Koniec prac nad nową rowerową infrastrukturą coraz bliżej

Powstaje nowa infrastruktura dla rowerzystów (fot. tcz.pl)
Koniec prac nad nową rowerową infrastrukturą coraz bliżej

zobacz galerię zdjęć: 3
Trwa budowa infrastruktury rowerowej na terenie Tczewa - wkrótce będzie gotowa ścieżka wzdłuż drogi krajowej nr 91. Na zlecenie ratusza powstaje też połączenie miejskich ulic z inwestycją GDDKiA.

W maju ratusz ogłosił przetarg na budowę i przebudowę ścieżek rowerowych na terenie miasta Tczewa. Jego zwycięzcą została firma Skanska. Przedmiotem zamówienia było wykonanie czterech odcinków dróg rowerowych: Budowę ścieżki rowerowej za marketem LIDL przy terenie rekreacyjnym, długości około 300 mb, przebudowę ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Jagiellońskiej (ścieżka nr 7A), długości około 130 mb, przebudowę ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Armii Krajowej (ścieżka nr 1A), długości około 160 mb, przebudowę ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Jagiellońskiej i Wojska Polskiego (ścieżka nr 5A i 6A) łącznej długości około 150 mb. W ramach budowy/przebudowy dróg rowerowych przewiduje się także wykonanie m.in. prac rozbiórkowych, utylizacji wyznaczonych materiałów, budowy nowej konstrukcji chodników, ścieżki rowerowej, regulacji studzienek, oznakowania drogowego, instalacji oświetlenia drogowego na ścieżce za obiektem LIDL.

- Prace trwają. Rowerzyści skorzystają z nowej infrastruktury jeszcze w tym sezonie rowerowym - mówi Adam Burczyk, zastępca prezydenta Tczewa.

Wykonawca ma czas do końca września. Powstanie ścieżki wzdłuż DK 91 to efekt wcześniejszych wieloletnich rozmów przedstawicieli inwestora, czyli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, z urzędnikami z tczewskiego ratusza. Początkowo ścieżki miało w ogóle nie być. Urząd Miasta współfinansował jednak przygotowanie dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia prac i trasa powstanie. Rowerowy trakt rozpocznie się przy skrzyżowaniu z ulicą Armii Krajowej, będzie biegł wzdłuż alei Solidarności, w kierunku osiedla Witosa. Nad torami na granicy Bajkowego i Górek, powstanie specjalna kładka. GDDKiA nie wybuduje natomiast ścieżki na odcinku od skrzyżowania z Jagiellońską do al. Kociewskiej. Inwestor tłumaczy to trudnym ukształtowaniem terenu, dlatego ruch zostanie przerzucony na biegnącą równolegle, wybudowaną przez miasto, ścieżkę w ciągu ulicy Czerwonego Kapturka. GDDKiA doprowadzi trakt do skrzyżowania z Jagiellońską, prawą stroną, a następnie przerzuci w okolice skrzyżowania przy Lidlu. Droga przebiegnie za Lidlem, przez teren zielony - w stronę istniejącego już traktu miejskiego.


W tym roku rowerzyści mają prawdziwe powody do zadowolenia - powstanie ok. 8 kilometrów nowych tras - chodzi o trasę wzdłuż alei Solidarności, brakujący element al. Kociewskiej, czy ulicę Poligonową. Co ważne, dzięki zadaniom uda się połączyć istniejące już ciągi rowerowe, tak by bez schodzenia z rowerów, móc przejechać kilka kilometrów.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (15)
dodaj komentarz

  • Ava_gość

    14.08.2015, 10:01

    DLACZEGO?

    Dlaczego ścieżki rowerowe w naszym mieście nie są budowane od razu przy ulicy tylko dzieli je chodnik? W innych miastach Polski najpierw przy ulicy jest ścieżka rowerowa, a potem chodnik? Czy ktoś z włodarzy lub wykonawców potrafi mi wytłumaczyć ten ewenement powstały w Tczewie?

    Odpowiedz
    IP: 83.20.xx0.xx6 
  • Ktoś _gość

    14.08.2015, 10:59

    Żeby chołotę trzymać z dala od ulicy

    Cytuj
    IP: 94.254.xx3.xx9 
  • ._gość

    14.08.2015, 10:40

    jakby tej ścieżki i te tego chodnika nie można było zrobić prosto tylko jakieś wywijasy

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx1.xx0 
  • _gość

    15.08.2015, 17:41

    Lepiej sie słucha muzyki przez słuchawki douszne jadąc po wywijasach

    Cytuj
    IP: 78.31.xx7.xx0 
  • jan_gość

    14.08.2015, 11:49

    latarnie

    ogólnie jest OK, ale nie byłbym tczewiakiem, gdyby nie małe ALE. Dlaczego latarnie dla ścieżki rowerowej są tak blisko skraji ścieżki. Gdy się jedzie właśnie przy srajni, przejeżdanie obok latarni jest mało komfortowe. A mozna było odsunąć latarnie o przynajmniej 30cm dalej od ścieżki.

