedz
    IP: 188.146.xx9.xx2 
  • stara_karamba_gość

    28.02.2017, 08:36

    sPISkowa ustawa dla bogaczy i kleru

    Kleją głupa. Ustawa napisana pod lobby deweloperów i posiadaczy gruntów. Jedni zyskają grunty pod zabudowę, za wszelką cenę wyrwane z rąk natury. Inni wyrzynają lasy, coby dotacje unijne w postaci dopłat dla posiadaczy łąk wyłudzić. Sprzedajne qrfy i tyle. W nagrodę będziecie mieli wysyp dzieci i wnuków wszelkiej maści alergików, astmatyków, chorych na nowotwory itp. Coś za coś. Miejcie tylko tego świadomość i nie beczcie później do stwórcy o łaskę, bo jej nie otrzymacie. Dla was miernoty kasa jest najważniejsza. Wszak wychlać trzeba. Szkoda słów na dalszą opinię.

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx7.xx1 
  • prawy_lewak_gość

    28.02.2017, 11:31

    Pisowska ustawa nie dotyczyła wycinki lasów. Tę kwestię reguluje ustawa o lasach, która się nie zmieniła. To po pierwsze. Po drugie - dopłaty bezpośrednie do lasów są znacznie wyższe niż tzw. dopłaty obszarowe (do łąk). Jaki więc jest sens wycinania lasu i przerobienia go na łąkę, jeżeli jest to nie opłacalne???

    Cytuj
    IP: 95.48.xx2.xx5 

    beznicka_gość

    28.02.2017, 13:35

    co wy pieprzycie

    jeśli ktoś często bywa w lesie ten wie doskonale ze wycinka zaczęła się długo przed wyborami, jeszcze za rządów po . I kto chciał sprywatyzować lasy państwowe i to w nocy ? najpierw myślcie potem piszcie, bo chrzanicie głupoty, odpowiedzcie sobie na te kwestie to daje do myślenia

    Cytuj
    IP: 77.253.xx8.xx1 

    stara_karamba_gość_gość

    28.02.2017, 21:31

    ciekawostka

    A grunty dla deweloperów na słupa (osobę fizyczną, żeby nie w ramach działalności gospodarczej) to moja babka kupuje??? Potem wycinka drzew i fikcyjna sprzedaż deweloperowi. A typ, co w tv szydził, że jest biznesmenem, to będzie wycinał las i łąkę czynił na mokradłach, to mi się przyśniło??? Czy wy zwyczajnie głupi jesteście, czy z z PIS-u barany jedne??? A kto, qźwa PIS - ustawę neguje, jak nie sam prezesik niziołek, doszukując się lobbingu deweloperów, obiecując zmiany po wycince drzew w samej warszafce??? Wasza pazerność was gubi. PIS-ofskie trole sprzedajne. Wasze dzieci i wnuki rosną, tego nie zmienicie. Powiedz mi tylko cwaniaczku ile drzew w swoim marnym życiu nasadziłeś, żeby mieć prawo drzeć japę ws. wycinki, no ile??? Zero. Zamknij japę i siedź cicho łajdaku.

    Cytuj
    IP: 94.254.xx3.xx1 

    beznicka_gość

    01.03.2017, 15:28

    te karambo

    akurat źle trafiłeś, pierwsze drzewa sadziłem w tzw. górach lubiszewskich jeszcze dziecięciem będac. Będąc dwudziestoparolatkiem posadziłem setki drzew na bukowcu w pobliżu Wierzycy. Oplułeś monitor jak to pisałeś? tak jadowitego komentarza dawno nie czytałem nienawistniku. Nie jestem pisiorem , tylko wkurzające jest zaślepienie ludzi, tamci robili rzeczy, od których jeży się włos na głowie to była cisza. Teraz jeden z drugim tak ekologiczni sie zrobili że zal nie powiem co ściska, bo na pisiorów można nabluzgać. Uwielbiam wybiórczą mentalność złośników

    Cytuj
    IP: 77.253.xx4.xx5 

    stara_karamba_gość

    03.03.2017, 14:04

    potraficz czytać???

