"Czy ktoś posiada fotografie z tamtego czasu?"

Solidarność 1981 (pomnik) (fot. tcz.pl)
"Czy ktoś posiada fotografie z tamtego czasu?"
Byłeś(aś) świadkiem jakiegoś zdarzenia? Coś Cię bulwersuje? Chcesz przekazać coś ciekawego? Zgłoś teraz zdarzenie, zapewniamy anonimowość.
Dziś kolejna rocznica tej smutnej daty. Na Tcz.pl żadnej wzmianki na ten temat. Jednak nie o tym chciałem pisać - może ktoś z Was posiada fotografie z tamtego czasu - warto by było je opublikować i podzielić się z innymi. Pozdrawiam.

Tcz24 jest częścią serwisu Tcz.pl, którą współtworzą jego użytkownicy. Znajdujące się tutaj materiały nie zostały stworzone przez redakcję serwisu Tcz.pl, lecz przez użytkowników serwisu zgodnie z zasadami wymienionymi tutaj: Regulamin publikacji w Tcz24.
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (45)
dodaj komentarz

  • +9

    mieczyslaw

    13.12.2010, 21:39

    O fcuk!

    Nie dość że redakcja zmieniła nagłówek, to jeszcze załączyli zdjęcie mojego "ulubionego" pomnika. Mimo to, zdjęcia Tczewa z tamtych lat poszukiwane.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -8

    MAREK_gość

    14.12.2010, 08:15

    Mieciu - i wszystko jasne

    Teraz jesteśmy pewni ...

    Cytuj
    IP: 88.199.xx0.xx4 
    +4

    pp_gość

    14.12.2010, 09:48

    a ty miecz

    w jakim rejonie miasta zastały cię te wydarzenia?

    Cytuj
    IP: 195.117.xx7.xx9 
    +9

    mieczyslaw

    14.12.2010, 11:27

    Mareczku,

    ciesze się, że w końcu nabrałeś pewności co do swojej orientacji. Ale nie interesuje mnie/nas to, chciałbym zobaczyć zdjęcia z okresu Stanu Wojennego - to mnie interesuje bardzo - jak wtedy wyglądało miasto.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -6

    jacek_gość

    14.12.2010, 15:58

    Cóż Mieciu albo .... jak cię tam zwą ....

    tak to już BYŁO i jest nadal z wami co najmniej PROWOKATORAMI. Do zobaczenia w realu.

    Cytuj
    IP: 79.162.xxx.xx2 
  • +1

    Kubaa:))_gość

    13.12.2010, 22:46

    mam pytanie gdzie znajduje się ten pomnik ?

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx8.xx7 
  • +3

    _gość

    14.12.2010, 06:43

    w parku Kopernika koło fontanny

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx7 
  • -13

    kiki_gość

    14.12.2010, 07:23

    Fotki z tamtych lat

    Fotografie czego?Tu się nic nie działo--nie róbcie z siebie bohaterów!!!

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx4.xx1 
  • +15

    pp_gość

    14.12.2010, 08:53

    jak się nic nie działo

    a kto uciekał na kanonkę jak robili obławę z dworca - gdańską - sobieskiego? jak palił się kiosk ruchu na sobieskiego bo trafili go racą zomowcy z autobusu, wiem bo to widziałem osobiście.

    Cytuj
    IP: 195.117.xx7.xx9 
    +8

    mieczyslaw

    14.12.2010, 11:29

    kiki - zawistniku

    tu nie o bohaterstwo chodzi, a o fotografie. Czytaj ze zrozumieniem i zamętu nie siej. Czy wszędzie, gdzie się nie spojrzy musi się trafić taka żmija jadem sącząca w każdą stronę? Uspokój się człowieku, wyluzuj, święta idą.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -11

    _gość

    14.12.2010, 11:44

    kiki

    Ty lepiej się na nocną zmianę szykuj bo rano po chleb przyjdę:D

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • -13

    kiki_gość

    14.12.2010, 10:02

    "Bohaterowie"

    Może macie fotografie z pobytu na "wczasach"--internowani?

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx4.xx1 
  • +14

    pp_gość

    14.12.2010, 10:53

    do kiki

    ciekawe czy ty byś myślała o robieniu fotek? za taką fotkę można było zarobić kulkę!

    Cytuj
    IP: 195.117.xx7.xx9 
  • -7

    Lokis_gość

    14.12.2010, 10:32

    Po co nam to było ?