    Odpowiedz
    IP: 158.116.xx4.xxx 
  • _gość

    14.08.2015, 12:59

    W końcu coś się ruszyło na większą skalę w tym zacofanym mieście, mam nadzieję, że dalej prace będą szły lawinowo

    Odpowiedz
    IP: 195.191.xx0.xx2 
  • tczewiak_gość

    14.08.2015, 14:38

    robotnicy

    pozdrawiam robotników którzy w okolicy Górek zostawili nasypany żwir i kamienie na kostce brukowej, podczas wyprzedzania innego roweru, na tej "szerokiej" ścieżce z impetem wyskoczyłem z tejże górki, dziekuje

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx9.xx4 
  • robol_gość

    14.08.2015, 16:37

    dziękujemy

    Dziękujemy i również pozdrawiamy :)

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xxx 
  • _gość

    14.08.2015, 19:58

    wszystko fajnie ..

    Wszystko fajnie, pięknie, gratulacje, że w końcu coś się rusza w tym mieście. Ale ścieżki rowerowe i tak nie można z nich w pełni korzystać, ponieważ starsze Panie myślą, ze to nowy, różowy, pozbawiony dziur chodznik dla nich ;)

    Odpowiedz
    IP: 83.23.xx0.xx9 
  • heh_gość

    14.08.2015, 20:56

    A ostatnio co widzę?? Panienka zamiast korzystać z istniejącej od dawna ścieżki od shella do dziczka na al solidarności zasuwa białą dameczką po dk91. Szczyt ignorancji i głupoty.

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx6 
  • ADAMO_gość

    14.08.2015, 21:47

    Na pewno bedzie śmiertelny wypadek !

    Na pewno ktoś wjedzie prosto pod pociąg, bo nie ma żadnych zabezpieczeń przy kładce. Bedzie śmiertelne lądowanie 10 metrów niżej na torach jak ktoś nie zmieści się przed kładką ! KTO TAK projektuje ciągi komunikacyjne bez barier! Przy marketach kręcimy z tymi ścieżkami aby nie prosto !Bez świateł przejazdy jak 20 m dalej są światła. ! No i co tylko do połowy Górek a dalej rower na plecy ! przechodzimy do Czarlina i z węzła pojedziemy do Bałdowa. Ale pomysł na nagrodę roku !

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx6 
  • tczewianka_gość

    16.08.2015, 00:05

    Ścieżki rowerowe

    Wszystko super ,że buduje się ścieżki tylko wykonawca kpi sobie z rowerzystów krawężniki  zjazdowe są tak wysokie można się przewrócić. Czy samochody też jeżdżą po tak wysokich krawężnika są wyjazdy wykonane proszę to skorygować. Bo pieniądze bierze inspektor nadzoru ale praca wykonana fatalnie. Przy odbiorze budowy trzeba komisję uczulić co powinna sama wiedzieć nie odbierać bubla.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx3.xx9 
  • I DOBRZE_gość

    16.08.2015, 22:58

    Bo masz wstać z roweru i przeprowadzić go

    Bo masz wstać z roweru i przeprowadzić go przez jezdnię zgodnie z przepisami ruchu drogowego.

    Cytuj
    IP: 78.88.xx9.xx7 

    jan_gość

    17.08.2015, 09:19

    >>>

    ześć z roweru należy przy pokonywaniu PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH. Gdy mamy do czynienia z PRZEJAZDEM DLA ROWERÓW konieczności zsiadania z rowera nie ma,

    Cytuj
    IP: 158.116.xx4.xxx 
  • rowerzystka_gość

    27.08.2015, 19:15

    Fatalne planowanie

    Osobiście nie dałabym pieniędzy m.in. planiście (czy osobie ustalającej przebieg ścieżek) za wykonaną robotę! Dlatego, że: 1. Wywijasy, zaplątasy 2. Ścieżki przecinają chodnik w nieodpowiednich miejscach, szczególnie przy przejściach dla pieszych - miejsce zostawione dla pieszych na chodniku lub przejścia na ścieżkach rowerowych przyprawiają mnie o ból głowy! Tylko patrzeć, gdy dojdzie do pierwszych potrąceń 3. Góry i doliny 4. Brak przejazdów dla rowerów przy przejściach dla pieszych 5. Brak oznakowań ścieżek dla rowerów - pędzę sobie ostatnio ścieżką wzdłuż Al. Solidarności, a tam nagle jakaś Pani ukazuje się na ścieżce. A gdyby to było tuż za zakrętem to doszłoby do potrącenia!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx3 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.