Trwa budowa infrastruktury rowerowej na terenie Tczewa - wkrótce będzie gotowa ścieżka wzdłuż drogi krajowej nr 91. Na zlecenie ratusza powstaje też połączenie miejskich ulic z inwestycją GDDKiA.
W maju ratusz ogłosił przetarg na budowę i przebudowę ścieżek rowerowych na terenie miasta Tczewa. Jego zwycięzcą została firma Skanska. Przedmiotem zamówienia było wykonanie czterech odcinków dróg rowerowych: Budowę ścieżki rowerowej za marketem LIDL przy terenie rekreacyjnym, długości około 300 mb, przebudowę ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Jagiellońskiej (ścieżka nr 7A), długości około 130 mb, przebudowę ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Armii Krajowej (ścieżka nr 1A), długości około 160 mb, przebudowę ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Jagiellońskiej i Wojska Polskiego (ścieżka nr 5A i 6A) łącznej długości około 150 mb. W ramach budowy/przebudowy dróg rowerowych przewiduje się także wykonanie m.in. prac rozbiórkowych, utylizacji wyznaczonych materiałów, budowy nowej konstrukcji chodników, ścieżki rowerowej, regulacji studzienek, oznakowania drogowego, instalacji oświetlenia drogowego na ścieżce za obiektem LIDL.
- Prace trwają. Rowerzyści skorzystają z nowej infrastruktury jeszcze w tym sezonie rowerowym - mówi Adam Burczyk, zastępca prezydenta Tczewa.
Wykonawca ma czas do końca września. Powstanie ścieżki wzdłuż DK 91 to efekt wcześniejszych wieloletnich rozmów przedstawicieli inwestora, czyli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, z urzędnikami z tczewskiego ratusza. Początkowo ścieżki miało w ogóle nie być. Urząd Miasta współfinansował jednak przygotowanie dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia prac i trasa powstanie. Rowerowy trakt rozpocznie się przy skrzyżowaniu z ulicą Armii Krajowej, będzie biegł wzdłuż alei Solidarności, w kierunku osiedla Witosa. Nad torami na granicy Bajkowego i Górek, powstanie specjalna kładka. GDDKiA nie wybuduje natomiast ścieżki na odcinku od skrzyżowania z Jagiellońską do al. Kociewskiej. Inwestor tłumaczy to trudnym ukształtowaniem terenu, dlatego ruch zostanie przerzucony na biegnącą równolegle, wybudowaną przez miasto, ścieżkę w ciągu ulicy Czerwonego Kapturka. GDDKiA doprowadzi trakt do skrzyżowania z Jagiellońską, prawą stroną, a następnie przerzuci w okolice skrzyżowania przy Lidlu. Droga przebiegnie za Lidlem, przez teren zielony - w stronę istniejącego już traktu miejskiego.
W tym roku rowerzyści mają prawdziwe powody do zadowolenia - powstanie ok. 8 kilometrów nowych tras - chodzi o trasę wzdłuż alei Solidarności, brakujący element al. Kociewskiej, czy ulicę Poligonową. Co ważne, dzięki zadaniom uda się połączyć istniejące już ciągi rowerowe, tak by bez schodzenia z rowerów, móc przejechać kilka kilometrów.
W maju ratusz ogłosił przetarg na budowę i przebudowę ścieżek rowerowych na terenie miasta Tczewa. Jego zwycięzcą została firma Skanska. Przedmiotem zamówienia było wykonanie czterech odcinków dróg rowerowych: Budowę ścieżki rowerowej za marketem LIDL przy terenie rekreacyjnym, długości około 300 mb, przebudowę ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Jagiellońskiej (ścieżka nr 7A), długości około 130 mb, przebudowę ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Armii Krajowej (ścieżka nr 1A), długości około 160 mb, przebudowę ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Jagiellońskiej i Wojska Polskiego (ścieżka nr 5A i 6A) łącznej długości około 150 mb. W ramach budowy/przebudowy dróg rowerowych przewiduje się także wykonanie m.in. prac rozbiórkowych, utylizacji wyznaczonych materiałów, budowy nowej konstrukcji chodników, ścieżki rowerowej, regulacji studzienek, oznakowania drogowego, instalacji oświetlenia drogowego na ścieżce za obiektem LIDL.
