Dobiegają końca prace związane z przygotowaniem nowej organizacji ruchu w rejonie Starego Miasta. Urzędnikom zależy na upłynnieniu ruchu w tej dzielnicy i zwiększeniu liczby miejsc parkingowych. Pomysłem jest m. in. wprowadzenie strefy płatnego parkowania na placu Hallera, by zlokalizowane tam miejsca postojowe służyły przyjeżdżającym tam na zakupy, spacer, czy kawę, a nie osobom, które udają do pracy i blokują miejsca, pozostawiając auta na cały dzień.
Prace nad zmianą organizacji ruchu trwają już od kilku miesięcy. Nad zmianami zastanawiają się wspólnie przedstawiciele samorządu miasta, powiatu, Miejskiego i Powiatowego Zarządu Dróg, a także firmy, która na co dzień zajmuje się doradztwem w dziedzinie organizacji ruchu. Urzędnicy przekonują, że nowe rozwiązania nie mają doprowadzić jedynie do zmiany oznakowania, ale poprawić możliwości dojazdu do Starego Miasta i wyjazdu z niego oraz zwiększyć liczbę miejsc parkingowych w tej dzielnicy. Potrzebne jest też wypracowanie połączeń komunikacyjnych między Starym Miastem a pozostałymi obszarami Tczewa.
- W wielu miastach europejskich ruch pojazdów w ścisłym centrum czy na starówce ogranicza się do niezbędnego minimum - do pojazdów z zaopatrzeniem, czy tych należących do mieszkańców. Kierowcy mogą zwykle korzystać z nieco oddalonych miejsc parkingowych lub płacić za postój w centrum. W Tczewie ma być podobnie. - informuje Małgorzata Mykowska, rzeczniczka tczewskiego ratusza.
Jakie pomysły pojawiły się podczas prac? Ciągiem pieszym ma być ul. Kościelna, którą dojdziemy z pl. Św. Grzegorza do pl. Hallera. W tym centralnym punkcie Starego Miasta parkowanie będzie dopuszczone w ograniczonym zakresie i ma być odpłatne. Chodzi o to, aby uniknąć sytuacji blokowania na cały dzień placu, gdzie odbywają się imprezy plenerowe, happeningi i gdzie preferowany jest ruch pieszy. W zamian będą wskazane nowe miejsca parkingowe w pobliżu pl. Hallera - m. in. na placu w rejonie ul. Kołłątaja (tuż przy skrzyżowaniu z ul. Czyżykowską).
- Jeśli pojawią się tam parkometry, to zostawiać auta będą tam osoby, które przyjechały coś kupić, bądź zjeść - teraz bardzo często zdarza się, że na placu Hallera zostawiane są samochody osób, które przyjechały rano do pracy i pozostawiają pojazd w tym miejscu na 8 godzin. Często stoją tam również auta zaopatrzeniowe. Jeśli uda się uwolnić te miejsca, będzie to działało na rzecz ożywienia starówki - tłumaczy zastępca prezydenta Tczewa, Zenon Drewa.
Sposobem na wzrost liczby miejsc parkingowych na starówce ma być również zwiększenie liczby ulic jednokierunkowych.
- To pozwoliłoby po jednej stronie jezdni zorganizować miejsca postojowe. Autorom koncepcji zależy, aby na Starym Mieście ograniczyć ruch samochodowy. Koncepcja zakłada też zorganizowanie na bazie istniejących ulic tzw. trasy obwodowej pozwalającej płynnie ominąć starówkę i przenieść ruch samochodowy poza tę dzielnicę. Fragmentem obwodnicy ma być m.in. ul. Kołłątaja, która stałaby się ulicą dwukierunkową na całej długości, z zakazem parkowania. Na rogu ul. Kołłątaja i Czyżykowskiej powstałby parking. - dodaje Małgorzata Mykowska.
Prace nad nowymi rozwiązaniami wciąż trwają, wiele szczegółów wymaga jeszcze dopracowania i uzgodnień. Ich ostateczny efekt ma być wkrótce przedstawiony mieszkańcom. Dodajmy, że strefy płatnego parkowania obowiązują już od jakiegoś czasu w większości centrów pomorskich miast - m. in. w Starogardzie, Kościerzynie, Kartuzach, czy Malborku.
