Kończy się remont drogi krajowej nr 91 w granicach Tczewa. Z początkiem września ruszają procedury odbiorowe.
Od lipca 2014 roku trwa remont drogi krajowej nr 91. Roboty na odcinku od skrzyżowania z ulicą Armii Krajowej do skrzyżowania z krajową „22” w Czarlinie prowadzone są za zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która odpowiada za stan tej krajówki. Całość jest już powoli na ukończeniu. Zadanie na odcinku tczewskim prowadzi firma Skanska.
- Wszystkie prace zostały już w zasadzie zakończone. Teraz odbywają się roboty kosmetyczne i sprzątanie terenu. Z początkiem września ruszają procedury odbiorowe. - mówi Bartłomiej Bielski z firmy Skanska.
Skanska kończy też powoli prace nad infrastrukturą rowerową - ciąg wzdłuż dk 91 jest już gotowy, ale na zlecenie ratusza powstaje jeszcze rowerowe połączenie miejskich ulic z inwestycją GDDKiA - mowa m. in. o fragmencie za Lidlem.
- Czas na zakończenie tych robót mamy do końca września, ale planujemy to zakończyć około 2 tygodnie przed terminem - dodaje Barłomiej Bielski.
W ramach prac został wyremontowany odcinek „krajówki” przechodzący przez całe miasto od wiaduktów kolejowych na północy i zakończył się już poza jego granicami na węźle Czarlin przy skrzyżowaniu z drogą krajową nr 22. Było to prawie 7 kilometrów drogi. W zakres prac remontowych wchodziło wykonanie nowej nawierzchni na całym odcinku trasy. Zostanały również przebudowane wszystkie istniejące skrzyżowania oraz wybudowane jedno dodatkowe z ulicą Poligonową, realizowane w partnerstwie z miastem Tczew. Ponadto w ramach inwestycji dokonany został kompleksowy remont wszystkich istniejących na całym odcinku chodników, a także powstała ścieżka rowerowa. Prace kosztowały ponad 35 mln zł.
Obecnie natężenie ruchu na drodze krajowej nr 91 wynosi średnio 20 tysięcy aut na dobę. To niewiele jak na warunki dotyczące dróg krajowych. Na trasie S6 w okolicy Trójmiasta zdarza się, że w ciągu doby przejeżdża grubo ponad 100 tys. aut
Od lipca 2014 roku trwa remont drogi krajowej nr 91. Roboty na odcinku od skrzyżowania z ulicą Armii Krajowej do skrzyżowania z krajową „22” w Czarlinie prowadzone są za zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która odpowiada za stan tej krajówki. Całość jest już powoli na ukończeniu. Zadanie na odcinku tczewskim prowadzi firma Skanska.
- Wszystkie prace zostały już w zasadzie zakończone. Teraz odbywają się roboty kosmetyczne i sprzątanie terenu. Z początkiem września ruszają procedury odbiorowe. - mówi Bartłomiej Bielski z firmy Skanska.
Skanska kończy też powoli prace nad infrastrukturą rowerową - ciąg wzdłuż dk 91 jest już gotowy, ale na zlecenie ratusza powstaje jeszcze rowerowe połączenie miejskich ulic z inwestycją GDDKiA - mowa m. in. o fragmencie za Lidlem.
- Czas na zakończenie tych robót mamy do końca września, ale planujemy to zakończyć około 2 tygodnie przed terminem - dodaje Barłomiej Bielski.
W ramach prac został wyremontowany odcinek „krajówki” przechodzący przez całe miasto od wiaduktów kolejowych na północy i zakończył się już poza jego granicami na węźle Czarlin przy skrzyżowaniu z drogą krajową nr 22. Było to prawie 7 kilometrów drogi. W zakres prac remontowych wchodziło wykonanie nowej nawierzchni na całym odcinku trasy. Zostanały również przebudowane wszystkie istniejące skrzyżowania oraz wybudowane jedno dodatkowe z ulicą Poligonową, realizowane w partnerstwie z miastem Tczew. Ponadto w ramach inwestycji dokonany został kompleksowy remont wszystkich istniejących na całym odcinku chodników, a także powstała ścieżka rowerowa. Prace kosztowały ponad 35 mln zł.
