"Operator został zmuszony do wstrzymania dokonywania płatności w systemie MEVO w związku z jego gigantyczną popularnością" - czytamy w oświadczeniu wysłanym do redakcji. Konieczne jest czasowe ograniczenie przyrostu liczby użytkowników i kolejnych wypożyczeń, które skutkują niemożliwością zapewnienia oczekiwanej jakości usługi.
W piątek po południu wstrzymana została możliwość zasilenia konta MEVO nowymi środkami. Dotyczy to wszystkich użytkowników. Wykupione abonamenty pozostaną aktywne i posiadający je użytkownicy nadal będą mogli wypożyczać rowery. Nie można jednak aktywować nowego konta, ani zasilić już istniejącego.
Konieczność wstrzymania przyjmowania płatności wynika z dużego przeciążenia systemu. Od ostatniego poniedziałku każdego dnia odnotowuje on ponad 10 tysięcy wypożyczeń. Ich łączna liczba do czwartku do północy sięgnęła już 90 tysięcy. W systemie Roweru Metropolitalnego MEVO zarejestrowanych jest już ponad 60 tysięcy osób i ta liczba szybko rośnie.
Na intensywne korzystanie z rowerów nakładają się inne negatywne zjawiska, takie jak wandalizm i niewłaściwe ich użytkowanie. Operator notuje np. dużo przypadków wyłamywania nóżek, co często jest skutkiem siadania na rowerze przed ich złożeniem. Rośnie również liczba przebitych opon. Przy obsłudze systemu po stronie operatora pracuje ponad 100 osób i planowane jest zatrudnienie kolejnych pracowników, aby sprostać wyzywaniu obsługi systemu przy tak wysokiej eksploatacji.
Operator będzie informował o przywróceniu możliwości dokonywania płatności w systemie w osobnych komunikatach.
W piątek po południu wstrzymana została możliwość zasilenia konta MEVO nowymi środkami. Dotyczy to wszystkich użytkowników. Wykupione abonamenty pozostaną aktywne i posiadający je użytkownicy nadal będą mogli wypożyczać rowery. Nie można jednak aktywować nowego konta, ani zasilić już istniejącego.
Konieczność wstrzymania przyjmowania płatności wynika z dużego przeciążenia systemu. Od ostatniego poniedziałku każdego dnia odnotowuje on ponad 10 tysięcy wypożyczeń. Ich łączna liczba do czwartku do północy sięgnęła już 90 tysięcy. W systemie Roweru Metropolitalnego MEVO zarejestrowanych jest już ponad 60 tysięcy osób i ta liczba szybko rośnie.
Na intensywne korzystanie z rowerów nakładają się inne negatywne zjawiska, takie jak wandalizm i niewłaściwe ich użytkowanie. Operator notuje np. dużo przypadków wyłamywania nóżek, co często jest skutkiem siadania na rowerze przed ich złożeniem. Rośnie również liczba przebitych opon. Przy obsłudze systemu po stronie operatora pracuje ponad 100 osób i planowane jest zatrudnienie kolejnych pracowników, aby sprostać wyzywaniu obsługi systemu przy tak wysokiej eksploatacji.
"Firma dokłada wszelkich starań, by jak najszybciej uporać się ze wszystkimi problemami. To jednak wymaga czasu. Jest nam przykro z powodu niedogodności, z którymi dla użytkowników wiąże się wstrzymanie dokonywania płatności" - mówi Marek Pogorzelski z Nextbike Polska.
Operator będzie informował o przywróceniu możliwości dokonywania płatności w systemie w osobnych komunikatach.
Komentarze (23) dodaj komentarz
Roman _gość
06.04.2019, 09:00
Bydło polskie zawsze zniszczy, bo nie jego. Ciekawe czy na swój siada też przed złożeniem nóżki. Z drugiej strony to było do przewidzenia. Patrząc jak niektórzy podjeżdżają pod krawężniki, tylko można współczuć osobom pracującym w obsłudze.
OdpowiedzMAX_gość
06.04.2019, 13:06
tnij.tcz.pl/?u=ef6d08
CytujStul ryj Romek_gość
07.04.2019, 08:50
Nie twój zasrany interes Romek.
CytujŁUPASZKO_gość_gość
06.04.2019, 09:32
"a'la long"
Hahahahahahahaha -i po co tyle szumu było robić :) ??? POLSKA to stan umysłu ...
OdpowiedzAlex_gość_gość
06.04.2019, 10:18
Stan
Pisząc wciąż te głupawe komentarze dowodzisz, że stan Twojego przeszedł w zwyrodnienie gąbczaste.
Cytuj88888_gość
06.04.2019, 10:21
Ojj tam, to kosztowało tylko 34 miliony. Za 2 lata zapomnimy i się zrzucimy na coś nowego. Stać nas!!!