Prace nad zmianą organizacji ruchu trwają już od kilku miesięcy. Nad zmianami zastanawiają się wspólnie przedstawiciele samorządu miasta, powiatu, Miejskiego i Powiatowego Zarządu Dróg, a także firmy, która na co dzień zajmuje się doradztwem w dziedzinie organizacji ruchu. Urzędnicy przekonują, że nowe rozwiązania nie mają doprowadzić jedynie do zmiany oznakowania, ale poprawić możliwości dojazdu do Starego Miasta i wyjazdu z niego oraz zwiększyć liczbę miejsc parkingowych w tej dzielnicy. Potrzebne jest też wypracowanie połączeń komunikacyjnych między Starym Miastem a pozostałymi obszarami Tczewa.
- W wielu miastach europejskich ruch pojazdów w ścisłym centrum czy na starówce ogranicza się do niezbędnego minimum - do pojazdów z zaopatrzeniem, czy tych należących do mieszkańców. Kierowcy mogą zwykle korzystać z nieco oddalonych miejsc parkingowych lub płacić za postój w centrum. W Tczewie ma być podobnie. - informuje Małgorzata Mykowska, rzeczniczka tczewskiego ratusza.
Jakie pomysły pojawiły się podczas prac? Ciągiem pieszym ma być ul. Kościelna, którą dojdziemy z pl. Św. Grzegorza do pl. Hallera. W tym centralnym punkcie Starego Miasta parkowanie będzie dopuszczone w ograniczonym zakresie i ma być odpłatne. Chodzi o to, aby uniknąć sytuacji blokowania na cały dzień placu, gdzie odbywają się imprezy plenerowe, happeningi i gdzie preferowany jest ruch pieszy. W zamian będą wskazane nowe miejsca parkingowe w pobliżu pl. Hallera - m. in. na placu w rejonie ul. Kołłątaja (tuż przy skrzyżowaniu z ul. Czyżykowską).
- Jeśli pojawią się tam parkometry, to zostawiać auta będą tam osoby, które przyjechały coś kupić, bądź zjeść - teraz bardzo często zdarza się, że na placu Hallera zostawiane są samochody osób, które przyjechały rano do pracy i pozostawiają pojazd w tym miejscu na 8 godzin. Często stoją tam również auta zaopatrzeniowe. Jeśli uda się uwolnić te miejsca, będzie to działało na rzecz ożywienia starówki - tłumaczy zastępca prezydenta Tczewa, Zenon Drewa.
Sposobem na wzrost liczby miejsc parkingowych na starówce ma być również zwiększenie liczby ulic jednokierunkowych.
- To pozwoliłoby po jednej stronie jezdni zorganizować miejsca postojowe. Autorom koncepcji zależy, aby na Starym Mieście ograniczyć ruch samochodowy. Koncepcja zakłada też zorganizowanie na bazie istniejących ulic tzw. trasy obwodowej pozwalającej płynnie ominąć starówkę i przenieść ruch samochodowy poza tę dzielnicę. Fragmentem obwodnicy ma być m.in. ul. Kołłątaja, która stałaby się ulicą dwukierunkową na całej długości, z zakazem parkowania. Na rogu ul. Kołłątaja i Czyżykowskiej powstałby parking. - dodaje Małgorzata Mykowska.
Prace nad nowymi rozwiązaniami wciąż trwają, wiele szczegółów wymaga jeszcze dopracowania i uzgodnień. Ich ostateczny efekt ma być wkrótce przedstawiony mieszkańcom. Dodajmy, że strefy płatnego parkowania obowiązują już od jakiegoś czasu w większości centrów pomorskich miast - m. in. w Starogardzie, Kościerzynie, Kartuzach, czy Malborku.
Komentarze (30) dodaj komentarz
_gość
13.11.2012, 10:03
no w i końcu zmierza to ku jakiemuś ucywilizowaniu - może znikną wreszcie znikną te dostawczaki - które stoją tam cały dzień z niewiadomego powodu
Odpowiedz_gość
13.11.2012, 10:19
kombinują kombinują i znowu zepsują...coś przekształcają, a tak naprawdę potrzeba więcej miejsc parkingowych i zupełnie nowego parkingu wielopoziomowego. Dlaczego zamknięto rynek starego miasta dla autobusów komunikacji miejskiej ? na to pytanie nikt nigdy nie odpowie. Dlaczego do miasta Tczewa wpuszczono tyle zachodnich marketów ? które to uderzają w handel rodzimy. Nastawiano zakazów na starym mieście i pełno ograniczeń...teraz przeniesieni ruchu jakąś obwodnicą...co to za pomysł ? Kto jest autorem tego pomysłu? Dlaczego nie słucha się lokalnych przedsiębiorców którzy znają najlepiej temat pakowania ? Kto odpowiada za stan chodników ułożonych z kamienia na których to można się pozabijać zimą ? Dlaczego jest tak mało ekip sprzątających na starym mieście ?
