Remont wiaduktu przy ul Wojska Polskiego - sprawdź jak pojadą autobusy

Schemat sieci komunikacyjnej
Remont wiaduktu przy ul Wojska Polskiego - sprawdź jak pojadą autobusy
Zaledwie kilka dni dzieli nas od zamknięcia wiaduktu w ciągu ulicy Wojska Polskiego - jednego z najważniejszych obiektów komunikacyjnych w grodzie Sambora. Drogowcy przygotowali na czas 15-miesięcznych prac trasy objazdowe prowadzące do centrum Tczewa. Uspokajają również tczewian, że chociaż nie jest jeszcze gotowa kładka dla pieszych, to osoby niezmotoryzowane nie będą miały żadnego problemu z dostaniem się z Suchostrzyg na Stare Miasto. Poważne zmiany czekają jednak tczewian korzystających z komunikacji miejskiej, np. autobus linii nr 3 będzie kursował tylko na trasie Dworzec - Suchostrzygi - Dworzec.

Ruch na przeznaczonym do przebudowy wiadukcie zostanie wstrzymany w sobotę, 4. września, we wczesnych godzinach porannych. Główna trasa objazdowa w drodze z zachodniej części miasta w kierunku Starówki została wyznaczona aleją Zwycięstwa, dalej Gdańską, przez wiadukt na ul. 1 Maja i ul. Obrońców Westerplatte. Kierowcy będą musieli zachować szczególną ostrożność na alei Zwycięstwa, gdzie na czas przebudowy węzła transportowego zlokalizowano tymczasowy dworzec autobusowy - oprócz pojazdów komunikacji miejskich występuje tam również wzmożony ruch pieszych:

- Rzeczywiście na alei Zwycięstwa zlokalizowany jest tymczasowy dworzec autobusowy, ale nie ma wielkiej alternatywy dla wyznaczenia głównej trasy objazdu - uważa Maria Witkowska, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Tczewie. - Nie wybrano ulicy Sobieskiego, bowiem jest to dość wąska droga, w dodatku gęsto obstawiona samochodami mieszkańców, dla których nie ma gdzie zorganizować tymczasowego parkingu. Oczywiście kierowcy będą mogli korzystać z dojazdu również przez tę ulicę. Część kierowców będzie jechała na Stare Miasto z Suchostrzyg przez ulicę Gdańską, zatem ominie aleję Zwycięstwa.

Możliwy jest też przejazd ul. Jedności Narodu oraz od strony "Górek". Wiadomo już również, że 4. września nie będzie jeszcze kładki, która ma służyć pieszym na czas remontu, co nie oznacza jednak, że niezmotoryzowani będą musieli iść na Stare Miasto przez wiadukt 800-lecia:


- Ruch dla pieszych do czasu wyłożenia kładki będzie odbywał się po zamkniętym obiekcie przy ulicy Wojska Polskiego. Kładka zostanie wyłożona w połowie września - na ten termin drogowcy uzyskali zgodę na rozpoczęcie prac od kolei. Prosimy pieszych o wyrozumiałość i stosowanie się do poleceń drogowców, bowiem na wiadukcie będą odbywać się prace rozbiórkowe. - dodaje Maria Witkowska.

Ze względu na prace remontowe w mieście pojawią się kolejne "światła". Sygnalizator zostanie ustawiony na skrzyżowaniu ulic Gdańskiej z 1 Maja i ma ułatwić dojazd do osiedli Zatorze lub Staszica. Sygnalizacja zostanie włączona po 4. września:

- Przygotowano trzy cykle zmiany świateł. Pierwszy będzie trwał 70 sekund i dotyczy kierowców przemieszczających się z ulicy Gdańskiej w 1 Maja - tutaj będzie obowiązywał nakaz jazdy w prawo. Osoby jadące w przeciwnym kierunku będą mogły skręcić w kierunku dawnej kolejowej przychodni, bądź jechać na ulicę Łąkową. Drugi cykl, trwający 12 sekund, dotyczy osób jadących z Łąkowej, w kierunku Gdańskiej, 1 Maja, bądź przychodni. Trzeci - 10-cio sekundowy cykl - to wyjazd od strony przychodni we wszystkich możliwych kierunkach - wyjaśnia nam Zbigniew Urban, naczelnik Wydziału Komunikacji w tczewskim starostwie. - Pełny cykl trwa 110 sekund - i jest wstępną propozycją. Po 4. września zostaną przeprowadzone ponowne analizy, które pozwolą optymalnie ustawić sygnalizację.

le będzie kosztował remont wiaduktu? W wyniku przetargu ustalono kwotę 10,7 mln zł - wstępnie zakładano, że pracą pochłoną ponad 12 mln. Prace związane z modernizacją, a właściwie budową od podstaw, mają potrwać 15 miesięcy. Dodajmy, że za remont powiatowego wiaduktu po połowie zapłacą Urząd Miejski i starostwo, które zarządza obiektem.

Jak będzie kursować komunikacja miejska?



  • Linia 1 - bez zmian z pominięciem ul. Sobieskiego (autobusy wyjeżdżając z Alei Zwycięstwa kierują się na ul. Gdańską i dalej, jak autobusy wszystkich linii, przez wiadukt 800-lecia i ul. Westerplatte do Czyżykowa swoją obecną trasą.
  • Linia 2 - zmieniona trasa: z Dworca PKS, jak wszystkie autobusy przez wiadukt 800-lecia, i dalej przez Miasto do Osiedla Witosa jak obecnie. Z Osiedla Witosa powrót tą samą trasą przez Miasto do Dworca (bez przejazdu przez Suchostrzygi)
  • Linia 3 - Linia będzie kursowała jak obecnie tylko na odcinku Dworzec - Suchostrzygi - Dworzec (bez dojazdu do Czyżykowa).
  • Linia 4 - Linia będzie kursowała jak obecnie z objazdem jak wszystkie linie do Czyżykowa (nie będzie wykonywała kursów do Flextronics).
  • Linia 6 - bez zmian + kursy z dojazdem do Flextronics w czasie godzin zmian pracy poszczególnych zmian pracowników.
  • Linia 7 - bez zmian
  • Linia 8 - Zmieniona trasa: Dworzec PKS - Gdańska - wiadukt 800-lecia - ul. Westerplatte i od Pl. Piłsudskiego do Czyżykowa jak obecnie. Powrotnie do Dworca PKS taką samą trasą. Linia nie będzie obsługiwać ul. Jedności Narodu.

  • Linia 9 - bez zmian.
  • Linia 14 - nową trasą: z Dworca PKS - Aleja Zwycięstwa - Osiedle Kolejarz (Fabichowo) - drogą krajową nr 1 - Osiedle Witosa - 30go Stycznia - Bema - Nowowiejska - Czyżykowo (pętla). Powrotnie taką samą trasą.
  • Linia 19 - zmieniona trasa: z Dworca PKS jak obecnie przez Suchostrzygi do Osiedla Witosa. Z Osiedla Witosa powrót taką samą trasą przez Suchostrzygi do Dworca PKS (bez przejazdu przez Miasto)
  • Linia 3 ma kursować tylko na trasie Dworzec - Suchostrzygi - Dworzec, co zapewni autobusom tej linii punktualność jazdy (nie będzie dużych korków na trasie przejazdu). Osoby chcące jechać w kierunku Czyżykowa będą się przesiadać na Dworcu przy Al. Zwycięstwa do autobusów linii 1, 8, 9 lub 14.


 
Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (100)
dodaj komentarz

  • +9

    zniesmaczony_gość

    30.08.2010, 00:16

    krótko mówiąc- komunikacyjna katastrofa.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx9.xx0 
  • -6

    Tczew WIĘCEJ NIŻ MIASTO

    30.08.2010, 00:23

    Powodzenia.

