Projektant zmienił projekt wiaduktu bez konsultacji ze Starostwem

Po lewej projekt, po prawej stan faktyczny (fot. tcz.pl)
Projektant zmienił projekt wiaduktu bez konsultacji ze Starostwem


Radni, internauci i mieszkańcy miasta są ciekawi, dlaczego łuk nowego wiaduktu w ciągu ulicy Wojska Polskiego jest kwadratowy, a nie okrągły. Tak bowiem prezentowały to przygotowane wcześniej wizualizacje mającego powstać obiektu. Okazuje się, że kwadratowa "rura" zastąpiła okrągłą ze względu na oszczędności w kosztach realizacji zadania i parametry techniczne. Taką decyzję podjął projektant obiektu - co ciekawe - nie konsultując sprawy z inwestorem - czyli tczewskim starostwem.

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Tczewie była gościem podczas ostatnich obrad Rady Miejskiej - członkowie miejskiego gremium mieli do niej mnóstwo pytań, związanych m. in. z wyglądem nowego wiaduktu w ciągu ul. Wojska Polskiego. Radny Krzysztof Misiewicz chciał wiedzieć, dlaczego nośnik nad wiaduktem jest kwadratowy, a nie okrągły, jak zapowiadano wcześniej.

- Wygląda to całkiem inaczej niż miało - mówił radny.


Maria Witkowska wyjaśniała powody zmian członkom Rady Miejskiej:

- Wizualizacja była pierwszym etapem wykonania projektu. Wystąpiliśmy do projektanta z zapytaniem, dlaczego nastąpiła zmiana kształtu nośnika. Usłyszeliśmy, że wykonanie rury według wstępnie założonej koncepcji, podniosłoby koszt realizacji zadania o około jedną trzecią. Poza tym, wizualizacja była przygotowana bez przeliczenia, dopiero obliczenia wykazały, że ten nośnik musi mieć jednak aż tak duży przekrój jak wygląda to obecnie. Projektant nie konsultował tego z zamawiającym, ale uznał, że skoro to wynika z przeliczenia i ceny, można projekt zmienić - wyjaśniała dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg.

Radni apelowali do przedstawicielki PZD o naliczenie wobec wykonawcy kar umownych - Bartłomiej Kulas wnosił o "niestosowanie taryfy ulgowej", zaś radny Krzysztof Misiewicz ma już nawet pomysł, co zrobić z pieniędzmi, które można uzyskać po naliczeniu kar:

- Środki te powinny zostać przeznaczone na położenie nowego asfaltu na niewyremontowanych odcinkach ulicy Wojska Polskiego. - uważa rajca.

Dodajmy, że starostwo otrzymało dofinansowanie zadania z rezerwy inwestycyjnej ze środków resortu infrastruktury w wysokości 3,4 mln zł - kwota ta zostanie odjęta od całości wartości zadania (ponad 10 mln zł) - otrzymaną sumę kosztów podzielą pomiędzy sobą miasto i powiat, do którego należy obiekt.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (139)
dodaj komentarz

  • +27

    arkadiusztcz

    04.11.2011, 00:03

    aha, czyli Róbta co chceta ...

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +28

    _gość

    04.11.2011, 07:38

    Jeżeli wykonanie realizacja nie jest zgodna z przedstawioną ofertą (projektem), to nie można tego tak zostawić. Fakt, że wyliczenia rzekomo wykluczyły przedstawioną wcześniej koncepcję świadczą o nieodpowiedzialności firmy projektowej i wykorzystania Starostwa. A najgorsze jest to, że Starostwo przymyka na to oko, pokazując swoje niekompetencje oraz to gdzie mają mieszkańców i ich pieniądze.

    Cytuj
    IP: 79.188.xx3.xx4 
    +25

    mieczyslaw

    04.11.2011, 10:59

    Nie dajcie się oglupić

    Za wszystko odpowiada Starostwo. Robią kozła ofiarnego z wykonawcy, by to na nim zogniskować naszą złość. Za wszystko odpowiada powiat i to ich sprawka. Pamiętajcie podczas wyborów za 3 lata.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -20

    zezol_gość

    04.11.2011, 12:25

    urojenia mieczysawa

    Dlaczego kłamiesz mieczysławie ? Miasto i powiat płaci za Inwestycje pół na pół. Za wszystko odpowiada prezydent i starosta też pół na pół. Ty wszystko krytykujesz a sam nic pewnie nie potrafisz, ale tak to już bywa, że najwiecej krzycza ci którzy nic do powiedzenia nie mają.

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 
    +19

    cccc_gość

    04.11.2011, 14:05

    kary na remont mostu lisewskiego

    a ja proponuję w końcu założyc konto na rzecz remontu niszczejącego mostu lisewskiego i tam niech wpływają pieniążki za spóźnione oddanie wiaduktu do użytku zresztą od siebie też coś wpłacę i pewnie nie tylko ja POZDRAWIAM

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx7 
    +11

    Alex_gość

    04.11.2011, 15:20

    mościk

    Wiadukt na W. Polskiego utrzymany jest w stylu neokiczu, zapewne wygra konkurs na najbrzydszą budowlę w mieście Oddzielną sprawą jest łuk , będący prototypem tarczy antyrakietowej .

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xxx 

    ja_gość

    04.11.2011, 17:20

    @Mieczysław

    Ale od tego czasu już były jedne wybory samorządowe...

    Cytuj
    IP: 95.40.xx5.xx7 
    +8

    lukee

    04.11.2011, 18:56

    Ja bym chciał wiedzieć w jakim celu powstał ten artykuł (i jego zapowiedź wczoraj na Facebooku) !? Artykuł miał wyjaśniać dlaczego projektant dokonał zmiany w projekcie bez wiedzy Starostwa, a tym czasem okazuje się, że projekt od początku taki był (Specyfikacja szczególnych Warunków Zamówienia). Starostwo nie wie jaką dokumentację posiada od początku ?! No i ważna sprawa - co z oświetleniem!? Kolejne pieniądze trzeba będzie wydać?!

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +3

    _gość

    04.11.2011, 22:41

    i oczywiscie dopiero teraz juz po skumali ze jest inaczej ? !! podczas budowy juz pisalem ze jest kwadrat...

    Cytuj
    IP: 78.88.xx5.xx1 
    +17

    mieczyslaw

    05.11.2011, 02:13

    lukee prosta sprawa

    Starostwo chce kryć tyłek podając takie brednie do wiadomości opinii publicznej, a z wykonawcą załatwią wszystko inaczej. Po raz kolejny wychodzi na jaw niekompetencja osób odpowiedzialnych za drogi w Starostwie.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +2

    tczewianin_gość

    05.11.2011, 18:24

    A Misiewicz ?!!!!! Uch !!!!! Ach !!!!!! jaki to on jest wspaniałomyślny....... Szybko się zorientował, że kwadrat to nie koło i z prawa do lewa to u niektórych to samo co z lewa do prawa :) ktoś chyba stracił panowanie .... tak dalej panowie "rajcy"

    Cytuj
    IP: 109.243.xx1.xx1 
  • +9

    cc_gość

    04.11.2011, 00:24

    Kiedy wkoncuuuuuuuuuu

    zostanie on oddany do uzytku? Wiadomo cos?

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx5 
  • -1

    arkadiusztcz

    04.11.2011, 08:04

    W Poniedziałek. Taką wiadomość podaje Radio Fabryka.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +40

    wiadukt_gość

    04.11.2011, 00:25

    Na moje firma wykonująca to zlecenie jak i sam wiadukt jest totalną porażką.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx8 
  • +7

    g_gość

    04.11.2011, 07:59

    tak, to ta sama firmaco robiła mosty kolejowe na malinowskiej. z tego co pamiętam jeszcze w wakacje staly tam znaki ze jest mijanka

    Cytuj
    IP: 193.227.xx3.xx1 

    Imię, login, pseudonim, nick (_gość

    04.11.2011, 11:15

    Temat komentarza (max 50 znaków):

    Nie słyszałem o takiej rzece jak "Malinowska"

    Cytuj
    IP: 178.235.xx0.xxx 
    +1

    _gość

    04.11.2011, 14:30

    ulicy Malinowskiej. Nie rzece.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 
    +2

    QQQ_gość

    04.11.2011, 23:56

    do g~ gość

    Mosty buduje się nad rzekami, nad ulicami, torami, drogami buduje się wiadukty... Przy ulicy Malinowskiej powstał wiadukt, nie most. Stąd poprawka poprzednika

    Cytuj
    IP: 158.116.xx4.xxx 
  • +94

    kierowca roweru

    04.11.2011, 00:28

    Witkowska jest niepoważna i niekompetentna, jeżeli pozwala projektantowi na taką samowolkę - zmieni sobie to i to - a dobra tam, nie z moich pieniędzy to idzie. Podatników ma za idiotów i w dodatku w ogóle nie śledzi przebiegu budowy. Odwrotny i kwadratowy łuk zauważa dopiero na samo oddanie obiektu?! Czy ta osoba dalej powinna piastować stanowisko w PZD? Odpowiedzcie sobie sami. Moim zdaniem wypowiedź Witkowskiej w tym artykule jest wnioskiem o wypowiedzenie. Starosto Tczewski - bądźże rozsądny!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +9

    3D_gość

    04.11.2011, 09:53

    Urzędy

    Urzędnicy wyobrażają sobie, że od 7.00 - 15.00 to co robią to taka wirtualna gra i wizualizacje, a potem zdejmuja okulary, wychodza ze swoich symulatorów i za realną wypłatę wracaja do rzeczywistości.