    Pytanie jest proste - czy warto było nadstawiać wtedy tyłki pod zomowskie pałki po to, aby dzisiaj 3 % Polaków żyło w niewyobrażalnym luksusie, natomiast reszta wegetowała lub wręcz zdychała z nędzy ?

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx7.xx8 
  • +11

    pp_gość

    14.12.2010, 12:29

    po to było

    po to było żebyś teraz nie mówił ----zdrastwujcie--- zamiast ---dzień dobry---, stan wojenny to przedsmak wojny domowej - jak znasz historię to wiesz ile ludzi ginie w czasie wojny domowej, jak nie to poczytaj nawet teraz ile ludzi ginie w krajach afrykańskich gdzie dzisiaj toczy się wojna domowa np. kongo - 2 mln ludzi już zginęło.

    Cytuj
    IP: 195.117.xx7.xx9 
    +7

    mieczyslaw

    14.12.2010, 13:52

    Lokis_gość

    Twoje pytanie jest GŁUPIE, a nie proste. Pomyśl przez chwilę, w jak wielkim zacofaniu by dziś była Polska gdyby nie wydarzenia z tamtych lat? Spójrz na Białoruś i masz gotową odpowiedź. Czasami warto pomyśleć chwilę zanim się coś powie lub napisze.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -4

    Lokis_gość

    14.12.2010, 14:09

    Nie widzę u nas żadnego rozwoju...

    Drogi jak były dziurawe, tak do dzisiaj wyglądają jak szwajcarski ser, pociągi jeżdżą wolniej od pruskich Personenbahn'ów. Nie ma w Polsce żadnej nowoczesnej produkcji i przemysłu - montaż z gotowych podzespołów niektórych marek samochodowych oraz rozwinięta sieć marketów jest ŻADNYM osiągnięciem gospodarczym. Wyniki ekonomiczne stawiają nas na równi z pogardzaną przez Ciebie Białorusią. Jesteśmy zwykłą, bananową republiką w pełnym tego słowa znaczeniu. Nie funkcjonuje sądownictwo, służba zdrowia, komunikacja, opieka socjalna, jako państwo płacimy miliardowe haracze zagranicznym spółkom bez kapitału typu "Eureco" - gdzie ten rozwój przeciwstawny zacofaniu ?

    Cytuj
    IP: 87.204.xx7.xx8 
    -7

    Lokis_gość

    14.12.2010, 15:09

    Yes Sir...

    ~ pp_gość napisał/a : "po to było żebyś teraz nie mówił ----zdrastwujcie" Za to teraz mówimy "Yes Sir!", więc nie ma żadnej różnicy. A przy tej skali eksterminacji ekonomicznej z jaką mamy doczynienia w Polsce, to niedługo dojdziemy i do tych 2 mln zagłodzonych i zmarłych z braku podstawowej opieki medycznej...

    Cytuj
    IP: 87.204.xx7.xx8 
    -5

    _gość

    14.12.2010, 19:15

    mieciu

    Nawet na Białorusi nie ma takiej biurokracji jak u nas :D

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx9 
    -5

    Oncki-chadek_gość

    14.12.2010, 19:52

    Mieczysławie

    A czy Polska nie jest teraz przypadkiem zacofana?Hm,może na innych podwórkach się wychowywaliśmy bo ja nie widzę postępu.kulawa służba zdrowia czy zacofana kolej to tylko dwa z setek przykładów jak zniszczono państwowe.kilkunastu procentowe bezrobocie to też pies???Zastanów się pierw bo zarządzanie to nie tylko kwestie ideowe ale i GOSPODARCZE do których nasza elita rządząca się nie nadaje(przepraszam)

    Cytuj
    IP: 83.25.xx6.xx1 
    +4

    mieczyslaw

    14.12.2010, 22:18

    Lokis,

    nie widzisz rozwoju? Ile masz lat? Proponuję Ci, byś zaczął podróżować i odwiedził naszych sąsiadów, szczególnie kraje z byłego bloku wschodniego - wtedy zobaczysz o czym piszę. Poza tym, są rzeczy ważniejsze niż "rozwój" lub dobra konsumpcyjne. W tamtych latach nie miałeś WOLNOŚCI, dzisiaj nikt nie zapuka do Twoich drzwi nad ranem, bez wyraźnego powodu. Możesz pisać, mówić i publicznie wyrażać swoje myśli i poglądy, a to jest niemierzalne.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +2

