W piątek (25.01) strajk ostrzegawczy na kolei

Na czas remontów pasażerowie chcą jeździć taniej (fot. tcz.pl)
W piątek (25.01) strajk ostrzegawczy na kolei
Dojeżdżasz do pracy pociągiem? Przygotuj się na utrudnienia w najbliższy piątek (25.01). Konfederacja Kolejowych Związków Zawodowych zapowiedziała strajk ostrzegawczy.

- Kolejowe związki zawodowe, działając na podstawie Art. 12 Ustawy o rozwiązywaniu sporów zbiorowych, podjęły decyzje o przeprowadzeniu dwugodzinnego strajku ostrzegawczego. Przyczyną strajku są nieuprawnione działania Pracodawców wprowadzających wśród pracowników obowiązek określenia się w sprawie ulg przejazdowych na 2013 rok. Wysokość tych ulg stanowi przedmiot trwającego wciąż sporu zbiorowego. Strajk odbędzie się w piątek 25.01.2013r. w godz. od 7.00 do 9.00. Szczegóły akcji strajkowej będą ogłoszone w czwartek 24 stycznia, po godzinie 16.00 - czytamy na stronie Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych.

Przedmiotem sporu pomiędzy związkowcami a ich pracodawcami są ulgi przejazdowe. W ub. roku grupy PKP poinformowały, że szukając oszczędności, przestaną wykupywać prawo do zniżek dla swoich emerytowanych pracowników. Jeśli emeryt chciałby nadal korzystać z ulg, musiałby sam wykupić zniżkę. Związkowcy opowiedzieli się za strajkiem w referendum i żądają zmian zasad przyznawania ulg lub podwyżki, która miałaby zrekompensować istniejący stan rzeczy. Cały czas trwają mediacje w tej sprawie.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (56)
dodaj komentarz

  • +11

    sprostowanie_gość

    23.01.2013, 13:06

    To nie jest kwestia wykupu ulg dla emerytów tylko dla wszystkich kolejrzy zmieniły się warunki wykupu. Nowak nie ma gdzie szukać oszczędności w transporcie? To najlepiej wyrzucić kasę w LOT i piękne dreamlinery, a kolejarzą zabrać wszystko, żeby mieli 1200 zł miesięcznie na utrzymanie siebie i rodziny.

    Odpowiedz
    IP: 94.40.xx0.xx0 
  • +6

    _gość

    23.01.2013, 17:43

    Większość nie ma zbyt wysokich dochodów a musi sobie jakoś radzić. Więc i niech kolejarze też nie płaczą a po za tym dlaczego emeryci kolejarze mają nieć zniszki wykupione przez PKP. W innych zawodach jakoś emeryci nie mają zniżek kupowanych przez ich byłych pracodawców. Cóż państwo szuka oszczędności więc z skądś musi to ściągać. Lata komuny się skończyły że sie przysługiwało to czy tamto...

    Cytuj
    IP: 37.30.xx9.xx0 
  • +12

    pasazer_gość

    23.01.2013, 13:12

    200 zl bilet do gdanska a do roboty nie dojedziesz

    kolejarze strajkują, bo chcą niemal za darmo jeździć w 1 klasie, a my musimy jeździć jak bydło w 2 klasie, a to ich nie interesuje. Zlikwidować kolej, wpuścić na tory konkurencję!

    Odpowiedz
    IP: 91.204.xx3.xx0 
  • +3

    ?_gość

    23.01.2013, 13:15

    /

    A DLACZEGO MAM DOPŁACAĆ TYM DARMOZJADOM DO ICH RODZINNYCH WYCIECZEK? NIE WYSTARCZY, ŻE NIE JEŻDŻĘ POCIĄGAMI, A DOPŁACAJĄ DO TYCH ,,SPÓŁEK" I ,,PREZESÓW" KASĘ Z MOICH PODATKÓW?'

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx7.xx1 
  • +3

    Hegemon_gość

    23.01.2013, 13:33

    Kolejarskim pasożytom ciągle źle!