    Zatem czytaj człowieku uważnie tnij.tcz.pl/?u=b40488 , szukaj dalej - wycinka pasa leśnego przy skraju ul. Słowackiego w Gdańsku, itp, itd. Monitora nie oplułem, ale z chęcią opluję tych pseudo drwali od siedmiu boleści. Komentarz jadowity, bo sprawa gardłowa. Ciekawe, jak twierdzisz, nie jesteś pisiorem, ale o poprzednikach mówisz "tamci". Ja mam w dupie i tych i tamtych. Jak źle czynią, nie ma znaczenia z jakiego obozu są. Widziałeś kiedyś grabie, które grabią od siebie. Nie, bo nikt takich nie wymyślił. Każda władza grabi w swoją stronę, dlatego nie sympatyzuję (delikatnie rzecz ujmując) z żadnymi z nich. Pamiętam o nocnych głosowaniach, były (m. in. ustawa o lasach państwowych - zabrakło chyba dwóch głosów) i są (ustawa o TK i nie tylko) w modzie od wieków. Fajnie, że sadziłeś drzewa, ale co się stało, że nagle ci moja proekologia przeszkadza? Na pisiorów należy bluzgać, bo to w większości jełopy zapatrzone w samych siebie. Ups, zapomniałem się, przecież są to panowie. Tak im się tylko wydaje. Pseudodemokracja z większością w sejmie. Pozdrawiam TW Wolfganga - pozytywnie zlustrowanego agenta na stanowisku polskiego PIS ambasadora z Niemiec, mąż PIS prezesa TK - jak ma być dobrze w tym bałaganie, no jak???

    Cytuj
    IP: 77.253.xx0.xx3 
  • Tczewianin_gość_gość

    28.02.2017, 09:19

    PIS = wróg nr 1 polskich lasów

    Na 500+ trzeba zebrać!

    Odpowiedz
    IP: 91.224.xx9.xx2 
  • szkoda gadać_gość

    28.02.2017, 09:28

    Ale z Was debile.

    Co ma wspólnego ustawa kaczora z PUL?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xxx 
  • grzegorz_gość

    01.03.2017, 15:10

    Wytłumacz ty bez mózgom, że PUL to plan urządzania lasu. Zero wspólnego z ustawą.

    Cytuj
    IP: 83.21.xx0.xx9 
  • szkoda gadać_gość_gość

    28.02.2017, 09:31

    Ale z Was debile.

    "Niedawno jakiś biolog mówił w TV, że żeby zastąpić korzyści wynikające z rośnięcia kilkudziesięcioletniego drzewa, trzeba nasadzić kilkaset sadzonek..." to tak jak w ogródku. Siejesz gęsto, potem przerywasz aby do końca rosły te najdorodniejsze. Do szkoły bawole!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xxx 
  • Leśnik od 1962r._gość

    28.02.2017, 12:33

    Wycinka lasów

    Do wszystkich laików w tym temacie. Ustawa o wycince drzew nie dotyczy lasów. Gospodarka leśna w Polsce prowadzona jest planowo na podstawie Planu Zagospodarowania opracowanego przez Biuro Urządzenia Lasu (w naszym przypadku w Gdyni) cyklicznie na okres 10 lat. To co zauważył gość o nicku niepis dotyczy prawdopodobnie trzebierzy. Wiedza ta niestety wybiega poza jego zakres zdrowego rozsądku. Nasycenie kłamliwej propagandy wiadomych mediów zbiera żniwo.

    Odpowiedz
    IP: 93.223.xx2.xx3 
  • szkoda gadać_gość_gość

    28.02.2017, 13:50

    Niestety ale...