    Cytuj
    IP: 83.30.xx1.xx6 
  • +40

    gość_gość

    04.11.2011, 00:38

    ja tu czegoś nie rozumiem

    to jak wykonano specyfikację przetargową,jak wyceniono wogóle koszt zadania skoro nawet inwestor czyli starostwo nie znało projektu.Bo jesli znało i w przetargu ten most miał byc wykonany w formie 1/tej okrągłej/czyli droższej "rury" i tak ogłoszono przetarg to chyba kryminał jest,czy ja sie mylę?

    Odpowiedz
    IP: 95.49.xx8.xx5 
  • +36

    Dynia Poniatowski _gość

    04.11.2011, 00:39

    znajdź roznice w obrazkach powyżej.

    Ale komicznie to wszystko wygląda ;) po pół roku jeden radny się „kapnął” że przekrój kołowy jest kwadratowy; najmłodszy radny grozi „ żadnej taryfy ulgowej ! ” jakby był lokalnym admirałem albo specem od mechaniki budowli i konstrukcji mostów ; ktoś tam już dawno wydał pieniądze ( na nową nawierzchnię ) których jeszcze nie ma i niewiadomo czy będą ; w Tczewie się wymienia nowy bruk na jeszcze nowszy ( na ul. Krótkiej ) podczas gdy most Lisewski / Tczewski ( niepotrzebne skreślić ) się rozpada... Śmiesznie to wszystko wygląda. Mimo wszystko kibicuję i trzymam kciuki żeby nam się w Tczewie żyło coraz lepiej – a jest coraz lepiej.

    Odpowiedz
    IP: 83.29.xx7.xx2 
  • +7

    mrówka_gość

    04.11.2011, 08:54

    najlepszy jest nowy bruk na Szopena!

    rewitalizacja starówki czyli cofanie sie w czasy 200 lat temu!

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • -23

    Radosław Kubat_gość

    04.11.2011, 00:43

    ...

    Chcieliście tanio macie tanio. Bardzo prosiłbym Panów radnych o nie gadanie bzdur !!! Projekt można zmienić zależy wszystko jak była skonstruowana umowa. Ja bym się wziął lepiej za to coś na Placu Hallera zwane fontanną. Przecież to niby coś kosztowało 700 tys. Dlaczego nikt się za to nie bierze Państwo radni ??? Odpowiedź jest prosta nie będziecie przecież robić sobie pod górkę. Bo to z Waszych niedopatrzeń. Firmę w tych czasach można zgnoić. Najlepiej żeby ją zamknęli prawda ? Weźcie się w końcu za robotę. Firma może i robiła wszystko wolno. Może nie do końca ze swojej winy, ale tak tylko słyszałem nie wiem. Może nie wygląda tak jak powinna. Lecz naliczanie kolejnych kar uważam za bzdurę. Przecież to, że jest kwadratowe wiadomo już chyba z pół roku. Dlaczego wtedy nikt się nie odezwał ??? Tylko jak skończone ??? Oszczędności. Wiedzieliście, że firma może podnieść cenę wiaduktu !!! ( Jeżeli dobrze wiem umowa jest umową kosztorys jest kosztorysem - jeżeli jakiś element jest droższy niż przypuszczano płaci inwestor - czyli Starostwo ) Czekaliście aż się noga powinie żeby zrobili to najlepiej za darmo !!! Kiedy Panowie radni zrozumiecie, że to dzięki tym firmą macie wypłaty ??? Dzięki ich odwadze i chęci rozwoju ? Dlaczego chcecie sprowadzić ich do dna ? Bo mieli pomysł na biznes !!! Pewnie zmiany wysłali i się dogadali tylko się teraz wypierają. Nie niszczmy firm, które zaczynają być rentowne i płacą podatki !!! Tak się robi kryzys. Nie ma idealnych firm w tym kraju. Nie znam żadnej. Jeżeli ktoś zna - niech napiszę. Wysokie podatki - Zusy itd - Jak tu nie ciąć kosztów. Nie mówiąc o tym, że koszta duże - a nawet takie instytucje jak Starostwo czy Urząd miasta oczekuje ofert poniżej kosztów. Kto prowadzi firmę wie o czym piszę. Kara powinna być, ale nie zerujmy tej firmy PANOWIE RADNI. Na marginesie nie pracuje w tej firmę, ani nie znam nikogo stamtąd. Nie raz spotykałem się z takimi sytuacjami na własnej skórze. Może nie na tak dużą skalę, ale również. Pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx3 
  • Radosław Kubat_gość

    04.11.2011, 12:16

    ...

    Same minusy ;) Nic nowego - czytelnicy tcz.pl zadziwiają mnie. Doskonale wiem co Was boli, że ktoś myśli pisząc takie rzeczy. Boli Was, że szef na Was zarabia itd. Jak sąsiad ma więcej więc tylko czekacie, aż się komuś noga powinie. Ja po prostu nie jestem zawistny. Zazdrość - Zawiść - Jak tu żyć w tym kraju, jak naród to banda niedorozwiniętych ludzi. Pretensje do rządów, starostwa, czy firm, a tak na prawdę my jako naród jesteśmy chorzy. Pozdrawiam

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx3 
    +11

    _gość

    04.11.2011, 14:37

    Uważam, że najmocniejszego kopa powinny dostać władze Starostwa za to, że pozwoliły tej firmie wodzić się i nas za nos, a kary za opóźnienia również powinny być. Gdyby jednak urzędaski pracowały jak należy na swoją pensję, która pochodzi z naszych podatków, to nie trzeba byłoby nikogo karać, bo wszystko byłoby oki.

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 
    +1

    Radosław Kubat_gość

    04.11.2011, 18:17

    ...

    Zgadzam się z Tobą, że władze miasta powinny dostać największego kopa. Fakt jest taki, że do momentu aż będzie wybierało się firmę najtańszą nigdy nie będzie dobrze w tym kraju. Lecz nie możemy dopuścić do nie wypłacenia kasy dla tej firmy. Jeżeli inwestor nie miał wcześniej zastrzeżeń ( Jeżeli miał mogli szybciej reagować ) Przecież inwestor ma też swoich ludzi na budowie, którzy to nadzorują... Nie widzieli tego wcześniej ??? Ta firma zatrudnia ludzi - jeżeli dobrze wyczytałem w necie 160. Wysoka kara może spowodować 160 bezrobotnych ( mówimy tu o osobach z umowami, a gdzie Ci bez umów ??? - Oni też napędzają PKB ) To jest fala dość często spotykana w Polsce. Tak upadają firmy. Czy ktoś potem pomaga w odzyskaniu zaległych wypłat ? NIE !!! Wszystko biorą banki itd. Pracownik na szarym końcu. Więc dbajmy o Pracodawce. Wyszło średnio ( wg mnie nie najgorzej ) lecz nie wierze, że Starostwo nie wiedziało, ani nie widziało zmian.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx3 
    +3

    jan_gość

    06.11.2011, 01:01

    Fuszerkom TAK

    Z powyższego komentarza wynika, że chcemy fuszerek... PARANOJA!!! I jak tu nie narzekać ;-)

    Cytuj
    IP: 109.207.xx3.xx6 

    q_gość

    06.11.2011, 18:08

    do Radosława

    może i ta firma ma 160 pracowników ale na naszym wiadukcie to max 5 widziałam. Skoro firma dba o swoich pracowników, to powinna dać ich tu więcej i nie dopuścić do takiego poślizgu i kar za to. Co do władz miasta, póki rączka rączkę myje my mieszkańcy zawsze będziemy robieni w ciula ("fontanna", Krótka, wiadukt, Chopina, rondo pod starostwem, brak przejść dla pieszych i świateł). Czy ktoś potrafi wymienić pięciu pracowitych, otwartych na potrzeby mieszkańców i uczciwych urzędników???