    Nie wiedzą, co to uczciwa praca. Kolej to parodia, którą powinno się wysadzić w powietrze! Kolejarze powinni spłacić wszystkie dotacje, które w nich władowano. Normalny, uczciwy pracownik nawet nie myśli o strajku, tylko o tym by dociągnąć do pierwszego, a te pasożyty z PKP strajkują pod byle pretekstem. http://zyciejestzabojcze.bloog.pl/

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx2 
  • +4

    _gość

    23.01.2013, 14:47

    Jak pielęgniarki strajkują jest dobrze, za granicą jak stają lotniska, bo strajkują to jest dobrze, a w Polsce myśli się tylko o sobie i o tym, żeby dojechać na czas, a kolejarze niech z głodu zdychają, a mają robić i koniec. Może trochę empatii ludzie? Wiadomo, że mało jest osób, ktrym starcza bez problemu do 10tego, ale najważniejsze, żeby ktoś miał gorzej. Obojęnie gdzie się pracuje to zawsze ma się jakąś ulgę w swoim zakładzie, niech ktoś powie, że nie ma to jest zakłamany. A dlaczego ludzie pracujący na kolei to pasożyty? Ludzie pracują po nocach, 12 godzin dziennie po to, żeby jednak Was dowieść na miejsca, a stan kolei nie zależy od nich tylko od władz, które zarabiają owoce ich pracy.

    Odpowiedz
    IP: 94.40.xx0.xx0 
  • -2

    niekolejorz_gość

    23.01.2013, 14:50

    wszedzie w uni dotuja stocznie koleje itd a rudy ma wytyczne od merkiel i realizuje plan likwidacji polski w zamian za stołek w brukseli a wy se pszcie ze kapitał niema granic bzdura kompletna

    Odpowiedz
    IP: 5.184.xx0.xx9 
  • -2

    patryk_gość

    23.01.2013, 16:34

    Mój Boże

    ...drugi Macierewicz. Może syn? Bo geny chyba te same...

    Cytuj
    IP: 62.148.xx6.xx5 
  • +1

    wioslarz25

    23.01.2013, 15:47

    Tego chce rząd

    Właśnie wypełnia się wola rządu.... wszystkim wszystko zabrać dziś kolejarze a jutro np. wojskowi bo oni maja 100% ulgi i policja m.in. Ale nie chodzi mi o to aby wytykać palcem kto ma co i ile, tylko aby spojrzeć na sprawę nieco szerzej. Twierdzisz że kolejarz nie wie co to uczciwa praca ? Zapewniam Cię że pracują tak samo jak inni bo też są LUDŹMI. Poopóźniane pociągi, długa podróż w przepełnionych składach to raczej nie wina kierownika pociągu,maszynisty czy ustawiacza, tylko władzy kolejowej i można by szukać winnych jeszcze wyżej. Dlatego zastanów się zanim rzucisz jakimś epitetem w stronę "kolejarza" Gdy nauczyciele walczą o wyższe pensje albo pielęgniarki to też źle prawda ?! Najlepiej siedzieć cicho i godzić się na to co dzieje się w naszym kraju. Wyjdź na ulicę i strajkuj jeśli musisz ale nie krytykuj innych że chcą walczyć o swoje.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -1

    _gość

    23.01.2013, 16:28

    ulgi w MON-ie :))

    Nie wiem na jakim świecie żyjesz i jak to wygląda w Policji ale wojsko już od ładnych kilku lat nie ma 100 % ulgi na przejazdy PKP i chyba nigdy nie miało :D Był okres zniżki 50% ale to już historia.Żeby jeździć indywidualnie taniej wykupują od PKP roczny przejazd i tylko ci co dojeżdżają do pracy.Pozostali bulą całośc .Natomiast przejazdy slużbowe koleją MON płaci żołnierzom na podstawie biletu PKP :D

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx5 
    +5

    majki_gość

    23.01.2013, 19:45

    te problemy to może nie ich wina. ale żeby przejść po pociągu i poinformować o awariach, to nie łaska. oburzeni na cały świat, że ktoś ich raczy zapytać.