    mieczyslaw

    15.12.2010, 00:45

    Oncki-chadek_gość

    Za dużo socjalizmu w tym co piszesz. Przedsiębiorstwo budują nie tylko dyrektorzy, zarząd, kierownicy, itp. przedsiębiorstwo to przede wszystkim ludzie. I nie chcę nikogo obrazić, bo na kolei i na poczcie, wciąż jest sporo pracujących uczciwie i z zaangażowaniem osób, ale niestety - wiele osób nie szanuje swojej pracy, przez co my-ewentualni klienci tych przedsiębiorstw cierpimy. Spójrz na taki przykład - nie rząd, nie przemiany, nie polityka, a zwykłe lenistwo, brak szacunku do pracy, pieniędzy i klientów sprawiły, że np. Poczta Polska, która miała praktycznie monopol na rynku przesyłek (Pocztex), straciła go w niecały rok. Sami, na własne życzenie oddali rynek, a kto? Ludzie. Przemiany dały nam możliwości, których wcześniej nie mieliśmy. I to jest fakt. A to, że sami nie potrafimy z nich skorzystać, to nie wina przemian, a nas samych.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -4

    Lokis_gość

    16.12.2010, 14:55

    Dla Mieczysława...

    "Wróg piekielny krwawe zapuścił pazury W serca nasze wpił się, szarpie nimi z góry; Mówić nie pozwoli o tem, co nas boli. Hej kolęda, kolęda! Pracować jak bydłu bez wytchnienia każe. Pot i krew z nas leje na swoje ołtarze I nie szczędzi drąga i jeszcze urąga. Hej kolęda, kolęda! Gdy więc bracia z głodu umierać nie chcemy, Co dobre, co podłe wszyscy rozumiemy, Stańmy mocnem kołem i krzyknijmy społem: Hej kolęda, kolęda! Precz z fabrykantami, z wyzyskiwaczami, Raz porządek nowy zaprowadźmy sami, Pracujmy ogólnie i dzielmy się wspólnie. Hej kolęda, kolęda..." Od napisania tych słów dwie wojny światowe minęły a wciąż są aktualne...

    Cytuj
    IP: 87.204.xx7.xx8 
    +1

    mieczyslaw

    18.12.2010, 22:37

    Lokis_gość

    Jeszcze mi dopisz tutaj, że wszyscy jesteśmy równi i mamy takie same potrzeby - tylko tego brakuje. Zacznij dyskutować za pomocą argumentów i faktów, a nie rymowanek i pustych haseł.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -11

    _gość

    14.12.2010, 11:40

    Haha mieczu to ty nie wiesz jak SW wyglądał dziadku?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • -7

    SB_gość

    14.12.2010, 16:06

    Mieciu chyba dobrze wie co oznacza termin "pion B"

    Mieciu chyba dobrze wie co oznacza termin "pion B" ponieważ było ich w 89 roku aż 90 tysięcy.

    Odpowiedz
    IP: 87.96.xx0.xx3 
  • _gość

    14.12.2010, 19:30

    Reżim komunistyczny bardzo negatywnie jest przez niektórych oceniany ale przez podobną część społeczeństwa w ręcz przeciwnie-chwalony. Niektórzy powiedzieliby,że Ci którzy mówią,że żyło się lepiej nie są normalni ale czy aby napewno?Zadowoleni byliby wszyscy gdyby Ci którzy wtedy tak skakali a teraz siedzą w rządzie potrafili zreformować państwo by faktycznie żyło się lepiej a nie to co się teraz dzieje:ceny żywności do góry,VAT do góry,podatki do góry,bezrobocie na poziomie 12%!.. gdzie jest ta lepsza Polska?! Fakt wtedy źle było ale czasami teraz mimo iż "lepiej" nie jest czasami GORZEJ?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx9 
  • -9

    kiki_gość

    14.12.2010, 21:38

    "Bohaterowie"

    Prawda w oczy kole?--Lepiej zabierzcie się za odśnieżanie miasta bohaterowie stanu wojennego!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx4.xx1 
  • +8

    pipi_gość

    15.12.2010, 13:02

    Grudzień 197o

    Mam Głos Wybrzeża z dnia 28.12.1970 opisujący wydarzenia od14.12 1970 na wybrzeżu--Gdańsk,Gdynia i Elbląg--

