Tczewscy radni podczas sierpniowej sesji Rady Miasta jednogłośnie zdecydowali o przekazaniu z 99-procentową bonifikatą działki na potrzeby Kościoła Zielonoświątkowego. Świątynia ma powstać na tczewskim osiedlu Witosa.
Po raz pierwszy istniejący w Tczewie od 1989 roku zbór zwrócił się do Urzędu Miejskiego w sprawie znalezienia terenu pod swoje potrzeby jeszcze w 1994 roku. Po wielu latach udało się znaleźć odpowiedni teren na tczewskich "Górkach". Pastor Kościoła Zielonoświątkowego w Tczewie wnioskiem z dnia 25 sierpnia 2010 r. wystąpił o nabycie na własność dwóch działek niezabudowanych położonych w Tczewie przy ul. Głowackiego (294 m2 2206 m2 ) i stanowiących całość gospodarczą o łącznej powierzchni 2500 m2 z przeznaczeniem na działalność sakralną oraz o udzielenie 99% bonifikaty od ceny sprzedaży nieruchomości. W sierpniu radni przychyli się do wniosku i teraz wierni otrzymają za 1 % wartości działkę przeznaczoną na cele sakralne. Na działce nie może być prowadzona działalność komercyjna.
- Pismem z dnia 24 stycznia 2012 r. pastor zboru poinformował, że na wspomnianych działkach ma zostać wybudowany budynek siedziby zboru na około 400 osób o pow. użytkowej około 1000 m2. Budynek ten w całości będzie przeznaczony na cele sakralne, a więc przede wszystkim na odbywanie: nabożeństw, zajęć katechetycznych dla dzieci i dorosłych, konferencji chrześcijańskich, koncertów muzyki chrześcijańskiej, działalności charytatywnej. Pozostały teren zostanie przeznaczony na obsługę komunikacyjną wraz z parkingiem oraz teren zielony. Na działkach nie będzie prowadzona działalność gospodarcza. - informuje Małgorzata Mykowska, rzecznik tczewskiego magistratu.
Zgodnie z zapisami ustawy dotyczącej gospodarki nieruchomościami działka może być zbywana z bonifikatą na rzecz kościołów mających uregulowane stosunki z państwem. Z tych zapisów w Tczewie skorzystała kilka lat temu m. in. rzymskokatolicka parafia p.w. Jezusa Chrystusa, Króla Wszechświata - i na Suchostrzygach powstaje kolejny kościół.
Po raz pierwszy istniejący w Tczewie od 1989 roku zbór zwrócił się do Urzędu Miejskiego w sprawie znalezienia terenu pod swoje potrzeby jeszcze w 1994 roku. Po wielu latach udało się znaleźć odpowiedni teren na tczewskich "Górkach". Pastor Kościoła Zielonoświątkowego w Tczewie wnioskiem z dnia 25 sierpnia 2010 r. wystąpił o nabycie na własność dwóch działek niezabudowanych położonych w Tczewie przy ul. Głowackiego (294 m2 2206 m2 ) i stanowiących całość gospodarczą o łącznej powierzchni 2500 m2 z przeznaczeniem na działalność sakralną oraz o udzielenie 99% bonifikaty od ceny sprzedaży nieruchomości. W sierpniu radni przychyli się do wniosku i teraz wierni otrzymają za 1 % wartości działkę przeznaczoną na cele sakralne. Na działce nie może być prowadzona działalność komercyjna.
- Pismem z dnia 24 stycznia 2012 r. pastor zboru poinformował, że na wspomnianych działkach ma zostać wybudowany budynek siedziby zboru na około 400 osób o pow. użytkowej około 1000 m2. Budynek ten w całości będzie przeznaczony na cele sakralne, a więc przede wszystkim na odbywanie: nabożeństw, zajęć katechetycznych dla dzieci i dorosłych, konferencji chrześcijańskich, koncertów muzyki chrześcijańskiej, działalności charytatywnej. Pozostały teren zostanie przeznaczony na obsługę komunikacyjną wraz z parkingiem oraz teren zielony. Na działkach nie będzie prowadzona działalność gospodarcza. - informuje Małgorzata Mykowska, rzecznik tczewskiego magistratu.
Zgodnie z zapisami ustawy dotyczącej gospodarki nieruchomościami działka może być zbywana z bonifikatą na rzecz kościołów mających uregulowane stosunki z państwem. Z tych zapisów w Tczewie skorzystała kilka lat temu m. in. rzymskokatolicka parafia p.w. Jezusa Chrystusa, Króla Wszechświata - i na Suchostrzygach powstaje kolejny kościół.
Komentarze (22) dodaj komentarz
tCZEWIANIN_gość
10.09.2012, 09:42
do Rady
założyłem w 2004 rodzinę, chcę dom za 1% z dużą działką. Będę organizował msze, może zbuduje minaret. Czy Wy ogłupieliście??? KRYZYS jest podobno!