OdpowiedzSebastian W._gość
13.11.2012, 13:34
Otóż dlatego...
Dlaczego zamknięto rynek dla autobusów ? (Mój Boże bo to jest deptak a nie ulica !).- a podobno NIKT nigdy miał na to pytanie nie odpowiadać. Dlaczego do miasta wpuszczono tyle zachodnich marketów ? (Mój Boże mamy demokrację i wolny rynek - to klient decyduje gdzie kupuje a nie sklepikarze !). Jedyne z czym sie zgodze to wszechobecny SYF , pełno psich kup na chodnikach czy pomazane ściany przez pseudo kibiców = debili z LGFT czy TPAG.
CytujPit_gość
13.11.2012, 14:17
Dlaczego jest mało ekip sprzątających? A może tak sklepikarze zaczną sprzątać /zresztą to ich zakichany obowiązek/ i nie będą wrzucać śmieci do koszy wzdłuż uliczek starego miasta . Ale co tam lepiej czekać aż ktoś posprząta.
Cytujtczewianin_gość
13.11.2012, 14:42
autobusy
Wyłączono ruch na pl. Hallera bo autobusy przeciskały się przez wąskie uliczki Mickiewicza i Krótką. Drgania przejeżdżających autobusów powodowały pęknięcia w mieszkaniach - już nawet z tego powodu rozebrano jedną kamienice (do dziś jest na Dąbrowskiego szpetna dziura zamiast kamienicy).
Cytuj_gość
14.11.2012, 10:27
Na Starym mieście są zabierane miejsca parkingowe, a nowych miejsc nie przybywa i jest to sytuacja absurdalna. Takiego czegoś nie ma w żadnym mieście. Mają zostać wprowadzone parkometry, żeby osoby pracujące i mieszkające na starym mieście nie parkowały swoich aut. Czy Ktoś przewidział gdzie te osoby mają podziać się ze swoimi samochodami ? Czy powstaje nowy parking zastępczy ? Najciekawsze jest w tym wszystkim to, że "baraki" (wyremontowane wcześniej za pieniądze podatników) przy Urzędzie Miejskim będą zlikwidowane i powstanie parking na auta Urzędników. Może tam ustawić kwietniki i parkometry ? Chyba najciekawsza wizja jaka się rysuje to opustoszałe całe stare miasto, brak przedsiębiorców, najemców i mieszkańców. Ci wszyscy ludzie wyjadą do innego miasta, gdzie będzie im się lepiej robiło interesy, lepiej pracowało i lepiej mieszkało. Do tego chyba to wszystko zmierza. A najlepsze są te szlaki i punkty widokowe zrobione na "siłę" i za ogromne pieniążki. Ktoś chyba zapomniał o tym, że władza się zmienia.
Cytujjola_gość
13.11.2012, 10:19
NARESZCIE
skończy się jeżdżenie jak na karuzeli.Właścicele lokali handlowych wiedzą najlepiej,jak mało klientów do nich trafia.Sama chętnie bym robiła zakupy na starym mieście,ale jak mam polować na miejsce parkingowe ,to wolę podjechać na Suchostrzygi albo od galerii.Tłumaczenie,że auto można zostawić i podejść, do mnie nie trafia,po to je mam żeby nim jeździć.Szkoda,że to właśnie sprzedawcy zastawiają większość miejsc,jak tacy jesteście to kupujcie u siebie nawzajem.Pozdrawiam
OdpowiedzOLD KACZY_gość
13.11.2012, 10:23
PARKINGI
JESTE ZA PŁATNYMI PARKINGAMI NA PL.HALLERA,DĄBROWSKIEGO OGRODOWA.WESTERPLATTE(PARKING),PLAC GRZEGORZA,KS.ŚCIEGIENNEGO.ORAZ ABY NIE DAWAĆ ZEZWOLEŃ NA BEZPŁ.PARKOWANIE DLA WŁ.SKLEPÓW,PONIEWARZ TO ONI ZAJMUJĄ NAJWIĘCEJ MIEJSC PARK.A POTEM PŁACZĄ,ŻE LUDZISKA JADĄ NP. NA MANHATAN
Odpowiedzsebastian_gość
13.11.2012, 13:36
popieram w 100 %
Popieram w 100 % . Tylko ten pomysł jest trochę spóźniony o jakieś 10 lat.