    ... wiedza ta wykracza po za zakres myślenia większości zmanipulowanych ekooszołomów. Zajadają się w Mc Donaldzie superekologicznymi czizburgerami dyskutując o wolności dla zwierząt i przemocy na świecie. Do książek nie zaglądają bo przecież wszystko teraz jest w necie. No i to takie modne być eco.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xxx 

    prawy_lewak_gość

    08.03.2017, 10:36

    Zgadzam się z Panem w temacie lasów ale nie ukrywajmy, że nic się nie dzieje a informacje o skutkach ustawy Szyszki to propaganda "wiadomych mediów". Niech Pan raczy sprawdzić co się stało w Łebie, albo przejechać się "berlinką" w stronę Chojnic (w szczególności polecam zatrzymanie się w Gutowcu), gdzie w ostatnią sobotę było słychać tylko hałas pił spalinowych i nie byli to leśnicy.

    Cytuj
    IP: 78.31.xx6.xx0 

    antitopola_gość

    14.03.2017, 14:19

    Leśnik - twoja wypowiedź powinna być podpięta pod temat na samej górze. Oszołomy zaśmiecają portal oskarżeniami "z d**y" a potem taki średnio-inteligent to przeczyta i myśli że to święta prawda, bo nawet się nie pofatyguje zerknąć na komentarze. Co do wycinki - jak ktoś chce sobie na własnej działeczce wyciąć spróchniałą topole to ustawa jest dobra - nie trzeba latać po urzędach dla jednego drzewka a urzędnicy mogą zająć się poważniejszymi przypadkami. A że istnieją gamonie którzy wycinają drzewa masowo - na takich powinien być paragraf w ustawie. Moim zdaniem cyklicznie powinno się usuwać chwasty zwane topolami i na ich miejsce sadzić jakieś bardziej przyjazne drzewa. Nie wspominając o brudzie który zostawiają, i alergiach to wizualnie po prostu straszą. Ani to cienia szerokiego nie daje ani nic dobrego z nich nie wynika, (no chyba że ptaszki i wiewiórki się w nich lubują). Nie mówię, żeby nagle wszystkie topole poszły na raz pod topór, ale w ciągu 20 lat można by je wymienić na jakieś pożyteczniejsze.

    Cytuj
    IP: 83.20.xx9.xx6 
  • Piotrek_gość

    28.02.2017, 13:37

    Masowy wyrąb drzew

    Przejeżdżałem rowerem przez Knybawę i tam wolno stojące drzewa też wycinają.Głupota ludzka nie zna granic.Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx1.xx1 
  • Nbop_gość

    28.02.2017, 20:45

    Ab

    Pewnie miałeś omamy. Przecież PiS sadzi drzewa a nie wycina.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx6 
  • leśnik_gość

    28.02.2017, 18:07

    masowy wyrąb lasów

    Kpina i denny poziom niedoinformowanego portalu tcz.pl Przecież co roku na wiosnę robi się przecinkę w lesie. To należy do zabiegów pielęgnacyjnych lasu. poza tym, jak już wspomnieli moi poprzednicy,wycinka tychże lasów nie ma nic wspólnego z ustawą, bo w sprawie lasów państwowych nic sie nie zmieniło. Pragnę przypomnieć,że drewno pozyskiwane jest z tych lasów już d wielu lat . Proszę nie siać fermentu głupimi tematami.

    Odpowiedz
    IP: 83.8.xxx.xx1 
  • pierre.dzoncy

    02.03.2017, 21:02

    Zero zrozumienia tekstu

    Kpina i denny poziom... ale zrozumienia tekstu pisanego. Autorem nie jest redakcja tcz.pl, jest zresztą pod tym tekstem adnotacja [...]Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu[...]. Ktoś zauważa coś niepokojącego, więc zgłasza. Redakcja nie musi chyba się do tego ustosunkować. Z komentarzy pod tekstem, prócz wylewania jadu na PIS można dowiedzieć się też kilka pożytecznych informacji, np o planie zagospodarowania lasów lub o pojęciu "trzebieży". Kto jest chętny, poszuka sobie informacji w innych źródłach.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • Ogarnięty_gość