- Prace trwają. Rowerzyści skorzystają z nowej infrastruktury jeszcze w tym sezonie rowerowym - mówi Adam Burczyk, zastępca prezydenta Tczewa.
Wykonawca ma czas do końca września. Powstanie ścieżki wzdłuż DK 91 to efekt wcześniejszych wieloletnich rozmów przedstawicieli inwestora, czyli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, z urzędnikami z tczewskiego ratusza. Początkowo ścieżki miało w ogóle nie być. Urząd Miasta współfinansował jednak przygotowanie dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia prac i trasa powstanie. Rowerowy trakt rozpocznie się przy skrzyżowaniu z ulicą Armii Krajowej, będzie biegł wzdłuż alei Solidarności, w kierunku osiedla Witosa. Nad torami na granicy Bajkowego i Górek, powstanie specjalna kładka. GDDKiA nie wybuduje natomiast ścieżki na odcinku od skrzyżowania z Jagiellońską do al. Kociewskiej. Inwestor tłumaczy to trudnym ukształtowaniem terenu, dlatego ruch zostanie przerzucony na biegnącą równolegle, wybudowaną przez miasto, ścieżkę w ciągu ulicy Czerwonego Kapturka. GDDKiA doprowadzi trakt do skrzyżowania z Jagiellońską, prawą stroną, a następnie przerzuci w okolice skrzyżowania przy Lidlu. Droga przebiegnie za Lidlem, przez teren zielony - w stronę istniejącego już traktu miejskiego.
W tym roku rowerzyści mają prawdziwe powody do zadowolenia - powstanie ok. 8 kilometrów nowych tras - chodzi o trasę wzdłuż alei Solidarności, brakujący element al. Kociewskiej, czy ulicę Poligonową. Co ważne, dzięki zadaniom uda się połączyć istniejące już ciągi rowerowe, tak by bez schodzenia z rowerów, móc przejechać kilka kilometrów.
Ten artykuł jest częścią bloku tematycznego:
Remont DK 91
Remont DK 91
Rozpoczyna się wielka przebudowa drogi krajowej nr 91 na odcinku od północnych granic Tczewa do Czarlina. Całkowicie zostanie wyremontowana nawierzchnia na odcinku blisko 7 kilometrów, powstanie także ścieżka rowerowa. Ale - coś za coś...
Komentarze (15) dodaj komentarz
Ava_gość
14.08.2015, 10:01
DLACZEGO?
Dlaczego ścieżki rowerowe w naszym mieście nie są budowane od razu przy ulicy tylko dzieli je chodnik? W innych miastach Polski najpierw przy ulicy jest ścieżka rowerowa, a potem chodnik? Czy ktoś z włodarzy lub wykonawców potrafi mi wytłumaczyć ten ewenement powstały w Tczewie?
OdpowiedzKtoś _gość
14.08.2015, 10:59
Żeby chołotę trzymać z dala od ulicy
Cytuj._gość
14.08.2015, 10:40
jakby tej ścieżki i te tego chodnika nie można było zrobić prosto tylko jakieś wywijasy
Odpowiedz_gość
15.08.2015, 17:41
Lepiej sie słucha muzyki przez słuchawki douszne jadąc po wywijasach
Cytujjan_gość
14.08.2015, 11:49
latarnie
ogólnie jest OK, ale nie byłbym tczewiakiem, gdyby nie małe ALE. Dlaczego latarnie dla ścieżki rowerowej są tak blisko skraji ścieżki. Gdy się jedzie właśnie przy srajni, przejeżdanie obok latarni jest mało komfortowe. A mozna było odsunąć latarnie o przynajmniej 30cm dalej od ścieżki.