    Cytuj
    IP: 84.38.xx8.xx4 
  • +2

    gość_gość

    23.01.2013, 16:05

    omówienie popamiętajcie się oczym wy piszecie.....

    czytając wasze opinie normalnie jest to paranoja jak nie wiecie w jakich warunkach kolejarze pracują ..Niech idą popracować chociaż tydzień to napewno powie dziękuję to nie dlamnie i jeszcze za jakie pieniądze itp.bo ludzie potrafią tylko narzekać ze kolej taka i owaka ze nie dbają o nic to proszę mieć żal do wszystkich dyrektorów zarządców tych sekcji to oni robią wszystko by narobić jak najwięcej spółek a najlepjej pracownikom wszystko zabrać i im rodzinom a w zarządach to oni jeżdzą za darmo by mieć jak najlepiej a pracownicy są traktowani jak robole kto ma w rodzinie kolejarzy to sami wiedzą jakie tam mają warunki i jak traktowany jest pracownik ,,,,,,,,,,,,,jestem za tym ze walczą o swoje tego nikt nie powie bo górę nic nie interesuje jakie warunki mają pracownicy tylko trzymają się swoich krzeseł przykro mi i żal to co ludzie myślą i piszą tak mówiąc odpowiedzialni są pracodawcy tych firm a pozatym brak słów

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx6.xx9 
  • -3

    kolo_gość

    23.01.2013, 16:16

    TAK!!!

    Brawo kolejarze.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx3.xx1 
  • +12

    _gość

    23.01.2013, 16:21

    Empatia empatią, ale dlaczego ja mam stać w piątek (przypuśćmy) 2 godziny na mrozie, nie zdążyć na uczelnię (egzamin) i z usmiechem na ustach bede szczesliwa bo kolejarze walczą o swoje prawa. No bez jaj... Nie dość, że na co dzień mają opóźnienia to dowalić jeszcze gratis w postaci kolejnych godzin spóźnienia. Skoro pan wyżej jest taki empatyczny to może podwiezie ludzi do pracy/szkoły? Chętnie podgrzeje dupsko w ciepłym aucie zamiast na stojąc na dworcu. Każdy ma obowiązki. Nie każe nikomu nie walczyć o swoje, ale niech nie robią tego `po trupach`. I żeby nie było: szanuję pracę kolejarzy (no może niektórych kolejarzy nie - są mega niesympatyczni), niech mają ulgi, w końcu po to pracują. I apel do Panów kolejarzy - weźcie się ogarnijcie z tym grzaniem - bo albo jest mróz w środku, albo duchota taka, że ludzie po drodze mdleli niczym latem. I tu nie chodzi o marudzenie, że `Paniusia ma wymagania`. Temperatury w wagonach czasem naprawdę są skrajne! Poza tym nie wprowadzajcie ludzi w błąd, że na miesięcznym TLK nie można jechać z rezerwacją. I jeszcze jedno - Panowie, którzy wkręcili mi, że jadę Expressem - a nie TLK z rezerwacją - dziękuję za zrąbanie mi dnia w postaci niezaliczenia egzaminu ze stresu, który mi zafundowaliście wlepiając mi `mandat`. To było mega chamskie. Żałuję, że nie znam Waszych nazwisk! I przepraszam za dyskryminację `kolejarzy`. Bo nie wszyscy tacy są, większość jest naprawdę miła.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx7 
  • +5

    _gość

    23.01.2013, 17:48

    To się zgadza żądko jeżdżę PKP ale jak już się zdarzy to fakt grzania to dopasowac nie potrafią. Czyżby juz takie zdezelowane te nasze polskie pociągi....

