Jeden z obiektów do wyburzenia w rejonie węzła Gdańsk Południe (fot. GDDKiA)

zobacz galerię zdjęć: 1
Jeszcze latem kierowcy skorzystają z Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej między Chwaszczynem i Żukowem. Oddana do ruchu zostanie również obwodnica Żukowa w ciągu drogi krajowej nr 20, która połączy się z S7 na węźle Żukowo. W ramach prac między Żukowem i węzłem Gdańsk Południe od 24 maja (sobota, godz. 18.00) do 25 maja (niedziela, godz. 18.00) zamknięty zostanie fragment obwodnicy Trójmiasta na odcinku między węzłami Kowale i Gdańsk Południe.
Trwają intensywne prace przy budowie S7 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT), której realizacja została podzielona na dwa zadania: Chwaszczyno - Żukowo i Żukowo - Gdańsk Południe.
Obecnie na obu zadaniach prowadzone są roboty we wszystkich branżach, prace wykończeniowe oraz układana jest masa bitumiczna. W rejonie węzła Gdańsk Południe w październiku 2024 roku wprowadzono dużą zmianę w organizacji ruchu. Aktualnie kierowcy poruszają się wokół węzła Gdańsk Południe z wykorzystaniem zewnętrznych łącznic.
Od Chwaszczyna do Glincza wraz z obwodnicą Żukowa
W drugiej połowie czerwca kierowcy pojadą nowym fragmentem S7 od Chwaszczyna poprzez część węzła Żukowo, a następnie obwodnicą Żukowa do DK20 w Glinczu. W rejonie węzła Żukowo, na jednej z łącznic w kierunku Glincza, nastąpi zwężenie do jednego pasa na długości ok. 400 m. Dalej kierowcy będą mogli korzystać z dwóch jezdni obwodnicy Żukowa (po dwa pasy ruchu) aż do ronda w Glinczu. Połączenie obwodnicy Żukowa z DK7 w Lniskach planowane jest do końca tego roku.
Wraz z otwarciem pierwszego odcinka OMT zamknięty zostanie tymczasowy bajpas łączący tzw. Trasę Chwaszczyńską z DK20. Kierowcy będą korzystać z ul. Profesora Brunona Synaka i ul. Rdestowej, umożliwiających poprzez węzeł Dąbrowa wjazd na S6. Jednocześnie kierowcy będą mogli skorzystać z węzła Miszewo oraz węzła Koleczkowo na S6, z którego ulicami Partyzantów Koleczkowskich, Dębową, Gdańską i Oliwską dojadą do Chwaszczyna. W obrębie węzła Chwaszczyno będziemy kończyć brakujące łącznice, umożliwiające bezpośredni wjazd i zjazd z S6 na OMT. Roboty będą realizowane w ramach tymczasowej organizacji ruchu przez okres ok. 3 miesięcy.
Prace na odcinku Żukowo - Gdańsk Południe
Między Żukowem i węzłem Gdańsk Południe prowadzone są prace wykończeniowe przy obwodnicy Żukowa oraz na styku z pierwszym odcinkiem OMT. Na węźle Żukowo oraz na odcinku w kierunku DK7 realizowane są roboty ziemne. Na węźle Lublewo Gdańskie funkcjonuje tymczasowy bajpas w rejonie drogi wojewódzkiej nr 221, gdzie trwają roboty przy obiektach inżynierskich oraz na trasie głównej. Kontynuowane są prace na odcinku leśnym, w miejscu, gdzie znajduje się estakada nad Radunią oraz Miejsce Obsługi Podróżnych Widlino.
Na węźle Gdańsk Południe trwają prace żelbetowe związane z budową wiaduktów oraz roboty przygotowawcze do wzmocnienia nawierzchni na S7 w kierunku Warszawy oraz przy poszerzeniu S6 na wylocie w kierunku Gdyni i Łodzi. Wykonywane są warstwy konstrukcyjne nawierzchni wewnątrz samego węzła i na poszczególnych łącznicach tymczasowego ronda.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej - nowy element S7
32-kilometrowa Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej połączy Południową Obwodnicę Gdańska i Trasę Kaszubską, tworząc zewnętrzną obwodnicę w stosunku do istniejącej już Obwodnicy Trójmiasta w ciągu S6. Ponadto na przebudowanym węźle Gdańsk Południe można będzie zjechać w kierunku autostrady A1, co zapewni kierowcom skomunikowanie z centralną i południową częścią kraju.
Ponadto obwodnica Żukowa wyprowadzi ruch tranzytowy z tego miasta. Rozpocznie się w miejscowości Glincz od ronda na skrzyżowaniu z DK20, przetnie S7 na węźle Żukowo i włączy się poprzez rondo w Lniskach do obecnej DK7.
Jeszcze pod koniec 2024 r. budowa S7 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej otrzymała wsparcie ze środków UE z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS). Wartość całej inwestycji to blisko 2,9 mld zł.
Trwają intensywne prace przy budowie S7 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT), której realizacja została podzielona na dwa zadania: Chwaszczyno - Żukowo i Żukowo - Gdańsk Południe.
Obecnie na obu zadaniach prowadzone są roboty we wszystkich branżach, prace wykończeniowe oraz układana jest masa bitumiczna. W rejonie węzła Gdańsk Południe w październiku 2024 roku wprowadzono dużą zmianę w organizacji ruchu. Aktualnie kierowcy poruszają się wokół węzła Gdańsk Południe z wykorzystaniem zewnętrznych łącznic.