CytujOLD KACZY_gość
13.11.2012, 10:26
NIE KŚ ŚCIEG.MA BYĆ ;KOŚĆIELNA;
Odpowiedz_gość
13.11.2012, 10:33
Jestem za.
Odpowiedz.._gość
13.11.2012, 10:52
JESZCZE WYPROWADŹCIE HOŁOTĘ ZE STAREGO MIASTA DO KONTENERÓW NA BEZLUDNEJ WYSPIE...
Odpowiedzjancio_gość
13.11.2012, 10:53
;)
Brawo, też jestem za tym...a spacer na Rynek ,kierowcom też dobrze zrobi i wyjdzie na zdrowie....;)
Odpowiedzxxx_gość
13.11.2012, 11:05
Plac Hallera....
To całe Stare Miasto i REWITALIZACJA za pieniądze podatników to jakies wielkie nieporozumienie !!! Jeszcze w latach 80-90-tych, przyciągała BALTONA, róznorodne komisy, kurczaki na ul. Krótkiej, a teraz ? Wyrzucane pieniądze w błoto przez urzędników, bez porozumienia ze WSZYSTKIMI dzielnicami miasta, jeszcze do tego płatny parking. Pytam Do CZEGO ? Lumpeksy i banki ? ....
Odpowiedzgość 66_gość
13.11.2012, 11:27
całkowity zakaz parkowania
Na tym terenie powinien obowiązywać całkowity zakaz parkowania.Rewitalizacja, fontanna. Starówka na pewno nie jest miejscem na parking płatny czy bezpłatny.
Odpowiedzandi_gość
13.11.2012, 12:14
ooo
juz kupe temu czasu przerabiano w tczewie płatne parkingowanie na łaziennej i co?? samochody stały na kazdych poboczach a parking nie zarabiał ni mówmy o kartuzach koscierzynie badz nawet o starogardzie tam latewm pełno turystów i idac na zakupy samochód tczeba postawic a w tczewie co turysci maja zobaczyc stocznie rzeczna???
Cytujsds_gość
13.11.2012, 13:41
ogromna szansa na tłumy turystów
Jeśli odbudują most (oczywiście do pierwotnego stanu) a miasto aplikuje w nowym rozdaniu o środki we współpracy z PKP.SA na utworzenie Muzeum Kolejnictwa (teren parowozowni i teren warsztatów) to rzesze turystów najadą na Tczew , ponieważ znajdziemy się na szlaku Trójmiasto-Tczew-Malbork... ale czy nasza władza będzie potrafiła to zrobić ?
CytujFlexmen_gość
13.11.2012, 13:47
re
No dobra a co z mieszkańcami??? tez mają płacić A to dla mnie chory pomysł. Gdyby wprowadzić rozwiazanie podobne jak z parkingu w galerii, czyli drukujesz bilet i do 2 h jest za free to sie zgodze natomiast jak ma sie placic odrazu to powiem krótko. Starówka umiera. Tam sa same banki i lumpeksy wiec i tak nie ma juz po co tam przyjezdzac. Za malo tam kafejek, restauracji itd. Pomysl ogólem ok ale mowie ja mogl bym zaplacic gdybym mogl naprawdę zając sie tam wypoczynkiem i rekreacja a zaplacic po to zeby spacerować miedzy sklepami z tania odzieżą i Bankami
Odpowiedzzawsze w drodze_gość
13.11.2012, 21:09
Bogaci żyją inaczej!!!
Mieszkanie na starówce nobilituje. Nie stać Ciebie na opłacanie parkingu tzn. że nie stać Ciebie na samochód lub mieszkanie w centrum!!! W Maleninie czynsze są tańsze....no i duuuuuuużo bezpłatnych miejsc parkingowych! Ps. za picie piwa na łące też nikt nic nie zrobi!
CytujTczewianin_gość
13.11.2012, 14:17
Wreszcie!
Jak najszybciej wprowadzić parkometry!