Obecnie natężenie ruchu na drodze krajowej nr 91 wynosi średnio 20 tysięcy aut na dobę. To niewiele jak na warunki dotyczące dróg krajowych. Na trasie S6 w okolicy Trójmiasta zdarza się, że w ciągu doby przejeżdża grubo ponad 100 tys. aut
Ten artykuł jest częścią bloku tematycznego:
Remont DK 91
Remont DK 91
Rozpoczyna się wielka przebudowa drogi krajowej nr 91 na odcinku od północnych granic Tczewa do Czarlina. Całkowicie zostanie wyremontowana nawierzchnia na odcinku blisko 7 kilometrów, powstanie także ścieżka rowerowa. Ale - coś za coś...
Komentarze (16) dodaj komentarz
Andrzej_gość
27.08.2015, 11:39
zakaz ruchu na mostku
Co za imbecyl postawił zakaz ruchu na nowo wybudowanym mostku dla pieszych i dla rowerów?? Zgodnie z prawem jadąc sobie z górek, czy z bajkowego dojeżdżamy do mostku i tu zonk, nie możemy przejechać rowerem, więc zostaje nam albo łamać prawo albo zawrócić i przejechać jedynką, za co możemy zostać ukarani mandatem (jeśli istnieje ścieżka dla rowerów nie można poruszać się po ulicy). Poza tym ścieżka nie jest skończona w jednym miejscu i trzeba przejeżdżać przez piach i kamienie.
Odpowiedzseba_gość
27.08.2015, 17:42
Na co komu ten bezsensowny remont, zamiast 4 pasów od Shela do Czarlina to tylko w skuteczny sposób drogę zawężyli! Gdzie prawidłowe prawo i lewo skręty! PIENIĄDZE WYRZUCONE W BŁOTO!
Cytujtgtr_gość
27.08.2015, 19:54
rtht
Tam malowali oznaczenia na sciezce i pewnie zapomnieli wziąć znaki
Cytujaqw_gość
27.08.2015, 12:44
Tragiczne rozwiązanie chodnika i ścieżki rowerowej wraz z przystankiem naprzeciwko McDonalda. Ścieżka rowerowa jest ciągłą w przeciwieństwie do chodnika. Proszę powiedzieć jak poruszać się po tym chodniku z wózkiem plus maluch za rączkę? Chodnik miejscami jest tak wąski, że nawet osoba z lekką nadwagą się tam nie zmieści. Myślę, że lada moment zaczną się potrącenia pieszych przez rowerzystów. Dziecko w starciu z rozpędzonym rowerem nie ma najmniejszych szans. Gratuluję! Jestem pewna, że najdalej do końca 2016 roku włodarze naszego miasta, którzy przyjęli ten projekt do realizacji będą mieć na sumieniu pierwsze kalekie dziecko i liczne uszczerbki na zdrowiu. Mam nadzieję, że nikt nie zginie. Drodzy decydenci czy Wy jesteście tylko zwyczajnie głupi czy jednak mega ch..e z Was?
Odpowiedz_gość
27.08.2015, 13:53
Ten remont był bez sensu, droga jest węższa niż przed remontem. A podobno się rozwijamy i mamy coraz lepsze drogi...
Odpowiedzsiedzący byk_gość
27.08.2015, 14:36
tnij.tcz.pl/?u=5db905
CytujDo Andrzej_gość
27.08.2015, 14:47
Ścieżka wiadukt
A gdzie w tekście masz informacje ze ścieżki są juz zakończone? Czytaj ze zrozumieniem i myśl zanim coś napiszesz. To nie boli. Bardziej boli uraz spowodowany wypadkiem gdy jakiś półgłówek jeździ po nieskończonej i nie odebranej ścieżce. Zdrowia życzę, psychicznego również co mniej narzekać będziesz na problemy które problemami nie są.
OdpowiedzAmalk_gość
27.08.2015, 16:03
????
Skanska kończy też powoli prace nad infrastrukturą rowerową......... - ciąg wzdłuż dk 91 jest już gotowy..................., ale na zlecenie ratusza powstaje jeszcze rowerowe połączenie miejskich ulic........
