Urzędnicy, radni, przedstawiciele szkół zasiądą w specjalnym zespole, który przygotuje strategię edukacyjną powiatu tczewskiego. Dokument ma zawierać m. in. analizę obecnego stanu rzeczy w szkołach, a także pomysły rozwiązań, które sprawią, że szkoły ponadgimnazjalne podległe powiatowi, zaoferują atrakcję ofertę dla uczniów, jaka pozwoli im się odnaleźć na rynku pracy.
Zespół ma liczyć kilkunastu członków - mają w nim znaleźć się m. in. przedstawiciele poszczególnych szkół, zarządu, a także radni. Członkowie zespołu przyjrzą się sytuacji szkolnictwa na terenie powiatu tczewskiego i przygotują materiał z konkretnymi pomysłami, które rozpatrzy potem zarząd powiatu i rada.
- Musimy wypracować jakąś diagnozę. Zwróciłem się do fachowców - czyli głównie radnych - nauczycieli. Teraz czekamy, jakie rozwiązania zaproponują zarządowi i radzie. Chodzi o to, jakie szkoły miałyby zostać przewidziane do jakiś zmian. - tłumaczy starosta tczewski, Józef Puczyński. - Chcemy to zrobić, bo tego oczekują dyrektorzy szkół. Należałoby też wypracować takie rozwiązania, by nie było konkurencji w niektórych zawodach - np. u nas dwie szkoły prowadzą kierunki geodezyjne. Chyba warto byłoby również określić w strategii kierunki, którymi dana szkoła miałaby się zajmować. Zdarzają się takie sytuacje, że nazwa szkoły zupełnie nie odpowiada zupełnie temu, co się w tej szkole prowadzi.
Starosta ma nadzieję, że wypracowana strategia nie będzie tylko analizą stanu obecnego i listą pobożnych życzeń na przyszłość.
- My tu w powiecie musimy znaleźć na zaproponowane rozwiązania pieniądze. Inaczej strategia jest bez sensu. Być może będzie ona bolesna dla wielu szkół i nauczycieli, ale musimy opracować sobie pewną perspektywę. - dodaje włodarz powiatu.
Urzędnicy powiatu dodają, że opracowany dokument pozwoli zapobiec takim sytuacjom, jakie miały miejsce w tym roku w niektórych podległych starostwu placówkach - problemy z naborem miał Zespół Szkół Agrotechnicznych w Swarożynie, zaś Liceum Ogólnokształcące w Gniewie w trwającym roku szkolnym w ogóle nie uruchomiło nauki w klasie pierwszej.
Zespół ma liczyć kilkunastu członków - mają w nim znaleźć się m. in. przedstawiciele poszczególnych szkół, zarządu, a także radni. Członkowie zespołu przyjrzą się sytuacji szkolnictwa na terenie powiatu tczewskiego i przygotują materiał z konkretnymi pomysłami, które rozpatrzy potem zarząd powiatu i rada.
- Musimy wypracować jakąś diagnozę. Zwróciłem się do fachowców - czyli głównie radnych - nauczycieli. Teraz czekamy, jakie rozwiązania zaproponują zarządowi i radzie. Chodzi o to, jakie szkoły miałyby zostać przewidziane do jakiś zmian. - tłumaczy starosta tczewski, Józef Puczyński. - Chcemy to zrobić, bo tego oczekują dyrektorzy szkół. Należałoby też wypracować takie rozwiązania, by nie było konkurencji w niektórych zawodach - np. u nas dwie szkoły prowadzą kierunki geodezyjne. Chyba warto byłoby również określić w strategii kierunki, którymi dana szkoła miałaby się zajmować. Zdarzają się takie sytuacje, że nazwa szkoły zupełnie nie odpowiada zupełnie temu, co się w tej szkole prowadzi.
Starosta ma nadzieję, że wypracowana strategia nie będzie tylko analizą stanu obecnego i listą pobożnych życzeń na przyszłość.
- My tu w powiecie musimy znaleźć na zaproponowane rozwiązania pieniądze. Inaczej strategia jest bez sensu. Być może będzie ona bolesna dla wielu szkół i nauczycieli, ale musimy opracować sobie pewną perspektywę. - dodaje włodarz powiatu.
