Rondo przy wieży ciśnień. Budowa rusza jesienią, będzie drożej

Budowa ronda miałaby ruszyć jeszcze w tym roku (fot. tcz.pl)
Rondo przy wieży ciśnień. Budowa rusza jesienią, będzie drożej
Co z tymczasowym rondem w rejonie wieży ciśnień - pytają zmotoryzowani tczewianie. Kierowcy korzystają z tego rozwiązania od 2011, ale jak przekonują urzędnicy ze starostwa - jesienią bieżącego roku ruszą pierwsze prace. Budowa skrzyżowania z ruchem okrężnym ma być jednak dużo droższa niż zakładali powiatowi urzędnicy - mowa o ponad 3 mln zł.

Od sierpnia 2011 roku kierowcy jeżdżą po tymczasowym rondzie przy wieży ciśnień. Tymczasowe rozwiązanie ma zostać zastąpione przez rondo, które zostanie w tym miejscu już na stałe. Już teraz tczewianie zdziwieni tym, że ostatnio żółte linie wyznaczające skrzyżowanie, zastąpiono białymi - pytali, czy taki krok oznacza, że taki stan rzeczy zostanie już "na zawsze". Okazuje się, że wymalowano białe linie, zgodnie z wymogami, by nie rozpraszać kierowców, ale budowa "właściwego" ronda ma ruszyć jeszcze w tym roku.

- Niestety, po przygotowaniu dokumentacji okazały się, że budowa ronda będzie znacznie droższa niż zakładaliśmy - mowa o 3 mln zł (wcześniej wspominano o 1,5 mln zł). Zadanie trzeba jednak zrealizować. Będziemy rozmawiać teraz z przedstawicielami ratusza, by pozyskać kwotę 900 tys. zł. na przebudowę sieci podziemnych w tym rejonie - mówi starosta tczewski, Józef Puczyński.

W starostwie trwają już przygotowania do ogłoszenia przetargu na wykonawstwo. Jaki ma być harmonogram prac?


- Chcielibyśmy jesienią rozpocząć wycinkę drzew i zacząć pierwsze prace, ale takie, które nie spowodują utrudnień w komunikacji na okres jesienno-zimowy. Według wstępnych założeń skrzyżowanie z ruchem okrężnym miałoby być gotowe do czerwca 2014 roku - dodaje starosta.

Nowe rondo będzie wyglądało podobnie do obecnie przyjętego rozwiązania - z tą różnicą, że będzie większe, by swobodnie mogła do niego dochodzić również ulica Kołłątaja.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (41)
dodaj komentarz

  • +37

    ka_gość

    07.08.2013, 09:06

    Wiadomo, urzędnik

    No cóż ... Nie ma czego komentować. Urzędnicy chcą coś zrobić, więc wiadomo, że s...ą. Jak można się nie doliczyć połowy inwestycji? Po drugie: Wycinka drzew. Nie zgadzam się, ale nikt tego nie słucha. Gdyby urzędnik musiał za wycinkę zapłacić tyle, ile płaci Kowalski, to gwarantuję, ze wycinki by nie było. Po trzecie: Normalny człowiek gdy powie "A", mówi "B". Jeżeli trzeba było zmienić linie żłóte na białe, to trzeba też zlikwidować oznaczenia "Zmiana organizacji ruchu", która to zmiana przy oznaczeniu stałym nie ma sensu. Po czwarte: Koszt mały, ale pieniądze wyrzucone w błoto. Chodzi o malowanie na biało. Po co, skoro za dwa miesiące zostanie to zniszczone?

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx0.xx0 
  • +16

    Obywatel_gość

    07.08.2013, 14:18

    Organizacja pracy typowa dla starostwa. Podobnie jest w przypadku Nowowiejskiej. Na początku roku załatano dziury w asfalcie, a na jesień zaplanowano kapitalny remont ulicy. Dwa wydatki na ten sam cel.

    Cytuj
    IP: 83.20.xx0.xx2 
    +5

    (:(:_gość

    08.08.2013, 06:29

    I znowu wyciąganie łapki do ratusza czy to starostwo nic nie potrafi zrobić samo. Skąd raptem 100% wzrost kosztów, Poprzednio był za mały bo nie starczyło na łapówki.

    Cytuj
    IP: 89.200.xx7.xx8 
    +9

    Wiewiórka_gość

    08.08.2013, 08:50

    No cóż...