    Także życzę wszystkim bezpiecznych, dość bliskich punktualności oraz w szczególności spokojnych dni na trasie w okolicach centrum miasta.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +4

    Maxx

    30.08.2010, 00:34

    Co za bezczelność !

    Dlaczego mieszkańcy Suchostrzyg nie mają bezpośredniego połączenia z tzw. miastem ? Troska o brak opóźnień jest żenująca, bo przyjazdy/odjazdy 3 do/z dworca i tak nigdy nie były dostosowane do rozkładu pociągów. Teraz już mam pewność że władze Tczewa (które mają decydujący wpływ na rozkład) stwaiają interesy Veolii ponad wszystko. Na szczęście już wkrótce będą miały okazję ponieść odpowiedzialność polityczną za swoje decyzje...

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -7

    C>K>M

    30.08.2010, 08:26

    Akurat to jest dobry pomysł, może "3" nie były skomunikowane z pociągami, ale przyjeżdżały +/- o czasie. Gdyby "3" jeździła dotychczasową trasą z objazdem przez 1Maja to do tego co masz na rozkładzie musiałbyś odjąć lub dodać 20 minut w zależności od świateł i korków.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    +3

    Maxx

    30.08.2010, 11:39

    Jakie odjąć lub dodać 20 minut ?

    Zobacz na rozkład, "3" jeździ nie rzadziej niż co 20 minut, średnio częściej niż co 12 minut. W korkach co najwyżej rozkład może się nie zgadzać ale nie częstotliwość. Inna sprawa że przy poprzednim remoncie Veolia wypuszczała co drugi autobus i bezczelnie tłumaczyła że to przez korki jeżdżą co poł godziny, a Odya i tak posłusznie wypłacał całe dofinansowanie. A z przejzadem na karcie miejskiej będzie tak że kierowcy będą uciekali przed klientami chcącymi się przesiąść i poza szczytem i w weekendy będzie do wyboru spacer albo kolejny wydatek - by żyło się lepiej... Veolii - a jak...

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -5

    C>K>M

    30.08.2010, 20:02

    Normalnie, odjąć lub dodać, w zależności od tego jak działają światła, jakie jest natężenie ruchu, pora dnia, do tego czynniki losowe takie jak to czy kierowcy wpuszczają autobus czy nie, im dłuższa trasa tym więcej takich NIEWIADOMYCH.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • 123_gość

    30.08.2010, 00:42

    Wszystko ladnie wyglada na papierze

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx3 
  • +6

    Maxx

    30.08.2010, 01:01

    Schemat z warsztatów terapii zajęciowej

    Chętnie zobaczę relację telewizyjną w której prezydent Odya, wiceprezydent Pobłocki, naczelnik Witosiński i brat posła Smoliński odczytują schemat komunikacji miejskiej i przy użyciu kolorowych flamastrów przenoszą go na plan miasta. W końcu są to osoby które najlepiej wiedzą jakie usługi są oferowane mieszkańcom Tczewa więc to zadanie zajmie im tylko chwilę.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +1

    meszkaniec suchostrzyg_gość

    31.08.2010, 17:31

    oni gu... wiedzą o Tczewie tylko pilnują swoich stołków mam nadziej, że długo na nich nie posiedzą.....

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx2 
  • +4

    sfhhfhgj,m,vhcgfnf_gość

    30.08.2010, 01:04

    CO ZA D****

    TO WYMYŚLIŁ !!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx7.xx7 
  • +10

    _gość

    30.08.2010, 09:04

    DOKŁADNIE !!!

    To jest jakaś katastrofa! Nie dość że 3 nie jeździ do miasta (przez górki np) To jeszcze 2 i 19 rozpieprzyli !!! Tego to już naprawdę nie rozumiem... TO JEST CHORE !!! Banda złodziei polskich decydentów !!!

    Cytuj
    IP: 78.88.xx9.xx7 

    Login_gość

    30.08.2010, 19:04

    :)

    Za darmo pieniądze biorą, moje pieniądze z renty! I tak powiem! No i co dalej powiem.. jestem bardzo wylewny!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx4 
  • +4

    s_gość

    30.08.2010, 01:17

    .

    1. Prace rozbiórkowe wiaduktu powinny się zacząć dopiero po stworzeniu kładki. Jak będzie wyglądać organizacja pracy, gdy robotnicy będą musieli co chwila przepuszczać pieszych? 2. Jeśli chodzi o mnie to ten schemat nieczytelny. Jakim autobusem ma dojechać osoba z Suchostrzyg np. do Eatona? Na czym polega podział na linie 3A i 3B? Już jest jeden wielki chaos, a aż strach pomyśleć co będzie się działo we wrześniu. Współczuję wszystkim dojeżdżającym do szkoły i pracy.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx2 
  • -5

    C>K>M

    30.08.2010, 08:29

    Do Eatona- dojeżdżasz na dworzec i przesiadasz się w jasnoniebieski lub szary, w czym problem?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • -4

    roza-81

    30.08.2010, 01:20

    hmm...

    W sumie kolorowo to się nie zapowiada . Jeżeli 4 będzie kursowała z taką częstotliwością jak do tej pory to mieszkańcy nie tylko Czyżykowa ale również Starego Miasta będą zmuszeni w drodze na Suchostrzygi przesiadać się na dworcu (dla osób nie posiadających karty miejskiej podwoi to koszt dojazdu, no i do flexsa też sporo osób pewnie jeździło apropo zawieszenia kursów )A tak najbardziej interesuje mnie czy zamknięty wiadukt udostępniony dla pieszych do czasu wybudowania kładki będzie przejezdny dla wózków.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • PogodneMyśliJohnnegoBravo

    30.08.2010, 05:52

    "-Powiedz mi po co jest ten miś?

    -Właśnie, po co? -Otóż to! Nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu i co się wtedy zrobi? -Protokół zniszczenia... -Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach. "

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +6

    hehehe

    30.08.2010, 13:12

    ...

    normalnie z ust mi to wyjąłeś :)))

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +4

    bibi_gość

    30.08.2010, 06:43

    jeśli dobrze rozumię to nie będzie autobusu obsługującego ul. J. Narodu? no to brawo

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx8.xx6 
  • piernik_gość

    04.09.2010, 15:04

    nie, bo po co? tam sami emeryci mieszkają ;) a wystarczyłoby na przykład linię '3' - jadąc od strony Suchostrzyg - włączyć do Jedności (na skrzyżowaniu z Wojska Polskiego), dalej wyjechać na Gdańską i prosto przez wiadukt do miasta. z pominięciem tego 'przystanku końcowego' w dworcu PKS. ludzie chcący iść na dworzec PKP wysiadaliby na przykład na Gdańskiej, przy kościele.

    Cytuj
    IP: 83.11.xxx.xx4 
  • +2

    s_gość

    30.08.2010, 06:54

    terminy

    Zgodnie z zapisami w dokumetacji przetargowej, zakończenie realizacji w 15 m-c od momentu przekazania placu budowy. Termin przekzania placu budowy to 5 dni od dnia otwarcia ruchu kołowego na sąsiednim remontowanym wiadukcie w ciągu ulicy 1 Maja w Tczewie, planowanego na dzień 30 kwietnia 2010 roku. Podpisanie umowy było 11.06.2010 a więc 5 dni później przekazanie placu budowy czyli 16.06.2010. z tego wynika, że zostało już 13,5 m-ca z 15 kontraktowych. Więc objazy będą nie 15 m-cy, a już tylko 13,5 m-ca.