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx2.xxx 
  • +6

    mieczyslaw

    16.12.2010, 01:42

    do pipi_gość

    możesz zeskanować je i wrzucić na jakis darmowy serwer a później podesłać link?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -5

    mropenvitamine nielog_gość

    15.12.2010, 21:46

    Kulke mozna bylo zarobic ale ze sniegu bo 12 grudnia snieg spadl. Wojsko stalo na rogatkach, tutaj nic sie nie dzialo. Kiosk podpalili ci, co go okradli z fajek i dezodorantow a nie zomo. Zdjec nie robiono bo nie bylo sensu pstrykac pustych ulic. Zaklady strajkowaly tzn, siedzieli grali w karty, pili herbate a po 13.00 to monopolowe otwierali wiec nie tylko herbate. I tak codziennie do 16.00. A wyplata i tak byla 100 %. Dzisiaj taki strajk zostalby spacyfikowany tego samego dnia wypowiedzeniem umowy w trybie natychmiastowym i delikwenci wyszliby brama. Propo Bialorusi to u nich jest 7 % PKB ale cicho, o tym nie wolno mowic, bo jak to tak my zielona wyspa z 2 % a obok jakas Bialorus z 7%.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx2 
  • -4

    Basia11

    16.12.2010, 13:04

    Mietku

    I mropenvitamine nielog ma trochę racji i ty ale rozmawiacie o różnych dziedzinach życia. Ty mówisz raczej o sferze ideowej,społecznej a on gospodarczej. Jeśli chodzi o gospodarkę o ta miała się lepiej wtedy(to nie mój okres ale u mnie w rodzinie jest opinia iż za komuny było lepiej). Człowieka było stać na życie;mógł znaleźć pracę bez problemu a teraz co mamy?12% bezrobocie i środki na walkę z nim obcięte. To mamy więc wstrzymaj się z krytyką bo hasło "komuno wróć" nie jest hasłem powtarzanym jednostkowo...

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +3

    mieczyslaw

    18.12.2010, 22:35

    Basia,

    po części masz rację, ale gospodarka nie miała się wtedy lepiej niż teraz. wtedy każdy miał pracę, pieniądze, socjal rozpasał ludzi i przyzwyczaił do lenistwa - stąd teraz problemy takich firm jak: Poczta Polska, PKP, LOT, kopalnie, huty, stocznie, itp. Gospodarka wtedy nie zarabiała na siebie, była mocno deficytowa, a pieniądze ludziom wypłacano - skąd? Dodrukowywano je. I dlatego właśnie teraz wielu powtarza, że "za komuny było lepiej". Nie było, bo teraz wszyscy płacimy za ten cały socjalizm, wszyscy go spłacamy i będą spłacały go nasze dzieci. Pieniądze z nieba nie spadają i nie będą spadały, i dopóki Ci którzy tego nie zrozumieją i będą tylko na chwilową zawartość portfela spoglądali, a nie patrzyli długofalowo, dopóty będziemy mieli problemy w kraju. Komunizm był i jest złem, i za komuny nie było lepiej. Nie można mieć ciastka i zjeść ciastka. My je zjedliśmy i teraz za nie musimy zapłacić.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -2

    towarzysz

    18.12.2010, 22:46

    Mieczysławie powiem tak. Komuna upadła stosunkowo dawno-dobre pokolenie temu a mimo to nic się specjalnie w Polsce nie rusza. Żaden rząd nie chce przeprowadzić stosownych reform dlatego jest jak jest. Pytanie tylko dlaczego nie chce(pytanie retoryczne)?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -4

    mropenvitamine nielog_gość

    15.12.2010, 21:55

    I nikt za komuny nie walil do drzwii noca, jesli ktos nie byl umorusany gow..em po same pachy. Zwykli ludzie spali twardym snem a bali sie ci, ktorzy mieli za kolnierzem nagrabione czyt. cinkciarze, prostytutki, meliniarze no i ci nawolujacy do strajkow, przez ktorych nie bylo absolutnie nic na polkach. Mielismy deficyt w handlu zagranicznym i raczej nastawiano sie na produkcje krajowa w PRLu. A tu nagle grupa, ktorym sie nie chce pracowac postanawia sparalizowac caly kraj strajkami. Zmiane usroju popiera, ale strajki to byly gwozdziem do trumny dla naszego panstwa.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx2 
  • +3

    mieczyslaw

    16.12.2010, 10:30

    mropenvitamine nielog_gość --> doucz się.

