Podkłady kolejowe, które zostały zaprojektowane i częściowo wykonane na deptaku na Suchostrzygach zostaną zdemontowane. Zachodzi bowiem podejrzenie, że mogą one mieć zły wpływ na zdrowie mieszkańców.
Urząd Miejski informuje, że projekt deptaka zostanie w trybie pilnym zmieniony.
W miejscu dotychczasowych podkładów kolejowych pojawi się m.in. więcej terenu zagospodarowanego zielenią - dalsze informacje już wkrótce.
Urząd Miejski informuje, że projekt deptaka zostanie w trybie pilnym zmieniony.
W miejscu dotychczasowych podkładów kolejowych pojawi się m.in. więcej terenu zagospodarowanego zielenią - dalsze informacje już wkrótce.
Urząd Miejski informuje, że obecnie zachodzi tylko podejrzenie ich negatywnego wpływu na zdrowie, jednak jak dodają w komunikacie urzędnicy - dobro i bezpieczeństwo mieszkańców jest najważniejsze.
Komentarze (70) dodaj komentarz
_gość
16.08.2014, 23:14
No i bardzo dobrze. Mądra decyzja!
Odpowiedz_gość
17.08.2014, 14:03
wstawić betonowe zamiast impregnowanych drewnianych
Cytujmalk._gość
18.08.2014, 07:47
A czy nie ma w Polsce innych podkladów (betonowych
Kolejna inwestycja po "tczewsku", to na czym te szyny mają się trzymać, skoro zmieniono projekt? A czy nie ma w Polsce innych podkladów (betonowych)? Żenada.
CytujN0NE
16.08.2014, 23:23
a semafor zostaje? nonsens. zamiast torów mogliby zrobić tam ścieżkę rowerową i połączyć ją z już istniejącą wzdłuż Armii Krajowej, a w przyszłości pomyśleć o rozbudowie ścieżki..
OdpowiedzMi_gość
17.08.2014, 09:20
100% racja ścieżka rowerowa zamiast podkładów kolejowych , ilu w Tczewie wybitnych kolejarzy ??? Tczew pomnikami usłany KOLEJOWYMI. Radni nie jesteśmy już chyba takim miastem kolejarzy . Ile % Tczewian pracuje na kolei ? . Kto wie maksymalnie 2 % ? a tu takie miasto kolejarzy - beznadzieja !!!
Cytujwe_gość
16.08.2014, 23:25
w
Mozna zamowicz podklady z betonu wygladajace jak prawdziwy podklad z drewna
OdpowiedzMA_gość
16.08.2014, 23:41
By ktoś sobie o nie wieczorem głowę rozbił?
Po co te podkłady? Cały Tczew ma być upstrzony podkładami semaforami, ciuchciami? Po co to? Niby Tczew takie kolejowe miasto? To dlaczego codziennie pociąg z odległego od Tczewa Malborka o15 minut jest opóźniony około pół godziny? Może niech się kolejarze w końcu do roboty wezmą a nie dekorują trawników podkładami kolejowymi i innymi szpecącymi semaforami. Gdyby Tczew był miastem znanym z wędlin to czy wszędzie na zieleńcach byłyby świńskie łby a na klombach porozwieszane jelita? Może trochę umiaru z tym kolejnictwem - i niech podkłady kolejowe idą tam gdzie ich miejsce.
CytujJakie podkłady?_gość
17.08.2014, 02:59
Nie chcemy torów...
Litości. Betonowe podkłady? Rety! Nam czego na pewno nie brakuje, to betonu!!! Mamy go wszędzie, a właściwie tylko on... Dajmy spokój z torami, bo tory kolejowe w przestrzeni miejskiej to pomysł kompletnie "odjechany"! Od kiedy pociąg sunie obok rekreacyjnych deptaków?
Cytuj_gość
17.08.2014, 07:06
Podkłady z betonu ułóż sobie w mieszkaniu. Tam nic z kolejnictwa nie powinno być!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Cytujjola_gość
16.08.2014, 23:28
albo by rozkradli:P
Odpowiedz_gość
16.08.2014, 23:34
Mieszkańcy bloków
Jednak ktoś w tym Urzędzie myśli. W komentarzach pisaliśmy, że podkłady mogą szkodzić. Dobrze, że ktoś czuwa i działa. Dziękujemy! Budujcie dalej.