    Zapamiętajcie: Wiórek, Puczyński i reszta świty, na nich NIE GŁOSUJEMY!

    Cytuj
    IP: 164.126.xx9.xx8 
    +5

    _gość

    08.08.2013, 15:48

    Tak się też właśnie zastanawiam. Jak można się "erbnąć" o połowę? Skąd oni przedtem wzięli tą kalkulację, a skąd teraz? Czy rzeczywiście musi być więcej, żeby można było wypłacić w kopertach pod stołem? Jeśli nie chodzi o łapówki, to na jakiej podstawie wyliczono przedtem koszty, a na jakiej teraz?

    Cytuj
    IP: 213.17.xx8.xx5 
    +7

    _gość

    09.08.2013, 10:29

    I jak zwykle

    Pojawia się mało popularna dla lokalnych władz informacja, więc redakcja tcz.pl wrzuca kolejne "niusy", żeby ta jak najszybciej została zbita w dół. A może byście w końcu się wyłamali z dawno obranego kursu klepania włodarzy po plecach? Może trochę krytyki, trudnych pytań? Może nagłośnić sprawę, pokazać jak najszerszemu gronu odbiorców, że ktoś chce nas oszukać. Bo jak inaczej nazwać pomyłkę o 100% w szacowaniu kosztów?! Na to mają pieniądza, a na drogi, szpital, mosty i inne potrzeby nie mają?!

    Cytuj
    IP: 164.126.xxx.xxx 
    +2

    _gość

    12.08.2013, 02:32

    Dajcie temat "rondka" na główną!

    Cytuj
    IP: 109.243.xx3.xx3 
    +2

    _gość

    12.08.2013, 20:59

    Rondo, rondo,

    A czemu nie nowy wiadukt? Przecież nowy wiadukt rozwiązałby problemy komunikacyjne, a rondo je tylko spotęguje. I o tym mówiła analiza, którą w zeszłym roku zamówiło starostwo. Dlaczego wszyscy milczą na ten temat? Gdzie są dziennikarze?!

    Cytuj
    IP: 164.127.xx3.xx8 

    mala_gość

    13.08.2013, 11:31

    obywatel, a chciałbyś..

    jezdzic pół roku po dziurach na nowowiejskiej? bo ja nie..

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx6 

    _gość

    02.11.2013, 17:26

    Obywatel nie jeździ, on się toczy z siateczką ;)

    Cytuj
    IP: 188.33.xx6.xx2 
  • +43

    _gość

    07.08.2013, 09:31

    Czegoś tu nie rozumię budowa Nowosuchostrzyckiej od podstaw z infrastrukturą sieci podziemnych ekranami, scieżkami rowrowymi itd kosztuje 6 milionów a tu pseudo rondo 3 miliony

    Odpowiedz
    IP: 145.237.xx2.xx4 
  • +4

    Wiewiórka_gość

    09.08.2013, 13:39

    Przejdź się na Piaskową, tam Ci wszystko wyjaśnią! Oni jeszcze niczego nie zrobili tak, żeby się nie *ebnąć. Za każdym razem wychodzi im drożej, dłużej i gorzej niż było. Ale za to nie widać by schudli, gorzej się ubierali, a ich twarze były zmartwione i zafrasowane, raczej mają się dobrze i wyglądają na takich, którym się udało.

    Cytuj
    IP: 164.126.xxx.xxx 
  • +8

    ktos_gość

    07.08.2013, 09:47

    zrobic wycinke drzew ??? gdzie wy na rondzie drzewa widzicie ?

    Odpowiedz
    IP: 83.18.xx6.xx8 
  • strateg_gość

    13.08.2013, 15:44

    Rondo Przyszłości

    drzewostan wokół Wieży Ciśnień przeszkadza gdyż sama Wieża będzie w środku ronda

    Cytuj
    IP: 46.134.xx0.xx0 
  • +32

    Mario_gość

    07.08.2013, 09:50

    Rondo w tej postaci nie spełnia zadania,kierowcy o tym doskonale wiedzą. Jedyne rondo jakie by miało sens w tym miejscu to takie z wieżą ciśnień w środku!Cała reszta to wyrzucone pieniądze i degradacja tego miejsca.Pozdrawiam kierowca ze sporym stażem.