    Zapomniałeś jeszcze dodać, że przed 80 rokiem Polska była krajem mlekiem i miodem płynącym, bez długów, żyło się dostatnio, w sklepach nie brakowało niczego, każdy mógł kupić samochód, mogłeś wyjeżdżać do woli za granicę, mogłeś pójść na studia, że to nie prawda że w TV były tylko dwa programy, że prasa była cenzurowana. A, przecież to nieprawda, że cały swój eksport oddawaliśmy do ZSRR, że w Polsce Ludowej stacjonowały wojska sowieckie, że wszędzie było szaro, ponuro, a milicjant mógł wszystko. Piszesz tak wielkie bzdury, że przy pomocy parlamentarnego języka trudno to określić. Masz bardzo ograniczone spojrzenie na świat, jeśli to co napisałeś wyżej uznajesz za prawdziwą rzeczywistość tamtych lat.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -2

    towarzysz

    16.12.2010, 17:41

    Panie Mietku

    Widać,że z okresem stanu wojennego i komuny niewiele miał pan wspólnego. A to co pan pisze to przemielone już tysiąckrotnie słowa wypowiadane przez kontr opozycję komunistyczną. Szkoda,że łyka to pan to jak ten młody kormoran. Za komuny nie było większych problemów by dziecka do przedszkola zapisać,z pracą nie było problemu a teraz... Bezrobocie na poziomie ponad 10%,podwyżki,bieda w społeczeństwie itp. Ja oczywiście nie byłem i nie będę przeciw Solidarności,która o wolność walczyła(wolność,która i tak nie jest spożytkowana)ale przeciw systemowi liberałów,krwiożerczych kapitalistów i wyzyskiwaczy społecznych tak. Zawsze są plusy i minusy. Nie mówię,że za komuny było wspaniale ale lepiej(niestety)niż teraz.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -6

    kiki_gość

    15.12.2010, 22:43

    popieram mropenvitamine!!!

    Tak było,a teraz sobie pomniki stawiają!

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx2.xxx 
  • -3

    kura_gość

    16.12.2010, 23:04

    Tamte czasy!

    W/g mnie założenia komunizmu były dobre-gorzej z wykonawcami.Były żłobki,przedszkola za grosze,uczelnie za darmo,wczasy ,kolonie za grosze--każdego było stać,bo była praca.Nie pracował tylko ten co nie chciał.Dzisiaj stać was na kupno mieszkania?Z głodu nikt nie umarł,bo radzili sobie wszyscy--hodowali świnie na działkach,kury ,gołębie i nikomu to nie przeszkadzało,a do garnka było co włozyć--a jakie święta były!Służba zdrowia była inna-lekarz przyjmował do ostatniego pacjenta-nie było żadnej rejestracji na następny dzień.Przyjęci byli wszyscy którzy przyszli w danym dniu -do specjalistów też.Tak to było.

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx0 
  • +2

    mieczyslaw

    18.12.2010, 22:58

    kura

    Populizm, populizm, populizm. Naprawdę tak mało Wam potrzeba? Świnie zawsze możesz zacząć hodować, "radzić" i "kombinować" również, ale dzisiaj nie znajdzie to zrozumienia jeśli trafisz z tym na komisariat. To o czym piszesz, to socjalizm - a może nie wiesz, ale nie ma nic za darmo. A że przez tyle lat wmawiano nam, że jest to teraz, jak już jesteś dorosły(-a), warto dowiedzieć się że teraz za to płacimy - bo niestety, ale nie ma nic za darmo.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -4