    Cytuj
    IP: 83.25.xx9.xx5 
  • +22

    łukasz_gość

    04.11.2011, 00:49

    Panią Witkowską trzeba za takie coś ukarać za to że pozwala projektantowi na samowolkę prezydent Tczewa pan Pobłocki powinien ta osobę zwolnic pani Witkowska nie nadaje się do pełnienia takiej funkcji skandal za jakiś czas będzie trzeba poprawki na moście robić

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx2.xx7 
  • +9

    pani witkowska_gość

    04.11.2011, 07:32

    tas pani podlega starostwu (to na piaskowej) el prezidente nie może jej zwolnić

    Cytuj
    IP: 89.200.xx2.xx4 
  • +9

    obywatel_gość

    04.11.2011, 00:53

    przepisy

    Po co w Polsce są jakiekolwiek przepisy, prawa, umowy skoro nie ma do nich zastosowania. Umowa umowa a czyny czynami - samowolka. Może niektóre osoby nie mają wystarczającej wiedzy na pewne tematy, a podejmują decyzje tylko z racji zajmowanego stanowiska bez odpowiednich konsultacji z fachowcami. PS. Z tym projektem i wyceną to trochę jak ze zleceniem budowy własnego domu. Ustala się cenę na podstawie projektu, a potem wykonawca zmieni coś pod siebie bo jednak może na czymś zaoszczędzić,na koniec powie: "przepraszam, nie wiedziałem, że się nie będzie podobało". Z drugiej strony urzędnicy biorący pieniądze za zajmowane stanowiska powinni być również w pełni odpowiedzialni za realizację projektów, a nie dopiero po fakcie wytykać niedociągnięcia i pokazywać jak to oni nie działają. Chyba że, wiedzieli o tym od początku licząc na kary umowne... Brak słów... Pozdrawiam Tczewian

    Odpowiedz
    IP: 82.19.xx3.xxx 
  • +23

    ddd_gość

    04.11.2011, 01:03

    Pani Witkowska

    Ta Pani to jedna wielka PORAŻKA. Naprawdę nie ma pojęcia jak prowadzić inwestycje, jak je nadzorować, jak przygotowywać inwestycje, przetargi itd. Za samą taką wypowiedź "projektant sam zmienił bez wiedzy inwestora" powinna polecieć, przepraszam za wyrażenie, nas zbitą twarz. W tym przypadku nie ma praw do pracy na rzecz obywateli tego miasta. Czy ktoś się wreszcie obudzi i pozbędzie się tych niekompetentnych szkodników??? Inną parą kaloszy jest to po co nam był taki projekt? CZy nie lepiej byłoby wybudować prosty wiadukt za parę milionówmniej trzy razy szybciej a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na innych cel remontowy? Ale ok jak już taka decyzja została podjęta to niech chociaż ją dopilnują niech naliczą kary wykonawcy i co najważniejsze niech je od niego pozyskają. A może jednak jest tak, że inwestor miał bardzo źle przygotowaną dokumentację, że inwestor nie posiadał wszystkich pozwoleń i uzgodnień które były po jego stronie i czy czasem nie będzie tak że te kary 53 000 zł dziennie (ładnie brzmi co nie) będą tylko bytem miedialnym podanym nam przez Panią Witkowską i wielce szanownego Pana Wicestarostę Wiórka? Śledźmy tą sprawę dalej do samego końca.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx4 
  • +49

    mieczyslaw

    04.11.2011, 01:44

    Kpina i robienie kozła ofiarnego z wykonawcy.

    Wiadukt jest nie dalej niż 200-300m w linii prostej od siedziby Starostwa i nawet prac wykonywanych pod ich "nosem" nie są w stanie sprawnie nadzorować? Teraz próbują nam powiedzieć, że zły wykonawca spartolił robotę, a nie inwestor który WYKŁADAŁ kasę i który powinien wszystko, na KAŻDYM etapie nadzorować. Przecież to kpina! Jak długo jeszcze tak nieodpowiedzialni ludzie będą mieli wpływ na politykę drogową w naszym powiecie? Od czego jest PZD, skoro nie radzi sobie z powierzanymi mu zadaniami?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +2

    adi_gość

    04.11.2011, 01:55

    ul.Dąbrowskiego

    most i nowa ulica a jeszcze gorsza od starej skandal na ul. Dąbrowskiego

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx7 
  • +5

    Michal_gość

    04.11.2011, 05:29

    hehe

    Oj tam oj tam przerobi sie no co.... heeh to juz nawet smieszne nie jest co w tym mieście sie wyrabia...

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx7 
  • +26

    Arkadiusz_gość

    04.11.2011, 07:10

    ...

    Bartłomiej Kulas wnosił o "niestosowanie taryfy ulgowej" Pffff. Do nauki szczylu

    Odpowiedz
    IP: 89.72.xx7.xx1 
  • +2

    fhd_gość

    04.11.2011, 08:13

    wąchaj d...

    jw

    Cytuj
    IP: 95.40.xx3.xx8 
  • +6

    _gość

    04.11.2011, 07:20

    miedzy projektem jest duza różnica a czy ktoś zauważył strony łuku też nie są te same... moga robić co chcą kar im nie zapłacą i wszystko ujdzie

    Odpowiedz
    IP: 188.33.xx6.xx3 
  • +9

    gość_gość

    04.11.2011, 07:22

    apropo kasy

    może by ktoś zainwestował tą kase w ul jedności narodu tam ulica jest połatana jak szwajcarski ser aż wstyd osiedle nowe a jedzie sieę jak po bruku

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx2 
  • +8

    echhh_gość

    04.11.2011, 08:15

    No własnie

    TO BYL JEDEN Z POSTULATOW RADNEGO URBANA- NADAL CZEKAMY PANIE RADNY!!!

    Cytuj
    IP: 95.40.xx3.xx8 
    +9

    _gość

    04.11.2011, 09:14

    W FATALNYM stanie jest ul Nowowiejska - jazda slalomem wskazana

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx9 
  • +9

    gość_gość

    04.11.2011, 07:27

    kary?dla kogo!

    Po pierwsze !Gadanie głupot typu że wcześniej nie wiedzieli mogą zostawić dla siebie przecież po to są projekty i kosztorysy! Nawet jeśli jest różnica w kosztach to musi ją zatwierdzić zleceniodawca czyli starostwo a skoro projektant zle przeliczył wytrzymałość na obciążenia czemu nikt nie pisze że to z jego winy przecież firma która jest wykonawcą roi to co ma zlecone a nie co chce bo nie oni odpowiadają za bezpieczeństwo w użytkowaniu takiego obiektu jeśli wykonują według projektu więc moim zdaniem jeśli kary za zmiany to jak już dla projektanta ale znając życie zmiany były zatwierdzone przez urząd który się oczywiście chce oczyścić

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx2 
  • +2

    kto tu beknie?_gość

    04.11.2011, 07:31

    Projekt transportowy przy dworcu okrojony

    Ta jest sprawa dla Pana Starosty i Pana Prezydenta niech Ci Panowie publicznie razem wypowie swoje niezmienne stanowisko.Jak podaje portal to przy dworcowej inwestycji jest nepotyzm.Ach sran-e w zdrowe gnizdo to ulubiona domena.Droga wolna do doniesienia no i odwagi w tym tumulcie x czy y osobniku.

    Odpowiedz
    IP: 87.167.xx1.xx2 
  • +11

    Tczewianin_gość

    04.11.2011, 07:33

    Witkowska

    Szczyt nieudolności albo sprawa dla TVN. Pani Witkowska, Pani jest ślepa??? Kto Panią usadowił na ciepłym foteliku teraz powinien z hukiem z niego zrzucić. Pora dla reporterów, którzy śledzą tego typu "śmierdzące" sprawy.

    Odpowiedz
    IP: 62.233.xx4.xx2 
  • +6

    misiek_gość

    04.11.2011, 07:40

    kto poleci ze stanowiska?

    Ktos powinien polecieć ze starostwa ze stołka i surowa kara, a nawet koszt przebudowy dla wykonawcy!!! ale znając życie rozejdzie sie po kościach

    Odpowiedz
    IP: 178.183.xx2.xx1 
  • +2

    gość_gość

    05.11.2011, 15:31

    Jeśli doszło do jakichkolwiek niezgodności to pierwszy po czterech literach powinien dostać inspektor nadzoru ,to On dopuszcza do wykonywania kolejnych etapów budowy,Jeśli są niezgodności ma obowiązek wstrzymać dalsze etapy.

    Cytuj
    IP: 46.151.xx6.xxx 
  • +5

    greta_gość

    04.11.2011, 07:45

    pytanie

    czy przy tej szerokości wiaduktu w razie korku zmieści się między samochodami chcąca przejechać na sygnale karetka? Bo pamiętam, że z poprzednią szerokością dawała radę jak się samochody lekko na boki rozjechały.

    Odpowiedz
    IP: 83.29.xx7.xx6 
  • +3

    :)_gość

    04.11.2011, 07:49

    strony tez pomylone

    To już chyba prokurator powinien wejść, Panie Miśiewicz proszę powiadomić prokuratora bo sprawa nadaje nabiera charakteru karnego. Ktoś musi dostać za to wyrok. Kasa poszła bokiem i tyle

    Odpowiedz
    IP: 178.183.xx2.xx1 
  • +3

    ole_gość

    04.11.2011, 08:47

    sam mozesz powiadomic prokuratora, jezeli uwazasz, ze doszlo do przestepstwa. Nie podpieraj sie innymi.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx1 
  • +5

    stary tczewiak_gość

    04.11.2011, 07:50

    to naprawdę nie jest śmieszne a wypowiedz pani Witkowskiej uważam za skandaliczną może ktoś wie co dalej z rondem koło wieży ciśnień bo to co jest miało być prowizorką na miesiąc

    Odpowiedz
    IP: 31.60.xx0.xx2 
  • +2

    gość_gość

    05.11.2011, 15:23

    Jak to <<co z rondem przy wieży ciśnień>> przyjdzie śnieg a pługi posprzątają i będzie pozamiatane .