Odpowiedzzaratustra83
17.08.2014, 16:35
przyczyny
A to bardzo ładnie świadczy o decydentach? Temat szkodliwości środka impregnującego jest raczej dobrą wymówką do zmiany tak krytykowanej decyzji o montażu po kolejowej infrastruktury. Jeżeli jednak prawdą jest że podkłady mogą mieć negatywne oddziaływanie na zdrowie człowieka to mamy wybitny popis niekompetencji rządzących. Tego typu rzeczy powinny być sprawdzone zanim zostanie zatwierdzona technologia wykonania czegokolwiek w przestrzeni publicznej. Okazuje się że jednak więcej jest warta obywatelska przezorność niż przekonanie że władza zawsze wie lepiej.
CytujSid_gość
16.08.2014, 23:35
Dobra decyzja
Dobra decyzja. Mam nadzieje na fajną realizację.dzięki
Odpowiedzobużony_gość
16.08.2014, 23:40
deptak
to ja proszę by rozebrali linię kolejową do Starogardu,która przebiega obok naszych bloków,Oprócz tego trzęsą się meble jak przejeżdża towarowy.
Odpowiedz_gość
16.08.2014, 23:47
A gdzie był, np. taki radny Kulas jak ogłoszono projekt i tory kolejowe. Przechadzał się po deptaku i niczego nie podejrzewał, a teraz mędrkuje? Dobrze, że jest ktoś kto czuwa i w porę uporano się z problemem. A także dobrze, że są tacy, którzy do błędu zapewne potrafią się przyznać. Paniki nie wolno teraz siać a podkłady nie są drogie: 30 zł na Allegro sztuka - więc jaki to problem. Jaki jest problem sprawdzić samemu? Proszę nie wyolbrzymiać - radny powinien pomagać a nie szkodzić, siać zamęt - zapomniał Pan?
OdpowiedzZorientowany_gość
17.08.2014, 11:04
LOL
A gdzie tu szkodzi Kulas? Głosował za kasą na deptak. Jest radnym ze Starego Miasta - ma biegać koło deptaka na Suchostrzygach i być ekspertem od kolejnictwa? Otrząśnij się z tej nienawiści!
Cytuj_gość
17.08.2014, 11:44
do LOL
Radny Kulas juz robi niepotrzebne zamieszanie na Facebooku. I po co? Jak zykle niepotrzebna gierka i dziecinada. Oh wait...
Cytujzaratustra83
17.08.2014, 16:47
Kulas nie Kulas
Problem właśnie w tym że projekt ingerencji w przestrzeń publiczną powinien być konsultowany z mieszkańcami bo to nasze miasto. Żaden radny czy inny urzędnik nie ma monopolu na prawdę i wiedzę w takich sprawach. Projekt Konsultowany z mieszkańcami, odpowiednio nadzorowany i sprawdzony można dopiero wdrożyć. Co jednak najważniejsze musi on być zaaprobowany przez większość jak to w demokracji powinno działać. Nie jest ważne personalne przytykanie kto co i jak schrzanił, trzeba zmienić system podejmowania takich decyzji byśmy jako mieszkańcy mieli realny wpływ na to w jakim mieście żyjemy.
Cytuj16.08.2014, 23:59
W jakim znaczeniu mogą szkodzić?
Odpowiedz_gość
17.08.2014, 00:01
Cyt. "Podkłady kolejowe były impregnowane środkami, które w dużym nasłonecznieniu mogą się ulatniać i w najlepszym razie powodować zawroty głowy, a w gorszym scenariuszu być kancerogenne, więc decyzja jak najbardziej słuszna - pytanie, co za bałwan wpadł na to w pierwszej kolejności"
CytujHurrra!!!_gość
17.08.2014, 00:19
Odnieśliśmy sukces!