    mropenvitamine nielog_gość

    18.12.2010, 16:56

    Mieczyslawie nie wiem co chcesz osiagnac ale belkot na belkocie. Owszem mielismy dlugi, ok 100 mln $, ktore pozniej urosly do 800 mln $ (gomolkowskie). Jak wiadomo Gomolka do ryzykantow nie nalezal wiec sie nie zadluzal. Zadluzyl sie Gierek, budujac fabryki i osiedla. Tylko w Tczewie za Gierka powstalo Srodmiescie I i II, Suchostrzygi, czesc Czyzykowa. A takich inwestycji jak w Tczewie byly tysiace. Dodam ze Gierek rzadzil tylko 10 lat. Co zrobiono w obecnych 10 latach? Bajkowe, zadluzajac po uszy rodziny na cale zycie. Za Gierka byla olbrzymia migracja ze wsi do miast. Przedtem w miastach zylo tylko 15 % obywateli, obecnie 45 %. Gdzie bys ich pomiescil skoro tczew w ciagu 10 lat rzadow Gierka skoczyl z 28000 na 43000 mieszkancow? Obecnie mamy tak duzy dlug publiczny (ok 600 mld zl) i skarbu Panstwa 160 mld zl, ze jest pewne - nie wyjdziemy z tego tak latwo. Jesli wogole wyjdziemy. Argentyna zbankrutowala przy 120 mld $, a jest krajem wiele bogatszym. Byly problemy z aprowizacja w sklepach, chociaz za Gierka chwilowo sie poprawilo. Jednakze nie znam nikogo kto by publicznie powiedzial ; glodowalem za komuny ! Znam za to takich , ktorzy mimo pomocy Mopsu , gloduja obecnie. Z przyczyn obiektywnych nie bylo produktow zachodnich na polkach, ale jestes mlodym chlopcem wiec nie wiem czy pamietasz cos takiego jak PN? Byla Polska Norma, ponizej ktorej nie wolno bylo zejsc. I tak w kilogramie szynki musialo byc 1,15 kg miesa, w sokach 100 % owocow, wszystko pasteryzowane, a nie konserwowane. A dzisiaj karmia cie papierem toaletowym (ktorego kiedys nie bylo) w mielonym i w najlepszym wpadku solanka z soja w szynce. Nie twierdze ze bylo rozowo, ale tez nie dam sie zakrzyczec mlotym pisuarom czy popowiczom, ze kiedys mielsmy druga Koree. Nie! Nie mielismy. Mielismy dwa miechy wakacji na Mazurach, zakladowe osrodki wczasowe, mieszkania zakladowe, prad tak tani ze ludzie dogrzewali mieszkania kilkoma farelkami, gaz smiesznie tani, rope , ktora na budowach palono w beczkach by sie ogrzac. Pokaz mi dzisiaj szefa budowy, kupujacego rope do ogrzania dla pracownikow. Nie mielismy komputerow, bo technologia raczkowala, nie mielismy dvd, video bylo w co 10 mieszkaniu. Chodzilismy co trzeci dzien do kina, co dwa tygodnie do teatru (statystycznie), na Osirze byl zawsze komplet dzieci na basenie./ A MIlicja nikogo nie lala bez zdania racji. Za to z miejscowymi cwaniaczkami jechala ostro, az skora im na tylkach pekala od gumowych pal. A dzisiaj CHWDP JP i zadnych wartosci. Zrezsta co ja ci bede tlumaczyl, to tak jakby eNDekowi przed wojna tlumaczyc, ze zydowskie dziecko, to tez dziecko.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx2 
  • -3

    mropenvitamine nielog_gość

    18.12.2010, 17:08

    Jeszcze jedno w latach 80 w bogatej Francji byly 4 programy tv. U nas po technikum czlowiek znaczyl wiecej niz obecnie po studiach. Po studiach klaniano mu sie w pas. Dzisiaj magister znaczy tyle co czeladnik ciastkarz za komuny. Tak sie to wszystko zdewaluowalo. Prasa byla cenzurowana to prawda, ale jestes mondry wiec pewnie wiesz, ze tam gdzie wystepuje przekaz medialny nie cenzurowany, gdzie wszystkie wypadki, zbrodnie, wypaczenia sa podawane na tacy przez TV pokroju tvn24, zachorowalnosc na depresje, nerwice, leki wzrasta kilkukrotnie. NIby jakos byla cenzura a wszyscy wszystko wiedzieli. Eksport nie szedl do ZSRR masz slabe info, tak naprawde szedl do tych wszystkich łachmytow , ktorzy oglaszali sie krajami socjalistycznymi Egipt za Nassera, Kongo, Vietnam itd.. Jak mieszkalem w St. Petersburgu to moi znajomi mowili to samo, ze w Rosji bylo brak zywnosci ponieważ trzeba bylo ladowac w biedna Polske, Estonie, Łotwe Litwe i NRD. Czechoslowacja zawsze byla bogatsza wiec zywila sie sama a Rumunia nie trzymala z ZSRR. Tak samo Jugole i Albania. Ale skad ty to mozesz wiedziec, w liceum tego nie ucza.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx2 
  • +2