    28.02.2017, 20:07

    Heh sami fachowcy. Co roku jest tak samo tylko w tym roku obudzili się polityczni. wycinka jest prowadzona w tym okresie bo do 28 lutego można wycinać drzewa, potem jest zakaz aż do 15 października (okres lęgowy ptaków). To jest normalna gospodarka leśna. W miejsce wyciętych drzew są sadzone nowe. Każdy z nas ma u siebie drewniane meble, a nie plastikowe. myślicie że skąd się bierze drewno na te meble? PS może wcześniej nie było tego aż tak widać, ponieważ wycinka była prowadzona w większych odległościach od ośrodków mieszkalnych. są dwie główne przesłanki do wycinki drzew. pierwsza to trzebież - wycinane niektóre drzewa aby dać urosnąć - zrobić miejsce pozostałym, druga to wycinka wszystkiego i sadzenie świeżych, zazwyczaj wycina się lasy o odpowiednim wieku. tyle w temacie

    Odpowiedz
    IP: 77.115.xx7.xx5 
  • Ko_gość

    28.02.2017, 20:42

    W temacie wydaje Ci się ze jesteś ogarnięty. Takiej wycinki na skalę przemysłową jeszcze nie było. Mieszkam na wsi i wiem co dzieje się w naszym lesie. To NIE jest NORMALNE!! nawet jeśli powtórzycie to 100 razy , nie stanie się to prawdą

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx6 

    ..._gość

    01.03.2017, 09:07

    Biednyś i głupiś

    Jakbyś był ze wsi to wiedziałbyś, że w lesie gospodarczym takie sprawy to rzecz normalna. Po to hoduje się drzewa, żeby je w końcu wyciąć i posadzić nowe. Dla ciebie to holokaust, bo trafiłeś na ostatni proces w ciągu 100 lat odkąd posadzili ten drzewostan (bo wycieli inny). Kolejny blokers, który kupił działkę na wsi, jak się budował to woził śmieci do lasu, a teraz krzyczy, że mu las wycinają, bo nie rozumie co to za procesy dzieją się w koło niego. Niedługo bedziesz sąsiada podawał do sądu, że ma krowy i ci śmierdzi.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xxx 

    Zofia_gość

    01.03.2017, 09:14

    Kłamiesz. Lasy sa coraz rzadsze. CO roku wycinki w tych samych miejscach. Wkrótce spalona ziemia i SMOG.

    Cytuj
    IP: 5.226.xx8.xx0 

    ..._gość

    01.03.2017, 10:49

    HAHAHA

    To muszą być jakieś genetycznie modyfikowane te drzewa. że mają takie przyrosty, skoro co rok tną w tym samym miejscu. Albo Zofia mieszka na plantacji wierzby. GMO Zofia uciekaj!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xxx 
  • M_gość

    28.02.2017, 20:38

    "jeśli ktoś często bywa w lesie ten wie doskonale ze wycinka zaczęła się długo przed wyborami, jeszcze za rządów po . I kto chciał sprywatyzować lasy państwowe i to w nocy ? najpierw myślcie potem piszcie, bo chrzanicie głupoty, odpowiedzcie sobie na te kwestie to daje do myślenia"

    Niestety to nieprawda. Las w ktorym bywam od wielu lat znika a zaczął znikać rok temu. Czy jest jakaś dziedzina życia które pis łaskawie nie rozwali ..?????

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx6 
  • robson_gość

    28.02.2017, 21:36

    Lasów? Nie trzeba daleko szukać, już wycięli drzewa na Paderewskiego przy banku i obok parkingu przy Galerii

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx2 
  • jdhsbz_gość

    01.03.2017, 07:48

    ijjk

    moje drzewo moja sprawa

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx7 
  • O_gość

    01.03.2017, 20:09

    Typowy "mózg" .

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx6 
  • .._gość

    01.03.2017, 08:51

    Jak w artykule dookoła Tczewa nie ma za dużo lasu. A teraz będzie jeszcze mniej. Czym będziemy oddychać spalinami? Przecież lasy dają nam tlen

    Odpowiedz
    IP: 77.114.xx2.xx1 
  • ..._gość

    01.03.2017, 10:46

    Do szkoły.