Urzędnicy powiatu dodają, że opracowany dokument pozwoli zapobiec takim sytuacjom, jakie miały miejsce w tym roku w niektórych podległych starostwu placówkach - problemy z naborem miał Zespół Szkół Agrotechnicznych w Swarożynie, zaś Liceum Ogólnokształcące w Gniewie w trwającym roku szkolnym w ogóle nie uruchomiło nauki w klasie pierwszej.
Komentarze (19) dodaj komentarz
_gość
03.10.2012, 09:46
"Zwróciłem się do fachowców - czyli głównie radnych - nauczycieli." - tego nawet nie trzeba komentować...
Odpowiedzgość_gość
03.10.2012, 20:06
do tych PARTACZY?
W tej radzie wielu ich, widzą tylko czubek swojego nosa - a głownie to żądaniówka. To będzie...
Cytujreformator_gość
03.10.2012, 09:56
polączyć ZST z ZSRiK
Mam propozycje. Połączyć ZST z ZSRiK. Miejsca jest dosyc a koszty spadną o połowe. ZSRiK to jakaś fikcja i wstyd żeby 1 uczeń zdał mature. Za to dyrektor powinien polecieć że dopuścił do takiej porażki. A w wolnym budynku zrobić Powiatowe Centrum Sportu dać hale i orlika oraz umieścić tam inne powiatowe jednostki a moze nawet organizacje pozarzadowe. W mechaniku jest dosc miejsca poza tym mozna tam wyremontowac poddasze bo jest duze i nadaje sie do adaptacji. W Swarozynie zmienili dyrektora to dajmy mu szanse sie wykazac. I najwazniejsze to przywrócić zawodówki bo ci maturzyści i technicy to kosmici.
Odpowiedzgość_gość
03.10.2012, 10:22
mam pytanie
ile będzie kosztować podatnika ten pomysł?a może konkretniej jeszcze spytam.Jakie ogółem przewidziano wynagrodzenie za sporządzenie tego dokumentu-analizy.
Odpowiedzgość_gość
03.10.2012, 20:07
ile będzie kosztować?
11 pensji w roku dla pozostałych ;)
Cytujade_gość
03.10.2012, 10:22
Zgadzam sie z przedmówcą przywrócić zawodówki bo wiekszość obecnych uczniów liceów nadaje się właśnie do tego typu szkół. Uważam , że w ZSRiK właśnie powinny być tylko i wyłacznie szkoły zawodowe, uczniowie którzy kończą w tej szkole technikum i tak nie maja ambicji żeby zdawać maturę i czy iść na studia.
Odpowiedzmropenvitamine_gość
03.10.2012, 11:25
Sukces absolwentow na rynku pracy najwieksza pochwala dla szkół. Ale czym tu sie chwalic? My ksztalcimy glownie krawcowe, dla ktorych pozniej nie ma pracy. Zostawmy krawcowe dla Bangladeszu! Szkolmy fachowcow, w kierunkach przydatnych na lokalnym rynku pracy! Moje propozycje: Technik telekomunikacji razem z technik energetyk - 1 klasa rocznie Technik elektronik - 1 klasa monter-elektronik, monter - energetyk, monter inst wentylacjyjnych i ppoz. 1 klasa handlowiec (zaopatrzeniowiec) z prawem jazdy, operator maszyn cnc,
Odpowiedzarek_gość
03.10.2012, 12:07
Reformatorzy???
Jeśli projekt bedzie sie opierac na takich Reformatorach.....to juz lepiej zapomnieć o projekcie. Czy kazdy uczeń technikum musi wybierac sie na studia??? Chce to proszę bardzo ..nic nie stoi na przeszkodzie. Zadaniem Technikum i zawodówek to umiejetności zawodowe ( nie mylic z czysta wiedzą, która niestety w wielu szkołach jest przekazywana bezużytecznie ). Głowny cel tszkolnictwa zawodowego to umiejetności zawodowe i radzenie sobie na rynku pracy. Ktoś tu pojęcia myli..oj reformatorzy!!!