    Odpowiedz
    IP: 89.200.xx5.xx1 
  • +7

    LC_gość

    07.08.2013, 14:53

    Dokładnie. Rondo ma sens tylko wtedy, gdy jest duże i napływ aut jest równomierny przynajmniej z 3 stron - wtedy rzeczywiście ruch ma szanse być płynny, bo jest czas na to, aby obserwować tylko jedno miejsce i szybko reagować na innych kierujących. A takie jak to, zawsze będzie się korkować zwłaszcza, że zjazd z niego w kierunku centrum będzie skutecznie hamowany przez światła oraz inne pobliskie skrzyżowania. Ten fragment drogi, od wieży ciśnień do urzędu, nigdy nie będzie przejezdny w godzinach szczytu, bo zwyczajnie jest tam za dużo przejść, skrzyżowań, przystanków. Do tego jeszcze światła. Wszelkie więc inwestycje w to miejsce, to "pudrowanie syfilisa". Być może jedna rzecz mogłaby się sprawdzić: tunel lub kładka dla pieszych + likwidacja przejść dla pieszych w całym ciągu tego odcinka. Tylko czy piesi by się do tego stosowali? Wątpię.

    Cytuj
    IP: 86.59.xx3.xx8 
    +5

    kierowca_gość

    07.08.2013, 20:47

    Ne budować ronda!!!!!!

    Prawda!!! Nie budować, bo to nic nie poprawi sytuacji. To rondo + skrzyżowania + przejścia dla pieszych + światła, to w dalszym ciągu będzie na tym odcinku jeden WIELKI KOREK!!!!!!

    Cytuj
    IP: 109.207.xx2.xx8 
    +3

    Bart123456_gość

    08.08.2013, 08:10

    Alternatywna droga

    Rondo miało by send tylko w przypadku powstania równoległej drogi do ulicy Wojska Polskiego od wieży ciśnień aż do 91. Np miedzy cmentarzem a liceum, dlej przez tory, wzdłuż działek, połączenie z ulica saperów i do 91. To pozwoliło by na dywersyfikacje ruchu i w rezultacie odkorkowało by centrum.

    Cytuj
    IP: 83.25.xx3.xx3 
  • +14

    _gość

    07.08.2013, 09:57

    Może zamiast ronda za ponad 3 miliny złotych , dewastacji parku nie mówiąc o bałaganie i upierdliwych utrudnieniach dla kierowców oraz mieszkańców . Wprowadzić ruch jedno kierunkowy na dwóch ulicach -Bałdowskiej i 30 stycznia!!!!! Wyjdzie taniej ,prościej i bezboleśnie.

    Odpowiedz
    IP: 88.199.xx2.xxx 
  • +4

    gość_gość

    07.08.2013, 10:10

    ciekawe??

    Skoro miasto chce przejąć drogi powiatowe, tak deklaruje Prezydent, to po co ta inwestycja? Lepiej oddać miastu drogi, a zaoszczędzone pieniądze powiatowe dołożyć np. do Szpitala, czy innych jednostek powiatowych, które "klepią biedę"

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx3.xx5 
  • +12

    cinek_gość

    07.08.2013, 10:19

    Na miejscu miasta bym nic nie dokladal ( wczorajsza reakcja papy smerfa starosty na przejecie przez miasto drug powiatowych)a jesli za to bierze sie pani Witkowska to widomo ze nie umieli policzyc inwestycji jak pan rostkowski ale az o 100 procent to ze papa smerf jest sarszym czlowiekiem i cyferki moga mu sie mylic to rozomie chore to starostwo jest a pani witkowska to powinno CBA sie zajac

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx7.xxx 
  • +16

    taki_gość

    07.08.2013, 10:20

    Ale, że niby co ??

    Po co zaczynać budowę, w sumie na początek zimy. Bzdura totalna, jakby nie można przełożyć tej inwestycji na Marca 2014... Kto zimą buduje drogi ??? I znowu dojazd do pracy utrudniony, nie mówiąc o połączeniu Czyżykowa ze Suchostrzygami, paranormal.... ://

    Odpowiedz
    IP: 178.235.xx3.xx4 
  • +15

    kajot551_gość

    07.08.2013, 12:18

    Urzedasy

    ZA 3 miliony buduje sie budynek wielomieszkaniowy ,urzedasy zweszyli interes i mozliwosc napchania sobie kasy i juz czaruja .Udzial MODERATORA MOZLIWY gdyz broni dostepu PRAWDY o dzialanich URZEDNIKOW z lepkimi LAPKAMI.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx2 
  • +6

    kozak_gość

    07.08.2013, 12:28

    Ceny zabijają !