    Odpowiedz
    IP: 178.182.xx0.xx8 
  • ja_gość

    30.08.2010, 07:35

    a co z ,,01''

    a co z ,,01'' ?

    Odpowiedz
    IP: 83.16.xx5.xx2 
  • +6

    gfd_gość

    30.08.2010, 07:44

    No to Veolia, znowu zarobi. Jadąc z suchostrzyg 3 na czyżykowo trzeba kupić 2 bilety (w jedną stronę) - najpierw na 3 a potem na przesiadkę 1,8,9 lub 14. 4 jeździ rzadko.

    Odpowiedz
    IP: 79.188.xx0.xx0 
  • gość_gość

    31.08.2010, 17:39

    Wiesz, dla gościa C/K/M to nie problem, że nie ma bezpośredniego dojazdu, że płacisz 2 razy za jeden przejazd, albo C/K/M pracuje w Veolii, albo jest autorem tego zaj**.... planu, albo nie jeżdzi komunikacją miejską i nie wie o czym mówi.... szok

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx2 
  • +4

    łukasz_gość

    30.08.2010, 08:04

    to teraz jak jade ze suchostrzyg 3 to musze kupic 2 bilety żeby dojechac na czyżykowo z przesiadką na dworcu to chore jest

    Odpowiedz
    IP: 87.96.xx3.xx9 
  • gen.Italia_gość

    01.09.2010, 09:20

    wyrób sobie kartę miejską. podwójna opłata zniknie

    Cytuj
    IP: 78.88.xx9.xx5 
  • gość_gość

    30.08.2010, 08:36

    Schamat - to chyba nie

    hehe ciekawe kto robił ten schemat, że umieścił Pl.Piłsudskiego i dalsze ulice aż do Czyżykowa w jednej prostej linii hehe, żenujące !!!

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • gość_gość

    30.08.2010, 08:43

    Schemat c.d.

    tzn od ulicy Gdańskiej , 1-go Maja ;)

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • -4

    gość__gość

    30.08.2010, 09:07

    hmm

    i jak ze starego miasta dojść na rynek ;> ://

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx2 
  • +5

    xxxx_gość

    30.08.2010, 09:21

    nie będzie czwórki na flexa ? czy to jakaś KPINA ?

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xxx.xx7 
  • +2

    v^v^v_gość

    30.08.2010, 09:29

    To jakaś paranoja. A propo kart miejskich to powinno ich nie być powinny nadal być bilety miejskie.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx9 
  • -1

    gość _gość

    31.08.2010, 17:41

    nie daj Boże w tej rzeczywistości zwykłe bilety teraz byśmy zbankrutowali.....

    Cytuj
    IP: 84.38.xx5.xx2 
  • +6

    mieczyslaw

    30.08.2010, 09:37

    Ludzie, uspokójcie się!

    Wszyscy wieszacie psy na "miasto", że to wina miasta. A zapomnieliście kto Nas tak urządził na 15 miesięcy? Przypomnijcie sobie: WITOLD SOSNOWSKI i Starostwo Powiatowe. Miasto dołożyło tej nieskutecznej i niezdarnej jednostce samorządowej AŻ POŁOWĘ (50%) kwoty na budowę wiaduktu, a jest to wiadukt POWIATOWY. Kolejna rzecz - na trasie dojazdu do autostrady A1 powstaną 4 wiadukty (w tym jeden zostanie zburzony i zbudowany na nowo), a remont będzie trwał niecałe dwa lata, czyli prawie tyle co budowa wiaduktu (jednego!) w mieście. Rozumiem problemy z koleją, z tym że to centrum miasta, ale bez przesady - prace te można wykonać w o połowę krótszym terminie, wystarczy tylko chcieć.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -2

    Basia11

    30.08.2010, 16:40

    a Mietek znowu swoje

    Oj teraz się przygotuj na fale krytyki bo urlop mi się zaczyna ;P

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -9

    mieczyslaw

    30.08.2010, 18:17

    Basia,

    A Ty chcesz urlop przed komputerem spędzić czekając aż komentarz napiszę? Może się po prostu na kawę umówimy? Zapraszam ;)

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +4

    log1_gość

    30.08.2010, 09:39

    To jest chore , aby nie było bezpośredniego połączenia suchostrzyg z czyżykowem , Czy tych w Veoli i UM równo powaliło ? Rozumiem kasa najważniejsza !!! I po co zmieniali 2 i 19 .

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx2 
  • +1

    _gość

    30.08.2010, 09:42

    No to niektórzy mają przerąbane. Autobus teraz nie będzie dojeżdżał co niektórym. Cóz pozostaje chodzić pieszo. Ale ci z flexa to mają jeszcze linię 6.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • -7

    _gość

    30.08.2010, 09:45

    Cóz a ten wiadukt a Wojska polskiego i tak musieli się kiedyś za niego wziąśc. Także czy teraz czy kiedy indziej miasto miało by utrudnienia. Ale to tylko 15 miesięcy.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • -8

    mieczyslaw

    30.08.2010, 11:51

    _gość

    Aż 15 miesięcy, nie tylko.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +5

    _gość

    30.08.2010, 09:45

    zastanawia mnie tylko jedno: jak uczniowie ktorzy mieszkaja na suchostrzygach i ucza sie na czyzykowie jak maja dojezdzac do tych szkol? z przesiadka? to jakis absurd! czy osoby wymyslajace ten schemat zastanowily sie nad tym ile czasu teraz zajmie tym osoba dojazd do szkoly?

    Odpowiedz
    IP: 95.49.xx3.xx1 
  • +4

    Gość_gość

    30.08.2010, 10:23

    Porażka

    ten rozkład to jedna wielka porażka. Tak utrudniać dojazd z największego osiedla suchostrzyg na czyżykowo.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xx4 
  • -10

    oko_gość

    30.08.2010, 10:30

    mietek-napletek

    mieczysław przestań siać propagandę ! Taki stan wiaduktu na w.polskiego jest wynikiem WIELOLETNICH zaniedbań poprzednich władz starostwa : Modrzejewskiego i Wiórka do spółki z miastem, bo to oni doprowadzili do tego, że się prawie zawalił. Ciesz się, że Sosnowski odważył się go przebudować. Poza tym termin juz biegnie od czerwca, bo wtedy umowę podpisali. A tak wogóle to pomyśl: Kiedy jest najlepszy termin na rozpoczęcie inwestycji ze względu na etapy: rozbiórka wiaduktu - budowa nowego wiaduktu. Myślenie nie boli, a betonu nie wylewa się zimą podczas mrozów. A tak przy okazji: uczniowie niech chodzą do szkół w swoich rejonach :) jak chcą władze samorządowe.