Cytujkik_gość
06.04.2019, 09:59
To dobrze, ze cieszy się dużym zainteresowaniem, przebite opony się zdarzają, ale jeśli łamane sa nóżki to może należy zainwestować w piktogramy przy stacjach dokujących rowery, piktogramy pokazywałyby odpowiednią kolejność czynności związanych z obsługą roweru. Jakby absurdalne to się nie wydawało widać jest potrzebne.
OdpowiedzZ czym do ludzi_gość
06.04.2019, 10:17
to było do przewidzenia...
kilka rowerów na 60.000 mieszkańców, to je rozum?
Odpowiedzas_gość
06.04.2019, 10:29
Gigant na 30%.
Dlaczego nie włączy się do eksploatacji pozostałe 70% rowerów ? Gdzie one są, na co czeka firma. Piękna pogoda to i dużo amatorów do jazdy na rowerach.
Odpowiedzjuzew_z _kozenu_gość
07.04.2019, 16:18
nie zostały jeszcze wyprodukowane niestety....................
CytujReklamacja_gość
06.04.2019, 10:47
Od tygodnia poluje na jakikolwiek rowerem!!!!! Ani razu się nie załapałem, można zarządzać zwrotu moich 10zl? Kupię sobie 4 żubry i chyba lepiej na tym wyjde
OdpowiedzDo Dzbana_gość
06.04.2019, 21:58
Kup sobie własny rower a nie żerujesz na rowerach z naszych podatków
CytujA_gość
06.04.2019, 10:49
Ciągle nie ma dostępnego roweru na suchostrzygach tylko 0 tylko 0 0 0 aż mam wrażenie że jest rzucone 6 jowejow na tcz
OdpowiedzSmiech na sali_gość
06.04.2019, 11:31
Mevo srevo !
wiedziałem, że będzie z tego wielki cyrk
Odpowiedzobserveur_gość
06.04.2019, 12:45
A to ciekawe co pan redaktor pisze, bo z tego co mi wiadomo MEVO nie wyrabia z ladowaniem baterii - nie wpadli na pomysł by zakupic wiecej niz 120 sztuk ładowarek, ktore maja naladowac conajmniej 3 razy na dobę 1600 baterii. I to stad blokują płatnosci, zeby ludzie nie wypozyczali rowerów i nie nakręcali i tak zbyt duzego opożnienia w ladowaniu. I nie sa to jakies odrebne przyczyny jak wandalizm. Oto proszę jak Tcz.pl skraca informacje i manipuluje faktami. Troche sie nie dziwie, odkad regularnie na Batorego pod zakazem postoju widuję zaparkowany samochód firmowy Tcz.pl - pewnie jaka placa taka praca (albo przenosza siedzibe i miejsca postojowe na Batorego - niech mnie ktos poprawi).
OdpowiedzAndrzej_gość
06.04.2019, 20:59
Indukcja
Można było zrobić lądowanie indukcyjne w stopce, ale po co, jak można demontować i zapierniczac ładować baterie do Gdańska. Co za osły pracują w tym Mevo
OdpowiedzAj Aj_gość
07.04.2019, 08:43
Chyba nie takie osły skoro udało im się wcisnąć to góvvniane MEVO oficerowi pedałovvemu i rumcjasowi za 40 milionów
CytujPilot_gość
07.04.2019, 15:56
Skoro piszesz o "lądowaniu" to nie dziw się, że jeżdżą do Gdańska skoro tylko tam jest lotnisko.
CytujGość_gość
07.04.2019, 18:49
A wiesz ilokrotnie podniosłoby to koszty.
CytujMevo_gość
07.04.2019, 22:36
Mała ilość rowerów Zabierzmy z Trójmiast
Pojedzmy grupą z 40 osób do Gdańska tam wypożyczmy rowery i przyjedzmy nimi do Tczewa i tak zasilimy nasze stacje w dodatkowe rowery, oczywiście na rowerach ponieważ przewóz transportem samochód czy pociąg jest extra płatny .
Odpowiedzmieszkaniec_gość_gość_gość
08.04.2019, 09:23
Dla mnie ta idea to nieporozumienie. rowery będą szybko zniszczone, wyeksploatowane, używane przez setki osób. Obleśne. Ja wolę mieć swój własny rower a nie polować na jakiś ujeżdżony przez setki osób. Tym bardziej, że te mewo wcale nie są jakieś ładne, czy sportowe, bardziej miejskie jak dla starszych pań. Nic specjalnego. Nie rozumiem tego rzucenia się na te rowery. To przejdzie a ten cały system padnie bo przestanie się opłacać naprawianie tych rowerów.
Odpowiedzdick_gość
08.04.2019, 10:40
Jak nie rozumiesz to może to nie jest dla ciebie
Cytuj