Odpowiedzjack_gość
10.09.2012, 10:45
....
taka jest ustawa , można pogratuloać politykom z ulicy wiejskiej
CytujKasia_gość
10.09.2012, 11:21
Świadkowie Jehowy nie dostali...
Chociaż Trybunał Praw Człowieka mówi o Świadkach Jehowy jako o ,,znanej religii" kiedy zwrócili się z podobnym wnioskiem został on odrzucony. Ostatecznie sami kupili działkę za 250 tys. złotych w Czarlinie. Świadkowie nie brali broni do ręki w czasie II wojny światowej i w przeciwieństwie do Kościoła Katolickiego zdecydowanie przeciwstawili się Hitlerowi za co tysiącami trafiali do obozów koncentracyjnych. Znali słowa Jezusa - że jego naśladowcy mieli być rozpoznawani po miłości. Także w czasach komunizmu Świadkowie byli prześladowani. Jednak w przeciwieństwie do innych religii (za wyjątkiem Ewangelików) zachowali oni nadzwyczajną neutralność co zauważa Encyklopedia PWN. Dzisiaj Świadkowie są trzecim wyznaniem w Polsce, a drugim w Tczewie (funkcjonują trzy zbory). Uważam, że Zielonoświątkowcy powinni dostać tę działkę skoro także Kościół Katolicki korzysta z takiego prawa. Nie sposób nie zauważyć jednak dyskryminacji i niesprawiedliwości w decyzjach podejmowanych przez lokalne władze.
Odpowiedzmax_gość
10.09.2012, 12:49
a czy nie jest tak, że Świadkowie Jehowy nie uznają państwowości? Jeśli tak, to się nie dziwię, ze ziemi nie dostali.
CytujMaria_gość
10.09.2012, 14:49
Max - ŚJ uznają Państwo, władzę i płacą podatki
Max - ŚJ szanują Państwo i władzę w myśl zasady ,,Co Cezara Cezarowi, co Boże Bogu", z zastrzeżeniem że ponad prawo ludzkie stawiają Boże zapisane w Piśmie Świętym. Dlatego stosują się do przepisów i płacą należne podatki (także lokalne). Osoba która się do tego nie stosuje i nie chce tego zmienić nie może pozostać Świadkiem Jehowy.
Cytujmax_gość
11.09.2012, 07:01
a hymn państwowy śpiewają?
Cytujjarq
10.09.2012, 11:27
kraj absurdów "by żyło się lepiej"
OdpowiedzBigdan_gość
10.09.2012, 12:16
Równouprawnieni
Art. 25 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej wyznacza podstawowe zasady określające status prawny kościołów i innych związków wyznaniowych. Są to zasady: równouprawnienia kościołów i innych związków wyznaniowych; Nie rozumiem więc dlaczego ŚJ nie dostali tej działki. Ich stosunek do państwa reguluje ustawa o związkach wyznaniowych i zatwiedzony przez państwo statut. W Tczewie rządzi PiS, chyba więc nie ma co oczekiwać sprawiedliwości...
CytujAntychryst_gość
10.09.2012, 13:26
a
gdzie jest napisane, że radni MUSZĄ oddać majątek każdym oszołomom,, którzy o to poproszą?
OdpowiedzAntychryst_gość
10.09.2012, 13:30
Może
by tak redaktorzy podali nazwiska wszystkich radnych, którzy byli na "TAK"? Wiem, że można to sprawdzić i sprawdzę, ale wielu nie będzie się chciało a ludzie powinni wiedzieć kto rozdaje ich ciężko zarobione pieniądze żeby podlizać się religiotom, zamiast przeznaczyć je na coś pożytecznego.
OdpowiedzMaria_gość
10.09.2012, 15:06
Antychryście - rozczarowujesz mnie
Antychryście - z Twoich wypowiedzi wnioskuję, że jesteś ateistą. Zastanawia mnie dlaczego nie szanujesz zdania innych. Nazywasz ich ,,oszołomami". Mi też nie jest po drodze do katolików, ani Zielonoświątkowców, ale mają prawo do swojego zdania. Do każdego można przypiąć łatkę. Hitler był ateistą, ale czy to dyskredytuje innych ateistów? - Nie! Ja sam znam kilku ateistów których bardzo szanuję i którzy zasady moralne mają na bardzo wysokim poziomie. Może zechcesz w przyszłości założyć Związek Ateistów. Mógłbyś wtedy z innymi ludźmi przeanalizować swoje poglądy. Chciałbyś być wtedy dyskryminowany tylko dlatego że stanowiłbyś mniejszość w tym kraju? Moim zdaniem działki powinny być płatne dla wszystkich, ale tak nie jest. Skoro Kościół Katolicki mógł zgromadzić ogromny majątek korzystając z miliardów złotych dotacji na przełomie lat, dlaczego Zielonoświątkowcy, czy Świadkowie Jehowy nie mogą otrzymać działki pod budowę miejsca spotkań?