    Cytuj
    IP: 37.30.xx9.xx0 
    +6

    setsuna_gość

    23.01.2013, 19:27

    Koment jak koment, ale tym niezdaniem egzaminu przez stres i mandat to mnie rozwalilas, absolutnie moj faworyt dnia ;D

    Cytuj
    IP: 195.191.xx1.xx5 
    +3

    _gość

    23.01.2013, 21:09

    kto by pomyslal- brak klimatyzacji w pociagach:P

    hmmm... nie jestem kolejarzem ale skoro we wszystkich pociagach (bezprzedzialowych) jest w zimę "duchota albo mróz" to nasuwa mi się proste i oczywiste stwierdzenie: istnieje jedynie mozliwość włączenia lub wyłączenia ogrzewania:]]]

    Cytuj
    IP: 89.200.xx9.xx5 
    +1

    _gość

    23.01.2013, 21:40

    Cieszę się, że ktoś ma ubaw po pachy z mojego dramatu :P Teraz się z tego śmieję, ale wtedy to było ogromne w......nie, robić z człowieka debila.. :( P.S. Jeszcze studiuję, więc mają szczęście :P

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx7 
    -1

    Setsuna_gość

    24.01.2013, 00:30

    Coz internet to brutalne miejsce :D, a podroz PKP trzeba traktowac jak ekscytujaca wyprawe z kina nowej przygody i jako doswiadczony student radzę: egzamin to dopiero poczatek zabawy, poprawki to przyjemnosc ;)

    Cytuj
    IP: 80.239.xx3.xx7 
    +1

    _gość

    24.01.2013, 06:20

    Wiem, że nie ma klimatyzacji - jak w tych puszkach mogłaby być? ;] Ale można pociąg nagrzać i wyłączyć na jakiś czas (na trasie Gdynia - Tczew spokojnie można w dzień przygrzać raz, z rana może z dwa - ludziom jest znacznie zimniej z rana..) a nie grzać do utraty tchu (ludzi). Jest tłok - ludzi full - samo przez siebie robi się gorąco, nie ma co ukrywać. Sądzę, że tutaj jest kwestia `nie chce mi się dwa razy chodzić`. Na wszystko jest sposób.. trzeba tylko chcieć.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx7 
  • +9

    ali_gość

    23.01.2013, 16:25

    Niech się dziady p***one za robotę biorą a nie za strajk w niedzielę jechaliśmy z Krakowa do Tczewa miejscówki zakupione tydzień wcześniej a nie było wagonu na który mieliśmy miejsca i całą drogę staliśy w zimnym korytarzu przy kiblu jak śledzie .Klienci wam uciekają a wy k***a strajak wyj**ać wszystkich do łopaty jak nie potraficie usługi wykonać .NIech jeżdzi niemiecki ,ruski albo chiński przewożnik jak te debile nie potrafią mi to wisi kto będzię jeżdził ważne żeby za zapłacone bilety i miejscówki jechać jak człowiek a nie jak bydło .A p***ony kierpeć mi radzi że mam napisać o zwrot 3 złotych za miejscówkę mam w dupie 3złote jak stoję 9 godzin w zimnym korytarzu banda debili i tyle .Ostatni raz jechałem IC .Jest polskibus który zaczynał od 3 kursów dziennie teraz jeżdzi 16 x z Gdanska do Warszawy to o czymś chyba świadczy że można solidnie i uczciwie podejść do klienta z którego ma się zysk, a baraną klienci uciekają a oni jeszcze strajk robią pop***iło debili

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx0 
  • _gość

    23.01.2013, 17:45

    Oni uważają chyba że jak było kiedyś czy się stoi czy się leży kasa się należy. Niestety dziś trzeba pracować i walczyć o klienta

    Cytuj
    IP: 37.30.xx9.xx0 
    +4

    gosc_gość

    23.01.2013, 18:02

    I to pewnie wina tych kolejarzy którzy zarabiają 1200 i strajkują? A może jednak to wina tych zarządzających przeciw którym te strajki są?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx2.xxx 
  • -1

    _gość

    23.01.2013, 16:37

    nie przesadzaj !

    Odpowiedz
    IP: 80.203.xx6.xx0 
  • +2

    gość_gość

    23.01.2013, 17:08

    Zabrać tym kolejarzom wszystkie ulgi sprywatyzować do końca i wpuścić konkurencje a przede wszystkim zlikwidować nieruchomości kolejowe na dyrekcyjnej tym mogą się zajmować prywatne biura nieruchomości.