Brawo, dziękujemy sobie nawzajem, żeśmy się przed idiotycznym projektem obronili! Cudnie. Jak przeczytałam dzisiaj w artykule naukowym, że "Jednym z głównych składników oleju kreozotowego jest benzo[a]piren, który należy do I kategorii czynników rakotwórczych (...). Zużyte podkłady kolejowe, często uszkodzone mechanicznie, nadal zawierają toksyczne substancje wprowadzone podczas procesu impregnacji, dlatego też nie powinny być stosowane w miejscach czasowego bądź ciągłego przebywania ludzi czy zwierząt", to się przeraziłam na dobre! Środki rakotwórcze pod oknami ludzi, wzdłuż terenów rekreacyjnych! Nie puścilibyśmy tego płazem. A skoro jest przebudowa, to prosimy o ścieżkę rowerową. Dlaczego nie możemy mieć normalnego ciągu komunikacyjnego dla rowerów? Tu na Topolowej i Kasztanowej ludzie mają niezliczoną ilość rowerów. To nasz zwykły sposób poruszania się . Zasłużyliśmy na ścieżkę za ten trud szarpania się z włodarzami o mądrzejsze rozwiązania. Ufff, zaczynam wierzyć, że rzeczywistość da się zmienić :-)
Odpowiedz_gość
17.08.2014, 00:31
Wie Pani, duzo tez zalezy od stopnia natezenia tego oleju. Stad mowi sie ze moze / ale nie musi szkodzic.
Cytuj17.08.2014, 00:20
Decyzja sluszna jesli podklady sa trujace. Osobiscie srednio podoba mi sie pomysl torow w przeciwienstwie do mojego ojca kolejarza. Matka lubi kwiaty i lawke wiec nie moze sie doczekac.
Odpowiedzłowca_gość
17.08.2014, 08:30
Wybory za 3 miesiące
Na 3 miesiące przed wyborami wystarczyło by 20-30 komentarzy domagających się pomalowania ratusza na różowo i ratusz będzie różowy.
Cytujon_gość
17.08.2014, 10:43
w jakim stopniu Drewniane podkłady są trujące ?
Odpowiedzphenol_gość
17.08.2014, 10:43
Nasze zwycięstwo
Dobrze się stało, to takie nasze małe zwycięstwo. Ciekawe, co teraz zrobią z tymi podkładami, bo powinni oddać na utylizację jako odpady niebezpieczne.
Odpowiedzwe_gość
17.08.2014, 19:51
podklady sa nasaczane
--- Treść komentarza została usunięta ze względu na prawdopodobieństwo pomówienia przez komentującego osoby, firmy lub instytucji, której dane znajdowały się w treści komentarza ---
Cytujhgf_gość
17.08.2014, 10:51
hgf
W Tczewie to z estetyką jest bardzo kiepsko , zamiast jakoś z pomysłem zagospodarować różne skwerki itp. to od lat wydeptana trawa , brzydkie ławki krzywe chodniki i syf np.w Parku Kopernika naprzeciwko Urzędu Miasta czy też przy Wieży Ciśnień .... również powinien zostać wyremontowany chodnik na ul . Badowskiej i 30 Stycznia chociaż do Eatona oraz zagospodarowana Kanonka tak jak została niecka przy Jedności Narodu
Odpowiedz_gość
17.08.2014, 19:35
Tak wiele by sie przydało odnowić zagospodarować ale na wandali nie ma mocnych... Wszędzie tylko widać grafii wygryzdane jakieś durne napisy..
Cytujwańka_gość
17.08.2014, 10:59
żal
ludzie od podkladów normalnie mi was żal
Odpowiedzremoo_gość
17.08.2014, 12:02
Podkłady?
Czyżby w przyszłości miała tam powstać linia kolejowa? To jakiś jakiś chory pomysł! Lepiej niech ktoś dopilnuje, żeby prace były wykonane jak należy. Na Os. Bajkowym (najmłodszym osiedlu Tczewa) ścieżki rowerowe wzdłuż Al. Kociewskiej są tak pozapadane, że wyglądają jakby położono je co najmniej 50 lat temu. Czyżby kolejna "oszczędność" podczas przygotowania podłoża? Zamiast szczycić się tym ILE zrobiliście, może zaczniecie się chwalić JAK DOBRZE. Mam wrażenie że ostatnio ilość nie przekłada się na jakość...
