Specjalny zespół przygotuje strategię edukacyjną powiatu. Uzdrowi szkolnictwo?

Program ma wypracować gotowe rozwiązania dla szkół podległych starostwu (fot. tcz.pl)
Specjalny zespół przygotuje strategię edukacyjną powiatu. Uzdrowi szkolnictwo?
Urzędnicy, radni, przedstawiciele szkół zasiądą w specjalnym zespole, który przygotuje strategię edukacyjną powiatu tczewskiego. Dokument ma zawierać m. in. analizę obecnego stanu rzeczy w szkołach, a także pomysły rozwiązań, które sprawią, że szkoły ponadgimnazjalne podległe powiatowi, zaoferują atrakcję ofertę dla uczniów, jaka pozwoli im się odnaleźć na rynku pracy.

Zespół ma liczyć kilkunastu członków - mają w nim znaleźć się m. in. przedstawiciele poszczególnych szkół, zarządu, a także radni. Członkowie zespołu przyjrzą się sytuacji szkolnictwa na terenie powiatu tczewskiego i przygotują materiał z konkretnymi pomysłami, które rozpatrzy potem zarząd powiatu i rada.

- Musimy wypracować jakąś diagnozę. Zwróciłem się do fachowców - czyli głównie radnych - nauczycieli. Teraz czekamy, jakie rozwiązania zaproponują zarządowi i radzie. Chodzi o to, jakie szkoły miałyby zostać przewidziane do jakiś zmian. - tłumaczy starosta tczewski, Józef Puczyński. - Chcemy to zrobić, bo tego oczekują dyrektorzy szkół. Należałoby też wypracować takie rozwiązania, by nie było konkurencji w niektórych zawodach - np. u nas dwie szkoły prowadzą kierunki geodezyjne. Chyba warto byłoby również określić w strategii kierunki, którymi dana szkoła miałaby się zajmować. Zdarzają się takie sytuacje, że nazwa szkoły zupełnie nie odpowiada zupełnie temu, co się w tej szkole prowadzi.

Starosta ma nadzieję, że wypracowana strategia nie będzie tylko analizą stanu obecnego i listą pobożnych życzeń na przyszłość.


- My tu w powiecie musimy znaleźć na zaproponowane rozwiązania pieniądze. Inaczej strategia jest bez sensu. Być może będzie ona bolesna dla wielu szkół i nauczycieli, ale musimy opracować sobie pewną perspektywę. - dodaje włodarz powiatu.

Urzędnicy powiatu dodają, że opracowany dokument pozwoli zapobiec takim sytuacjom, jakie miały miejsce w tym roku w niektórych podległych starostwu placówkach - problemy z naborem miał Zespół Szkół Agrotechnicznych w Swarożynie, zaś Liceum Ogólnokształcące w Gniewie w trwającym roku szkolnym w ogóle nie uruchomiło nauki w klasie pierwszej.

Drukuj
Prześlij dalej

Komentarze (19)
dodaj komentarz

  • +15

    _gość

    03.10.2012, 09:46

    "Zwróciłem się do fachowców - czyli głównie radnych - nauczycieli." - tego nawet nie trzeba komentować...

    Odpowiedz
    IP: 83.238.xx2.xx0 
  • +4

    gość_gość

    03.10.2012, 20:06

    do tych PARTACZY?

    W tej radzie wielu ich, widzą tylko czubek swojego nosa - a głownie to żądaniówka. To będzie...

    Cytuj
    IP: 95.41.xx2.xx4 
  • +6

    reformator_gość

    03.10.2012, 09:56

    polączyć ZST z ZSRiK

    Mam propozycje. Połączyć ZST z ZSRiK. Miejsca jest dosyc a koszty spadną o połowe. ZSRiK to jakaś fikcja i wstyd żeby 1 uczeń zdał mature. Za to dyrektor powinien polecieć że dopuścił do takiej porażki. A w wolnym budynku zrobić Powiatowe Centrum Sportu dać hale i orlika oraz umieścić tam inne powiatowe jednostki a moze nawet organizacje pozarzadowe. W mechaniku jest dosc miejsca poza tym mozna tam wyremontowac poddasze bo jest duze i nadaje sie do adaptacji. W Swarozynie zmienili dyrektora to dajmy mu szanse sie wykazac. I najwazniejsze to przywrócić zawodówki bo ci maturzyści i technicy to kosmici.