    mieczyslaw

    18.12.2010, 22:54

    mropenvitamine nielog_gość

    Czyli co, komuno wróć? Naprawdę tak Ci było wtedy wspaniale? Więcej w tym sentymentu - to jak mówienie o zmarłym: nie wolno i nie wypada mówić o nim źle, a po czasie z pamięci i tak zostaje wyparte to co złe, a reszta zostaje "podkolorowana". Nie mogę napisać, że bajki piszesz, bo bym skłamał - sporo w tym prawdy co napisałeś, ale prawdy mocno subiektywnej - tak właśnie, z sentymentem i idealizując przedstawia się dzisiaj socjalizm i lata PRL, bo ktoś zauważył że można to sprzedać. Nie było tak różowo jak piszesz - jeśli ktoś jest kompletnym ignorantem i nie interesuje go to, co dzieje sie w jego kraju, nie interesują go jego prawa, wolność itp. to tak - takie życie mu mogło odpowiadać. Nie będę się rozwodził nad tą myślę, bo to nie ma sensu. Powiem tylko jedno - jeśli chcesz idealizować jakąkolwiek Polskę z przeszłości, to powinieneś I Rzeczpospolitą, tę z dwudziestolecia międzywojennego - kraj młodzieńczych marzeń, idei, niezwykle ambitny i pracowity, z ludźmi honoru i na poziomie, gdzie wartości miały swoje miejsce - nie jak w PRL-u pałką wypracowane, ale dlatego że ludzie wtedy potrafili żyć uczciwie i nie było im w głowie by kombinować - a tego właśnie nauczył współczesnych Polaków PRL - kombinować, kraść i oszukiwać, bo Państwo jest złe. Nie, Państwo to My i My je budujemy i tworzymy - wszyscy. Więc nie narzekaj na obecną Polskę, nie krytykuj jej tak i nie wracaj myślami do zakłamanego PRL-u, a buduj to co jest teraz. Bo poprzez dzisiaj masz wpływ na jutro. A na sentyment zawsze znajdziesz czas, po pracy. I jeszcze jedno - nie bądź taki roszczeniowy: bo kiedyś było lepiej, bo państwo dało - teraz płacimy za to, co wtedy rozdawano. Za niegospodarne rządy, za rozpasany socjal, za lenistwo, nieróbstwo, kombinowanie: od szeregowego robotnika, do kierownika zakładu, za łapówkarstwo, za "załatwianie", za dodruk pieniędzy, które jak się okazało nie poprawiały naszej sytuacji, ale nas pogrążyły, za zatrzymanie rozwoju Polski na ponad 10 lat poprzez wprowadzenie Stanu Wojennego. Teraz za to płacimy wszyscy. Mamy niepowtarzalną okazję zbudować na nowo Polskę, a zamiast tego - co się dzieje? I nie jest to wina systemu, to pokazuje jakie mamy społeczeństwo. I to nie zasługą PRL-u było, że wtedy rzekomo było lepiej - to strach ludzi przed władzą i puste półki. A powiedziałbyś coś złego --> więzienie.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -3

    Lokis_gość

    19.12.2010, 08:29

    Argumenty

    Panie Mieczysławie ! Tylko na rok 2011 rząd przyjął deficyt budżetowy w wys. około 40 mld PLN (ok. 13 mld USD). To jest jakieś 1/2 "gierka", tylko że za rządów E. Gierka wybudowano wówczas mn. ok. 3 mln mieszkań. Na co pójdą pieniądze za rządów prawicy ? Nie wiem i nikt tego nie wie.Tak jest od wielu lat. Dlatego argumenty o wyższości socjalizmu nad neoliberalizmem są widoczne gołym okiem - część z nich w MOPS-ach i PUP-ach, inne szlifują bruki po wsiachi miastach, a niektóre zmywają gary na Wyspach Brytyjskich i w Irlandii (i to nawet z dyplomami uniwersyteckimi). Może dlatego, że hasło przewodnie nowych elit RP brzmiało : "Aby zarobić drugi milion, pierwszy trzeba ukraść". PS. Większość zakładów nie upadła z powodu nieróbstwa pracowników, to efekt bandyckiej prywatyzacji i restrukturyzacji.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx9.xx1 
  • -5

    _gość

    18.12.2010, 22:20

    hdhda

    miecio juz nie odp bo nie ma co

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx9 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.