OdpowiedzDavidoo_gość
17.08.2014, 12:13
niby jak mają szkodzić ? trzymajcie się pierwotnego projektu bo znów wyjdzie z tego nic
Odpowiedzxtr_gość
17.08.2014, 13:39
ten co szkodzi
Podkłady im kulasy precz ze Tczewa
Odpowiedzgość_gość
17.08.2014, 14:09
mogły by być ale betonowe tylko przy semaforze dla symboliki
Odpowiedz_gość
17.08.2014, 18:16
walnij sie betonem w łeb...pusta dziurawko...
Cytuj_gość
17.08.2014, 15:16
Wybory już niedługo, pewnie mr. prezydent zafunduje wam z waszych i moich podatków nowy deptak ze ścieżką rowerową żeby wszystkich przekupić. Uzasadnienie typu "trujące tory" nie wydaje mi się wiarygodne. W końcu musi być jakiś powód żeby od tak zmienić projekt. Prezydencie, w Tczewie brakuje ławek, pięknych trawników i gładkich chodników! Co z drogami? Czy moje prośby zostaną wysłuchane? Kto wie :) Jestem za pomalowaniem ratusza na różowo! To bardzo dobry pomysł... może pomalujmy lokomotywę na dworcu w panterkę?
Odpowiedzsdegs_gość
17.08.2014, 15:18
Panie radny urban nadal nie doczekaliśmy się spełnienia pana obietnicy wyborczej- remontu ulicy Jedności Narodu. (Pan z małej litery z braku szacunku)
Odpowiedz_gość
17.08.2014, 15:34
Już widzę odpoczywających ludzi koło torów kolejowych, semafora i żurawia. Nie zabierajcie resztek zieleni na tym blokowisku i nie wciskajcie takich rzeczy! Szkoda zaśmiecać ten piękny deptak niepotrzebnymi starymi elementami kolejowymi. Zainewstujcie w większą ilość ławek, koszy i kwietników!
Odpowiedz_gość
17.08.2014, 16:08
dystans
czasami schabowy podany , jako danie codziennie przestaje byc smaczny, wiec wiecej troche dystansu aby nie podkreslac Tczew byle miasto kolejarzy a pro po nie tylko miasto kolejarzy -:)
Odpowiedzjaro76_gość
17.08.2014, 16:59
Kolejny raz zmiana projektu bo...
ŻENUJĄCE!!!Po raz kolejny powstaje projekt jest realizacja i...zmiana bo...no właśnie bo nie wiadomo.Czy na etapie projektu nie wiedziano,że będą podkłady kolejowe,i że są "szkodliwe"?BRAVO dla twórcy projektu.Chyba nie miał wyobrażni i kompetensji.Teraz deptak jest nieukończony jest chodnik semafor i...nic.Brak pomysłu co dalej.Tczew miasto WIRTUALNYCH PROJEKTÓW!!!
OdpowiedzSid
17.08.2014, 17:32
dajcie coś skończyć
Czy to że mnie podoba się coś innego niż tobie to jestem gorszy. Czy to że nie wstydzę się że Tczew jest związany z koleją to jestem gorszy. Wróci jeszcze czas że kolejarz będzie brzmiało dumnie. Ratujmy to co po naszych ojcach zostało. Dobry pomysł.
Odpowiedz_gość
17.08.2014, 18:02
Skandal!
Usunąć tory kolejowe ! Jeszcze dzieciak kolegę, koleżankę popchnie a ten rozbije głowę o beton albo wezmą kamienie z torowiska i dla zabawy będa obrzucac nimi pobliski parking z samochodami! Czy rozumiecie włodarze miasta że mieszkańcy nie życzą sobie infrastruktury kolejowej pod swoimi oknami! Czy ktoś przeprowadzał z nimi konsultacje odnośnie przyszłej przestrzeni miejskiej? Osoba, która zatwierdziła ten projekt powinna natychmiast być wyrzucona z urzędu za złamanie prawa, za stwarzanie niebezpieczeństwa dla zdrowia i życia mieszkańców!