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • -3

    mieczyslaw

    30.08.2010, 13:28

    oko_gość

    --> 1. Masz prawo wysłać ucznia do szkoły, gdzie Ci się podoba, jako rodzicowi - czasy rejonizacji się skończyły na szczęście, poza tym ludzie jeżdżą do pracy - ale pewnie o tym nie wiesz. --> 2. jakim cudem na dojazdówce co autostrady zostaną w tym samym czasie sbudowane 4 wiadukty, a tutaj jeden? tam będą mieli inny beton? --> 3. Jakim cudem zbudowano most knybawski w 18 miesięcy? 70 lat temu mieli jeszcze lepszy beton? Czy nie było zim? --> 4. Wyjaśnij mi w jaki sposób zaniedbania z lat poprzednich wpływają na czas budowy wiaduktu? --> 5. Najlepszy termin rozpoczęcia prac, to wiosna/ początek lata - wtedy jest najmniejszy ruch samochodów, a nie jesień/ zima - kiedy aut przybywa, a na zimę należy praktycznie zawiesić prace, bo betonu się nie leje jak temperatura spada poniżej zera (o czym pisałeś), co powoduje że przez 2-3 miesiące nikt nic nie będzie robił, a miasto i tak będzie korkiem stało. Rozpoczęcie prac na wiosnę - koniec jesienią - to jest realny termin. --> 6. Nie żyjemy w średniowieczu żeby usprawiedliwiać tak długie czasy budowy i remontów - prawda jest taka, że jest to zorganizowane chaotycznie, nieprofesjonalnie i z brakiem szacunku dla społeczeństwa, czyli i dla Ciebie. --> 7. Nie krytykuję faktu budowy nowego wiaduktu, a czas realizacji, a to zasadnicza różnica.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -2

    oko_gość

    31.08.2010, 08:09

    mietek-odpowiadam:

    1. Rejonizacja nadal obowiązuje w szkołach podstawowych i gimnazjach (pierwszeństwo mają uczniowie zamieszkujący w rejonie, a wakaty uzupełniane są uczniami spoza rejonu 0 oczywiście nie dotyczy szkół ponadgimnazjalnych. 2. Nie bardzo wiem o jakich wiaduktach mówisz i jaką maja długość, czy przebiegają nad torami kolejowymi, czy nad Milenem ?! 3. Jesteś daleceniedoinformowany i siejesz propagandę. Przy minimum wysiłku zdobyłem ponizsze informacje, które potwierdziłem w 3 źródłach, oto one: ::: Początki mostu związane są z niemieckimi planami budowy drogi kołowej łączącej Królewiec - stolicę Prus Wschodnich z Berlinem. Adolf Hitler po dojściu do władzy w 1933 roku ogłosił program budowy sieci autostrad na terenie Rzeszy. Władze II Rzeczypospolitej o niemieckich zamiarach budowy autostrady przez polską część Pomorza dowiedziały się w maju 1935 roku z ust ambasadora Niemiec w Warszawie [9]. Prawdopodobnie nieco później ruszyły prace nad projektem mostu. W latach 1936-1937 Niemcy pod pretekstem przygotowań do budowy kabla telekomunikacyjnego biegnącego do Prus Wschodnich uzyskali pozwolenie od starosty tczewskiego na badania geologiczne w okolicach Knybawy. Sprawa eksterytorialnej autostrady przez Pomorze powróciła jesienią 1938 roku, kiedy to wpierw Joachim von Ribbentrop, a później Adolf Hitler zażądali ostatecznego uregulowania relacji polsko – niemieckich. Budowa drogi stanowiła, obok przyłączenia Wolnego Miasta Gdańska do Rzeszy, jeden z postawionych warunków. Jak wiadomo, odrzucenie przez Polskę niemieckich żądań stało się 1 września 1939 roku pretekstem do hitlerowskiej agresji. Do wybuchu wojny, z planów autostrady biegnącej na wschód, udało się zrealizować dwa odcinki Berlin – Szczecin i częściowo (jedno pasmo) Elbląg – Królewiec. W latach wojny, do 1942 roku, prace ziemne kontynuowano na odcinku Szczecin - okolice Kościerzyny. Pomimo kluczowego znaczenia, po wrześniu 1939 roku nie przystąpiono do budowy autostrady przez polskie Pomorze. Trudno określić jednoznacznie jaki miała mieć przebieg. Na niemieckich mapach z lat czterdziestych umieszczano planowaną autostradę w różnych miejscach [7 i 8]. Budowę mostu knybawskiego rozpoczęto w 1939 roku bezpośrednio po zakończeniu działań wojennych. Trwała ona tylko 18 miesięcy, dzięki wcześniejszemu przygotowaniu projektu i wykonaniu konstrukcji stalowych składowanych w Gdańsku, dostarczonych Wisłą na plac budowy. Powstał most o długości 982,5 m. i o konstrukcji blachownicowej, jezdni o szerokości 12 metrów ułożonej bezpośrednio na mostowych dźwigarach. Całkowita szerokość mostu wyniosła 18,6 m===a więc wcześniej geolodzy, badania, projekty, przygotowanie konstrukcji, pomagało wojsko i całe społeczeństwo itd. I JAK TERAZ WYGLĄDASZ MANIPULANCIE ?? Poza tym sama rozbiórka potrwa pewnie jakiś czas, a jak przyjdzie wiosna bedzie już można lać beton i jeszcze kwestia ogłaszania i rozstrzygania przetargów w kontekście uchwalania budżetu. 4. W bardzo prosty, gdyby był odpowiednio konserwowany i remontowany pewnie dzisiaj, nie byłoby potrzeby jego budowy. Nie chcę wchodzić w szczegóły, ale to nie budowa kładki nad Milenem. Ile miesięcy był budowany obecny wiadukt ?? 5. Jak wyżej, uchwalą budżet, ogłoszą i rozstrzygną przetarg na dokumentację i wykonawcę i jest maj/czerwiec. NIE ZAUWAŻYŁEŚ, ŻE WSZYSTKIE WIĘKSZE INWESTYCJE - WEZEŁ PKP, GALERIA, DOJAZD DO A1 itd. właśnie teraz się rozpoczynają? 6. nie wiem jak Ci odpowiedzieć. 7. I tu się z tobą zgodzę, ale jak sam widzisz Twoja argumentacja jest chybiona.

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 
    -7

    mieczyslaw

    31.08.2010, 11:45

    oko...