CytujC>K>M
10.09.2012, 20:33
Maria, tak pro forma, Kościół ogromny majątek zgromadził przed II wojną światową, a te późniejsze "dotacje" to jedynie rekompensata za mienie zagrabione przez komuchów.
CytujAntychryst_gość
11.09.2012, 09:17
?
"Hitler był ateistą, ale czy to dyskredytuje innych ateistów?" - w żadnym wypadku. On wykorzystał wiarę w czary-mary takich właśnie "oszołomów" i ginęli za niego z usmiechem na ustach. To jest możliwe tylko u nich. "Może zechcesz w przyszłości założyć Związek Ateistów" - nie zechcę. Takie związki już istnieją. " Chciałbyś być wtedy dyskryminowany tylko dlatego że stanowiłbyś mniejszość w tym kraju" - chyba żartujesz. My juz jesteśmy dyskryminowani. " Moim zdaniem działki powinny być płatne dla wszystkich, ale tak nie jest. Skoro Kościół Katolicki mógł zgromadzić ogromny majątek korzystając z miliardów złotych dotacji na przełomie lat, dlaczego Zielonoświątkowcy, czy Świadkowie Jehowy nie mogą otrzymać działki pod budowę miejsca spotkań?" - moim zdaniem nie powinno sie zabijać, ale skoro się ludzie zabijaja to ja też będę zabijał. Brawo.
CytujAntychryst_gość
11.09.2012, 09:20
.
Nie jestem komunistą ale oni niczego nie zagrabili. Ten majątek został wyłudzony i ukradziony lub zdobyty jako łupy wojenne i KK nic sie nie należy. Jedynym grabieżcą jest tu KK i musi oddać co zagrabił.
CytujAntychryst_gość
11.09.2012, 09:23
u
katolików słowo "zgromadzić" znaczy "ukraść", "wyłudzić", "oszukać". Oczywiście słowa "zgromadzić" używają tylko wtedy kiedy oni kradną, kiedy się okrada ich, to wtedy "kraść" znaczy "kraść".
CytujAntychryst_gość
11.09.2012, 12:06
a tak
gwoli ścisłości; stosując standardy jakie stosuje KK, to Hitler był katolikiem a nie ateistą. Dla KK katolikiem jest ten, który został ochrzczony (nieświadomie najczęściej) i gadanie, że się katolikiem nie jest niczego tu nie zmienia. Katolikiem przestaje się być po dokonaniu aktu apostazji (aczkolwiek nie do końca, bo wg. KK chrztu wymazac nie można) a Hitler takiego nie dokonał.
Cytuj_gość
11.09.2012, 12:15
ani "za" ani "przeciw" - ja tylko niosę pomoc;)
"by tak redaktorzy podali nazwiska wszystkich radnych, którzy byli na "TAK"" .............. drogi kolego "jednogłośnie" znaczy że wszyscy głosowali "za". A nazwiska wszystkich możesz znaleźć tu: http://www.bip.tczew.pl/organy/23/rada_miasta
Cytujmropenvitamine_gość
10.09.2012, 22:15
do CKMa
Tak, kosciol zgromadzil majatek przed wojna. Interesujace. Wspomnij o tym w jaki sposob gromadzil ten majatek. To pewnie dary od panszczyznianych chlopow, goloty albo drobnej szlachty.
OdpowiedzC>K>M
11.09.2012, 17:58
Tak, jeżeli syn chciał iść do seminarium, to ojciec musiał należną mu cześć ziemi przepisać na rzecz Kościoła. Przez lata, i biorąc pod uwagę ile ziemi miały najbogatsze rody, trochę się tego nazbierało. Zdaje się, że przez II WŚ Kościół był największym właścicielem ziemskim na ziemiach RP.
CytujAntychryst_gość
11.09.2012, 21:51
no no
A o dziesięcinie Ty słyszał? albo o świętopietrzu? A sprzedaż odpustów? Handel relikwiami? A skąd te "najbogatsze rody" miały pieniądze? Z wojaczki i niewolniczej pracy chłopa? Nawet na ziemiach KK pracowali tacy niewolnicy. Nie słyszał Ty nic o tym? No, nie udawaj. Ale dla KK żadne pieniądze nie śmierdzą, od faszysty Mussoliniego tez się przydały, a nawet od Hitlera i od włoskiej mafii.
Cytuj_gość
11.09.2012, 20:03
dobrze zrobili
Odpowiedzyoyo_gość
11.09.2012, 20:19
tak ale raczej większą część zdobyli sprzedając odpusty i zerując na ludzkiej niewiedzy>>>>>
Odpowiedz