OdpowiedzLatro_gość
17.08.2014, 18:24
Nasz obecny rząd rozkradł całe PKP, kiedyś wielka państwowa marka, tak jak PLO...dzisiaj to możemy jedynie przynosić kwiaty po takie pomniki i wspomnieć jak to kiedyś kolej dobrze funkcjonowała
Odpowiedzmasakraaaa z tczewa _gość
17.08.2014, 18:49
masakra co sie dzieje w tym tczewie . tyle lat te bele byly na torach i nikomu to nie przeszkadzalo iteraz kilka lelek ma zabc tysiace ludzi prosze ludziee nie robcie z tego tczewa posmiewiska bo juz w trojmiescie sie z nas smieja co tu sie dzieje ... chcecie mic ladnie to chyba ladnie by wygladaly drewniane niz betonowe belki .. a jak maja wam zrobic droge rowerowa w tym miejscu jak tam juz jest miejsce na lawki . kazdy niby chcial miec piekny nowoczesny tczew a nie zadupie za przeproszeniem . :) dziekuje pomyslcie ludzie co chcecie .
Odpowiedzzaratustra83
17.08.2014, 21:20
ładny Tczew
Po pierwsze głęboko w "d" mam co tam sobie gadają w Gdańsku czy innym mieście. Jak masz kompleksy to się wyprowadź. Ja nigdy się nie wstydziłem powiedzieć z kąt jestem i nigdy też nie usłyszałem krytycznych uwag pod adresem naszego miasta. no chyba że od jego mieszkańców. Jak to ładnie ująłeś chcemy mieć ładne miasto, a co za tym idzie nie chcemy mieć pomników co metr, torów co chodnik, semaforów na każdym skrzyżowaniu i zeszpeconego zabytkowego mostu w adaptacji S-f. Chcemy mieć miasto bez korków, z czystymi i prostymi chodnikami oraz ścieżkami rowerowymi, miasto zielone ze skwerami i trawnikami. By miasto było ładne, nie potrzeba nam kretyńskich wydumanych pomysłów.
Cytujtczewiak_gość
17.08.2014, 21:36
@up Tako rzecze Zaratustra :)
Cytujłowca_gość
18.08.2014, 07:11
kąt prosty
"z kąt jestem". Hi hi hi.
Cytujzaratustra83
18.08.2014, 10:38
do ~ łowca_gość
Wprawne oko cenzora, dziękować :)
Cytuj_gość
17.08.2014, 19:26
I dobrze :)
Odpowiedzkoniec_gość
17.08.2014, 21:17
deptak
Suchostrzygi potrzebują zieleni i ławek. A nie jakiegoś badziewia typu semaforów czy torów. Kolejarze na pkp a nie do upiększania miasta się brać !!!
Odpowiedzgość_gość
17.08.2014, 22:53
i całe szczęście!!!
ufff, co za ulga, więcej terenów zielonych poprosimy, będzie miło przejść takim deptakiem w otoczeniu nowych drzewek itp.
Odpowiedzarcan _gość
18.08.2014, 01:40
projekt arado :)
Świetnie,że przeprowadzono remont chodnika -lecz pomysł z torami to jakaś wielka głupota : -kamienie na torowisku /dzieci wracające ze szkoły -niech jakiś dzieciak chwyci kamień i rzuci drugiego/ -kamienie pod ręką chuliganów całkowite zagrożenie -co osiedle Suchostrzygi ma wspólnego z koleją tam były przecież niegdyś piękne sady -kto zatwierdził ten projekt? ,kto go podpisał? -jak są pozostałości po zakładach kolejowych to przetopić stal i postawic piękny zegar zamiast semaforów -podkłady rozdać ludziom na wieś pod wzmacnianie chlewni lub stajni..... Jak już coś robimy -róbmy to z głową ,lecz Polak zawsze mądry po szkodzie i wszystko robi dwa razy :) KTO JEST ZA NIECH POPRZE KOMENTARZ DZIĘKUJĘ !!!