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx3.xx0 
  • +5

    _gość

    23.01.2013, 17:27

    Nie zgadzam się ze strajkiem na kolei a jakim prawem płacąc drogi bilet miesięczny mam się spóznic do pracy a może kolej mi zwróci pieniądze za spóznienie mam pytanie jeśli będzie pociąg spózniony to gdzie mogę się zwrucic po zwrot kasy dlaczego cierpieć mamy bo kolej walczy niech walczy ale nie kosztem pasazerow

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx2 
  • +4

    _gość

    23.01.2013, 21:34

    Odszkodowania można roszczyć tylko wtedy, gdy faktycznie jest poważna strata (spóźnienie na zabieg operacyjny itp.), spóźnienie do pracy to nie jest dla nich jakaś straszne stratą a dochodzenie swoich praw odbywa się najczęściej na drodze sądowej. (oni - wielka firma, my - pojedyncze osoby). Druga sprawa: `Nie każde jednak spóźnienie uprawnia do jego otrzymania. Prawo do odszkodowania przysługuje, gdy do stacji, na której planujemy wysiąść, dojeżdżamy z godzinnym (lub większym) opóźnieniem. Niestety, dotyczy to jedynie pociągów ekspresowych kategorii Express, Express Intercity, Eurocity i EuroNight, a także wszystkich pociągów międzynarodowych kursujących do krajów UE (z wyłączeniem połączeń regionalnych kursujących np. między przygranicznymi miastami). A to oznacza, że na odszkodowanie nie mogą liczyć pasażerowie Tanich Linii Kolejowych.` Więc możemy ich cmoknąć w czoło składu pociągu.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx7 
  • +7

    _gość

    23.01.2013, 17:43

    JEŻDZIMY CO DZIENNIE RANNYM POCIĄGIEM O 4 ; 31 DO GDYNI JEST PRZEŁADOWANY CZY KOGOŚ TO INTERESUJE MAJA NAS W DUPIE ZE LUDZIE JADĄC DO CIEŻKIEJ PRACY STOJĄ JEDEN SKŁAD NA TYLE LUDZI TO SA CHYBA ŻARTY I KPINA . JEDZIEMY Z POWROTEM TO SAMO SIĘ DZIEJE JESZCZE DO TEGO SPÓZNIENIA POCIĄGU Z GDYNI ŻENADA I WY CHCECIE PODWYZKĘ A MOŻE TAK MY WYJDZIEMY NA TORY CO PROSZĘ NIE LUDZI KOSZTEM BO LUDNOSĆ MA TEZ JUŻ DOSĆ

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx4.xx2 
  • _gość

    24.01.2013, 21:59

    A co ma zwykły kolejarz do tego ile składów wypuszczą ci 'z góry' o danej godzinie?! mam w rodzinie kolejarza, wiem że piszą listy do zarządów, tłumaczą im, proszą o więcej wagonów, ale szefostwo ma to gdzieś (oni nie muszą koleją podróżować). A kolejarze w tych warunkach w jakich Ty dojeżdżasz rano pracują przez cały dzień, nieraz po 12 godzin i do tego zbierają nieraz opierdziel od wkurzonych pasażerów, jakby mieli wpływ na te warunki. i co, mają robić to za 1200? A szefostwo grzeje d**y w ciepłych biurach, gra w pasjansa i ma wszystko gdzieś i dostaje grubą kasę za nic. Wiem, że strajk odbywa się kosztem pasażerów, ale jak inaczej ma być przeprowadzony, żeby został zauważony?