    Cytuj
    IP: 46.151.xx6.xxx 
    +1

    gość_gość

    05.11.2011, 15:52

    Jak to <<co z rondem przy wieży ciśnień>> przyjdzie śnieg a pługi posprzątają i będzie pozamiatane .

    Cytuj
    IP: 46.151.xx6.xxx 
  • +6

    niezależny obserwator_gość

    04.11.2011, 07:53

    skandal

    Pani Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg już od dłuższego czasu wykazuje się niezwykłą kompetencją na sprawowanym stanowisku. Most Lisewski, wiadukt na ul. Wojska Polskiego, wiadukt na ul. 1 Maja (którego budowa również nie odbyła się bez niespodzianek), stan dróg powiatowych (których jest znaczna ilośc w mieście Tczew) - same wpadki. Moim skromnym zdaniem należało by zrobi jakieś przeszeregowania na wysokich stanowiskach w PZD.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx9.xx3 
  • +18

    wredna_gość

    04.11.2011, 08:06

    Zamawiam białą suknię z atłasu o długości maksi na ślub we wrześniu a dostaję czarną z frędzlami o długości mini i biorę jeszcze dziękując i kłaniając się w pas w grudniu tylko dlatego, ze cena się zgadza? Jaaasne...

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx6.xx9 
  • +7

    Bartek_gość

    04.11.2011, 08:06

    no

    To ktoś ładną łapówkę wziął skoro teraz zauważyli że projekt jest zmieniony brawo.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx9 
  • +15

    Malowanka

    04.11.2011, 08:19

    STAROSTWO POWIATOWE -NIECHLUJNE !!!!!

    Łuk mostu jest widoczny wiele miesięcy, a dopiero teraz STAROSTWO zagląda do projektu ??? Wniosek: Brak jakiejkolwiek wiedzy o projekcie. A tak w ogóle to na drugim piętrze w STAROSTWIE POWIATOWYM panuje nieopisany bałagan w biurze, totalna ignorancja petentów, lenistwo i niechlujstwo.- to tak na marginesie;;;

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +11

    frtg_gość

    04.11.2011, 08:31

    Witkowska - odejdz

    Odpowiedz
    IP: 212.160.xx2.xx0 
  • NIE ROB TAKIEJ MINY_gość

    04.11.2011, 08:38

    NIE ZADZIERAJ NOSA

    Nie udawaj Greka Zmien sie lepiej zmien Juz za pare minut Bedziesz przyjacielem Calej naszej 5 Tylko rozchmurz sie Baw sie razem z nami Jesli masz ochote Na wspolna zabawe To najlepszy sposob Jesli chcesz zapomniec O swoich klopotach I zmartwieniach tez Jesli chcesz zaspiewac Spiewaj razem z nami Teraz masz okazje Bo dla Ciebie gramy Jutro odjezdzamy Ty zostaniesz tu Lecz nasze piosenki Latwo zapamietasz Gdy zanucisz refren POWROCIMY ZNOW .............och jakie fajne bycze wspomienie i tak czy owak budujemy dla ciebie!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 87.167.xx1.xx2 
  • -8

    look_gość

    04.11.2011, 08:41

    sami mądrale

    Ludzie, którzy tu się wypowiadacie, "eksperci" od wszystkich boleści. Czy wy kiedykolwiek coś zbudowaliście, oprócz domku z klocków? Ja budowałem dom, więc wiem, że projekt i kosztorys to jedno, a realia budowy (czas, koszty) są często zupełnie inne. Więc zanim się zaczniecie wypowiadać, miejcie choć w tym kierunku odrobinę doświadczenia.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx1.xx1 
  • +16

    Malowanka

    04.11.2011, 08:50

    STAROSTWO POWIATOWE w Tczewie - CAŁA PRAWDA !!!

    Są niekompetentni, leniwi, niechlujni, nie mają wiedzy o przepisach, nie zaglądają do projektów. Mało tego....nie odpisują na korespondencję wmawiając petentowi, że wysłali, a NAJGORSZE jest to, że GUBIĄ dokumentację !!!! mówiąc, że petent jej NIE DOSTARCZYŁ !!!!!!! Taka jest prawda o drugim piętrze w szklano-granitowym pałacu STAROSTWA POWIATOWEGO w Tczewie.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +10

    _gość

    04.11.2011, 09:17

    Zgadza się - niekompetencji i arogancji urzędników Starostwa też miałam niestety okazję doświadczyć

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx9 
    +11

    Ziutek Ciągutek_gość

    04.11.2011, 11:49

    widze koleżanka/kolega ma podobne doświadczenia z WB jak ja i zreszta wiele innych osób...niestety taka jest smutna prawda - to co sie dzieje w budownictwie to SKANDAL...od kiedy naczelnikiem przestała byc p. Maria cos sie tam pop*erd*liło...urzednicy sa bezczelni, wolno pracujący, non stop cos gubią, każa uzupełniac dokumentacje mimo ze dane dokomenty w papierach sie znajduja (widocznie nikt tam składanych dokumentacji nie przegląda tylko z listy wali co musi byc nawet nie sprawdzając co w dokumentacji sie znajduje). Generalnie wydział budownictwa przypomina urzedy i urzedników z najgorszych czasów czyli PRL kiedy to urzednikom wydawało sie ze są PANAMI...moi drodzy, te czasy dawno mineły...jestescie NA USŁUGACH petentów i tak macie sie zachowywac a nie jak jasnie wielmozni panstwo którym petenci przeszkadzaja w piciu kawy...chciałbym zwrócic uwage takze na to ze co chwile pracownicy sa na szkoleniach (nie ma ich w pracy a dokumentacja lezy i czeka) i zaraz po powrocie wymyslaja i wymyslaja, podpis pod podpisem, zaswiadczenie od proboszcza o niezaleganiu z opłatami na tace, zgoda prezydenta i podpis papieza i jeszcze bóg wie co...wszystkiego sie mozna po nich spodziewac ale nie rzetelnej i uczciwej pracy...widocznie ludzie Ci sa całkowicie bez odpowiedniego wykształcenia bowiem gdyby takowe nabyli (np administracja publiczna) to pierwsze czego by sie nauczyli na tych studiach byłoby to ze urzednik z łacińskiego ADMINISTRARE znaczy być pomocnym...ja sie pytam, gdzie ta pomoc z ich strony? No chyba ze pomoc polega na ciągłym usilnym przekonywaniu ze dokumentacje należy wycofac (pewnie liczą ze przy nastepnym złożeniu wniosku, jego rozpatrywanie przypadnie innej osobie)...skandal skandal skandal...pani Asiu, prosze sie wziąć rzetelnie do pracy i uczulić swoich podwładnych bo ich zachowanie przekracza wszelkie granice złego smaku...

    Cytuj
    IP: 83.7.xx5.xx3 
    +12

    ziutek II_gość

    04.11.2011, 17:08

    do Ciągutka

    Masz rację kolego, to co się dzieje w tym wydziale przekracza wszelkie granice. Winę za to ponosi odpowiedzialny za ten wydział MARIUSZ WIÓREK wicestarosta. To on wstawił niekompetentną i arogancką p. Liban na pełniącą obowiązki, przejmując na siebie podpisywanie decyzji pozwolenia na budowę. Jest to kuriozum, że komplentny ignorant bez zawodu kierunkowego decyduje o pozwoleniach na budowę. SKANDAL. Na to wszystko nakłada się strach urzędników przed wicestarostą, który niekompetencje pokrywa krzykiem i arogancją. Boją się kichnąć, a jak trzeba wydać niejednoznacze wg nich pozwolenie to wydają odmowne na zasadzie niech się Wojewoda martwi. Chyba przyszła pora zainteresowac tą sytuacją władze wyższe, czyli Wojewodę.

    Cytuj
    IP: 83.30.xx5.xx4 
  • +4

    _gość

    04.11.2011, 08:57

    Budujemy mosty(w tym przypadku wiadukt) dla Pana Starosty:P

    Odpowiedz
    IP: 212.77.xx5.xx5 
  • +4

    "kibic"_gość

    04.11.2011, 09:19

    hmm i tu mi przychodzi na mysl text piosenki slynnej we wrzechswiecie kapeli-strachy na lachy- zyje w kraju.oto cytat z fefrenu:"zyje w kraju w ktorym wszyscy chca mnie zrobic w h....a za moja kase"-do posluchania w calosci na youtube.smiech na sali zeby cos takiego mialo miejsce w XXI w. gdzie juz coraz mniej ciemnogrodu i coraz wiecej przekazu medialnego.to na tyle.

    Odpowiedz
    IP: 193.200.xx1.xx3 
  • +2

    gość_gość

    04.11.2011, 09:22

    Przemalować jak jest na wizulizacji !!!!