Odpowiedzkaren104_gość
18.08.2014, 08:02
piękny Tczew
Oj Tczewiacy - wstyd!!!! Jak zwykle kłótnie i niesnaski. Jeszcze się taki nie urodził żeby wszystkim dogodził. To co się podoba jednym, w innych wzbudza złość i zawiść. Dlaczego zawsze tak jest, że ludziom coś się nie podoba. Przecież Tczew stał się już w tej chwili takim pięknym miastem, że wszyscy mogą nam pozazdrościć. Piękne skwery, park, Starówka,czyste miasto, pełne ławek i zieleni. Jestem dumna, że mieszkam w tak pięknym mieście !!!
Odpowiedzzaratustra83
18.08.2014, 08:52
wolność słowa
Jaki wstyd? Uważasz że należy się wstydzić własnych poglądów? Uważasz że czymś negatywnym jest wyrażanie swojej opinii? Uważasz że musimy bez słowa krytyki przytakiwać każdemu pomysłowi władz i nie tylko? Ja jako demokrata i przytoczę taką ładną myśl. "Nie zgadzam się z tym co mówisz. Ale oddam życie byś mógł to powiedzieć". Te słowa chyba najlepiej oddają jak powinno się cenić wolność i przede wszystkim wolność słowa. Nie muszę zgadzać się z wypowiedziami moich oponentów, ale sam fakt że ludzie wyrażają swoją opinię sprawia że interesują się otaczającą nas rzeczywistością i co ważniejsze, każda opinia (zgodna z moją czy wręcz odwrotnie) prowadzi do dialogu, ten zaś prowadzi do poszerzania wiedzy i współpracy. Nigdy nie zgodzę się z twierdzeniem że wyrażanie swoich poglądów jest czymś złym.
CytujGabi_gość
18.08.2014, 10:40
Zaratustra83 - ale trochę wstyd MIEĆ takie poglądy. Być malkontentem i nie umieć niczego docenić.
Cytujzaratustra83
18.08.2014, 11:33
do ~ Gabi_gość
Wstyd to siedzieć cicho gdy się z czymś nie zgadzamy. Wstydzić się trzeba gdy milcząc pozwalamy by ktoś inny narzucał nam swoją wolę. To że się krytykuję rzeczy jakie nam się nie podobają nie oznacza z automatu że się nie docenia innych. Ja uważam że Tczew w wielu aspektach rozwinął się w dobra stronę co nie oznacza że będę potakiwał w sprawach jakie mi się nie podobają. Czasami też może podobać nam się efekt jakichś działań co nie oznacza że musi nam się podobać sposób w jaki efekt ten został osiągnięty. Trzeba wypowiadać się w interesujących nas sprawach i to zarówno wtedy gdy chcemy coś skrytykować jak i w momencie gdy chcemy wyrazić swoje poparcie. Dyskusja jest podstawą wypracowywania kompromisów a te stanowią podwaliny w miarę harmonijnego współżycia w każdej społeczności.
CytujC>K>M
18.08.2014, 16:13
Gabi, no bez jaj, ktoś chce w środku osiedla położyć podkłady nasączone jakimś chemicznym syfem i protesty nazywasz malkontenctwem?
Cytuj123_gość
18.08.2014, 08:53
ścieżki
Wyjaśni mi ktoś co wy ostatnio macie z tymi ścieżkami, już nic nikogo poza ścieżkami nie interesuje ?
Odpowiedzmmm_gość
18.08.2014, 09:00
Nie ma to jak wydać kasę na inwestycję a potem zmieniać bo oczywiście dla urzędników dobro i zdrowie mieszkańców są najważniejsze, szkoda tylko że wcześniej nie mogli zanim wydali pieniądze nie mogli tego sprawdzić!!!!!! żałosne jak te całe tczewskie władze i ludzie za to odpowiedzialni!!!!!!
Odpowiedz_gość
18.08.2014, 09:11
Proponuje przenieść ten semafor na miejsce słupa stojącego na środku chodnika przy skrzyżowaniu Gdańska - DK-91 koło stacji paliw.
Odpowiedzmieszkaniec_gość
18.08.2014, 13:25
Co dalej???