    Cytuj
    IP: 84.38.xx7.xx2 
  • +3

    Rogi

    23.01.2013, 18:16

    Jak zwykle płacze. Ja też bym chciał sobie zrobić strajk i pobimbać dzień na powietrzu. Ale robić trzeba, bo inaczej się z roboty wylatuje na normalnych posadach. Mamy jeszcze dopłacać do tej szajki, która tylko ciągnie kasę na długi. No ludzie. Nikt nikogo nie zmusza do pracy na kolei. W dzisiejszych czasach walczy się tym co ma się do zaoferowania pracodawcy, a nie odwrotnie.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • -3

    niekolejarz_gość

    23.01.2013, 20:28

    `

    Nikt nikogo nie zmusza do pracy na kolei. Nikt też nie zmusza Cię do korzystania z ich usług

    Cytuj
    IP: 89.200.xx6.xx8 
  • +1

    //_gość

    23.01.2013, 20:10

    //

    zniżki, deputaty węglowe,SOCJAL, mnóstwo kasy, spółki z prezesami...JA PŁACĘ, PAN PŁACI, PANI PŁACI...

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx7.xx1 
  • +5

    pasażerka_gość

    23.01.2013, 20:36

    a nami pasażerami to już kolej się nie interesuje , nie obchodzi ich że człowiek do i po pracy do domu chce bez opóźnień dotrzeć na czas , wiecznie jak nie opóźnienia to wycofany z trasy z przyczyn technicznych i wy PKP-owcy chcecie jeszcze jakieś ulgi ? w żadnym wypadku nie zgadzam się !!!

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xxx.xx0 
  • +9

    Dama_gość

    23.01.2013, 21:15

    Zabrać

    Zabrać ULGI na dojazdy do pracy kolejarzom i niech jeszcze dopłacą do interesu .Pani Kopacz i reszcie (...) dołożyć do 45-cio tysiącznej premii i do DARMOWYCH przejazdów komunikacją publiczną. Tczew - miasto kolejarzy???Zobaczcie niektóre wpisy...

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xx0 
  • +9

    _gość

    23.01.2013, 21:42

    btw. czekam na dzień, kiedy zamiast wagonów przyjedzie sama lokomotywa, po co komu wagony.. składy..

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx6.xx7 
  • +5

    Maat_gość

    23.01.2013, 22:26

    Przewozy Regionalne na szczęście nie będą strajkować nie należą do grupy PKP, tylko skoro PKP PLK strajkuje to PR będą jeździć normalnie? Swoją drogą płacą miliony za korzystanie z infrastruktury kolejowej, więc... ehh mam nadzieję, że dojadę normalnie na uczelnie

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx6.xxx 
  • Alex_gość

    23.01.2013, 22:46

    zabiorą

    Wam też zabiorą - doczekacie się - zabiorą wam nawet to czego jeszcze nie macie, ale tego niestety nie rozumiecie Polaczki krzykaczki.

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xxx.xx7 
  • +3

    Hegemon_gość

    23.01.2013, 23:14

    Kolejarze to wrzód na ekonomii państwa!

    Pasożyty z PKP mają głęboko w d... pasażerów. Żyją jeszcze w głębokim socjalizmie! Sami gnoją ludzi swoją pseudofirmą, a domagają się kokosów - bo to elyta "pracująca" miast i wsi. Rozebrać tory i sprzedać na złom, a na ich miejscu zrobić drogi. A tą armie pasożytów wy...bać na zbity ryj, na bruk, by się odzwyczaili od wygodnego życia z państwowych (czyli naszych) pieniędzy. http://zyciejestzabojcze.bloog.pl/

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx2 
  • +5

    Tczewiak_gość

    23.01.2013, 23:23

    Strajk na PKP

    całe szeczescie ze nie musze dojezdzac do pracy pociagiem zeby 32km z Tczew do Gdanska i spowrotem pociag jechal 45min a czesto 1h to je smeich na sali wspolczoje pasazerom

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx7.xx1 
  • +2

    tczewianin_gość

    24.01.2013, 00:03

    Prezesi spółek skarbu państwa zarabiają dużo a emerytom chcą zabrać nędzne przejazdy to nie uzdrowi PKP .Dlaczego rząd na to pozwala ?

    Odpowiedz
    IP: 5.185.xx0.xx1 
  • +2

    michi_gość

    24.01.2013, 01:34

    samochod

    czas kupic samochod ludzie :))

    Odpowiedz
    IP: 178.8.xx6.xx0 
  • +8

    murzyn polski biały_gość

    24.01.2013, 09:26

    samoco?