    Oceniając dwa zdjęcia, kolor czerwony z niebieskim ładniej mi się podoba. Sam niebieski jest dla mnie nijaki, Co do kształtu łuku może być... Co do szerokości jezdni,wszystko wyjdzie w praniu. No i zastanawia mnie co z oświetleniem wiaduktu i czy pobliski teren zostanie jakoś zagospodarowany, Bo sąsiedztwo krzaków, szpetnych kamienic oraz sklepików psuje prezencje wiaduktu.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx8 
  • +4

    węzły_gość

    04.11.2011, 09:50

    mosty

    "Wizualizacja to wizualizacja tamto wszystko wizualizacja " - najmodniejsze słowo tczewskich urzędników, z wyjaśnień tej pani wynika, że od początku i na każdym etapie tej inwestycji nikt nic nie wiedział, nikt za nic nie odpowiada i tylko co do ceny wszyscy są zgadni, a może cena to też wizualizacja ?

    Odpowiedz
    IP: 83.30.xx1.xx6 
  • +6

    AL_gość

    04.11.2011, 09:59

    Tu teraz wychodzą kompetencje Pani Witkowskiej gdzie była jak stawiano ten kwadrat czemu wtedy nie było reakcji że coś jest nie tak mieszkańcy już wtedy mówili o tym że jest nie tak jak powinno a p dyrektor co miała to w d....czy może nie widziała tego czy może ma taką silną pozycję że olewa to bo tak i tak nic jej nie zrobią . ROZLICZYĆ OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA TO BADZIEWIE Dość mamy nieudaczników w tym mieście

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx0 
  • +4

    Rambo_gość

    04.11.2011, 10:04

    most

    Ja na dzień dzisiejszy to blado widzę bez względu na to jak sie będzie jeździło po tym moście ale ja to dal bym sprawdzić CBA czy ktoś na tym nie zarobił LEWIZNY

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx3 
  • -3

    _gość

    04.11.2011, 10:06

    Zmiany zmiany, jak łatwiej

    tak jest z węzłem i tak jest z wiaduktem... Żenada

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx4.xxx 
  • +3

    arkadiusztcz

    04.11.2011, 10:11

    Z węzłem jest wręcz odwrotnie. Bardzo dobrze.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +9

    gościu_gość

    04.11.2011, 10:38

    Ten łuk jest zrobiony od jakiegoś czasu, starostwo dopiero teraz to zauwazyło? Śmiać się chcę patrząc na tych nieudaczników.

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx4.xxx 
  • +2

    zezol_gość

    04.11.2011, 12:32

    to też wina prezydenta

    dlaczego miastowe urzędniki nie pilnowały tego skoro prezydent dał na ten wiadukt 6 milionów ?

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • +3

    ktos calkiem obcy_gość

    04.11.2011, 10:41

    to ze "rura" jest kwadratowa to pikuś a cały łuk jest w inna stronę :D jeszcze ze nie wyrabiają się z terminami to jeszcze fuszerę zrobili takie cuda tylko w Polsce :D

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx1 
  • +4

    maxstrand_gość

    04.11.2011, 10:42

    moim zdaniem wiadukt nie powinien byc odebrany. nie dosc ze samowolka budowlana to jeszcze opoznienia, a skoro projektant tak bardzo chcial zatroszczyc sie o budzet starostwa to teraz starostwo powinno zadbac o fundusze projektanta, na koszt projektanta powinien byc rozebrany i zbudowany na nowo. to tak jakbym wymarzyl sobie dom , a mieszkalbym w bloku bo komus sie wydawalo ze tak bedzie lepiej.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx0 
  • +18

    ._gość

    04.11.2011, 10:48

    MOST ZWIERCIADŁO WŁADZ POWIATU I MIASTA

    nie ma co biadolić tylko w kolejnych wyborach pozbyć się dziadka starosty Puczyńskiego który w normalnych warunkach nigdy by nie został starostą.Koalicja poklejona z odpadków politycznych z minimalnym poparciem na poszczególne komitety zagrali przeciw PO i udało się zawładnąć władzę tylko teraz wychodzi brak kompetencji starosty który powinien wnuki bawić i vice który już dwa razy pokazał co potrafi .Miasto wygląda nie lepiej namaszczony przez aspirynę bufon bez kreatywnego myślenia typowy urzędas który bierze kasę bo był w pracy i na całe szczęście martwy politycznie ex poseł Kulasa lawirant i mieszacz tylko w jego przypadku ludzie otrząsneli się i pogonili -Sołę też.CO DO TEGO SMARKACZA JAK NIEKTÓRZY PISZĄ TO TEŻ PRZYJDZIE I NA NIEGO CZAS WYWOZU .

    Odpowiedz
    IP: 95.40.xx5.xx0 
  • +4

    sds_gość

    04.11.2011, 11:20

    żenada !

    Ten wiadukt za 11 mln nie będzie oświetlony ! Tylko po parze słupów oświetleniowym rodem z PRL przed wjazdem...

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx4.xx2 
  • +3

    Malowanka

    04.11.2011, 11:26

    A tak przy okazji oceńcie ile razy zmieniali

    kostkę brukową na STARYM MIEŚCIE ? 3 RAZY albo i więcej !!!! Po co ??? Tak dysponuje się budżetem ??? To śmierdzi przekrętem na sto mil !!! Zobaczcie jak wyglądają elewacje kamienic na STARÓWCE ! Na to pieniędzy nie ma, a ludzie nie mają kasy na nową elewację !!!

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +2

    Realista_gość

    04.11.2011, 11:38

    ??

    Czyli co czerwona farba tez drozsza od niebieskiej? Czemu nosnik skierowany w odrotnym kierunku?Jak juz mowimy o kosztach to mogl zostac taki jakiego widzielismy w planach,bynajmniej od strony slonecznej bylby rozswietlany,a tak to trzeba zamontowac widoczne dzisiaj dwie zarowki.(groteska).Duzo bysmy mogli tu gdybac itp... pewnie i tak sie calej prawdy nie dowiemy. Ale w takim razie po co dawac do starostwa jakies prezentacje,plany jezeli nie obliczylo sie kosztow jej budowy.troche smieszne.Wtedy takie cyrki wychodza. Ktos powinien sie tym zajac.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx8.xx7 
  • +6

    daro_gość

    04.11.2011, 11:40

    NIESZCZĘSNY MOST !

    NIE DOŚĆ , ŻE MOST JEST BRZYDKI , NIE ODNOSZĄCY SIĘ DO KLIMATU STAREGO MIASTA TO JESZCZE FATALNIE WYKONANY , MOŻE TO PRZYCZYNA ŻE SIĘ SPÓŹNIAJĄ, MOST WYGLĄDA JAK Z PRZEZ 30 LAT , NIE DOŚĆ ŻE WĄSKI TO JESZCZE SŁABO OŚWIETLONY, ZAMIAST POPRAWIĆ JEGO ESTETYCZNY WYGLĄD PODŚWIETLENIEM NP. HALOGENOWYM TO ZAMONTOWALI STARE DWIE LAMPY - WSTYD ! CO TO ZA PROJEKT Z PIEKŁA RODEM !!! WSTYD DLA ZARZĄDU KTÓRY WYBIERAŁ TEN NIE TRAFNY PROJEKT MOSTKU - BO TO NIE JEST MOST ! DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx9.xx4 
  • +4

    Borsuk74_gość

    04.11.2011, 13:08

    Wiadukt

    Chciałbym jeździć wiaduktem, który wygląda jak na zdjęciu po lewej. Zapytacie dlaczego? Bo jest piękny, po prostu. Szkoda, że my mieszkańcy zazwyczaj zostajemy postawieni przed faktem dokonanym. Gdzieś na biurkach zostają przepchnięte mutanty, a nam zostaje tylko zgodzić się z rzeczywistym wygladem. Szkoda, jeszcze raz szkoda, ze o takich sprawach decydują urzędnicy, którzy nie znają się na estetyce, tylko liczą, ile to kasy dla nich zostanie...

    Odpowiedz
    IP: 178.217.xx8.xxx 
  • +4

    malwa_gość

    04.11.2011, 13:16

    ta kwadratowa jest do bani lepsza ta okrągła i jak to teraz będzie wyglądało!!!

    Odpowiedz
    IP: 188.33.xx3.xx7 
  • +3

    _gość

    04.11.2011, 13:42

    Tczewscy Urzędnicy to ludzie bez wyobrażni liczą kasę do swojej kieszeni a Nas mieszkańców mają w D>>>E ,P .Witkowska niech samazłoży wypowiedzeniebo widać nie jest na odpowiednim stanowisku P Pobłocki niech Pan poczyta no Tcz co myślą mieszkańcy o tej Pani i oczywiście Panu ,Panowie Urzędnicy zacznijcie myśleć,bo ludzie Was rozliczą z Waszyhc bezmyślnyhc dwcyzji .BABCIA .

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx3.xx3 
  • +10

    Marco_gość

    04.11.2011, 13:44

    Wiadukt na W. Polskiego utrzymany jest w stylu neokiczu, zapewne wygra konkurs na najbrzydszą budowlę w mieście Oddzielną sprawą jest łuk , będący prototypem tarczy antyrakietowej .