    Tym razem to ja odpowiem Tobie: --> 1. rejonizacja obowiązuje, ale na zasadzie pierwszeństwa - najpierw piszesz o tym, by uczniowie chodzili do szkół we własnych rejonach, później przeczysz sam sobie pisząc, że rejonizacja obowiązuje. --> 2. Doinformuj się: w ciągu drogi dojazdowej do autostrady A1 powstaną 4 wiadukty, jeden zostanie wyburzony - a dokładnie ten nad drogą, przy wyjeździe z Tczewa, którego skrajnia uniemożliwia przejazd wysokim samochodom - jest to wiadukt kolejowy. --> 3. Czytając o budowie mostu knybawskiego, korzystałem m.in. i z teog źródła, które zacytowałeś. Znów sam obalasz swoją "teorię". W tekście, który wkleiłeś, a którego nawet dokładnie nie przeczytałeś, jest wyraźnie napisane: "Trwała ona tylko 18 miesięcy, dzięki wcześniejszemu przygotowaniu projektu i wykonaniu konstrukcji stalowych składowanych w Gdańsku, dostarczonych Wisłą na plac budowy." A teraz zadaj sobie pytanie: Czy aby wykonać wcześniej wszystkie prace przygotowawcze, konieczne jest zamykanie wiaduktu? Świadomie i konsekwentnie piszę o 18stu miesiącach, bowiem tyle trwała sama budowa mostu. Co stoi na przeszkodzie, by przy budowanym obecnie wiadukcie lepiej zorganizować całą logistykę? Sama budowa powinna trwać krótko, a wszystko to co możliwe do wykonania bez korkowania miasta, powinno być tak właśnie wykonane - pomyśl następnym razem zanim coś zarzucisz. --> 4. Możliwe, że nie było by potrzeby budowania nowego, ale w tej chwili nie ma to znaczenia, zbudować nowy trzeba i należało by to zrobić w jak najkrótszym czasie. --> 5. Rozpoczynanie "wszystkich wielkich inwestycji" jak to sam ująłeś w jednym terminie, to też przejaw braku profesjonalizmu i tego, że rządzący nie potrafią się ze sobą dogadać, a My-mieszkańcy będziemy z tego powodu cierpieć. Mogę jedynie pogratulować im takich wyborców jak Ty, którzy cokolwiek i w jakikolwiek sposób się nie stanie, będą im wdzięczni. Osobiście szanuję własne pieniądze i lubię mieć pewność, że zostały one dobrze wydane - nasi włodarze niekoniecznie. Ważne, że zostały wydane. --> Wnioski: możesz próbować mnie obrazić i nazywać jak chcesz, tym sposobem pokazujesz jednak, że ni mi brak twardych argumentów w dyskusji, a właśnie Tobie. Nie tłumacz i nie usprawiedliwiaj czyjejś nieudolności technologią lub pogodą. Jeśli od dawna wiadomo, że wiadukt należy od nowa, to należy wcześniej tak się do tego przygotować, by zacząć budowę, tj. wyburzanie, w takim terminie, który da realną szansę na skończenie inwestycji w krótkim czasie i będzie jak najmniej uciążliwy dla mieszkańców - pisałem o tym powyżej. Tłumaczenie się w obecnej sytuacji nadchodzącą zimą, koleją i innymi rzeczami, które stanęły na przeszkodzie, to nic innego jak mydlenie oczu i ukrywanie własnego braku profesjonalizmu. Sprawa jest banalna - jak się chce, to można. Podkreślę jeszcze raz: nie krytykuję faktu budowy nowego wiaduktu, bo dobrze że powstanie, ale nie jestem w stanie zrozumieć, że stary będze wyburzany do zimy, przez zimę nie będzie się działo prawie nic, bo aura to uniemożliwi, a później przez całą wiosnę, lato i jesień, będą "budowali" i skończą po 15stu miesiącach w listopadzie 2011 roku, ogłaszając swój wielki sukces. Oko, odpowiedz mi: jaki jest problem i co stoi na przeszkodzie,by: zbudować teraz przęsła lub jego elementy i przygotowywać je do montażu? Jaki widzisz problem w tym, by wyburzyć wiadukt w ciągu dwóch tygodni - ten na ulicy Malinowskiej wyburzono w takim właśnie czasie PRZY RUCHU WAHADŁOWYM, jedynie na dwa weekendy zamykając drogę. Co stoi na przeszkodzie, by prace ziemne wykonać w 2-3 miesiące, a później w ciągu 2-3 tygodni położyć zbudowane w międzyczasie przęsło? Policz to wszystko razem - wychodzi maksymalnie pół roku. Więc niech nawet trwa to 9 miesięcy, ale nie 15! Przy taki tempie budowy, nawet mając wcześniej wykonane badania geologiczne, przygotowane przęsła, to budowa mostu knybawskiego skończyłaby się dopiero 10 lat po wojnie.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
    -2

    oko_gość

    31.08.2010, 12:28

    Nie zamierzam Cię obrażać. Podałeś niepełne informacje i tyle. Tutaj czas biegnie od momentu przekazania placu budowy po wyłonieniu wykonawcy i nie można wcześniej przygotować gotowych przęseł. I na knybawskim nie trzeba było burzyć starego wiaduktu, a pod wiaduktem nie było ruchliwej linii kolejowej. Spróbuj załatwić zgodę na wywieszenie reklamy na obiekcie pkp - zajmie Ci to pół roku. Tak własnie załatwia się sprawy z koleją. Sam jestem ciekawy ile potrwa "sama budowa wiaduktu". Co do zasady podzielam Twoje poglądy, ale mam świadomość funkcjonowania ADMINISTRACJI we wszelkich odmianach... a pisząc o szkołach nie doprecyzowałem jakich, więc sobie nie zaprzeczam :) Poza tym w 1 poście napisałem "..w swoich rejonach..", a ponieważ rejonizacja dotyczy tylko sp i gim, więc wnioskuję, że to ja mam rację.

    Cytuj
    IP: 87.205.xx1.xx2 
    -6

    mieczyslaw

    31.08.2010, 16:12

    oko

    To może warto coś zrobić z "tą administracją", bo jej niefunkcjonowanie również nie jest usprawiedliwieniem. Zdaję sobie sprawę, że są często największą przeszkodą w realizacji czegokolwiek ale przecież od tego są i za nasze pieniądze pracują, więc mamy prawo wymagać. Bo postawy typu: "cieszmy się, że w ogóle remontują" na pewno nie skłonią ich do lepszej pracy w przyszłości. Co do szkół - nie będę się upierał, co do obrażania - spójrz na tytułu dwóch Twoich komentarzy pod moim adresem. I jeszcze o samej budowie: przetarg można tak skonstruować, że prace wykonawca może rozpocząć dopiero po zorganizowaniu zaplecza budowy, tj. np. prefabrykatów w postaci przęseł lub elementów gotowych do ich montażu, itp. Wszystko się da.

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +3

    ...._gość

    30.08.2010, 10:34

    :/

    chore chore jeszcze raz chore :) gratuluje veolii ponyslowosci, przy poprzednim remoncie trójka jakoś kursowała inną trasą i jakoś nie było problemu (przystanek był przy poczcie na mieśćie), częstotliwosci jezdzenia autobusow pewnie nie zmienia, zeby nie było korków, wiec będą wiecznie przeładowane,

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx7 
  • +4

    kieroo_gość

    30.08.2010, 10:50

    OGROMNE BRAWA DLA NASZEJ KOCHANEJ KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ !! CO ZA TO WYMYŚLIŁ TO JA NIE WIEM JAK 3 MOŻE NIE DOJEŻDŻAĆ DO CZYŻYKOWA!? TO JAKAŚ PARANOJA. WIELE OSÓB DOJEŻDŻA DO PRACY DO SZKÓŁ JAK ONI SOBIE WYOBRAŻAJĄ ŻE LUDZIE BĘDĄ SIĘ PRZESIADAĆ ?! OGROMNE ZAMIESZANIE TERAZ BĘDZIE.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx6 
  • -17

    _gość

    30.08.2010, 11:08

    Tak trudno się przesiąść z autobusu do autobusu na dworcu? Postać parę minut i wsiąść do następnego? Na czyżykowo z dworca są co najmniej trzy autobusy. Po drugie jak wiemy ulice starego miasta jak i sama droga na wiadukt na 1 maja nie są zbytnio przystosowane do ruchu autobusowego. Więc decyzja dobra.

    Cytuj
    IP: 109.197.xx0.xx5 
    +4

    _gość

    30.08.2010, 11:24

    trudno jest sie przesiadać na dworcu, wyobraź sobie nie wszyscy pracują od 7.00 do 15.00 a ok. godz. 4.00 rano z czegego na co się przesiadać jak częstotliwość kursów znikoma. A poza tym nasz tymczasowy pseudodworzec chyba nie bardzo sprzyja przesiadkom

    Cytuj
    IP: 78.88.xx7.xx7 
  • -9

    mieszkaniec_gość

    30.08.2010, 11:02

    Wieczne narzekanie

    Jak nie budują to źle, jak zaczynają coś robić z drogami też źle. Ludzie Wy potraficie tylko narzekać! Wiadukt musi być zrobiony i trochę będzie się trzeba pomęczyć - coś za coś!

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx5 
  • -1

    _gość

    30.08.2010, 18:02

    Masz rację cokolwiek w mieście robią co niektórym się nie podoba.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • +2

    mikrusik_gość

    30.08.2010, 11:21

    Ale będzie ubaw ...