Odpowiedz_gość
14.08.2015, 12:59
W końcu coś się ruszyło na większą skalę w tym zacofanym mieście, mam nadzieję, że dalej prace będą szły lawinowo
Odpowiedztczewiak_gość
14.08.2015, 14:38
robotnicy
pozdrawiam robotników którzy w okolicy Górek zostawili nasypany żwir i kamienie na kostce brukowej, podczas wyprzedzania innego roweru, na tej "szerokiej" ścieżce z impetem wyskoczyłem z tejże górki, dziekuje
Odpowiedzrobol_gość
14.08.2015, 16:37
dziękujemy
Dziękujemy i również pozdrawiamy :)
Cytuj_gość
14.08.2015, 19:58
wszystko fajnie ..
Wszystko fajnie, pięknie, gratulacje, że w końcu coś się rusza w tym mieście. Ale ścieżki rowerowe i tak nie można z nich w pełni korzystać, ponieważ starsze Panie myślą, ze to nowy, różowy, pozbawiony dziur chodznik dla nich ;)
Odpowiedzheh_gość
14.08.2015, 20:56
A ostatnio co widzę?? Panienka zamiast korzystać z istniejącej od dawna ścieżki od shella do dziczka na al solidarności zasuwa białą dameczką po dk91. Szczyt ignorancji i głupoty.
OdpowiedzADAMO_gość
14.08.2015, 21:47
Na pewno bedzie śmiertelny wypadek !
Na pewno ktoś wjedzie prosto pod pociąg, bo nie ma żadnych zabezpieczeń przy kładce. Bedzie śmiertelne lądowanie 10 metrów niżej na torach jak ktoś nie zmieści się przed kładką ! KTO TAK projektuje ciągi komunikacyjne bez barier! Przy marketach kręcimy z tymi ścieżkami aby nie prosto !Bez świateł przejazdy jak 20 m dalej są światła. ! No i co tylko do połowy Górek a dalej rower na plecy ! przechodzimy do Czarlina i z węzła pojedziemy do Bałdowa. Ale pomysł na nagrodę roku !
Odpowiedztczewianka_gość
16.08.2015, 00:05
Ścieżki rowerowe
Wszystko super ,że buduje się ścieżki tylko wykonawca kpi sobie z rowerzystów krawężniki zjazdowe są tak wysokie można się przewrócić. Czy samochody też jeżdżą po tak wysokich krawężnika są wyjazdy wykonane proszę to skorygować. Bo pieniądze bierze inspektor nadzoru ale praca wykonana fatalnie. Przy odbiorze budowy trzeba komisję uczulić co powinna sama wiedzieć nie odbierać bubla.
OdpowiedzI DOBRZE_gość
16.08.2015, 22:58
Bo masz wstać z roweru i przeprowadzić go
Bo masz wstać z roweru i przeprowadzić go przez jezdnię zgodnie z przepisami ruchu drogowego.
Cytujjan_gość
17.08.2015, 09:19
>>>
ześć z roweru należy przy pokonywaniu PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH. Gdy mamy do czynienia z PRZEJAZDEM DLA ROWERÓW konieczności zsiadania z rowera nie ma,
Cytujrowerzystka_gość
27.08.2015, 19:15
Fatalne planowanie
Osobiście nie dałabym pieniędzy m.in. planiście (czy osobie ustalającej przebieg ścieżek) za wykonaną robotę! Dlatego, że: 1. Wywijasy, zaplątasy 2. Ścieżki przecinają chodnik w nieodpowiednich miejscach, szczególnie przy przejściach dla pieszych - miejsce zostawione dla pieszych na chodniku lub przejścia na ścieżkach rowerowych przyprawiają mnie o ból głowy! Tylko patrzeć, gdy dojdzie do pierwszych potrąceń 3. Góry i doliny 4. Brak przejazdów dla rowerów przy przejściach dla pieszych 5. Brak oznakowań ścieżek dla rowerów - pędzę sobie ostatnio ścieżką wzdłuż Al. Solidarności, a tam nagle jakaś Pani ukazuje się na ścieżce. A gdyby to było tuż za zakrętem to doszłoby do potrącenia!
Odpowiedz