Urzędnicy jak zwykle w sprytnie zredagowanym urzędniczym żargonem znajdują wytłumaczenie i rozmywają sprawę. Nie ważne, czy zachodzi tu podejrzenie, czy nie zachodzi podejrzenie złego wpływu tych podkładów na zdrowie mieszkańców. Może w maym stopniu zachodzi, może w dużym, albo w ogóle nie zachodzi. Taki spór można toczyć w nieskończoność. Tu nic nie powinno być wkomponowywane z technicznych urządzeń kolejowych!!! Kwiatek nie pasuje do kożucha, bo jest to kiczowate bezguście. Infrastruktura kolejowa, to nie elementy małej architektury. Czy wy to rozumiecie?! W PRL pracowali tam ludzie z awansu społecznego na zasadzie - nie matura lecz chęć szczera zrobi z ciebie oficera. Mieli oni w dużo przypadkach większą wiedzę. Obecnie są niby wykształceni specjaliści z zakresu urbanistyki, budownictwa ogólnego i drogowego, architekci, konserwatorzy zabytków i inni. Jeżeli prezydent nie może wyjść z kolejarskiej pasji, to ci pracownicy magistratu powinni powiedzieć, że jak rekreacja, to nie kolejnictwo. Autor tego projektu, albo nie ma wymaganej wiedzy, albo nie szanując siebie, jest gotów na zamówienie spłodzić każde głupstwo. Podkłdów nie będzie. Tłuczeń zostanie, żeby dzieci go rozrzucały i w siebie rzucały?! Co z szynami? Mają zostać?! Po co?! Po co ta blacha z dawnych peronów?! Po co semafor?! Na ten semafor dzieci będą się wspinać?! W przestrzeniach rekreacyjnych stosuje się urządzenia i materiały bezpieczne oraz przyjazne dla dorosłych, a szczególnie dla dzieci! Zrozumielieliście coś z tego, czy nie?! Zobaczymy!!!!!!
Odpowiedzzaratustra83
18.08.2014, 15:30
ważna kwestia
Tu padło ważne stwierdzenie. O elementach takich jak huśtawki, karuzele itp wiemy że muszą posiadać odpowiednie atesty i spełniać określone normy wykonania i bezpieczeństwa. Za przeproszeniem pal licho estetykę w tym momencie ale jakie normy i atesty były sprawdzane przy planowaniu zamontowania elementów torowiska w bezpośrednim kontakcie z ludźmi? Każdemu dziecku powtarza się że nie powinno bawić się na torach. Przepraszam jaki wymiar dydaktyczny w takim razie ma fakt przywleczenia tych torów i innych elementów torowiska w obszar zamieszkania dorosłych jak i dzieci?
CytujC>K>M
18.08.2014, 16:07
Oni tam chcieli położyć te archaiczne drewniane podkłady impregnowane jakimś syfem?
Odpowiedz_gość
18.08.2014, 19:10
Wszystko sknociliście bo na tych torach miał być ustawiony Pendolino jaka atrakcja dla zwiedzających a jaka kasa
Odpowiedzgość_gość
18.08.2014, 19:46
ostre kamienie -tłuczeń
Czy ktoś pomyślał o niebezpieczeństwie jakie niesie ze sobą ostry tłuczeń kamienny. Podobno ma to byc miejsce odpoczynku dla kobiet z dziecmi. Kto zapłaci odszkodowanie gdy dziecko wejdzie w kamienie i zrobi sobie krzywdę. Przechodzą tędy dzieci ze szkoły podstawowej i czy nie przyjdzie któremuś do głowy żeby w złości rzucić kamieniem w innego ?
Odpowiedz...._gość
18.08.2014, 22:05
ciuchcia
współczuję ludziom mieszkający w okolicach dworca pkp, jak oni mogą spać, kiedy co godzinę ta góra złomu zaczyna gwizdać!!!!!!!!! może tą lokomotywę wstawmy na podwórko temu, kto to wymyślił, przecież tam mieszkają dzieci, ludzie starsi i osoby, które wstają raniutko: czytaj szkoła, praca itp, współczuję tak budzić się co godzinę, a potem w drogę i do... pracy, szkoły; czyli do codziennych zajęć!!!!!!
Odpowiedzwyborca_gość
19.08.2014, 10:38
Po co ta lokomotywa?!