    Odpowiedz
    IP: 95.40.xx8.xx1 
  • +7

    gość_gość

    03.10.2012, 10:22

    mam pytanie

    ile będzie kosztować podatnika ten pomysł?a może konkretniej jeszcze spytam.Jakie ogółem przewidziano wynagrodzenie za sporządzenie tego dokumentu-analizy.

    Odpowiedz
    IP: 78.131.xx9.xx1 
  • +3

    gość_gość

    03.10.2012, 20:07

    ile będzie kosztować?

    11 pensji w roku dla pozostałych ;)

    Cytuj
    IP: 95.41.xx2.xx4 
  • +2

    ade_gość

    03.10.2012, 10:22

    Zgadzam sie z przedmówcą przywrócić zawodówki bo wiekszość obecnych uczniów liceów nadaje się właśnie do tego typu szkół. Uważam , że w ZSRiK właśnie powinny być tylko i wyłacznie szkoły zawodowe, uczniowie którzy kończą w tej szkole technikum i tak nie maja ambicji żeby zdawać maturę i czy iść na studia.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx0.xx5 
  • +4

    mropenvitamine_gość

    03.10.2012, 11:25

    Sukces absolwentow na rynku pracy najwieksza pochwala dla szkół. Ale czym tu sie chwalic? My ksztalcimy glownie krawcowe, dla ktorych pozniej nie ma pracy. Zostawmy krawcowe dla Bangladeszu! Szkolmy fachowcow, w kierunkach przydatnych na lokalnym rynku pracy! Moje propozycje: Technik telekomunikacji razem z technik energetyk - 1 klasa rocznie Technik elektronik - 1 klasa monter-elektronik, monter - energetyk, monter inst wentylacjyjnych i ppoz. 1 klasa handlowiec (zaopatrzeniowiec) z prawem jazdy, operator maszyn cnc,

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx0 
  • +7

    arek_gość

    03.10.2012, 12:07

    Reformatorzy???

    Jeśli projekt bedzie sie opierac na takich Reformatorach.....to juz lepiej zapomnieć o projekcie. Czy kazdy uczeń technikum musi wybierac sie na studia??? Chce to proszę bardzo ..nic nie stoi na przeszkodzie. Zadaniem Technikum i zawodówek to umiejetności zawodowe ( nie mylic z czysta wiedzą, która niestety w wielu szkołach jest przekazywana bezużytecznie ). Głowny cel tszkolnictwa zawodowego to umiejetności zawodowe i radzenie sobie na rynku pracy. Ktoś tu pojęcia myli..oj reformatorzy!!!

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx1.xx3 
  • +3

    _gość

    03.10.2012, 12:44

    Broń Panie Boże od łączenia szkół. ZST to szkoła z tradycjami spadkobierczyni bardzo dobrych szkół Technikum Mechanicznego i Technikum Kolejowego. Absolwenci tej szkoły bardzo dobrze odnajdują się na rynku racy egzaminy maturalne i zawodowe zdają na przynajmniej dobrym poziomie i nie ma co do dobrze funkcjonującego organizmu aplikować "wirusa" nie obrażając nikogo. Tak jak przedmówcy już pisali w ZSRiK powinny być tylko oddziały klas zawodowych, a klasy techników powinny przejąć inne szkoły.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx8 
  • +5

    _gość

    03.10.2012, 12:55

    Nowe kierunki

    Powiązać kierunki kształcenia z potrzebami rynku pracy, czyli kształcić zamiataczy ulic, pozyskiwaczy metali kolorowych i surowców wturnych, kosiarzy terenów zielonych metodą tradycyjną i przebój eksportowy- zbieraczy truskawek i ogórków ekologicznie sypanych w Niemczech. NIE POTAFIMY PRZEWIDZIEĆ CO BĘDZIE JUTRO, a chcemy przygotowywać kadry na kilkadziesiąt lat do przodu? W jakim kierunku? Tokarzy, spawaczy i inne pokrewne kierunki zastąpiły roboty, dalszy rozwój cywilizacyjny spowoduje odsunięcie człowieka od procesów produkcyjnych. CZŁOWIEK POZOSTAJE TYLKO JAKO KONSUMENT !!!!! Stwórzmy nowy kierunek kształcenia- KONSUMENT , nie warzne czy będzie miał za co konsumować.