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xxx 
  • +3

    Yaro_gość

    04.11.2011, 13:44

    Starostwo

    Komentarzy na temat budowy nowego wiaduktu bardzo dużo.Jak znam życie ,po oddaniu do eksploatacji tego obiektu ponownie wróci temat "korków " na rondzie koło Urzędu Miasta.Będzie kolejny problem "jak udrożnić ruch samochodów na tym odcinku",to jest pewne jak w banku.Zapewne Starostwo Powiatowe będzie zastanawiać się nad budową nowego ronda u zbiegu ulic Bałdowskiej i 30 Stycznia.Będzie kolejne zadanie przerastające urzędników Starostwa Powiatowego.

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xx0 
  • +3

    ka_gość

    04.11.2011, 13:57

    dofinansowanie

    Chciałbym jeszcze dodać, że dofinansowanie jest na konkretny projekt. Jezeli projekt nie został zrealizowany, albo zrealizowano inny projekt, to dofinansowanie może być wstrzymane. Tak jest przynajmniej ze środkami unijnymi. Wtedy pewnie Pani Witkowska i Pan Starosta przyniosą z domu 3,4 mln zł.

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • +4

    sokół_gość

    04.11.2011, 14:08

    Prawda jest taka, że między wykonawcą i Starostwem była podpisana umowa co można a czego nie można i wykonawca na pewno nic nie będzie płacił, bo do głupich nie należy.

    Odpowiedz
    IP: 95.48.xx8.xx1 
  • obojętny_gość

    04.11.2011, 14:21

    w sprawie przestawionego łuku,

    to może zostało tak to celowo wykonane, bo przecież gdyby był wykonany według projektu mógł on ograniczać widoczność (nadjeżdżające samochody od strony pogotowia) dla tych, którzy włączaliby się do ruchu z ulicy Targowej. Tylko takie wytłumaczenie przychodzi mi do głowy.

    Odpowiedz
    IP: 95.48.xx2.xx3 
  • arturo_gość

    04.11.2011, 14:26

    w sprawie przestawionego łuku,

    to może zostało tak to celowo wykonane, bo przecież gdyby był wykonany według projektu mógł on ograniczać widoczność (nadjeżdżające samochody od strony pogotowia) dla tych, którzy włączaliby się do ruchu z ulicy Targowej. Tylko takie wytłumaczenie przychodzi mi do głowy.

    Odpowiedz
    IP: 95.48.xx2.xx3 
  • +4

    _gość

    04.11.2011, 14:28

    Przecież obliczenia dokonywane są już podczas projektowania. Są takie fajne programy do projektowania wszystkiego. Samochodów, samolotów itd itp. One wszystko same wyliczają. dziwne, że projektant zaprojektował wiadukt z błędnymi wyliczeniami. Czy za projekt z czerwoną rurą zapłaciliśmy jako podatnicy Panu projektantowi? Jeśli projekt z rurą był bez obliczeń, to po cholerę w ogóle była ta wizualizacja, skoro sam projektant wiedział z góry, że to nie będzie tak wyglądało? Projektant zmienił projekt bez informowania inwestora? Od kiedy PZD o tym wiedział? Jeśli wiedział, to czemu milczał? Jeśli PZD o zmianie projektu nie wiedział to jeszcze gorzej świadczy o urzędnikach tam zatrudnionych. Ładnie sobie z władzami tczewskimi różne firmy i projektanci poczynają. Co to za dziwne zwyczaje, że najpierw projektant przedstawia inwestorowi wizję wiaduktu i wie z góry, że to jest bajka i w rzeczywistości będzie to inaczej wyglądało a na dodatek zmienia projekt nie informując o tym inwestora.

    Odpowiedz
    IP: 213.17.xx8.xx5 
  • -2

    tec_gość

    04.11.2011, 15:21

    zastanów się

    Prowadzę firme budowlana i buduje domy dla inwestorów. Nawet nie wiesz jak bardzo zmieniają projekt w stosunku do oryginału. I mają do tego pełne prawo dopasować projekt do swoich oczekiwań i możliwości finansowych. I tak też pewnie było w tym wypadku. Po co przepłacać za coś skoro można zamienić na tańsze rozwiązanie? Czy to, że rura jest kwadratowa zamiast okrągłej ma tak wielkie znaczenie? Dla mnie żadnego.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx1 
  • +4

    klofek_gość

    04.11.2011, 14:36

    błękitny łuk zwycięstwa

    Łuk montowano na oczach tysięcy przechodniów długi czas min.radni mogli obejrzeć montaż na własne oczy, a nie było reakcji w ten czas,że realizacja jest błędna.Hmm..czy włodarze miasta są aż tak nie czuli na to co się wyprawia w mieście czy jest to zorganizowana akcja wyłudzenia grubszej mamony.

    Odpowiedz
    IP: 109.243.xx1.xx7 
  • +5

    JJ_gość

    04.11.2011, 14:52

    boże czy Ty to widzisz

    1. Najpierw powstała wizualizacja - pewien wymysł architekta, coś co sobie ktoś nabazgrał 2. Następnie dokonano obliczeń i okazało się, że coś takiego nie ma prawa stać. Trzeba było zastosować inny, lepiej pracujący i bardziej ekonomiczny przekrój, jest to chyba normalna rzecz przy liczeniu tego typu konstrukcji. Oczywiście gdyby zostawić rurę to byłaby ona jeszcze ze 2 razy większa niż to co stoi teraz, w dodatku wcale nie byłaby tak gładka i smukła jak na wizualizacji, ze względu na rozmiary i grubości poszczególnych elementów. No i koszt inwestycji podniósłby się o kilka milionów przez co Wy mielibyście kolejne miliard powodów do narzekania. 3. Tu dla niewiedzących jest cały projekt udostępniony w przetargu http://przetargi.powiat.tczew.pl/?go=czytaj&id=284 Od początku był on taki, a Wiadukt wygląda dokładnie tak jak na rysunkach. Więc oszczędźcie tych durnych komentarzy. 4. Dla nieświadomych, bo wiele tu takich - WYKONAWCA to ktoś kto dostaje projekt i jego obowiązkiem jest wykonać obiekt zgodnie z tym konkretnym projektem. Łuk jest usytuowany w taką stronę, bo tak jest na projekcie i tak musieli to wykonać czy im się to podoba czy nie. Nikomu wcale to nie było na rękę, bo trzeba było się wcisnąć z blokiem oporowym tuż pod budynek Kebab. Jest tu kilku użytkowników co jakieś pojęcie o tym mają i do nich się przyczepić nie mogę, no ale zdecydowana większość to typowe buraki, które zawsze znajdą powody do narzekania mimo, że się ch**a znają -_-

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • +1

    ...._gość

    04.11.2011, 17:01

    dziękuję, własnie miałem wystukać podpbny tekst. Za za całe zamieszanie odpowiada niestety znowóż p. Witkowska, która nie potrafi prosto i jasno wyjaśnić o co chodzi ze zmianą projektu.

    Cytuj
    IP: 83.30.xx5.xx4 
  • +3

    kajot551_gość

    04.11.2011, 15:19

    wiadukt

    Tylko tacy jak ZEZOL -rodzinka IGNORANTKI MARII WITKOWSKIEJ -może być zadowolony z partactwa firmy ,ktorej rzecznikiem jest IGNORANTKA MARIA z rodu TEPA GLOWA,z lepkimi rękoma.Jesli firma stosuje samowolę ,to i wyliczenia sa także z sufitu.Wykonanie gdzie nie bierze się pod uwagę sytuacji awaryjnych ,oraz przyszlych remontow jest GLUPOTA KONSTRUKTORA ,FIRMY WYKONAWCZEJ i IGNORANTKI MARII OD KANTOW>

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • -8

    szok!!!_gość

    04.11.2011, 18:34

    może tak trochę oszczędniej z epitetami człowieku co? nie znasz kobiety , nie znasz sytuacji w urzędach, nie wiesz co to zamówienia publiczne, a tym bardziej finansowanie inwestycji, a o budowie pewnie tyle co o budowaniu wieżyczek z klocków plastikowych... nie jestem też rodziną Pani W., ale doskonale ją rozumiem i współczuję kobiecie, jeżeli czyta te Wasze śmieszne, małe wypociny!!! ta Pani nie jest Bogiem wszechmogącym!!! no ale niestety tego małe rozumki nie są w stanie pojąć... nie dla każdego wiedza... trzymam kciuki za Panią i wierzę, że przetrwa Pani trud bycia dyrektorem PZD, bo i tak co by się nie działo to Pani wina, więc proszę się nie przejmować!!! dziś jest mgła... może też napiszcie, że Pani Maria to spowodowała co???

    Cytuj
    IP: 83.11.xx7.xx9 
  • justysia97

    04.11.2011, 15:39

    ech... teraz trzymajmy kciuki zeby takiego czegos nie było z nowym centrum handlowym i tunelem...

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +4

    obserwator_gość

    04.11.2011, 15:54

    płatność???

    Znając naszą rzeczywistość, projekt i wykonanie to sprawka jakiegoś kolesia, który za otrzymanie zlecenia odpalił solidną dolę jakiemuś urzędasowi i w związku z tym musiał obciąć koszty wykonania. Teraz i tak nic mu nikt nie zrobi bo kasę ma już na kącie. Po otwarciu wiaduktu wszyscy tak się będą cieszyć że zapomną o tym jak miało być a jak jest... . Sprawa za kilka dni ucichnie i jak zwykle nikt za to nie "beknie". To takie tczewskie....

