Rowerzyści będą mogli jeździć "pod prąd" na większej liczbie ulic na terenie miasta. Stosowne oznakowanie już się pojawia - całość ma zachęcić do korzystania z dwóch kółek - nie tylko w celach rekreacyjnych - ale i transportowych.
Podobne rozwiązania są stosowane na całym świecie - tabliczka "nie dotyczy rowerów" bardzo często pojawia się w centrach miast, gdzie ruch samochodowy jest ograniczany. Dotyczy to też wąskich, historycznych ulic, na których zorganizowano ruch jednokierunkowy dla samochodów, a dopuszczono jazdę w obu kierunkach dla rowerów. Podobne rozwiązania z powodzeniem funkcjonują np. w Gdańsku. W Tczewie takie rozwiązanie po raz pierwszy wprowadzono w 2015 roku na części staromiejskich ulic - są to Boczna, Dominikańska, J. Dąbrowskiego, Kościelna, Krótka, Lipowa, Mickiewicza, Okrzei, Podgórna, Podmurna, Skromna, Słowackiego, St. Kard. Wyszyńskiego i Stara. Teraz sieć się powiększa.
-Rozwiązanie "pod prąd" dobrze sprawdza się w naszym mieście (pierwsze ulice zostały udostępnione w 2015 r.) i jest powszechnie uznawane za bezpieczne (z danych z tut. Policji 0 zdarzeń drogowych z udziałem roweru na ulicach z kontra ruchem rowerowym). Argumentami przemawiającymi na korzyść rozwiązania były przede wszystkim obowiązujące ograniczenia prędkości do 20/30km/h na wszystkich ulicach, gdzie doszło do zmiany organizacji ruchu, możliwość minięcie się samochodu oraz jednośladu bez konieczności ustępowania pierwszeństwa, a także odpowiednia szerokość pasa ruchu. Jest to również prawie bezkosztowe działanie, które znacznie podnosi komfort jazdy i skraca czas przejazdu rowerem przez miasto. - wyjaśnia Grzegorz Pawlikowski, oficer rowerowy Tczewa.
Na takich ulicach rowerzyści będą mogli poruszać się tak, jak ma to miejsce na ulicach dwukierunkowych, czyli przy prawej krawędzi jezdni. Kontraruch jest popularnym i skutecznym rozwiązaniem promującym ruch rowerowy w centrach miast. Jest ono bezpieczne, ponieważ rowerzysta zachowuje kontakt wzrokowy z kierowcą nadjeżdżającego z przeciwka pojazdu.
Podobne rozwiązania są stosowane na całym świecie - tabliczka "nie dotyczy rowerów" bardzo często pojawia się w centrach miast, gdzie ruch samochodowy jest ograniczany. Dotyczy to też wąskich, historycznych ulic, na których zorganizowano ruch jednokierunkowy dla samochodów, a dopuszczono jazdę w obu kierunkach dla rowerów. Podobne rozwiązania z powodzeniem funkcjonują np. w Gdańsku. W Tczewie takie rozwiązanie po raz pierwszy wprowadzono w 2015 roku na części staromiejskich ulic - są to Boczna, Dominikańska, J. Dąbrowskiego, Kościelna, Krótka, Lipowa, Mickiewicza, Okrzei, Podgórna, Podmurna, Skromna, Słowackiego, St. Kard. Wyszyńskiego i Stara. Teraz sieć się powiększa.
-Rozwiązanie "pod prąd" dobrze sprawdza się w naszym mieście (pierwsze ulice zostały udostępnione w 2015 r.) i jest powszechnie uznawane za bezpieczne (z danych z tut. Policji 0 zdarzeń drogowych z udziałem roweru na ulicach z kontra ruchem rowerowym). Argumentami przemawiającymi na korzyść rozwiązania były przede wszystkim obowiązujące ograniczenia prędkości do 20/30km/h na wszystkich ulicach, gdzie doszło do zmiany organizacji ruchu, możliwość minięcie się samochodu oraz jednośladu bez konieczności ustępowania pierwszeństwa, a także odpowiednia szerokość pasa ruchu. Jest to również prawie bezkosztowe działanie, które znacznie podnosi komfort jazdy i skraca czas przejazdu rowerem przez miasto. - wyjaśnia Grzegorz Pawlikowski, oficer rowerowy Tczewa.
Na takich ulicach rowerzyści będą mogli poruszać się tak, jak ma to miejsce na ulicach dwukierunkowych, czyli przy prawej krawędzi jezdni. Kontraruch jest popularnym i skutecznym rozwiązaniem promującym ruch rowerowy w centrach miast. Jest ono bezpieczne, ponieważ rowerzysta zachowuje kontakt wzrokowy z kierowcą nadjeżdżającego z przeciwka pojazdu.
Na wymienionych niżej ulicach pod znakiem drogowym D-3 (droga jednokierunkowa), B-2 (zakaz wjazdu) oraz B-22 (zakaz skrętu) zostały umieszczone tabliczki informacyjne "Nie dotyczy rowerów". Ruch rowerowy będzie odbywać się bez wyznaczonych kontrapasów.
Poniżej lista ulic z wprowadzonym kontra ruchem rowerowych od października br.
Armii Krajowej 21
E. Orzeszkowej
Kusocińskiego
Kaszubska
Kozia
J. Kochanowskiego
Ogrodowa
Orkana
Południowa
Pomira
Topolowa (między nr 9 a nr 15)
Topolowa 22
Warsztatowa
Poniżej lista ulic z wprowadzonym kontra ruchem rowerowych od października br.