Odpowiedz_gość
03.10.2012, 12:44
Broń Panie Boże od łączenia szkół. ZST to szkoła z tradycjami spadkobierczyni bardzo dobrych szkół Technikum Mechanicznego i Technikum Kolejowego. Absolwenci tej szkoły bardzo dobrze odnajdują się na rynku racy egzaminy maturalne i zawodowe zdają na przynajmniej dobrym poziomie i nie ma co do dobrze funkcjonującego organizmu aplikować "wirusa" nie obrażając nikogo. Tak jak przedmówcy już pisali w ZSRiK powinny być tylko oddziały klas zawodowych, a klasy techników powinny przejąć inne szkoły.
Odpowiedz_gość
03.10.2012, 12:55
Nowe kierunki
Powiązać kierunki kształcenia z potrzebami rynku pracy, czyli kształcić zamiataczy ulic, pozyskiwaczy metali kolorowych i surowców wturnych, kosiarzy terenów zielonych metodą tradycyjną i przebój eksportowy- zbieraczy truskawek i ogórków ekologicznie sypanych w Niemczech. NIE POTAFIMY PRZEWIDZIEĆ CO BĘDZIE JUTRO, a chcemy przygotowywać kadry na kilkadziesiąt lat do przodu? W jakim kierunku? Tokarzy, spawaczy i inne pokrewne kierunki zastąpiły roboty, dalszy rozwój cywilizacyjny spowoduje odsunięcie człowieka od procesów produkcyjnych. CZŁOWIEK POZOSTAJE TYLKO JAKO KONSUMENT !!!!! Stwórzmy nowy kierunek kształcenia- KONSUMENT , nie warzne czy będzie miał za co konsumować.
Odpowiedzlokis_gość
03.10.2012, 15:24
Wydział Edukacji Starostwa
A nie mógłby tej strategii opracować Wydział Edukacji Starostwa Powiatowego w Tczewie ? http://bip.powiat.tczew.pl/ Byłoby by taniej, a gdyby jeszcze WE Starostwa raczyłby był nadzorować realizację owej strategii, to byłoby super...
Odpowiedz_gość
03.10.2012, 16:03
Cambridge zawsze powinno nim zostać, a dyrekcja na siłę chce z niego zrobić Oxford. Efekty opłakane.
Odpowiedzangel_gość
03.10.2012, 19:44
do ~ reformator_gość
skąd takie informacje na temat zdawania matury zsrik? Sama zdawałam maturę w tym roku i zdalam. Zdawalo 9 osob a 4 zdały!
OdpowiedzEnka_gość
03.10.2012, 22:54
odp
po prostu szał - 9 maturzystów. Cambrige zawsze pozostanie zawodówką i chore ambicje tego nie zmienią. W mojej szkole maturę zdaje ponad 150 uczniów
Cytujgość_gość
03.10.2012, 21:29
gość
Tak jak nauczają na maturze efekty mają
Odpowiedzgośc_gość
03.10.2012, 22:08
Najlepsze I LO i Ekonomik
Jednak najlepsze szkoły ponadgimnazjalne to I LO, Ekonomik, Mechanik.......długo nic i ew Katolik a najsłabsze Polmo i Budowlanka/nazwana II LO/ w Tczewie wystarcza 3 szkoły zawodowe i 1-2 Ogólniaki/ myślę że I LO i Liceum katolickie - mają dobrych nauczycieli/
OdpowiedzMiś_gość
04.10.2012, 12:31
Czy uważasz, że II LO ma niedobrych nauczycieli? jeżeli tak to skąd taki wniosek? Pracowałeś tam? Pozdrawiam.
CytujHe he_gość
04.10.2012, 08:06
szok
Myslę, że wiekszoś z tych wpisów to nauczyciele z "SUPER" szkół (patrz powyżej), którzy sami boją sie o ciepłe posadki... Jeśli są Tacy super...to dlaczego boja sie takiego Cambrigie... He he
Odpowiedzgośc_gość
04.10.2012, 14:27
Najlepsze I LO i Ekonomik
sam chodziłem do II LO a siostra do I LO i wiem jak uczą w Budowlance a jak w Curii a że w I LO sa lepsi nauczyciele to chyba logiczne/bo na pewno nie pani Brzuskowska, p Godzina czy Walerowicz, pan Apostolowicz no i ta pani Dyrektor to nie porozumienie/ damuśka/
Odpowiedz