    Odpowiedz
    IP: 79.189.xx4.xx3 
  • +4

    lokis_gość

    03.10.2012, 15:24

    Wydział Edukacji Starostwa

    A nie mógłby tej strategii opracować Wydział Edukacji Starostwa Powiatowego w Tczewie ? http://bip.powiat.tczew.pl/ Byłoby by taniej, a gdyby jeszcze WE Starostwa raczyłby był nadzorować realizację owej strategii, to byłoby super...

    Odpowiedz
    IP: 87.204.xx7.xx8 
  • +3

    _gość

    03.10.2012, 16:03

    Cambridge zawsze powinno nim zostać, a dyrekcja na siłę chce z niego zrobić Oxford. Efekty opłakane.

    Odpowiedz
    IP: 84.38.xx3.xx8 
  • angel_gość

    03.10.2012, 19:44

    do ~ reformator_gość

    skąd takie informacje na temat zdawania matury zsrik? Sama zdawałam maturę w tym roku i zdalam. Zdawalo 9 osob a 4 zdały!

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx7.xx7 
  • Enka_gość

    03.10.2012, 22:54

    odp

    po prostu szał - 9 maturzystów. Cambrige zawsze pozostanie zawodówką i chore ambicje tego nie zmienią. W mojej szkole maturę zdaje ponad 150 uczniów

    Cytuj
    IP: 84.38.xx1.xx0 
  • gość_gość

    03.10.2012, 21:29

    gość

    Tak jak nauczają na maturze efekty mają

    Odpowiedz
    IP: 178.36.xx7.xx6 
  • gośc_gość

    03.10.2012, 22:08

    Najlepsze I LO i Ekonomik

    Jednak najlepsze szkoły ponadgimnazjalne to I LO, Ekonomik, Mechanik.......długo nic i ew Katolik a najsłabsze Polmo i Budowlanka/nazwana II LO/ w Tczewie wystarcza 3 szkoły zawodowe i 1-2 Ogólniaki/ myślę że I LO i Liceum katolickie - mają dobrych nauczycieli/

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx6 
  • Miś_gość

    04.10.2012, 12:31

    Czy uważasz, że II LO ma niedobrych nauczycieli? jeżeli tak to skąd taki wniosek? Pracowałeś tam? Pozdrawiam.

    Cytuj
    IP: 178.183.xx1.xx4 
  • +3

    He he_gość

    04.10.2012, 08:06

    szok

    Myslę, że wiekszoś z tych wpisów to nauczyciele z "SUPER" szkół (patrz powyżej), którzy sami boją sie o ciepłe posadki... Jeśli są Tacy super...to dlaczego boja sie takiego Cambrigie... He he

    Odpowiedz
    IP: 77.253.xx1.xx3 
  • gośc_gość

    04.10.2012, 14:27

    Najlepsze I LO i Ekonomik

    sam chodziłem do II LO a siostra do I LO i wiem jak uczą w Budowlance a jak w Curii a że w I LO sa lepsi nauczyciele to chyba logiczne/bo na pewno nie pani Brzuskowska, p Godzina czy Walerowicz, pan Apostolowicz no i ta pani Dyrektor to nie porozumienie/ damuśka/

    Odpowiedz
    IP: 78.88.xx6.xx6 
Uwaga! Publikowane powyżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, które dodano po zaakceptowaniu regulaminu. Tcz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz łamie zasady, zawiadom nas o tym używając opcji "zgłoś naruszenie zasad komentowania lub zgłoś nadużycie" dostępnej pod każdym komentarzem.