    Będzie niezły ubaw jak zobaczymy autobusy przejeżdżające obok pętli przy dworcu a się nie niej nie zatrzymają. Kto był taki inteligenty i puścił wszystkie autobusy Al. Zwycięstwa?? Istny kocioł. Jeden będzie tylko przejeżdżał a drugi wyjeżdżał z pętli. Korek na krzyżówce Gdańska - Al. Zwycięstwa do samego Pruszcza murowany :)

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx9.xx1 
  • _gość

    30.08.2010, 18:04

    Korki korkami to niech się na autobusy przesiądą a nie autami to nie będize taki korek aż do Pruszcza. Jak piszesz.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx5.xx0 
  • +2

    xxx_gość

    30.08.2010, 11:23

    to jakas paranoja.... 15 miesiecy jeden wiadukt budowac... eh.... to sie nadaje tylko do Uwagi

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx9.xxx 
  • MIESZKANIEC BAJKOWEGO_gość

    30.08.2010, 11:51

    BEZMYŚLNOŚĆ

    Nie wiem, czy ktoś z ustalających ten rozkład i trasy autobusów, pamięta i wziął pod uwagę fakt,iż jest duże osiedle "BAJKOWE" na którym mieszkają ludzie, pragnący dojechać do pracy i szkół -POMINIĘTO CAŁKOWICIE- tutaj na ignorancję władzy naprawdę przyda się wizyta programu "UWAGA"

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx3.xx2 
  • +3

    _gość

    30.08.2010, 12:04

    Wszystko okej, prace pracami, ale można było bardziej wytężyć swoje mózgi, żeby ułatwić (1busem) dojazd z suchostrzyg na czyżykowo. Np. do Jana Pawła jeździła by 3 i potem jakoś na czyżykowo, a dla mieszkańców drugiej strony czyli nowego i starego miasta także jakaś linia na czyży i nie tylko chociaż ztego ci widziałem tam aż takich utrudnień nie ma zbytnio. Najlepiej chyba wyszli na tym Górki. Ale fakt iż, tym razem do szkoły będę spóźniał się nie specjalnie oczywiście mi nie przeszkadza ;) Pozdrawiam wkurzonych ii tych nie tez ;))

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx0.xx5 
  • +5

    Krzysztof Jarzyna ze Szczecina_gość

    30.08.2010, 12:08

    Absurd¶noja

    Przesiadki przesiadkami ale podwójnie kasowanie przepraszam ZDZIERANIE kasy z pasażerów to już k....SKANDAL!!!!!!! Poza tym mieszkam na Jedności i chciałbym z tego miejsca podziękować za pominięcie tejże ulicy!!!!! Co za baran wpadł na tak genialny pomysł??????????? 3 swoją drogą mogłaby chyba jakoś Górkami jeżdzić na Czyżykowo z Suchostrzyg prawda???? Ale nie genialna myśl jak u Pomysłowego Dobromiła - zaoszczędzić na paliwku i skasować podwójnie za przesiadki!!! Ten kto to wymyślił powinien być w autobusach przy przesiadkach by stemplować bilet!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 79.187.xx0.xx4 
  • +2

    Login_gość

    30.08.2010, 19:16

    :)

    Szef wszystkich szefów...

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx4 
  • +3

    uczeń_gość

    30.08.2010, 12:14

    jedności

    hej a co zjedności narodu? Żaden autobus? Brawa sie należą!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx5.xx8 
  • +7

    hehehe

    30.08.2010, 13:44

    ...

    przeorają :)))

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +3

    xm_gość

    30.08.2010, 12:35

    Czekałam na pseudodworcu na spóźninoną 8 w ostatni piętek. Ulewa jak diabli - wszyscy skuleni pod jedną wiatą po kostki w wodzie bo drugą (i ostatnią) okupowali bezdomni a teraz mam się tam codziennie przesiadać?

    Odpowiedz
    IP: 77.114.xx5.xx5 
  • -1

    mieszkaniec ul _gość

    30.08.2010, 14:04

    kiedy zaczniecie remont ul andersa

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx0.xx6 
  • +2

    gość_gość

    30.08.2010, 15:08

    ://////

    Masakra, Veolia robi sobie co chce i to nie od "teraz"!!!!! Szlak mnie trafia jak sobie pomyślę że musze z J.Narodu drałować na dworzec zeby sie dostac na 8... A dojechac musze na czyzykowo!!!! Nie no BRAWO VEOLIA- KORONA BYM WAM Z GŁOWY NIE SPADŁA JAK BYŚVIE ZARZĄDZILI ŻE KURS ZACZYNAL BY SIE Z J.NARODU A POTEM JECHAŁ NA AL.ZWYCIĘSTWA. A ludzie z suchostrzyg buhaha bedą mieli przesiadki :) Im wcale tez nie jest wesolo!!!!!! Kto wg tak ustawił te linie???? Widac brakuje wam rozumu.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx6 
  • +1

    _gość

    30.08.2010, 15:31

    ciekawe dlaczego ludzie z Suchostrzyg chcący się dostać do miasta,mają płacić dwa razy za bilet(z Suchostrzyg do PKS i z PKS do miasta.CZyli do pracy będę kupować 4 bilety-nieźle:(

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xx3 
  • +1

    na_gość

    30.08.2010, 15:41

    Dlaczego żaden autobus nie jedzie ze suchostrzyg na czyżykowo

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx4 
  • +2

    maly_gość

    30.08.2010, 16:12

    Wiekszosc osob, ktore regularnie jezdza autobusami ma karte miejsca czyli nie bede placic za przesiadke, gdyz jesli w ciagu 15 min przesiadziemy sie na inny autobus jest to liczone jako jeden przejazd. Tylko zeby tak sie stalo przy wyjsciu z autobusmu nalezy rowniez przylozyc karte do czytnika, o czym wiele osob nie pamieta a potem krzycza, ze placa dwa razy. Ta informacja w autobusach, zeby przykladac karte miejska przy wyjsciu z autobusu nie jest tam na darmo. Ale spoleczenstwo jest tak leniwe ze nie chce im sie przykladac karty przy wyjsciu, potrafia tylko narzekac, marudzic i krzyczec ze wszystko zle.

    Odpowiedz
    IP: 81.246.xx7.xx7 
  • -4

    Rogi

    30.08.2010, 16:47

    I znowu będzie kicha. Czy w tym mieście nic nie może być zrobione po ludzku od początku do końca?

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -4

    mieczyslaw

    31.08.2010, 11:47

    Rogi, nie narzekaj.

    Przypomnij sobie, jak się zachwycałeś galerią, która ma powstać przy dworcu. Wtedy nie docierały do Ciebie żadne moje argumenty o możliwych i pewnych korkach, o tym że nie buduje się wszystkiego na raz, że ulica Gdańska nie przyjmie na siebie takiego ruchu - poczytaj własne komentarze. Zmieniłeś zdanie, czy zapomniałeś?

    Cytuj
    Uż. zarejestrowany 
  • +2

    łukasz_gość

    30.08.2010, 17:09

    to veolia powinna pomyslec o ludziach ze suchostrzyg ze jak bedą przesiadac sie na dworcu to powinny jechac na tym samym bilecie dlaczego mamy płacic 2 bilety w jedną strone to jest chore tak tylko może veolia zrobic chorzy ludzie tam pracuja co ustalili taki schemat

    Odpowiedz
    IP: 87.96.xx4.xx5 
  • +2

    Pawełło_gość

    30.08.2010, 17:33

    Toż to ... chyba wymyślił!!!

    Jak ktoś z Suchostrzyg będzie chciał dojechać na Czyżykowo, a nie ma karty miejskiej to dwa bilety będzie musiał zużyć i jeszcze się przesiadać.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx8 
  • terminator_gość

    30.08.2010, 18:01

    autobusy

    Ciekawy jestem jak ludzie z Bajkowego mają dojechać do miasta jak żaden autobus tam nie pojedzie. A kto wpadł na genialny pomysł żeby 14 dać na Czyżykowo.