Armii Krajowej 21
E. Orzeszkowej
Kusocińskiego
Kaszubska
Kozia
J. Kochanowskiego
Ogrodowa
Orkana
Południowa
Pomira
Topolowa (między nr 9 a nr 15)
Topolowa 22
Warsztatowa
Komentarze (18) dodaj komentarz
2b_gość_gość
29.10.2018, 11:11
teraz to pedalarze będą mogli jeszcze większe cyrki odstawiać...
OdpowiedzGość _gość_gość
29.10.2018, 14:14
Ty pewnie należysz do tych porządnych kulturalnych kierowców!
CytujWYBORY_gość
29.10.2018, 15:36
Trzeba wykopać tego prezydenta z posady - idźmy na wybory by ukrócić samowolę rumcajsa.
CytujMiła_gość
29.10.2018, 19:32
Czas na zmiany. Teraz trzeba pozbyć się lobby rowerowego z ratusza. Czas zmienić prezydenta. Czerwona kartka dla Pobłockiego.
Cytujlenkaaaa_gość_gość
29.10.2018, 11:29
Przecież oni i tak się nie stosują do do kodeksu ruchu drogowego. Większość jeździ jak "święte krowy".
OdpowiedzZIBI_gość
29.10.2018, 11:38
Jadę sobie jednokierunkową a tu na maskę mi jakiś rower wjedzie? Bo jemu wolno pod prąd jechać?
OdpowiedzLeon_gość
29.10.2018, 11:40
zróbcie tak by jeszcze czerwone światło nie obowiązywało pedalarzy
OdpowiedzXxx,,_gość_gość_gość_gość
29.10.2018, 12:31
Do lenkaaaa
A wy kierowcy to co nic lepszego tak samo łamiecie przepisy ruchu drogowego jak wszyscy. Przykład sobotnie dwie stłuczki .
OdpowiedzZawodowy kierowca_gość
29.10.2018, 13:03
Z tego co obserwuję na drogach to rowerzystom zdarza się bardzo często jechać pod prąd po wszystkich drogach, chodnikach, trawnikach,...wszędzie. Niedawno widziałem jednego na autostradzie (może też już można),...ale nie jechał pod prąd (może i to kiedyś zmienią). Pozdrawiam i życzę szerokości na drodze.
Odpowiedzhaha_gość
29.10.2018, 13:20
kierowcy za autem nie moga nacieszyc sie, ze komuna upadla i moga sobie pozwolic na zakup czterech kolek i obrazac innych ale co dobre szybko sie konczy, powraca dyktatura pisowska i powrot do wielkiego brata i bedzie koniec z autami
OdpowiedzJACK_gość
30.10.2018, 09:11
Komuna nie upadła Bolek Wałęsa ja uratował wspierając lewą nogę i robiąc nocną zmianę. A Mazowiecki zrobił grubą kreskę by żadnemu komuniście włos z głowy nie spadł. Nadal komuniści zrzeszają się w KOD i Obywatelach UB
CytujKamil_gość
30.10.2018, 14:42
Co SB-ecką emeryturkę przycięli i nie starcza na paliwo? Teraz rowerkiem trzeba popylać?
Cytujas_gość
29.10.2018, 13:25
Potrzebna , praktyczna , dobrze sprawdzająca się w Tczewie inicjatywa. Ułatwi jazdę rowerzystom.
Odpowiedzketchup_gość_gość
29.10.2018, 15:12
elektorat
Pan prezydent przed wyborami walczy o elektorat, bo wie, że trochę kolarzy mamy w Tczewie :-), powiem Wam w tajemnicy, prywatnie nie trawi rowerzystów :-), ale co się nie robi dla głosów :-). A dla rowerzystów przypomnienie kodeksu ruchu drogowego, jeśli w ogóle się z nim kiedykolwiek zapoznali:-) 5. Korzystanie z chodnika lub drogi dla pieszych przez kierującego rowerem jednośladowym jest dozwolone wyjątkowo, gdy: opiekuje się on osobą w wieku do lat 10 kierującą rowerem szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 50 km/h, wynosi co najmniej 2 m i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów warunki pogodowe zagrażają bezpieczeństwu rowerzysty na jezdni (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź, gęsta mgła), z zastrzeżeniem ust. 6. 6. Kierujący rowerem, korzystając z chodnika lub drogi dla pieszych, jest obowiązany jechać powoli, zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym. Naprawdę irytuje mnie dzwonienie dzwonkiem, gdy idę chodnikiem przez miasto. Nie jesteście świętymi krowami, pieszy jest ważniejszy.
OdpowiedzPatrzacz_gość_gość
29.10.2018, 17:08
Dla mnie bomba!
OdpowiedzYfffh_gość
29.10.2018, 17:31
Hgf
40 lat temu taka decyzja była nie do pomyślenia żeby zgodnie z prawem łamać fundamentalne zasady prawa ruchu drogowego.
Odpowiedzkik_gość
29.10.2018, 21:18
Myślałem, ze chcemy zwiększać populację rowerzystów a nie ich dziesiątkować. Zaraz trup zacznie się ścielić gęsto
OdpowiedzGranice wściekłość _gość
30.10.2018, 06:56
Nam wszystko wolno a kierowca siedzacy w trucicielu powietrza musi być ograniczany bo za dużo sapie jeszcze powinni płacić sto zł od odpalenie złomobilu na rzecz rowerzystów ulic nie powinno być w mieście tylko po zanim to by mniej smierci było powodowanych przez kierowców nie znający przepisów bez umiejętności prowadzenia kuli śmierci
Odpowiedz