    CED remontują za 4 miliony.

    Cytuj
    IP: 195.191.xx0.xx6 
    +1

    Memory_gość

    08.08.2013, 07:26

    nie zawsze

    A MOPS za 1,4 mln - jak chcą to potrafią oszczędzać

    Cytuj
    IP: 77.253.xxx.xx6 
    +1

    _gość

    09.08.2013, 20:35

    1,4 mln, też mi oszczędność!

    Cytuj
    IP: 164.126.xxx.xxx 
  • +7

    Maxx

    07.08.2013, 12:53

    Serdecznie życzę Staroście i Jego świcie

    Aby budował rondo w takim samym tempie jak realizował wszystkie swoje wcześniejsze inwestycje i żeby na przyszłoroczne wybory został z rozkopanym skrzyżowaniem w środku miasta.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +8

    Rogi

    07.08.2013, 13:01

    Zaczną jesienią, potem zimowy przestój do wiosny. To je rozum? No chyba, że tylko drzewa wytną.

    Odpowiedz
    Uż. zarejestrowany 
  • +11

    _gość

    07.08.2013, 15:28

    jeżeli ma to być w podobnej formie jak teraz i ma kosztować 3 mln zł, to ja wole jeździć po wymalowanym rondzie, i niech co roku poprawiają powłokę malarska. a pieniądze niech sobie wezmą na podwyżki albo na Centrum Transferu Europejskich Systemów Wsparcia Rozwoju i Aktywizacji Osób Niepełnosprawnych gdzie będą pracowały dzieciaki ludzi pracujących ze starostwa

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx0.xx7 
  • -1

    dfg_gość

    07.08.2013, 15:48

    dfg

    budować jak najszybciej bo za rok już bedzie 6 mln kosztowało

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx4.xx2 
  • _gość

    09.08.2013, 10:30

    Sam sobie zbuduj, ale w ogródku.

    Cytuj
    IP: 164.126.xxx.xxx 
  • +9

    OsKa_gość

    07.08.2013, 17:36

    Smutna demokracja w Tczewie

    Po co te nerwy. Przecież rządzący w starostwie (wybrani przez nas) wcale się z naszym zdaniem nie liczą.Zrobią i tak to co chcą. Tak było z mostem na ulicy W. Polskiego, tak będzie z mostem Tczewskim i tak zrobią z rondem. Nie liczą się z naszym zdaniem i tyle.

    Odpowiedz
    IP: 81.219.xx6.xx6 
  • +5

    andy _gość

    07.08.2013, 17:55

    ja pi...e

    urzedas dostanie w lape od wykonawcy ,wykonawca przytuli 40%za prace na ktorej defakto nie wbije nawet szpadla( o ile go posiada)podwykonawca zrobi czesc pracy przytuli nastepne 10% i stwierdzi ze mu sie nieoplaca wezmie 'podwykonawce-podwykonawcy ten zrobi cala robote (przy cieciu kosztów i oszczednosci na materiale i pracownikach) ale jego zleceniodawca mu nie zaplaci i tak to wyglada moi drodzy parafianie dopuki system przetargow sie nie zmieni na "europejski" doputy bedzie w tym kraju kibelllll!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 83.11.xx2.xx3 
  • +11

    dzięciołek_gość

    07.08.2013, 18:59

    NA RATUNEK DZIĘCIOŁOWI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    RATUNKU!!!!!!! W drzewie przy wieży ciśnień, przy przejściu dla pieszych / ul. Bałdowska / dzięcioł ma dziuplę lęgową!!!! Jeżeli to drzewo ma też być wycięte, to ściąć go na dole i postawić w innym miejscu jako dom dzięcioła. W przyszłym roku na wiosnę on nie da rady wykuć sobie nową dziuplę, w innym drzewie. EKOLODZY, PRZYRODNICY I WSZYSCY DOBRZY LUDZIE - POMÓŻCIE DZIĘCIOŁOWI!!!!!!!! POMOCY UDZIELI NA PEWNO PAN STAROSTA I WICESTAROSTA!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • +4

    Piotr_gość

    07.08.2013, 21:40

    Dzięcioł

    Tak, na tym drzewie dziuple ma dzięcioł średni. Dzięcioły w polsce są pod ścisłą ochroną gatunkową. Nagłośnie tą sprawe do WWF. Na jesień nie mogą ściąć tego drzewa.