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx8.xx4 
  • +2

    Tczewianin_gość

    30.08.2010, 18:19

    Zmiany w komunikacji miejskiej

    Moim zdaniem Linia 3:, powina jezdzic na czyzykowa ulica sobieskiego i tak samo spowrotem tak samo linia 4 ale z dojazdem do Flekstoniksa a linia 8 powina jezdzic przezjednosci narodu przez sobieskiego i wiaduktem 800 lecia i dalej ustalona trasa.Kilkalat temu tez robili remont na wojska polskiego i wszystkie linie autobusowe jezdzily przez sobieskiego i dalej gdanska obroncow i dalej na czyzykowo ustalona trasa .Teraz to dopiero bd ludzie nazekac na Komunikacje miejska.Juz nie mowiac o korkach,Wiec na to wychodzi ze 1,9,8 oraz 14.Bylo zrobic od razu osobna linie nr 3 z Czyzykowa na PKS i dalej znow przesiadka na 3 na Suchostrzygi bez kitu ten ktos zle to wymyslil

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx2.xx4 
  • +1

    lelumpolelum_gość

    30.08.2010, 18:25

    acha

    Ja mam pytanie, mieszkam koło kościoła N.M.P. Matki Kościoła, czyli korzystam z przystanku pod Atrium. Jak mam dostać się na pętlę autobusową, jeśli nie chcę chodzić na piechotę?! To jest chore!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx0 
  • -14

    aniatczew3_gość

    30.08.2010, 18:29

    Przestańcie narzekac

    Przestancie narzekać.Prędzej czy poźniej i tak trzeba wyremontowac wiadukt wiec po co te narzekania.Bedą jeżdziły autobusy tylko wiadomo ze jakies utrudnienia jak to przy remontach bywają bedą napewno a wy już wszystko widzicie w czarnych barwach.Jak się komus nie podoba ze bedzie stal wkorku to pieszo i tyle,a że 3 nie bedzie jezdzic na czyzykowo to jedzcie 4 albo się przesiądzcie na dworcu.Boże co za problemy sami sobie stwarzacie.Trochę optymizmu

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx4.xx5 
  • +6

    _gość

    30.08.2010, 20:57

    tu nie chodzi o narzekanie na remont mostu tylko o nowy rozkład jazdy stworzony chyba na złość pasażerom... bo to co jest tu zaprezentowane nie zostało chyba wymyślone w trosce i z myślą o pasażerach. Oczywiście wszystkie żale skupią się znów na kierowcach, bo to oni są najbliżej pasażera.

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx0 
    +7

    s_gość

    30.08.2010, 21:03

    droga Aniu

    tu nie chodzi ani o remont wiaduktu (oczywiste jest, że prędzej czy później należałoby go wyremontować) ani o możliwe utrudnienia (Wojska Polskiego to jedna z głównych arterii miasta, wiadomo, że będą kłopoty z organizacją ruchu autobusowego), gdyż na to mogliśmy być przygotowani. Chodzi o brak bezpośrednia połączenia 20-tysięcznego osiedla z centrum miasta. Dlaczego zlikwidowano dotychczasowe trasy przejazdu 2-ki i 19-ki, które byłyby świetną alternatywą dla dostania się w najważniejsze rejony Tczewa? Tego nie jestem w stanie pojąć, a nie możliwych utrudnień. Włodarzom naszego miasta proponuję natomiast, że skoro i tak nie robią nic praktycznego, to niech zagrają w SimCity i zobaczą jak się powinno zarządzać miastem, a w przyszłości może to dla nas zaprocentuje. Pozdrawiam i życzę wszystkim logicznego myślenia.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx8.xx2 
  • +4

    TOMAS XXL_gość

    30.08.2010, 20:50

    TRASA

    Ten kto wymyślił trasę autobusów to nie napiszę co .....,żeby nie było bezpośredniego połączenia suchostrzygi - czyżykowo,To skandal.Takie duże osiedle.Dlaczego nie można puścić autobusu przez os.Bajkowe,Górki,Czyżykowo.Dlaczego mamy dorabiać przesiadkami Veolię.To nie jest tak krótko ,to jest aż 15 miesięcy.A idzie na zimę.Nie wyobrażam sobie przesiadki na psełdo dworcu ten który jest w zimie.Gdzie wszystkie przesiadki mają się odbywać na dworcuuuuu.

    Odpowiedz
    IP: 77.254.xx6.xx7 
  • +5

    mama_gość

    30.08.2010, 21:53

    PARANOJA

    no super,to mama z wozkiem jadac na miasto z suchostrzyg zaplaci podwojnie RAZY DWA .TO JAK BILET DO SOPOTU POCIAGIEM A WYGODA ZENADA JAKAS ale to tylko u nas naprawde

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx8.xx8 
  • esss_gość

    30.08.2010, 23:26

    :o

    to wymyślili, masakra jakaś, ja codziennie jeżdże z czyżykowa na jagiellońską, i teraz milion przesiadek ma być?! szok .......

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx4.xx7 
  • gosc_gość

    31.08.2010, 05:33

    ddff

    mogli by zrobić drogę przez flexa linią nr 4 bo by jak była koło biedronki to by na sobieskiego skręciła i potem na wiadukt 800-lecia

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx9 
  • gosc_gość

    31.08.2010, 05:36

    sdfsdds

    mam pytanie jeszcze jedno.czy linia nr 6 bedzie kursowała koło biedronki bo jest zaznaczone na legendzie

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx9 
  • -1

    gosc_gość

    31.08.2010, 05:45

    sddss

    fajnie.mama nie będzie miała jak dojechać do pracy bo my mieszkamy na jurgo i tam jeżdżą 01,2,3,7,19.a teraz jak zrobili 3 na dworzec-suchostrzygi-dworzec to kurde mama się przesiądzie do 4.a wogóle z 14 to pomysł głupi ale fajnie będzie się przejechać nową trasą

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx9 
  • +1

    _gość

    31.08.2010, 12:21

    Rozkład jazdy ważny od 01.09.2010

    Zapoznajcie się z rozkładem jazdy ,który jest zamieszczony na stronie Veoli Tczew - trasy i oznaczenia - nic się nie zgadza ?!

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx3.xx2 
  • -3

    Maxx

    31.08.2010, 14:41

    Czy w Tczewie obowiązuje polskie prawo ?

    Czy czasami przewoźnik nie ma obowiązku podać do publicznej wiadomości rozkładu z tygodniowym wyprzedzeniem ? Bo póki Veolia łaskawie zezwoliła zaznajomić się z rozkładem obowiązującym przez najbliższe 3 dni...

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -2

    T>K>M_gość

    31.08.2010, 14:57

    trasy autobusów

    W tym miejscu zwracam się do zarządu szanownej Veolii ( na rozmowy się nie umawiają, na korespondencję emailową i tradycyjną nie odpowiadają-a co im tam nie muszą walczyć o klienta-dobry biznes-może Latoch się rozwinie-oj przydałoby się) oraz urzędników Urzędu Miasta. Droga, szanowna monopolko komunikacji miejskiej w Tczewie, dlaczego przejazdy autobusów przez Bajkowe odbywają się skrajem osiedla, dlaczego nie puścicie 2,14 i 19 po drogach biegnących przez osiedle a nie przez Kociewską. Spróbujcie zaprowadzić dziecko na przystanek, szczególnie w czasie deszczu. Kaaaaaaaaawał drogi, ale co to was tam, pewnie wozicie się gablotami. Odnoszę wrażenie, że zarządowi Veolii jak i naszym urzędnikom miejskim ten problem kompletnie lata a znają go od lat. Może zbyt wielu z nich mieszka na Górkach i to jest problem? Serdecznie pozdrawiam i oczekuję na odpowiedź, w tym miejscu, od Veolii lub urzędników UM.