    Oceany dają nam tlen.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xxx 
  • Przyroda_gość

    01.03.2017, 09:03

    Akurat rabunkowa polityka Lasów Państwowych trwa od lat bez względu na władzę. Niedługo w okolicach Waćmierka, Żdun , Lubiszewa zostanei tylko zaorana ziemia.

    Odpowiedz
    IP: 5.226.xx8.xx0 
  • ..._gość

    01.03.2017, 10:45

    HAHAHA

    Ale ty masz nasrane pod czaszką.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xxx 
  • Zofia_gość

    01.03.2017, 11:33

    "Ale ty masz nasrane pod czaszką."

    Jak się nie ma argumentów to sie bluzga. Pojedz do lasu i zobacz co się dzieje.

    Odpowiedz
    IP: 5.226.xx8.xx0 
  • ..._gość

    01.03.2017, 14:46

    A co takiego się dzieje?

    Wytłumacz mi co takiego nadzwyczajnego się dzieje. To co dla Ciebie Zofio wykracza po za najśmielsze wyobrażenia jest tym samym co hodowla marchewki czy rzodkiewki tylko, ze na większa skalę. Jeśli tego nie pojmujesz to się nie odzywaj, bo marnujesz prąd i dostaniesz za duży rachunek za "światło".

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xxx 
  • grzegorz _gość

    01.03.2017, 15:14

    "Kłamiesz. Lasy sa coraz rzadsze. CO roku wycinki w tych samych miejscach. Wkrótce spalona ziemia i SMOG."

    Widzę że do szkoły musisz iść .Nie masz zielonego pojęcia o prowadzeniu gospodarki leśnej

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx0.xx9 
  • grzegorz_gość

    01.03.2017, 15:19

    Do redaktorka

    Piszesz o ustawie a wklejasz zdjęcia drewna pozyskanego w Lasach Państwowych. Tam jest prowadzona gospodarka zgodna z PUL. Przecież to nie ma nic wspólnego z ustawą. Wysil się troszkę i zrób zdjęcia z nielegalnej wycinki bądź bezsensownej.

    Odpowiedz
    IP: 83.21.xx0.xx9 
  • lamssterium_gość_gość

    01.03.2017, 16:16

    szyke

    Wyciąć szyszke

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx0.xx7 
  • jerry_gość_gość

    01.03.2017, 16:18

    a straszydło mówi jak zawsze o swoich ludziach; to dobry fachowiec i minister; szydło :wake up : idziemy po ciebie niedługo do pierdla.

    Odpowiedz
    IP: 77.103.xx9.xx1 
  • grzes_gość_gość_gość

    01.03.2017, 19:27

    tak wyglada wasza prawicowa dobra zmiana +++

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx3 
  • spalta lasy_gość

    03.03.2017, 12:52

    Lasy zawsze wycinali, tyle że w środku

    Cytuj
    IP: 83.20.xx0.xx1 
  • Ko_gość_gość

    01.03.2017, 20:06

    "Jakbyś był ze wsi to wiedziałbyś, że w lesie gospodarczym takie sprawy to rzecz normalna. Po to hoduje się drzewa, żeby je w końcu wyciąć i posadzić nowe. Dla ciebie to holokaust, bo trafiłeś na ostatni proces w ciągu 100 lat odkąd posadzili ten drzewostan (bo wycieli inny). Kolejny blokers, który kupił działkę na wsi, jak się budował to woził śmieci do lasu, a teraz krzyczy, że mu las wycinają, bo nie rozumie co to za procesy dzieją się w koło niego. Niedługo bedziesz sąsiada podawał do sądu, że ma krowy i ci śmierdzi."