Bezpośrednio prowadzącym ten temat był wiceprezydent Burczyk, oczywiście pod kierunkiem głównego szefa. Mówiąc o tej lokomotywie w miejscowych mediach, zachłystywał się i określał jak sam to mówił, że będzie to "takie fajne". Niech sobie postawi tę lokomotywę przed domem w Gdańsku gdzie mieszka. Niech pomaluje swój samochód w zebrę i rozsławia Ciechowskiego który miał Tczew w d...e. Miejscowi nie wiedzą co ta lokomotywa - zebra ma sobą przedstawiać, a przyjezdni to już w ogóle.
CytujCo???_gość
20.08.2014, 01:04
Niemożliwe...
Ludzie, nie żartujcie!!! Nie ma mowy, by władza nam zostawiła te kamienie i tory! Nie ma na to zgody społecznej! Podkłady wywieźli, więc nie ma do czego przyczepić szyn. Jeśli ich nie zamontują na stałe, to złomiarzom usunięcie szyn zajmie jedną noc. Wnioskuję, że szyn nie będzie i znikną kamienie. NIE MA MOWY, by kamienie zostały pod szkoła dla dzieciaków, które będą po lekcjach wymierzać sobie nimi sprawiedliwości. Nie spoczniemy, dopóki nie przywrócimy dzieciom elementarnego bezpieczeństwa w tym rejonie. Radzę od razu władzy zabierać to całe dziadostwo, bo nie będzie miała z nami krzty spokoju. Chyba ktoś zapomniał, że tu mieszka średnie i młode pokolenie, które nie odpuści. Jeśli trzeba będzie, to się bardzo, ale to bardzo zorganizujemy. Co za problem w czynie społecznym zawieść kamienie w workach pod Urząd Miasta i ściągnąć telewizję, bo mamy już tak zszarpane nerwy brakiem jakiegokolwiek myślenia władzy...
Odpowiedzzaratustra83
20.08.2014, 15:08
babol
Władza walnęła babola na trawniku nie spodziewając się że ktokolwiek ośmieli się krytykować tą samowolkę. Teraz niby coś tam cofnęli bo szkodliwe a tak naprawdę to czekają aż sprawa przyschnie i może ludzie przestaną się burzyć to się jakiegoś dnia nowe podkłady przywiezie lub betonowe wstawi i będzie cacy, Bo przecież włodarze są teraz między młotem a kowadłem. Odwołają inwestycję tak jak chcą mieszkańcy to przecież tak czy siak będą musieli firmie za to zapłacić, a jak zapłacą to z naszych pieniędzy. Jak zwykle w takim przypadku za głupotę, niekompetencję czy celowe działanie zapłacimy my jako podatnicy. Przecież winny się nie znajdzie. A jak nie to opcja druga, po jakimś czasie dokańczamy i niech się mieszkańcy bujają bo przecież władza wie lepiej co dla nich dobre. Obywatel jest wtedy dobry jak głosuje na polityka, ale jak mówi politykowi coś co temu się nie podoba, to już ten sam obywatel jest głupek i idiota i polityk lepiej wie co dla tego obywatela dobre. Taki nasz obecny świat.
Cytujmieszkaniec pobliskiego bloku_gość
20.08.2014, 15:58
Wszystko , wszystkim ..... jeden z tych zielonych ludzików sikał pod tymi drzewami obok niebieskiego bloku ! Nasze dzieci na to patrzą..... zabierajcie tych brudasów spod naszych okien. Za tyle pieniędzy i nawet porządnej firmy nie zatrudnili. Sprowadźcie firmę z prawdziwego zdarzenia. Panie Burczyk to już przegięcie, mam nadzieję, że pan wylecisz !!!! Dajcie spowrotem zieleń i ławeczki. I liczcie się z okoliczną społecznością, a nie tylko z tymi co przyjadą popatrzeć i w nogi. A runcajs to się już tak rozochocił..... Najgorsze jest to, że Prezes Spółdzielni mieszkaniowej ma to pod oknami również i pozwolił na takie coś !!!! A place zabaw dla dzieci p. Prezesie ???? Odnowić to się nie można doprosić !!! Wstyd i marnotrastwo publicznych pieniędzy....
Odpowiedz