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx4.xx0 
  • +1

    MIESZKANIEC SUCHOSTRZYG_gość

    31.08.2010, 17:28

    SZKOUJĄCY, NOWY ROZKŁAD AUTOBUSÓW

    To jest nie do pomyślenia żeby z centrum, którym są Suchostrzygi nie było dojazdu do miasta, na Czyżykowo, na Górki. Kto zasiada w tych władzach Tczewa???? Chyba tylko ci, którzy posiadają własne auta, bo na pewno nie pasażerowie Veolii. Teraz żeby dojechać do pracy na Górki na 7 trzeba wyjść z domu o 5!!!!!! do Gdańska szybciej dojedziemy na tak krótkim odcinku z Suchostrzygi - Górki trzeba się przesiąść na inny autobus na dworcu!!!!! Gratulacje dla autora tego projektu gościu jesteś zaj....... Mam nadzieję, że sam też pojeżdzisz tak sobie.... Czy ktoś zastanowił się jak się w tym wszystkim odnajdą emeryci,dzieci.....jak one teraz dojadą do szkół ?????? Ktoś powinien za to beknąć....Mam nadzieję, że ktoś wykaże się odrobiną rozsądku i zmieni to bagno - przecież wystarczyło autobusy puścić Sobieskiego i Wiaduktem....

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx2 
  • +1

    donia_gość

    31.08.2010, 18:04

    jak mam dojechać z Górek na Suchostrzygi może mi ktoś podpowiedzieć kombinację liniowo - autobusową czy z Bema?czy z pod Eatona no jak proszę o propozycje...Może C/K/M podpowie taki wszechwiedzący!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx2 
  • ?!?_gość

    31.08.2010, 21:04

    A na stronie zkm rozkładu od 4.09 jeszcze nie ma !

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx9 
  • kierownica_gość

    31.08.2010, 21:08

    sygnalizacja świetlna

    Czemu nikt nie pomyślał o światłach na skrzyżowaniu ulic Kardynała Wyszyńskiego, Obrońców Westrplatte i Jana z Kolna. Przecież jak pojadą z Westerplatte na wiadukt to nikt z Wyszyńskiego nie wjedzie. Ponadto skręcający z wiaduktu na Wyszyńskiego chyba zaczekają się szybciej na śmierć niż skręcą w lewo. Może ktoś o yym jeszcze pomyśli, bo na to nigdy nie jest za późno.

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx6.xx4 
  • oko_gość

    01.09.2010, 09:42

    kto za to BEKNIE pytam ???

    wszystko co wiąże się z komunikacją autobusową w mieście i veolią to syf.

    Odpowiedz
    IP: 87.205.xx1.xx2 
  • ami _gość

    01.09.2010, 10:59

    Zabawny ten rozkład jazdy na stronie Veoli. Może to jakiś żart ..? http://www.zkm.tczew.pl/?akcja=rozklad_new&rozklad[autobus]=4&rozklad[kierunek]=0&rozklad[przystanek]=129

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx9 
  • -2

    Maxx

    01.09.2010, 12:47

    Zobaczymy jak się dba o sąsiadów z Górek

    Jak kursów "4" (Suchostrzygi 20tyś.) w każdą stronę nie będzie kilkakrotnie więcej niż kursów "2" lub "19" (Górki kilka tyś.) to będzie tatalna kompromitacja miejskich urzędników i powód do natychmiastowej rezygnacji osób u których pozostał choć cień honoru i przyzwoitości.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • _gość

    01.09.2010, 19:55

    co za mądry człowiek zadecydował o tym żeby odciąć całe Jedności Narodu od komunikacji. tylko pogratulować.kto odpowie za bezpieczeństwo dzieci które pójdą na dworzec na autobus aby dotrzeć do szkoły.pogratulować władzą miasts. super pomysł. takich więcej

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx7.xx5 
  • Sław_gość

    01.09.2010, 22:24

    Wyjaśnijcie mi, bo nie bardzo rozumiem, jak dostać się na suchostrzygi z czyżykowa?? jak to się ma do kosztów, a dokładnie karta miejska, czy płacę podwójnie, za przesiadkę też?? a ponadto jak ma dostać się do szkoły młodzież z II LO, jadąca z czyżykowa?? też przesiadka?? co za idiota wymyślił ten rozkład, brawo, brawo , dajcie mu premie, bo od mieszkańców to się należy kubeł zimnej wody, pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xxx.xx4 
  • Magda M_gość

    02.09.2010, 20:06

    a jaka ma być kładka? z tego co słyszałam z schodami i wąska, ciekawe czy projektanci pomysleli o matkach z wózkami i o dzieciach nie pełnosprawnych czy osobach na wózkach, jakim cudem maja się przepieszczać??? kto to wogule wymyslił??? troche się zastanowić proponuje bo rujnujecie tylko miasto i nerwy niewinnych osób, ... poprostu żal ... i głupotach urzędników!!! i mogę się założyc że z 15 miesięcy zrobi się z 25, bo jak zawsze będę wymyślać z pogodą materiałami itp, porażka urzędników!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xx4 
  • Bob Budowniczy_gość

    05.09.2010, 21:27

    Witam, Kładka ma mieć 3m szerokości między balustradami i w projekcie nie przewidziano żadnych schodów, więc uważam, że żadnych barier komunikacyjnych dla nikogo nie będzie. Podest ma być na równi z chodnikiem. Więc proszę się nie żołądkować tym co Pani słyszała, bo są to bzdury zaczerpnięte z trefnego źródła. A co do czasu jaki zajmie realizacja projektu, to niestety nikt nie wie na jakie problemy można się natknąć podczas prac, jednak okres 15 miesięcy jest realistyczny i opóźnienia rzędu 10 miesięcy nie w chodzą w rachubę. Jedynie co to miesiąc do dwóch, ale to w przypadku naprawdę dużych problemów. Pozdrawiam.

    Cytuj
    IP: 109.243.xx8.xx8 
  • GOŚĆ_gość

    04.09.2010, 10:27

    jak mam dojechac z gorek na suchostrzygi do pracy na 9, skoro nie dość że 2 już nie kursuje przez suchostrzygi, a 19 jedzie z czestotliwoscia srednio 1 na 2 godziny, np kursuje o 6,53, a nastepna 9,01, pozotaje mi iść piechotą na Bałdowską na 4 (okolo 20 min drogi ) i 8,39 mam 4 i jade nia na suchosrzygi ok 20 min i jak nie bedzie korkow to mam szanse zdążyć TO JEST CHORE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! szybciej dojade do gdanska niz z górek na suchostrzygi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xxx.xx0 
  • _gość

    05.09.2010, 20:18

    do gość.

    skoro autobusem zajelo by Ci to 40 min albo wiecej bo korki pomysl czy nie lepij isc pieszo do pracy na to samo wyjdzie i po co nerwy tracic skoro nie pasuja autobusy.tez mieszkam na gorkach i pracuje na suchych i wole isc pieszo .pozdrawiam

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx5.xx1 
  • _gość

    06.09.2010, 13:37

    RAZ POSZŁAM PIECHOTĄ I PRAWIE MNIE TIR ROOZJECHAŁ, TAKŻE WIĘCEJ JUŻ NIE PÓJDĘ !!!!!!!!!!!!!!!!

    Cytuj
    IP: 81.219.xx7.xx9 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.