Ważne uchwały, dotyczące przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, obejmującego tereny w rejonie ul. Głowackiego, drogi krajowej nr 91 i ul. 30 Stycznia w Tczewie, podjęto podczas wrześniowej sesji Rady Miasta. To kolejny krok w kierunku rozpoczęcia prac na stworzeniem południowej obwodnicy Tczewa.
Celem opracowania zmiany ww. planu miejscowego jest umożliwienie realizacji na tym obszarze drogi tzw. „Nowej Głowackiego”, która stanowić będzie część tzw. południowej obwodnicy Tczewa, biegnącej w kierunku tzw. sadów bałdowskich, tj. terenu podlegającego obecnie procedurze zmiany planu. Droga ma odciążyć zatłoczone centrum i sprawnie skomunikować południową część Tczewa z resztą miasta.
- Do rozpoczęcia budowy jest jeszcze daleka droga, bo na razie musimy wyznaczyć sam pas drogowy. Początkiem była koncepcja, teraz kolejny krok to zmiana planu - kolejna będzie dokumentacja, później przyjedzie czas na wykupy terenów, a na koniec sama realizacja - mówi prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.
Budowa obwodnicy to zadanie na najbliższą dekadę. Jako priorytety drogowe na najbliższe lata władze miasta stawiają remonty ulicy w oparciu o środki unijne oraz remont ulicy Jedności Narodu.
Celem opracowania zmiany ww. planu miejscowego jest umożliwienie realizacji na tym obszarze drogi tzw. „Nowej Głowackiego”, która stanowić będzie część tzw. południowej obwodnicy Tczewa, biegnącej w kierunku tzw. sadów bałdowskich, tj. terenu podlegającego obecnie procedurze zmiany planu. Droga ma odciążyć zatłoczone centrum i sprawnie skomunikować południową część Tczewa z resztą miasta.
- Do rozpoczęcia budowy jest jeszcze daleka droga, bo na razie musimy wyznaczyć sam pas drogowy. Początkiem była koncepcja, teraz kolejny krok to zmiana planu - kolejna będzie dokumentacja, później przyjedzie czas na wykupy terenów, a na koniec sama realizacja - mówi prezydent Tczewa, Mirosław Pobłocki.
Budowa obwodnicy to zadanie na najbliższą dekadę. Jako priorytety drogowe na najbliższe lata władze miasta stawiają remonty ulicy w oparciu o środki unijne oraz remont ulicy Jedności Narodu.
Komentarze (9) dodaj komentarz
re_gość
01.10.2015, 11:02
a ul. BĄDKOWSKIEGO? czy miasto wie, ze mieszkancy szykują pozew zbiorowy o naprawy samochodow ?
Odpowiedzdfg_gość
01.10.2015, 14:08
dfg
A macie dużo kasy ? Bo tylko ci co maja duzo kasy to maja jakies szanse w sadzie
Cytujj_gość
01.10.2015, 21:24
w sadzie wygrywa sprawiedliwosc
Cytujshe_gość
01.10.2015, 12:28
Śmieszne.. najpierw się korkuje miasto budując w nim niby ronda a potem planuje się obwodnicę miejską aby odkorkować miasto które poprzez budowę rond miało mieć płynny przejazd. Paranoja.
OdpowiedzLolek_gość
01.10.2015, 17:20
Robda
Jeśli ktoś nie potrafi sie poruszać na rondzie to tworzą sie korki. Na zachodzie jest mnóstwo rond i jakoś nie ma tam korków ale jest całkiem inna kultura jaZdy, nikt na nikogo nie trąbi i jeden drugiemu ustępuje miejsca, a u nas każdy sie pcha bo każdemu sie spieszy.
Cytujdelphi_gość
01.10.2015, 13:38
...
Może mi ktoś wytłumaczyć sens istnienia tej drogi? Komu ona będzie służyć? Kogo odciąży? Ważniejsze z punktu widzenia miasta byłoby połączenie ulicy Targowej z 30 Stycznia, co na pewno wpłynęło by na częściowe odkorkowanie centrum.
Odpowiedz..._gość
01.10.2015, 15:16
hmm, centrum się odblokuje, ale zablokuje wyjazd z Targowej na WP, jak się nie obrócisz to ogon z tyłu.
Cytujziom_gość
02.10.2015, 00:27
Korki
Jedyne sensowne rozwiązanie odciążające centrum to połączenie skrzyżowań 30 stycznia - Bema z Przemysłowa - al. Solidarności. kosztowne ale sensowne.
Odpowiedzobywatel_gość
02.10.2015, 10:31
Proponowana droga to nie obwodnica tnij.tcz.pl/?u=e82519
Odpowiedz