CytujAndrzej_gość
27.08.2015, 16:08
Następny idiota, pewnie budowniczy ścieżek
Jak nie są skończone i udostępnione dla ruchu to niech postawią znak zakazu ruchu na początku i na końcu ścieżki a nie w środku.
Cytuj_gość
27.08.2015, 15:23
I tu nasuwa się pytanie dlaczego od strony miasta(jadąc od strony McDonald) jest długa wysepka i nie da się zjechać na stacje Orlen ? Bezsensu, widać ze nie wszyscy mają wyobraźnie.
Odpowiedz_gość
27.08.2015, 18:18
To jest ewidentnym debilizmem ludzi którzy to zaprojektowali, w dodatku za nasze pieniądze i nada l pobieraja comiesięczne wynagrodzenia .HANBA!!!!
CytujMichu_gość
27.08.2015, 15:32
POPRAWKA
Mam nadzieje,ze droga jest na gwarancji,i zostanie poprawiona, przed swiatlami przy budowlance w obu kierunkach,prawe pasy maja już wgłębienia, od zatrzymujących się na swiatlach aut ciężarowych,wystarczy przejechac się bez zatrzymania,latwo wyczuć ten defekt ,tak samo jest na wysokości Gorek,gdzie ciezarowki zatrzymywaly się na wahadle,i dalej w kierunku Czarlina,SKANSKA poprawiaj swoja BYLEJAKOSC!!
OdpowiedzADAMO _gość
27.08.2015, 22:02
Brawo -buble zawsze są tanie
DROGA BUBEL 1. Wąskie pasy ruch(autobus z TIR-em (po lusterkach ) 2. Zjazdów w prawo -brak (Norwida ) i inne 3. Zjazd na Norwida -autobus nie wyrabia się ,gdy auta są przy krawędzi(za wąsko ) ! 4.Pobocza-piaseczek i po ulewach popłyną !A Tir sie utopi ! 5. Tunele z zabezpieczeń a zimą śnieg- gdzie odrzucimy !? 6.Ścieżka tylko do Norwida a dalej rower na plecy ! 7.Brak ławeczek przy chodniku ! 8. Brak oświetlenia po obu stronach ( od ul Przemysłowej do stacji ORLEN ) Ogólnie droga się skurczyła i ma wiele braków -no , ale mało kosztowała(35mln ) i kasa z 80 mln planowych-reszta pójdzie do GDAŃSKA !Brawo -buble zawsze są tanie !
OdpowiedzTir_gość
28.08.2015, 10:07
Tir
Dodam jeszcze ze wyjazd z gorek na światłach Tirem to tragedia. Wąsko i brak widocznosci bo pod takim skosem jest droga ze szok. Niedługo będą pierwsze wypadki z tego powodu. Aaa no i nasza policja ma teraz większe pole do po popisu bo nowe bezsensowne ograniczenia prędkości powstały
Odpowiedz_gość
28.08.2015, 11:33
Zastanawiam się nad tym jaką prędkością jechać dk91 odcinkiem Tczew. W kierunku Łodzi jest znak 60 - ok, ale w kierunku Gdańska już takich znaków nie ma... Mam rozumieć, że w stronę Łodzi możemy jechać aż 60km/h (też nie na całym odcinku, uczono mnie że skrzyżowania odwołują znaki...a nie wszędzie takie znaki stoją)ale w stronę Gdańska już 50 km/h tak?
Odpowiedzhmmm_gość
04.09.2015, 20:34
brak przejścia dla pieszych na Głowackiego
Przy okazji przebudowy skrzyżowania dk91 z ul. Głowackiego zmieniono położenie przejścia dla pieszych przenosząc je bardziej w kierunku Czarlina - jednak zapomniano o pewnym drobiazgu, tj. o przejściu dla pieszych na drugą stronę ulicy Głowackiego (pomiędzy 30 Stycznia a dk91), które wcześniej tu istniało. Zatem piesi codziennie muszą łamać przepisy ruchu drogowego. Czekam tylko kiedy będzie stać tam policja i wręczać pieszym mandaty.
Odpowiedz