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx4 
  • +4

    paranoja_gość

    04.11.2011, 16:06

    i tak jest brzydki ten most

    moim zdaniem może być nawet fioletowy albo różowy i nie rura ale i trójkąt byle go w końcu otworzyli !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nie da się normalnie jeździć po Tczewie bo wiecznie jakieś remonty a efektów nie widać..........przykład wiadukt na 1-go maja czy ten wiadukt a dokładnie asfalt jest poprawnie zrobiony?że tak cudownie się wjeżdża niszcząc opony? partactwo i tyle.........

    Odpowiedz
    IP: 83.7.xx3.xx8 
  • -1

    Imię, login, pseudonim, nick_gość

    04.11.2011, 16:26

    Temat komentarza

    A tak poza tym to łuk jest zrobiony nie z tej strony, zrobiony jest z lewej do prawej a na projekcie odwrotnie... I ja się pytam gdzie był wtedy inspektor nadzoru budowlanego ...

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx0.xxx 
  • +1

    JJ_gość

    04.11.2011, 17:48

    ahahahaa

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • +2

    jan_gość

    04.11.2011, 17:24

    nadzór

    jak urzędnicy mają dopilnować drogi i inwestycje jak nie mogą sobie poradzić z wjazdem w ul.Warsztatową.Już po raz szósty po remoncie powstają wgłębienia i uskoki przy studzienkach.

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx3.xx4 
  • +1

    polon1779_gość

    04.11.2011, 17:33

    Łuk dla ozdoby, nic wiecej.

    A nikt nie zauwazyl, ze luk idzie po innej przekatnej niz na wizualizacji?

    Odpowiedz
    IP: 46.205.xx9.xx8 
  • +2

    grzes_gość

    04.11.2011, 19:28

    ciekawe czy projektant obliczyl dobrze wytrzymalosc na obciazenia na ta kwadratowa rura.a tych wszystkich dziwnych radnych to w ramach kary za takie''niedopatrzenie''do sprzatania ulic:-)

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx8.xx4 
  • +1

    n.n_gość

    04.11.2011, 19:54

    most

    po prostu ktoś chciał wiecej zarobic .

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx8 
  • +1

    pafnucy _gość

    04.11.2011, 20:00

    most

    moim zdaniem ktos wżia za to pienieądze coś wiem na ten temat bo pracowałem na wiaduktach , a teras szukaja dziury w całym , niech szukaja kto wżia za to pieniadze .

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx8 
  • +1

    eleno_gość

    04.11.2011, 20:16

    Łuk jest nie po tej stronie co powinien być, nie jest okrągły tylko kwadratowy, ale to nie największy problem. most miał być otwarty już miesiąc temu a nadal trzeba jeździć na około aby przejechać chociażby z suchostrzyg na stare miasto. Korki są nie do wytrzymania a jeszcze jakieś inne roboty drogowe to już wogóle masakra. Samochodów coraz więcej na drogach, a oni coraz więcej dróg zamykają. Kiedy otwarcie mostu, prosimy o dokładny termin, a nie przypuszczalny?

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx4.xx0 
  • +1

    www_gość

    04.11.2011, 20:28

    www

    okrągły wiadukt wyglądał by o wiele lepiej niż teraz, pół d**y za krzaka.

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx9.xx8 
  • +1

    _gość

    04.11.2011, 20:28

    wg kiedy bd otwarty?

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx9.xx8 
  • +2

    Radek_gość

    04.11.2011, 20:34

    PO KOSZTACH CHCIELI ZROBIĆ!

    Wątpię, żeby obliczenia dyktowały przekrój łuku. Po prostu łatwiej i taiej można zobić to spawając paski blachy na przekrój prostokątny niż zamówić nestandardową rurę grubościenną i giąć ją (ciekawe, gdzie można wygiąć takąrurę?). Poza tym trzeba skontrolować obliczenia wytrzymmałościowe (niezależny projektant powinien wyda ekspertyzę), bo jak dla mnie wygląda to na tzw. współczynnik kapeluszowy, żeby na pewno sięnie zawaliło i teraz mamy przewymiarowany łuk...

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx2 
  • +3

    Malowanka

    04.11.2011, 20:34

    Dobrze, że nie wybudowali mostu wzdłóż torów

    Witkowska ze Starostwa pewnie by zakumała po pół roku.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +1

    TOMEX_gość

    04.11.2011, 21:10

    W dodatku łuk jest jakby w drugą stronę ???!!!

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx1.xx8 
  • +3

    stefan_gość

    04.11.2011, 21:31

    rura

    rura jest okrągła a to na czym wisi most jest kwadratowe wiec nie można nazwać rurą , tak p .witkowska ktoś musiał pilnować postępu robót i nie ma co zwalać winy na firmę budującą , tylko ktoś wziął niezłą kasę do budżetu domowego i ta osoba powinna być pociągnięta do odpowiedzialności . mało tego odpowiedzialna osoba powinna swoim majątkiem naprawić błędy ,

    Odpowiedz
    IP: 77.164.xx3.xx7 
  • +1

    JJ_gość

    05.11.2011, 11:55

    ...

    no własnie rzecz w tym, że kształtowniki rurowe dzielimy na: okrągłe, prostokątne, kwadratowe. brawo za wiedzę

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • AnonimowyAnonim_gość

    04.11.2011, 22:33

    Wiadukt

    moim zdanim wszystko jedno czy jest koło czy kwadrat w prawdzie jest też inny kolor ale może niebieski był przeceniony a czerwony nie ale to tam są szczegóły nie ma się co czepiać w prawdzie ja dam se rękę uciąć że dawniej miały być dwa słuchy ale to może są dalsze oszczędności wszystko jedno jest zrobione przeszło testy działa jest ok nie ma co się kłuć bo zburzą to i dalej będziecie musieli wszyscy korki robić i na około jechać

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx0.xx1 
  • +5

    gość_gość

    05.11.2011, 00:38

    no to ja już wiem

    dzieki wołającemu Boga /hm,ja sądzę,ze Bóg nie zajmuje sie wiadukcikiem i rurą/można zerknąć na specyfikację i tam jest czarno na białe ,że przetarg jest w wariancie 2 czyli nie ma zmiany projektowej.Teraz jeszcze nalezy chyba nazwać ten wiadukt imieniem obiecanki cacanki a głupiemu radość.To zresztą żadne pocieszenie bo obiekt jest beznadziejny i nieprzyszłościowy.To tyle

    Odpowiedz
    IP: 95.49.xx0.xx9 
  • +5

    lolek_gość

    05.11.2011, 08:57

    już raz pisałem, ze ta inwestycja śmierdzi kobietą, takie mosteczki na autostradach do przejścia dla zwierzyny, jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o niekompetentne osoby na stanowiskach i o ich pieniądze, bron Boże nie o nasze czyli podatników, trzeba było przyglądać się budowie obwodnicy południowej Trójmiasta która ma termin realizacji 2 lata a odcinek drogi wraz z mostami i wiaduktami 13 km a tu w Tczewie problem z jakimś mosteczkiem czy kładką , barany siedzą a nie kompetentni ludzie, a robotę dają kolesiom, którzy to się nieźle dorobili a sami po Tczewie mówią jak to walizki łapówek noszą do miasta i powiatu, dlatego będą nasi wladze przewracać miasto do góry nogami nawet i 5 razy wymieniając kostkę tylko BARDZO PROSZE , ze zdemontowanych zróbcie parking NA UL. JURGO bo tam mieszkańcy od 22 lat nie mogą się go doczekać, nie wspomnę już o stercie petycio do Was urzędnic,y a wy głusi i ślepi , czy to osiedle JURGO III nie jest wizytówką miasta, skoro Was stać na inwestowanie miejskich pieniędzy w buble jakim jest most to MY mieszkańcy JURGO nie odpuścimy Wam parkingu !!!

    Odpowiedz
    IP: 46.134.xx7.xx3 
  • +3

    to_gość

    05.11.2011, 11:43

    polwar powinien wziąć przykład jak budują estakadę we Wrzeszczu: http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Kolejny-etap-budowy-estakady-nad-al-Grunwaldzka-Beda-u trudnienia-n52778.html

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx4 
  • +2

    pier..._gość

    05.11.2011, 12:23

    a ja wiem ze to p***enie kotka za pomoca mlotka

    Odpowiedz
    IP: 194.19.xx5.xx6 
  • +3

    driver_gość

    05.11.2011, 14:52

    ja jestem ciekawy czemu ta droga

    jest taka waska ! czemu nie powinni tego poszezyc do 10 metrow ! jak budowac to na 50 lat a nie zaraz bedzie trzeba poprawiac to waskie gardlo ! traffiki murowane !-oj pozal sie Boze polacy !

    Odpowiedz
    IP: 63.117.xx5.xx6 
  • +2

    bb_gość

    05.11.2011, 20:19

    rura rurą a most ...........

