Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na dokończenie prac budowlanych na dk "22" między Czarlinem a Knybawą. To efekt planu zarządcy drogi po odstąpieniu od umowy z poprzednim wykonawcą.
W ramach zamówienia należy przeprowadzić inwentaryzację wykonanych robót, wykonać brakujące opracowania projektowe, zrealizować roboty w zakresie samej drogi krajowej nr 22 oraz infrastruktury towarzyszącej. Na oferty GDDKiA wykonawców czeka do 02.02.2021 r.
W grudniu br. wprowadzono kolejne ułatwienia w przejeździe na węźle w Czarlinie - zlikwidowano duże, tymczasowe rondo i umożliwiono przejazd na wprost po kluczowym wiadukcie w ciągu drogi krajowej nr 22 (Starogard Gdański - A1 - Malbork) oraz pod nim na DK91 (Gniew - Tczew). Był to efekt wdrożenia planu awaryjnego zmierzającego do udrożnienia całego węzła drogowego Czarlin.
Przypomnijmy, wiosną 2018 roku ruszyły prace remontowe na drodze krajowej nr 22 między Czarlinem a Knybawą. Ta wybudowana za czasów II wojny światowej trasa tranzytowa od lat czekała na remont. Część robót wykonano, ale przez wiele tygodni tempo robót pozostawało dalekie od takie, jakie marzyłoby się kierowcom. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ponaglała wykonawcę i podkreślała, że zaangażowanie firmy w przebudowę jest niewystarczające. Zgodnie z pierwotną umową, całość miała zakończyć się do początku grudnia ub. roku. Terminu nie udało się utrzymać, ale według późniejszych zapewnień remont miał zakończyć się w połowie br. Ostatecznie GDDKiA rozwiązała umowę z poprzednim wykonawcą.
- Ogłosiliśmy przetarg na wyłonienie nowego wykonawcy, który dokończy prace budowlane na drodze krajowej nr 22 między Czarlinem a Knybawą na odcinku od km 339+675 do km około 343+350 (z wyłączeniem wiaduktu nad linią kolejową). - informuje rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA, Piotr Michalski.
W ramach zamówienia należy przeprowadzić inwentaryzację wykonanych robót, wykonać brakujące opracowania projektowe, zrealizować roboty w zakresie samej drogi krajowej nr 22 oraz infrastruktury towarzyszącej. Na oferty GDDKiA wykonawców czeka do 02.02.2021 r.
- Przypominamy, że w konsekwencji odstąpienia od umowy z poprzednim wykonawcą inwestor, czyli GDDKiA Oddział w Gdańsku, dokonał inwentaryzacji wykonanych prac. Równolegle zarządca drogi uporządkował plac budowy, dokonał wycinki oraz usunięcia wiatrołomów i zakrzaczeń, usunął pozostawione materiały budowlane oraz zabezpieczył miejsca niebezpieczne w sposób umożliwiający jak najmniej uciążliwe prowadzenie ruchu drogowego. Wcześniej, dzięki wykonanej nowej nawierzchni na południowym wiadukcie nad linią kolejową, przywrócono normalny, dwukierunkowy ruch na obiekcie. - dodaje Michalski.
W grudniu br. wprowadzono kolejne ułatwienia w przejeździe na węźle w Czarlinie - zlikwidowano duże, tymczasowe rondo i umożliwiono przejazd na wprost po kluczowym wiadukcie w ciągu drogi krajowej nr 22 (Starogard Gdański - A1 - Malbork) oraz pod nim na DK91 (Gniew - Tczew). Był to efekt wdrożenia planu awaryjnego zmierzającego do udrożnienia całego węzła drogowego Czarlin.
Przypomnijmy, wiosną 2018 roku ruszyły prace remontowe na drodze krajowej nr 22 między Czarlinem a Knybawą. Ta wybudowana za czasów II wojny światowej trasa tranzytowa od lat czekała na remont. Część robót wykonano, ale przez wiele tygodni tempo robót pozostawało dalekie od takie, jakie marzyłoby się kierowcom. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ponaglała wykonawcę i podkreślała, że zaangażowanie firmy w przebudowę jest niewystarczające. Zgodnie z pierwotną umową, całość miała zakończyć się do początku grudnia ub. roku. Terminu nie udało się utrzymać, ale według późniejszych zapewnień remont miał zakończyć się w połowie br. Ostatecznie GDDKiA rozwiązała umowę z poprzednim wykonawcą.
Komentarze (11) dodaj komentarz
as_gość_gość
30.12.2020, 13:24
Dwa pytania.
1. Nazwa niesolidnej firmy. 2. Jakie działania podjęła GDDiK w stosunku do niesolidnego wykonawcy.
OdpowiedzStan47.emeryt_gość
30.12.2020, 17:21
Trakcja. To ta sama firma, która rozgrzebała drogę 224 od wiaduktu nad A1 do Godziszewa. Ciekawe w jaki sposób wygrała przetarg na remont drogi 22 po niedokończeniu remontu na 224.
CytujJggg_gość
30.12.2020, 15:15
Pierwsze co to zlikwidujcie to zbędne rondo na kierunku drogi Malbork - Starogard w to miejsce Zainstalujcie za 1/10 ceny sygnalizacje świetlna dla pieszych na przywołanie i to wszystko. Czarlin to fundamentalny przykład jak zniszczyć funkcjonalne skrzyżowanie topiąc w nim ogrom pieniędzy utrudnień dla wszystkich. Bubel
OdpowiedzJan _gość_gość_gość
30.12.2020, 21:47
A co z wewnętrzną drogą w Czarlinie? Też zamontujesz światła?Po to buduje się ronda.
CytujNajwyższa_gość
30.12.2020, 17:14
Izba
Kontroli powinna przeprowadzić kontrole w GDDKiA
OdpowiedzJan_gość_gość
30.12.2020, 18:35
Mam pytanie.Gdzie znajduje się północy wiadukt kolejowy?
OdpowiedzJan_gość_gość
30.12.2020, 18:39
Przepraszam,nad linią kolejową .
CytujKrol_gość_gość_gość_gość_gość__gość
30.12.2020, 19:40
Po co szukać nowej firmy niech stara dalej robi buhaha dobrze im szlo
OdpowiedzNick_gość
30.12.2020, 20:50
Odrzucić z przetargu najtańsze i najdroższe oferty a złoty środek zlustrować i po audycie (czyli jakie mają osiągnięcia, straż na rynku, opinie, stan budżetu, ocenę floty, BIK oraz zobowiązania) wybrać tą z najlepszą punktacją. Proste. Amen.
OdpowiedzZnużony_gość
30.12.2020, 22:52
Podobno Trakcja dobra firma ????????
No...co...do trzech razy sztuka ????
OdpowiedzHvg_gość
31.12.2020, 07:05
Chyba jest logiczne że te światła również mogą kierować tym wyjazdem
Odpowiedz