    Chyba za cynamon z gaci.

    Cytuj
    IP: 83.12.xx7.xx6 
  • +5

    Tczewiak_gość

    24.01.2013, 02:23

    Strajk na PKP

    A miesieczy na trasie Tczew-Gdańsk GŁÓWNY -TCZEW ida w góre:(Dobrze ze niemuszedojezdzac do pracy pociagiem:)

    Odpowiedz
    IP: 83.25.xx7.xx1 
  • +3

    Teofil Piecyk_gość

    24.01.2013, 02:43

    Coś z innej beczki

    Czytając powyższe komentarze chciałbym naświetlić temat roli zarządzania tej "chorej " struktury.Pochodzę z rodziny kolejarskiej i znam środowisko kolejarzy tzn.maszynistów,konduktorów,kierowników pociągu.Ale takiego chorego systemu zarządzania to nie ma nigdzie.Kto to widział żeby deficytowe przedsiębiorstwo miało taki duży fundusz socjalny.Jedziesz bracie na wczasy full wypas na 2 tygodnie w Polskę,płacisz,bierzesz fakturkę,przedstawiasz w firmie a ona ci zwraca 60 % kosztów.Oprócz tego jeździsz na atrakcyjne wycieczki za śmieszne pieniądze,bony na święta,itp.Kto to widział że by związki(trudno je zliczyć) miały tyle do powiedzenia w zakresie zarządzania.Ci kolejarze którzy są emerytowani są zniesmaczeni tą sytuacją i sami twierdzą że to wina tych spółek,spółeczek.Dlatego dziwicie się dlaczego tak jest-brudne,niedogrzane wagony,opóźnione pociągi,skład lokomotywa+1 wagon.To jest wina zarządzjących.Zarząd +ZZ to jedna klika.Nie mam nic przeciwko biletom na 1 klasę,dodatkom za węgiel i innym bo to są przywileje które były za czasów kolei według której zegarki się nastawiało.Sam pracuję w firmie prywatnej która przynosi zyski niemałe,ale o takich luksusach to mogę pomarzyć.Istnieje taka zasada-KLIENT JEST NAJWAŻNIEJSZY,ale o tej zasadzie PKP jeszcze chyba nie słyszało(Zarząd+ZZ).

    Odpowiedz
    IP: 192.104.xx7.xx2 
  • mirek_gość

    24.01.2013, 09:22

    uhh

    Też zarabiasz 1200 zł? Różnica jest taka, że ty dostajesz te pieniądze na wczasy FULL WYPAS do ręki (co miesiąc),a taki kolejarz nie i o jakich ty luksusach mówisz?

    Cytuj
    IP: 83.12.xx7.xx6 
  • -4

    mirek_gość

    24.01.2013, 07:27

    brązowa (gowniana) wyspa

    K..wa co za kraj. Sami wozicie d**y do trójmiasta żeby więcej zarobić, a jak kolejarzom zabierają zamiast im dać "żeby żyło się lepiej" to wyzywacie od nierobów. Niewolnicza praca za 1200 zł w środku Europy. Niemiecki kanar zarabia 10000 zł, a ceny prawie te same. Pomyśleć bezmózgi.

    Odpowiedz
    IP: 83.12.xx7.xx6 
  • +4

    _gość

    24.01.2013, 10:40

    A ty myślisz za ile my jedziemy do tego gdańska za tyle ile nam się tez się nie opłaca nie mowie strajkujcie ale nie pasażerów kosztem dlaczego znowu cierpią pasażerowie tez nas proszę zrozumieć ja was rozumie bo sama jadę do gdańska i mi się nie opłaca ale mam już 33 lata pracy i co mam to tak zostawić jak i tak nie ma pracy albo za tyle samo

    Cytuj
    IP: 109.207.xx4.xx2 
    +4

    bhg_gość

    24.01.2013, 16:17

    Do pracy do Gdanska jezdzimy dlatego, ze w tej wsi tczewskiej nie ma pracy!