    Odpowiedz
    IP: 94.254.xx3.xx5 
  • kajot551_gość

    08.08.2013, 09:40

    MODERATOR

    CENZOR rodem z KOMUNY mysli ze ZAMYKAJAC i nie dopuszczac wypowiedzi to POlepszenie obrazu i sukcesu RZADU i UKLADU TCZEWSKIEGO..KIEDY SOLIDARNOSC BIS TO zmieni TO TAKIEGO CENZORA SIE ROZLICZY .PAMIETAJ ze pod WOZEM moze zrozumiesz.

    Odpowiedz
    IP: 109.197.xx1.xx2 
  • +4

    wyborca_gość

    08.08.2013, 10:59

    rondo

    To rondo stworzy jeszcze większy korek komunikacyjny!! Na krótkim odcinku - nowe rondo - przejścia dla pieszych - skrzyżowania - sygnalizacja świetlna - istniejące rondo!! Totalna blokada!!! Niech władza przedstawi mieszkańcom jakąś opinię ekspercką na ten temat!! Dlaczego decyduje o tym praktycznie jeden urzędnik - Wiórek?! Wybory 2014 r.!!!!!!!!!!! Starosta jest już wyraźnie zmęczony i pójdzie na odpoczynek!!! Reszta zarządu już rządziła i jej nie będzie!! Będzie za to rozbabrane i nie wiadomo czy potrzebne rondo!!! Czekamy na opublikowanie opinii ekspertów od drogownictwa i komunikacji drogowej!!! To część robót ma być prowadzona jeszcze na jesieni i w zimie tego roku??!!! Masakra i żenada jak mówi młodzież!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 109.207.xx2.xx8 
  • +6

    Miłośnik_gość

    08.08.2013, 11:32

    I co dalej

    Dawno, dawno temu... było sobie dwóch społeczników. Za własne pieniążki postanowili dać coś Tczewiakom - założyli PARK MIEJSKI - kto o nich dziś pamięta? A tu "jakiś starosta, vice starosta - kto ich prosił o spiep... tego czego nie zrobili. Chciałbym aby i o nich ZAPOMNIANO!!!!!!!!!!

    Odpowiedz
    IP: 193.243.xx3.xx4 
  • +2

    Miłośnik_gość

    08.08.2013, 11:35

    Wjazdówka do miasta

    Gdzie obiecana "PIĘKNA" ulica 30-go Stycznia. Każda ulica wjazdowa jest do BANI - czyli lepiej tu nie przyjeźdźać!!!

    Odpowiedz
    IP: 193.243.xx3.xx4 
  • +1

    olo_gość

    01.11.2013, 22:15

    kasa

    I znowu kupe kasy w błoto :((((

    Odpowiedz
    IP: 92.28.xx2.xx9 
  • +1

    666_gość

    02.11.2013, 08:37

    Tczew ma przestarzały układ ulic - o nierównej szerokości i najczęściej za wąskich jak na obecne wymogi. Miasto jest pocięte torami kolejowymi na kilka kawałków. Przy obecnym nasyceniu autami - I TAK BĘDĄ KORKI na głównych ulicach. Jedyny ratunek dla Tczewa, to silne inwestycyjne wsparcie dla masowej i codziennej komunikacji rowerowej, która nigdy się nie korkuje. 30 lat temu do takich wniosków doszły miasta na zachodzie Europy i obecnie komunikacyjnie mają się bardzo dobrze: rozwiązali większość kłopotów na tym tle. W Polsce - mimo wiedzy na temat zachodnioeuropejskich sukcesów, włodarze miast boją się na poważnie przemodelować komunikacyjnie swoje miasta. Zabawa w ronda nic nie da. Proponuję stworzyć system połączonych ścieżek rowerowych i nowy most nad torami w okolicach Eaton, który połączy bezpośrednio Suchostrzygi z Czyżykowem.

    Odpowiedz
    IP: 78.30.xx4.xx6 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.