Od Chwaszczyna do Glincza wraz z obwodnicą Żukowa
W drugiej połowie czerwca kierowcy pojadą nowym fragmentem S7 od Chwaszczyna poprzez część węzła Żukowo, a następnie obwodnicą Żukowa do DK20 w Glinczu. W rejonie węzła Żukowo, na jednej z łącznic w kierunku Glincza, nastąpi zwężenie do jednego pasa na długości ok. 400 m. Dalej kierowcy będą mogli korzystać z dwóch jezdni obwodnicy Żukowa (po dwa pasy ruchu) aż do ronda w Glinczu. Połączenie obwodnicy Żukowa z DK7 w Lniskach planowane jest do końca tego roku.
Wraz z otwarciem pierwszego odcinka OMT zamknięty zostanie tymczasowy bajpas łączący tzw. Trasę Chwaszczyńską z DK20. Kierowcy będą korzystać z ul. Profesora Brunona Synaka i ul. Rdestowej, umożliwiających poprzez węzeł Dąbrowa wjazd na S6. Jednocześnie kierowcy będą mogli skorzystać z węzła Miszewo oraz węzła Koleczkowo na S6, z którego ulicami Partyzantów Koleczkowskich, Dębową, Gdańską i Oliwską dojadą do Chwaszczyna. W obrębie węzła Chwaszczyno będziemy kończyć brakujące łącznice, umożliwiające bezpośredni wjazd i zjazd z S6 na OMT. Roboty będą realizowane w ramach tymczasowej organizacji ruchu przez okres ok. 3 miesięcy.
Prace na odcinku Żukowo - Gdańsk Południe
Między Żukowem i węzłem Gdańsk Południe prowadzone są prace wykończeniowe przy obwodnicy Żukowa oraz na styku z pierwszym odcinkiem OMT. Na węźle Żukowo oraz na odcinku w kierunku DK7 realizowane są roboty ziemne. Na węźle Lublewo Gdańskie funkcjonuje tymczasowy bajpas w rejonie drogi wojewódzkiej nr 221, gdzie trwają roboty przy obiektach inżynierskich oraz na trasie głównej. Kontynuowane są prace na odcinku leśnym, w miejscu, gdzie znajduje się estakada nad Radunią oraz Miejsce Obsługi Podróżnych Widlino.
Na węźle Gdańsk Południe trwają prace żelbetowe związane z budową wiaduktów oraz roboty przygotowawcze do wzmocnienia nawierzchni na S7 w kierunku Warszawy oraz przy poszerzeniu S6 na wylocie w kierunku Gdyni i Łodzi. Wykonywane są warstwy konstrukcyjne nawierzchni wewnątrz samego węzła i na poszczególnych łącznicach tymczasowego ronda.
Wyburzą obiekt nad Obwodnicą Trójmiasta
W ramach prac między Żukowem i węzłem Gdańsk Południe od 24 maja (sobota, godz. 18.00) do 25 maja (niedziela, godz. 18.00) zamknięty zostanie fragment obwodnicy Trójmiasta na odcinku między węzłami Kowale i Gdańsk Południe. Utrudnienia związane będą z wyburzeniem obiektu w ciągu ulicy Sadowej i Podgórnej nad S6. Na okres doby poprowadzony zostanie objazd z wykorzystaniem jednej jezdni OMT na odcinku od węzła Gdańsk Południe do węzła Lublewo Gdańskie (w miejscu funkcjonującego bajpasu) poprzez DW221 do węzła Kowale. By zminimalizować utrudnienia w obszarze zjazdu z OMT na bajpas oraz na obu rondach węzła Kowale, nastąpi ręczne kierowanie ruchem. 24-godzinny objazd zapewni utrzymanie wszystkich relacji - S6 w kierunku Gdyni/Szczecina, S7 w kierunku Elbląga/Gdańska/Warszawy i S6/A1 w kierunku Łodzi.
W ramach prac między Żukowem i węzłem Gdańsk Południe od 24 maja (sobota, godz. 18.00) do 25 maja (niedziela, godz. 18.00) zamknięty zostanie fragment obwodnicy Trójmiasta na odcinku między węzłami Kowale i Gdańsk Południe. Utrudnienia związane będą z wyburzeniem obiektu w ciągu ulicy Sadowej i Podgórnej nad S6. Na okres doby poprowadzony zostanie objazd z wykorzystaniem jednej jezdni OMT na odcinku od węzła Gdańsk Południe do węzła Lublewo Gdańskie (w miejscu funkcjonującego bajpasu) poprzez DW221 do węzła Kowale. By zminimalizować utrudnienia w obszarze zjazdu z OMT na bajpas oraz na obu rondach węzła Kowale, nastąpi ręczne kierowanie ruchem. 24-godzinny objazd zapewni utrzymanie wszystkich relacji - S6 w kierunku Gdyni/Szczecina, S7 w kierunku Elbląga/Gdańska/Warszawy i S6/A1 w kierunku Łodzi.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej - nowy element S7
32-kilometrowa Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej połączy Południową Obwodnicę Gdańska i Trasę Kaszubską, tworząc zewnętrzną obwodnicę w stosunku do istniejącej już Obwodnicy Trójmiasta w ciągu S6. Ponadto na przebudowanym węźle Gdańsk Południe można będzie zjechać w kierunku autostrady A1, co zapewni kierowcom skomunikowanie z centralną i południową częścią kraju.
Ponadto obwodnica Żukowa wyprowadzi ruch tranzytowy z tego miasta. Rozpocznie się w miejscowości Glincz od ronda na skrzyżowaniu z DK20, przetnie S7 na węźle Żukowo i włączy się poprzez rondo w Lniskach do obecnej DK7.
Jeszcze pod koniec 2024 r. budowa S7 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej otrzymała wsparcie ze środków UE z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS). Wartość całej inwestycji to blisko 2,9 mld zł.