    Zanim kogoś obrazisz - pomyśl, jeśli wiesz "co to za procesy". Mieszkam na wsi od dziecka, nie byłem nigdy blokersem, nie wywożę śmieci do lasu, nie czuję się głupi a tym bardzije głupszy od Ciebie. Zastanawiam się jakim prawem mnie obrażasz, takie tczewslkie hobby? Powtarzam - nasz las ginie w oczach, żadne żarliwe wpisy tutaj tego nie zmienią, bo to prawda.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx6 
  • ???_gość

    01.03.2017, 21:14

    Pewnie budują tam supermarket.

    Las ginie. Kupił ten las spasiony kapitalista i teraz wycina do woli. Popija szampana i śmieje się jego tłusta buzia. Jak sądzisz co tam będzie na miejscu tego lasu? Może Sołtys coś wie?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xxx 

    K_gość_gość

    02.03.2017, 06:59

    Las - państwowy, leśniczy - "prawdziwy" Polak, a nie zdrajca narodu, kapitaliscznego tłustego brak - hm.. fajne bajeczki tu klecicie. Wiem, wiem prawdę ciężko zaakceptować. To się nazywa wyparcie. Coraz więcej osób to ma w obecnej rzeczywistości :)

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx6 

    ???_gość

    02.03.2017, 09:46

    Wyparcie.

    Ciekawe co tam będzie jak wytną ten las? Jak sądzisz? Coś będą budować czy zostawią gołą ziemie jak pustynia?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xxx 
  • Operator_gość

    02.03.2017, 08:58

    Las

    Ludzie co wy! Co 2 lata tam bywam ( od 15lat ) i dzewo do kominka kupuję ok 15m3 a tam gdzie las "ginie" to domy powstaną pewnie . Ktoś kto budował dom w tamtych rejonach 20 lat temu był na odludzi teraz to się zmienia i nie ważne czy PiS , PO czy inne dziadostwo będzie rządzić takie są realia ludzi jest co raz więcej przyroda będzie zabierana. Piotrowo też było kiedyś wioską teraz to osiedle bajkowe czy chociaż rokitki itp.

    Odpowiedz
    IP: 37.47.xx4.xx8 
  • mam_gość

    02.03.2017, 14:15

    Nie powstaną domy w środku lasu, bez drogi dojazdowej

    Cytuj
    IP: 109.197.xx8.xx6 
  • mis_gość

    02.03.2017, 11:43

    las

    po pierwsze to nazywa sie przecinka akurat tam byl czas tego dokonac lepiej zobaczcie jak jezioro jest mentne i białe to jest problem

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx5.xx0 
  • K_gość

    02.03.2017, 14:17

    "Ciekawe co tam będzie jak wytną ten las? Jak sądzisz? Coś będą budować czy zostawią gołą ziemie jak pustynia?"

    Nie będą budować niczego w środku lasu, 5km od najbliższych zabudowań. Tak trudno w to uwierzyć??

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx6 
  • stop zabijaniu! _gość

    02.03.2017, 15:13

    Yhy.

    To pewnie wycinają z pasji niszczenia. Oni są tacy źli, zabijają jelonki i ptaszki. Koszmar, tragedia, piekło. Następnym razem kupie meble z plastiku. Kolego. Chodźmy razem, zaprotestujmy przeciwko papierowi toaletowemu i papierowym książkom. To wszystko ich wina!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xxx 
  • Kolo_gość_gość

    02.03.2017, 19:55

    "To pewnie wycinają z pasji niszczenia. Oni są tacy źli, zabijają jelonki i ptaszki. Koszmar, tragedia, piekło. Następnym razem kupie meble z plastiku. Kolego. Chodźmy razem, zaprotestujmy przeciwko papierowi toaletowemu i papierowym książkom. To wszystko ich wina!"

    Wszystko można strywializować, obśmiać i stwierdzić że po problemie. Gratuluję determinacji w tej kwestii ale problem istnieje, niestety

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx6 
  • ???_gość

    03.03.2017, 11:14

    To taki problem.