    Cytuj
    IP: 188.33.xx2.xx6 
    -1

    wykształcony bizmesmen_gość

    24.01.2013, 22:23

    praca jest ino za 800 zł

    Jak to nie ma? Przecież tu cały czas piszą tacy różni , że jest praca tylko trza się wziąć do niej. A jak już pracujesz bracie w polsce to hoho. Autostrado se jeździsz i codziennie wpieprzasz z cało rodzino obiad na mieście.

    Cytuj
    IP: 95.48.xx9.xxx 
  • +4

    Hegemon_gość

    24.01.2013, 10:30

    Kolejarze mają nie po kolei

    Kolej ma jedno zadanie: rozwozić pasażerów, za rozsądną cenę, wygodnie, o czasie, po całym kraju. Jeśli tego zadania nie spełnia, to znaczy że jest niepotrzebna. Nie można z NASZYCH pieniędzy dotować czegoś, co nie działa! I naprawdę mam daleko i głęboko, co się tam dzieje w wewnątrz tego burdelu. Jeśli ja to sponsoruję, to chcę, by to działało. Reszta to problem kolejarzy - się nie podoba - idźcie uczciwie zarabiać. http://zyciejestzabojcze.bloog.pl/

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx5.xx2 
  • -5

    Syn Kolejaża_gość

    24.01.2013, 10:59

    absurd

    Co to i tak za ulgi skoro i tak do legitymacji muszę wykupić bilecik na 1 lub 2klase za 100-200zl. I tak majac ulge 80% płace za bilet drozej niz znajomy ktory uzywa ulgi Studenckiej 50%. Żal...

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx7 
  • +4

    saif_gość

    24.01.2013, 13:52

    tory na złom i puścić autostrady a ludzie będą dojeżdżać o wiele szybciej samochodami i busami.Już teraz wole korzystać z 50-tki a o ile szybciej by była w Gdańsku gdyby jechała autostradą.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx2.xx6 
  • +2

    kamil_gość

    24.01.2013, 20:58

    ty żeś chyba jeszcze podstawówki nie skończył

    Tam autostrady. 50-tką będziesz się tłukł? Helikoptery i samoloty. Przecież nas na to stać.

    Cytuj
    IP: 95.48.xx9.xxx 
  • +3

    Teofil Piecyk_gość

    24.01.2013, 14:02

    do mirek gość

    ja na twoje nieszczęście nie zarabiam 1200 zł.Ty tyle też nie zarabiasz bo masz dodatki i nie rób z siebie ofiary.Nikt co miesiąc nie daje mi do ręki środków na wczasy FULL WYPAS.Widać jakie pojęcie masz o otaczającej ciebie rzeczywistości.Czasy się zmieniły ale jest jedno środowisko gdzie czas stanął w miejscu.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx7.xx3 
  • +1

    mirek_gość

    24.01.2013, 21:02

    do Teofila dużo zarabiającego

    Ty mistrzu a ile zarabiasz w tym twoim środowisku? Nie dasz rady odłożyć na wczasy FULL WYPAS?

    Cytuj
    IP: 95.48.xx9.xxx 
  • Teofil Piecyk_gość

    25.01.2013, 02:35

    do dużo wiedzącego mirek gość

    Ty dobrze poinformowany,poirytowany człowieczku.Nazywając mnie mistrzem myślałeś że przemówi przez ciebie sarkazm ale nic z tego.Przemawia tylko irytacja i złość.Myślisz mały,szary człowieczku że moje środowisko jest z gatunku darmozjadów,gryzipiórków,białych kołnierzyków-znowu nic z tego.Właśnie walę nockę piątą z kolei i nie żalę się że jest mi źle.Czy ja odkładam czy też nie jest to moją sprawą.Nie wiem czy ci człowieczku wiadomo że ujawnianie wysokości zarobków jest karalne.Nie po to nie dostajesz już RMUA żeby lekarz który ciebie leczy nie wiedział ile zarabiasz.A z tego co widzę utkwiły ci słowa "full wypas".To co nowe zawsze się podoba

    Odpowiedz
    IP: 192.104.xx7.xx1 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.