    Wszyscy internauci ( prawie ) zajmują się wszyskim i w zasadzie niczym , bo to czy rura będzie rurą czy kwadratem moim zdaniem to mało istotne , i tak most jest nieładny (mówiąc bardzo grzecznie). Mam natomiast refleksję dotyczącą korzystania z tej arterii a dokładnie mówiąc mam problem czy autobusy mijając się na moście będą miały składane lusterka ? Patrząc na szerokość jezdni mam wątpliwości czy jego szerokość jest ok???????? A może przejazd będzie jednokierunkowy???? Ochyda i głupota albo brak odpowiedzialności i marnowanie społecznych finansów.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx8 
  • +1

    carulg_gość

    05.11.2011, 20:27

    bład kolejny

    widać że na projekcie jest "rura" z prawej strony na lewą a zbudowali z lewej na prawą - PEWNIE BYŁO TANIEJ !!!!!!!!!! ALE FUSZERKA!!!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx9.xx9 
  • JJ_gość

    06.11.2011, 13:02

    ...

    pokaż mi ten projekt w takim razie, bardzo bym chciał go zobaczyć

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx9 
  • +2

    _gość

    05.11.2011, 20:54

    Już za parę dni za dni parę pokropią wodą święconą przetną wstęgę i rozpocznie się remont kapitalny wiaduktu pod auspicjami Pani witkowskiej

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • +4

    _gość

    05.11.2011, 21:10

    Pierwszymi którzy przejadą po tym wiadukcie powinni być panowie z CBA

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xx9 
  • +2

    hoody77_gość

    05.11.2011, 22:40

    wiadukt

    Mnie zastanawia dlaczego dopiero teraz się zorientowali że się kształt nie zgadza. Mi osobiście się podoba ten pierwszy projekt po lewej

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx7 
  • +2

    vip_gość

    05.11.2011, 23:24

    http://uwaga.tvn.pl/ to jest odpowiednie miejsce dla tego tematu-nic dodać,nic ujac

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx9 
  • +4

    ToMmek

    06.11.2011, 10:03

    W projekcie pewnie też jest, żeby był pół metra(?) za wąski :) Tak to jest jak sie bierze firmy po znajomości, albo te najtańsze i wydać 700tyś. na fontannę. By przyjechała taka Skanska, byśmy już dawno jeździli po tym moście i nie byłoby żadnych zażaleń, tak jak na Szpęgawie pół roku przed terminem planowany koniec.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +2

    Krzysztof_gość

    06.11.2011, 12:03

    dziwne miasto

    Tczew to dziwne miasto: tutaj przetargi wygrywa nie ten, kto jest lepszy, lecz zawsze ten, kto jest tańszy (czytaj dziadowskie wykonanie) a później efekty są jak w przypadku wiaduktu. Jeśli w projekcie było A, to ma być A, nie B. Wykonawca stając do przetargu wiedział jaki będzie zakres prac. Jak widać zdawał też sobie sprawę z tegto, że w Tczewie można odwalić kolejnego babola bez żadnych konsekwencji. Tczew to zaścianek - czas tu się zatrzymał na etapie wczesnego Gierka.

    Odpowiedz
    IP: 178.42.xx3.xx0 
  • +1

    EG_gość

    07.11.2011, 10:21

    Protestuję!

    Nie obrażaj Gierka - co zbudowano za tamtych czasów służy nam do dzisiaj.

    Cytuj
    IP: 83.11.xxx.xx7 
  • +5

    BELZEBUB_gość

    06.11.2011, 12:14

    ŻENADA

    POSZCZEKACIE SOBIE, TO WASZE I DALEJ BĘDĄ RZĄDZIĆ WAMI TAKIE DYZMY, CO TO ZNIKĄD NAGLE SIĘ ZJAWIA, POCIOTEK, KUZYN, KONKUBINA, CZY TEZ KOCHANKA JAKIEGOŚ WAŻNEGO CWANIAKA...BĘDA BRAĆ 5 000 WYPŁATY, PREMIE, WYCIECZKI NA SESZELE, A RESZTA DO MOPS- U I NIECH SZCZEKA DALEJ...WSZYSCY BEZKARNI, GŁUPIUTKIE, ŚLICZNE LALE W STAROSTWIE, BRATANICE, SIOSTRZENICE KOGOŚ TAM...PO JAKIEJŚ BZDURNEJ EUROPEISTYCE . DAWNO MÓWIĘ, ŻE CBA I CBŚ MIAŁOBY W TCZEWIE RECE PEŁNE ROBOTY, NEPOTYZM, ŁAPÓWKARSTWO, CWANIACTWO DO MEGA POTĘGI...ŻAL NARODU I MIASTA, SŁOMA Z BUTÓW WYSTAJE A DO RZĄDZENIA SIĘ NIEUK JEDEN Z DRUGIM PCHA, PO TYCH SWOICH, POŻAL SIĘ BOŻE PODYPLOMÓWKACH...W TCZEWIE NIE ZAŁATWI SIĘ NIC, JEŻELI NIOE MA SIĘ DO ZAOFEROWANIA NIC W ZAMIAN,. DOTACJE W URZĘDZIE PRACY TAKŻE DLA WYBRANMYCH.

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xxx.xx8 
  • +3

    to kpina_gość

    06.11.2011, 14:27

    to kpina

    wypowiedz p. dyrektor to kpina z mieszkańców i własnej osoby ten nośnik kwadratowy wielki, olbrzymi może OK by wyglądał na autostradzie ale podkreślam na starym mieście ma się tak jak wół do karety, brzydki stanowczo za duży do budynków w okół nie ten kolor a co architekt zasnął.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx6 
  • +3

    zbiszek_gość

    06.11.2011, 14:43

    Ozdoba czy element nośny?

    Pytanie jest takie, czy ten łuk triumfalny to element nośny, czy może wiadukt opiera się w całości na przyczółkach, a łuk jest tylko ozdobą. Poza tym jeżeli wiaduktu nie dało się wykonać w zaproponowanej przez wykonawcę cenie zgodnie z projektem i dlatego wykonawca musiał dokonać zmian, to znaczy, że najzwyczajniej ZANIŻYŁ zaoferowaną cenę w przetargu, tylko po to, żeby wygrać, "a potem się zobaczy". Nie rozumiem spóźnionej reakcji inwestora. Każdy widział, że to, co powstaje, coraz bardziej odbiega od projektu i co - nic? Czekamy, bo może nagle przekrój łuku zmieni się z kołowego na kwadratowy w trakcie montażu? Szerokość jezdni to też jedna wielka oszczędność. Zapewniono minimum zgodne z przepisami, a co tam myślenie z przyszłością. Jak będzie trzeba większej przepustowości w przyszłości, to niech się już inna władza martwi i buduje sobie nowy wiadukt. I na koniec czas realizacji wiaduktu. W tym czasie, drodzy państwo, co nasz wiadukt, powstaje Dubaj!

    Odpowiedz
    IP: 78.53.xx5.xx7 
  • iwa_gość

    06.11.2011, 15:13

    starostwo placze ze nie ma kasy ,w tygodniu otrzymalam pismo z PEFRON ,ktory podlega pod starostwo ze nie moga wyplacic za pieluchomajtki .Brac kary za most ibedzie kasa dla bardzo chorych ludzi.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xxx 
  • +1

    Plastuś_gość

    07.11.2011, 10:18

    A

    Zwiekszyli zatrudnienie, dodali piątego Członka i teraz kasy szukaja u innych. To jest rządzenie...

    Cytuj
    IP: 83.11.xxx.xx7 
  • -2

    misiu_gość

    06.11.2011, 20:26

    projekt

    a czy ktoś zauważył, że w wizualizacji przęsło jest po prawej stronie, a w wykonaniu po lewej stronie, może to przypadek, a może ... lewica wygrała z prawicą :) Tak można sobie porównywać obrazki w przeedszkolu miłej zabawy drodzy radni z przedszkola.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx0.xx4 
  • +1

    ww_gość

    07.11.2011, 10:44

    pierwsza część wiaduktu

    Zastanawia mnie, o ile większy będzie koszt eksploatacji - konserwacji tej konstrukcji w porównaniu z poprzednią. Z drugim wiaduktem, budowanym równolegle, służącym do jazdy w przeciwnym kierunku będzie już łatwiej.

    Odpowiedz
    IP: 89.74.xx0.xx4 
  • +5

    ww_gość

    07.11.2011, 12:12

    most Lisewski

    Mam nadzieję, że radny KULAS wykaże się inicjatywą i doprowadzi do remontu mostu lisewskiego przez Wisłę. Remont bedzie tani - szybki - dobrej jakości. Dopilnuje tego radny Kulas - firmę po wykonanych pracach puści z torbami, a załogę wyśle na bruk. Tak to jest jak radny zaczyna nie od szkół, nabierania doświadczenia, tylko zaczyna od radzenia w dziedzinach o których nie ma pojęcia. Ale ktoś takich radnych wybrał - zakładając widocznie, że lepszych fachowców w Tczewie nie ma.

    Odpowiedz
    IP: 89.74.xx0.xx4 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.