    Jak "niszczenie" przez rolnika pola na którym pięknie złoci się pszenica albo rzepak. Jakim prawem on to wycina?!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xxx 
  • Kolo_gość_gość

    02.03.2017, 19:59

    A tak na marginesie: od 1.03 zaczyna się okres lęgowy, więc na pewno żadnemu drzewu w naszych lasach państwowych nic nie grozi. No chyba, że sklei się jakieś nowe lepsze prawo

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx6 
  • ???_gość

    03.03.2017, 11:16

    Nie masz pojecia.

    Dziś wycinkę prowadzi się także w okresie wegetacyjnym drzew, który pokrywa się z okresem lęgowym. W tartakach masz suszarnie i nie trzeba czekać aż odpłyną soki.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xxx 
  • Kolo_gość_gość_gość

    03.03.2017, 13:24

    Nie denerwuj się, nie chodzi o tartaki i kasę z drewna tylko o ochronę o ptaków. Chociaż masz rację chodzi o grubą kasę, potrzeby wkraju są przeogromne. A po co komu jakieś głupie ptaki, na pewno roznoszą choroby.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx6 
  • ???_gość

    03.03.2017, 15:36

    Ptaki sa chronione.

    O to niech cię głowa nie boli.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xxx 
  • Kolo_gość_gość_gość

    03.03.2017, 13:27

    "Jak "niszczenie" przez rolnika pola na którym pięknie złoci się pszenica albo rzepak. Jakim prawem on to wycina?!"

    No skoro nie widzisz różnicy, to wypada mi już tylko współczuć. Ale nieświadomi są szczęśliwsi, więc jest i tak pięknie.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx6 
  • ???_gość

    03.03.2017, 15:33

    Róznica jest w czasie.

    W obu przypadkach zbiór jest zaplanowany. Jeśli nie zetniesz to samo się przewróci.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xxx 
  • Kolo_gość_gość_gość

    03.03.2017, 13:34

    Są na to przepisy

    tnij.tcz.pl/?u=79542c

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx6 
  • ???_gość

    03.03.2017, 15:38

    I te przepisy są respektowane.

    Więc o co ten krzyk rozpaczy?

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xxx 
  • kolo_gość

    03.03.2017, 16:34

    "Więc o co ten krzyk rozpaczy?"

    Skoro mówisz, że wycinkę "prowadzi się także w okresie wegetacyjnym, który pokrywa się z okresem lęgowym", to nie mogą być jednocześnie respektowane przepisy ochrony ptaków. Hehhh.... logika drwala

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx6 
  • ???_gość

    03.03.2017, 18:10

    Widzisz, nie znasz się a dajesz głos.

    Gdybyś był kiedyś przy takiej pracy to wiedziałbyś, że przed przystąpieniem do wycinania czy formowania korony drzewa np z podnośnika trzeba dokonać oględzin drzewa. Wie to każdy drwal. Jeśli są gniazda to drzewo musi poczekać, jeśli są dziuple to drzewo może być ogólnie wyłączone z jakichkolwiek prac i oznaczone. Hehh... logika laika. Nie wiem czym się w życiu zajmujesz ale nie jest to z pewnością rolnictwo czy inne tego typu zawody. Może masz ogródek? Zobacz jak rośnie marchewka. wyobraź sobie że to las. Może coś ci zaświta.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xxx 
  • Kolo_gość_gość

    03.03.2017, 20:14

    Drogi drwalu , niestety nie wygląda to tak idealnie jak sobie wyobrażasz (każde drzewo jest troskliwie oglądane w poszukiwaniu gniazd itd...) drzewa są wyrąbywane jedno przy drugim, na potęgę, bo to kasa. W tym roku będzie to minimum 2 mln metrów sześciennych więcej niż w zeszłym. Nie przekonałeś mnie ani swoimi wywodami ani obraźliwymi tekstami. W sumie pewnie ze 20 wpisów. :) Dobranoc

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx6 
  • ???_gość

    03.03.2017, 20:46

    Ja tnę tylko dla zysku.