Odpowiedzgośc_gość
13.11.2012, 15:30
śmiechu warte!!!!!!
samochodów jest co raz więcej jak wszędzie na Hallera , na Suchostrzygach ....tylko dlaczego nasze szanowne władze postanowiły własnie na Starym miescie zrobic parkomaty ???? jestem - za ale na wszystkich parkingach miejskich !!! w całym Tczewie a nie tylko na Starym Mieście... i jeszcze jedno !!! pierwszy powinien powstać parking a nie mydlenie że są plany na powstanie !!! śmiechu warte ci nasi decydenci -którzy duzo gadają a odpowiedzialności za swoje decyzje - zero !!!!
Odpowiedzjaro76_gość
13.11.2012, 15:38
Płatne parkowanie na placu Hallera?
Zrobić jak w Berlinie.Auta wyposażone w FAP DPF wjeżdzają za free reszta płaci.
Odpowiedz_gość
13.11.2012, 16:11
Na rowery!
Odpowiedzzawsze w drodze_gość
13.11.2012, 18:56
Ktoś tam wspominał coś o Europie....
Nie widziałem europejskiego miasta w którym po DEPTAKACH jeździłyby samochody dostawcze, właścicieli sklepów lub mieszkańców!!!!! To co dzieje się na Mickiewicza, Krótkiej, Wyszyńskiego i przejściu pomiędzy Lecha a Kopernika woła o pomstę do nieba!!!!! To ostatnie miejsce jest ewidentnym obrazem kraju Trzeciego Świata, porozjeżdżane trawniki i klomby, bandy kretynów całą dobę pijących piwo i zaczepiających przechodniów. Dzieje się to wszystko 50 metrów od siedziby Straży Miejskiej. Którędy chodzą ich piesze patrole w kierunku Nowego Miasta?
Odpowiedzvald _gość
13.11.2012, 19:23
A może....
..... przestać wpuszczać na stare miasto samochody które nie spełniają wymogów ekologicznych tzn. dymią i gubią olej .To by było miejsca !!!!!
Odpowiedzvito_gość
13.11.2012, 19:50
Płatne parkowanie
Życie dyktuje czy parking ma być płatny czy nie każdy ma jakąś racje bardzo dobrze że ludzie komentują dlatego urzędnicy niech czytają komentarze i wtedy podejmują decyzje a nie doradzają się firm zewnętrznych i wtedy mamy klops. Mało jest dobrych rozwiązań związanych z dobrym rozwiązaniem ruchu ulicznego w Tczewie.Ale jak poczytają państwa komentarze w których każdy ma racje to morze coś wymyślą dobrego
Odpowiedz'widok'_gość
13.11.2012, 21:48
Tak na prawdę to obecna nasza władza nie ma zielonego pojęcia jak poradzić z fantem parkowania na starym mieście.Wyrzucają grube pieniądze w błoto jak np.oświetlony cały Bulwar dzień w dzień przez kilkadziesiąt lamp gdzie o tej porze roku w godzinach popołudniowych i nocnych nikt nie chodzi bo ma to w dupie,a światełko świeci.A po cholerę jest oświetlony tamtejszy parking samochodowy.To nie lepiej kamienice podświetlić lub boczne ulice?
Odpowiedzganja farmer_gość
14.11.2012, 19:28
????!!!!!!!!!!!!!!!
kolejna skarbonka dla rady miasta ;P
Odpowiedzberek_gość
15.11.2012, 08:48
historia
Prezydent Motas obstawił tczewską starówkę zakazami i wtedy ona umarła. Powstały ciuchlandy a prestiżowe sklepy splajtowały. W międzyczasie na handlową potęgę wyrosły Suchostrzygi, a w mieście przybyło samochodów. Miasto jest niedrożne komunikacyjnie dla takiej ilości aut... nic się w tym zakresie nie da już zmienić. Starówka pozostanie martwa niezależnie od eksperymentów z opłatami za parkowanie. Jedyna nadzieja to postawienie na komunikację rowerową i zbudowanie dróg rowerowych (zamiast ścieżek rowerowych) jako sieci całkiem nowych szlaków komunikacyjnych.
Odpowiedzzawsze w drodze_gość
15.11.2012, 11:06
Twoja zeznania są sprzeczne....
.....najpierw narzekasz na zakazy a później proponujesz samochody zastąpić rowerami. Tak bez zakazów? Ps. skoro są zakazy to dlaczego kierowcy jawnie je łamią?
Cytuj