    I na rękę byłaby dla mnie prywatyzacja lasów. Nie muszę nikogo przekonywać. Puki LP mają łapę na lasach to zbyt dużego pozyskania nie ma. Prywatny właściciel wyciąłby ile się da. 2 mln m3 to malutko. W zeszłym roku w całym kraju było ok 40 mil. Prywatny właściciel nie oglądałby się na ptaszki i sarenki. Dobranoc.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx7.xxx 
  • Kolo_gość_gość_gość

    07.03.2017, 21:04

    Wreszcie przyznałeś : kasa kasa kasa. Wyrąbmy wszystko i będziemy wyrąbanym krajem.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx8.xx6 
  • Zofia_gość

    09.03.2017, 13:28

    W weekend pomimo okresu ochronnego ptaków nadal trwała masowa wycinka wokół jeziora zduńskiego. Kiedy sie tym zajmie prokuratura?

    Odpowiedz
    IP: 5.226.xx8.xx0 
  • Rzecznik prasowy_gość

    13.03.2017, 13:15

    Odpowiedź Nadleśnictwa Starogard

    Nawiązując do treści zamieszczonego postu w dniu 28.02.2017 roku pt,, Masowy wyrąb lasów trwa? pragnę poinformować, że treść tego postu jest połączeniem dwóch odrębnych tematów. Nowelizacja ustawy o ochronie przyrody umożliwiła wycinkę drzew podmiotom fizycznym, na gruntach do nich należących. Jednostki organizacyjne PGL LP jakimi są nadleśnictwa nie posiadają osobowości prawnej i prowadzą wszystkie prace gospodarcze w oparciu o zatwierdzony plan urządzania lasu (PUL) na okres dziesięciu lat, co jest wypadkową treści ustawy o lasach. Opracowanie i zatwierdzanie tego rodzaju planu stanowi długotrwały proces. Nadleśnictwo Starogard posiada zaakceptowany PUL na okres 2010-2019 roku zatwierdzony przez Ministra Środowiska. Przed zatwierdzeniem jest on również poddawany procesowi konsultacji społecznych. Zauważalne w lesie prace pozyskaniowe nie są kierowane osobistymi potrzebami lecz właśnie wynikają z określonych w PUL zadaniami do realizacji. Plan ten również określa skalę przewidzianych zadań. Większość prac gospodarczych faktycznie związana są z trwałymi zmianami w wyglądzie środowiska, szczególnie te w których dochodzi do wymiany pokoleń. Są one jednak następstwem osiągnięcia przez określony drzewostan dojrzałości. Nadleśnictwo musi wprowadzić w te miejsca nowe drzewka w okresie pięciu lat od wycinki. Na naszym terenie czynności te przeprowadzamy w okresie jednego roku lub co rzadko się zdarza po dwóch latach. Ten drugi przypadek to wyjątek. Pragnę również poinformować, że w wieku dojrzałości na hektarze rośnie ok. 400 sztuk drzew. Wprowadzamy po nich młode pokolenie w ilości średnio ok. 9000 szt / hektar. Chciałbym również uspokoić Państwa i podkreślić, co ważne w ramach prac pozyskaniowych, że lasy Państwowe pozyskują niespełna 70 % przyrostu rocznego, czyli 7/10 tego co przyrosło. Zwiększa się zatem cały czas zasobność naszych lasów. Ponadto w gospodarce odchodzi się od stosowania zrębów zupełnych czyli tych które obejmują bardzo duże powierzchnie co miało miejsce np. w latach 70 ? 80 ubiegłego stulecia. W tej chwili aby przeprowadzić proces odnowienia konkretnego drzewostanu dokonujemy jego przebudowy w okresie nawet 40 lat, czyli stopniowo i etapowo. Specjalista Służby Leśnej ds. kontaktu z mediami

    Odpowiedz
    IP: 212.244.xx1.xx0 
  • chwaściak_gość

    14.03.2017, 14:28

    do antitopola: o topolach trochę: tnij.tcz.pl/?u=f011f3 tnij.tcz.pl/?u=1b1fa4

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx9.xx6 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.